Joulukuun tonttuset 2013

Onpa teillä hyvät unenlahjat paivih!!

Meillä ukko edelleen reissussa ja nyt kaupan päälle ollaan tytön kanssa molemmat pienessä nuhassa...plääh! Kävin ostamassa apteekista sellainen nenäimurin tuolle tytölle mutta en kyllä saa sitä oikein toimimaan vaikka kuinka posket lommolla yritän imeä. Laitoin myös apteekin ohjeiden mukaan ensin suolatippoja neidin nenään...tää projekti ei todella ollut tytön mielestä mikään äidin hittiveto :( Kuumetta ei onneksi ole vielä nostanut...

Maikkis
 
No jooo-o, mutta rajottaa elämää :D Noooh, hyvä ku nukkuu.

Voihan kökkö, se nenä frida on kyllä mahti keksintö. Aluksi kyllä sai imeä ihan sika kovasti. Meillä sillon pahimman pulautusikaan, kun se maito tuli joka rööristä, niin jäi nenään aina. Suolatippoja hetkeksi eka ja aitten kunnon imut. Oksetti ihteesä ihan.... no ei enempää koostumuksia :D

Teillä kaikilla taitaa olla 3kk neuvola takan? Mitä oireita teille tuli rokotteista ja miten pian?
Meillä oli eilen se neuvola ja ei mitään oireita.Tai no jos tömön nukkumisen voisi laittaa sen piikkiin. Eilen illalla nukahti 20.07,söi 23.30kun olin ite tulossa nukkumaan, 06.30 ja 09.00. Ja yhä edelleen jatko unia.:D
 
Kylläpä teillä paivih nukutaan. :D Onko teillä muuten allergiakorvike auttanut pulautuksiin ja ihottumaan?

Rokotuksista - Meillä piikkirokotuksista ei tullut käytännössä mitään oireita, annoin tosin varuulta seuraavaksi yöksi Panadolin. Mutta rotarokotteen tehosteesta tulikin sit kunnon ummetus, joka alkoi noin 5päivää rokotuksen jälkeen. :( Sen kanssa on ähistelty jo yli 3viikkoa.. nyt alkaa pikkuhiljaa ehkä helpottaa. Ensimmäisestä rotarokotteesta ei tullut mitään oireita. Nyt oon tehosteen jälkeen joutunut antaa päivittäin Duphalacia ja silti on kakka saatu tulemaan vain kuumemittarin avulla pari kertaa viikossa.

Onko teillä muilla jo selkeä rytmi päivisin ja kauanko pikkuihmiset jaksaa olla hereillä kerrallaan? Meillä edelleen päivät menee ihan miten sattuu, päiväunet on 20min-2,5h ja niitä nukutaan 4-6kertaa riippuen pituuksista, tissillä ollaan päivisin 1-3h välein. Hereillä hyväntuulisena ollaan 1-2h, aamupäivällä on pidempään tyytyväinen ja illalla vaatii enemmän viihdykettä. :)

Tuuti ja pikkumies melkein 4kk
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollu apua. Aivan karmeeta tavaraa se allergia korvike. Ei sopinu pojan mahalle ollenkaan! Kakka oli kamalan hajusta! Ja piereskeli hulluna. Nyt on palattu tavalliseen korvikkeeseen.

Meillä kun nukutaan yöllä noin hyvin, niin päivällä ollaankin todella paljon hereillä. Kolme-viis tuntia hereillä kerrallaan ja 15-30min torkut ja matka jatkuu. :D mutta ei silleen oo tarkkoja kellonaikoja miten nukkuu.
 
Heippa!täällä vauva sylissä kirjottelen kuulumisia.vaikuttaa ainakin vielä viihtyvän,katsotaan kauanko malttaa tässä olla.

paljon on muutamassa viikossa tapahtunut,kun katselin mitä viimeksi kirjoitin.

yöimetys on eka asia joka tulee mieleen,se on meillä melkeen loppunut kun vauva kävi niin nälkäiseksi että tunnin välein oli tissillä ja äiti niin väsyneeksi ettei päivistä tullut mitään.siispä isälle pullo kouraan ja minä saan nukkua klo24-06,ah!muutoin yritän imettää kyllä,on vaan välillä poitsu sitten jo pullon perään jos on kova nälkä ettei huoli aina rintaa:(.mutta eipä voi mitään,ihmisen on nukuttava jos ei hereillä pysy.

soseita meillä on maisteltu parin viikon ajan ja peruna,porkkana ja luumua on syöty.hyvin maistuu ja ennen tosi harvoin jopa kerran viikossa huutojen kera tullut kakkakin tulee nyt useammin luumun avulla.

vaikka on ollut tosi väsyttävää(olin itse kipeänä pari viikkoa) on ollut ihania hetkiä huomata kuinka vauva ja keskimmäinen lapsi(ikäero pieni)ovat alkaneet huomata toisensa ja seuraavat toistensa puuhia ja isompi osaa jo olla vauvalle hellä ja antaa pusuja ym.hellyyttävää.
jaahas nyt tämä hermstuu,moikka,ja tsemppiä kaikille!...noie ja vaavi 4kk
 
Me kans alotettiin soseet neuvolan kehotuksena. Luumuahan me toki on syöty aikasemmin, mutta nyt kuvioihin astu porkkana. Ja voi sitä ilmettä. <3

Naureskelin tuossa kaupassa, kahtelin huvikseen vauvan puurojauhepaketteja. Ja sitten bingasin jonku kaurapuuropaketin,ihmettelin suosituksia. Miks ruotsinkielinen oli +4kk ja suomenkielinen +5kk? :DD
 
5kk nla takana. 6080g ja 62,5 cm on neitissä kokoa :) Ääh, oottekos huomanneet että joulukuiset 2014 ryhmäkin on jo odottajissa? Haikeaa miten aika menee niin äkkiä. Justhan me oltiin odotuksen alkumetreillä..

Meillä on alettu nukkumaan päivällä, nyt kun "ääneen" tän sanon niin kai pätkäunet palaa :D Mutta joo, perjantaina 4 h putkeen päikkäreitä, eilen 3 h ja nyt on vedetty 4 h :kiss:

Taidot karttuu, tyttö oppi murisemaan, kuulostaa melko hauskalta.. Soseiden maistelu jätettiin ja mennään pelkällä rinnalla. Ehtiihän niitä syödä myöhemminkin.
 
Heippa! Meillä on ruettu päristelemään, sylki vaan roiskuu ja naurunhekotukset kaupan päälle... :heart: Toinen kulta niin tomerana :D

Meillä on välillä maisteltu velliä (kuitenkin...) ja soseita, tyttö on ihan tohkeissan niistä. Pineiä maisteluannoksia vain. Nyt taas pitkät päikkärit menossa partsilla, vaunuissa.

Äiti kävi laitattamassa hormonikierukan aamulla, ja voin taas sanoa, että turhan jännitin kipua yms. Ei tuntunut pahalta! Lääkärin kanssa juteltiin minun vauvakuumeesta, joka vaivaa (kyllä, jo nyt!!) ja lääkäri sanoi, että useampi vuosi pitäisi nyt odotella. Sen verran riskiraskaus olisi uusi, maksa-arvojen takia. Joten nyt vaan vauvakuumeet taka-alalle ja katsotaan tilannetta uudestaan joskus... :)
 
Moikka, pitkästä aikaa myös täältä! Meillä yöt nukutaan myös hyvin, mutta päiväunet on melko vähissä tällä hetkellä. Päivisin neiti on hereillä noin kaksi tuntia ja nukkuu sitten 15 minuutista tuntiin ja tissi suussa mun sylissä tai liikkuvissa vaunuissa. Päivisin en siis saa tehtyä oikein mitään. Olisiko vinkkejä miten saisin tytsyn nukkumaan paikallaan olevissa vaunuissa tai omassa sängyssä?

Meillä mennään vielä äidinmaito/korvikelinjalla. Ajattelin aloittaa kiinteät vasta kun neiti on yli viisi kk. Painoa ja pituutta on tullut niin hyvin ( 4 kk neuvolassa: 7.2 kg ja 66 cm). Allergiamaito Pepti ei myöskään sopinut meille tai noh sopinut ja sopinut, neiti ei suostunut syömään sitä. Onneksi meidän kohdalla maitoallergiaa ei kuitenkaan lopulta ollut tai neiti parani siitä, koska nyt olen vajaan kuukauden käyttänyt maitotuotteita.

Rokotteista meillä nousi lievä kuume heti rokotusiltana ja jatkui vielä seuraavana päivänä. Annoin Parasetamolia kuumeeseen ja muita oireita meillä ei sitten ollukaan.

Meillä neiti on saanut ekan hampaan ja toinen on inan jo tullut ikenen läpi. Selkeästi kun hammas puhkeaa, niin neitikään ei ole osannut oikein käyttää muuttunutta suutaan vaan puraissut mua muutaman kerran aika kipeästi. Sitten kun tottunut hampaaseen, niin puremista ei enään tapahdu. Enpä ollut ajatellut, että joutuisin miettimään miten saada vauva lopettamaan tissin pureminen :). Vaikka ihan normaalihan tuo on.

T. Marel ja neiti 4kk+
 
Meillä soseiden aloitus on vaikuttanut pulautteluun positiivisesti. Jes! Aivan sikamahtava fiilis kun tartte olla kokoaikaa harso kaulalla tai vaihtamassa bodeja. Ja mahallaankin poika viihtyy pällistelemässä itseään peilistä :D ihana fiilis kun on normalisoitunut kaikki :)
 
  • Tykkää
Reactions: tuuti81
Täällä kanssa hyvä fiilis, kun päiväunet on alkanut onnistumaan takapihalla vaunuissa, ilman jatkuvaa hyssyttelyä! :) Muutamalla tutin laitolla ja hetken vaunujen heiluttelulla pieni mies on nukkunut parhaimmillaan 3,5h päikkärit, ihan uskomatonta!
Myös mahan toiminta on vihdoin normaalia rotarokotteen jälkeen, reilu 3viikkoa siinä menikin..
Kaiken kaikkiaan tämä on ollut kyllä hyvä viikko. <3
 
Hienoa tuuti81 kuulla. Helpottaahan se kummasti, kun ei tartte olla kokoaikaa hyssyttelemässä. :) Mekin päästiin takaisin normaaliin rytmiin ja päivä menee kutakuinkin näin.

Klo 07-08 maito ja uuteen päivään
Klo 10.30 kasvissosetta pari tl ja maitoa
Klo 11-14 päiväunet ulkona
Klo 14 hedelmäsosetta pari tl ja maitoa
Klo 17 kasvissosetta pari tl ja maitoa
Klo.17-18 välillä 30min unet
Klo 19.30 yömaito ja unille

Pari kertaa yössä syö, tai riippuu yöstä. Joskus menee yhdellä syönnillä.
Toki jos vaikuttaa väliaikoina nälkäiseltä niin maitoa saa. :)
Vielä hyvin maistelu asteella tämä soseiden syönti, mutta hyvin on mennyt, eikä mahakaan ole mennyt kovalle. Yleensä hedelmä/marjasoseena on luumua nimittäin, mutta sitä me on käytetty jo sieltä 2 kuulautisesta asti.
 
Huomenta,

Meillä on nyt virallisesti käännytty ja nythän siitä kääntymisestä ei tule loppua...harmi vaan että tyttönei osaa vielä kääntyä masulta pois. Onneksi tyttö on keksinyt että täällä on hyvä palvelu eli kun vähäv huutelee niin äiti tulee kääntämään :)

Meillä on nyt ongelmia masun kanssa. Se on sika kovalla. Pienellä itkulla on eilisestä illasta vääntänyt kovan kikkareen. Tylsää että tuli ongelmia nyt päivää ennen kuin lähetään reissuun vaikka ei olla edes vielä kiinteitä aloitettu juurikin reissun takia. No, täytyy lähteä apteekkiin heti kun se avaa ja ajattelin sitä mallasuutetta kokeilla. Kiva vaan jos alkaa siteen toimia hullunlailla juuri koneessa kun meillä on huomenna aika pitkät lennot....niistä täytyy sitten vaan koneessa jotenkin selvitä.

Joku mainitsi vauvakuumeest? Täällä kans kovana. Ihan käsittämätöntä kun ei se raskausaika kaikkine vaivoineen musta nyt niin makeeta ollut ja edellisestäkin on kilot vielä vatsassa mutta silti ......ukko kuitenkin toppuutelee että jos hetken vielä malttas :)

Nyt täytyy aloitella pakkaamista pikku hiljaa. Ollaan kaks ja piol viikkoa reissussa joten pitäs osata ottaa mukaan kaikki mahdollinen sinkkivoiteesta alkaen....vaippojakin ajattelin ottaa mukaan kotoa paketillisen kun paikan päällä harrastavat sellaisia hajustettuja vaippoja ja ajatus ei minusta olen oikein kiva...nyt neidillä meni hemmo joten täytyypi mennä

Maikkis ja typy melkein 5kk
 
Meillä kann mies toppuuttaa uudessa vauvassa. Nooh, ehkä se on järkevintä niin, ettei uutta vauvaa vielä. Koska seuraavan lapsen kohdalla on vaan jo hankittava isompi torppa missä asua.Ahtaaksi käy tästä tilat. Ja kyllä mä itsekin haluaisin vielä vakituisen työpaikan. Ja joo, edellisiäkin raskauskiloja vielä on. :D Mutta kyllä mä haluan toisen pian.

Olette Maikkis vissiin lähdössä jonnekkin Suomen ulkopuolelle. Oikein ihanaa matkaa! :)
 
Kiva kuulla paivih että soseiden aloitus on auttanut pulautteluun! Kai munkin on pakko uskaltaa tällä viikolla ne kiinteät aloitella..:ashamed:

Neidin 4kk neuvolamitat 6740g ja 63,2 cm. Tyyppi naureskeli ääneen kun lääkäri väänteli lonkkia! Mahtoi tuntua kivalta? :LOL:

Tytöstä on tullut iloisempi, viihtyy mahallaan jo enemmän (opi kääntymään toisen kyljen kautta vatsalleen tasan 4kk ikäisenä). Ainoa ärsytys on se pulauttelu, joka tottakai lisääntyy vatsallaan.. koitankin aina ruoan jälkeen pitää hetken sylissä/ sitterissä ennen lattialle laittoa. Vaikka eipä se juuri auta, tavaraa kun tulee 3h kuluttua ruokailustakin ulos..

Rytmit on suurinpiirtein vakiintuneet. Vaunu-unet kun vielä saisi ehjiksi, niin olisi ihanaa!

Mies on pari viikkoa talvi- ja isyyslomalla, ihanaa kun on saanut jotain jopa aikaiseksi! :) Pihaa siivottu, remppaa tehty, vaatehuonetta aloittelin myös siivoamaan. Tytön pieniä vaatteita koitan kovasti myydä, mutta tuntuu että tarjontaa nettikirppiksillä on niin valtavasti, ettei oikein tahdo mennä kaupaksi. Uudenveroisia vaatteita kun ei raaskisi ihan pilkkahintaakaan myydä.. livekirpuilla saattaisi mennä paremmin..?

Pukkaapas täällä porukalle äkkiä vauvakuumetta, hui kauhee!! :D

-Pippari ja neiti 4,5kk
 
Jeps, minä puhuin siitä vauvakuumeesta :D Joku hormonihärdelli sen aiheuttaa, oon kyllä todella tyytyväinen, että se kierukka mulle kuitenkin laitettiin. Pakko tässä on antaa kropan palautua, ja työelämään minäkin haluan aikanaan takaisin. Me vielä koitetaan erittäin huonolla menestyksellä kaupata pientä asuntoamme, ja arvatkaapa huvikseen montako ihmistä on käynyt näytöissä..? Juuh, tasan nolla! :/
 
Moikka! Apua, mulla ei todellakaan ole vauvakuumetta!!! :D Oon välillä niin poikki, että ei mitään rajaa huh huh....stressaan kyllä niin paljon turhista asioista että se syö todella paljon energiaa. Murehdin ja huolehdin etukäteen kaikesta mahdollisesta. Onneks mies on just päinvastainen luonteeltaan niin pysyn jotenkin järjissäni!

Meillä on aloitettu kiinteiden maistelu kun ei meinaa nälkä pysyä. Maisteluasteella ollaan viidettä päivää ja kakka on ollut ensimmäistä kertaa vuorokauteen tulematta. Muuten ei mitään muutosta ole havaittavissa. :) Illalla olen alkanut antamaan yötä vasten korviketta lisämaidoksi, niin saadaan kaikki nukuttua yöt hyvin. Nyt sitten nukkuukin 21-06 yhteen putkeen ja syönnin jälkeen jatkaa uniaan usein 8-9 saakka. Olen siitä kiitollinen!!

Poika nukkui aiemmin tosi hyvät ja pitkät unet vaunuissa iltapäivällä. Nyt saa olla koko ajan kärryttelemässä ja tuttia suuhun laittamassa... Ja tuntuu että sillä on koko ajan kuuma tuolla vaunuissa. Tosi vaikeat kelit pukea päälle sopivasti! :(

Lisäks oon jotenki jumiutunu tänne kotiin niin sekin kiristää pinnaa ihan lahjakkaasti. Eli ei muuta kun yksin tai koko perheen tai vauvan kanssa vaan ulos ja kylille. Onneks tulee kesä!

4 kk neuvolassa viime viikolla mitat 7540 g ja 66 cm. Hyvin on poika voinut ja terveenä pysynyt. :) Ja sehän on se pääasia ja tää äiti vois lopettaa sen ressaamisen!!! :D
 
Paivih - Mukava kuulla, että kiinteiden aloittaminen on helpottanut pulautuksiin :)

Meille tuli nyt aika lastenpolille tuosta pojun ihottumasta. On välillä oikein siisti iho ja välillä ei. Nyt on muutamina öinä raapinut rintakehäänsä, välillä ihan haavoille asti. Nytkin nukkunut tosi levottomasti öisin. Ei auttanut kuin nousta rasvaamaan rintakehää ja laittaa tumput käsiin. Nyt heijaan vaunuja josko pieni nukahtaisi ja saisi itsekin vielä vähän unta palloon. Mun oli tarkoitus aloittaa maidoton dieetti, mutta kun en sitten saanut aamukahvia (jota juon vain maitotilkalla) niin iski kauhea migreeni. Ei auttanut särkylääkkeet niin illalla hain pullaa kaupasta ja keitin itselleni kahvit. Kyllä helpotti. Nyt pitäisi vain päättää että kokeilenko maidotonta vai lopetanko imettämisen ja kokeillaan apteekin korviketta. Tarkoitus olisi tuo maidoton kokeilla josko siitä olisi pienen ihottumaan apua. Kyllä tuo imetys varmasti vie voiton, kun se kerran on nyt niin hienosti onnistunut. Katsotaan nyt mitä ne sanovat siellä lääkärissä joka on 12.5. En nyt ennen sitä imetystä lopeta vaikka en täysin maidottomalle pystyisikään.

Kiinteistä - meillä syödään erittäin hyvällä ruokahalulla. En uskalla antaa kerralla kuin max.2/3 sosepurkista. Itse olen tehnyt bataattia, porkkanaa ja parsakaalia. Lisäksi kaupan hedelmäsoseet mm. Päärynä, mango,aprikoosi ja luumu. Kaupan peruna-porkkanasoseesta pieni saa vatsanpuruja. Meillä ei ole soseet helpottaneet pulautuksiin. Edelleen puklaillaan vaihtelevasti - toisina päivinä enemmän kuin toisina.

Kiinteiden aloitus on laittanut pojan vatsan kovalle. Kakkaa n.2-3 päivän välein oikein paksua 'liisteriä'. Aivan punaisena toinen punttaa. Olenkin antanut nyt luumusosetta, mutta ei pehmennä kakkaa mielestäni tarpeeksi. Muita vinkkejä?

Päivisin meillä nukutaan pihalla 4h päikkärit. Illalla lisäksi max. puolituntia. Öisin pisin unipätkä max.3h. Monesti syödään 4kertaa per yö. Meillä on ihan luksusta yö jolloin syödään vain 3krt. Tuttia ei syö ollenkaan vaikka olen sitä yrittänyt päivittäin tarjota. Sormia lussutetaan senkin edestä.

Nyt poju tais nukahtaa. Saa aina yöhaslareista potkittua jalat ihan solmuun toiseen pulttuun tai keskelle. Olisi unipussi niin kätevä, mutta eopä täältä käpykylästä saa sellaisia tähän hätään.

Kirjoitan puhelimella joten virheitä saattaa olla. En nyt lue enää tätä läpi vaan menen nukkumaan.

Judie ja poju 4kk 14pvä
 
Ompa hyvä, että aika näinkin nopeasti lastenpolille on tullut. Jospa olisi "vain" todella kuiva iho, eikä maitoallergiaa. Onneksi kohta toivottavasti selviää.

Meillä masu on mennyt myös hiukka kovalle. Neuvolasta suositteli luumusoseen lisäksi luumuvettä. Eli keitä luumuja ja ota se vesi pulloon ja siitä välillä hörppy. Näillä ohjeilla meillä on masu toiminut joka päivä.
 
Judie - mä laitan kahviin maidon korvikkeena kauramaitoa! Soijamaito olisi parempi vielä, mutta meillä ei käy soijakaan.. kauramaito "kivasti" erottuu eikä sekoitu kunnolla kahviin, mutta ajaa mulla ainakin asiansa!
Jos jotain vinkkejä maidottomaan ruokavalioon kaipaat, niin kysy ihmeessä! :) täälä kun on sillä oltu jo reilut 3kk. Hyvin on tottunut jo. :)
 
Paivih ~ Annatko kuinka usein tuota luumuvettä ja kuinka paljon päivässä?

Tuuti81 ~ Kiitos vinkistä! Ajattelin jos huomenna alkaisin uudelleen tuon kokeilun. Pitääkin katsoa kaupasta tuota soijamaitoa niin saan aamukahvini :) Joo, pitänee kysyä vinkkejä jos tulee muita kompastuskiviä vastaan. Kuinka teidän vauvan maitoallergia todettiin?

Kiitos teille vinkeistä :)

-Judie ja iloinen poju vaikka yöllä valvottiin
 
No mä annan yleensä aamupalaksi ihan luumu sosetta 2-3rkl korvikkeeseen jatkettuna. Olen siis tehnyt itse sen. Luumuvettä annan muutaman imun tuttipullosta 2-3krt päivässä. Eli menisikö joku max 50ml päivässä sitä. Ja neuvola täti myös meille sano, että lumuveden voi tehdä niinkin, että sotkee kaupan luumusosetta veteen. Ja sitten mä mitä netistä tuossa lukasin, niin vesi hörppy auttaa ruokailun jälkeen ummetukseen. Niinkuin ihan puhdas vesi. Toivottavasti alkaa kakka kulkea teilläkin useammin.
 
Judie - Meillä todettiin maitoallergia ihan mun välttämisdieetin avulla eli olin dieetillä 2 viikkoa ja sit otin vältettyjä ruoka-aineita yksi kerrallaan takaisin ja katsottiin Palaako pikkumiehellä oireet. Maito ja soija aiheutti selvästi oireiden palaamisen. Tällä perusteella lääkäri oli sitä mieltä, että maito- ja soija-allergia on. "Virallista" altistustestiä ei oo ollu tarvetta tehdä, koska ollaan täysimetyksellä ja se pitää tehdä lähinnä sen takia, kun Kela vaatii sen, että saa Kelakorvauksen allergiakorvikkeista..
Suositeltiinko sulle Judie vain maidon poisjättämistä? Kun usein allergiaa epäiltäessä suositellaan jättää pois 2viikoksi muitakin yleisesti allergisoivia aineita, kuten kananmuna, soija, naudanliha(maitoproteiinin vuoksi siis naudanliha).. kun esimerkiksi jos korvaa kaikki maitotuotteet soijalla ja sit vauva reagoi myös soijalle, niin oireet jatkuu ja välttämisdieetti ei autakaan löytämään sitä pahista.. Oho, tulipas nyt kunnon valistusViesti, Ei Ollu Tarkoitus. :D Mut usein neuvolalääkärit (jos siis siellä ootte saanu ohjeet) ei ihan oikein oo perillä allergiajutuista ja ohjeet on sen mukaisia. niin tosiaan sillä vaan kyselin, ettei mee hukkaan välttämiskokeilu!
 
Paivih ~ Miten teet tuon luumuveden? Yritin sitä tehdä tänään, mut en tiedä onko se tarpeeksi vahvaa..

tuut81~ Mitä oireita teidän pienellä oli ennen kuin aloitit dieetin? Entä kun kokeilit dieetin jälkeen? Seinäjoen lastentauitien osastolta tuli tämänhetkinen hoito-ohje. Siinä lukee: "Äiti voi välttää omassa ruokavaliossaan maitoa ja kananmunaa, jos selvästi havaitsee, että tästä eliminaatiosta on hyötyä Sen pidemmälle en lähtisi ruokavaliota rajoittamaan." Eli viisaampi olen sitten seinäjoen reissun jälkeen. Nyt on ensimmäinen maidoton päivä takana, JEE! Ostin soijamaitoa ja aamukahvissa se maistui pahalle. Päiväkahvi maistui soijamaidon kanssa jo hyvälle - varmasti tottumuskysymys :)

Viimeyönä poju alkoi taas kiekkaamaan klo.05. Ei rauhoittunut rinnalle. Raapi nyt itseänsä korvan takaa. Laitettiin yöksi yöpystä nämä kääntötumput käsiin, eli kynsitty ei saanut vaikka yritti raapia. Nukahti lopulta vaunuihin ja heräsi 9.15 vaunuista vatsallaan maaten. Laitetaan poju kyljelleen ja fyllätään äp-makuupussilla, mutta siitä huolimatta on kääntynyt masulleen. Jos tänä yönä on sama homma otan ton äp-pussin pois ja laitan pojun masulleen vaunuihin. Tarkistettiin itse pojun korvat tänään omalla otoskoopilla, eikä punoittaneet, eli ei ole korvatulehdusta.
On tänään ollut itkuinen, krätyinen ja sylivauva. Kokoajan nakaa jotakin suuhun, nyrkkiä, sormia, leluja.. Yritin katsoa tulisiko hampaita, mutta en osa sanoa.. Esikoisella tuli ensimmäinen hammas 7kk iässä ja keskimmäisellä 5,5kk iässä. Joko muille joulukuisille on tullut hampaita?

Yritän nyt mennä nukkumaan jos ehtisi yhtään nukahtamaan. Kaksi viimeistä yötä olen vain pyörinyt ensimmäiseen syöttöön asti :( Rasittavaa kun ei uni tule.

Mukavaa pääsiäistä!

-Judie ja poju 4kk 16pvä
 
Oon laittanu kattilaan kaksi sellaista pienempää luumupussia (onko yhdessä pussissa sen.200g) ja vettä niin, että luumut peittyy. Kiehuttelen luumut pehmeiksi, koska teen niistä sitten itse sen soseen. Se vesi mikä on jäänyt jäljelle, otan talteen. En tiedä miten tuo kaupan soseesta tehty luumuvesi onnistuu, en ole kokeillut. Neuvola täti vain sanoi silloin, että luumusosetta ja vettä. Määrästä ei puhunut sen enempää. :O Luulisin ettei isosta määrästä ole kyse. En tiä oliko tästä nyt mitään apua xD

Meillä kuolataan aivan uskomattoman paljon ja kaikki menee suuhun. Mutten ainakaan tunne ikenissä muutoksia...


Mukavaa pääsiäistä teilleki.

Paivij ja pikku-ukko 3kk ja 15päivää
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä