**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Lispetille :heart: -lliset onnittelut poikavauvasta :flower: !
Kylläpä on poikavoittoinen joulukuu...

Väsyttää kauheasti |O . Pitäis varmaan ottaa pienet päikkärit. Maha on taas ihan kivikova, mutta ei edelleenkään kipua :/ . Mä olisin kyllä jo ihan henkisesti valmis synnyttämään :whistle: ...
 
Heips!

Ja paljon tiukkoja supistuksia niitä kaipaaville! Itsellä ei enää kyllä suppareita ikävä, ei myöskään niitä kauheita jälkisuppareita, jotka oli tosiaan taas asteen kipeämpiä kuin edllisen lapsen jälkeen.

Joku mainitsi (ei taas hatara pää muista kuka), että meidän poika oli varmaan kova liikkumaan kohdussa, kun napanuora oli niin monta kertaa kaulan ympärillä. Kyllä vauva olikin kova liikkumaan ja lisäksi napanuora oli lähes metrin, joten sotkeutui senkin takia helposti. Kyllä tosiaan sai kauhusta kankeana odottaa mitä tuleman pitää, kun sinertävä hengittämätön vauva nostettiin näkösille. Vieressä ei keritty pitää, kun vauvalle tuli lähtö teholle. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, kiitollinen olen, että nyt ollaan terveen vauvan kanssa kotona. Kyllä nykyaikana osataan. Synnytyksestä sen verran, että se oli kaikein rankin minun kolmesta synnytyksestäni. Puudutuksen pyysin loppuvaiheessa. Ei siitä silloin paljon apua ollut, olisi pitänyt pyytää aiemmin, mutta yritin vain sinnitellä, ihan suotta.

Asrai: Olet ollut samaan aikaan synnärillä mun kanssa. Meidän vauva syntyi jo 30.11. mutta jouduimme olemaan 10 päivää sairaalassa, joten jossain Kysin kuudennen kerroksen vierihoito-osastolla ollaan varmaan nähty!

No, nyt pitänee lähteä itsekin lepäilemään, että jaksaa taas yöllä nuo syöttö- ja vaipparumbat. Meidän poitsu on ainakin melkoinen kakkatruutti!

Polka ja vauva pian 2 vk
 
Iltaa!

Tänään taas vietin yhden päivän opiskelujen merkeissä, jotta sit tammi-helmikuussa ei vauvan kansa niin hirveen monta kertaa tarvis käydä siellä. no maksimissaan 4 kertaa ja sit vihdoin maaliskuussa valmistuis. Tosin nyt just sillä valmistumisella ei hirveesti oo väliä koska se tapahtuu. Tää synnytys sais tapahtua kyllä...No huomenna ä-polille. Niin varmaan jotain selviää, toivottavasti positiivista...

Lispetille onnittelut poikavauvasta :flower:

Ma78 surkuttelit joulua synnärillä. Vaikka meille on tulossa eka lapsi, niin mä haluisin olla perheen ja lähisuvun kanssa joulun. Mut alkaa tuntua siltä, että koska vauva ei anna kuulua itsestään, niin vietetään joulu kolmisin, sillä matkaa sukulaisten luokse pari sataa kilometriä. ja meidän asunto niin pieni, että turhaan ihmiset tänne lähteen raahautuun. Siinä mielessä mylskään synnäri joulu ei sit olis huomovaihtoehto, sillä ei tarvis ainakaan miettiä, että voisko lähteä reissuun vai ei.

Mutta mä laitoin
tänään joulukoristeet ja se piristi tosi paljon. Suosittelen kaikille
=)

Vesseli Kyseli joulunvietto tavoista. No me ollaan aina oltu mun sukulaisten kanssa. Aattoaamuna mummolassa riisipuurolla. Saunassa käyty kotona. Illaksi siirrytty joko mummolaan, enon perheenluokse tai oltu mun lapsuuden kodissa. Ja sit ehkä jossain vaiheessa käyty mun miehen kotona tai sit he ovat saattaneet olla mun vanhempien kotona myös. Mä vaan niin tykkään sukujoulusta, että mua ei tommonen sukkulointi haittaa. Saapi sit nähdä, kun on lapsia, että rupeeko se sitten rassaamaan ja haluaako sitä sitten viettää omassa kotona...

Minttuliina kyseli potkuista. Mulla potkut ovat tuntuneet koko ajan vasemmassa kyljessä. Tänään on ollut vähän vähemmän. Toivottavasti se enteilis kotain mukavaa. Mutta missä luuraavaat supistukset, limatulppa ja muut polttavat selkäsäryt???

Toivottavasti tänä yönä sais nukkuttua kunnolla tai sit lapsivesi menis ja pääsis lähteen...

Hyv yötä!


 
Täällä kans odotellaan lapsiveden menoa, sit ainakin tietäis et syntyy pian. Vessareissuista on tosiaankin tullut mielenkiintoisia, niin kuin täällä on puhetta ollut.

Viime yönä ei supistellut lainkaan, ihme kyllä. Mies on alkanut hiukka hermoilemaan, et syntyis jo, ni pääsis varpajaisia viettämään. Ku firman pikkujoulutkin joutuu jättämään väliin.

Mahtaa olla aivan mieletön tuska jo käsillä. Eihän meidän tarvitse olla kuivin suin kuin odotus- ja imetysaika. Tunnustan, ettei kyllä ole yhtään ikävä mitään railakkaita baari-iltoja. Lasillinen tai pari punaviiniä kotisohvalla kyllä alkais jo pikkuhiljaa maistua hyvältä.

timantti 39+1
 
Yllättävän hiljaista ollut palstalla...joko joko joko ;) =)

Ite nukuin tänään pitkään..oikein yllättävänpitkään ja oli kyllä kivaa..jos senkin takia että ku nukkuu pitkään, menee aikakin nopeemmin ja ollaan taaslähempänä h-hetkeä :) (koska se sit onkaa)

Omassa olossa ei mitään muutoksia..

Mä kanssa oon laittanu joulukoristeet jo, iteasiassa jo marraskuun ihan loppupäivinä joten ne on ollee jo hetken mutta tykkään..varsinkin valoista :heart:

Saa nähä, jaksaisko tänään siivota saunan...meillä tuo homma kuuluu perineteisesti miehelle, että kuuraa jouluisin sauna oikein kunnolla, mutta tässä kun aikaa on ni voisin hänet yllättää..jos energiaa löytyy=)

Multa kysyttii että otanko yhen kaverin 4 v pojan yökylään la-su...ol kyllä pakko kieltäytyä ..ekaksiki ku ei tiä millo lähtö tulee(vaikkei varmasti tule vielä tuolloin vaikka toivoisikin mutta..) ja sitte mieskin sano että jos nyt ei otettas ku ei tiä vaikka ois viiminen viikonloppu pitkään aikaan kahestaan..totta tuokin,joten eipä haittaa vaikka rauhallinen viikonloppu kahden onkin edessä =)

Mukavaa perjantaipäivän alkua kaikille!

Rv 38+3
 
no niin. viimenen neuvola takanapäin. Painoo tullut se 20kg koko raskausaikana.. :'( Muuten kaikki ihan ok. Tänään menee lähete äitiyspolille, joskus sit ens viikolla pääsee sinne kun ei meidän piltti osaa itekseen ulos tulla.. Eilen oli kamala masispäivä, saa nähdä onko tänään samanlainen olo.. Ilonen asiahan tää on, mutta silti masentaa.. Viikko on vielä pitkä aika.

Vesseli: Mä oon kyllä kans jo pitkän aikaa sitten kieltäytyny pienistä yövieraista. Ei yhtään jaksas ottaa ja kun ei tosiaan tiedä koska lähtö tulee. Vaikka eihän se näytä nyt ollenkaan tulevan. :D Lapsivedet vois olla munkin pelastus.

Kivaa viikonlopun alkua kaikille!

:heart:
 
Huomenta!
Palsta on kyllä hiljentynyt niin paljon, että taitavat kaikki muut olla tositoimissa. Kävin neuvolassa ja eipä siellä mitään uutta. Sf-mitta oli laskenut 33,5 -> 32 mutta siinä kaikki. Pää on kiinnittynyt, mutta oli vielä käsin kosketeltavissa, eli ei se nyt kauheasti vielä ollut laskeutunut.
Koko yön odotin naksahdusta (lapsiveden menoa odotellessa...) vessaan mennessäni, mutta niveliä lukuunottamatta ei naksahtanut mitään |O . Tieto lisää tuskaa :/ . Jos käynnistetään, menee kuulemma välipäiville :headwall: . Mähän oon täysin hermoraunio, jos tuo vauvaparka joutuu neljättäkymmenettäkolmatta viikkoa pitkälle kärvistelemään tuolla masussa :( . Eihän se voi olla hyväksi sille :ashamed: .

Että näin iloisissa tunnelmissa täällä *huokaus*.

Timantti
:
Tunnustan, ettei kyllä ole yhtään ikävä mitään railakkaita baari-iltoja. Lasillinen tai pari punaviiniä kotisohvalla kyllä alkais jo pikkuhiljaa maistua hyvältä.
Samat fiilikset täälläkin. Baariin meno ei itse asiassa juuri vähempää voisi kiinnostaa, mutta parista lasillisesta punkkua (juustolautasen kera :p ) ystävien tai kultsin kanssa en todellakaan kieltäytyisi :whistle: ...

Nyt aamupalalle :wave: .
 
huomenta vaan Vesselille ja muillekki
ei pelkoa että täältä minnekkään kadottais :eek: vaikka mieli tekis jo... :p
Palkkapäivä tänään ja just makselin laskuja ja katoin että sen verran jäi että jos kirjottelis listaa puuttuvista jouluostoksista ja yrittäis isännän saada huomenna kaveriksi kaupunkiin kauppoihin ja jos tänään sais imuroitua ainakin alakerran ja hakis varastosta joulukoristeet jaripottelis ne ympäritaloa :LOL: edes jotain piristystä kun kerran Vertti on päättänyt ostaa ihan osakkeen tuolta masusta eikä yritystäkään että syntyis... kaveri kyllä meinas että se ei pidä kiirettä ettei tartte turhan kauan joulupukin tuloa sitten jännittää :LOL: :LOL:

Eilen oli taas mielissään että jes ;) supistelee jo lähes tunnin kymppiminsan välein joskin lieviä, mutta odotin että ne voimistuis niin ei mitään loppuivat ja yöllä ei mitään ja nukuinkin vaihteeksi suhteellisen hyvin vissiin vaan kolme vessareissua :(

mutta nyt kerään romppeita lattialta ja imuroimaan niin saa rueta koristelee

ÄItiliini ja Vertti ja TASAN 40vk
 
Huomenta..

Täälläkin nukuttu pitkään, jopa puoli kahdeksaan :D
Joulukorttaja tuli tuossa askarreltua ja sitten voisi muuutaman kahvikakun pakkaseen pyöräyttää.. Alkaa tämä vauvaton arki pikkuhiljaa ahdistamaan, että hommaa täytyy kehitellä ihan tosissaan.. R-kioskin elokuvatkin on kohta kaikki katsottu :/

Täällä saattaa olla havattavissa limatulppaa. Tänään tuli aamulla semmoinen isompi limaklöntti, mutta en ole kyllä ihan satavarma.. :D .. Toivottavasti olisi.. Muuten vointi erinomainen.. Eilen kävelyllä ei nipistellyt vatsaa yhtään. Olisi melkein voinut vaikka hölkäksi pistää. Muuan viikko sitten ½ km matkaan neuvolaan sai varata puoli tuntia aikaa alko mahaa kivistämään niin perl*.

Onnea taas hirmuisesti vauvautuneille
Huah* haluaa kans :ashamed:

joulumami Kiitosta kun kerroin LKs:n toiminasta.. Onhan se aina kivempi, ettei tuijoteta kelloa niin tarkasti ja muutenkin on rento ilmapiiri..

Vesseli: Joulu meillä ollaan kotona miehen kanssa ja (vauvan), mutta ehkä käydään miehen sukulaisissa syömässä tai sitten ihan vain kotona ollaan.. Yleensä on haudalla käyty ja muitakin perinteitä noudatettu.. Joulupäivänä baariin, mutta tämän vuoden kemut kyllä tulee skipattua.. Miksiköhän :D

minttuliina.. Täällä potkut on ehkä hivenen hiljentyneet. Enemmän semmoista kiehnausta ja pyllyn nostelua. Kyljessä tuntuu ihan selvä jalkapohja joskuis.. Minä sitä yritän epätoivoisesti napata, mutta taitaa olla paksu nahka ja paksu rasva kerros välissä :/

Rillukka ja bebe 38+3
 
...Kaikille tasapuolisesti...

Täällä edelleen, vaikka eilen oli lähtö lähellä... Harrastettiin miehen kanssa seksiä tuossa illalla ja alkoi sellaiset kivut alavatsalla ja alaselässä, ett jouduin ihan jännittämään koko kroppaa...Kärvistelin viisi tuntia niitten kipujen kanssa, kun odotin, ett ne muuttui säännöllisiksi. No, puoltoista tuntia niitä tuli 3-4 minuutin välein, mutta sitten menin sänkyyn lepäämään ja 15 minuuttia ja se loppui siihen... :headwall: :headwall: :headwall: Eli ei tulosta... :kieh: Osaiskohan joku kertoa, ett mahtaako tommonen supistelusessio olla vaarallinen vauvalle, kun ne kivut oli ihan sikakovat... Normaalisti hän kyllä taas on liikkunut.

No, mulla meni usko ja olen taas parkunut koko aamun. :'( Mä olin jo ihan varma, ett nyt tuli lähtö...Mutta ei... Mä taidan oikeesti seota, kun en pysty nukkumaan, en syömään, en rentoutumaan... Mä taidan soittaa neuvolaan tänään. Mä mietin koko ajan vaan sitä vauvan kokoa, ett jos se oli 4 kiloa noin keskiviikkona, niin kuinka isoksi ne antaa kasvaa vauvan ennen käynnistystä. Mä en kuitenkaan ole mikään hirmu pitkä tai isokokoinen normaalisti... :( Ihan totta, auttakaa... Tää on jotain kamalaa... Tyttö kärsii ihan hirveesti varmaan, kun joutuu katsomaan parkuvaa äitiä joka päivä eikä tämä nyt ole mitään rentouttavaa valmistautumista vauvan tuloon... :/

Riikkuli 40+5
 
Luin että äidin ja tyttären raskauskia voisi "verrata" keskenään, että lasten syntymäpaino ja ajankohta(aliaikainen/ennenaikainen) olisi jotenkinsa samat...
Onko kukaan huomannut että aiempien lasten kanssa oisi ollut näin tai muuten vertailleet keskenään...?
Mä en tuohon ihan haluaisi uskoa..oma äitini kun kertoi että kun me lapset synnyimmme, laskettuaika annettiin kuukautisista ja liikkeistä, ei siis mitään ultria ollut...isoveljeni on syntynyt täysin ajallaa, minä 10 päivää yliajalla mutta siskoni piti aikanaan syntyä ensin joulukuun alussa mutta syntyikin vasta helmikuussa!!!
Että onkohan nuo entisjan ja nykyajan LA määrittelyt aivan vertailukelpoisia...en mä ainakaan o varautunut helmikuulle oottaan :eek:

Jep, nyt lenkille...
 
Huomenta...

Samat fiilarit täällä, Riikkuli.
Neljän aikaan heräsin siihen että supistelee ja viideltä rupesin katteleen kellosta ja tuli 6-8 min välein, olin jo ihan että jee! Mutta sitten rupes venymään ja sitten, loppuivat.
Hetken jo luulin että tänään voisi syntyä. Voi Kettujen kevät.
Ne oli sitten tän raskauden ekat kunon supistukset, oikeen pyllyssäkin tuntui ja poltteli. Nytkin on maha ollut ihan kovana, mutta ei satu.
Pitänee lähteä käveleen ja harrastaan seksiä tai jotain.

Tuitsu ja Tirppa rv 41+3
 
Vesseli, noista äidin raskauksista.
Mun mutsi on synnyttänyt meijjät molemmat useita viikkoja aikasemmin ja ollaan oltu reippaasti alta kolmekiloisia.
Että ei pidä ainakaan mun kohdalta paikkansa ja sinäänsä hyvä, mutsilla on supistelu herkkä kohtu ja joutu siskosta olemaan 28 vkolta vuodelevossa.
 
Vesseli: Meillä taas äitini on synnyttänyt mut viikkoa etuajassa ja mun tyttö syntyi 9 päivää etuajassa. Mun pikkusisko on mennyt 2 viikkoa lasketun ajan yli ja aikast pahalta näyttää täällä nyt... :( Mut en mä usko noihin juttuihin...

Tuitsu: Se just paskinta on, kun ne loppuu just silloin kun ajattelet, ett nyt lähdetään... :headwall: Täälläkään ei yön jälkeen mitään, mutta taidanpa tänään taas ihan uhallanikin sekstailla taas miehen kanssa... :heart: Mulla on muuten jännä juttu, kun lähes joka kerta vkolta 36 on seksin jälkeen ollut näitä supistusjuttuja. Eilen ne oli kyllä rajuimmat mitä koskaan... Kannattaa Tuitsu kokeilla. Niin, ja paljonko sulla oli se painoarvio???? Mä täällä huolestuneena kyselen, ett onko kellään muulla ollut se arvio tota 4 kiloo....

 
Huomenta vaan täältäki!

Minä myös heräsin neljän aikaan koviin supistuksiin mutta ne kestivät vain onneksi tunnin verran. Pääsin sitte jatkaa unia. Aamulla harrastettiin erotiikkaa kultsin kans.. saas nähä mitä se saa aikaan. :whistle: ;) Pitäs kuitenki vielä lähtee tälle päivää siskon kans kaupungille ostoksille. Mutta tokkopa tuolla nyt mitään tapahtuu..
Olen nyt asennoitunut siihen että ennen joulua tuo möykky ei tuolta ulos halua! |O
Vaikka just tänän keskusteltiin miehen kans että olis se nyt oikeus ja kohtuus että vois syntyä jo kun kerta tekee mulle niin tukalan olon. Terkkarin mukaan enää alemmas se ei voi tulla.. Tai tietenki sit ku pää näkkyy mut siis että nyt on niissä kuopissa että kohta pitäs tipahtaa sieltä. Mutta ei!! tää on samanlainen jästipää kuin isänsäkin! :p

Riikuli ja Tuitsu: :hug: :hug: Teillä on jo kuitenki eräpäivä mennyt niin olishan tuo jo aika ulostautua niillä vauvoilla eikä vain tuolleen säikytellä!! :heart:

Vesseli: Meillä on mutsilla ollut jos minkämoisia synnytyksiä että niihin en voi oikein verrata. Mut sen se äiti sanoi tuossa joku aika sit että "miten sulla jo kolmannelta lapselta on tuollaisia vaivoja.. mulla ne tuli vasta viidennen jälkeen!" :eek:

Mut kai tästä pitää yrittää suoriutua tuonne kaupunkiin pikkuhiljaa..

Lumienkeli ja öykkä möykkä 38+6
 
Heipä hei kaikille tasapuolisesti :)

Täällä ollaan oltu hereillä jo kuuden jälkeen kun isäntä lähti koiran kanssa lenkille! Tuntuu että on saanut aikaiseksi jo vaikka mitä kun on herännyt ajoissa. Voi kyllä olla että joutuu turvautuun päiväuniin jossain välissä :D

Tulin juurikin neuvolasta, kaikki oli hyvin eli sydän jumputti pienellä vahvasti ja sykkeet oli 130-140 :heart: Pääsin vielä ihan ultralla tiiraan pienokaisen vointia ja asentoa: pää jo niin alhaalla että se ei sieltä enää nouse! Hyvä niin, on neiti tajunnut jo varhain miten kohdussa ollaan, mutta ei selvästikkään sitä miten sieltä tullaan ulos :) Nyt on tuon kaiken painelun ja tökkimisen jälkeen pienokainen ollut tosi vilkas. Eilen hän taisi vaan nukkua enemmän, kun liikehdintä oli vaisumpaa!

Neuvolan täti lohdutteli että vaikka vielä ei tunnu että synnytys olisi lähellä, saattaa tilanne muuttua hetkessä! Eli vaikka mitään oireita ei olisikaan nyt niin parin päivän päästä saattaa tilanne olla aivan toinen. No, yritän olla miettimättä sitä vaihtoehtoa että joudutaan käynnisteleen joskus vuoden vaihteen tietämillä... Toivottavasti pääsen tositoimiin jo ens viikolla :) ...Tai aiemmin...

Ajattelin tänään leipoa joulupullia ja kahvikakun pakkaseen (miten niin väkisin keksittyä tekemistä ). Löysin hyvän tuntuisen pulla-ohjeen: siihen tulee täytteeks valmista piparkakkutaikinaa! Vissiin melkoinen kaloripommi :ashamed:

:hug: kaikille yliajalla kärvisteleville, perästä tullaan ;) Tää lähtis leipomusten pariin!

Nora ja Vilma 39+4
 
Äippäpolilla käyty ja fiilis on hyvä. Viimeistään ens ke eli laskettuna päivänä aletaan käynnistää, jos ei tämän päivän sisätutkimus antanut vauhtia. Ärsytti se lääkäri vähän kalvoja ja sanoi, että toivotaan, että auttais ja pääsisit tänne jo nyt viikonloppuna! =) Nyt jännittää ihan älyttömästi, että alkaiskohan jotain tapahtua...

Eli erityisesti Riikkulille: Tänään (39+2) oli arvio 4100 g, eli ei ole pieni vauva täälläkään. Veikkasivat, että jos päästään tuonne laskettuun aikaan, niin saattaa olla jo "pahimmassa tapauksessa" lähemmäs 4500. Yritän olla ottamatta paniikkia asiasta, vaikka hieman tuo koko hirvittää. Ja kuulemma synnytys ei pitäisi pienillä odottajilla olla sen vaikeampi, koska ratkaiseva tekijä on sun lantion sisämitta.. Siis ihan kuulopuhetta, en tiedä onko faktaa... Mutta yritä olla stressaamatta! =)

Minky 39+2
 
Mä heräsin aamulla jo ennen seitsemää. Sitten ysin jälkeen alkoi sänky houkuttelemaan. No, eihän toi vapaapäivää viettävä 4 v. sitä tietenkään ymmärtänyt vaan kiehnäsi selkäpuolella paidan alla. Sillä on aina ollut tapana hakea "kylmää selkää". Mut viime aikoina selkä on ollu aika kuuma.

Eipä täälläkään tainnu sekstailu auttaa. Ruinasin, et anna ny edes säälistä, et sais vähän kypsytettyä paikkoja. Ois kai pitäny ne jalat nostaa ylös tai seistä päällään? :LOL:

Vesien menon lisäksi odotan sellaista supistusta, kun oli keskimmäisen kanssa. Tiesi heti, et se on ny menoa. Ja uskokaa vaan esikoista odottavat, et kyl sitä tietää, millon on se oikea hetki.

Itse tekis mieli lähteä jo parin tunnin supistelusession jälkeen näytille, mut ei jaksa niitä turhia käyntejä. Etsin eilen ja toissapäivänä niitä akupunktiopisteitä ja täytyy sanoa, et kipeitä pisteitä olikin. Malttanen vielä ensi viikkoon asti odotella niiden painelua.

Joskus tuossa alkusyksystä sanoin, et 17.pvä olis hyvä synnytyspäivä... Mut tää vekara varmaan tahallaan odottaa, et jousimies kääntyy kauriiksi. Niin kuin tuo kuopuskin odotti, et skorpioni vaihtuu jousimieheksi...

 
Minky
Kyllä se ihan faktaa on, et lantion sisämitalla on merkitystä.

Riikkuli
Meillä kans odotettavissa nelikiloinen tulokas. Raskausdiabetes vauva taas tulossa... kolme vkoa sitten painoarvio oli 3300g, ja jos se asukki kasvaa 200g/vko, ni nyt se olis kai 3900g???

Mulla on painoarvioultra LA 20.12. Ehkä ne sit alkais käynnistää pikkuhiljaa. Tosin lasketun ajan jälkeen asukit ei enää hirveästi kuulemma kasva. Mut kun tuo suklaa ja klementiinit maistuu aika hyvältä, et saa kyllä pinnistellä kovasti...
 
¨Huomenta päivää!

Elämäni ensimmäinen sairaalayö takana...Aamuyöstä heräsin siihen, että jotain märkää valuu. Jee lapsivesi, mut menin vessaan, niin se oli verta:( Pelästyin, että nyt on istukka irronnut. eI muuta kun nopeesti ä-polille. No sydän äänet kuuluivat hyvin. Vietin yön käyrällä ja nyt tulin päiväks kotiin, sillä supistuksia ei ole. Ei ne oikein tiennyt mistä vuoto tulee, mutta epäili kohdunsuuta ja että synnytys käynnistys näin. Kohdunsuu 2cm auki...nyt pitäis jotenkin saada tää synnytys alkamaan.

Sorry jos etuilen jonossa :whistle:

Vesselille vastaukseksi tuosta synnytyksen perinnöllisyydestä. Itse olen syntynyut laskettuna päivänä ja mun pikkusisko kolme päivää yli lasketun, joten ei se nyt ihan pide paikkansa, sillä tää oma lapsonen on nyt viikon yli lasketun.

Mukavaa päivää ja odotuksiin!

 
Hello..
Täällä ollaan ainakin vielä kasassa :wave:
Eilen illalla supisteli taas lupaavasti,jopa 3 minuutin väleinkin tuli muutamaan otteeseen. Mutta lopahti taas :/
Mä niitä akupisteitä kattelin ja kokeilin mutta en tiedä auttoko,tuskin tollanen pikkurävellys mitään teki kun en kait löytäny ees oikeita kohtia.

Musta alkaa kanssa tuntua että tää vauva kasvaa varmaan valtavaks jos vielä kauan tuolla keikkuu..eka lapsi oli mulla 3080 g ja toinen 4000 g. Mä oon veikkaillu että tää oon siitä välistä,vatsa tuntuu sen kokoselta. Mutta saa nähä kun tää tuntuu vaan paisuvan ja paisuvan että minkä kokoseks kasvaa.

Eilen muuten mullakin kuulu kaks kertaa kova napsahdus mahasta..jäin sitten jännittämään että loiskahtaako kun nousen mutta ei. Miestä heikotti kun sanoin että ilmeisesti sitten vaan vauvan nivelet paukkuu tai jotain..oli sitä mieltä että ei oo mahdollista mutta näin mulle lääkäri on sanonu.
Mullaha ei edellisissä ole lapsvedet menny muuten ku puhkasemalla joten en ihan tiedä miltä se tuntuu..ekassa kyllä hissukseen oli lorotellu kun lapsvettä oli niin vähän että siks puhkasivat.

Nyt tässä mietin että meniskö näillä vähillä rahoilla hakee ja kattoo joululahjoja..jotenki ois virtaa mutta pelottaa jos alkaa se melskaaminen masussa niin että se jalka taas pettää. Miehelle en oo vielä sanonu mitään kun sieltähän tulee hetii noottia että miks pitää lähtee kun kuitenkin alkaa sattuu..mutku haluu!!!! Jotenki ahistaa tässä himassakin istua ja oottaa synnytystä kun ei se ikinä synny ;)


 
Riikkuli, mun vauvan painoarvio oli maanantaina 3400g eli ihan keskikokoinen on tulossa.
Sanoin jo miehelle että tänään meillä on seksiä. Pitää nyt yrittää kaikki...
Mutta onneksi maanantaihin ei oo kuin kolme yötä, sitten tää lähtee käynnistymään. Neuvolassakin kävin just viimistä kertaa ja täti siellä vakuutteli että käynnistys on paljon helpompi juttu näillä viikoilla kuin ennnen laskettua aikaa ja että saattaa jo ensi yönäkin tulla lähtö kun jo viime yönä varoitteli lupaavasti, kun mulla ei oo ollut supistuksia kuin ekan kerran tosiaan yöllä.

Hulalle tsemppiä! Ihme että pistivät vielä kotiin kun vertakin tuli, ite olisin varmaan saanu sydärin säikähdyksestä. Onneksi kaikki oli kuitenki hyvin!
Hyvää synnytystä!
 
Ilmoittaudun minäkin joukkoon edelleen :wave:

Huomenna olis eräpäivä...
Toissapäivä ja eilinen meni kamalan närästyksen ja vessassa juoksemisen merkeissä, oli muillakin vissiin tuota samaa? Tänään olo ollut taas normaali.

Huh! Hulalla ollut pelottava yö! :eek: Tuo verenvuoto säikäyttää varmasti vaikka kuinka olisikin sitten vaaratonta.

Riikkuli täällä myös painoarvion mukaan, jos laskettuna syntyy niin on sen 4kg ja rv 42 jopa 4,3kg. Saman kokoisen oli esikoinen. 37+4 arvio oli 3,5kg.

Asraille ja Lispetille onnea pojista ja olihan varmasti muitakin vauvautuneita, ONNEA kaikille :heart: :heart: :heart:

Nyt syömään ja päikkäreille!

liplap 39+6
 
Myrskynmerkki: Tää lähtee kanssa esikoisen kanssa nyt kaupungille, vaikka mullakin tuo vauvan pää oainaa hulluna nivusiin, ett jalka aina pettää, mutta sillä uhallakin... Päätettiin, ett mennään tytön kanssa ostamaan vauvalle eka joululahja, jos hän sitten päättäisi syntyä! Jos hän on vaan loukkaantunut, kun ei olla vielä ostettu hänelle mitään... :D

Tuitsu: Seksiä täälläkin tiedossa tänään... :heart: Miehelle jo vihjailin, ett sama sessio kuin eilenkin edessä. :LOL: Ja soitin äippäpolille tosta supistelusta. kuulemma hyvä juttu vaan, jos aiheuttaa noin kovia suppareita. Vauvalla ei vaaraa niin kauan kuin lapsivettä ei lorahtele... Kuulemma seksiä vaan... :LOL:

Nyt lopetan stressaamisen ja parkumisen... Mä olen ihan tomaatti. Jos meikillä sais hiukan peiteltyä... :LOL: Tää tulee kun on valmis. Oli hän sitten 4 tai 5 kiloinen... :LOL:

työkaveri lähetti viestin äsken, ett hän on ihan varma, ett huomenna syntyy meille vauva, saas nähdä kuinka käy...


Riikkuli
 

Yhteistyössä