***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Maanantaita kaikille!

Täällä mittari nousi hellelukemiin 30asteen kieppeille ja tämä laiskimus vaan nukutti pojan sisälle, kun en yksinkertaisesti jaksa raahata nyt isoja rattaita 4kerrosta portaita alaspäin, että oltais päästy puistoon. Meiltä nimittäin vasta muutama viikko sitten varastettiin keskellä päivää matkarattaat, kun olivat alakerrassa porraskäytävässä :( Sen jälkeen on pidetty ylhäällä, mutta rajoittaa taas omaa ulkoilua jonkin verran. No päikkäreitten jälkeen kyllä pitää päästä ulos, mutta sitten voidaan lähteä vaikka kävellen.

Myräkälle paranemisia!

Kuulosti niin tutuilta nuo tunnetilojen vaihtelut mitä ainakin muutamilla muillakin oli ollut :) Suomeen lähtiessä sain lentokentällä kunnon kohtauksen ja viime viikolla oli pari päivää jolloin otin joka ainoan asian liian raskaasti ja itkin kun viimestä päivää. Samoin huomaa, että pinna on välillä todella kireenä, kun esikoinen ei tottele tai muuta vastaavaa. Kaiken lisäksi mies on muslimi ja viettää juuri ramadania eli paastoa ja eipä ole herrallakaan pinna pisin mahdollinen, kun ei voi päiväsaikaan syödä eikä juoda. Meillä siis aika räjähdysaltista tällä hetkellä :whistle:

Raparperille tsemppiä viimeisiin valmisteluihin ennen H-hetkeä :)

Annmarii mitä viikkoja sulla on ultran mukaan vastannut pikkunen, kun mulla ultran mukaisesta hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olisi menossa samat viikot kun sulla? Esikoinen kun vastasi viikkoja ja syntyi tasan vko 40 ja nyt nuo menkoista lasketut viikot sitten tulee reilun viikon jäljessä.

Eipä tänne sen kummempia. Jos vaikka käyttäisi lopun "oman ajan" johonkin hyödylliseen :)

- Saini ja tintti 25/26


 
Tuossa tarkistelin omia vanhoja sf mittoja ja joka odotuksessa on ollu aikas yläkanttiin, nyt on vaan tullu ihan pohjat vedettyä kyllä täysin!

20+ sf oli 22senttiä, siitä muutamaa viikkoa aiemmin puoli virallinen mittaustulos 12senttiä, ja nyt sit 23+ tosiaan 28cm.

Vauvan kokoon ei juurikaan oo itellä nuo lukemat liittyny, eräällä ystävällä taas lapset (3kpl) olleet sen isompia mitä suurempi sf.
ultran mukaanhan tää vauva on ihan normaali kokoinen, pää ja vartalon ympärys pienemmät aavistuksen ku viikot sanoo, reisiluun mitta taas pitempi ku viikot kertois. Hmm.. jää nähtäväksi.. :D
 
Niin, niistä sf-mitoista vielä. Taidan meinaan olla niitä harvoja joilla käyrä on siellä alatasolla, jopa sen alapuolella :( :'( . Eli mulla oli viikolla 24+0, 18 cm ja se oli eka mittaus. Ens maanantaina meen tarkistusmittaukseen ihan oman oloni rauhoittamiseksi vaikka terkan mielestä ei oo mitään aihetta huoleen. No, eilisiltana ja tänäänkin Topi on potkiskellu monta senttiä navan yläpuolelle, eli en ihan kauheen huolissani ole. Kyllä tuo kohtu taitaa pikkuhiljaa lähestyä niitä alimpia kylkiluita, ainakin potkujen perusteella siltä tuntuu!

Mulla on alkanut olla viime aikoina ihan hirveitä jalkasärkyjä :( . Raskausvaiva kai tämäkin, mutta tulee ihan mieleen lapsuuden kasvusäryt... Eilenkin särki vasemman jalan reittä ja säärtä koko matkalta. Että olisko nää jotain liitoskipuja jotka heijastuu jalkaan, mene ja tiedä, mutta kauheita särkyjä ne on ja tulee ihan yhtäkkiä, ilman fyysistä rasitusta tai mitään. Mitään turvotusta ei ole...

Killi12 ja Topi tasan 25 :heart:
 
Sf-mitta oli 22cm viikolla 22+4.

Mites muilla onko lisärautaa jo syöty, ite syön ladyvitan plussaa ja mietin et onko siinä riittävä määrä rautaa, kun olo tuntuu usein heikolta ja hirveän väsyneeltä, kasvot kalpeat kuin kalkkilaivat yms..

Taas supistellut ilkeästi, pissitulehduslääkkeet vähän helpottivat oloa, mut päivän päästä lopettamisesta alkoi uudestaan. Tänään käyty sokerirasitustestissä ja hyi kamala mitä litkua, penskana joutunut samaa juomaan ja se maku ei unohdu ikinä. Vaava sai kunnon sokeriruiskeen ja hyppi ja pomppi edestakaisin, miuta vähän oksetti.

Huomenna neuvolaan soitto ja kysely et mitäs nyt tehdään näiden suppareiden kanssa, kohta pääse enää ulos kämpästä kun niin kipeästi tuntuu. Liitoskipujakin ollut ja ne erottaa näistä ihan selvästi ja ne on pientä suurimmillaankin näiden suppareiden rinnalla.

Vauvan vaatteita jo pesty ja viikattu kaappeihin, enää se ihana pieni nyytti puuttuis, niin ja pinnasänky, hoitopöytä ja turvaistuin.. =)

meemee ja stella di natale 24+1
 
saini81 Mulla vastaa ihan viikkoja. Rakenneultrassa koko vastas kahtapäivää pienempää,Silti yläkäyrillä mennään.

(.)Ranteet vaivannu kohta viikon ja pahenee vaan. Nyt ollu vp ni hiukan parempi. Varsinki oikea ranne ja sormet öisin ja aamuisin kipeät ja sormet puutuu. Myöskin yön aikan häviää kädestä voima kokonaan. sit päiväks tilanne hiukan hellittää. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Killi12:
Niin, niistä sf-mitoista vielä. Taidan meinaan olla niitä harvoja joilla käyrä on siellä alatasolla, jopa sen alapuolella :( :'( . Eli mulla oli viikolla 24+0, 18 cm ja se oli eka mittaus. Ens maanantaina meen tarkistusmittaukseen ihan oman oloni rauhoittamiseksi vaikka terkan mielestä ei oo mitään aihetta huoleen. No, eilisiltana ja tänäänkin Topi on potkiskellu monta senttiä navan yläpuolelle, eli en ihan kauheen huolissani ole. Kyllä tuo kohtu taitaa pikkuhiljaa lähestyä niitä alimpia kylkiluita, ainakin potkujen perusteella siltä tuntuu!

Mulla on alkanut olla viime aikoina ihan hirveitä jalkasärkyjä :( . Raskausvaiva kai tämäkin, mutta tulee ihan mieleen lapsuuden kasvusäryt... Eilenkin särki vasemman jalan reittä ja säärtä koko matkalta. Että olisko nää jotain liitoskipuja jotka heijastuu jalkaan, mene ja tiedä, mutta kauheita särkyjä ne on ja tulee ihan yhtäkkiä, ilman fyysistä rasitusta tai mitään. Mitään turvotusta ei ole...

Killi12 ja Topi tasan 25 :heart:
Mullakin sf-mitta menee alakäyrillä, viikolla 22+1 oli vain 15cm. En osaa asiasta sen enempää panikoida, potkut tuntuu edelleen aika alhaalla. Th oli sitä mieltä, että seuraavalla käynnillä se voi olla pompsahtanut jo käyrille. Ultra on vasta parin viikon päästä, joten sitä joutuu vielä odottelemaan...Mutta ihan rauhallisin mielin silti.

Mä olen syönyt koko raskauden ajan lisärautaa, vuoroin Obsidania ja Retaferiä. Hyvin on hb pysyny viitearvoissa, ilman rautaa ne tipahtaa sadan tuntumaan ja alle.

T. Vau ja toukka 23+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja meemee:
Mites muilla onko lisärautaa jo syöty, ite syön ladyvitan plussaa ja mietin et onko siinä riittävä määrä rautaa, kun olo tuntuu usein heikolta ja hirveän väsyneeltä, kasvot kalpeat kuin kalkkilaivat yms..
Mun ei oo tarvinnu lisärautaa syödä. Viime neuvolassa mitattiin hb ja se oli 127 ja luulen että se lähtee nyt nousuun. Esikon aikaankin lähtötaso oli 145 ja sit tippu puolen välin paikkeilla tonne 120 ja sit lähti takas nousuun niin että hieman ennen synnytystä oli taas se 145. Tosin esikon loppuraskauden söin noita multivita raskausvitamiineja ja niissä on rautaa. Synnytyksessä tipahti sitten hb 107 joten se kyllä jo tuntui.

Mä innostuin tänään hieman lastenvaatteita tilaamaan. Vauvalla tilasin Ej sikke lejn bodyn, yöhaalarin ja lakin ja sit MeToon villahaalarin ja esikolle hupparin. sinnepä lohkesi ihan kiva osa kotihoidontuesta
:whistle:
 
Annmarii, kannattaa koittaa nukkua "ranteet väärinpäin" eli ei koukista niitä alaspäin vaan ylöspäin. kysy saisitko fysioterapiasta rannetuet lainaan. jos on samaa vaivaa ku mulla oli edellis raskaudessa niin tuo auttaa ja vaiva katoaa synnytyksen jälkeen. vaaraton mutta tosi ilkee kun tuntuu ettei aamukahvi pysy hyppysissä :kieh:

Raudasta, mulla taas ilmeisesti käydään koko arsenaali läpi kun ei meinaa nousta millään hemppa.

Niin ja sf-mitasta viel että meillä koko vastaa viikkoja, pituus siis mutta kuulemma melko pulskea vauva. siitähän tuon näkee, niin kauan kun veden määrä on ok ni ihan sama.

Mulla on hermot riekaleina, tekis mieli vaan parkua, kunnon paskamutsi fiilis taas. ja ukkoki tuntuu olevan perseestä, ei taas tajua että mä tarviisin ehkä juttukaveria muutaki ku netin kautta.. ei ihan riitä että toivottaa hyvää yötä ja sanoo muutaman muun lauseen illan aikan. :ashamed:
 
Lisäraudasta, minä syön obsidania nyt ja lisäksi tietty raskausmultivitaa, joten kaipa nyt rautaa saan tarpeeksi. Olo on ainakin piristynyt, eikä enää päivällä väsytä älyttömästi.

Minulla meinasi tänään hermo mennä kotona. Vieraalle paikkakunnalle kun muutti, niin jäi kaikki kaverit opiskelupaikkakunnalle ja lukioaikaiset kaverit ovat ympäri Suomea. Tänään tuntui jo siltä, että pää hajoaa, kun ei saa puhuttua kenellekään. Tällä paikkakunnalla on yksi kaveri, jota useammin näen. Sitten on hyvän päivän tuttuja, mutta huomaa, ettei itse jaksa samalla tavalla heidän juttuja kuunnella ja olla mukana, kun ollaan niin erilaisissa elämän tilanteissa.
 
Voi meitä supistelijoita!! Täällä ei kans meinaa millään hellittää, heti kun nousee makuulta on vatsa ihan kivikova ja ai että kun tuntuu ilkeelle. :kieh:

Tänään se äippäpakkaus sitten tuli! Mies kävi sen minulle hakemassa, ja olin kyllä ihan salama myllännyt sen läpi. :D Mukavan neutraaleja värejä, ja ihanan söpö tuo pahvilaatikko.

En tosiaan saanut enään aamulla unta, eli pitäisköhän hilpasta unten maille, alkaa jo olemaan aikas kevyt olo päässä. :LOL:

Neuvolaan huomenna, kiva kiva!

Pööpötti ja Masukki 26+2 (ihan kohta) :) :heart:
 
SF-mitta mulla oli rv 23 19cm, siitä 1kk aiemmin 18cm...eli keskikäyrän alapuolella minäkin kuljen. en silti huolehdi, kun sama juttu oli esikon kanssa, ja syntyikin pienenä 2880g/47cm rv 40+3. Pieni oon ollu itekki ja suvussa on myös pikkuruisia vauvoja joten en ressaa tästä...

Rautaa syön jo neljättä Floradix-pullollista.. huomasin tuon aineen tehokkaammaksi viime raskaudessa, kuin obsidanin joten aloin tuota nyt heti sit syömäänkin. Hb on nyt 113, eli ei hirveesti oo vielä noussu. Mut terkkari lohdutteli et varmaan rv 30 jälkeen lähtee nousuun.. Lisäksi en syö raskausvitamiineja, mutta pitää nyt ostaa kun tulee tämä pimeä kausi... yhden törpöllisen tosin söin alkuraskaudessa raskausvitamiineja, sit en muistanu ostaa lisää niin jääny...

Päätä särkee. :/ johtunee eilisestä huonosta nesteen juonnista. kahvia join kyl usean kupillisen mut vesi sit "unohtu" melkeen kokonaan niin särkee vaik äskenki kittasin vettä useemman lasillisen..

Eilen oli esikon 1v neuvola, jätkä oli 2kk aikana kasvanu 2kg ja 4cm. :D nyt on siis 11,740kg ja 77,8cm!! :D ihmekkään kun tuntuu paikoissa ja puuskututtaa kantaa, pestä pyllyä yms... Kaks piikkiä poju sai, nukku yön kuin unelma, heräämättä, ja vieläki on unilla vaik yleensä herää klo 6-6.30!!!! ;) eilen tosissaan alkoi opetella kävelyä, kokoajan lähtee tuelta kävelemään vaikkei kukaan ois ottamassa kiinnikkää.. :eek: muksahteluja siis tiedossa jollei mulle jostain ilmaannu muutamia lisäpareja silmiä selkään yms..

Upp3 ja masukki 24+0 *POKSUU* :)
 
Huomenet täältä ylhäältä :wave:
Olo alkaa oleen jo ehkä vähän parempi, ei tosin hyvä vieläkään.. Korvien välissä sen tuntee ;)

Sf mitasta ollu puhetta, mä ainaki meen siinä keskikäyrillä. Torstaina on taas neuvola niin sittenhän se viimeisin mitta selviää :)

Eilen laitoin nukkumaan jo 9 maissa illalla, olin niin kipeä. Kuumetta ei ollu, mut alavatsa (lue kohtu) oli niin kipeä et melkein itku pääsi. Siihen sattu, pisteli ja poltteli. Ajattelin sen kuitenki johtuvan flunssasta, totesin pelkäksi lihaskivuksi.. En jaksanut alkaa siitä kuitenkaan panikoimaan, muuten mut olis varmaan kiidätetty ambulanssilla ivaloon :D Otin siis 2 panadolia illalla, odottelin et ne vähän vaikuttaa ja painuin pehkuihin. Olihan se tuskaa yrittää siellä pyöriä kun oikeasti kävi todella kipeää.. Siinä pyöriessä sit ajattelin et missä vaiheessa kivut eivät enää ole normaalia? Tuntuu vaan et aina ku lääkärille jostain valitellu, niin vastaus ollu et se on ihan normaalia.. Eihän se nyt ihan normaalia ole että supistelee ja käy kipeää? Ei tässä vaiheessa raskautta? Ei ensimmäisen kolmanneksen aikana (sieltä asti mulla suppareita ollu)..

Äitiyspakkausta odottelen edelleen, vaikka siitä taitaa olla jo 3 viikkoa ku hakemukset lähetin. Mihin lie jääneet.. Kuten myös niitä sairaspäivärahoja odotan :headwall: Kohta melkein pakko mennä töihin et sais vähän rahaa.. Eilenhän mulla loppu saikku. Huomenna olis lääkäri, ja ajattelin kyllä valitella. Ei minusta yhtään tunnu siltä että olisin kykenevä töihin; enhän mä pysty enää edes autoa ajamaan (kipujen takia).. Eikä mulla verenpaine ole edelleenkään noussu. Siis on se nyt jo 100/60 pintaan, mut ei mikään järin korkea vieläkään..

Mulla piti huomenna olla sokerirasitus klo 10 alkaen ja lääkäri sitten sen jälkeen. Eilen sit ku käytiin pojan 3v neuvolassa niin terkka kyseli osaanko käyttää sitä sokerimittaria ja että onko minulla se vielä (edellisestä raskaudesta). Sanoin että mulla on se vielä. Niin terkan mielestä oli parempi että teen sen sokerirasituksen kotona. Ei halunnu mun "turhaan" ravaavan terveystalolla, kun siellä niin paljon yskiviä ja kuumeisia ihmisiä, eikä mun sit tarvi kymmeneen asti odotella litkua ja saada aamupalaa vasta lääkärissä käynnin jälkeen. Ihan kivasti ajateltu :) Antoi sitten litkun mulle mukaan, äsken sen join. Paastoarvo oli 4.2 että ihan hyvä se ainakin :) Nyt sit enää puoli tuntia uuteen mittaukseen ja sen jälkeen tunti niin saan syödä. Huomenna sitten vien arvot lääkärille :)

*muoks* eipä se taida täällä niin nuukaa olla että verisuonesta pitäis arvot mitata.. Hassua sinänsä..

Olen monesti miettinyt että onko täällä muita jotka sheivailee alapäätä? Minä sitä harrastan ja se alkaa oleen jo aikas vaikeaa :D Mutta olen kyl miettiny jättää väliin koko touhun. Miehen mieliksi sitä osaksi teen, ja kun ei tuolla vällyjen välissä niin ahkeraan olla niin anti olla. Anteeksi tällainen nolo aihe :ashamed:

Eipä se tauti näköjään ohi oo menny. Kyllä se edelleen humisee korvissa ilkeästi. Kun vain eiliset kivut jäi eilisiksi kivuiksi, en kestä enää kolmatta iltaa noilla kivuilla..

Myräkkä ja keiju 25+5
 
Myräkkä Ei minusta aihe ole yhtään nolo. Minulla on vaikeeta tehnyt jo pitemmän aikaan sheivailla, tykkään, että rajat on siistit. Joten miehelle tässä yhtenä päivänä tuumasin, että saisit muuten ajaa, kun itse enää taivu :D.

Minun äiti piti minulle illalla saarnan puhelimessa siitä, että pitää levätä, enkä saa lähteä edes töihin takaisin yrittämään. On se ihana kun huolehtii, ei siinä. Mutta tiedänpä itsekin, että kun enemmän oli jalkeilla ja touhusi, niin ei ollut hyvä olla. Joten tämä päivä on lepopäivä ja touhuilua on tiedossa huomenna. Voisi aloittaa pikkupyykin pesua, kuten myös vaippojen ja imujen.

Kattiina ja Möykky 27+5
 
Täällä kanssa sheivaillaan ja aikamoista taiteilua se alkaa pikkuhiljaa jo olemaan, mutta ihan itseni (ja no okei vähän miehenkin) vuoksi aion jatkaa sitä niin kauan kuin vaan vähänkin pystyy. En tykkää yhtään karvapehkosta.

Sf-mitan kanssa mennään keski- ja yläkäyrän puolivälissä. 25+0 mitta oli 23cm. Esikko oli ehkä aavistuksen isommilla mitoilla. Mutta eiköhän tästäkin sellainen 4kg vauveli tule, jos loppuunasti masussa majailee.

Mä täytin kelan hakemukset netissä 3 viikkoa sitten ja edelleen odotellaan päätöstä, työnantaja oli toimittanut mun palkkatiedot ym jo kesäkuussa, heti kun töissä ilmoitin äitiyslomasta. Joten ilmeisesti vaan ruuhkaa on, koska kaikki tarvittava tieto heille siellä on. Äitini on Kelassa töissä ja katseli hakemus jonoa ja lupaili ehkäpä tälle viikolle päätöksiä, harmi kun se ei itse voi niitä tehdä. No odotellaan...

ansku ja vaava 25+4
 
Juu ehdottomasti sheivaillaan täälläkin, mulla on tosi epähygieeninen olo heti jos karvat kasvaa vähänkin.
Kyllä nyt alkaa sheivaus hieman olemaan hankalampaa alapäästä ja sääristä kuin aiemmin, mutta kyllä vielä taipuu ja onnistuu ja kyllä mie yritän niin pitkään sheivailla kun vain mahdollista. Sitte nakitan vaikka miehen jatkamaan, kun ite ei enää taivu :D

Kelan sivuilla kävin kurkkimassa, niin melkein pari viikkoa sitten viemäni paperit on nyt käsitelty ja päätökset lähetetty mulle, nyt vain odottelemaan postista tietoa että äitiyspakkaus ois haettavissa, i-h-a-n-a-a! :)

Se olis taas poksumisen aika! Jeiii :heart:

Tetasha :heart: Milli 26+0!
 
rämemajavasta, eilen totesin että tais olla viimenen kerta sheivata, yksinkertaisesti ei taivu enää sellaiseen asentoon että yltäs ajamaan yhden ainutta karvaa.. :kieh:
Mulla on olo että muutan kuuhun, mitään saa aikaseks kun koskee mahaan, kohtuun siis, välillä tuntuu ku puukolla viillettäs ja välillä tökitään parsinneulalla.
Oloa ei toki tuo henkinen puoli helpota yhtään kun tuntuu taas että ukolle on yks paskanhailee oonko vaiko enkö ja penskatki vaan uhmaa |O
Ulkona tule vettä ku esterin perseestä, pitäs autoo kuvata/siivota että sais kuvat laittaa nettiautoon. mut miten tuolla mitään kuvaa ku tulee vaakatasossa vettä.
pitäs tehdä sitä ja tätä mutta kun..
no, jos ees tuon kettupipon koittas tehdä..
 
Kipuilijoille jaksamista :hug: :|


Sheivaillaan täälläki sen minkä taipuu....:D mahaa saa nostella toisella kädellä kun koittaa nähä mistä ajelis :LOL: häpyhuulten suonikohjut on jär-kyt-tä-vät ja neki "vähän" on tiellä tuossa ajelussa. :kieh: viime synnytyksen jälkeen olin aivan järkyttyny kuin kamala pehko mulla oli alapäässä ja punastelin nolouksissani kun mietin esitelleeni niitä ah, niin kauniita paikkoja ties monellekko kätilölle yms. :ashamed: :whistle: vaikka liekkö tuo pahin pehko ollu.. kaikkein paras vielä, kun synnytysaamuna luulin ajelleeni alakertaa hieman siistimmäksi, niin oliki aivan järkyn näkönen sit kun maha oli poissa ja paikat näin paremmin. :LOL: :eek: huhhei ja hurraa..

 
Kyllä täälläkin ajellaan. Tosin nyt se on käynyt hankalaksi ja koska yhdyntäkiellossa ollaan niin ei tule ajeltua, mitä nyt vähän yritän siistiä. Luulen kyllä että terveydenhuoltohenkilökunta on lähinnä enemmän mielissään jos kaikkea ei ole ajeltu. Minulle on siitä joskus huomauteltu ettei ole hyvä ajaa kaikkea, koska karvat kuitenkin suojaavat.

Neuvolassa käyty. Sf-Mitta tais olla 26cm, Hb 136, verenpaineet katossa. Sain nyt kotiin liuskatestejä, jolla pitäisi 2-3 krt/vko kontrolloida onko pississä proteiinia. Ihan hyvä tietysti tarkkailla, siskollanikin tosiaan oli molemmissa raskauksissa raskausmyrkytys. Niin juu ja Masukin syke oli 140. :heart:

Minä täällä koetan järjestellä miten saisin kisut ensi viikolla muutamaks tunniksi kotoa pois. meille tullaan repimään keittiön kaapistojen alalistat pois ja myrkytetään jäytiäisiä. Tosiaan ostettiin keväällä tämä uudiskohdeasunto, ja noita ällöttäviä ötököitä alkoi näkymään täällä. Nyt on selvinnyt että rakennusvaiheessa ei keittiön kaapistojen alustoja ollut siivottu, ja ne ovat täynnä rakennusjätettä ja kosteutta, jonka vaikutuksesta nuo ötökät ovat tänne pesiytyneet. Että pistää vihaksi! :kieh: Ja nyt kun ne ovat levinneet yläkertaankin ja vaatekaapeissakin olen niitä nähnyt. Saisi kyllä rakennuttaja maksaa meille jotain korvauksia tästä. Hirveä vaiva varsinkin nyt tässä tilassa siivota kaappeja, siirrellä tavaroita ja kissoja jne. jne.

Voi että kun supistaa supistaa.. :/
 
Jokohan minäkin uskaltaisin ilmoittautua joulukuisiin :D La olisi 24.12 ja jännitystä on ollut täynnä koko alkuraskaus. Siksi koska sain 3 km:a ennen kuin sitten alkoi tämä onnistunut raskaus. Ja tukilääkityksen kera ilmeisesti ollaan näin pitkällä ja kaikki on hyvin :) Välillä silti tuntuu ihan ihmeelliseltä että olen jo nöin pitkällä tässä raskaudessa ja mitään ei olla vieläkään vauvalle ostettu vaikka lupasin itselleni että rakenneultran jälkeen hankintoja voisi alkaa tekemmään.
Sukupuoli ei toiveista huolimatta selvinnyt rakenneultrassa muutakuin että pippeliä ei tällä kerralla näkynyt, meillä siis esikoispoika on 2.5v :heart:
Vähän tyttöoloa olisi kyllä muutenkin :D

Vernalis..........30v......2......Tays

Supistukset täälläkin riesana ajoittain mutta kohdunkaula ei ollut lyhentynyt yhtään kun ultrattiin. Olen vain yrittänyt huilailla enemmän niinä päivinä kun on enemmän suppaillut.

Sheivailut
jätin jo jokin aikaa sitten kun lantion ja liitosten kivut on niin pahat etten todellakaan taivu sellaiseen asentoon ja miestä ei pahemmin haittaa rämemajavat :D Ja mielestäni näin raskausaikana se on ihan terveellistäkin että siellä alhaalla on vähän karvoja. Bikinirajaa kyllä yritän vähän siistiä kun haluasin mennä uimaan vielä pojan kanssa, ettei nyt pursuile uikkareista kauheat karvat.

Sf-mitta
menee tasaista keskikäyrää samoin kuin esikon raskaudessakin ja masu alkaa olemaan aika mukavan kokoinen, mielestänipaljon isompi kuin mintä esikon raskaudessa tässä vaiheessa.

Vernis ja Baby-J rv 23+5 :wave:
 
Päiviä vaan. Mihinkäs minä kommentoisin...

Vernalis, Tervetuloa!!!

No se sf-mitta oli mulla 18 rv20, nyt se on kyllä varmasti jo yli 20, neuvola on seuraavan kerran vasta 14.9.

Rämemajavaa olen sheivaillut jo muutaman vuoden enkä ole osannut lopettaa. En tosin yhtä aktiivisesti sitä nykyisellään ihan poslariksi vedä, siistin sieltä täällä käsikopelolla. Pitkiin aikoihin en ole enää nähnyt mitä teen :LOL:

Supistellut ei ole edelleenkään, sokerirasitustesti on huomenaamulla 7.15 joten kohta alkaakin sitten paasto :/

Mie en oo kans rautaa tarvinna vielä, viimeks oli hemppa 125, mutta mulla on noi raskausvitskut käytössä. Lisäksi otan probioottia aamuin ja illoin ihan vastustuskykyä ajatellen ja silläkin uhalla, että olen lukenut äidin maitohappovalmisteiden käytön auttavan myös vauvan masuvaivoihin ehkäisevästi. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei mutta yrittänyttä ei laiteta.

Tarviisko kukaan muuten turvaistuinta? Meillä alkaa poju kasvaa Cosmicista yli ja tarttis ostaa turvavyöistuin tilalle joten hyväkuntoinen 2006 ostettu Cosmic xtp olis vailla uutta omistajaa.

Mun häämekko tuli tänään postissa :heart: Se on sopiva, nyt vaan sit kaikki toivomaan etten paisu reilussa kahdessa viikossa ihan muodottomaksi :LOL: Olisko kellään muuten heittää kommenttia noihin vaatteisiin sen verran, että jos laitan vaalean mekon ja vaaleahkon huivin jossa on kullanruskeat kirjailut ja hapsut päissä, niin voinko laittaa tummanruskeat kengät? Vaihtoehtona on myös vaihtaa mekkoon ruskea rusetti (nyt on mekon värinen) tai ostaa/ommella ruskeampi huivi. Juu tiedän että on vaikea sanoa ilman kuvia mutta kuvitelkaa edes :D

Raparperi ja Taimikki-Mötkis rv 24+6
 
Raparperi, mä oon sitä mieltä että ne ruskeat kengät sopii hyvin. ja kun raskaana ollaan niin se on niihin tyydyttävä mitkä mene jalkaan. mä voisinki koittaa kaivaa mun häämekosta kuvaa, se kun ei ihan perinteinen ollut.. Onneks tosiaan mentiin ennen raskautta naumisiin, muuten ois voinu tulla ongelma.. oisin varmaan äätyny toogaan siinä vaiheessa :ashamed:
 
Joulukuu 23. pvä
Jouluksi vauva...............34 v...................toinen........SEKS







Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS tyttöarvaus


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S tyttölupaus


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS poikalupaus
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
takhisis..........................toinen.............KAKS tyttölupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS poikalupaus
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
sukkapari.........29v............toinen.......OAS


Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 9.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL tyttöveikkaus


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS/Kirkenes
sitruunankeltainen.......esikoinen...........
Maryane....................esikoinen.......... tyttöveikkaus


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu....25v...2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS tyttöveikkaus
mamx2.......25v............................kätilöopisto tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.............25v...........esikoinen.........LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS
Tiinuli81...........28v...........esikoinen......... tyttöveikkaus
simi.................................esikoinen..........
Jenis....................toinen/kolmas.............. tyttölupaus


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki poikalupaus
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen....MKS tyttölupaus


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs..........................
hipsu1978....................kolmas.................. poikalupaus


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS poikalupaus
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS
Linneja...................esikoinen.......


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL tyttölupaus
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................
upp3.........20v...........toinen...........OYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................
emmi-......................esikoinen......... poikalupaus


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS poikalupaus
vau2009.............................TAYS poikaolo


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides


 

Yhteistyössä