**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

shamandalie mä en oo koskaan bongannut tätä limatulppaa.

täällä vielä ollaan. pah!!!!! eka synnytys aikoinaan helppo, ei suppareita vaan lapsivesi meni ja lapsi oli maailmas 20 min. eli ambulanssilla sairaalaan ja suoraan saliin. kätilö huusi että pidätä. pitää saada tavarat valmiiksi. synnytyksen kesto 20 min. ja ponnistus 2 min. nyt meinas neuvola täti nopeaa toimintaa taas.

tänään 37 jjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeee
 
Huomenta!
Mä oon hermona liikkeet on vähentynyt eikä tunnu enää niin voimakkailta, kun ennen. Pelkään et jotain pahaa on tapahtunut masuasukille. Taidan mennä syömään suklaata ja makaamaan sohval ja tekemään liikelaskentaa jos vaikka suklaasta hän lähtisi taas liikkeelle enemmän. Vai voisiko se johtua että en tunne liikkeitä kun maha on kokoajan melkein kova ja kivuttomia supistuksia tulee........???????????????

HYVÄÄ PIKKUJOULUA KAIKILLE! :xmas:
 
Täällähän aletaan jakautumaan, yes... :heart:

Hyvää pikkujoulua kaikille... :xmas:

Tää on vaan nyt omanapaosio... Eilen päivällä siivouksen jälkeen (imuroinnin) Alkoi sellaiset kivut vatsassa, ettei ole koskaan ollut... Mua sattui niin perk.... ja monta tuntia. Neljän tunnin jälkeen soitin äippäpolille. Kipu ei ollut supistusta, vaan semmoista jatkuvaa , kamalaa kipua, joka siirtyili ylävatsalta alavatsalle. semmoista kiristystä, ettei saanut kunnolla happea. No, kätilö oli kuitenkin sitä mieltä, ett se on jonkinlaista supistusta ja käski mennä suihkuun ja lepäämään ja jos ei auta niin synnärille... No, menin suihkuun ja lepäsin ja tää auttoi... Kivut lakkas kuin seinään!!!! Ja sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja, pientä menkkajomotusta vain alamahalla... Säikähdin kyllä ihan hulluna, mutta se vaan oli joku vatsakipukohtaus (supistus?). Jännää.... onko muilla ollut vastaavaa... asennouduin jo lähtemään meinaa synnyttämään...

Shamandalie: Mulla tulee kanssa tommosta mönjää alapäästä ja neukkatädin mielestä se voisi olla limatulppaa. itse en ole huomannut siinä mitään veriviiruja...

Riikkuli 38+6
 
Ekaksi onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja niille jotka tällä hetkellä ovat siellä häntä hakemassa :heart:
Voi kun itekin päästäisiin jo =)
En ole kovin aktiivisetsi kirjoitellut mutta lukenut kylläkin...jännää että alkuvaiheessa kirjoittelee "ihan hullunlailla" ja sit on sellainen suvantovaihe ja nyt tuntuu taas et tykkää lukee ja vertailla kaikkee mahollista ja mahotonta=)

Raskausviikkoja nyt siis 36+4...synnytystapa arvio oli viime viikolla ja lasekttuna aikana arvio olisi 3600g....en juuri saanut selvää mikä tilanne tuolla alhaalla oli..vauva on laskeutunut jo jotain rv 30 ja nyt ilmesetsi kiinnittynytkin mutta noista aukioloista yms ei puhunut=/

Mä en oikestas enää tiiä että supisteleeko mua vai ei....niin hassua kun se onkin..joskus vatsa kyllä kovettuu että noita kivuttomia kai on mutta ihan kuin niihin ois niin tottunut ettei niitä reagoi kaikkia enää, en tiä...muutamana yönä olen herännyt kun alavatsaa ja selkää polttelee menkkamaisesti, ei sietämätön kipu mutta jos ne olis menkkakipuja, oisin ottanut kyllä särkylääkkeen..nyt vaan kärvistellään ja sopeudutaan =)

Meidän masuasukki on kans hirmu vilkas tapaus ja jos on hiljasta niin teen juuri tuon saman ku joku muukin, en muista nimee nyt, että syön sullaata ja makoilen...meidän vaavi alkaa heti sitten kyllä liikkua ja jos olen sen illalla tehnyt niin sitte meneekin pitkä aika ennenkuin hän rauhoittuu yöpuulle
:whistle:

Onko teille ilmaantunu maitoa jo?
mä bongasin ekat oikeat kunnon maidot edellispäivänä, olin ihan filiksissä :LOL:
 
Moi!

TUITSUU :wave: Täällä mäki oon, oon tullu uusiin ajatuksiin tuon syntymispäivän kans. Itsenäisyyspäivä olis oikein sopiva :D Juhlava päivä pienen ihmisen syntymiselle ja toiseksi se et mies on loppu viikon lomalla ja isyysvapaapäivät riittäis tosi pitkäksi aikaa ku ei niitä tarvis käyttää.. heh. Oikeesti must tuntuu et jos tää vauva ei pian synny niin mun häpyluu tai joku semmonen halkee.. :$
En mä halua tuitsu ilman sua poikia.. :hug:

Suzyco: IIKKK!! Ihanaa!! :heart:

Ja täällä tänään on "se" päivä.. plaah. Palaan myöhemmin uusista, on nälkä.

:wave:
 
No hitto, mä jo luulin että sä jätit mut tänne!
Toi itsenäisyys päivä on kyllä vähn turhan kaukana, mitäs jos tiistai- keskiviikko yö? Ei ne varmaan sun miehen töissä siitä synnytyspäivästä isyysvapaita verota?

Hitto kun ei kyllä tunnu yhtään miltään. On vaan nuhanen olo ja hammasta särkee. Mulla on vissiin viisaudenhammas ylhäällä ruvennut painaan sitä seuraavaan niin että oikeen jomottelee. Pitänee poistaa sitten kun on jakautunut...Multa on alhaalta poistettu molemmat ja oli kyllä prkleen hirveetä hommaa. Mut jos toi ei tuntuisi niin pahalta synnytyksen jälkeen? :D

Multa tulee maitoa kanssa, vesseli!
Semmoista oikeeta keltaista paksua maitoa. Tullut jo muutamia viikkoja.

Ja limaa tulee kanssa tuolta vähän alempaa, tiiä sitä onko valkkaria vai tulppaa, mut siinä mitään viiruja ole. Voi olla kyllä ihan valkkariakin kun tuntuu taas että yrittää jotain hiivaa pukkaa.

Pitäis pestä vauvan lakanat vielä ja prässätä mun itsetekemä villainen vauvanpeitto, en ees laita kuvaa, elkää yrittäkö. Minä mikään käsityöihme ole, toisin kuin asrai ( jokohan se on menny?)

Onnea "the päivästä" maukkis!
Ja sucycolle hyvää synnytystä, varmaan jo meno kohdillaan tai nyytti sylissä!

Mitenhä mun pitäis laskee mun viikot kun mulla on vauvan koon mukaan ollut kokoajan la nyt maanantaina mut ekaksi on laskettu neuvolassa toi ens keskiviikko. Mä oon käyttäny sitten tiistaita?
Olishan se kivempi jos la olis jo maanantaina, kato, ihan kun syntyis silviisiin nopeemmin! :D

Mitä teiltä vielä puuttuu?
Mullei oo ammetta, eikä mitään varakorviketta eikä kaikenmaailman rasvoja?
Eikä imetysliivejä.

Tuitsu ja Tirppa rv 39+4
 
Huomenta!

Maukkis:
Itsenäisyyspäivä olis oikein sopiva :D Juhlava päivä pienen ihmisen syntymiselle
Mä oon kans jo pitkään kaavaillut itsenäisyyspäivää, koska ansaitseehan minun esikoiseni liputuspäivän syntymäpäiväkseen :heart: .
Ja sit se olis aina vapaapäivä. Kummit ja mummit ja muut pääsis juhlimaan synttäreitä oikeana päivänä :saint: .
Ja sit kun hän täyttää 18 ja haluaa jo edellisenä päivänä lähteä bilettämään, niin seuraavana aamuna ei olis koulua eikä töitä :D . Hyvä äiti, kun on näin pitkälle ajateltu :saint: :saint: :saint: .
Jos nyt jostain syystä ei ens torstaille ehdi, niin sit mielellään se laskettu aika, koska eihän Lucian päiväkään nyt huono ole :) .

Täällä tuli taas nukuttua yli 10 tuntia. Muutenkin ihanaa kun on viikonloppu =) .

Ai niin, eilen unohdin kommentoida Minkyn kavereita. (Olikos se Minky ?!?)Olipa tosi kultaisia, kun järjesti sulle ne vauvakutsut.
Se on harmi, että nykyään omat kaverit on toisilleen vieraita kun on opiskelupaikkakunnalta kaverit ja lapsuuden kaverit ja työkaverit jne. Hankaloittaa sitä järjestelyä aika lailla. Mutta ihanaa, että jotkut näkevät vaivaa :heart: .

Mukavaa pikkujoulua myös mun puolesta kaikille, vaikka täällä varmasti viikonlopun aikana notkunkin... :wave:
 
Huomenta Joulukuiset :xmas:
Oli ihan pakko tulla kattoo koneelle mitäs täällä on viime yönä tapahtunu,
ainakin suzycolle tullu lähtö ja tuntuu monelle muullakin olevan lähellä.

Tuitsun tapaan täälläkin flunssanen olo, pitääkö sen just nyt pukata
päälle kun pitäis olla vastustuskykyä muillekin jakaa! :/
Vaikuttaako se muuten vauvaan, tai saatikka sitten leikkaukseen??
Mä muuten aloitin toissapäivänä maitohappobakteerien syönnin, jotta
vauva sais heti hyvän bakteerikannan suolistoon... oonko
vähän hömpän hömppä?? No Akuutissa oli viimeviikolla juttu että,
se siirtyy äidinmaidon mukana lapseen ja vaikuttaa suotuisasti vauvaankin.

Tuitsu kyseli hankinnoista että mitä puuttuu. No kuule täältä
puuttuu kanssa amme, vaipat, itkuhälytin, rintapumppu..
Ne ajattelin hommata JOS tarvii, ainahan ne nopeasti kaupasta hakee.
Mut TUITSU, osta ihmeessä ne imetysliivit, niitä tulet kyllä tarviimaan jo heti sairaalassa.

Tää lähtis nyt ruokakauppaan, mies tekee tossa lähtöä
Helsinki motor showhun.. Pakko keksiä tekemistä muuten alkaa
mennä vatta kuralle kun enää kaksi yötä h-hetkeen!!

Porsche ja vauva 39+3 tai jotain..
 
Tuitsu, jos lähdet tänään kaupungille käy Lindexillä, siellä
on ihan mageita imetysliivejä, Triumphin ja sit yhtä toista.
Ota yhtä numeroo isompi kun sulla NYT on. Ja varaudu siihen että ne kasvaa alkuun ihan Pamelan mittoihin.
:D
 
HA haa.. Porkkanalaatikot vihdoin jäähtymässä :D .. Jospa se tästä vielä iloksi muuttuisi..

En tiiä.. Mulle on tullut kauhea pelko, et osaanko läheä ajoissa synnärille. Kauhukuvat synnytyksestä ukon kanssa auton takapenkillä senkun vain pahenee.. :eek: . Matkaan kun saa varata ainakin 2h. Lääkärikin sanoi, että synnytys ei varmaan ole kovin pitkä.. Noh... En nyt kyllä ala ihan sata varmasti sen mun neuvola lääkärin juttujakaan kyllä ottamaan.. :kieh:
Tuli vain tuo ajatus mieleen, kun luin Lilleriinan tarinan synnytyksestä =)

Meillä on vielä hommaamatta pari tuttipulloa ja tuttia.. Sitten kait kaikki olisi koossa.. Tavarat vain kun saisi vielä paikoillee.. Noh, pääasia että ne kotoa löytyy kun vaavi tulee..

Täällä kanssa alapää vuotaa valkkaria ku seula. Ja takapuolessa tuntuu kun ois ajanu polkupyörällä 10 km ja helvetin kovalla penkillä :kieh: Mitähän tämäkin nyt sitten on????

Noh lähden tästä ihmettelemästä..

Rillukka
 
Laskettu aika huomenna, ja yhtään kipeätä supistusta ei ole täällä vieläkään ollut. Taitaa mennä pahasti yli, vaikka paikkojen piti olla niin kypsät.

Viime yönä oli tapahtunut minulle jotain todella ihmeellistä. Ensinnäkin nukuin vähän yli kahdestatoista kuuteen aamulla heräämättä kertaakaan, mikä on jo itsessään pieni ihme. Mutta, varautukaa "rumpujen pärinää"... Olin kääntänyt kylkeä heräämättä!!! :LOL: Siis oikeasti, olin väärällä kyljellä herätessäni, siinä sitten ihmettelin mitä on tapahtunut. En ole kylkeä pystynyt heräämättä kääntämään enää moneen kuukauteen, siis varmaan joskus heinäkuussa viimeksi, jos silloinkaan.

Menen takaisin ihmettelemään...

Landir 39+6
 
Älkää ny kaikki vielä synnyttäkö, en mä täällä koko kuukautta aio yksin horista. Mut suzycolle tsemppiä :wave: !

Tuitsu
, ei sitä ammetta heti tarvii, ei oo meilläkään. Vaippoja vois paketin ostaa, mut muuta en enää hanki. Rintapumput, sitterit, tutit ja muut härpäkkeet hankitaan vasta sitten jos tulee tarvis. Tai no sitterin saisin kuulema kaverilta lainaan. Mun neuvolan tätsy antoi listan rasvoista, mitä pitää hankkia ennen synnytystä, ne mul on. Mut sitä välilihan rasvaukseen tarvittavaa öljyä en ostanut, kun en aikonut sitä tarvita. Lätäkkö on valkkarista ollut muutenkin jo monta kuukautta :kieh: . Ja sitä maitoa (kolostrumia tms keltaista nestettä ) on tullut jo kait 2 kuukautta, mut tippa vain, ettei suojuksia ole tarvinnut. Mä oon kulkenu Triumphin Mamabel-rintsikoissakin jo pari kuukautta, kun kaarituelliset painaa. Toiset imetysliivit ostan vasta sit, kun tiiän, mihin tää mun normi D-koko vielä tästä pullahtaa.

tivoli 37+1
 
rillukka ei ollut tarkoitus säikytellä ketään. kerroin vaan kuinka erilaisia noi synnytykset voi olla. no pisin synnytys mulla ollut 6 tuntia joten ei sekään niin kauhean pitkä.

kävin ulos nakkeleen valoja pensaisiin ja aattelin kaivella noita koriste laatikoita jos vaikka vähän jo aloittelis.
 
Porsche:
Mä muuten aloitin toissapäivänä maitohappobakteerien syönnin, jotta
vauva sais heti hyvän bakteerikannan suolistoon... oonko
vähän hömpän hömppä??
No jos olet sinäkin hömppä, niin sitten minäkin, koska aloitin myös alkuviikosta terkan kehoituksesta syömään niitä :p .

Hankinnoista meillä on nyt kaikki ammetta lukuunottamatta :saint: . Kuukausien etsimisen jälkeen löytyi tänään sukupuolineutraalin värinen, 62 senttinen toppahaalarikin. Mietittiin, että otetaanko 56 vai 62, mutta myyjä oli sitä mieltä, et jos sillä koko talvi kevääseen asti halutaan mennä, niin 62 on kyllä parempi. :heart:
Sitterit, lampaantaljat ja muut mukavuudet on tulossa lahjaksi, kunhan mussukka päättää tulla maailmaan sukulaisten ihmeteltäväksi :xmas: :heart: . Mutta vaunut, pumput, kaukalot, itkuhälyttimet, imetysliivit, liivien suojukset, rintojen lämmittimet, rasvat ja ties mitä kaikkea on jo valmiiksi täällä kotona. Eli nyt ei tartte enää keskittyä kuin viimeiseen muutamaan joululahjaan... ja siivoukseen :ashamed: |O .

Onkohan Asrai tositoimissa?
 
tsemppiä suzycolle!!!!! :heart:
pepille liikkeistä vauvan liikket alkaa lopussa olla vaimeempia.eli on vaan semmosia moljahuksia.tai kantapään tms saattaa välillä tuntee.mulla nyt vkon ajan vain "muljunu" liikkeet...välillä kyllä säikäyttää että onko se ees liikkunu mut alkaa sitte liikuskella jonku ajan päästä kuin muistuttaakseen mua :heart:
menninkäinen nyt mulla onneksi ne KUNNON polttelu supistukset rauhottunu kun riplatuski loppu että joskohan sitte tulis ne polttosupparit kun tullee tosi lähtö! ;) tässä toiveita herättelen :whistle:
mulla ponnistus vaiheet ollu 1min-5 min.ja ite synnytykset 7-2h.
porsche meillä ainaki terkka suositteli mulle maitohappojen syöntiä jo 3kk enne synnytystä kun lapsilla allerkioita ollu.joku täällä morkkas ettei kannata "turhaan" syödä, mutta kyllä ite näen sen tuiki tarpeellisena! ehkä ei oo kokemusta allerkia-arjesta :whistle: ja luulen että se suojaa kuiteski vauvankin suolta sitten kun sitä suositellaan mahatautien ja lääkekuurienkin aikana annettavaksi ettei varmaan nyt aivan hömppä-hömppä tavaraa oo.
joo tuitsulle tiedoksi että taitaa tältä listalta tulla melko monta pamelaa :LOL: :LOL: :LOL: ei sitä voi uskoa ennen kuin sen kokee kuinka ne OIKEESTI voi paisua :ashamed: mulla itku pääsi kun ekan kerran peilistä kattoin,vaikka normaaliahan se on ja saa olla mielissään että on vauvalle ravintoo :heart: mutta kun ne hormoonit hyrräs :kieh:
meillä täällä rauhamaassa...isommat vkonlopun hoijossa.kuopuksele iski ripuli :( on nyt iskän kans päikkäreillä.itekki tuossa joku aika sitte heräsin.
mulle iskeny joku siivousbuumi :p mies tuossa nauranukki kun seiniltä oon jottai ruuveja väännelly pois ja tekasin yhen kanvas-taulun joka rehottanu tuolla pöyällä jo muutaman kuukauen :whistle: ja seinässä ollu likatahroja niin neki tuossa innostuin pyyhkäseen.lasten hammasharja purkit kuurasin... :LOL: ollu nyt mahan kans ni helppoo.välillä tuntuu kuin sitä ei oliskaan.siis ei supistele,ainakkaa kauheena :D ja tuntunu pieneltä maha.mut kävely ja kyykkiminen ei oo ennää huomaamatonta :LOL: saas nähä onko tää nyt sitte sitä tyyntä ennen myrskyä :whistle: sitä se mies vähä enteili,mutta sittehän sen näkkee...itestä mukavaa kun saa nyt rauhassa tehä...
vaikka eile illalla iski nukkumaan mennessä semmonen uhmis itelle :ashamed: mua alko niin itkettää kun mies ei ollu kauheena mua huomioinu illa aikana kun kuopuksen kans leikkiny ja ei ees hyvän yön suukkua antanu yms yms...mutta aattelin jo sillon että mua NIIN NAURATTAA nuo kaikki aamulla.TIESIN että mies on aivan sippi työviikosta kun kuopus ja esikoinen nyt nukkunu huonommin ja se ojutunu paljon juokseen niie tykönä öisin kun itellä ollu se nouseminen semmosta ja tämmöstä...siinä koitin sitte itelle selittää/iskostaa ettei toinen nyt vaan jaksa välittää.aamulla kerroinki olotilan miehelle ja yhessa nauraa räkätettiin... :ashamed: :D mut nyt meen laittaan kynttilöihin tulia :heart: ja jos vaikka glöigiä lämmittäs :p :p :p
hulivili ja masukki 37+3
 
meillä on vauvalle vielä rattaat ostamatta. :snotty: tais mies tahallaan jättää nuo edelliset rattaat tuonne ulos homehtuun kun ne on ollu kyllä kolsut.ja jo 7v vanhatki :whistle: mutta aattelin että alussa varm pystyy sitterissä pittään kun laittaa sen pakastimen päälle ettei kuopus sitä saa kiskottua alas...mutta pikimmiten kun selvitään ni käyää ostaan...ei yhtään ossaa aatella minkälaiset ois hyvät kun tuntuu että valikoimaa niin kauheena :whistle:
 
:attn: uudelleen synnyttäjät.. eli kysäriä pukkaa... Mulla nyt supparit jatkunu säännöllisen epäsäännöllisinä toista vuorokautta, mutta mitään limatulppia en oo pongaillu. Eli ootteko työ kokeneemmat aina tämä ihmeen kokenu ennen synnytystä??? Edelleen pikkuisen toivoen, josko jo tänään :ashamed:
 
Ja meikäläinen edelleen varsin raskautuneena täällä :ashamed: No, ei se auta kuin odotella. Ens keskiviikkona yliaikaiskontrolli sitten ja aion kyllä pyytää käynnistystä, jos paikat ovat kypsyneet enemmän siitä, mitä olivat synnäriarviossa rv36+, eli ulkosuu sormelle auki, kanavaa 2 cm ja puolipehmeä ) . Mua kyllä supistelee, enemmän ne on noita kovetteluja, ja joitakin todellisempia, mutta ei ollenkaan mitään semmosta tajunnanräjäyttävää... Ja alapäähän tuntuu kuin joku iskis välillä sinne jollain teräaseella, aika mojovaa tekee :eek:

Me käytiin tänään matto-ostoksilla ja löydettiin sekä eteiseen että keittiöön uudet matot (tai pienessä keittiönurkkauksessa ei mattoa ole ollutkaan ja nyt siihen ostettiin, sopii tosi hyvin siihen). Tuli heti kivampi fiilis, kun sai kotiin jotain uutta :heart:

Odotellaan, odotellaan... voisin kyllä ottaa Porschen ennustuksen ja synnyttää huomenna! :D

- Asrai ja Tiitiäinen rv41+1 -
 
Vanessa ei kaikilla ilmene tuota limatulppaa ja se saattaa tulla
vasta synnytysalissa.
Mä en osaa muuta neuvoa antaa kun että kun supparit
muttuu selkeästi kivuliaiksi etkä enää pysty seisomaan
silloin kun supistus tulee olet aika valmis starttaamaan auton
kohti Hyvinkään sairaalaa.. Älä tee sitä virhettä kun mä esikoisen
kanssa että odotat niin kauan kunnes ne muuttuu vielä säännöllisiksi
5-10min välein tulevaksi, saatat jäädä ilman epiduraalia huonolla
tuurilla.

Asrai, pidetään peukkuja sulle tälle illalle. Muista sauna ;)
 
vanessalle minäkään en oo limatulppaan koskaan törmänny....liekkö salissa sitten pulpahtanu ulos...sannoisin että kun supparit napakoita niin menisin tai jos nyt on supistellu konnolla etkä tiiä kohun tilannetta tms. kävisin varmaan tarkistuttaan...
minä oon kätilöitten mielestä erikoistapaus kun en koskaan ole ollu kipiä kun oon sinne menny mutta paikat ollu 3-4cm auki että saliin ottaneet...mutta synnytykset silti nopeita...hämäävää :/
mutta nyt sisaret peukut pystyyn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
meillä nyt 2v ripulissa ja just oksensi miehen sylissä :'( heräsi pitkiltä päiväunilta ja silmät aivan samiat eikä nestettä saa kun ruiskulla menneen :'( :'( :'( meillä lapset pieni kokosia niin joutuvat helposta tippaan :( toivotaan että tilanne rauhottus pian ettei tippaan jou-u.tää piti olla meijä huili vkonloppu :headwall: poika raukka.ihan kerppana! :'( elämä välillä koettelee :( mies lähti hakkeen kaupasta sosetta,josko sitä söis ees pieniä määriä.osmosalia ruiskulla annettu...
ite yritän mahan ja pojan kans äpristää...ei sitä aamulla tiiä mitä päivä tuo mukanaan :(
mutta vanessalle tsemppiä että ois lähteny käyntiin!!!! :hug: :D
 
Muut odottaa tuskissaan että syntyis jo ja mä toivon sormet ja varpaat ristissä että pysyis ny ainaki viikon vielä sisällä =) Vaikka ei täällä kyllä mitään merkkejä siitä ole että ois syntymässäkään ihan vielä. Tuossa jokunen yö oli kramppeja mahassa kun vessaan lähti mutta nyt nekin jäi taas pois. Ja pitkästä aikaa nukuin ihan kokonaista 5,5 h yhteen menoon ilman että piti vessaan tai että kissa ois herättäny mutta silti väsytti aivan mahoton aamulla... Puolilta päivin kampesin sängystä ylös vaikka tuo neitikin oli jo hereillä.. Onneksi se sujuvasti kattoo aamulla piirrettyjä ja leikkii itekseen :ashamed:

Flunssa edelleen vaivaa mutta pitäs sen verran tsempata että sais noi viimeset romulaatikot siivottua paikalleen. Ni ei tarvi sitte vauvan kanssa niitä laitella... Viikon päästä kuiten lähdetään jo reissuun niin ois kiva saada koti kuntoon ennen sitä.

Joululahjaongelmia on vielä, en oikeen keksi noille isovanhemmille mitään :( Ei kait sitä tarttiskaan mutta jotenkin on vaan niin kiva antaa jotain... huoh...

Jep, taidan mennä juomaan Guarem-limat jos sitä sitten sais jotain pöperöä massuun. Ens viikolla taas neuvola ja lääkäri ennen reissuun lähtöä, saa nähdä onko tapahtunut mitään edistystä...

Hankinnoista meiltä puuttuu vielä rintapumppu, sitteri, amme ja varmaan pitää jokunen tuttipullo vielä ostaa. Täällä asuessa on se ikävämpi puoli että melkein kaikki mahdollisestikin tarvittava pitää hankkia etukäteen kun ei täältä sitten kaupasta saa juuri mitään spesiaalia. On tuolla tuttipulloja ja korviketta tms. tavallisia juttuja mutta ei kyllä mitään sen erikoisempaa. Helpompi vaan niitä hamstrata kaupungista ja kai niistä sitten eroon pääsee jos ei tarviikaan.

Mä olin jo ihan riemuissani että ei tuota kissaa toi pinnasänky kiinnosta niin eikö se pentele ole alkanut sinne tunkea. Änkee sinne vaikka mistä kolosta vaikka oon yrittäny sitä laittaa niin ettei se sinne pääse. Pitää keksiä siihen joku verkko päälle tai ostaa se koko sängyn yli tuleva, vaikka oiski sitte hankala. Katselin sitä sellasta kovaa verkkoa olevaa Hepe-suojaa pinnasänkyyn mutta oli niin suolanen hinta 89,- että taidan kokeilla jotain muuta... On kissa kyllä saanut melkoset lähdöt sieltä jo moneen kertaan mutta silti se sinne vaan änkeää, mukava lämmin pehmeä paikka niin onko ihmekään että sinne haluaa.. huoh...

HUI:

 

Yhteistyössä