***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Lauantaita! Onpas tänään hiljaista täällä..

Ajattelin kysäistä liitoskivuista, että onkos nämä niitä vai mistähän kyse?! Esikoisen aikaan ei tätäkään vaivaa nimittäin ollut :|
Elikkäs nivusia pakottaa, säteilee tuonne sisäreisiinkin inhottava kipu! Kävely sattuu, puhumattakaan portaiden nousemisesta.
Selkä vaivaa edelleen, nyt vielä lisäksi nuo nivuset kipeytyi! Mitenhän käy kun viikkoja tulee lisää, muuttuuko tässä ihan liikuntakyvyttömäksi :eek:

Anteeksi kun kävin vaan valittamassa, ensi kerralla toivottavasti jotain kivempaa tekstiä :)

takhisis 26+1
 
Merkkiä tänne :)

Eilinen ostosreissu meni nappiin ;) löyty vaaville alennuksesta lämpöpussi, ja esikkoa varten ostettiin liesisuoja. :D kestovaippahulinoilta ostin neppipihdit+neppejä sekä vaippakangasta. :p Testasin pihtejä yhteen phs:n muttei onnistunut, neppi ei mee kiinni :kieh: pitää vissii harjotella tilkkuihin tota ennenku vaippoja alan tuhoamaan......

Vauveli liikkuu mahdottomasti ja möyrii menemään. :heart: Tänään mennään katsoo pikkuiselle hoitopöytää.. eilen saatiin mun enon perheeltä pussillinen pikkuisia vaatteita, oi että ne on ihania!! kaikkia vaaleanpunaisia unelmiakin siellä on, sellaisia kun ei esikolle ole voinut pukea niin niitä ihan erityisesti hypistelin ja ihastelin ;)

Upp3 ja masukki 23+5 sekä esikko 1v :heart:
 
Upp, eihän niissä pihdeissä ole se ylätappi liian iso ja hajota nepparin uros-osaa? :whistle: mulla nimittäin oli moinen vika mun pihdeissä, oli 8 koon tappi kun 5 yritin napsutella paikalleen..

selvin eilisen olon syy, yön vedin astmalääkkeitä posket lommollaan. tai no, ei se selitä sitä viiltelyä alamahalla ja kohdunsuulla..
Täälä sataa vettä vaakatasossa.. hyvä päivä leipoa sämpylöitä ja pulaa :p
 
Koivunkäpy, siis pitääkö tuokin osa vaihtaa jossa on se musta pää ja metallinen varsi??? :whistle: :ashamed: vaihdoin ainakin sen alaosan siihen pienimpään mustaan lätyskään.. mitä on koko 8 ja koko 5? :D ite oon kuullu puhuttavan vaan koon 16 ja 20 nepeistä, nyt sit pihtien mukana tulleessa ohjelapussa puhuttiinki koosta 3,5 ja 8.. :D
 
jos se rikkoo sen uroksen tapin niiin todennäkösesti on vääränkokonen se just se musta tuppi missä on metallivarsi. http://www.kestovaippakauppa.com/index.php?tuotenaytto&tuote_id=1071&avaa= mulla on tuomoset, ukko honas että se tappi on liian iso, ite vaan kiroilin ja sätin niitä pihtejä :xmas: on muuten melko jännä sit vaihtaa se tappi.. sillä alemalla lätkällä mihin tulee se piikki osa ei mahda olla hirveesti merkitystä mikä koko siinä on koha ei oo liian pieni.
Noilla mun pihdeillä saa pihditettyä just kokoja 3, 5 ja 8, tosin en tiedä mistä niitä 8kokosia sais ja ne on melko isoja varmaan..
 
Jes, nyt onnistuu nepitys, juurikin tuon yläosan vaihdon ansiosta! B) Ei ollu sen kummempi homma kyl mun mielestä vaihtaa tuo osa,kuin se alaosakaan. :D nyt muutamat phs:t nepitetty ja ah, kun olen tyytyväinen :)

Harmittaa vaan, kun hulinoilla oli mahollista ostaa neppejä vaan yhtä väriä tietyn kokoisissa seteissä.. nyt on sit kasa pelkkiä keltaisia neppejä. pitäs ostaa toisen värisiä tai sitten koittaa vaihtokauppaa osasta keltaisista.......

 
Sunnuntaita täältä päin!

Nivusia tuntuu vihlovan ja öisin huomaa sen, kun kylkeä vaihtaa. Aamulla herätessä maha oli kivikova ja tuntuu päivän mittaankin kovettuvan aika ajoin, muttei nyt onneksi kipeää ole tehnyt. Pikkuinen myllertää kovasti. Sohvalla makoillessa oikein säikähtää, että mikäs ihme siellä mahassa nyt on :LOL:

Harmaata on ollut koko päivän, jotenkin mieli maassa sen takia. Tahtoisin ihania kirpakoita syyspäiviä!

Kattiina ja Möykky 27+3
 
Heippa! Täällä on ollut nähtävästi vaihteleva vkl, samoin itselläni- itkuryöpyistä hauskuuteen! Tää on kummallista, en meinaa enää tuntea itseäni saati vartaloani :eek: Mutta kuuluu kaiketi asiaan... Välillä on niin kamalan yksinäinen olo, kun kukaan kavereistani ei ole tätä vielä kokenut, ja itsekin ensimmäisen kerran. Onneksi olen löytänyt tämän palstan!

Niin ja Kelallakin sain käytyä ja laput on vetämässä =) Huomisesta lähtien alkaa viimeiset työpäivät ennen syksyn opintoja, toisaalta ihan mukavaa. Ja vauva liikkuu paljon, "jutellaan" melkein päivittäin, heh.

Grace & Little 24+5 :heart:
 
Voi pyhät pyssyt tuon kelan kanssa |O , joo nopeeta palvelua kyllä on, vein äippälomahakemukset kelaan tiistaina ja äsken satuin vilkaisemaan netin kautta omilta sivuilta, että päätös oli tehty jo perjantaina. Ei siinä mitä, mut kun tuo päätös on tehty ihan päin pers...ä :headwall: :headwall: . Se käsittelijä ei ilmeisesti osaa lukea tai jotai, kun oli saanut miun lasketuksi ajaksi 28.10.2009!!! La on miulla siis se 29.12 ja hain vanhempainrahaa varhennettuna ja ÄIPPÄLOMA alkaa silloin siis 28.10!!!!! Mut jostain syystä täti oli iskeny sen miulle lasketuksi ajaksi, perhana.

No ei taas muuta, kun laitoin jo netin välityksellä tulikivenkatkuisen viestin, miten asiat oikein on ja soittelen vielä ens viikolla, että varmasti menee jakeluun. Heidän mielestä miun äippäloma alkais 23.09 ja tuohan ei olis edes varhennettuna, jos oikeesti la olis 28.10. Ja varmasti olin kaikki kohdat täyttänyt oikein ja luukulla vielä täti tarkisti, että kaikki tiedot oikein... Ja kun yrittäjä olen, niin tuo äitiyspäiväraha tulee vielä vähän nousemaan tuosta päätöksestä, kun lasketaan puolivuotta taaksepäin. Miulla se lasketaan yrittäjäeläkkeen vuositulon mukaan, ei todellisten tulojen mukaan ja meikä tietty kävi yrittäjäeläkkeen nostamassa "hiukkasen" heti kun raskaustesti näytti plussaa, että saan paremmat äitiysrahat :whistle: :D . Ovat vaan ihan sikakallit nuo yrittäjäeläkemaksut kuukaudessa, miekin olen saanut pulittaa 250 eläkemaksuja joka kuukausi kaikkien muiden kulujen lisäksi, vaikka uutena yrittäjänä saan vielä noista alennusta, normaalisti olisi tuo maksu reilusti yli 300 euroa...

Miten miusta tuntuu, et miun viestit tahtoo olla aina valitusvirsiä :/ :kieh: , mut ihanaa että saa jossain purkaa mielipiteitä :)

Jessie + :xmas: 22+5
 
jees täällä nyt löhöön omassa talossa(lapsuuden kotini) ja olo mitä ihanin, Emma tykkää hääräillä ulkona enemmän ku kerrostalos... :D ...on niin helppo mennä ulos...

Keittiöremppa 90% valmis...ja tottakai kaikkien laatikoiden purku...huoh..
Noh joka päivä ainaki yks laatikko niin kyllä ne siitä vähenee.

Huomenna mulla äippä.neukka, ja siis uusi neukkatäti...jännää..

Nyt painaa hirvee väsy, ja alaselkäkipu tämän muuton takia, mutta on jotenki niin lepposa olo että eipä sekään haittaa. B)

 
Taas aamuvirkkuna kun ei taaskaan saanut enää unta vessassa käynnin jälkeen. Ei kyllä oikein riitä 4 tunnin unet..

Eilen käytiin synnärillä kun sen verran kivuliaita suppareita tuli. Kaikki kuitenkin onneks ihan hyvin ja paikat kiinni. Painoarvio oli 964g, ilmeisesti siis vastaa viikkoja hienosti. :)

Täällä oli kanssa vaihteleva viikonloppu. Meinasi koko ajan tulla riitaa, tuntuu ettei mies ota tarpeeksi huomioon jne. Taidan olla vähän herkillä ja kyllästynyt tähän kotona oleiluun..

Saiskohan sitä vielä unta..

Pööpötti ja Masukki 26+1 :heart:
 
Sydänkäpyselle onnea uuteen kotiin! :)

pööpötti :eek: onneksi mitään ei ollu alakerrassa tapahtunu! toivottavasti supparit siitä rauhottuis :hug:

Ostettiin eilen sit se hoitopöytäkin, halvalla saatiin (20e) ja on hyvässä kunnossa, ja meidän muiden kalusteiden värinen :D tuossa tuo jo tönöttää valmiina odottelemassa pienokaista :heart: Haluttais hirveästi jo laatikoihin laittaa valmiiksi pikkuiset vaatteet ja vaipat, ehkäpä alanki joku päivä katselemaan yläkaappien pussit ja laatikot läpi... :whistle: Käytetään hoitopöytää esikollakin nyt, kun mun selkä ja maha ei oikeen kestä tuota sohvalla tai lattialla vaipan vaihtoa, saati sitte jos kakat on ja pitää ylös siitä pojan kans nousta...!! :/

Tänään ois poitsun 1v neuvola.. kaks piikkiä pistetään pienelle..säälittää raasu.. toinen on vieläpä "vapaaehtoinen" rokotus, se pneumokokkirokotetutkimus homma...

Mulla on ollu jo monta päivää kurkku kipee, inhottava.. oon aatellu että johtuu varmaan tosta tuulettimesta joka pitää olla kokoajan päällä tässä tietokoneen vieressä, kun meidän kannettava käy niin kuumana ja sammuu kokoajan ilman lisätuuletinta...

Upp3 ja masukki 23+6
 
Jopas pööpötti on ollut aikaisessa :eek: Ei vaan, mulla oli esikoista odottaessa noita samoja unijuttuja, saatoin herätä neljältä ja nousta ja mennä kattomaan telkkarista jotain chattia kun ei uni tullut. Sit menin takaisin sänkyyn 6-7 ja nukuin ysiin. Enää ei oikein onnistuisi kun esikoinen herää kuitenkin viimeistään kasilta, onneks on ainakin toistaiseksi nukuttanut ihan kohtuullisen hyvin.

Juu tuli äitiyspakkaus avattua täälläkin tuossa loppuviikosta ja ihania vaatteitahan siellä oli kaikki :D Toinen mokoma vaatteita odottaa pojan vanhassa äp-laatikossa ja aikamoinen kasa on vaatetta myös kirpparilta tullut haalittua...ihania retroaarteita :xmas: Pitää yrittää jossain vaiheessa alotella tuota tavaroiden ja vaatteiden pesua. Ajattelin jos alottelis täkkipusseista ja peitoista ja pinnasängyn suojuksesta ja mitä kaikkia näitä nyt on... no leikkimatto vai-mikä-se-nyt-on pitää pestä ja sitterin kankaat, ne kun on lainassa kaverilta. No joo, ei oo tän päivän homma. Jos häitten jälkeen sitten.

Tosiaan, h-hetkeen on aikaa enää päivää vaille 3 viikkoa :eek: Missymomilta tilasin mekon eikä se taida tulla kuin vasta ensi viikolla, juhlapaikalla pitäis käydä sopimassa menusta ja kattauksesta ja kukkakaupassa pitäis käydä... Huomenna tulee kampaaja leikkaamaan hiuksia ja laittamaan raitoja. Pappi ei ole soittanut vielä. Mutta onhan tässä aikaa :D :LOL: Ei millään jaksa kovin kummoisesti ressata.

Sokrurasitukseen huomenaamulla klo 7.15, jipii.

Oikein hauskaa viikon alkua kaikille, voidaan hyvin eikös juu?

Raparperi ja Mötkö-Taimikki ööö... oliskohan se nyt sit 24+5
 
RAparperi, meillä papin kanssa päästiin puheille TIISTAINA kun lauantaina oli häät :LOL: mietittiin jo et meinasko se oikeesti vaan kysyy että tahdotko ja aamen :whistle:
Eilen jouduin käydä lääkärissä hengenahdistuksen takia, vastaanotto virkailija ei meinannu ees jonoon mua ottaa kun ei ole kiireellinen tapaus, mene huomenna omaan tk:hon, meillä on jonoa :eek: No, mun ei tarvinnu paljon jonotella ku hoitsu kutsu mut mittauksiin ja peffiin puhalsin pitkälti alle 4l ni niille tuli kiire ku keksivät jostai että mulla on aivan varmasti keuhkoveritulppa. sen 4h aikana mikä mun kuulemma vähintään pitää jonottaa lääkärille pääsyä olin tavannu liudan lääkäreitä ja musta oli otettu lauma kokeita. mitään ne ei kyllä löytäny, mut no, kait tää helpottaa..

Pööpötti, hus pois supistelut!
 
sydänkäpynen Onnea uuteen kotiin!
pööpötti Hyvä, ettei ole supistelut mitään tehneet! Hus vaan supisteluille tässä vaiheessa.

Minä olen nukkunut nyt joka aamu yhdeksään. Ja olen ollut klo 22-23 jo unten mailla. Yölläkään ei ole tarvinnut nyt, niin paljoa vessassa ravata, joten uni on ollut kyllä hyvää. Nauttinut olen siitä, että saan nukuttua, ei vielä pääse toinen mylläämään niin kovasti mahassa, että herättäisi minut yöllä. Eiköhän tuo uni huonone loppua kohden.

Kattiina ja Möykky 27+4
 
Heippa pitkästä aikaa ja anteeksi taas laiskuuteni tai ennemminki ajan puutteeni tämän pinon kanssa.. :ashamed:

Koitin vähän lukea kuulumisianne mutta heikolla menestyksellä, luen vielä uudestaan kun eka oman napani ensiksi kaivelen hyvin itsekkäästi. :whistle:

Eli ei kummempaa, hyvin menee. Painoa tulee liianki nopeesti mutta ei mitenkää liikaa. Sf mitta viimeksi oli jo ihan taivaissa, 23+ viikolla 28senttiä!! Nyt kysyisinkin teidän mittojanne:

Paljonko sf on ollut 20-25viikoilla?? Oma mitta oli kasvanu 3 viikos hurjat 6 senttiä ja vauvan asennon en usko asiaan vaikuttavan sillä tuo korkein kohta todellakin on jo ihan rintojen alla koko ajan. Toukan asumus on kuin kanootti :kieh:

Jeps mutta nyt luen juttujanne sillä itselleni ei ole tapahtunut juurikaan mitään. Niin joo ja kiitos empatioistanne kolarijuttuni suhteen :heart:

Maukkis ja toukka 23+6
 
maukkis, mulla taitaa olla 25cm sf mitta nyt, viikkoja on huomenna 25+0. kylkikaaren korkeimmasta kohdasta neljäsormea alaspäin, tuntuu hurjalle kun edelliset on menny kauniisti keskikäyrässä ja tää ei mahdu tää maha mihinkään käyrille. lääkärit eilen kauhisteli että onhan siellä vaan yksi???
 
Mauahtavaa Mulla oli sf-mitta viikolla 22+0 23 cm ja viikolla 27+0 29 cm eli huitelee ihan omilla käyrillään. MUTTA lääkäri sanoi, että tärkeintä on se, että kasvaa lineaarisesti, eikä ollut ollenkaan huolestunut eikä terkkakaan mitään siitä mitasta sanonut. Seuraavan kerran mitataan viikolla 30+0, sitten näkee taas, miten menee.
 
Ekakertalaisen typeriä kysymyksiä part 1: Mitä sitten jos tuo sf-mitta vetelee yläkäyrien yläpuolella, mitä se tarkoittaa? Siis missä vaiheessa lääkärit huolestuu ja mikä on sit se huolen aihe, että lapsi kasvaa liian nopeaa vai?
 
tetasha, sf ei sinänsä kerro kaikkea, mutta jos se pompsahtaa yhenäkin isoksi niin kielii yleensä lapsiveden kerääntymisestä. ja jos kokoajan menee jossain muualla ku käyrillä niin tulee kuulemma iso lapsi, kerron tämän paikkaansa pitävyyden sitten joskus :D
Kaksi edellistä tosiaan on nätisti kasvanu keskikäyrälläja olivat vajaan 3.5kg syntyissään.
Kaverilla huiteli käyrien ulottumattomissa käyrä ja tenava oli 4,5kg kun synty.
Mutta tähänkin sitten vaikuttaa äidin ruumiinrakenne, onko pitkä vai pätkä selkä..
 
=)
Lueskelin kaikki läpi, en vain jaksa näpytellä..
Kyllä se on niin et kaikista inhottavinta on sairastaa kuumetta raskaana ollessa. On jotenkin todella veto pois, vaikkei kuumetta sinänsä paljon olekaan.. Pientä lämpöä vain pitäny eilisestä asti; ei nouse eikä laske.. Mikähän sitäkis pitelee.. :/

Myräkkä ja keiju 25+4
 
Heips vaan!

Tänään se tuli nimittäin äippäpakkaus :) Mies lähti juuri sitä miulle hakemaan ja kohta pääse tonkimaan mitä kaikkee ihkuu se sisältää.

Ai niin sykkeistä piti sanoman, et esikon kohdalla oli poikasykkeet kokoajan ja tyttöhän sielt tulla tuspahti. Nyt on kyl sit ihan tyttö sykkeet joten saas nähdä. Tyttööhön sieltä rakenne ultras arvuuteltiin. Viikon päästä lekuri joten saas nähdä näkeekö sitten paremmin kumpi sieltä tulloo
:D Sf mitta tytön kohdalla meni kokoajan yläkäyrillä ja ylikin, Tyttö syntyi 42+0 ja oli 52cm ja 3800 joten ihan normaalikokoinen. Tämä menee näköjään kanssa yläkäyrillä, mut en oo yhtään huolissaan. =)


 

Yhteistyössä