**Joulun odottajat** Huhtikuu

Huomenia.

Äkkiä kurkkaamaan mitä teille kuuluu, ollaan neidin kanssa tänään vapaalla, ja tämän jälkeen sitten aamupalapuuhiin ja sitten lähdetäänkin ulos: mennään pyöräilemään. Eilen tuli tytöllä itku, kun piti nousta pois pyörän kyydistä, kun kotiin tultiin... :\| No, nyt sitten oli vetämässä jo kenkiä ja kypärää päähänsä kun heräsi. :D

lilleriina kyseli varhaisultrasta... mä olen menossa parin viikon päästä, sillon on viikkoja 9+2 tai jotain. Sain ajan sinne, koska lääkäri järkeili asian näin kun varatessa aikaa en ollut varma viikoista: silloin siellä kaveri näkyy varmasti ja syndänkin lyö, mikäli näin on päässyt käymään. Ei sitten tule toista kertaa ja ei sitten tartte ressata jos mitään ei näkyiskään. Aika outoa puhetta yksityiseltä lääkäriltä, koska hänen tulojaan ne lisäkäynnin nostaisi.. ;)

Kattelin tuossa omaa teksitäni, ja se eka sokerirasitus on viikoilla 12-16, ei 26, niin kuin muistaakseni laitoin... :LOL: Sama pää kesät talvet... :whistle:

Eilen illalla miehen kanssa juteltiin sängyssä kun kumpikaan ei saanut unta... Lueskeltiin noita neuvolasta saatuja kirjasia ja höpöteltiin... Työnimeäkin mietittiin, mut ei keksitty hyvää... Olkoon Juniori siihen saakka et parempi keksitään. ;) Sitten mies kyseli, et koskas sitä sais jollekin kertoa... :whistle: :D ;) Meinattiin, että jos vaan pystyy nyt odottamaan (kun kummallakin ois halu kertoa kaikille :D ) ton varhaisultraan saakka, niin sen jälkeen voisi ehkä sisaruksille ja vanhemmille kertoa... Tai ehkä sisaruksille jo ennenkin... :whistle: Järkeiltiin niin, että vaikka nyt kaikki olisi ultrsassa ok, niin niin ei välttämättä ole 12 viikolla. Ja jos silloin kaikki on ok, niin ei se silti välttämättä loppuun saakka mene.. Et saas nähä saako isäntä oltua hiljaa, jos hänen veli vaimonsa kanssa tulee vappuna meille. :D Mulla toisaalta ihan sama, vaikka kerrottaiski jo, mutta siitä ei kuitenkaan sen enempää tarvi vielä muille sukulaisille alkaa soitteleen... :whistle:

Nyt aamupalalle ja sit ulkoilemaan auringonpaisteeseen. :wave:
 
Huomenta

Tervetuloa kaikki uudet mukaan :flower:

Onnittelut teille, jotka olette saaneet mukavia uutisia neuvoloista tai ultrista :).

Kahvin juonnista oli puhe.. Itse en enää pysty juomaan kuin korkeintaa reilu puoli kuppia aamulla kahvia, muuten päivä meneekin muita juomia litkien :).

Eilen olin iltavuorossa töissä ja huh huh mikä ilta oli taas :whistle: . Juostiin ihan hulluna ja posket vaan helotti punaisena, kun oli niin kuuma :ashamed: . Eipä sitten keretty syömään kukaan mitään koko vuoron aikana ja enkö minä alkanut sitten taas tehdä pyörtymistä :( . Kuinkahan kauan tällaista tahtia oikein jaksaa... :snotty:

Ollaan muuttamassa huomenna uuteen asuntoon :D . Nytkin istun keskellä laatikkopinoja :). Ollaan tehty koko viikko uudessa asunnossa pientä pintaremonttia ja mieskin on ollut ihan innoissaan ja selostanut mihin kohtaan tulee Hepun sänky yms... :). Uusi nettiliittymä saadaan näillä näkymin vasta auki 2 viikon päästä, joten olen kyllä porukassa mukana, mutta en varmaan pääse kertoilee kuulumisia :/ Katsotaan millasen lukumaratoonin saan sitten tehdä, kun netti vihdoin aukeaa :LOL:

Mutta nyt on lähdettävä etsii vielä jotain ruokaa massuun, kun ei näköjään ollut tarpeeksi tukeva mun aamupala :). Ja sitten vielä ennen töitä tekee viime hetken pakkailuja ;).

Oikein aurinkoista viikonloppua ja vappua kaikille :hug:
 
vieras puskasta
Huomenta kaikille!

Olen jo pidempään lueskellut teidän joulukuisten juttuja ja hirmu mukavaa porukkaa tässä pinossa. Olen vielä vieraana, kun en ihan tarkkaan tiedä, käykö täällä tuttuja ja en ihan vielä halua paljastaa tätä salamatkustajaa kaikille. Kaipaan kuitenkin hirveästi vertaistukea tähän raskauteen. Siitäkään ei ole ihan vielä varmuutta, osuuko LA ihan marraskuun loppuun, vaiko joulukuun alkuun, mutta jos saisin joukossanne olla, vaikka marraskuun lopulle sitten np-ultrassa LA saataisiin? Menkkojen mukaan tänään rv9+1, alkuraskauden ultran mukaan rv8+6, eli ihan muutaman päivän heitto (LA joko 29.11.07 tai 2.12.07).

Meillä odotellaan siis esikoista, hyvin odotettua ja jo nyt hyvin rakastettua. Mulla on kaikenlaista taustasairautta ja siksi oli yllätys, kun niin helposti raskauduin, kolmannesta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Kävin alkuraskauden ultrassa "omalla" gynekologillani ja oli ihan valtavan liikuttavaa nähdä n. 1,1 cm pituinen papu ja kuulla tiuha sydämensyke. Ajatella, minä kannan kohdussani uuden elämän alkua! :heart: Toissapäivänä oli eka neuvola ja neuvolantäti on aivan valtavan ihana! Sydänääniä en dopplerilla halunnut edes alkaa kuunnella, eivät ne vielä kuitenkaan kuulu. Meidän köyhä kaupunki ei kustanna kuin yhden ultran, jonka saa itse valita (joko alkuraskaus tai rakenne), ja neuvolantäti oli sitä mieltä, ettei uutta alökuraskauden ultraa nyt kannata tehdä. Olen jo varannut n. kolmen viikon päähän np-ultra-ajan yhdelle kaupunkimme parhaista perinataalidiagnostikoista, toivottavasti pieni tiitiäisemme on silloin(kin) kunnossa ja elinvoimainen!

Raskausoireina minulla on ollut lievää kuvottavaa oloa ja yökkimistä, valtavaa väsymystä, rintojen arkuutta, painontunnetta alamahalla, menkkamaisia juilimisia alamahalla, rätyneisyyttä ja hajuaistin herkistymistä. Ai niin, ja fiinnejä on ilmaantunut ihan valtavasti! :/ Olen aina ollut kova juomaan kahvia, mutta jouduin jättämään kahvin kokonaan pois, koska sen hajukin ellottaa. Yllättävän helposti se kävi, eikä yhtään tee mieli.

En vielä halua itseäni lisättävän tuohon listaukseen, kunhan np-ultra on ohi ja LA tarkentuu, ja uskallan kertoa läheisille ja ystäville, niin sittenpä voi minutkin lisätä. =) Raskaudesta olen kertonut ainoastaan yhdelle siskoistani. Myös mieheni vanhemmat tietävät, joskin saivat vähän vahingossa vihiä ja eipä sitä oikein voinut kieltää toissapäivänä, kun heidän luonaan kävimme, kun kysellä alkoivat. Ovat hyvin onnellisia puolestamme ja odottavat varmasti toista lastenlastaan aivan haltioissaan!

Mahtuuhan mukaan?
 
Vieras puskasta - mukaan vaan, tervetuloa! Lurkkaa toki aluksi jos siltä tuntuu - vaikka tuskin kukaan tuosta nickistä tunnistaa vaikka olisi tuttuja joukossa ;)

Schätzen: Kiitos NIIN paljon lohduttavista sanoista allergialääkettä koskien! Tuli paljon parempi mieli. Soitinkin lääkärille joka sanoi myös että ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. Tietty tässä tilassa huolestuu 100 lasissa kaikesta - mutta koetan muistaa ottaa iisisti, murehtimalla kun ei voi kuitenkaan asioihin vaikuttaa.


:flower: ja :heart: teille kaikille, siskot! Luvattu ihanan aurinkoista säätä ja mulla on vapaapäivä töistä B)
 
Huomenta!!

Tracy75: Näin yöllä unta, jossa olit minulle kovasti suuttunut allergialääkekeskustelusta! Siihen sitten heräsin ja huomasin, että varmaan olen sinua omalla kirjoituksella kovasti huolestuttanut!!! Anteeksi kovasti, ei ollut tarkoitus säikäyttää tai maalata piruja seinille!! Alunperin ajattelin, että viimeiseen asti välttelen niitä allergiatabuja ja sinnittelen nenäsumutteella, mutta jo tänä aamuna oli pakko turvautua pilleripurkkiin! Pakkohan meidän allergisten ja astmaatikkojen on itseämme raskausaikanakin lääkitä, jotta itse pysyy tolpillaan! Nimittäin jos olo ois monta viikkoa tämmönen kuin nyt, niin en kyllä pystyis edes töissä käymään! Täytyy vaan toivoa kädet ja jalat ristissä, ettei tuo masuasukki niistä kärsisi!
 
Miten teidän suonet kestää verikokeiden ottoa? Mulla ensinnäkin kauhee pelko niitä kohtaan... tässä kuussa on sitten erinäisistä syistä joutunut olemaan jatkuvasti piikitettävänä ja tuntuu, ettei nuo suonet oikeen kestä. Aluksi tuli muhkeet mustelmat pistokohtiin. Kolmannella kerralla suoni luirusi karkuun ja jouduttiin pistään vielä toiseenkin käteen. Ja taas makiat mustelmat. Eilen sitten oli taas verikoepäivä ja hoitaja lupasi oikein varovasti ottaa... Pistäminen itessään ei kauhean kipeää tehny, mutta kun piikkiä alettiin ottaa pois, suonta juilasi pahasti! :'( Kotiin päästyä taipeeseen oli noussu puolikkaan pingispallon kokoinen "patti"... ja edelleenkin se siinä on! Mietin vaan, että onko noi mun kädet oikeesti noin herkät, vai onkohan pistäminen onnistunu vähemmän oikein.. Maanantaina menen ekaan neuvolaan ja nyt jo pelottaa jos pistetään! Kun toisessa kädessä edelleen viikontakaisesta iso mustelma, ettei suonet edes näy ja toinen nyt eilisestä ihan turvoksissa ja jonkinlaista mustelmaa myös näkyvissä!
 
Vieras puskasta: Mahtuu mukaan :hug: .

Totean saman kuin muutkin, että tekstiä on tullut taas paljon, joten kaikkeen ei muista kommentoida.

Tämä mielialan herkkyys on tällä viikolla kyllä tullut niin tutuksi. Joka päivä tähän asti oon vääntänyt itkua kiukusta ja tänä aamuna vietin sulkeisia vaatekaapin edessä, kun mikään ei kelvannut päälle. Mieskin pussasi herätessään ja totesi vain, että se on nyt sitä tunteiden heittelyä. Toivottavasti en saa riitaa aikaiseksi viikonloppuna :ashamed: .

Herkut kelpaavat edelleen ja tänä aamuna (jälleen kerran) tein lupauksen, että mässäys loppuu nyt! Kesä tulee ja tyttö vetää herkkuja minkä ehtii. Ehkäpä sen munkin voin vappuna nielaista, mutta sitten saa luvan tulla stoppi. Näkis vaan... :LOL:

Olisiko kellään suosituksia hyvistä alkoholittomista kuohuviineistä tai siidereistä vapuksi? Kaveripariskunta tulee kylään ja me naispuoliset olemme tietysti holittomalla linjalla. Itse pidän puolimakeista drinksuista, joten kuivalle sen ei tarvitse maistua.

Alkuraskauden ultraa odottelen mäkin innolla, vielä reilu viikko. Olisin saanut ajan ensi perjantaille 6+6, mutta halusin sen mieluummin maanantaille 7+2. Jos sinne saakka selvitään, niin jotain pitäisi jo havaitakin. Pikkuhiljaa olen alkanut uskoa olevani raskaana ja luottaa siihen, että hyvin tässä käy. Muutama kaverini tietää raskaudesta sekä vanhempani ja veljeni. Miestä olen kieltänyt kertomasta vielä appivanhemmille, ennenkuin olemme saaneert varmistuksen ultrassa. En jaksa anopin hössötystä enkä varsinkaan jaksa selitellä, jos jokin menee pieleen. Miehen 92-vuotiaalle mummolle tekisi mieli kertoa, koska vihjasimme hänelle projektista muutama viikko sitten ja hän selvästi ilostui kovasti. Sairauksien keskellä hän voisi saada uutta voimaa, kun olisi taas jotain, mitä odottaa.
 
vieras puskasta
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kunhan kerron lähipiirille, voin alkaa käyttää nickiä, jota yleisestikin näillä nettipalstoilla käytän (lähinnä lemmikkiaiheisilla palstoilla pyörin). =)

Minä kävin alkuraskauden ultrassa rv 7+4 (jolloin tiitiäisemme vastasi siis uä:n mukaan viikkoja 7+2) - ja oli semmoinen pieni papunen vasta, mutta sydämensyke näkyi ja kuului hyvin!

Mä olin vähän järkyttynyt ekan neuvolan jälkeen, kun painoa on tullut lähtöpainoon nähden jo 2 kg! :x Ja mahaa turvottaa varsinkin iltaa kohden niin, että näytän kuin viidennellä kuulla olevalta! Ennen raskautumista oon ollut ihan normipainoinen, 164 cm pitkä ja n. 54 kg painoa.
 
Tracy75: Kiva jos mielesi yhtään rauhoittui :hug: . Mä olen kans samanlainen, etten saa hetkeksikään mielenrauhaa, jos joku tuollainen asia painaa mieltä. Ja onhan tuo pieni ihmisen alku niin tärkeä, että ihmekin olisi jos ei yhtään miettisi :heart: . Vieläkö sulta (onnelliselta) on muuten oksu pysynyt poissa?

Lilleriina: Mä olin ultrassa rv 6+6 ja siellä näkyi se 7 mm:n kokoinen mussukkaiseni ja sydämen syke.

Veeruska-81:lle mukavaa muuttoa, vaikka eihän se mitään erityisen mukavaa hommaa ole =) . Lopputulos kuitenkin, kun pääsee uuteen kotiin, on aina mieluisa :D .

ON: Eilen yökin koko illan ja tänä aamuna tuntui, että sisuskalutkin tulee ulos kun tyhjällä mahalla halailin vessanpönttöä. Ja heti kun sain aamupalan masuun, niin uloshan se tuli \|O . Siinä teille vähän yksityiskohtaista tietoa B) . Sori...

Ihanaa, kun on perjantai ja aurinkokin paistaa =) .
 
Ai niin, tervetuloa minunkin puolestani vieras puskasta =) .

Tivoli: Kopparbergin päärynä light maistuu alkoholittomana tismalleen samalle kuin alkoholillisenakin. Se on kyl aika makea... Mut mä tykkään :p . Ja hyvin upposi Golden capin alkoholiton Perrykin B) .
 
Yleisön pyynnöstä (Schätzen ;) ) ON: Juu oksu poksu ei ole täällä vieraillut vieläkään. Ei kyllä kauhean kivalta kuulosta, jos monta kertaa työpäivänkin aikana joutuu kiiruhtamaan pahoinvoimaan ja oikein kaaressa lentää :/ Mutta tuo on kyllä loistava asenne, että niin kauan kuin pikku kaverilla on kaikki ok, niin sitä seisoo vaikka päällään suossa =)

Täällä oireet on jatkuneet aika samana kuin ihan alusa: aaltoilevaa kuvotusta, kaikki ruoka etoo (ei TODELLAKAAN ole mulle tyypillistä!), nyt jo väsyttääkin (eilen sain sisulla sinniteltyä 9 asti ennenkuin kömmin petiin), kaikki fyysinen ponnistus hengästyttää älyttömästi joten iltaisin töiden jälkeen lepäilen sohvalla ja katson hömppäviihdettä tv:stä ihan hyvällä omallatunnolla :D Ainiin, ja ne kiukkupuuskat... :ashamed: Ne yllättää mut aina, kun tilanteet joissa pimahdan on tosi neutraaleja, ts normaalisti kuittaisin ne huumorilla tai olan kohautuksella. Yritän nyt töissä olla varovainen, kun jos jatkuvasti räjähtelen siitä että maito on loppu tai joku laittaa haarukat tiskikoneeseen väärin päin tai uhkaa mun keskittymistä kun syön jogurttia, niin -öö- ei hyvä :headwall: Kotona oon kanssa tsempannu ja ollaan miehen kanssa naureskeltu mun toilailuille töissä ja julkisissa liikennevälineissä :D Summa summarum: Hyvin menee mutta menköön ;)
 
vieras puskasta
Kiitos Sätsen tervetulotoivotuksista, en muuten edes yritä kirjoittaa oikein nickiäsi, kun se menis kuitenkin väärin... :D

Tervetuloa minun puolestani Kiira81!

Onko kellään muulla ollut tällaista menkkamaista juilintaa ja jomotusta alamahalla? Mulla menee aalloittain se, viime yönä jomotti jonkin verran ja tietenkin heti pelottaa, jos meneekin kesken...
 
MM-
Kävin tänään ultrassa ja mahassa kieppui 2,7cm elämän alku. Sydän läpätti hurjasti. Yllätyin itsestäni, sillä melkein herahti kyynel silmään!

Viikot tämän perusteella 8+5 eli joulukuun 2. LA sen mukaan.

Olo on välillä huono, mutta vointi parantunut ihan ensimmäisistä viikoista. Kahviakin kykenin juomaan eilen puoli kupillista. Oksentanut en ole, yökkimistä esiintyy tyhjällä vatsalla. Väsymys vaivaa edelleen samoin illalla paleltaa hurjasti. Tupakoivat ihmiset haisevat kuvottavalle ja pinna on hieman tiukalla.
 
Tervetuloa uudet odottajat. Eköhän tämä ajoittainen neuroottisuus saada pian teihinkin tartutettua. :D

En ole muiden odottajien juttuja käyny lukemassa, mut mitä teitä nyt lukenut niin parasta olla täällä joulukuisissa. :D Jos muualla kerran on ilkeilyä sun muuta, pidetäänhän me se täältä loppuun saakka poissa? :attn: B) :D

Täällä esikko jo nukahti, onneksi... Käytiin pyöräilemässä ja huh et tuli hiki. =) Mut kivaa oli. Ajattelin aamulla ennen lähtöä, et jos sais isännänkin illalla innostumaan lähteen liikkeelle, mut saattaa olla ettei mun istumalihakset kestä tänään enää toista lenkkiä. :D Tai sit mä menen sinne taakse istuimeen kyytiin. :LOL: Ihana ilma on kyllä, sisällä en aio olla enempää kuin on pakko. ;)

Mitäs te olittekaan kirjoitellut... *muistelee* Joku ainakin kyseli alkoholittomia vaihtoehtoja vapuksi... Anteeks kovasti kun en nyt muista kenenkään nickejä, kun ei ole paperia vieressä et ois voinut muistiin lukiessa laittaa. :ashamed: Mä olen tykänny kans Kopparbegin alkoholittomista, samalle maistuu kuin holillisetkin. Ja niissä on vielä vähemmän prosentteja kuin niissä litran siideripulloissa mitä myydään kaikille. Itse ajattelin mennä vapun vissyn voimilla. :LOL:

Joku oli taas nähnyt ultrassa pienen mussukan, ihanaa. :heart: Ja joku toinen pakkaili muuttoa varten... =) Mullakin asuntokuumetta on, vielä kun löytyis hyvä... :whistle: Asutaan nyt kyllä kolmiossa, että me kyllä mahdutaan tänne hyvinkin, mutta ollaan omaa katseltu et pääsis vuokralta... Ja oishan se sitten kiva ennen uutta vauvaa päästä muuttamaan, kun oishan se sitten helpompi operaatio yhden kuin kahden lapsen kanssa. ;)

Ootteko muut alkaneet jo silmäillä jotain tarviketta vauvalle? :D Mä en oikeastaan muuta, kuin vähän katsellut noita kaukaloita... Meillä on esikon vanha, mut se tosiaan on vanha, niin meinattiin että kun nyt ei tarvii ostaa vaunuja, ei sänkyä eikä juuri vaatteitakaan, niin jospa sitten ostettais uusi kaukalo... Vanha on kyllä ihan ehjä ja hyvä, mutta se on sellanen vanhan mallinen niin se on todella kömpelö kantaa, ja hankala aina irrottaa autosta. Kyläillessäkin se on kätevä ottaa autosta mukaan, ja kotiinkin aluksi ainakin... =)

Jospa sitä kävisi äkkiä kurkkaamassa oisko meille jo asunto tullut jonnekin myyntiin ja sitten menisi päiväunille kun neitikin jo nukkuu... =) =)

Hyvää viikonloppua kaikille, ja koitetaan nauttia tästä raskaudesta ja koitetaan olla pelkäämättä ja murehtimatta etukäteen (koskee siis myös mua :D :D )

:wave:
 
Ihanaa kun lähes päivittäin tänne ilmoittautuu uusia plussanneita! Tervetuloa ja kovasti vielä onnea kaikille!! :flower:

vieras puskasta: Mulla kanssa välillä tulee menkkajuilintoja. Tarkemmin ajateltuna viime viikolla niitä tuli enemmän ja nyt harvemmin! Kuitenkin joka kerta kun juilasee, sydämestä riipasee, että onko kaikki hyvin! Mutta taitaapi olla ihan normaalia ja asiaan kuuluvaa!

Shamandalie: Kovasti olen kaupoissa jo vilkuillut vauvatarvikkeita ja vaatteita, mutta aion olla ostamatta niitä ainakin vielä monta viikkoa :whistle: Saa sitten nähä miten onnistuu! Avokki tosin osti viime viikonloppuna yhen vaatteen pikkuiselle, kun sillä itellä sattuu olemaan samankaltainen aikuistenmalli :D
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!

Ihanaa oli lukea masuasukkien näkymisestä ultrassa. Itse jaksanen odottaa sinne np-ultraan.

Shamandalie: Meillä kans fillarointi on kova juttu 3,5-vuotiaalla. Minkä ikäinen sun pikkupyöräilijä onkaan? Varmaan se jossain lukee, mut niinku tiät, muisti on laho.

Kiekura: Kiva kuulla, etten ole yksin kadonksissa olevien verisuonien kanssa. Niitä ei nimittäin tahdo meikäläiseltäkään löytyä millään. Edellistä odottaesani neuvolatäti löysi suonen vasta n. seitsemännellä kerralla kämmenselästä.

Ja se kerta sattui olemaan juuri viikkoa ennen häitämme. Täytyi sitten molemmista kämmenistä peitepuikonavulla piilottaa suuren suuret mustelmat :/

Joku mainitsi jatkuvasta nälästä: nyt se on iskenyt myös minuun. Tekee tiukkaa olla ilman sokeria (lue suklaata). Ostin tosi tummaa suklaata 82% ja se on niin väkevää, et sitä voi syödä ehkä yhden palan kerrallaan. Riittääpähän moneksi päiväksi!

timantti 6+1
 
Vetäsimpä juuri neljän tunnin päikkärit!!!! :eek: :kieh:

Ja kun tänään piti yrittää puuhailla vaikka mitä. Olin ihan että otetaas puolentunnin torkut ja kun heräsin huomasin kauhukseni kellon vähän humpsahtaneen etiäpäin...prkl.
Eilen illallakin sammuin jo joskus yhdeksän aikaan.Mulla on iltaisin pahin olo ja kummasti sitä vaan tekee mieli petiin ja unien haavemaailmaan, jossa ei kuvota.

Unista puheen ollen.
Tää on aika noloa. Näättekste kauheesti kaikenmaailman villejä unia. Ja tarkoitan SELLAISIA unia.
Muuten ei kyllä tee sek.siä mieli kun on niin poikki, mut ihan järkyt unet.
Ehkä mun alitajunta yrittää kertoa että oon puutteessa. :D

Tavaroiden ostosta.
Ite en oo mitään vielä ostellut.
Mulla on jemmassa jonkin verran vauvanvaatetta kun käly pisti joskus hirveet kasat myyntiin ja pelastin sieltä kaikki söpöimmät kun kerran ilmaisexi sai.
Siitä on jo varmaan pari vuotta ja ne on kokoajan ootellut vauva uutisia. Eikä vieläkään kerrota.
Mut siis vaunuja oon katellut, lähinnä mimmoisia on ja kuinka jumalattomasti ne maksaa. Ja miettiny että mitkä ottaa yhdistelmät vai rattaat suoraan.
Kun me ei olla kävely ihmisiä niin tiedä ees tartteeko koko rattaita.
Todennäköisesti siinä vaiheessa kun ukko menee taas töihin ja jään tänne neljänseinän sisään, alkaa kävelykin maistua. :D

tervetuloa uusille ja onnea ultran katsojille!

Oottekos akat muuten huomannut, että neuroottisuus on pikkuhiljaa poistumassa! noin puolet uskoo jo olevansa ylipäätänsä raskaana!
Se on hienoo!
( siitä puolesta varmaan 99 % pelkää että vauvalle tapahtuu jotain, mukaanlukien itseni :ashamed: )

Mä varmaan jätän sen lapsettomuusklinikan toisen ultran väliin. Kun ekassa oli kaikki ok ja sydän löi, niin jaksasinko ootella niskapoimuun? Olis kyllä ihana tässä välissä nähdä että napa kasvaa ja kehittyy normaalisti.
Menisittekö te?

Mistäs muusta oli puhetta.
En muista. :D

Palataan:

Tuitsu ja napa 8+1


Heiii! Mähän oon jo kolmannella kuulla raskaana! :D :D
 
Täällähän voi jokaisen viestin aloittaa ihmettelmällä uusien viestien määrää! :D Mä taidan lukea paremmalla ajalla nuo aikaisemmat ja tyytyä nyt vain viimeisimmän sivun kahlaamiseen...kaikesta päätellen uusia jännääjiä on tullut jälleen mukaan, joten tervetuloa! :wave:

Shamandalie kyseli vauvantarvikkeiden silmäilystä - kyllähän ne nykyisin tuntuvat entistä herkemmin silmiin sattuvan :) Kun meillä on eka kyseessä niin ei vielä mitään ole ennestään, paitsi pikkuiset sukat jotka mies osti kukkien kaveriksi kun plussa tuli :D En usko että me mitään hankimmekaan vielä moneen viikkoon. Jotenkin epäilen että ensimmäiset vauvaostokset tehdään äidin ja anopin toimesta, kunhan vain kuulevat tulevasta kääröstä :LOL:

Mä olen täällä vähän pohtinut että mitenköhän töiden kanssa jaksaa, joudun meinaan reissaamaan jonkun verran Kauko-Idässä ja nyt alkaa jo normaalissakin päivärytmissä väsy tulla pitkin päivää ja viimeistään ysiltä oon ihan unikunnossa. Eikös se riittäävä uni ole kuitenkin sikiönkin kannalta tärkeää??? Tänään kuulin että mun pitäis aloittaa malarialääkitys yhtä reissua varten, ja siinä kyllä meni raja :eek: En todellakaan aio syödä, vaikka yhden lääkemerkin pitäisikin olla turvallinen. En tiedä olenko sitten ylihysteerinen, mutta sanoin kuitenkin että en kyllä lähde, saa nähdä joudunko reissuongelmien takia kertomaan vauvauutisen töissä paljon ennen kuin olin ajatellut sen tehdä :/

Mutta onneksi nämä tällaisetkin "ongelmat" ovat kivoja ongelmia, on se vaan niin kiva kun tuolla masussa on elämää :heart:

Nelma ja masukki 5+3
 
Sullahan on NELMA mielenkiintoinen työ, nauti nyt vaan että olet riippumaton ja nauti matkoistasi. Sulle tulee vielä ikävä töihin babybluesin keskeltä ;)
Mä kanssa mietin miten jaksan niin monta kuukautta vielä.. vaikken nyt joudukaan ulkomailla reissaamaan. Olen silti organisaatiossamme
suht vastuullinen henkilö eikä työn toimenkuva anna mahdollisuutta
jäädä yhtäkkiä saikulle. Varmasti raskaus uutisten myötä, tullaan asiaan tuomaan helpotusta kunhan ensin sinne päästään. Ja sitä ennen (oon täällä jo kerran maininnutkin) lähdetään firman naisien kanssa viikon "koulutusmatkalle" etelään ja mietin vaan miten selviän paljastumatta
reissusta... Edelleen hyviä ideoita otetaan vastaan!!
:saint:
 
tulin nopsaan kurkkaan mitä tänne kuuluu.. olo on aivan kaamea, oksettaa ja päätä jomottaa sen kahvin puutteen takia varmaan.. :x

Onnea uudet! :flower: tervetuloo tähän paisuvaan joukkoon..

mulla myös tyhjeni pää täysin, en yhtään muista mitä kukaki on kirjottanu, , :eek: taidan mennä pitkäkseni moiiii! :wave:
 
pikaisesti kävin katsomassa kuulumisia. Mies vei termiitit pihalle, että saan mennä nukkuu-ilmeisesti näytän aika väsyneelle, ku mies oma aloitteisesti unia ehdotti :LOL:

kateellisena luin(anteeksi en millään muista kenen juttu oli,meitä on niin monta)kun joku mainitsi omasta pihasta...haaveilen siitä niin paljon, vaatteet vaan lapsille niskaan ja ulos, nyt meidän täytyy aina mennä johonkin kun toi meidän "piha" on niin surkea lapsille....ehkä voitan lotossa lauantaina, ku opiskelijan rahoilla ei asuntoa osteta..

onko muita muuten jäämässä minimi äityispäivärahalle????

nyt nukkumaan, arvokas uniaika muuten hupenee koneella istuessa
 
Olittepa taas ahkerasti kirjotelleet! Tosi hitaasti toimii nää sivut, joten luen teidän jutut sitten kun toimivat sivut vähän nopeammin.

Sitten oman navan ilouutisiin:

Oli tänään se eka neuvola! Oltiin miehen kanssa molemmat, ja meille näytettiin sen pikku rusinan sydämenlyöntejä ultralla!! En ollut varautunut henkisesti ollenkaan että ensikohtaamisemme olisi jo ekassa neuvolassa. Itkuhan siinä sitten pääsi. Oikeassa paikassa alku oli, sydämensyke näkyi tosi selvästi, mutta siitä, vastasiko viikkoja, ei täti kertonut. Emme huomanneet kysyäkään.

Nyt tuntuu siltä että olemme oikeasti raskaana, asia siis konkretisoitui meille. Päätimme että viikonloppuna menemme ostamaan ensimmäisen vaatekappaleen vauvalle, hih =) Neuvolatäti oli todella mukava ja herttainen, ei yhtään vastannut ensivaikutelmaa jonka sain puhelimessa. Otettiin verikoe ja hemoglobiini ja muut jutut, parin viikon päästä pitäis mennä siihen ensimmäiseen seulontakokeeseen, mulle ei oikein auennut että onko se siis verikoe vai mikä..? Lääkäri on sitten seuraava etappi ja se on kuukauden kuluttua. Se täti sanoi myös ettei vielä tarvi olla kiirettä kertoa töissä raskaudesta, että sitten vasta kun kelan asiat velvoittavat. En siis aio pitää kiirettä. Paljon siellä neuvolassa kuuli uusia asioita, mutta paljon meni ohikin, olin niin onnesta sekaisin! Ja olen vieläkin! Nyt pitäis vaan yrittää jaksaa keskittyä tenttiin lukemiseen, blaah.

Mutta ihanaa, meidän vauva sykkii ja voi hyvin :heart:
 
Terppari
Johan on porukalle alkanut ilmaantumaan oireita. Mä oon edelleen kyllä ihan oireeton, päivä päivältä menee paremmin. Kumma juttu :snotty: Mutta täytyy vaan koittaa nauttia tästä, en tiedä miten jaksaisin töissä ja tuon esikon kanssa, jos voisin pahoin. Kaikki sympatiat siis oireileville! :hug:

Mulla oli eka neuvola, terkkari oli vaihtunut sitten esikon ajoista. Ihan mukavan oloinen oli. Ei siellä mitään uutta eikä ihmeellistä ollut, nyt vaan odotellaan, että 4 viikkoa menee nopeasti. Silloin on np -ultra ja eka lääkärineuvola. Sitten laskeskelen olevani jo voitonpuolella tässä keskenmenoasiassa. On aika mennyt yllättävän nopeasti plussasta tähänkin päivään saakka, joten eiköhän tuo 4 viikkoakin hurahda vauhdilla. On se jännä, kun ei osaa elää tätä hetkeä, vaan odottaa tulevaa...

Vappuna mennään tuttavapariskunnalle, jotka tietää raskaudesta. Päästään siis helpolla sen suhteen. :)

Kaikille hyvää viikonloppua tasapuolisesti!

-Terppari 7+5
 

Yhteistyössä