***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Tervehdys!

Käväisen nyt pikana ja tulen sitten myöhemmin ajatuksen kanssa lukemaan kuulumisianne.

Täällä toiminnan täyteinen viikonloppu takana, perjantaina tyttöporukalla oltiin illanvietossa, itse kuskina tietenki ja eilen päästii miehen kanssa hetkeksi lapsivapaalle ystävien kekkereille. Vatsalihakset on kipeänä nauramisesta. Nyt täytyis tehdä vähän tuleville synttärijuhlille tarjottavaa, pakastaa ne odottamaan niin työtaakka ennen juhlia ehkä kevenis vähän. Ja sitten ois vielä ohjattua liikkumista kuntosalilla. Huh. Onneksi on paljon kaikenlaista, ei ehdi miettiä tuota navan alla olevaa mysteeriä. Olisin perjantaina päässyt oman lääkärini ultrattavaksi mutta kieltäydyin ihan siinä pelossa että jos ei vielä näykkään kun tyhjä pussi ja vajaa pari viikkoa tässä nyt enää on neuvolaan ja siellä tehtävään ultratutkimukseen. Silloin näkyy varmasti jos on jotain nähtävää.. Jännittää niin kovasti et jos kaikki ei ookkaa kunnossa. Mutta enpä nyt sitä mieti sen enempää.

Oireettomuus senkun jatkuu, jotain pientä mahan nippailua ja tärähdyskipua ajoittain on. No sekin voi olla suolistoperäistä että ei tosiaan oo yhtään mitään mikä tietenki lisää epävarmuutta. No enpä kyl niistä oireistakaan välitä että parempi näin. Tuntuu vaan niin hassulta kun ei omassa tuttavapiirissä ole vastaavaa ollut kellään, siis totaalista oireettomuutta. Joo ja siitä saa taas aiheen panikoida. Nyt loppuu murehtiminen. Mur.

Jeps mut palailen vielä myöhemmin lukemaan juttunne ja josko olis muutakin sanottavaa kuin näitä oman navan asioita.

:wave: Aurinkoista päivää kaikille toivottelee
-maukkis ja "viiva tikussa" =)
 
Mihinköhän laittas lapset päiväksi, on meinaan semmonen jysäri.. nyt taitaa kostautua estolääkityksen purku, oon viikon ollu ilman. yöllä heräsin kahden aikaan siihen että koskee niin prkleesti enkä saanu oikein mitenkää nukuttuu, puol 10 kyllä makoilin. yritys syödä aamupalaa, tai lähinnä enää yritys juoda kahvia, jos sitten ottas maksimi annoksen panatoolia kun en ole muistanut aspiriinia ostaa.

Myräkkä, tervetuloa! Teilläpäs on jännät ajat :whistle:

Samoin muille uusille teretulemast!

äh, kuolema tulee, ei pysty enempää muistamaan mitä piti kommentoida.

~käpy ja tinka 6+5
 
Huomen :wave: Elossa ollaan vieläki :)

Tervetuloa taas uudet :flower: :flower: ja nina82 :hug:

Täällä on taas kamala epäluulo tästä raskaudesta. Tissit ei oo ollu muutamaan päivään kipeet, siis hyvä juttuha se on, mutt silti alkaa epäilyttää. Okei, on mulla sit vähä äklöö oloo aina välillä saattanu olla, mutt ei koko aikaa. Jatkuva nälkäki on ja päivän jos on jossai menossa nii on kyllä rättipoikki väsyny. Nyt on kädet ainaki niin turvoksissa, ettei sormuskaa liikaha sormesta. Kuvittelen varmaa ettei tissitkää oo enää nii turvoksissa, mutt mielikuvitus voi tehä tepposen. Pitää vissiin laittaa ukkeli testaamaan asia onko pienentyny :LOL: Tjoo, mutt turhaa epäluuloo kai tää on, ainaki toivon niin.

Tiistaina on se eka neuvola, joten eiköhä ala asiat pikku hiljaa lutviutumaan ja epäluulot karista. Kunpa äkkiä sais varmistuksen, että kaikki on hyvin, nii ei tarttis olla harhaluulonen.

Piha edelleen haravoimatta. Ei oo yksinkertasesti jaksanu töiden tai kaupunkireissujen jälkeen sellasta. Jos oikeesti tänään jaksas, kun vihreetä pilkottaa jo sen kuolleen ruohon alta. Meillä jäi vielä niin pitkäks se syksyllä, kun sato niin paljon. Ei paljo viittiny märkää nurtsia leikata. Joo varmaan paljon kiinnostaa kaikkia :LOL:

Ihanaa mulla on vaan 3 10- tuntista iltaa. Torstai on "pekkanen", meillä kutsutaan tasausvapaaks. Eli lyhyt viikko tiedossa, ihanaa!!!

Sellasta taas tänne...

 
nina82 :hug: jaksamisia!

Pitkästä aikaa vierailulla ja viimeisen tunnin olen teidän kirjoituksianne lukenut. Viime vierailusta on siis aikaa :)
ON:aan ei mitään uutta, rinnat on edelleen arat ja vattassa on säännöllisen epäsäännöllisesti kipuilua. Iltaisin etoo ja ällöttää, mut pönttöä ei onneksi ole vielä tarvinnut halailla.

Palaan illemmalla pitemmillä kuulumisilla, nyt pakkaamaan. Meillä alkaa taloyhtiössä putkiremppa vapun jälkeen ja siihen mennessä pitäis olla kamat kasassa. Kun ei vaan huvittais... :|

Jeju ja Muru 5+3
 
:hug: Nina82 Voi ei! Jaksamisia sinne. Niinku yritin sulle vakuutella että oireettomuudesta huolimatta kaikki hyvin ja sit ei ollutkaan :ashamed: Voimia!

Mullakaan ei tänään oo taas tuntunut missään mitään.. No nälkä on loputon ja tissit turvonneet mutta alamahassakaan ei oo moneen päivään tuntunut mitään eikä tänään oo ollut edes yhtään huonoa oloa. Kävin tuossa lenkillä kun mies malttoi rakennukselta olla sen aikaa pois että katto poikaa. Edelleen hieman lämpöä on tuon korvatulehduksen takia mut muuten parempivointinen on jo.

Sain tänään jopa vaihdettua kukkiin mullat, vaikka eipä noita montaa ollut. aina meinaa unohtua ja viime tippaan jäädä. Oon vaan niin saamaton.

Sanle 5+3
 
Kyllä mä raskaana oon :LOL: Edelleeenki tää suklaahiiri syö paljon mieluummin salmiakkia kuin suklaata! Siis oikeesti, mulla ei oo tehny mieli suklaata sen jälkeen ku tulin raskaaks. Ja aamulla kattelin pieni talo preerialla nii pitihä siinä tirauttaa pari kyyneltä. Okei, sitä katsoessa voi tirautella muutnki, mutt kuiteski.

Sain vihdosta viimein siman käymään. saapi luvan ehtiä vapuks, vaikka oon näin myöhään liikkeellä. Pitää pullottaa vähän myöhemmin, niin ainaki ehtii. Ja piha edelleen haravoimatta, taitaa tällä menolla jäädäkki :kieh:

Tuli ahmastua pizza, nyt on täys, mutt ei kuitenkaa. Oloo ei parantanu syöminen kuitenkaa yhtään. Tosin aika vähäset yöunet oli, joten saattaa siitä johtua. Vissiin viiden pintaa olin kotona, ku olin yksissä rokkibileissä. Tietty kuskina :)

JK ja Lilli

 
Iso :hug: Nina82! :'( Kamalaa. Toivottavasti selviät ja sinulla on tukea.

Täälläkin on valvottu myöhään, joten hieman on tokkurainen olo. Huomenna soitan lääkäriin, josko saisin lähetteen varhaisultraan! Kyllähän se kiinnostaa, mitä tuolla tapahtuu tai tapahtuuko! :eek:
 
Kiitos äippäliini päivityksestä :) Ikään voi vielä lisätä et 26v (viikon päästä 27). Niin ja synnäri on LKS.

Täällä ollu kurjat tunnelmat tänään. Mies sanoi minulle todella rumasti :'(
Ei siitä sen enempää. Toivottavasti teillä muilla on ollu hieno päivä tänään.. :)
 
Huhhu, tänään ollu niiiiiiiiiiiiiiiiin kiwa päivä...tai siis mun olo oli ihan karmeeeeeeeeeeee, ihan niinki olis ollu maailman pahin darra... :/
Noh lähdettiin klo12 hakeen Emmaa mummin ja muffan luota, jäätinki sitten sinne syömään ku Emmalle tuli just sillo väsy(toiset päikkärit).
Myöhemmin tuli siskoni ja hänen miehensä...ja siskoni innostui leikkimään Emman kanssa.

Ja Emmalla oli hauskaa, sisko sit kysyi että missä meidän dublot on?...niinpä meidän äiti haki laatikon meidän vanhoja dubloja...ja voi että, olisitte nänhy Emman ilmeen...kaikki muut tavarat tippui sen kädestä sekunnissa ja tuli kiire dublo laatikolle... :D

Mutta hauskin juttu oli kun löysi ne isoimmat/pisimmät palat, niin nauru/rätkötys alkoi kun ne sai ottaa siitä alustasta irti :LOL: ...joka kerta kun sisko laittoi palat kiinni alustaan Emma otti ne pois siitä, ja heti kun sai irti niin alkoi kova nauru/rätkötys... :LOL:
Voi että, ihan kyynelsilmin sille naurettiin koko porukka...

Rakas ihana Emma :heart:
 
nina82,tosi kurjaa :( Kyllä sä vielä käärön saat! :hug:

Myräkkä,ikävää kun mieli on maassa,halaus sullekki!!!
Itselläni pari päivää kans ollu kyl niin siipi maassa että oksat pois ja silmät ovat itkuista turvoksissa ja tuntuu/pelottaa että elämä heittää kuperkeikan,mutta eipä siitä sen enempää.
Joistakin vaikeista asioista on jopa täällä kasvottomanakin erittäin vaikeaa keskustella... :ashamed:
 
Tajusin tuossa että mun kuukautiskiertohan on ollut nyt lyhempi eli 26-27 päivää ja sen perusteellahan tuo laskettuaika oiskin ehkä 22. tai 23. päivä...No eipä tuolla hirveesti tietty väliä oo muutamalla päivällä, mutta ainahan se on kivempi olla hieman pitemmällä ainakin tässä alkuvaiheessa, vaikka kyse onkin vaan muutamasta päivästä. :D
 
kiitos teille kovasti kauniista sanoista ja osanotoista arvostan sitä suuresti ja yritän käydä täällä teitä tsemppaamassa.... on vaan nyt niin ristiriitaiset tunnelmat :( onneksi mun mies on ollu mulle tosi hyvä. halusin vaan niin kovasti olla äiti :'(
 
nina, tiedän tuon tunteen kun syli huutaa kääröä eikä sitä vain saa.. meillä oli ennen esikoista 3km ja ekan ja tokan välissä 2km. ja no, näitten kakkosen ja kolmosen välissä ei tiettävästi yhtään km, yksi epäilty, mutta ei sen kummemmin selvitetty asiaa, mitäpä sille enää siinä vaiheessa olisi voinut.

Täällä alkaa pää olee koossa, mutta nyt sitten on oksettanu illan |O
 
ninalle :hug:

tänne ei mitään uutta,masua vaan kasvatellaan..käytin koiran juoksemassa hiekkamontulla ja pojan kans käytiin urheilukentällä leikkimässä pallon ja pupujen kakan kanssa :LOL:

olen vähän hiljainen nyt,sain tänään tietää että 40 vuotias äitini sairastaa pahaa kohdunkaulan levinnyttä syöpää,ennuste synkkä :'( mä en halua menettää mun äitiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilEdie:
ninalle :hug:

tänne ei mitään uutta,masua vaan kasvatellaan..käytin koiran juoksemassa hiekkamontulla ja pojan kans käytiin urheilukentällä leikkimässä pallon ja pupujen kakan kanssa :LOL:

olen vähän hiljainen nyt,sain tänään tietää että 40 vuotias äitini sairastaa pahaa kohdunkaulan levinnyttä syöpää,ennuste synkkä :'( mä en halua menettää mun äitiä!
hei minun oli ihan pakko laittaa minun keskenmeno uutinen on niin pientä verrattuna mitä sinä olet saanut tietää olen itse menettänyt oman äitini 3v sitten joten voin sanoa että tiedän miltä se tuntuu ku joku hyvin rakas ja läheinen menee pois.... toivon sinulle koko sydämmestäni parasta ja voimia jaksaa... yeitän laittaa sinulle oikein paljon pieniä enkeleitä itstumaan sinun hartioillesi pitämään sinusta huolen

:hug: :heart:
 
nina82 kiitos kauniista sanoistasi :hug: :heart: ja ei se keskenmeno mikään pieni uutinen ole,itse koin sen 2 kuukautta sitten,ja helppo paikka se ei oo!!
mulle vaan liikaa menetyksiä nyt,rakas 11 vuotias koirani nukkui ikiuneen tammikuussa,helmikuussa keskenmeno ja nyt sitten tuo äidin uutinen..liikaa kerralla sulatettavaksi..
harmi kun ei pysty mitään rauhottavia hakemaan lääkäriltä,on aika shokki olo..
 
LilEdie, toivottavasti lääkärit ovat kuitenkin väärässä ja äidilläsi on vielä aikaa nauttia pikkujalkojen tepsuttelusta.
Oma äitini lähti muutamaa päivää vajaa 40-vuotiaana, ikävä on vieläkin, kesällä tulee aikaa tapahtuneesta 10-vuotta.
 
Voi Nina82 :hug: järkyttäviä uutisia. Haluatko edes kertoa oliko kyseessä keskenmeno tai tuulimuna? Toivon sulle kovasti voimia jaksaa eteenpäin!

Mua alkaa pelottamaan tämä omakin oireettomuus... :| Mutta eipä tässä ole vaihtoehtoja kuin odotella keskiviikkoa, kun silloin on pikaneuvola ultrineen. Pelottaa jo nyt :ashamed:

LilEdielle myös :hug: Pelottavaa varmasti kun huonot uutiset koskevat läheistä ihmistä. Voimia!

Oman navan ympäriltä ei ole juuri kerrottavaa. Oireettomuus tosiaan jatkuu. Välillä ehkä ihan hivenen saattaa olla huonohko olo ja väsyttää kyllä mutta ei mitään muuta. Eilen illalla musta tuntu että rinnat oli tosi arat, mutta tänään taas aika lailla normitavaraa. No, joo, tökkiessä ne näimmä aristaa vähän :D mutta ei muuten.

"Painavaa asiaa" :D oli keskusteltu. Täällä myös pyöreähkö mamma, 160cm, 70 kg. 10 kg on hiipunut lisää parissa vuodessa. Viime syksystä on vielä jäänyt edellisen raskauden tuomat 5 kg, jotka ei näimmä lähde pois. Sen verran on ollut kova talvi takana (siis henkisesti) että laihduttamiseen ei vain ollut voimia. Viimeistään sitten imetyksen jälkeen... Nyt kärsitään tämä raskaus näiden kilojen kera. Muu ei ota päähän kuin se että tavallisistakaan vaatteista ei juuri mikään mahdu päälle näiden kilojen takia. No, ei ne toivottavasti mahtuisi kohta muutenkaan :LOL:

Muuta kommentoitavaa en muista. Meillä oli sukulaisia kyläilemässä ja en sitten ole viitsinyt koneella istua iltaisin. Olivat siis useamman päivän. Tekstiä tulee niin nopeasti ettei perässä pysy.

Uusille tervetuloa :flower: ja huonoja uutisia saaneille suuren suuri :hug:
 
nina82 voimia :hug: :hug: :hug:

huhhui mikä olo täällä on......päivä päivältä menee vaan huonommaks, ei jestas....kohta vissiin saa jo pönttöä halailla kun välillä nousee jo kurkkuun oke.... :x :x :x ja tässä kunnossa pitää jaksaa viel tuota esikoisvauvaa hoitaa.. reppanaa kyl käy sääliksi kun äiti on tämmöses kunnos. :( mut jospa tää helpottais 7viikon päästä. jee... viimeks pahoinvointi alkoi vähän myöhemmin kuin nyt niin on vähän enempi kestettävää luultavasti tässä raskaudessa. :/

eilen illalla mentiin miehen kans nukuttaa poikaa yöunille n. klo 19, ja nukahdettiin sit itekin :D nukuttiinpa kunnon yöunet. mä heräsin pojan kaa puol kuus ja mies heräs kellon soittoon klo 6. voispa aina nukkua näin hyvin... mulla vaan tää pahoinvointi on ongelmana nukkumisessa, esim eilen aamunakin oisin saanu nukkua vaik koko päivän mut ei, pakko oli herätä syömään puol 7 enkä sen jälkeen sit enää osannu nukkua...

näissä pahoinvoivissa ja itkuisissa tunnelmissa parempaa päivää muille toivottelee
Upp3 ja masukki 7+4 sekä poju 8,5kk


 

Yhteistyössä