~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Heips!

Minä en valitettavasti ehdi ainakaan päivittään heinäkuun pinoa, tuo vilkas 11kk poitsu ei tykkää kun istun hetkeäkään tässä koneella...

Sykkeistä: Vanhempi kätilörouva kertoi, että suuremmalla vaihtelulla olevat sykkeet ovat poikien esim.130-180 välillä ja tyttöjen sykkeet ovat taas pienemmällä vaihtelulla esim. 145-160. Eli yksittäisestä sykelukemasta ei voisi päätellä mitään... Tämä piti meillä ainakin viimeksi paikkansa, pojalla oli 130-170 sykkeet ja tämä kyseinen kätilö ennusti meille pojan aivan oikein :)

Inhottava miten sitä saattaa olla hyvällä mielellä monta päivää ja uskoo, että kaikki menee hyvin jne, mutta sitten kun kuulee/lukee jollekkin sattuneesta ikävästä raskaustapahtumasta, niin heti nousee itellekkin pelot pintaan, ja alkaa miettimään, mitä kaikkea voi sattua. Tää on menee varmaan kans noiden mielialanvaihteluiden piikkiin... :hug: Halit kaikille, jotka sitä tarvitsee :hug:
Itekki huonot ultrauutiset kuulleena, en haluais ikinä enään niitä kuulla :(

Joo, onneksi pahoinvointia ei enään ole oikeastaan ollenkaan, kun vaan syö aina jotain kun on nälkä. Se on kyllä niin inhottavaa, mutta onneksi sen myös unohtaa sen olon aika pian kun on normalisoitunut :)

helena85 ja tirpana 16+3
 
136-155 oli esikoistytön sykkeet (lähti 136 ja nousi tasasesti koko raskausajan) , 145-165 oli kuopus pojan sykkeet (ja ne on lähteny korkeelta ja laskenu tasasesti koko ajan) :D nyt on sykkeet ollu 160-175 kotidopplerilla

Väsymys täälä on hurja.. ei meinaa jaksaa vaikka 12h yöllä nukkus. Ja päikkäritki tarvii. Missähän se ihana keskiraskaus :D
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Moi!

Liityn joukkoonne:
LA 21.12/Katrin79/33/2.lapsi/SeKS

Ekassa nlakäynnissä katottiin kuukautisten mukaan LA 21.11 ja viikkoja ois ollut 12+, mutta koska sydänääniä ei kuulunut, tehtiin ultraus tk:ssa, jossa näkyi pieni sydän <3 ja todettiin viikkoja olevan vähemmän.. Lähete Seinäjoelle lasketun ajan määritykseen, johon pääsin päivän päästä. Viikkoja olikin tuolloin vasta 8+2, joten ei ihme jos ei kuulunut sydänääniä neuvolalaitteella.

Meille tulee toinen pienehköllä ikäerolla, esikoistyttö on nyt 1 v ja 2 kk :) Kuukautiset mulle tuli synnytyksen jälkeen yhen kerran, joten tänkin takia oli vaikea määrittää LA. Enkä ite osannu vasta kun vapun tienoilla ihmetellä turvotusta, jonka aattelin aluksi munkin ja siman ym aikaisempien syömisten piikkiin ;) Testin tein helatorstaina ja oltiin siinä miehen kans kyllä molemmat ihmeissään, et miten tää on mahdollista ;) Esikoista kun sai odottaa vuosia..

Nt-ultra oli 10.6 ja kaikki oli kunnossa, pikkuinen nukkui ja kätilö joutui tökkimään mahaa, et sai kääntymään. Nt oli 1,4 mm eli ok. Rakenneultra 8.8.

Fb kiinnostais, koska siellä oon esikoisen ryhmässä, ja meillä on kyllä tosi hyvä porukka siellä :)

Katrin&AinoEino 14+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Raisa.
Hei Jeccika, meidänkin pojan sykkeet lähti korkeelta ja laski tasaisesti sitten siihen 130:een, kertookohan se jotain? Että tyttöjen sykkeet lähtee matalalta ja nousee ja poikien sykkeet lähtee ylhäältä ja laskee, mielenkiintoista, seuraavaa neuvolakäyntiä odotellessa, se onkin jo tiistaina :)
Tässä raskaudessa en vielä oo sykelukemaa saanut siis :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Heippa kaikille, minäkin uskaltaudun nyt matkaan mukaan kun aikani olen tuuminut ja seuraillut keskustelua täällä.
Eli
Di-mang / 26v. / 1. lapsi / LA 21.12. / K-SKS

En tiedä tuliko tuohon kaikki tarvittava tieto ja missä järjestyksessä olis kannattanut olla, mut jos joku mut listalle jossain vaiheessa päivittää niin kiitos :)

Onko täällä muuten muita jyväskylästä? Me ollaan muuttamassa sinne muutaman viikon kuluttua, asunto on jo mutta olemme vielä toistaiseksi Oulussa miehen töitten ja hänen poikansa (6v.) asumisjärjestelyjen selviämiseen saakka.

Mun alkuraskaus on ollut rankka pahoinvoinnin vuoksi, joskus viime/toissaviikolla oli jo muutama huomattavasti parempi päivä ja kuvittelin, että olot on menossa pois, mutta sitten iskivät takaisin :/ En ole varsinaisesti oksunnut kertaakaan mut kuvotus on aivan jäätävä ja joka päivä joudun useempaan otteeseen arpomaan, juoksenko pönttöä moikkaamaan... Syömällä oloa saa paremmaksi vaihtelevaksi aikaa. Ja viikkoja nyt siis 13+5, eikö tän pitäis jo loppua pikkuhiljaa useimmilla?! Millä viikolla teillä alkoi helpottaa ja onko normaalia, että olo paranee huomattavasti ja sitten huononee lähes alkuviikkojen tasolle?
Oon välillä ihan hajoamispisteessä ja väsymyskin on valtavaa, lisäksi muuttojen ym. elämäntilanteen haasteiden vuoksi stressi varmasti pahentaa fiilistä. Vali vali, mutta täällähän sai avautua :D NP-ultra meillä oli 7.6. ja rakenneultra on 31.7., NP:ssä kaikki hyvin ja seulan tulokset ok :) Ihanaahan vauvan tulo toki on, mutta en voi väittää etteikö olojen kanssa kärsiminen olisi vienyt tilaa asiasta nauttimiselta. Mä niin ootan, että voisin päivittää ihania äitiysvaatejuttuja ja (enemmän!) hymiöitä tänne, kuten monet muut samoilla viikoilla olevat.. Mut en ole päässyt vapun jälkeen ruokakauppaa kauemmas.

Tsemppiä kaikille!

Heippa! Täällä kans yksi juuri jyväskylään muuttanut odottava äiti :) Mulla laskettuaika 31.12, omana syntymäpäivänä. Mites sattuikin :D Mulla on ollut ihan samanlaisia fiiliksiä pahoinvoinnin suhteen sekä väsymyksen suhteen. En selviä päivästä ilman päikkäreitä ja työpäivätkin on sellaista tsemppaamista, että meinaan aina nukahtaa jos ei kokokoajan ole jotain tekemistä. Mulla nyt rv 12 + 3 ja pahoinvointi alkanut vähäsen jo helpottaa viikot 5-11 on ollut KAUHEITA, että olen katsellut vain meidän makuhuoneen seiniä ja miettinyt miten tästäkin päivästä selviän.. Kaikki ihanat aurinkoiset kesäpäivät vaan menneet ohitse, kun olen vain sängyn pohjalla ollut. Olen aina ollut kuitenkin aktiivinen liikkuja ja nyt sekin ärsyttää kun ei pääse treenailemaan.. Toivotaan, että sullakin pian alkaa helpottaa mutta tiedän tuntemuksesi kyllä täysin hyvin! :S Tsemppiä paljon =)
 
evaparadiselle pahoittelut menetyksestä! :hug:

SaaraW: Hurjasti tsemppiä ja pikaista paranemista, hyvä kun syy pahoinvoinnin jatkumiselle selvis ja jospa alkais nyt helpottaa! :) Toivottavasti pääset pian kotiin! :)

Tervetuloa uusille! :) Kiva, kun tulee lisää porukkaa!

Mä en oikein usko, että noista sykkeistä voi päätellä vauvan sukupuolta... en myöskään usko mihinkään noihin linea negroihin, mahan muotoihin jne. että niistä vois päätellä jotain. :) Tai siihen, onko pahoinvointia vai ei... Mä oon kokenu että tää raskaus on ollu erilainen verrattuna esikoisen raskauteen ja sen takia kaikki nyt veikkaa meille tyttöä. Esikoinen siis poika. Mä en oikein tuohonkaan usko. ;) Ei kai se sukupuoli nyt voi vaikuttaa siihen, miten raskauden aikana voi...

Mä oon luullut tuntevani vauvan liikkeitä jo rv 13-14 lähtien, mutta nyt on ollut pitkä pitkä tauko, etten oo tuntenu mitään ja oon vähän huolissani. :( Istukan pitäis olla takaseinämässä. Esikoisen kanssa istukka oli etuseinämässä ja tunsin liikkeet tasan rv 17+0. Toivottavasti pian alkais tuntua ja niin että ois ihan varma, että nyt näitä ne liikkeet on! :heart: Joskus kyllä aamuisin kun herään, näyttää siltä että maha on ikään kuin mennyt "toiselle puolelle", siinä on sellanen pieni kova kumpu.

Juhannus oli ja meni ja oli oikein ihana viikonloppu rakkaan perheen kesken. :) Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille! :)

Merve ja pieni 16+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Moikka kaikille!

Täällä voidaan hyvin. Pahoinvointi on vihdoin historiaa (uskallan jo kehua) eikä muitakaan pahoja vaivoja ole. Hiukan liitoskipuja aika ajoin, mutta aika lieviä nekin. Vielä kun tämä raskausajan aknekin helpottaisi niin olisi täydellistä :) Masu alkaa pikkuhiljaa erottua niin, ettei sitä saa enää piilotettua ilman jätesäkkivaatetusta. Viimeksi masu alkoi erottua joskus kolme viikkoa myöhemmin. Ihan kiva että näkyy nyt aiemmin, kunhan ei leviä ihan mahdottomaksi lopussa :)

Mäkin olen muutaman kerran kuvitellut tuntevani pieniä potkuja (tökkäyksiä) ja jopa sellaista möyrimistä. En ole kyllä vielä ihan varma. Saatan iloita ilmavaivoistakin, tiedä näitä :) Esikoisen ensimmäiset liikkeet tunsin rv 17+1. Molemmissa raskauksissa istukka on sijainnut takaseinämässä.

Odottelen jo kovasti rakenneultraa, kun np-ultrasta on jo ikuisuus... RU:hun on vielä kuusi viikkoa! En millään jaksaisi odottaa, mutta ei ole vissiin vaihtoehtoja. Ollaan kaavailtu sitä 4D-ultraa johonkin viikolle 27 niin tässä välissä en viitsisi ravata yksityisellä maksamassa itseäni kipeäksi :)

Aina_ & Mini 15+2
 
Huomenia!

Evaparadise, pahoittelut ja halaukset! Voimia sinulle ja toivottavasti kaikki kääntyy pian hyväksi. :hug:

Missy1985, mulla on mennyt ohi, miksi sulle laitettiin lanka. Onko ennenaikainen synnytys vaarana? Kysyn siksi, että mulla oli esikoisen kanssa ennenaikainen synnytysvaara viikolta 21+ lähtien, mutta ei laitettu lankaa silloin, vaikka olen kuullut, että joillekin laitetaan. En oikein tiedä, mikä siinä on ideana.

Merve, mullakin on tuo "toispuoleinen kumpu" välillä, tuntuu itse asiassa aika ällöttävältä.. mutta kun tönäisin kumpua eilen, niin sieltä tuli ihan pikkuinen liike, kuin saippuakuplan puhkeaminen. Ilmavaiva vai ensimmäinen liikehavainto? :) Vielä kuutisen viikkoa rakenneultraan, joten liikehavainnot olisivat tervetulleita...

Sykkeistä, mulle sanoi ekassa raskaudessa kätilö, että ennen raskauden puoliväliä niistä ei voi päätellä mitään, koska alkuraskaudessa sikiöllä on aina korkeampi syke. Ja että sitten sen jälkeen pitää tosiaan seurata useampia otantoja, yhdestä kerrasta ei voi päätellä. Tytöllä olikin aluksi syke n. 170. Mutta loppuraskautta kohti 135-155. Kun menin synnyttämään, kätilö kysyi, tiedämmekö, kumpi tulee. Kun sanoimme, että emme, veikkasi tyttöä sykkeiden perusteella. Ja tyttöhän sieltä tuli. (Muistaakseni hän sanoi, että tytöillä vähän korkeammat sykkeet keskimäärin, siis yli 135.)

Onko muilla ollut alavatsan kireyttä ja epämukavaa tunnetta? Mulla oli tosiaan edellisessä raskaudessa ennenaikaisen synnytyksen uhka, ja kivuttomat supistukset alkoivat vk 19+ ja kivuliaat 21+. Nyt on muutaman päivän ollut tuota alavatsan kireyttä, ja torstaina ja lauantaina jopa muutama kivuton supistus. Pelottaa, että tästä se taas alkaa.

Esimies otti raskausuutisen vastaan onnitellen ja lupasi jopa vakinaistaa määräaikaisuuteni (vaikka olin ihan varma, että lähtöpassit tulee) - niin kuin lain mukaan tuleekin tehdä. Mutta jos nyt jään jollekin hirveän pitkälle saikulle, en tiedä, käykö niin sittenkään... kirjallista sopimusta en kuulemma saa kuin vasta lomien jälkeen.

Hyvää alkavaa viikkoa ja tsemppiä lupailtuun helleaaltoon!
Raisa 14+4
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Vietettiin pitkästä aikaa juhannusta isolla kaveriporukalla, ja hauskaahan tuo oli =) Itse toki olin aina ensimmäisenä nukkumassa, kun ei tuo väsymys ole vieläkään kokonaan poistunut. Helpottanut kuitenkin huomattavasti, onneksi. Neuvolatäti lupaili, että viikolla 16 pitäisi viimeistään helpottaa (ensi viikolla siis, sietääkin väsymyksen jo väistyä ;)

Äh ja pöh, mies löysi pihalta vanhasta kasvipenkistä (vanha talo, muutettiin viime syksynä - tulee siis kaikenlaisia kasviyllätyksiä pihalta vastaan näin ensimmäisenä kesänä) piparminttua. Tuoksuu herkulliselta, ja siitä saa tehtyä vihreän teen kanssa ihanan makuista teetä. Nyt kuitenkin nettisurffailun tuloksena vaikuttaa siltä, ettei piparminttua suositella käytettäväksi raskauden aikana. Mausteena näyttäisi olevan ok, mutta teenä tulee ilmeisesti nautittua liian suuria määriä kerrallaan. Toisaalta taas osalla sivustoista sitä suositeltiin raskauspahoinvoinnin parantamiseen. Ota näistä nyt sitten selvää... Onko kellään varmaa tietoa piparmintun vaikutuksista / suosituksista raskauden aikana? Kovasti himottaisi tuo tee, tää vierestä katsominen ottaa vähän päähän =P


Lisconen & purpelo 14 + 5
 
Heips! Neuvolassa käyty, paino on alkanut mukavasti nousta kun on alkanut ruoka maistua. 600g viikossa :ashamed: Pirpanan sykkeet 150 luokkaa. Ja rakenne uä jo 3 viikon päästä,mukava päästä näkemään pikkuinen :heart:
Seuraava neuvola onkin vasta elokuulla, nyt pidempi tauko koska jo kolmatta odotellaan. Sellaista tänne tänään :)
syyselo ja kirppu 15+3
 
Neuvolassa käyty tänään, edellisestä kerrasta 1,5 kk. Verenpaine ok 106/64, hb 134 (laskenut 150:sta) Olipa outoa ja tosi ihanaa kuulla ne sydänäänet :heart: (150)Mähän olen nähnyt pikkuisen 3 kertaa, mutta noita ääniä en vielä ole kuullut :) Seuraavaksi saa odotella rakenneultraa..

Onneks päivät kuluu nopeasti tytön kanssa, odotellaan tässä et lähtee kävelemään ilman tukea. Kärryn kanssa sujuu peruutukset ja kääntymiset (nostaa kärryä ja kääntyy ne kädessään :D ) sisällä ja ulkona.

Katrin & AinoEino 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
hei katrin79: minkä ikäinen tyttö teillä on? Meillä poika 11kk ja kärryllä menee hienosti, tosin ei käänny eikä peruuta :) ja on muutaman viikon jo ottanut päivittäin 2-5 askelta, mutta menee kontillaan tai vallatonta karhunkävelyä suurimman osan ajasta :D on tää vaan jännää seurata kun toinen tomerana opettelee uusia juttuja ja silmät loistaa kun kehutaan, miten se onkaan jo noin iso poika <3 tänään muuten neuvola, siitä kuulumiset myöhemmin :) t. Helena85 ja tirppa 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Katrin79
Helou!
Täällä ollaan nyt viikolla 16+5, nyt on ruvennut tuntumaan että masu alkaa kasvaa ja näkymään :) Ylihuomenna on neuvola pitkästäaikaa :)
Mulla on muuten mennyt hyvin, mutta kamala väsymys on vaivannut ajoittain.
Lueskelin täältä, että on vissiin muitakin Seinäjoelta päin tässä ryhmässä??
Itse olen muuttanut tänne vasta keväällä, pohjanmaalta kylläkin kotoisin, Vaasan lähettyviltä, mutta tänne Seinäjoelle nyt muuttanut miehen perässä.
Huvittais jo kamalasti ostella kaikkia hankintoja, mutta ostetaan vasta kesän lopussa/syksyllä sitten. Oon vain sitten ajankuluksi katsellut hintoja ja "ihaillut" kaikkia vatteita ja muita hankintoja. Ostetaan varmaan itse käytettynä melkein kaikki ( vaunut, sänky, hoitotaso/pöytä, sitteri ja semmosen kantorepun mä haluan ). Kävin kaverin luona viimeviikolla kylässä, sillä on nyt puolivuotias vauva ja ne oli ostaneet kaikki käytettynä ( näyttivät kyllä kaikki uusilta ) ja se "valaisi" mua että tosiaan kannattaa ostaa käytettynä kun saa edullisemmin ja hyväkuntoisia. Loppujen lopuksi nää viikot menee tosi nopeeta vaikka kyllä ajoittain tuntuu että aika ei mee minnekkään. Onko teillä väsymystä? mä lueskelin noita raskausviikkojuttuja ja muutamassa luki että nyt voi olla energinen olo yms. Mulla kyllä ihan päinvastoin.. Mutta päiväkerrallaan eteenpäin niin eikö se tästä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Katrin79
Heippis kaikki, meillä oli tänään np-ultra ja siellä oli kaikki hyvin! Turvotus oli jotain 1,3mm eli normaali ja muutenkin kaikki mitat kunnossa. laskettua aikaa ei muutettu, siellä se keikkuu 30-31.12, näyttää riippuvan siitä keltä kysyy.. =) Mut jos tuon ultran mukaan nyt mennään niin se on 31.12.
Kovin oli lyhyt se ultra-aika ja vaan 2 kuvaa saatiin, ei ehtinyt kauaa pikkuista ihastella. Nukkumassa se kuitenkin oli, kädet naaman päällä. Täti ehti kaikki mittaukset suorittaa ennenkuin vaavi heräsi ja rupesi kovasti viuhtomaan. Oli ihana nähdä että pikkuinen oli kunnossa ja ihana myöskin jo julkistaa uutinen. Nyt on niin rento olo.

Tiikeli ja kakkospapunen 12+4
 
Helou pitkästä aikaa :)! Meillä ois huomenna kakkosen 2-vuotis neuvola ja to. mun lääkärineuvola, jee :)! Nyt on julkista meidänkin uusi vauva, kun tässä juhannuksen tienoilla paljastettiin muutamalle kaverille ja sukulaisille :heart: Ollu kivoja, erilaisia reaktioita...Paras ystäväni tosiaan, jolla kk. ikäinen vauva, päästi melkein itkun ilosta ja haikeudesta että kun mun vauva syntyy niin hänen ei oo enää mikään vauva (6 kk.) :D! Mun äitini rupes heti/taas miettii muuttoa etelä-suomesta tänne pohojanmaalle ku lapset jää niin vieraaks ku ei tarpeeks usein nää : /... Onnitteluita tullu siis, eikä niitä ihmettelyjä tai arvosteluja mitä jännäsin!

"Lapset on ihmeitä ja Luojan lahjoja" :heart:

MeMaMi ja pieni 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Katrin79
Pikainen päivitys.....

Raisa.- mulla myös ajottain alavatsan kiristystä. Välillä, erityisesti iltaisin, kiristää koko vatsaa. Käytiin viime viikolla neuvolalääkärissä ja lääkäri totesi että kaikki kunnossa nopean sisätutkimuksen jälkeen joten en ole asiaa enempää ajatellut...

Oletteko muut löytäneet jostain äitiystuulihousuja? Omat ei mene jalkaan ja meillä on ukon kanssa niin paljon koko eroa että sieltäkään kaapista en voi lainata....

Maikkis ja huomenna 17+0 poks

Ps. Onnittelut kaikille ultrakuulumisista
 
helena85: Tyttö on vähän päälle 1 v ja 2 kk, ja onneks ei oo hätäillyt ton kävelemisen kanssa ja kerää varmuutta kärryn kanssa. Seisoo kyllä pitkiä aikoja tuetta, mut kävele ei vielä.. (Musta on alkanut tuntumaan, et se kävelee itekseen, kun kukaan ei näe ;D )Meillä ei edes oo ollu tuota kärryä kuin vajaa kuukausi; oli pakko hankkia, kun alkoi konttailemaan lelulaatikoiden kanssa :D Muutenkaan ei ole mikään touhottaja, eikä juurikaan kiipeile (koputan puuta..) Lähisuvustakaan ei löydy varhain kävelemään oppineita, tytön serkutkin kaikki ovat olleet yli 1-vuotiaita, kun on kävely aloitettu.

Mielialan vaihteluita on ollut ja miehelle hermosin yks päivä, et se oikein tahallaan välillä ärsyttää ;) Tahallaan tai ei omasta mielestään, musta TUNTUU et se tekee sen.. Ah, ihanat hormonit.

Väsyttää joo, välillä tosi paljon.. Sehän mulla on ollut se suurin raskausoire ja oli myös edellisessä raskaudessa. Jotenkin musta tuntuu, et se se ei kadonnut minnekään kuin hetkellisesti esikoista odottaessa? Mut tyttöhän syntyi huhtikuussa, joten oliko talvesta johtuvaa väsymystä silloin osa.. Odotan kyllä, et väsymys lakkais tässä pikapuoliin.

Katrin&AinoEino 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Anette24, tuo sun viesti oli niinku mun kirjoittama ;D Samalla tavalla ekat viikot - oikeestaan varmaan yli kuukausi - vierähti lähinnä sängyssä/sohvalla lojuessa ja tuskaillessa ja tasapainotellessa huonon olon ja syömisen välillä (ihan hirveetä "nälkäpeliä"!!). Sitten pikkuisen helpotti enkä oo sängyn oma enää koko aikaa, mut tosi nopeasti väsähdän/tulee huono olo edelleen jos oon jalkeilla liian kauan. Ma oli neuvolalääkäri ja hemoglobiinit sun muut kuitenkin ok, eli tää väsymys on ilmeisen normaalin rajoissa kuitenkin. Vois jo helpottaa kyllä :headwall:
Mulle olis uudet (äippä)tuttavuudet hyvinkin tervetulleita Jyväskylästä, ainuttakaan ei vielä oo, joten jos huvittaa niin laittele vaikka yksityisviestiä (jota mä en vielä oo opetellut käyttämään, mut varmaan osaan...) esim. et missä päin asutte ja jotain! :)
 
Huomenna POKS 17+0

Happosalpaajat ovat tehonneet hyvin! :) Pääsin vihdoin tänä aamuna pois sairaalasta. Nyt vain toivotaan ettei takaisin joutuisi ihan heti. Vaikka nyt ainakin joka viikko käyn näyttääs polilla itseäni. Ettei sitte happo tuhoa koko vatsalaukun seinämää.
Ihana olla esikoisen kanssa kotona vihdoin, vaikka en saa vielä paljoa riehua.
Kunhan nämä oksennuskerrat loppuisi tai edes vähentyisi. Eilen ja tänään ei ole oksennus tullu! :D

Täälläkin on 1v tyttö tässä kuussa täytti. Saa olla silmät ja korvat selässä. Todella vilkas tyttönen :) Vähän jännittää kun ikä eroa tulee vaan se 1.5v :)
Maikkis:) https://missymom.mycashflow.fi/category/25/aitiysvaatteet---ulkoilu
Tuolla oli jotakin ulkoiluvaatteita :)

Palaillaan. Kaikille haleja!

Saara ja 16+6
 
Helou!
Katrin79: Meillä on tuo kärry ollu varmaan jo kolmisen kuukautta, ja oli se hurjan näköistä, kun ensin sillä ei tuntunu olevan jarruja ollenkaan, meni vaan nii lujaa ku pääsi, kunnes törmäsi johonki :D Nyt näyttää vähän hallitummalta tuo meno. Itestä tuntuu kyllä ettei sillä oo mikään kiire vielä kävellä, kun tuntuu että konttaaki välillä niin lujaa ettei perässä pysy, mites sitten ku juoksee :O

Neuvolassa eilen oli 16+5, painoa tullut 150g/vko, paineet 121/62 (kun viimeksi oli 97/59 joten parempaan suuntaan), syke 148 ja liikkeet ++, oli kyllä reippaalla päällä, kuultiin muutama komia monotus suoraan doppleriin :D Mulla jotenki vahvistu taas tyttöolo, vaikkei noista sykkeistä kovin voi ennustaa, mutta pojasta oli 170 pienestä pitäen ja loppuraskautta kohti meni siihen 130:een, ni jotenki tuntuu että kun on noin suuri ero ni taitaa tyttö olla. Hihii tai kuvittelen vain ;) Mutta oireetki ollu sen verran erilaisia, ja eri ruoat nyt alkanu maistuun ja ja...ei malttais oottaa ultraan. Niin eli seuraavaksi se ois vuorossa, 24.7 RU ja sitten 1.8. seuraava neuvola, IIK tasan 4viikkoa ultraan siis =) apuva. Ai nii ja riskiluvut sekä 18- että 21-trisomiaan oli 1:100000, ja niskaturvotus oli vain 0,8mm :)

Ja supistuksista vielä, mulla jo muutaman viikon tullut kivuttomia suppareita, muutama päivässä, mm. aamuisin kun virtsarakko aivan täynnä, mutta näin oli viime raskaudessakin viikolta 18 aina hamaan loppuun saakka, kivuliaita sitten kuitenkin vasta synnytyksen alkaessa, auts. Viimeksi oli silloin rv18 hieman paikat pehmenneet, mutta parin viikon lepäilyn jälkeen kaikki ok, ja ei tapahtunut enään minkäänlaisia muutoksia kohdunsuulla, vaikka saattoi supistella kymmeniäkin kertoja päivässä. Ja synnytyskin meni kuitenki 6päivää yli sitten lopulta.

Joko joitaki jännittää synnytys? Mulla on jotenki ihmeellisen paljon pyöriny synnytys jo mielessä, vaikka onhan sinne vielä aikaa...taisin jopa jotain unta nähdä jo aiheesta...Ja eilen pikkusiskolle selvitin innoissani edellisen synnytyksen kulkua, hih, en tiiä oisko se niin tarkkaa kuvausta halunnu kuulla :D

helena85 ja tirpana 16+6 (Huomenna poks jee)
 
Kyllä mulla ainakin helena85 heti rupes synnytys mietityttää/jännittää ku tiesin olevani raskaana :D! Ja kun kävin kaksi kertaa siellä np. ultrassa niin eka kätilö sano että "heti ku eka supistus tulee niin tilaat ambulanssin!" ja toinen toisen kerran että "oottelet niitä supistuksia muutamia ja ihan rauhassa lähette" :confused: Oliko sulla vaikea synnytys vai ihan positiivinen kokemus :)?
 
Moi taas :)

Onnea ultrakuulumisista kaikille :)

Kiva, että Saaran oksentelu on vähentynyt! :) Nyt painoa keräämään ;) :D

Mua vähän jännittää synnytys... ehkä enemmän ku viimeks :/ Tai en tiedä... välillä jännittää ja välillä ei :D

Väsymys on välillä kyllä tosi paha. Ja se, että tuntee olevansa joku 88-vuotias vanhus kun puuskuttaa, ei taivu mihinkään ja joka paikkaan sattuu :( Koita siinä sitten kulkea esikoisen perässä ja leikkiä ja siivota tavaroita lattioilta, äh! :(

Mulle tuli sitten RD taas :( Harmittaa ja huolestuttaa! Onko muilla jo todettu tässä raskaudessa?

Mullakin on ollut vatsa pinkeenä, mut en oo ajatellu että olis supistuksia. Sellasta kireyttä ja pientä kipua kylläkin.

Lisconen: mä oon lukenu samaa ristiriitaista tietoa kamomillasta. Se oli talvella mun lemppariteetä ja aattelin, et sitä voi vielä juoda sit raskausaikanakin, ja pöh. Ei noita mitään yrttejä sais käyttää, kun "ei niistä oo tarpeeksi tietoa niin parempi olla ilman" pah pöh. Mut piparminttuahan on vaikka purukumissa, en kyllä yhtään oo ajatellu että sitä ei sais käyttää.

Muistatteko kun puhuin siitä että doppleri pitää löytää jostain? No ei oo vieläkään löytynyt! :( siis mihin ihmeeseen se on siivouksissa menny?! Kohta on kaikki paikat koluttu... no okei meillä on varastot ja paikat niin täynnä tavaraa, että sinne katoaisi hevonenkin. :p Samassa paikassa on varmaan esikoisen odotuksen aikana kirjottamani päiväkirjakin sekä sokerimittari, nekin pitäis saada. Ärsyttää tuhottomasti kun niitä ei löydy mistään.

Voikaa hyvin ja nähdään taas,
tömpsis ja persikkabanaani 16+6
 
helena85: Meillä tosiaan ei kärryä oo kauaa ollut, mutta serkkutytön kärryllä tyttö tykkäs aiemmin ja vähän jälkijunas hankittiin, kun konttaustouhu meni laatikkoleikeiksi. Vois sanoa, et tytsä konttaa välillä juosten, niin lujaa menee :D On se vaan omituista aatella, et mun vauvasta tulee isosisko :)

Synnytystä en oo kyllä aatellutkaan vielä.. Mähän sanoin heti tytön syntymän jälkeen salissa: "Eihän tää niin kauheeta ollutkaan, voisin tehä toistekin" :) Eli mulla oli postiivinen kokemus.

Hankinnoista: Vaatteita ei tarvi juurikaan hankkia, jos tulee tyttö.. Autonistuin on vielä esikoisella käytössä, eli isompi istuin on hankintalistalla. Tuplarattaat saadaan siskolta, kun se ei oo saanut niitä myytyä (meidän onni..) Jotenkin tuntuu oudolta miettiä edes vielä hankintoja, sen verran alkutekijöissä vielä ollaan.. Äitiyspakkausta en välttämättä ota, tai mistä tuon tietää.. Paljon jäi pitämättä vaatteita tytön pakkauksesta, toppahaalari ja makuupussi oli kovassa käytössä.. Toppahaalari voi olla aika iso joulutontulle koko talven..?

FB: Onko jen_ni ainoa, joka lisäilee sinne uusia?

Jos painuis pikkuhiljaa pehkuihin..

Katrin&AinoEino 14+4
 
Heip!

13+4 nyt kun päivä vaihtu, ultran mukaan ois 13+2? Mut kuiteskin vaikea uskoa, että ollaan jo näin pitkällä. Paha olo jatkuu edelleen. Toisiaan se katoaa mut enemmän se on läsnä edelleen, muuttunut vaan lievemmäks. Niin ja ummetus jatkuu, yleensä se päättyii pitkän odotuksen jälkeen päinvastaiseen suuntaan... if u know what I mean..

Hankinnoista huomenna meen hakemaan huutamaan burberry vaippalaukkua, odotan innolla.Sen lisäks oon ostanut niit vaatteit silloin toukokuus ja muutaman kirjan. Niin ja tietty sen kotidopplerin. Meen heinäkuussa kattelee sit perusteellisesti kauppoihin.

Synnytystä oon miettinyt sen verran, että tietyistä syistä johtuen ehkä sektio olis mulla parhain. Mut se riippuu sit siitä mitä lääkärit sanoo kun asiaan perehdytään enemmän, pelottaa ajatellakin normaalia alatiesynnytystä.

Mun stressitaso on ollut niin korkeella viimeset viikot kaiken kahden muuton ja ongelmien takia. Ei oo helpppoo ei. Täl hetkellä alkaa mennä pikku hiljaa paremmin, kunhan nyt asettaudun kunnolla tänne kämppään mihin muutin eilen. Töissäkin asiat sujuu ja ens viikolla mul on melkein vapaa viikko. Elämä tuntuu jotenkin nyt palautuvan normaaliin rytmiin ja ens viikolla onkin toka neuvola!
 

Yhteistyössä