***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Hei vaan täältäkin pitkästä aikaa!
Lukemassa käyn kyllä, mutta kirjoittamiseen ei tunnu löytyvän aikaa. Nyt esikoinen kipenä ja nukkumassa ollut jo pari tuntia, niin ehtii vähän omiaankin tekemään.

Sokerirasituksesta ollut juttua. Meidän kunnassa tehään myös kaikille, eli sinne siis viikon-parin päästä. Muuten musta ihan ok, mutta pitää vaan töissä järkätä aamu sitten taas sillain että sujuu ilman minua.
Isäpakkauksesta myös, en tiiä teenkö mitään. Mietin, että jos tekis isälle ja pojalle yhteisen, jossa olis molemmille jotain... kattoo nyt. Vauvalle meinasin nyt kuitenkin sen äitiyspakkauksen ottaa, vaikka aluksi meinasin, että mennään tolla esikoisen pakkauksella, mutta eipä sillä 140 egellä nyt sitten kuitenkaan juhlita, joten sama se. Ja mä niin haluun hypistellä sitä pakkausta sitten :D

Oma olo on suht ok, pitäs vaan osata rauhoittua, eikä keräillä kiviä meidän pihalta, mutta kun mä niin haluun sen kuntoon nyt syksyllä, että olis sitten nurmea missä leikkiä ensi kesänä. Täytys vaan osata relata senkin suhteen, valmistuuhan se keväälläkin, mutta minkäs itselleen mahtaa...
Päätä on kanssa särkenyt usena päivän, mutta jospa se tästä. Nyt tietty vaikuttaa valvotut yötkin...
Jaaahas, köhimistä kuuluu.. :wave:
 
Heipsistä vaan!
Eilen käytiin tyttöporukalla ikeassa, sitä enne oli super nopee neuvola, josta olin vähän ihmeissäni... Pissin katso mun painon, joka kuulemma noussut vähän liikaa, paineet alhaalla, et pitää muistaa nousta rauhaksiin, ettei pyörry. Sydänääniä haki tosi kauan, vaikka tunsi itsekin kun neiti siellä karkun viiletti, sai kuitenkin haluamansa, antoi seuraavan ajan ja toivotti hyvää loppuviikkoa?!? :eek: Ja antoi sen raskaustodistuksen, se oli tosiaan vartissa ohi se neukkakerta..
Tänään kävinkin sitten jo kelassa viemään ja täytteleen laput, en ota pakkausta, kun on niin paljon vaatteita ja kestoja, et rahana sitten... kait silläkin jotain sitten saa.
Jaa mutta pakko mennä keittään kahvit ku on niin väsähtänyt olo...

Jisse ja :xmas:
 
....no niin jos jatkais...
Kahvit keitetty ja neidillekin jo annoin vähän hiukopalaa, kun oli niin nälkäisen oloinen.

Voi noi teidän isyyspakkausjutut kuulostaa aivan ihanilta :heart: En vaan itse ehdi sellaista väsään ja aateltiin, et kun se raha tulee niin mennään yhdessä ostaan vaaville jotain mistä molemmat pitää ja mikä on tarpeen.


Välillä supistelee jonkin verran ei onneksi kipeesti, ensi kerralla onkin neuvola lääkäri ja ihan hyvä, pääsee kuuleen onko muutoksia. Täällä tehdään myös tuo sokerirastus kaikille raskaanaoleville. Tosin eihän siihen ole pakko mennä jos et halua, mutta kyllä minä haluan mennä.

Välillä edelleen myös tosi pahaolo, ja toisinaan menee ihan kaikk herkut jo alas. Ja vaikka onkin hiven pahaa oloa, niin koko ajan oon kyllä syömässä :LOL:

En olekaan vielä mitään ajatellut et laittaisin vaaville valmiiksi, sänkykin suunniteltiin ostavamme veronpalautusrahoista, et jos nyt sattuu ennen syntyyn, niin täytyy ottaa tuo äippäpakkauslaatikko, niitä kun on täällä kolme..

Voi vitsit ku sais ittestään jotain irti ja siivois ees eteisen, sinne kun ostin kaksi uutta pientä hyllykköä, ja tarttis laittaa tavarat paikoilleen, oon vaan NIIN laiska....

No mutta jos jätän tilaa muillekin ja poistun takavasempaan...

Jisse
 
Mulla on sokerirasitus maanantai aamuna, :/ ei paljoa kiinnostais mennä, mut pakkohan se on. Perjantai on sitten neuvola ja tuomion kuulee, ei mulla esikoisen aikana ollut mitään ongelmia ja arvot olivat ihanteelliset jos niin voi sanoa. Mut tottakai tollaiset testit aina jänskättää.

Munkin pitäis tehdä vaikka mitä kotona, mut tosiaan, mäkin on niin laiska ettei vaan jaksa eikä kiinnosta, pitäis tänään postissakin käydä, mutkun ei jaksais! Mut jos henkkamaukan tilaus oiskin jo saapunut, niin sitten kyllä salamannopeesti singahdan kaupungille ja postiin :LOL:
 
Työviikko ja siivous takana, kylläpä uuvuttaa! Mies lähti onneksi tytön kanssa Heselle niin saan lepäillä hetken. Sitten viikonlopuksi onkin lähdössä metsästämään, eli seuraavat kaksi päivää ollaan tytön kanssa kaksin. Ei siis oikein lepoviikonloppua luvassa...

Tyttöä imetin 10 kk ja siitä suurimman osan ties millä dieeteillä, kun tytöllä on maito-, kananmuna-, nauta- ja kala-allergiat, ja testailujen takia olin pitkään myös esim. ilman viljoja. Nyt sais mun puolesta riittää vähän lyhyempikin aika, ehkä se 6 kk, niin ois nopeammin taas oma itsensä.

Ei täällä tehdä sokerirasituksia jos ei niissä joka kerta otettavissa näytteissä ole jotain vikaa.

Ja isyyspakkausta mäkään en jaksa tehdä.

Nyt ei pysy enää silmät auki.

bellona 22+4
 
Onko meihin osaan porukasta iskeny nyt joukkolaiskuus :D

Mullakin koko päivän ollu tarkotus alottaa siivous, mutta edelleen on suurin osa tekemättä. Keittiö onneksi on jo siivottuna ja ruoka uunissa, edes jotain :D

Jospa makaronilaatikosta sais sen verran energiaa et alkais huiskimaan luutun ja imurin kanssa.


Mulla on sokrurasitus tulossa ens viikolla myös, neukkutäti sano et laitetaanko tiistaille, niin ei tartte sunnuntai-iltana jo ruveta paastoamaan :D
Näinpä siis, tiistaina aamusta labra kutsuu.

Tetasha :heart: Milli 24+3
 
Joukkolaiskuus levinnyt myös tänne!! :D :wave: ei jaksa ihan mitään.....äh.

imetysjuttuihin.. 3vko riitti maitoa esikolle :snotty: ja en tuotakaan aikaa todellakaan täysimettänyt. poika oli ekan elinviikkonsa lastenosastolla antibiooteilla ja oppi siellä jo pullolle sit kun imetys ei vaan onnistunut, enkä saanut apua/neuvoa/tukea kun sillä osastolla ei kätilöitä tms imetyksestä tietäviä ollu. joten oli "helppo" kotonakin pääsääntöisesti jatkaa tissien pumppausta ja antaa pullosta. näin mieskin pääsi heti osaksi vauvan elämää myös ruokinnan saralla... inhoan imetystä jo ajatuksenakin :ashamed: näiden negatiivisten kokemusten takia.. en kovinkaan positiivisin mielin odota tulevan vauvan imetysyrityksiä, mutta kokeilen tietysti ainakin. kunnon pumpun ostan kuitenki valmiiksi. oli tuskaa sitkutella ainu medelalla kotona, ku sairaalassa oli tottunu sähköpumppuihin.. osansa vielä imetyksen "epäonnistumiseen", jos näin voi sanoa, toi synnytyksen jälkeinen masennukseni.. joka tietty aluks oli baby bluesia, mut paheni sit ajan myötä.

( suositelkaas rintapumppua! :D avent isistä oon miettiny, ku meillä aventin pullotki käytössä nii ois kätevä. )

onko muita, joilla imetys ei ole onnistunut tai joita se ei kovinkaan kiinnosta? ois kiva jos ois "kohtalotovereita" teidän monien yli vuoden imettäneiden keskellä ;) enkä olis ihan porukan musta lammas.. :ashamed: nolottaa sanoa "ääneen" ettei imetys kiinnosta, koska tiiän kyllä varsin hyvin sen edut, mutta tiedän erittäin hyvin myös pulloruokinnan edut (ja ei-edut) :) esikko on kyl ollu niin terve tapaus ainakin tähän mennessä, etten luota ollenkaan siihen paasaukseen että tissivauvat on niitä kaikkein terveimpiä yksilöitä. ruokaa on saatava, eikös se ole pääasia? eikä se että annetaanko se mamma suoraan äitistä vaiko sitten pullosta. |O

Huoh. arka ja mieltäni kuohuttava aihe, anteeksi :ashamed: :whistle:
 
Minulla oli taaen tänään omituinen energiapiikki :whistle: . Ostin keittiöön maljakkoon ruusuja, laitoin parvekkeelle krysanteemin, siivoilin keittiötä, pyykkiä on pyörimässä, järjestelin paikkoja, tein ruoan ja kaupassakin ehdin käydä. Lisäksi kyläilin ennen sitä kaveri luona. Nyt saankin sitten ottaa rennosti, nauttia suklaasta ja tuijottaa hömppää :D. Huomen aamulla teen sitten loppuja hommia ennen töihin menoa.
 
upp, samahan se on mistä tenava ruokansa saa, ja kyllä, mä en usko tissimaidon kaikkivoipaisuuteen, onahan omani toinen korvatulehduskierteinen ja toinen multiallergikko.
Hanki sähköpumppu. äläkä ressaa. mulla on ainun sähköpumppu, mulla ei oiekin pumpulle ikinä herunu kunnolla tuolla sai edes jotai irti (ihan ku siitä mitään hyötyä ois ollu ku ei noi penteleet suostunu pullosta juomaan) |O
Ihan yleisesti...
Kannattaa siis opettaa se tenava juomaan myös PULLOSTA jos meinaa päästä ite yksin johonkin, edes kauppaan. meillä nuo ainakin on juonu tissiä isompana myös aterioitten välissä kun on jano tulu, joten sinä ei niin vaan lähdetä esim. 4h aijaks mihinkään, täältä kun pelkästään kaupunkiin ajaa sen puoltuntia.. ja jopa isi vois joskus hoitaa yöheräämiset jos tenava juo pullosta, isillä kun heikosti tuota maitoa tule tissistä.. :kieh:
 
Pukamista, kyllähän noita on ja varmasti tulee viimeistään synnytyksessä lisää. Eivät ole kuin satunnaisesti oolleet kipeitä, paitsi alkuraskaudessa kun yhteen tuli hematooma ja se jouduttiin kahteen kertaan viiltämään auki. Voin kertoa että mikään ei ole pitkään aikaan sattunut sitten niin paljon. Ja laitettiinhan siinä puudutuspiikki, mutta se piikin laitto sattui vähintään yhtä paljon. Paraneminenkin kesti ihan riittävän kauan. Oi näitä raskausajan ihanuuksia.. :D

Imetyksestä, vaikea sanoa kun ei kokemusta moisesta ole, mutta jos yhtään pystyn itse asiaan vaikuttamaan toivoisin että voisin imettää sen 6 kk. Sen pidempään en varmaan haluaisi. Minulla on ihan järkyttävän herkät nännit, tuntuu monesti ilkeältä kun mieskin koskee, että se vähän jännittää että miltä se imetys sitten tuntuu. Monia unia olen jo siitä nähnyt, painajaisia kaikki. :D

Isyyspakkaus on nyt miehelle annteetu, oli kyllä tosi mielissään! :) Ja ihan täydestä meni tekemäni kirje "kelalta". Ihmetteli että eikös sen pitänyt olla äitiysavustus ja äitiyspakkaus?? Jäi keihäskisakin pakkausta hipeltäessä häneltä kakkoseksi, mistä olin kyllä todella ihmeissäni. Piti ihan sanoa miehelle että hei katsos nyt kun Pitkämäki heittää. :D

Täällä tänää tuli nukuttua puoli kahteen asti, väsyttänyt hirveästi kun ollut kipeänä. No olo olikin sitten sen verran parempi että sain vessat pestyä ja pikaimurilla ajelin kämpän.

Nyt taas keihään pariin!

Pööpötti ja Masukki 24+5 :heart:
 
upp3 en mäkään imetyksestä oikein pidä, ja välillä tuntuu että on rikos sanoa se ääneen, mutta niin vaan on. Aion kuitenkin sen aikaa imettää, kun maitoa tulee/itsestä tuntuu hyvältä. Luulisin, että se joku kolmisen kuukautta on taas imetysaika (ja siis mikäli vauva sitten pulloa huolii, toivon mukaan). Tytöllä ei oo ollut mitään ihmeempiä sairasteluja, vaikka saikin rintamaitoa "vain" sen about 3kk, flunssa tai kaksi vuodessa, sekin yleensä kun on joku muu sairastunut hoidossa (entisessä hoitopaikassa yksi 1v lapsi tuotiin aina hoitoon vaikka edellisenä iltana olisi ollut vielä lämpöä, sitten sai hoitotäti kesken päivää soittaa vanhemmille, että hakekaas mukula pois, kun lämpö taas nousi)

Hitto kun väsyttää ja närästää :x tällä viikolla taas oikein urakalla iltaisin närästänyt, renniee saa vetää kun karkkia. Jos sitä kömpis jo sänkyyn ja kattois töllötintä vähän aikaa, tytölläkin iskä-viikonloppu ja mies iltavuorossa, yksin tylsistyn kotona.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua! Mitenhän hitossa mä muistan aloittaa sunnuntai iltana sen paaston..
 
Upp3 Ei täälläkään kovin innostuneita imetyksestä olla. :ashamed: Ennen esikoisen syntymää ajattelin että mikäs siinä, senkun imettelee. Esikoisella oli sit syntyessään verensokerit alhaalla ja piti tiuhaan syöttää ja mulla nousi maito vasta 3. päivänä ja siihen asti mentiin pullolla. Vissiinpä se sit kerkesi jo tottua pulloon ettei osannut rintaa imeä. Saattoi puoltoista tuntiakin olla kyllä rinnalla, mutta se oli semmosta että imasi kerran ja päästi irti. sairaalassa oltiin vuorokausi ns. täysrintaruokinnalla ja poika lopetti pissaamisen joten ei saanu maitoa ulos vaikka kuinka luputti. Ei vaan oppinut oikeaa imuotetta ja sitten meni hermot sekä pojalla että äidillä. Jotain pari-kolme viikkoa yritin sitä rintaa aina välistä tarjota mutta hirveet raivokohtaukset sai poika vaan kun näki että tuotako hänen pitäsi ruveta imemään. Niinpä heitin sit koko homman ja terve ja varsin hyvin kasvanut poika on. Tämän toisenkaan kohdalla mulla ei pahemmin oo odotuksia tuon imetyksen suhteen. Jos osaa imeä niin yritän sen 3kk "sinnitellä" mutta jos meinaa olla ongelmallista niin varmaan luovutan suosiolla. Mulla ois kyllä esikon aikaan sitä maitoa tullut mutta osittain se pumppaaminenkin kaatui huonoon pumppuun. Nyt ajattelin hommata kunnon pumpun että jos imettäminen ei onnistu niin sais edes lypsettyä hieman pidempään sitä omaa maitoa.
 
Imettämisestä: Eiköhän se ole pääasia, että ruokaa saa?! Minä kyllä imetin esikoista 1v ikään saakka, mutta kyllä alku oli tuskien taivalta, kun omaan kanssa herkät nännit ja nehän oli sitten heti rikki, rintakumilla mentiin pitkään ja siinä oli kyllä omat vaivansa ja sitten kun päätin, että saa kumilla imemine loppua, niin sitten taisteltiin taas tovi, että oppi suoraan rinnasta ottamaan. No sitten se alkoi sujua muutaman kuukauden taistelun jälkeen. Meillä ei esikoinen osannut juoda tuttipullosta (ei tosin ollut kovin tarvetta opettajaan tosissaan) Nyt ajattelin, että pitäs opettaa. Jostain vaan oon kuullut, että jos heti alkaa käyttää tuttia ja pulloa, niin imuote rinnasta voi sitten olla väärä. (meillä ei siis esikoinen osannut syödä tuttiakaan, koska ajattelin, että ensin pitää oppia sitä tissiä syömään) :)
No nyt musta tuntuu, että aika paljon rennommalla otteella mennään tän toisen kanssa ja asenne on just, että kunhan mahansa saa täyteen :whistle:
Ja tosiaan, musta on ainakin ihan sama, että saako sen äidinmaidon pullosta vai rinnasta, samaa maitoahan se on. Ja varmasti korvikekin on aivan yhtä hyvää. Noihin sairastumisiin vaikuttaa niin moni asia. ja terveitä ja sairaita lapsia on varmasti joka "ruokintaryhmässä".

Eipä mulla muuta, nyt peiton alle, kun potilaskin nukahti. TOivottavasti huomenna jo paremmassa kunnossa. Olis rapujuhlat isälläni naapurissa :p
Me ei vaan kait saada rapuja syödä :headwall:

Enni
 
Ihan totta tuo mitä Koivunkäpy pullolle opettamisesta kirjoitti. Meillä tyttö söi ihan pienenä jopa 1/2-1 tunnin välein ja varmaan ainakin sinne 6 kk:n ikään asti 1,5 tunnin välein - eikä suostunut juomaan pullosta. Siinä sai kyllä kaikki pikaiset kauppa- ja jumppakäynnitkin laskeskella tarkkaan...
 
pitäs saikulle lähteä tästä.. pelottaa vaan niin helvetisti, mitä jos ne ottaa osastolle? miten kotona pärjätään?
"onneksi" yks kaveri on työtön, jos ukko sais sen tänne..
Joten jos mua ei näy niin mekeen perä kohti kattoa osastolla.
Mulla siis on supistelu yltyny, eilen ihan mittavastikkin suppaili, samoin yöllä, illalla juttelin lääkärin kanssa niin sano että viimeistään aamulla näytille.
 
Imetyksestä. Minä kyllä siitä tykkäsin :) Harmitti kun jouduin niin varhain sen lopettamaan..
Ja jotenkin meillä on tuo poika ollut aina niin kiltti ja helppo, ettei ollut mitään ongelmaa antaa pullosta silloin tällöin.

Täällä väsyttää todella! Pojalla nous eilen illalla kuume. Tai siis neljän aikaan haettiin päiväkodista niin oli terve, hetken oli isänsä kanssa ulkonakin.. Tuli sisälle itkua vääntäen, ja sitä samaa itkuisuutta jatku iltaan asti. Ennen kuutta alkoi lämpö nousta. 8lta ei ollut kuin 38 mutta aivan poikki ja voimaton oli pieni. Valitteli päänsärkyä ja lihaskipua. Annoin silloin lääkkeen ja poika nukahtikin samantien. Yön sitten heräili, ensin 1ltä, sitten 3lta ja vielä 4ltä. En ole varma nukkuiko poika ollenkaan tuossa 3-4 välissä. 1 aikaan ei ollut pojalla yhtään kuumetta, kolmelta oli jo 38,5 ja neljältä sitäkin enemmän. Annoin taas lääkkeen niin nukkui aamuun (8aan) asti. Olin aivan poikki muttei voinut jäädä sänkyyn makaamaan; mies lähti taas raksalle :( Miehen vanhemmat meinasivat kyllä käydä tänään kylässä, mutta eivät varmaan kauaa ole. Eivät kovin kauaa ruukaa viihtyä missään.. Ovat niin koti-ihmisiä :)

Eilen olinkin sitten oikein reipas :) Tai siis, sinne neljään asti laiskottelin, sitten kävin kaupassa samalla kun mies haki pojan tarhasta. Sitten laitoin lasagnen uuniin (ei mitään valmispakettilasagnea) ja väänsin pullataikinan. Aina välissä kävin silittelemässä ja halailemassa poikaa kun oli niin onneton, eikä isänsä oikein osaa pojan kanssa olla.. Leivoin sitten vaniljakreemipullia :p Ainiin ja mun äiti oli käyny mustikassa ja toi myös meille pari litraa. Piti sitten vielä ne puhdistaa ne jahka pullat oli valmiit.
Eli ei ainakaan tänne asti kerennyt eilinen laiskuuskohtaus. Mutta eiköhän se kohta täälläkin ole :)

Poika oli muuten yöllä aivan ihmeissään kun ulkona oli pimeää.. Saas nähdä mitä tuumaa talvesta kun aina (päivälläkin) on pimeää..

Hauskaa lauantaipäivää kaikille! :wave:

Myräkkä, keiju 24+2 ja 3v sairastelija
 
Ravuista: niin mä olen vaan olettanut että ei sais syödä, ei mulla mitän tietoa asiasta ole, mutta muistelen että äyriäisissä olis joku kielto?!

Koivunkävylle voimia!
Mä tossa just yks yö suuttuuneena mietin, että jos joutuis sairaalaan, niin näkis ukkokin mitä tämä arjen pyörittäminen työssäkäynnin lisänä on.... en toki vauvan kustannuksella halua moista opettaa, mutta välillä pännii, kun ei tajua, että oli sitten kotona tai töissä, niin samat hommat pitää mun tehä ja aina aamulla herätä pojan kanssa ja illalla nukuttaa :headwall: Ehkä pikkujuttuja, mutta ärsyttää!!!

Enni rv jotain
 
Toi rapu ei taida kaikissa kielletyissä ruokalistoissa olla eikä se taida muutenkaan mitenkään ehdoton olla. Ravut kun syö meren/järvenpohjassa kaikkea mahdollista ja niiden mukana niihin tulee ympäristömyrkkyä. Sama asia kun noissa isoissa petokaloissa. Eli varmaan ihan hyvillä mielin voi muutaman kerran sen rapuannoksen syödä, tuskin niitä kellään tulee niin paljoa Suomessa syötyä että ois vauvalle haittaa. Tuossa vielä hieman tietoa. http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskausajan-vaivat/Raskaushuolia/
 
Koivunkävylle voimia!

Täällä vauva pysynyt suht hiljaa nyt siitä torstaista lähtien kun neuvolalääkäri tutki, ei tunnu liikkuvan kuin pari kertaa ja sellasia yhden kerran muljaisuja et tietää sen siellä olevan. Aikaisemmin liikkui monta kertaa päivässä ja ihan kunnolla tanssi ripaskaa ja pyöri ja hyöri, nyt seurana vaan iso huoli et onko kaikki hyvin.. Heikot liikkeet merkitty neuvolakorttiin, sanoi sen johtuvan siitä et vaavi nukkuu. Sykekin oli 140-150, kun aikaisemmin lähemmäs 160 oli. Olo on kuin junan alle jääneenä, särkee, vihloo, supistaa välillä, oksettaa, ummetusta, huimaa.. Jes..

Iloista on et miusta tulee ekaa kertaa täti, pikkuveikka ja hänen tyttöystävä saavat esikoisensa tammikuun puolella, ihanaa. Itku meinas päästä kun kertoi että on jo 18vko:lla.
Kiva että lisää vauvoja tulee sukuun.
 
käpy pääs kotio, ei ollu tapahtunu paikoissa mitään, onneks.
Kaverin paino oli 590g, kuulemma vallan hyvänpainonen viikkoihinnähen, mutta viel pitäs masussa kasvaa. keskiviikkona uusiksi.

Tääl odotellaan hedelmämurua valmistuvaksi ja sit sen kans jäätelöö :p
 
Upp3 - Täällä kanssa yksi imetyksestä ei niin pitävä :) . Miulla on matalat nänninpäät, eikä niistä vauva saa kunnon otetta ja toiseksi ne menevät verille aivan jatkuvasti, joten imetys on miulle yhtä tuskaa kirjaimellisesti. Olen meidän tyttöjen molempien kohdalla joutunut leikkimään noiden rintakumien kanssa, kun muuten ei saa otetta ja imetys sattuu niin pirusti. Ekalle maitoa riitti 2kk ja toinen sai enää 4 viikkoa maitoa, kun alkoi lopahtamaan.

Miulla on neljä sisarusta ( siis miun lisäksi ;) ) ja vain kahdelle ensimmäiselle äidiltä riitti maitoa omasta takaa. Eli miekään en ole saanut pisaraakaan oman äidin maitoa ja minkäänlaisia allergioita tai muitakaan sairauksia ei ole ollut tuon takia, joten ihan puppua koko pelottelu, jos ei pysty imettämään. Ja meijän tytöt on kanssa tosi terveitä. Tottakai olis hienoa pystyä imettämään ilman ongelmia, mutta se ei kaikilla ole mahdollista. Ärsyttää aina nuo neuvolan ja sairaalan painostukset asiasta, jos se ei onnistu ja maitoa ei riitä, niin minkäs voit.

Sori tää kauhee paasaaminen :ashamed: ...

Onko teillä muilla pinna miten kireällä? Miusta tuntuu välillä, että olen ihan kauhee akka :LOL: . Ei vaan voi mitään, kun hermot menee mitä pienimmitäkin asioista :/ ...

Rakenneultra oli viimeviikolla ja vauvelilla kaikki hyvin! Sukupuoli kyllä jäi arvoitukseksi, ei uskaltanut kätilö varmasti sanoa suuntaan tai toiseen. Ainut kommentti oli, että hän ei nähnyt ainakaan siitä asennosta minkäänlaisia kiveksiä, mutta sanoi, että eivät välttämättä ole vielä laskeutuneet näillä viikoilla, eli enempi tytöltä näytti, mutta sanoi kyllä, että tää veikkaus ei tosiaankaan ole yhtään varma. Joten jännityksessä elämme joulukuun loppuun saakka...

Jessie & nappula 21 + 4
 
Eilinen laiskuus väistyi sitten iltaa kohden ja saatiin kuin saatiinkin koti siivottua kokonaan, jeee! Oli siis vain hetkellinen laiskuus täällä suunnalla :D

Meemee: Ihanaa, onnea tulevalle tädille! Minusta kans tuli kesäkuun alussa ensikerta-täti, ja oon niin rakastunu ja onnellinen siitä mussukkatytöstä, kummitkin ollaan hälle nykyään :heart:

Pööpötti: Ihanuus masu :heart:

Tetasha :heart: Milli 24+4
 

Yhteistyössä