***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Sanle: Onnea pienestä uudesta sukulaisesta.. :D hyvä et kaikki hyvin
jenniho: mulkaan ei ole kuin 2 neuvola lääkäriä. Meinas meidän terkkari, et koska ei ole mitään ongelmia ja toinen raskaus menossa, ni 2 lääkäriä riittää. Ja se on vissiin aika paljon paikkakuntakohtanenki. 3 on suositus, mut useissa paikoissa on vain 2. Toisaalta musta taas tuntuu, et joskus ne th:t on pätevämpiä "lääkäreitä", mitä lääkärit ite.. ossaavat jotain kattuakki.
kelan papreista: mihin kohtaan se pitää laittaa niissä papereissa, et hakee äitiysrahaa/vanhenpainrahaa edellisen lapsen mukaan, koska edellinen lapsi alle 3v on oikeus saada se sama äippäraha, mut en mä löytäny tuosta hakemuksesta sellasta kohtaa.. aattelin kyl et voisin ens viikolla, kun on vapaapäiviä kävästä kelan toimistossa kyseleen neuvoa, ku en mä osaa nuita täyttää! Esikosta oli helppo, ku oli pidempi aikanen työalla jne.

Mä oon ihan tohkeissani, ku kuulin eilen et meidän naapurinkiin syntyy vauva (tulee max 2kk ikäeroa), meidän kylällä ku ei ole muita pikkulapsiperheitä. Siin naapurissa edellinen on 4v.. :D saadaan lisää serkuksia :D

Jenniho: meilkin on tääl pitkät matkat (lähmpään kauppaan 30km), mut äkkiä siihen tottuu.. se vain et aina pitää lähtemällä lähteä ja esim. miettiä lasten päikkäriajat jne mut onneks meil on sopeutuvainen esikko :D
 
upp3, alekuponki näyttäisi olevan sivulla 89.

Heti (.) hirveä päänsärky, pahoinvointi, huimaus, alavatsakipu & -viiltely, repäisykivut ja liitoskivut. Ja supparit lähes jatkuvasti viimeiset 2 päivää. Hyi kamala mikä olo :kieh:

Tulen kirjoittelemaan taas paremmalla voinnilla.

Pööpötti ja Masukki 25+4 :heart:
 
Pakko tulla tänne purkamaan. Olen NIIN tunari :ashamed:

Vatkasin tuossa ja aloin irrottamaan vispilöitä siitä sähkövatkaimesta. Uusi vatkain niin ne on tosi tiukalla siinä. Painoin sit ajatuksissani sitä vatkainta mahaa vasten, tukea otin. Niin yhtäkkiä kävi kauhee pistos; painoin ihan liian lujaa :( Nyt tuntuu sit kipua siinä kohti, ja jotenki puutunelta tuntuu.. Vähän koko mahaa, mut varsinki siitä kohti. Ja oksettaa.. Kuinkahan kävi? :(
Olen aivan uskomaton tunari..
 
myräkkä, en usko että mitään vahinkoa on sattunut, meillä tyttö hyppäs edellisen odotuksen aikaan mun mahan päälle, mua koski, vauvaa ei.. koski viel seuraavana päivänäkin, olin kyllä ihan varma että tapahtu vaik mitä kauheita. mulla lkun on aina ollu istukka viel tuol takana ni se ei ees suojaa mitenkään vauvaa.

Mä hummasin kaupungilla, ihan liian kauan ja nyt tuntuu että teen hidasta kuolemaa liitoksieni kanssa.. :headwall:

Missä noista opuksista sen ale kupongin pitäs olla, mulla tuossa kierrekirjassa ei oo ku h&m:n alekuponki sivulla 89..

Lääkärineuvoloista, tääl taitaa olla 3 lääkärineuvolaa ja kolme sairaalakäyntiä normisti, mä ku oon kaikkee muuta ku normi ni lääkäriä treffaan kk välein ja terkkaa siin välissä :LOL:
 
Piti vaan tulla ilmottamaan että äitiyspakkaus odottaa avaajaansa olkkarin lattialla :xmas: Pieni joulu on saapunut meille :D En tosin YHTÄÄN tiedä mitä minä sillä pakkauksella teen mutta onpahan ainakin vähän paremman kokoinen toppahaalari kuin mitä esikoisen pakkauksessa oli ja saapahan tuo mieskin tuntea miltä tuntuu penkoa äitiyspakkausta :heart:
 
Neuvolassa taas käyty, kaikki ok, myös sokerirasituksen tulokset ok. Painoa oli kyllä tullut mun mielestä liikaa, noin 700g/vko nousua edellisestä kerrasta. Vähän juteltiin terkan kanssa syömisistä ja liikunnasta (tai siis lähinnä sen puutteesta). Syömiset mulla on ok, sen tiedän itsekin, mut liikunta pitäis nyt oikeesti saada mukaan elämään, mä en halua jatkossa tollaisia painonnousuja, koska mulla lähtöpaino jo oli jotain aivan kamalaa. Esikostakin paino alkoi nousee tyyliin 1kg/vko rv 30 eteenpäin. Kauhulla noita viikkoja odotankin. Tuo terkka on kyllä niin ihana, kun se oikeasti tuntuu välittävän vauvan lisäksi myös äidin hyvinvoinnista. Ja siis vauvan puolesta ei ole mitään ongelmia tuon mun painon suhteen, terkka vaan huolehti, että miten mä itse jaksan ja suhtaudun painon nousuun, etten liikaa ala sitä miettimään, vaan nauttisin tästä raskaudesta sellaisena kuin se on.

Seuraavaksi onkin sitten 2,5vkon päästä neuvolalääkäri.

Niin ja täällä säästöjen vuoksi supistetaan neuvolatoiminta minimiin (esim. lasten ja muut neuvolat/neuvonta suljetaan periaatteessa kokonaan) marras-joulukuuksi, se tietää sitä että esim. loppuraskaudessa käynnit on joka toinen viikko kun normaalisti ne olisi kerran viikossa. Kai se on sitten suoraan soitettava äitiyspolille, jos jotain tulee, kun ei tonne neuvolaankaan sitten pääse.

ansku ja POKS 25+0 :heart:
 
Minusta on niin tyhmää, että neuvolatoiminta ja vastaava on ne ensimmäiset supistuskohteet, mutta sitten samalla on varaa kaupungilla tehdä järjettömiä investointeja tai hankintoja tai palkata johtoportaaseen lisää henkilöitä, joilla on varmasti aika kova se palkka :kieh:
 
Äitiyspakkaus avattu eilen innokkaiden lasten ja miehen kanssa :heart: Oli kyllä aivan ihana pakkaus =) ja niin paljon erilaisempi kuin vuoden 2006 pakkaus minkä olen viimeksi saanut. Ihana kun lapset ottivat vaatteita pakkauksesta ja huudahtivat "ihana, voi miten söpö"

Sukkapari: En tiedä mihin kohtaan pitää laittaa ruksi mutta ole tarkkana tässä asiassa kun haet edellisen lapsen mukaan ä.pvärahaa! Minunkin olisi pitänyt pojasta saada sama kuin ekasta, ekan raha oli työtulojen perusteella ja huomattavasti suurempi kuin minimi. No, kun tuli päätös se oli minimi 15e pvä! Perusteena se että en ole oikeutettu siihen edelliseen koska en ole ollut työttömänä tai töissä lasten välillä!!! Lapsilla ikäeroa 1v8kk. Ei auttanut valitukset eikä mitkään :/
Nyt onneksi tuo minimi äpväraha on noussut siihen 22.04e/pvä, mutta tuolloin se oli aika pudotus rahassa.

Alamaha on ollut kipeä välillä, en tiedä mistä johtuu :/ Selkää särkee kun ei saa hyvää asentoa yöllä nukkuessa.

nedee ja vauveli 26+1 (kait)
 
Ylpeä äiti!
Pojalla oli puheterapia ja testissä sai keskivertoa paremmat pojot, ja kottin tullessa ilmotti että hän on iso poika, ei tarvitse enää apupyöriä. siellä minä sitten ähräsin renkaat irti ja hyvin näky ajavan. :eek:
 
Täällä ei ihmeitä voinnissa. Maha kasvaa ja lapsi myllää. Tosi inhasti aamulla potki rakkoon. aika paljon tulee noita mahankovetussuppareita mut niin oli esikoisestakin näillä viikoilla eikä ne mitään saanu aikaseksi.

Sanoin tänään meijän asunnon irti. Ens kuun lopussa pitäs päästä muuttamaan uuteen kotiin. Toivotaan nyt että talo valmistuu siihen mennessä, kovin skeptinen olen vielä sen suhteen. Mutta onneks kaverit on muuttamassa tähän meijän vanhaan asuntoon meijän jälkeen joten voidaan heidän kanssaan hieman sumplia tätä muuttoa jos näyttää ettei valmistukaan. Mutta toiveessa eletään!

Sanle 23+1
 
kattiina, ei varmaan mitään vakavaa, mutta kauheaa, varmasti pelästyit! Eihän ole enään vuotanut?

Täällä on ollut tänään parempi päivä, sain siivottuakin kivasti. Nyt vielä mustiin ja mirriin ostamaan kisuille ruokaa ja hiekkaa, ja kauppaan. Samalla matkalla ajattelin käydä Lindexillä penkomassa ale-tankoja, josko löytyisi jotain pientä söpöä. :D

Äippäpakkaus ei ole vieläkään tullut, vaikka oli jo reilu viikko sitten tilattu. Ensi viikolla sitten varmaan.

Hyvää viikonloppua! :)

Pööpötti ja Masukki 25+5 :heart:
 
täälä ei kyllä lindeksissä ole vahingossakaan alessa mitää muulloin ku jouluna ja juhannuksena |O

Mun uusin :xmas: http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture023.jpg huom. malli on pesty 10min ennen kuvan ottoa. ja se ei oikein tykänny pipon väristä :eek: ja ku mun mielestä se oli niin söpönväristä karvaa...
 
Heissan!

Hirmusesti on tullut taas tekstiä viime käynnin jälkeen etten ehtinyt kaikkea edes lukea. Yritän taas päästä kärryille ja kommentoida sitten enemmän. Olin eilen sokerirasituksessa ja gyne oli määrännyt että pitäisi juoda 75ml litkua ja siitä 2h päästä testi, mutta onneksi laboratorion käytäntönä oli vaan 50ml ja 1h odotusta uutta testia varten :) Olisi ollut aika odottelu mussa tapauksessa... Seuraava tapaaminen ensi viikolla ja sitten lokakuun alussa vihdoin ensimmäinen tapaaminen sairaalassa. Muuten mennyt ihan ok. Vauva potkii kovasti ja ei enää ihan niin kipeänä selkä kuin aiemmin. Kantamisesta tosin ärtyy ja sitä on aika vaikea välttää :/ Mistään mitoista tai muusta ei hajuakaan, kun ei mitään neuvolakorttia ole, harmi. Täytyy taas kirjotella enemmän kun ehdin kunnolla lueskelemaan teidän tekstejänne ja kommentoimaankin jotain.

Saini + tintti 24+1 (tai 25+3)
 
pööpötti ei ole sen jälkeen vuotanut eli oletettavasti limakalvot ottaneet itteensä lääkärin tutkimuksesta, vaikkei se tutkimusta minua koskenutkaan.

Masussa möyritään ja myllitään ja potkutellaan äitiä. Aamuyöstä/aamusta on hauskaa, kun käyn vessassa ja tule takaisin sänkyyn, niin alkaa ilmiselvästi protesti siitä, kun olen liikkunut.

Tänään touhuilin omaa tahtia kotona. Huomaa, että supistaa, muttei ole ollut tänään ainakaan kivuliasta. Kaupungilla käytiin asioita hoitamassa, niin huomasi, että kävelessä supisteli enemmän, muttei siihen tyyliin kuin töissä. Eikä päässyt niin kipeäksi, kun pystyi huilaamaan rauhassa.
 
Huomenta.. Täällä köhistään..

Pojalla siis oli se kuume viime vknloppuna, ei mitään muita oireita, 2 päivää korkea kuume joka loppu yhtä nopeasti ku alkoki. Nyt on sitten pienessä nuhassa ja hengitys vinkuu.. Ja siis ihan selvästi hengitysteissä jotain, kun niin on köhänen.. Toivottavasti ei nouse kuume :(
Itselläni päätä särkee ja kurkku on kipeä, toivottavasti ei minullekaan tauti iske. Miten sitten pärjään yksin tuon leikki-ikäisen kanssa kaiket päivät :snotty:
Pitäis lähteä kauppaan, en muistanut eilen ostaa kaikkea :headwall: Vaikka kuinka mulla on aina kauppalista matkassa, silti en aina muistaa kirjoittaa kaikkea siihen..
Ja puhelinkin meni eilen kiinni.. Kun ei oo millä maksaa laskuja kun ei niitä sairaspäivärahoja kuulu.. Kylläpäs menee hyvin täällä :D

Myräkkä, keiju 24+2 ja köhäinen 3v
 
Myräkkä täälläkin köhinä päällä... tyttö on ollut tuossa flunssassa jo kohta neljä viikkoa, välillä oli parempana mutta varsinkin öisin yskii paljon ja nenä on taas alkanut vuotaa. Pitää vissiin kohta hakea antibiootit...
 
niska jäykkänä uuteen aamuun.. esikoinen espoossa pelaamassa korista koko viikonlopun ja sen kyllä huomaa kun nämä kotona olevat pojat on kuin tulisilla hiilillä..siitä että milloin on sunnuntai ja isoveikka tulee kotiin.. :D

Onhan meillä isosisko kotona mutta se ei kuulema osaa laittaa autopeliä koneeseen ;)

kohta varmaan menen hiukaks aikaa pitkälleen..olen siivoittlut suppareitten kera koko aamun..isi ja lapset saa hoidella kaupassa käymisen tänään..

Dare ja "maradona" 24+5 kiittää ja kuittaa



 

Yhteistyössä