Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

Huomenta :cool:
On muuten tiällä savon sydämmessä ihana aurinkoinen päivä tulossa :love: tästä kuhan heräilty ja pienet syötelty lähettäs lähimpään (20km) leikkipuistoon :ROFLMAO:
saattasin nyt mennä takapihalle laittamaan katoksen pystyyn kerrankii ei sada vettä (y)..
Eilen ostin tori.fi vauvan vaatteita 56cm :D onpahan sitte valmiina pieniäkkii kun vaavi syntyy.
Ensi viikolle oonki vuokrannu kesämökin pariksi päiväksi :whistle: pääsee kotoo rantasaunaan ja uimaan ihanaa! :LOL: ja pyhänä mennään mie ja lapset miun äidin ja miehesä kotiin isosiskon kanssa yöksi, kun he lähtee reissuun ja siellä iso maatila asunto ilman elukoita niin siellä kyllä ollaan korpikuusen kannon alla :confused: ne asuu niin korvessa että lähin naapuri tais olla 10-15km päässä :eek:..
mutta nyt kyllä meen ulkoilee :)

Mukavaa päivää kaikille (y)

HooKoo 14+5rv :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pioni77
Ihana on kyllä ilma täällä savossa, pakko myöntää :) Meillä on juniorin kanssa äiti-poika-päivä, kun esikoinen lähti isänsä kanssa kalastamaan. Harmi vaan, että äitin vointi on taas sen verran heikko, että ei paljon aktiviteetteja jaksa kehitellä.

Henu sokerirasitus tehdään silleen, että menet (jos siis menet) labraan aamulla 12 tunnin paaston jälkeen ja ne ottaa sulta paastoverensokerin (verinäyte). Sitten juot sellaisen sokeriliemen, joka ainakin minusta maistuu etäisesti kokikselle. Oliskohan joku 3dl tai jotain. Siitä tunnin päästä otetaan verikoe ja siitä vielä tunnin päästä toinen. Tulokset saa seuraavana päivänä. Ja radi diagnoosin saa jos yksikin arvo on pielessä edes hiukan.

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään häikkää, mutta kakkosessa tuli radi. Nyt pitää sitten mennä rasitukseen jo 12-16 viikoilla ekan kerran. Mulle noi rasitukset on ollut ihan helppoja, kun on tehty niillä myöhäisillä viikoilla, mutta nyt vähän jännittää, että ehtiikö pahoinvointi loppua ennen 15 viikkoa, jolloin sinne menen.
 
Lähti sitte viikko 16 tänään käyntii :rolleyes:
Tänään esiteini hammaslääkärii, postiin ja kauppaan. Kahvi näköjään vähän etoo :eek: tuli muute nukkumisesta mieleen kyljelleen kun nukun niin sormet ja kädet puutuu, liekkö jokin hermo litistyy nukkuessao_O.. kaikkee sitä..
Noh mukavia päiviä kaikille teille :)

Hookoo 15+0rv
 
Saunakrapula päällä, etten ikinä opi etten pysty olemaan saunassa 10 min kauemmin, mutta kun mulla oli niiiiiiiiiin kylmä eilen...tämä palelu ei kyllä ota laantuakseen tippaakaan. Plääh. Onneksi on sentään hieroja iltapäivällä, joskohan keho rauhoittuisi nyt :)

11+3 tänään, np-ultraan vielä viikko. Kyllä aika matelee!
 
HooKoo mulla viime raskaudessa puutu kans ja alkuun auttoi, että nukkuessa halasit tyynyä. Ja se paheni loppua kohti ja puhuin neuvolassa, niin joillekin tulee raskaus aikana oliko se nyt rannekanavan oireyhtymä. Hain apuvälinelainaamosta rannetuet joita pidin öisin ja auttoi tosi paljon. Joillakin puutuminen saattaa jatkua kuukauden parikin synnytyksen jälkeen, mutta mulla jäi tuet pois heti synnytyssairaalassa. Suosittelen :)
 
Mullakin puutuu kädet todella ikävästi ja vihloo kyynerpäästä pikkurilliin ja nimettömään. Todella inhottavaa. Ja sama homma nukkui sitten missä asennossa tahansa.

Tänään NT-ultra! Hui kun jännää!!
 
Täälläkin hiljakseltaan edetty jo 11 tai 12 raskausviikolle. Huomenna olisi ultra, niin viimein selviää viikot ja la tarkemmin :S

Onkohan muuten kukaan muu kärsinyt vatsaongelmista? Kun sanotaan, että raskaus aiheuttaa ummetusta, mutta itselläni homma on vähän päin vastoin... Välillä menee vatsa niin pahasti sekaisin ettei ole nyt kesälomallakaan uskaltanut mihinkään pitkälle lähteä.
 
Heippa, täältä ilmoittautuisi joulukuulle 2015 uusi odottaja. Joka nyt rohkaistui ensimmäisen kolmanneksen mentyä ohi, kirjoittelemaan lukemisen lisäksi. Takana kaksi neuvolareissua sekä yksi ultra. Vahvasti näyttää siltä, että joulukuussa meitä on kolme kahden sijaan. On tullut jäädäkseen, mutta jännitetään nyt loppuun asti.

Alla tietoa Jaanel keräämääsi listaukseen :)
5.12. / Ilmaajakuplia / 26 / 1 / JS
 
Kotiuduttu ultrasta ja nyt viimein varmistuttu viikoiksi 12+1 :)

Voi herranjumala miten yllätyttiin miehen kanssa, miten paljon kaveri liikkui (kummankin eka lapsi, niin kaikki on vielä uutta).
Niin kovasti veti kieriskelyjä ja voltteja ettei meinannut ultraaja pysyä perässä :giggle:
Lopuksi käänsi kylkeä ja kädet korville, vissiin ärsytti kun ultralla kiusataan <3

Ihanasti konkretisoitui nyt koko odotus. Kolme vuotta tätä kaveria työstettiin ja nyt se heittelee jo voltteja. Mieskin oli niin täynnä ylpeyttä kun lääkäristä lähdettiin :)

Eli listaan voi nyt päivittää uuden la:n :
21.12/Orava/26/1/JS
 
Voi herranjumala miten yllätyttiin miehen kanssa, miten paljon kaveri liikkui (kummankin eka lapsi, niin kaikki on vielä uutta).
Niin kovasti veti kieriskelyjä ja voltteja ettei meinannut ultraaja pysyä perässä :giggle:
Lopuksi käänsi kylkeä ja kädet korville, vissiin ärsytti kun ultralla kiusataan <3

Hei,

ihanaa että jollain toisellakin on aktiivinen lapsi :)

Meillä mies meni ultrassa aivan valkoiseksi "Liikkuuko ne oikeesti noin paljon?" :D Kätilön vastaus oli "Joo, ne yleensä liikkuvat sen muutaman minuutin, ja lepäävät kymmenen".
Meillä pikkuinen liikkui sen 20 minuuttia, ennen kuin saatiin edes sydänäänet otettua :D Miehen mukaan sieltä on tulossa joko urheilija tai muuten erittäin hyperaktiivinen tapaus kuten isänsä (aina pitää olla jonnekin menossa), onpahan äidille tuttua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pioni77 ja 0rava
Hei,

ihanaa että jollain toisellakin on aktiivinen lapsi :)

Meillä mies meni ultrassa aivan valkoiseksi "Liikkuuko ne oikeesti noin paljon?" :D Kätilön vastaus oli "Joo, ne yleensä liikkuvat sen muutaman minuutin, ja lepäävät kymmenen".
Meillä pikkuinen liikkui sen 20 minuuttia, ennen kuin saatiin edes sydänäänet otettua :D Miehen mukaan sieltä on tulossa joko urheilija tai muuten erittäin hyperaktiivinen tapaus kuten isänsä (aina pitää olla jonnekin menossa), onpahan äidille tuttua. :)
Joo me kanssa molemmat "järkytyttiin" (huono ilmaisu, mutten keksi parempaakaan :D ) kun nähtiin miten toinen heitteli menemään :D

Tosiaan olen luullut aina, että ne ovat tällä viikolla vielä ihan paikoillaan, että tuli ihan puskista. Mutta oli kuitenkin ihana nähdä miten toinen liikkui, vaikka häröä olikin kun ei itse sitä vielä tunne <3
Että saa nähdä tuleeko sitten hyperaktiivisia vauvoja :D
 
Tervetuloa uusille! :)

Pioni onko sulta katsottu kilppariarvoja nyt raskauden aikana? Paleleminenhan voi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Mulla oli tuota ihan kamalaa palelua kans ihan alkuraskaudesta, mutta on ollut poissa jo viikkoja.

Mulla on nyt tämä foorumi vähän jäänyt, kun siirryin FB:n puolelle. Koen helpommaksi siellä seurata jutusteluja ja tämä foorumin uudistus särkee niin silmiä...

Olen itse nyt sairauslomalla ainakin tämän viikon pahoinvoinnin takia. Aamuheräämiset aiheuttaa olon radikaalia huononemista, niin niiden poisjäänti nyt pikkasen helpottaa oloa.
Perjantaina meillä olis vihdoin np-ultra, jännityksellä sitä odotellaan! Samana päivänä kiikutan kissankin eläinlääkäriin tutkittavaksi, kun se on nyt muutaman kuukauden ajan tehnyt niin kuoleman hajuisia jöötejä että alan jo olemaan varma että sillä on tietysti joku giardia tai muu vastaava loisinfektio.:alien: Ahistaa ajatuskin.

Ja huomenna hammaslääkäriin; onnistuin iltapalaa syödessäni halkaisemaan juurihoitoa odotelleen hampaani. :eek: Onneksi ei ole kipu ainakaan vielä räjähtänyt käsiin...

Semmosta. :LOL:

rv 11+3
 
Heissan! Pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille! Lisään teidät listaa pikimmiten. Yksityisviesteihin vastailtu fb:tä koskien. :)

Oon jo useampana päivänä yrittänyt pädillä tulla kommentoimaan, mutta jostain syystä tää on keskustelusta suurimman osan viesteistä ja tän vastausboksin poistanut. :unsure:

Josko tää nyt rupeis toimii paremmin, kun koneella en jaksa täällä käydä. :) Pahoinvointi näyttäs vihdoinkin kaikonnee! Meillä oli viime viikolla neuvola ja seuraava oliskin vasta 2kk päästä! Aika pitkä tauko. Välissä on lääkäri ja ru. Me ollaan miehen kanssa käyty vääntöä tulevista vaunuista ja vihdoinkin se taipui! Eli meille tulee emmaljungan super nitrot. Eka mietin city crossei, mutta nuo super nitrot on viime vuonna lanseerattu, joissa on suht isot, kääntyvät takarenkaat. Ne on paljon ketterämmät ruokakaupoissa yms. Jonkun verran tullaan vaunuileen soralla, joten toivottavasti ne kulkee soralla suht. hyvin. :)

Jaanel ja 14+5
 
katann: piti sulta kysyy mitä ne auttaa ne rannetuet puutumiseen ja onko ne inhottavat nukkua yöllä? ja toiseks mistä saan kokeiluun sellaset vai pitääkö jostain ostaa ne?

meillä kanssa emmaljungat tonnin aikoinaan maksoi (2012):cautious: sitte meillä on erittäin raskaat oran kaksostenvaunut/rattaat :confused: ne ihan surkeet.. Pitäs myydä pois pyörimästä jaloista :sneaky:.
Sitten ostin käytettynä vierekkäin istuttavat kaksostenrattaat josta tykkään tosiiiii paljon (y) ja mulla oran pehmee vaununkoppa nii saan sen vauvalle ja te kohta (syksyllä) 2vee misukalle :LOL:. kaikki rattaat ilmakumi pyörät, ihan parhaat tänne maalle :X3: .

No käytän tänään vielä tuon teini pojan hammaslääkärissä ja sitte lähetään ajelee mökille :D

Oikein mukavaa ja aurinkoista päivää teille kaikille :)

HooKoo 15+2rv :love:
 
Kummamitus, on tarkistettu viime viikolla kilppariarvot, ja uusittu resepti, pyynnöllä että nostetaan raskauden ajaksi annosta yhdellä 25 ug tabulla kuten viimeksikin, menee kyllä läpi (minulla on ihana omalääkäri). Arvot olivat hippasen paremmat kuin maaliskuussa jolloin eräs lääke oli sotkenut koko systeemin :/ mutta joo, palelu jatkuu :( kesä saisi kyllä tulla nyt ettei tarvitsisi olla han koko ajan jäässä.

Herra 3v päätti että aamu alkoi klo 5, tuli ilmoittamaan että koko sänky ja hän ovat litimärkiä, kuten olivatkin. Blaah. No, pesukone pyörii...laitoin muksut nyt siivoamaan huoneensa kun petivaatteita hakiessani astuin about sadan legopalan päälle :)

En pidä tästä kaksplussan uudistuksessa yhdestä asiasta, jos padilla tekstiä kirjoittaessaan huomaa jonkun kirjoitusvirheen jossakin tekstin sisällä, siihen kohtaan ei pääse takaisin kun deletoimalla kaikki sen jälkeen kirjoitettu :/ ärsyttävää.
 
Taas on ollut taukoa kirjoittamisessa, olen kyllä pyrkinyt lukemaan teidän juttuja taustalla. Suurin syy on ollut jäätävä pahoinvointi, varsinkin rv 8-11 oli aivan kauheita. Nyt jo hiukan helpottaa. Esikoinen otti myös jalat alleen tässä samoihin aikoihin pahimpien olojen kanssa, siinä se aika menikin kun juoksi tyypin perässä oksennusta pidätellen :D Tällä kierroksella hommasin pahoinvointi rannekkeet (auttaa hiukan) ja aloin nappailemaan B-vitamiinia vielä monivitamiinien lisäksi. Esikoisesta oksensin joka ikinen päivä raskauden puoliväliin asti. Eli jos tässä käy samoin on jäljellä "enää" 6 viikkoa tätä. Jee.

Paras lääke tähän oloon oli kuitenkin nt-ultran hyvät kuulumiset. Siellä pikkuinen yksiössään hengaili, ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Kyllä tätä taas jaksaa kun on hyvä syy. Tyyppi oli alkuun unilla, mutta kätilön herättelyiden jälkeen alkoi menojalka vipattamaan. Otti herätyksestä sen verran nokkiinsa kuitenkin, ettei suotunut käymään hyvään asentoon mittauksia varten vaan käänsi selän meille. Ultrattiin alakautta ja mahan päältä vaikka kuinka kauan ennenkuin kätilö sai mittaukset otettua. Eipä haitannut, saatiinpa katsella pientä vähän pidempään. Seuloista päästiin myös läpi puhtain paperein. Laskettu aika lyötiin lukkoon, ja se on 15.12. eli omat laskut piti paikkansa.

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa tällekin pienelle kun esikoisellekin otettiin. Tämän vuoden pakkaus on mielestäni aika ihana, ja jäähän siitä sitten muistot talteen. Varmaan tullaan käyttämään laatikkoa taas ensisänkynä pinniksen ohella. Sitä on niin näppärä siirrellä huoneesta ja kerroksesta toiseen. On meillä itkuhälytinkin, mutta viimeksi en alkuun raaskinut olla pienestä erossa vaan nukkui siinä laatikossa jossain lähettyvillä :love:

Minma rv 13+1
 
Heippa joulukuiset mammat! Nyt kun nt-ultra on takana, uskallan minäkin liittyä joukkoon kirjoittelemaan. Liityn myös fb-ryhmään, mutta kirjoittelen varmasti tännekin säännöllisesti, sillä tuo kolmekymppisten ensikertalaisten ketju on semmoinen "oma ketju", joka pitää aktiivisesti myös kaksplussassa mukana. :geek:

LA 22.12. tamariini/32v/1. lapsi/KOS

Tänne siis esikoista odotellaan. Miehellä ennestään kaksi lasta, jotka ovat jo aika isoja kavereita. :) Yhteiseloa ja uusperheen kuvioita ollaan opeteltu vajaat 7 vuotta ja vuosi sitten koettiin meidän elon olevan tarpeeksi tasaista kuvioiden sekoittamiselle. Ensimmäinen yritys meni kesken, mutta nyt siis jumppaileva pienokainen bongattu ja rauhallisin mielin odotellaan tulevaa.

Kaikki tekstit olen tähän mennessä lueskellut, mutta kun näin kesken pomppaan kelkkaan, niin en nyt erikseen niitä rupea kommentoimaan. Jatkossa sitten lennosta. (y)

tamariini ja hukkis 12+0
 
NT-ultrassa on nyt käyty. Kovasti pieni liikkui ja vasta ultrausajan lopulla käänsi profiilin näkyviin. Viikkoja vastasi, nenä näkyi ja turvotus normaalin rajoissa. Odotellaan vielä yhdistelmäseulan tulokset ennen kuin laajemmin kerrotaan raskaudesta. Mies on isälleen kertonut, kun asuu lähellä ja ollaan paljon tekemisissä. Selitteli kait mun väsymystä ja äksyyttä o_O

Seksi on pitänyt ottaa täällä puheeksi... Viime viikolla pitkästä aikaa harrastettiin, on vähän jäänyt miehen työkiireiden sekä esikoisen hammas- ja korvakipujen vuoksi. Nyt kuitenkin mulla oli ihan kauheet halut ja minun aloitteesta hommiin ruvettiin. Sitten se olikin ihan kauhee pettymys kun ei oikein tuntunut miltään, korkeintaan vähän epämukavalta. Tosi reilua miehelle :confused: Onneksi kuitenkin ymmärtää :love: Taustatietoina siis että mulla jotenkin herkistyi paikat ekassa synnytyksessä ja seksi on ollut raskauksien välissä joka kerta ihan sanoinkuvaamattoman mahtavaa. Siksi oli niin kova pettymys, kun halut oli kuitenkin nyt kovemmat kuin vuoteen. Jostain luin, että sikiön sukupuolihormonit vois vaikuttaa haluihin raskausaikana. Pojan testosteronit kait lähinnä. Esikoisesta en kyllä sellaista huomannut. Onko teillä muilla kokemuksia?

tosi-ko ja tosikko 12+1
 
HooKoo siis jos se on sama vaiva kun mulla niin ne rannesuojat auttavat kun ranteet pysyy suorana niin siellä pääsee veri kiertämään. Kun jos siellä on sitä rannekanavan oireyhtymä niin siellä on vähän ahasta ja nukkuessa ranteet saattaa olla mutkalla ja sit puutuu. Ite sain rannetuet lainaan kaupungin apuvälinelainaamosta (kannattaa kysyä neuvolasta), esikoisen kohdalla joku sanoi täällä palstalla että apteekista sais ostettua ja ite siinä loppu vaiheessa älysin että rullaluistelun rannesuojat ajaa varmasti saman asian! :) Pari ekaa yötä oli vähän outoa nukkua, mutta äkkiä tottu! Ainut loppuvaiheessa kun piti pissillä rampata ja aina piti ottaa pois..

Minma meillä on sit sama la ja sama sairaala! Liekköhän tavataan sairaalassa :D

Täällä kans pahoinvointi helpottanut. Hui! Kirjoitin ton, älä tuu takaisin pliis!! Ensi viikolla ois sokerirasitus. Kakka.. Esikoisesta meinasin pyörtyä sinne, toivottavasti tällä kerralla säästyisi siltä. Väsymys vaivaa täällä edelleen ja esikoisen päiväuniaika on äidinkin uniaika. Vaikka Oishan tota kaikkea mitä pitäisi tehä..

Katann & Kakkonen 13+1
 
Mitenkä muilla muuten mahan näkyminen? Omassa lähipiirissä kaikkien mahat on alkaneet näkyä vasta reippaasti puolenvälin jälkeen ja loppuvaiheessakaan maha ei ole mikään järjin iso ollut.

Oma maha pullahti ulos vajaa viikko sitten, ei enää kestä vetää farkkuja jalkaan ja collegehousuilla on nyt viikko menty. Tuntuu jostain syystä niin hölmöltä ja yritän saada mahaa piiloon, kun tuntuu että kaikkialta toitotetaan ettei raskausmaha näy vielä todellakaan rv 12 -.-
Ja maha on kova ja herkkä (ihoa sivellessä tuntuu vähän aristusta), ultrassakin pari kohtaa tuntui kipeältä ja ultraaja varmisteli vielä ne kipukohdat, mutta olivat sitten vain kipeimpiä kohdun kasvukipuja.

Mutta niin, alkaako tosiaan joillain maha näkyä jo tässä vaiheessa?
 
Nyt on tullut ostettua Nykkikselle rattaat, vaunukoppa, pinnasänky, turvakaukalo, isofixjalka sekä adapteri turvakaukalolle. Rahaahan niihin meni, kun haluttiin ostaa kaikki uutena. Enkä suoraan sanottuna uskonut niihin tosissaan menevän niin paljon, mutta meni nyt kuitenkin. Vaattet on tarkoitus hankkia käytettynä ja hyvä kuntoisena, koska vauvoillahan vaatteet kuluvat vain pesussa. Katsotaan sitten myöhemmin miten toimitaan. Onko teistä vielä kukaan muua hankkinut mitään?

Orava meillä hankittiin mulle L-kokoisia housuja jo vappuna, oisko ollut rv 8 suunniilleen menossa. Olin menossa raskausviikolla kuusi, kun mahani pamahti esiin ja oli saanut työkaverit pohtimaan lihoamista. Kirjoittelen blogia, jonka avasin juuri julkiseksi siellä on mahastani kuva rv 11 eli 3viikon takaa. Ilmoittamaasi aristusta en ole huomannut, mutta jos liian etukenossa istun risti-istunnassa alkaa mahaan sattumaan. Lisäksi en voi enää myöskään maata mahallani tai puhumattakaan siihen vanhingossa nojailusta. Blogi löytyy osoitteesta Vainilmaajakuplia.blogspot.com. Jos haluat kuvasta käydä kurkkimassa mahani kokoa rv 11 + jtn
 

Yhteistyössä