**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Uusi kuukausi ja uudet kujeet!! :wave:
Tai no tiedä nyt niistä uusista kujeista enää..
Shamandalie: Kiitos että jaksat päivittää!
Ite en vain oo jaksanu kirjoittaa yhtään mitään kun haluan vain nukkua!! Oikeesti oon niin väsy koko ajan että ihan tympäsee. Tänään kävin neuvolassa ja onneksi mulla on niin ihana terkka siellä että se saa aina mut paremmalle tuulelle ja ymmärtää tätä mun valitusta. No neukka kuulumisista sen verran että vauva on jo alhaalla.. ( juu tiedän.. on ollut jo reilun kk! ) sf mitta 30 ja painoa tullut kaikkiaan ihanat 17kg!!! Edellisellä neukka käunnillä oli jo kiva ku ei ollut tullut kuin 100g/vko ja nyt taas silleen kivasti 750g/vko!! :eek: :ashamed:
Mutta arvaatkaapas oliko kiva kun tänään löysin lastenpuolelta kaupasta vielä kolme paitaa jotka ovat nyt sopivia!! :LOL: :LOL: siis sentti koosta! Enhän voi silloin hirvee valas olla?? :D :D Kaikkea sitä kehittelee tuolla omassa päässä että tuntuis kivemmalta.. :p
NEuvolasta sit passittivat maksa ja sappi ? kokeisiin.. kutinaa jonkin verran nyt jalkapohijissa ja kämmenissä. Halusi heti tarkistaa verikokeet.

Asrai: Toivottavasti saat lähdön viikonloppuna! Muistan esikolta että koko ajan joutu "olee varuillaan" kun yli meni lasketun ajan. Vaikka esikko syntyi sit vaan viikon yliajalla siis 41+0 se oli kuitenki ressaavaa!
Niin vanessako se oli toinen joka jo ylittänyt eräpäivän?? :hug: molemmille!!

Joku puhui suihkussa olemisesta.. siis siitä että tuntuu et koko ajan pitäis olla suihkussa. Mulla ihan sama homma!! Olo levoton ja tuntuu että suihku on ainut paikka missä rauhoittuu. Minä voisin tuntikausia istua lämpimässä vedessä. Ihan outoa?? :eek:
Niin ja tuo levoton olo on jotenki uutta.. On päiviä kotona että en voi rauhoittua ollenkaan!! Jos ei oo muuta niin kävelen vain ympyrää ja kun ei siellä suihkussa voi koko aikaa olla!! :/ Ja kuitenkaa en saa aikaiseksi mitään järkevää.

Tiedän kyllä että osittain se levottomuus johtuu tästä syksystä ja kun nyt tulee se vuos täyteen siskon kuolemasta. Jollakin muullakin oli jouluna tapahtunut ikäviä? Anteeks jälleen kun en muista kuka kyseessä. :hug: Itsellä kyllä tosiaan se joulun merkitys muuttui vuos sit aika radikaalisti. Ja tosella osaa nyt taas arvostaa niitä ihmisiä paremmin ketkä tässä lähellä saan pitää!
Joulun vietosta noin yleisesti mitä ootte puhuneet niin nyt tulee olemaan minulle ensimmäinen joulu että vietämme sen vain kotona oleskellessa! Aina oon ollut jossakin menossa. Joko omalla äidillä tai appelassa.. Viime jouluna jo piti alkaa tekee omaa jouluperinnettä mutta vielä vietimme sen porukalla kun kävi kerta miten kävi. Silloin halusi ihan eri tavalla olla läheisten tykönä. Mutta nyt olis siis tarkoitus viettää eka joulu ihan omikseen. Toki sanoin siskolleni joka on yksinäinen ihminen tällä hetkellä että voi tulla meille ym kun muuten on joulun ajan töissä jne.. Mutta se että itsellä ei tarvitse lähteä raahautuu yhtään mihinkää niin tuntuu nyt hyvältä.
Olen valmistellut sukulaiset jo hyvissä ajoin siihen ajatukseen ettei me tulla kenenkää tykö. Viimeksi tänään äitin kans juttelin asiasta ja nyt alkaa vissiin mennä jakeluun ettei siitä tarvitse loukkaantua. Voi äiti riepu.. Se kun haluais aina viettää ison sukujoulun..

Joo mullakin nyt alkoi vähän ahistaa kun kuulee että ootte tehny jo vaikka mitä valmiiksi!! :eek: Se helpotus meille on että me ei pahemmin syödä mitään näitä laatikkoruokia ja mies sanoikin ettei niitä laiteta. Ainut mitä haen kaupasta on maksalaatikko! Olen aivan hulluna siihen ja odotan kyllä että vauva olis syntyny jouluun mennessä että saan hyvällä omalla tunnolla syödä sitä!!! Ei sen puoleen jos niitä laatikoita laittaisin muitakin joulupöytään niin kaupasta tulis nekin... En ole mikään keittiön hengetär.. :ashamed: :whistle:

Pipareita pitäs tässä joku päivä leipoo lasten kans. Yks satsi torttuja tehty mutta kyllä syötykki jo! :x :ashamed:

Ai niin.. Hurjasti onnea vauvatuneille!!!!!

En mää enempää muista mistä ootta porisseet.. Auts.. nyt pitää mennä pois ku meinaa supistaa.. ( kai ) ku en mää tiiä onko mulla vaaan vatta kipee vai mikä??

Lumienkeli ja vaavi 36+6

niin.. unissani olen sit aina synnyttänyt pojan.. olisko se sit poika joka olis tulossa? :)
 
Moi vaan kaikki mammat :attn:

Kuulkaas tytöt, saako silloin harjoittaa sukupuoliyhtymistä jos paikat ovat jo auki? tai onko se suositeltavaa edes jos on joku tulehdusvaara tms. isompi?

Tässä kyselen koska on perjantai ja mies vonkaa :kieh:

t. Ilmeisen sexy kera 18 lisäkilon ja jättisuuren roikkumahan :LOL:
|O

asrai, luulen että sulla alkaa h-hetki huomenna (kiitti muuten lankavinkeistä!)
 
Onnea jakaantuneet!
Pulleropallero
Ulpu23
vauveliini
Moksa
Äitee82
MM-
papana03
Kengurumeininki

Osaa olen ehkä jo ehtinytkin onnittelemaan, mutta väliäkö sillä :D

Viimeiset viikot töissä veivät ihan totaalisesti kaikki mehut itsestä, nyt olen NAUTTINUT ä-lomasta pari viikkoa. En olisi jaksanut enää päivääkään töissä! Ei huonompi ajoitus äitiyslomalle..

Oma (.); yhdessä kasassa ollaan. Tänään oli synnytystapa-arvio ja siis vipa lääkärikäynti. Kohdun ulkosuu oli auki, on ollut jo rv 30 lähtien. Sisäsuu yhä tiukasti kiinni, kohdunkaulaa jäljellä 3 cm, mutta ovat nuo supparit sentään jotain saaneet aikaan. Kohdunkaula oli pehmeä. Arviossa ei oikeastaan mitään kummempaa. Lääkäri tunnusteli vapelin kokoa ja teki summittaisen kokoarvionkin. Sanoi, että täysaikaisena ei varmaan kauheasti yli kolmen kilon vaavia tulossa. Ihan lohduttava "tieto", sillä jossain vaiheessa sf-mitta huiteli selvästi yläkäyrillä. Mutmut, mikään ei raskaudessa oo varmaa kuin epävarma, eli odotellaan vaan ja katsotaan kuinka käy.

Kiitos Shamandalie hienosta listasta ja päivityksestä!

Toivottavasti ens viikonloppuna haikara kävisi ahkeraan tässä pinossa... Uutisia odotellen... :D
 
Kiiuska: Kyllä me ollaan harrastettu erotiikkaa vaikka oon ollu jo piiiiitkän aikaa auki.. Mutta en tiiä sit onko eri juttu jos on sisäsuu auki.. Mulla on vaan ollu se ulkosuu auki jo monta kk:tta..

T: ilmeisesti toinen tosi sexy kera 17 lisäkilon ja suonikohjujen.. :whistle: ja raskausarpien.. :D

p.s tuosta repesin ku perustelit niin hyvin!! koska on perjantai ja mies vonkaa :D eikös se normi oo lauantai-ilta urheiluruudun jälkeen.. :LOL: :LOL:
 
kuules Lumienkeli, me nyt ei ollakaan normiperhe kun meillä mies ei tykkää seurata yhtään urheilua! :LOL: :kieh: :LOL:

perjantaisin mies pääsee aikasemmin töistä ja tulee kotiin kuin joulupukki konsanaan, keppi ojossa ja pussit täynnä tavaraa (huomaat siis etten kovin usein anna nykyisin) ;)

Aluksi tosiaan pelkäsin että tämä muuttunut figuurini vaikuttaisi miehen haluihin. taisi olla enemmän hämillään alkuvaiheessa, nyt haluaa rynnistää varmaan sen takia kun pelkää ettei saa kuukausiin beben syntymän jälkeen :D

terkkuja sun suonikohjuilles, mullakin on 1 tosi sexy ;)
 
Hui |O - ens viikollahan sitten tapahtuu ilmeisesti paljonkin, kun Porsche ja Shamandalie ja ihan varmasti jo Asraikin ja Vanessa...ja vaikka keitä on tositoimissa. Mulla vaan vauvan jalka puskee läpi vasemmasta kyljestä ja virtsarakko saa kyytiä, muuten olo kuin ei raskaana olisikaan :/ .

Hain taas yhden joululahjan :saint: . Enää 3 puuttuu. Ja jos vielä huomenna tämä antienergisyys muuttuisikin synnytystä ennakoivaksi energiseksi olotilaksi, niin voisin siivousrintamallakin saada sen verran aikaan, että vauvan olisi sitten kiva tulla kotiin (ensimmäisenähän se varmaan tekee tupatarkastuksen ja ajattelee, että onpas äiti siivonnut huonosti... :whistle: ) jos päättää ottaa varaslähdön ja tulla maailmaan lähiaikoina :xmas: .

Ihanaa kun on viikonloppu ja miehenkään ei tartte herätä töihin :heart: :heart: :heart: .

Palataan...
 
:D :D :D

Oi olipas ihana nauraa piiiiiiiittkkkäääästä aikaa!! Kiva ku joku muuki ei oo normi tapaus.. meilläkään ei isäntä seuraa urheilua! :D Siksiköhän sillä sit riittääkin sitä energiaa erotiikan puolelle niin mahoton! :LOL:

Ja sätseeni vois tulla ja ostella ne lahjat mullekki valmiiksi.. En tykkää tuosta soppailusta sit yhtään!!!!! |O Mua ahistaa ihan suunnattomasti taas ku PITÄÄ ostella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli:
Ja sätseeni vois tulla ja ostella ne lahjat mullekki valmiiksi.. En tykkää tuosta soppailusta sit yhtään!!!!! |O Mua ahistaa ihan suunnattomasti taas ku PITÄÄ ostella..
Ilomielin, jos joku tulee siivoamaan meille :saint: .
Mä synnytän unissani muuten joka kerta tytön :xmas: . Pianhan nähdään kuinka meidän unet pitää paikkaansa... :p

Miks perjantaina ei tuu telkkarista mitään???? :/
 
Heipähei! :) Ei oo taas kerenny pariin päivään kirjotteleen...

Onnea kaikille vauva jo saaneille! :flower:

Mä en kans oikeen oo täysin sisäistäny että meille oikeesti tulee vauva!! Jotenkin aina vaan ajattelee että JOS.... kun pitäis ajatella KUN.. :) No sama juttu on miehelläkin. Vähän hirvittää ja pelottaakin kaikki tuleva, miten synnytys menee,miten sitä vauvaa osaa hoitaa ym.... ja sit pelkää vähän sitäkin että mitä jos menee paljon yli ja vauva kuolee kohtuun tms, et siinämielessä toivois että syntyis jo. No eiköhän se tästä, maltetaan nyt kaikki vaan odottaa viä pari viikkoo niin saadaan ne vauvat syliin! :heart:

Huomenna pitäis olla yhet häät mutta ei mennä sinne, mennään mieluummin kaupungille ja eläinkauppaan shoppaileen, kun tää naimisiin menevä ihminen ei oo niitä kaikista rakkaimpia ihmisiä meille...eikä mulla oo ees mitään kivoja vaatteita mitkä mahtuis päälle. Täytyy vaan sanoo että on sellanen olo että nyt ei pysty tuleen. ;) Nyt meen katteleen josko telkusta tulis jotain katteltavaa. Jaksuja kaikille! :hug:
 
Etkö sinäkkää sätsis sit oikeesti tiiä kumpi siellä köllii?? En nyt lähteny tutkii taustoja ootko tuonut asiaa julki vai et. :x :headwall:

Tulee sieltä telkusta moneen kertaan katsottu LUONTO KUTSUU!! :D

nyt minä häivyn tästä roikkumasta..
 
Kiiuska: Kyllä ne sitten erikseen kieltää jos niikseen on.

Mä tänään äippäpolilla kysyin oisko jotain miten ite vois koittaa saada liikettä viikonlopun aikana, niin (nais) lääkäri hymähti, vilkaisi isäntää ja totes ettei oikein muuta kuin niitä "tyypillisiä juttuja jotka oksitosiinia alkaa elimistössä aikaan saamaan. Eli siis rintojen helliminen ja silleen :D". Lähdettiin sitten kotiin niin autossa isäntä nauro et hän saakin sit kai maanantaina hakea sairaslomaa kun on tenniskyynerpää... :D :LOL:

suzyco: Meilläkin jossitellaan edelleen. Kun kuitenkaan ei ihan varma voi olla miten synnytyksessä käy... :whistle: No, eiköhän suurimmalla osalla kaikki mene niin että vauva selviää hengissä, mut jotenkin vaan pitää olla perusnegatiivisella asenteella ja jossitella... :ashamed:

Kiitos muistutuksesta, ketä juttelitte joululahjoista. Pitää tänään paketoida ainakin pari kaleteria, kun huomenna tulee miehen veli perheensä kanssa viettämään pikkujoulua ja tonttu tuo lapsille joulukalenterit. :D Ne ainakin pitää laittaa, samalla tietty vois laittaa parit synttäripaketit valmiiksi kun kerran ne paketointivälineet levittää... :D

Lupaava pieni vuoto on täällä loppu... :/ Eikä juuri supistelekaan enää... Väliin tulee ihan kivuttomia, ja kestääkin aika kauan, mutta tosiaan ihan kivuttomia... Että eipä täältä ennen maanantaita minnekkään synnyttämään lähdetä... :headwall: Ja sitten on sellanen fiilis ettei sillonkaan lähe käyntiin tai et siellä on kauhee hässäkkä, niin meidät passitetaan takaisin kotiin ihmettelemään... :/

Esikoinen tuolla kiristelee isännän hermoja juoksemalla potalta karkuun. :headwall: Ihan oman itseni vuoksi istun tässä koneella kuin en kuuliskaan, ei jaksais tänään enää itkua kertaakaan tirautella.. :whistle: Huomenna sit taas... :snotty:

Nyt jos menis vähän hääräämään, jos vaikka sytyttelis taas kynttilöitä kun termiitti on sängyssä niin ei ihan niin tarkkana tarvii olla koko ajan. :D Vaikka osaahan tuo tyttökin olla varovainen eikä koske kynttilöihin, mut jotenkin vaan ite on sit vielä normaalia hermompana. :D

Voi kun menis viikonloppu äkkiä ja menis maanantaikin äkkiä ja tehois se tippakin sit ja... ja.... ja....

Joo nyt poistun täältä jankkaamasta. :D
 
Viikot täynnä täälläkin eikä kauheesti merkkejä, että pikkumies ois tulossa masun tälle puolen. Limatulppa irronnut jo yli viikko sitten että eipä silläkään vaikutusta. Kovasti tuo rymyää tuolla vatsassa. Tuntuu, että tulee läpi ihan väkisin. Mieskin sanoi, että koittasit jo synnyttää, mut tarttis siihen vissiin muutaman supistuksen avuksi. Kyllähän niitä välillä onkin mut mun mielestä aika mitättömiä. Neuvolassa ei ihmeitä, painoa ja sf mittaa ei tänään edes ottanut. Verenpaine kohoilee niin siitä mitattiin istuen ja maaten. Pissa kuitenkin puhdas ja muutenkin olo ok. Maanantaina taas uudelleen neuvolaan jos kasassa ollaan, toivottavasti ei!!

Onnittelut vauvansa saaneille :flower:

Tsemppiä kaikille, koittakaahan jaksella!!

Snoukku



 
Oikeen rauhallista joulun odotus aikaa täältäkin kaikille ja kiitokset uudesta ketjusta Shamandalielle tässä tommonen linkki ihanaan joulukalenteriin... http://joulukalenteri.positiivarit.fi/

Onnittelut Kengurumeininki ja papana03 sekä muut jo vauvoja saaneet jos olen unohtanut onnitella :flower: :flower: :heart:

täällä kateudesta vihreänä odotellaan että pääsis lähtemään :eek:

eilen oli n jo että jes :wave: :wave: kun vartin välein supisteli melkeen pari tuntia, joskaan eivät hirmukipeitä olleet mutta kuitenkin, no lähettiin käymään koululla perinteisissä joulumyyjäisissä niin loppuivat ja tänään vaan muutamana hullu supistus sillon tällöin ;) mutta toivossa on hyvä elää

(.) neuvolassa käyty tänään vk:t 38+0
painoa tullu 875g/vk (yht.16kg)
pissa - ( verenpaineen ja turvotuksen takia sain liuskoja kotiin ja joka toinen aamu pitäis tarkkailla)
rr 138/94 ja tarkkailua kotona jatketaan päivittäin
turvotu8ed kertas +
hb 124 (ed kerta vk 36, 131)
sd 37
tarjonta rt
sydämwn syke +
liikkeet ++

ja tuon verenpaineen takia lepoa ja tarkkailua että pysyis mielellään alle 95 tuo alapaine...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli:
Etkö sinäkkää sätsis sit oikeesti tiiä kumpi siellä köllii?? En nyt lähteny tutkii taustoja ootko tuonut asiaa julki vai et. :x :headwall:
Ihana lemppari tuo sätsis :hug: . Juu, ei ole mitään hajua kumpi köllii. Oma ja miehen aavistus + mun unet veikkaa tyttöä, samoin suuri joukko kavereita ja sukulaisia. Mutta yhtä varmoja taas pojasta on hieman pienempi joukko kavereita :D . Ota siitä sitten selvä :p . Joskus kuukausia sitten täälläkin kasvattamieni mahakarvojeni perusteella veikattiin poikaa... Aika jänskää kuulla sitten kun se on maailmaan pullahtanut, että kumpi se on :heart: . Yhtään ei-sukupuolineutraalia hankintaa ei olla uskallettu tehdä :whistle: ...
 
suzyco onnea matkaan kauheasti. nyt on hyvä syy jäädä pois häistä.

täällä pienesti vain kivistelee. laatikot sain just pois uunista niin nyt vois kyllä itekkin lähteä :LOL: päätin tänään että teen pakkaseen valmiiksi porkkana ja lanttulaatikot ja nyt ois urakka valmis. samalla piti leipoa torttuja :p ihan vaan heti syötäväksi ja pakko myöntää niitä ei enää montaa ole.

mut nyt bb pariin.
 
Onnittelut kengurumeiningille !!!!

ja Suzycokin on jo ollut jonkin aikaa tosi toimissa ;)

No jospas minäkin alkaisin purkamaan jouluahdistustani ja väsäisin parit porkkanalaatikot pakkaseen. Piparit saa jäädä ensi viikkoon, samoin kuivakakut.
Jotenkin kuitenkin ihanaa, et on jo oma kuukausi ja vauvalla on lupa syntyä tässä kuussa (vaikka lääkärini, käskikin pitämään pari viikkoo matalaa profiilia), mutta kuitenkin =) . Ja eikös vauva olekin jo hyvin kehittynyt näille viikoille 36+4? Mutta kotona hommat kaatuu päälle ja pää leviää jos vain sohvailu hommiksi menee tämä odotus :kieh:
Vauva on villinä mahassa ja nyt on vasta alkanut tuntumaan ne kunnon potkut, että oikein silmät pyörähtää päässä, kun saa kunnon tällin kylkiluihin :whistle: .. Anoppi toivoo kovasti, että vaavi syntyis 12.12 kun hän itse ja minä itse olen syntynyt 12. päivä.. Olisi kyllä helppo viettää synttäreitä tulevina vuosina :D

Itselleni oli aivan uutta, et noi kivuttomatkin supparit voi saada aikaan jotain tuoll alapäässä?? Noh onneksi täällä kun palstailee niin viisastuu :D

Mutta nyt täytyy lähteä polkasemaan joulukuu käyntiin ja aloittaa leipomukset.. Hauskaa viikonlopun alkua teille =)

Rillukka ja bebe 36+4
 
tilanne kataus: Eilen illalla alkoi voimakkaat supistukset, jotka tosiaan jo tuntuivat. Sitte menin lepäämään klo 23 ja :kieh: ne laantui taas jälleen. Yöllä tuli muutamia suppareita, jotka ihan unesta herättivät ja nyt aamulla muutama satunnainen tullut sillon tällön. :whistle: Jokohan sitä kohtapuoleen pääsis asiaan. :/ Mut nyt tortun paistoon pakkaseen. (hiljaisena toivoo... josko jo tänään...)
vane ja vauva 40+3
 
suzyco: Tsemppiä ja voimia. :) :hug:

äitiliini75: Kiitos. :D On ihanan näköinen, meni suosikeihin et muistaa käydä katsomassa. :)

rillukka: Täältä oikeesti voi oppia jotain uutta. :D Isäntä kutsuukin tätä palstaa "kaiken varman tiedon alkulähteeksi"... :whistle: :D :LOL: Ehkä kuitenkin kannattaa ainakin tuolla toisella puolella vähän suodatinta käyttää. :D

Yö nukuttu pitkään, mut ei niinkään hyvin. :/ Kääntyminen sattuu selkään, ja isäntä ritarina sitten joka kerta jeesaamassa ja kääntämässä (tai siis auttamassa...) emäntää... :ashamed: Yöllä kävin vessassa, ja kirosin mielessäni kun on taas valkkari lisääntynyt niin et pyyhkiessä menee rulla paperia. :kieh: No, aamulla sit käytäessä sehän oli ihan sellaista kellertävä-punaruskeaa kiisseliä. Limatulppaako? (Yöllä siis ei ollu valoja, eikä mulla laseja, mahdoinko jaksaa ees silmiä aukaista... :D). Koitin tuossa jo odotuskirjaa selailla ja googlea katsoa miltä se limatulpan pitäs näyttää, mut ei oikein viel jaksa keskittyä... Jotain sen suuntaista löyty et vois vaikka ollakin... :whistle: Toivottavasti, et jos ei itekseen käyntiin lähde ennen maanantai aamua, niin kypsyttelis ainakin paikkoja kunnolla et sitten tippa toimis. :D

Ää.... Mä en jaksais enää odottaa et sais pienen syliin! (Ja mistä vetoa et sit ekana itken et voikun sen sais takas mahaan edes hetkeks. :kieh: )

Mutta nyt meen aamupuurolle, isäntä alkoi keittelemään sitä ja kahvinkin kuulemma jo latasi. :eek: Tais rassukka hermostua ku aloin etsiä tietoa limatulpasta. :LOL: :D :heart:

Shamandalie ja Torsti 38+5 :heart:
 

Yhteistyössä