JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika-------TYKS
Mussupussu----------esikoinen, tyttö--------KOS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö---------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs, tyttö--------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika-------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986--------------esikoinen, poika------TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika-----HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö-----K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö----K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö--------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen----------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------TAYS
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas-------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-----------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas--------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen------------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN--------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika------------Lontoo
kevät ja ruu---------kuudes

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS
Jive- ----------------esikoinen, poika-------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö--------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
*poks*

Korkkaan uuden ketjun =) Jee, jo marraskuu!!!! Tässä kuussa alkaa sit enemmän kuulkas poksua jo muutakin... Aikaisimmat tontut mobilisoitunevat varmaan kohtapuoliin.

Josta tulikin mieleeni; mitähän mahtaa kuulua ihka ensimmäiselle joulukuiselle? Nepsus, miten menee?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Härkänainen:
Terve!

Olipas eilen ihan kiva istua iltaa tyttökaverin kanssa. Harmi vaan, että ilta päättyi liian aikaisin, ei me vanhat enää jaksettu sitä kummitus-meteli-touhua. Nyt sit väsyttää ja pumppu hakkaa yli satasta leposyykkeellä.. alkaa hieman huolestuttamaan. Oikeesti. Hengitys on vaikeeta, sellasta ihme ähkimistä.. Ja ihan törkee väsy, vaikka olin kotona yheltä ja heräsin vasta aamuysiltä... En tajua. Oon yrittäny nukkua päikkäreitä noin 10 kertaa, mutta en voi, kun henkeen ottaa ja se pumppu hakkaa.. Onneksi neiti myllää tuolla mahassa, kyllä sillä kaikki on hyvin.

Laskin muuten huvikseni nuita viikkoja.. oispa kiva, jos tämä neiti syntyis tasan viikolla 37, ukko täyttää 33 juuri silloin. Vitsi.. se ois kyllä jo liian hyvä tuuri.. edellinen on nimpparilahja ja sitä edellinen isäinpäivälahja.. heh heh.. nyt ois siis synttärilahjan vuoro.

Ukko teki eilen oharit sit lisäksi.. minä siinä lumikelissä ajelin tytöt mummolaan ja sit valmistauduin sille saunaporukalle kuskiksi (tiesi varsin hyvin) oli sit laittanut keskiyöllä viestin, että on jo kotona.. ei ottanut mitään ja ajoi omalla autollaan pois. No, kiva.. Minä vedin ykköset päälle verkkosukkahousuineen ja saappaineen päivineen.. ja sit se ei ees halunnu nähäkään minua siellä. Että mukava. Otettiin sit matsi yöllä, eikä vieläkään asetu. Minusta tuntuu, että passitan sen kohta lääkäriin, se on varmaan masentunut.. oireet ja merkit viittais aika hyvin taas siihen, eikä olis ensimmäinen kerta. Huoh.. No.. menee se näinkin taas jonkun aikaa. Luin sen Härkösen kirjan pihtaavasta miehestä.. hyvä oli, mutta ei ois just nyt kannattanu lukea, huumori ei riittänyt ja tulin vaan pahalle päälle.

Minä sitä isyyspakkausta mietin.. en tehnyt ja hyvä niin. Se sai koiranpennun, olkoot tyytyväinen edes siihen.

Ehkäisystä.. mulla oli tätä ennen hormonikierukka ja aivan huippuhyvä oli! Mulla vaan on niin pieni kohtu, että se tuntui ja pisti, mutta tehot oli hyvät ja toiminta varma. Nyt tuskin tarvitsen edes ehkäisyä.. ei meillä mitään tapahdu. Kumiukkoja en suostu käyttämään, niistä tulee törkee kutina, kaikísta. Kokeilin myös jonkin aikaa rengasta ja se oli ehdottomasti paras, mutta tulin ilmeisesti allergiseksi sille renkaalle, koska tuli se "pulloharja värkkiin ja heti" -olo 4 renkaan käytön jälkeen ja se loppui 1,5vrk:ssa kun otin renkaan pois. Pillereitä en ota, mielialat ja migreeni vaivaa niitten kanssa pahasti. Että.. päädymme selibaattiin, mikä tuskin minun ukon kanssa mikään ongelma on.

Mutta. Nyt menen taas yrittämään unille.. jospa viimeinkin.. todellakin joku vie yli puolet minun keuhkoista.. hankalaa.
Mie toin tän tänne kun kerkesit vielä kirjoitella vanhaan ketjuun samaan aikaan kun tein tätä uutta.

Jatketaan, ystäväiset!

 
Heippa!Mulla vaavi nyt jo 2,7 kg- lekuri arvioi torstaana että syntyisi 4 kg painoisena!

Mites teillä muilla on on painoarvion kanssa?
Onko tullut massuun raskausarpia?Mulla ei-kumma kyllä.
Ah-odotan niin sitä aikaa kun saa taas olla oma erillinen itsensä ja saa karistaa raskauskilot.. Tää olo kun on jo aika pinkeä....

t.D 33+5 :whistle: :whistle: :whistle:
 
Marraskuuta täältäkin!

Olipas vilakka ilma ulkona, ekaa kertaa tänä syksynä sellaista talven tuntua ilmassa! Laitoin puistoon ihan liian vähän vaatetta päälle (vaikkakin enemmän kuin yleensä ) ja piti jo puolen tunnin kuluttua lähteä kotiin. Nyt pakkasin esikoisen tuonne partsille nukkumaan kuin jonkun pikku eskimon =).

PainoarvioG: Meillä oli painoa 1290 g viikolla 28+0, ja ultrannut lääkäri sanoi, että nelikiloinen tulee. Taas kun katselin Tekayn käyrää, sen mukaan hän olisi rv 40 alle nelikiloinen jos pysyy tasaisesti tällä käyrällä. Mutta isoveljensä oli 4,4 kg (tosin pituuttakin 55 cm, ja syntyi rv 42+3...) eli tuskinpa tästä mikään pieni tulee myöskään.

RaskausarpiG: Esikoisen odotuksesta niitä on jonkin verran, en ole huomannut että olisi tullut lisää, vielä. Tästähän sitä kuitenkin vielä vaan paisutaan...

Grynna 32+4
 
Kummallista muljutusta mahassa taas tänään... Ei oo mitään vertailukohdetta, kun eka on tulossa... Jännää.

Painoarvio on meillä kyseenalainen. Vauva ei tahdo kerätä rasvaa ja oli rv35 ainoastaan 1800 grammaa. Pudottiin kasvukäyrältä... Tässä ajattelen, oonko tehny jotain väärin... Syntymäpainoa on vaikea ennustaa, mutta todennäköisesti hyvin pieneksi jää, n. 2,5kg tai alle.

Raskausarpia ei oo mullekaan tullu. Tai sit en oo vaan huomannu niitä?

Isyyspakkaus taitaa jäädä multa antamatta. Eiköhän noi miehen kaverit hoida sen homman. Ainakin ollaan saatu yks vaaleanpunainen body, jossa lukee: "Mun isä on vahvempi kun sun isä". Mä en oikeen noista hupitekstijutuista silleen välitä...

Mitäs toi petite-ten POKS tarkoitti? Eikai vaan...? =)
 
Kiitos Kamomilla !!! :flower:

Raskausarvista.. ei ole tullut, ihmettelen suuresti.

Painoarvio 1551g viikot 30+5. Synnytykseen mennessä arvio 3500g ja tuota epäilen itsekin, sellaselta vaan tuntuu.

Nyt on pulssi tasaantunut.. närästys iski ja otin rennietä, se sit vissiin auttoi. Mutta tympii silti.

Meillä ihmeen paljon lunta ja loskaa. Ei paljoo viiti huvikseen ajella, vaikka talvikiekot on jo alla. Eilen oli ihan oikee talvikeli liikenteessä, tuolla syrjäsemmässä, mutta muutoin tiet oli vaan märät ja tienvarret täynnä sohjoo.

Eipäs muuta.

Härkis 34+3
 
Ihanan jouluinen keli, puut ja pensaat on niin kauniita, kun ovat lunta täynnä. Kynttilöitä poltellaan.

Kamomillalle kiitokset taas uudesta pinosta!

Tosiaan kohta alkaa varmaan tulla muitakin kuin täysien viikkojen poksumisia! Kuinka moni muuten arvelee jakautuvansa jo marraskuussa? Minä ainakin!
Siihen liittyen olisi taas kysymys: jos päädytään suunniteltuun sektioon syystä tai toisesta, niin millä viikoilla se yleensä tehdään? Huomaa, mikä on taas meikäläisen mielessä päällimmäisenä :whistle:

Mulla ei ole oikeen tietoa painoarviosta. En nyt edes muista, millä viikoilla edellinen lääkäri oli. Silloin oli arvio vauvan koosta: iso. Että näin tarkasti. Synnytystapa-arvio on tulossa, eiköhän siellä taas viisastu vähäsen.

Raskausarpia on ihan reilusti oikealla puolella, missä vauvakin majailee. Peilin kautta nekin täytyy tarkistaa, kun ei muuten enää näe :D

Isyyspakkausta en varsinaisesti taida jaksaa kasata, mutta ehkä jonkin kivan pienen jutun voisin isänpäivänä ojentaa, jos vielä tulee käytyä kaupungilla. Jos ei muuta, niin isot kasat salmiakkia, tuleva isukki on siihen ihan hulluna :LOL:

Pulla ja mukellusta mahassa 35+3
 
DoB
Marraskuuta joulumammat :) Niin se vaan lähenee. Mä pesin tänään vauvan vaatteita ja peittoja, lakanoita jne. Eli pikkuhiljaa täällä valmistaudutaan. Ihan mahtavaa kun on näin vähän jäljellä! Rakastan tätä massua mutta odotan kyllä pääsyä taas omiin mittoihin. Alkaa tää masu meinaan olemaan aika pinkeä. Mies ikävöi tätä jo etukäteen, on nyt muutaman kerran ihan tosissaan sanonut että laitetaan sinne pian kasvamaan uusi vauva :D No ei kyllä laiteta, mä haluan tarpeeksi väliä seuraavaan.

Raskausarpia ei ole toistaiseksi näkynyt, pystynköhän niiltä välttymään.... ;) Suonikohjuja pelkäsin myös etukäteen mutta ei niitäkään ole tullut.

Painoarviosta Meille sanottiin rv 28+0 1kg ja seuraavan arvion saan ensi viikon neuvolassa.

Mä en tee isyyspakkausta, mutta vien miehen ensi viikonloppuna yllätyksenä valokuvausliikkeeseen, jossa meistä otetaan yhteiskuvia (me ja masu pääosassa). Mies on niin rakastunut tähän mun masupalloon niin ajattelin, että ois kiva saada sellaisia suloisia odotuskuvia ihan ammattilaisten ottamina. Jää ainakin kivoja muistoja :heart:

Kohta saunaan ja sitten vähän leffailtaa kotona! Ihanaa kun ulkona on pimeetä ja kylmää ja itse saa olla sisällä lämpöisen peiton alla :)

Dob ja pieni 35+3
 
Boe
POKS rv 34 B) Ja hyvää pyhäin päivän jatkoa kaikille.

Tänään onkin ollut vauhdikas päivä. On juostu hautausmaat, kyläilty äidin luona ja nyt olis kakkupohja uunissa. Huomenna tulee sukulaisia vanhan asunnon läksiäisiin. Tällä asunnolla on takanaan yli 40 vuoden historia ja nyt on aika luopua :'(

Muuttolaatikot odottaa täyttöä, mutta kun ei millään jaksaisi. Onneksi ei oo vielä mikään kiire muuton suhteen, mutta olotila alkaa olemaan aika hankala. Poju on aikamoinen hippaheikki ja pitää paikkoja lujilla aamusta iltaan. Pissalla saa juosta yöllä vajaan tunnin välein.

Tuosta painoarviosta sen verran, että meidän pojusta olisi tulossa 4,5-4,8 kg... No, olihan tuon siskokin 4485 gr. Reilu kolmen viikon päästä olisi uusi arviointi ja jos näyttää vieläkin isolta niin sitten aletaan käynnistelemään.

Mietin tuossa juuri, että hyvällä lykyllä neljän viikon kuluttua käärö kainalossa. Mutta jos käy niin kuin esikoisen kanssa niin sitten odotellaan vielä yli 8 viikkoa |O Esikoinen syntyi rv 42+2 ja kyllä ne kaksi viimeistä viikkoa oli ihan tuskaa.

Ihanaa kun pikkuneiti nukahti tänään vauhdikkaan päivän jälkeen saman tien ja isäntäkin viihtyy kotosalla. Pitkästä aikaa sellainen mukava, rauhaisa fiilis. Mulla on miljoona tuikkua pitkin ja poikin asuntoa sekä parvekkeella lyhtyjä. On tässä pimeässä vuoden ajassa jotain positiivista kun voi polttaa kilo kaupalla kynttilöitä.

Kohta alkaa joulutohinat :eek: Saa nähdä millainen joulu on tiedossa. Eipä uskalla mitään suunnitelmia tehdä kun ei tiedä ollaanko pullahdettu. Kinkku ainakin paistetaan ja pikkuneidille jotain hässäkkää. Jos ei itse jaksa niin sitten pyydetään muita apuun. Mitenkäs muiden joulusuunnitelmat?

Vielä pitäisi lähteä huonekaluostoksille ja saada uusi asunto suht´valmiiksi ennen h-hetkeä. Aika menee vaan hirmu vauhtia eteen päin. Kun saisi edes tärkeimmät asiat paikoilleen niin loput voi jättää sitten myöhemmäksi.

Nyt vaan tsemppiä kaikille! Hei, aletaan olemaa voiton puolella hiljalleen...

Rv 34+0
 
Meillä painoarvio rv 28+5 oli n. 1300 grammaa ja lääkäri arvioi, että päälle 3,5 kiloa tulee painamaan laskettuna aikana, jos samaa käyrää kasvaa. Täällä ei mitään uutta, jotenkin kadehdin teitä, joilla laskettu aika on jo joulukuun alussa :D .. Ei malttaisi odottaa, että oma rakas vauva syntyy :heart:
 
MARRASKUU JO!!!!

Meillä oli toi painoarvio viikolla 32+5 reilu 2 kiloa, eli tekayn kalenterin mukaan tulis painamaan lasketun ajan kohdalla n. 3,5 kiloa. Voihan tohon kasvuun tulla välillä spurtteja, ja välillä taas kasvaa vähän hitaammin.. mut eiköhän sielt joku päälle kolmikilonen mötikkä ulostaudu.. :D Voi toivon niin että syntys viikoilla 37-39. Jotain siltä väliltä!! :xmas: Sitä vissii melkein jokainen toivois.. :LOL:

Meillä oli yhden yön 2kuukautinen vauveli hoidossa ja oli kyllä aivan ihana tapaus. :heart: Miljoona kertaa enemmän vaan oottaa sitä oman nyytin syliin saamista! :heart:

pikku ja potkis 33+1 :xmas:
 
ainii! piti vielä kysyä LIIKKEISTÄ, että ootteko huomannu muutoksia vauvan liikkumisessa about 30 viikon jälkeen..?! Musta tuntuu et tää ei enää niin riehakkaasti liiku niin paljoo ku ennen. Eniten riehuu varmaa myöhään illalla/yöllä. Ja ei sillonkaa niin hirveesti. Päivällä vaan lähinnä muuttaa asentoa tai jotain... :eek:

Ja sitte vielä! pissa-asiaa! :D tuntuuko muilla että tulee pissaa väkisin housuu jos esim. nojaa eteenpäin istuessa tms.??! Mulla tuntuu usein ja se on inhottavaa.. :ashamed:
 
B-7
Jep Viikot poksuu,ei suinkaan mikään muu =)

Raskausarvista ei,ihme kyllä.Ikinä en oo niitä saanut.Vielä muutama mahdollinen viikko ne saada ensi kertaa elämässä,mutta vielä en siis omista... :whistle:

PainoarvioRv 26+ oli 811g-->la:na n 3kg.
Rv 32+ oli kirinyt painossa,arvio 1800-1900g-->La:na 3,5 kg.
Mulla ei oikeen oo hajuakaan itsellä minkä kokoinen olisi.Välillä hiipii ajatus isosta vauvasta kun taas välillä pienestä...Eli kokemus ei tuo kuitenkaan varmuutta :LOL:
 
Heipsis!
Hurjaa, marraskuu!!!! Rupee jo jänskättää!! :)

Tuosta painoarviosta, miten ja missä se on teille tehty? Olen yrittänyt neuvolasta kysellä että tehdäänkö painoarviota ja vastauksena on ollut että ei mitään erityistä arviota tehdä... kunhan vaan tuota sf-mittaa mittaillaan ja mahaa painellaan... eipä muuten. Höh... mäkin tahtoisin jotain arvioo että minkähän kokoinen vaavi ois tuloillaan!

Raskausarvista ollut puhetta. Ei ole vielä tullut yhtään.. Olikohan se nyt petite-te (jos en ihan väärin muista) kun vannoin body shopin kaakavoin nimeen ja sitä olenkin ahkerasti käyttänyt varmaan tuolta rv20 asti joka päivä :) tiedä sitten onko sillä mitään vaikutusta... mutta mukavalta tuntuu ainakin kun nahka ei ole niin kuiva!

Liikkeistä oon huomannut että liikkeet ovat muuttuneet erilaisiksi.. Ei tule enää niinkään potkuja, vaan enemmän on semmoista möyrintää ja muljuamista... ja sitä lajia riittää! :D kovasti aktiivinen tuntuu olevan!

Tänään on ollut melkoisen ankea päivä.. jotenkin niin kovin väsy ja hieman masentunut olo... vaihtelee kiitettävästi nää mielialat! Toivottavasti huomena parempi... huoh... Tää mamma alkas olee aika kypsä tähän raskaana oloon taas... toisaalta taas jo valmiiks haikee olo kun tää massu tästä häipyy! Vasta olen jotenki sopeutunu tähän ulkomuotoon... mutta toisaalta taas haluaisin jo nopeasti oman kroppani takaisin ja mahtua vanhoihin farkkuihin (jos sellaista päivää enää koskaan tuleekaan!!! )

Sapis ja pikkuinen 34+3 muistaakseni :D
 
Laitan kanssa tähän vähän päivityksiä kuulumisiin. Eli viime vkolla oli tuo ylimääräinen ultra istukan paikan takia ja silloin vkoja 29+5 ja vauvan painoarvio1200g. Musta tosi vähän, koska mun esikoinen painoi syntyessään 3900g. Tosin sf-mitatkin olivat silloin isommat..Vaikka painoa on kyllä tullut mulle jo nyt saman verta kuin esikoisesta painoin laitokselle lähtiessä. Istukka oli edelleen vain 1cm kohdunsuulta ja 36vkolla siksi synnytystapa-arvioon. Toivon niin, että saisin synnyttää alateitse! Kohdunkaula oli pehmennyt ja hieman lyhentynyt, ei huolestuttavasti kuitenkaan. Huomasin muuten, että mun maha putosi alemmas tuossa pari päivää sitten, on helpompi hengittää. Onko muiden masut jo putoilleet ja missä vaiheessa se yleensä tapahtuu?

Nyt tällä vkolla oli sitten neuvola 31+1, jossa kaikki hyvin(paitsi painoa tullut jo 12kg ja siitä viimeiset 10kg 9vkon aikana :ashamed: )En saanut kyllä noottia siitä, koska turvotukset ihan silminnähtävät ja saikullahan olen ollut jo 8vkoa supistusten takia enkä juuri pysty liikkumaan. Lisäksi mulla aloitettiin tuolloin 8vkoa sitten yksi nukuttava masis-lääke unettomuuteen, kun en ollut liki pariin vkoon pystynyt suppareiden takia nukkumaan. Tolla masis-lääkkeellä nestettä keräävä ja lihottava sivuvaikutus :( Valaaksi itsensä kyllä tässä tuntee :'(
Eipä muuten ihmeempiä
Minttu ja pirpana31+4
 
B-7
Saparo-81 Ai mäkun tykkään ihan hirmuisesti sen tuoksusta :eek: Mutta niinhän se on ,makuja on monia ;) Pääasia että tuote ajaa asiansa,eikö?

Mintulle voimiä lääkityksen sivuvaikutuksiin!Toivottavasti pian helpottaa! :hug:

Mulla vauva hilaa itseään yhä alemmas.Ystävät huomauttelee miten alhaalla vatsa on ja itsekin sen huomaan ja tunnen :eek: Mulla ihan oikeasti nyt tunne että voikin tulla piakoin(ja sitten kitisen täällä 40+ viikoilla...)Tuntemukset on kyllä vahvoja ja ensi viikonloppuna meillä menoa jolloin pitää olla kasassa joten pidän jalkoja täällä tiukasti ristissä :$ Sen jälkeen saa sitten tulla jos on tullakseen!
Päivä kerrallaan.

Hassu tilanne kotona.Ei ole kuin yksi,nuorin,lapsi kotona =) Kaikki muut yökylillä.
Koiranpennutkin lähestyvät luovutus ikää,ensi pe haetaan ensimmäinen ja seuraavan viikon alussa loput.Onki aika melske jo ollut,kun eivät enää tuossa yhdessä huoneessa pysy...
Ihanaa ja kamalaa,samaan aikaan,luopua pehmoisista vieterikoirista :|

Jep,palailen asialle,petite ja seiska rv 35+1
 
Ihanaa marraskuuta tännekkin :wave: ..Muutto hommissa menny koko v-loppu, ja vielä on paljon tehtävää, mutta pikku hiljaa valmista :D

Täällä on jo täys talvi :eek: perjantaina sato lumi maahan, ja näyttäs vielä pysyvän :xmas:

vauvis neiti 32+0 POKS!!! :heart:
 
Nyt MÄ oon kiukkunen! Vauvan työnimihän on kiukkunen, kun se inhoaa noita paparazzeja (ultraavia lääkäreitä) ja on muutenkin ihan hyperaktiivinen. Onkohan koliikkivauva tulossa, jaiks! Mutta joo, yö meni valvoessa ja heräsin vasta puolisen tuntia sitten. Sain kuitenkin parin tunnin aamu-unet... Olen nukkunut niiiiiin hyvin kuluneen viikon ajan ja kipujakin on ollut kohtuullisen vähän, mutta nyt, PAM, hammassärky! Ei helevetti. Tämäkin vielä. Oli niin kipeä oikea alaleuka, että säteili oikeaan korvaan ja silmäänkin. Nyt taas helpottaa, mutta odottelen mielenkiinnolla ensi yön tuskia... Mulla kun on ollut peräti yksi reikä hampaissa koko elämäni aikana ja se toinen päättää oireilla just NYT.

Mulla on yks nukkuma-asentovinkki. Nukahdin yks päivä sohvalle sellaseen puoli-istuma-asentoon ja heräsin tosi kivuttomana! Kannattaa kokeilla. Kasa isoja tyynyjä selän alle. Kai siinä jotenki selkä lepäs tai jotain.

Lunta ei tänne etelään kannata edes toivoa. Jos nyt kumminki edes jouluna pari senttiä sataisi...

Joulusta ja joulusuunnitelmista joku kirjoitteli ja kyseli. Olemme ilmoittaneet ystäville ja sukulaisille, ettemme liiku kotoa mihinkään. Saa tulla kylään jos jaksaa ja haluaa. Mies on kinkku-hullu, joten paistaa taas kerran ison kinkun, jota syödään liian kauan kyllästymiseen asti. Anoppi varmaan tuo laatikot, jotka se on siis tuunannu saarioisten valmislaatikoista, hävytön! Mä voisin vaikka keitellä perunoita ja kuumentaa glögiä... Lahjoja emme osta kenellekään. En jaksa sitä joululahjarumbaa ja kun päättää ettei osta kenellekään (tasapuolisesti), niin ei tule stressiä tai huonoa omaatuntoa. Ei kukaan varmaan meillekään mitään osta, tai anopinhan on pakko ostaa jotain kallista osoittaakseen, että heilläpä on paljon rahaa. Ja kovaan ääneen mainostaa, että tämä lahja oli sitten tarkoitettu hänen pojalleen. Ts. Näpit irti kaikki muut (eli minä)! Aion antaa anopille kunnon jouluhalin, kun tulevat (jos tulevat?) käymään. Katotaas miten se SIIHEN suhtautuu! Noninoninoni, kauhukuvat pois ja fiilistelemään. Kuusi pitää hakea isin mailta jossain vaiheessa ja koristeet pitää löytää ja päivittää ja laittaa paikalleen. Kynttilöitä olenkin jo laittanut ympäri taloa...

Niin ja mä oon käyttäny The Body Shopin Mustikkarasvaa. Aina sillon ku oon muistanu. Ja 100%:sta Jojobaöljyä. Siinä ei oo mitään lisäaineita ja sitä voi käyttää kasvoille ja vartalolle. Talvella tosi hyvä. Oli kyllä aika kallista Stockmannin luontaistuoteosastolla, mutta riittoisaa!

Tänään = 2.11. La = 2.12. Tasan yksi kalenterikuukausi...
 
B-7
Tuttipulloista Mä ekalla kerralla keittäisin pesun jälkeen,jatkossa ihan fairylla(tai mitä käyttääkin)pesut.Välillä keittäisin,mutten joka käytön jälkeen tosiaan.
Ja tutit keittäisin myös aika-ajoin.
Tärkeetä myös tarkistella välillä että tutti ehjä.Voivat vaarallisesti hapertua juuresta ja jos pääsee irtoomaan,on vaara tukehtua.Eli tuttien venyttelyä aina sillointällöin =)
 

Yhteistyössä