**Joulun odottajat** TOUKOKUU

:hug: Torvi ja eliisa,olen tosi pahoillani juuri kun toivottiin että enään ei tämmösiä tapahtuisi.Kovasti voimia teille kummalekkin.

Täällä oli taas kauheesti tullu juttua ja pääki lyö tyhjää,hauska vaikka itse ei käykään tääl kirjoitteleen jokapäivä niin silti pitää joka päivä käydä lukemassa teidän uutisia =)

Niin ja tervetuloa uusille!

Täällä oli ainakin ikäerosta puhuttu,meillä tulee noin 2v 1kk ikäeroa,itestä tuntuu passelilta ikäerolta,voi tieten olla että ajatus muuttuu kun esikoisella iskee uhma päälle samaan aikaan =)
Ja luonteesta meidän neiti on semmonen hulivili lempi puuhaa on kaikki mikä ei äitistä ole niin hirveen kivaa esim.roskiksen kaivelu ja kissojen hiekkalaatikon kaivuu.No osaa se onneks joskus levähtääki ja istuu nätisti äidin sylissä ja suukottelee :heart:

Mitäs muuta väsymystä täälläki ollu plussasta asti ja edelleen jatkuu,nyt on pitänyt joka päivä ottaa päikkärit ja silti illalla uni maistuu todella nopiaa hyvä että hyvät yöt kerkiää miehelle toivottaa.

Mulla on ihan samat oireet kuin jollakin muullakin oli,arvatkaa vaan muistanko kellä =) Eli väsymys ja kuvotus ja koko ajan pitäs jotain syödä että ei kovin kuvottais,iltasin on kaikist pahin kuvotus tosi hyvä aika mätää ruokaa naamaan mutta minkäs teet ja tämän takia painokin on alkanut hyvään nousuun nyt varmaan jo pari kiloa tullu.Niin ja turvotus on illalla ihan kauhee,maha ihan pullahtaa ulos.

Tällä oli jo alettu miettiin hankitoja niin pistänpäs minäkin kysymystä siihen liittyen eli kuin moni joilla toine lapsi meinaa hankkia tuplat ja mikä ikäero tulee tai kuin vanha vanhempi on?Ja mitä tuplia olette miettiny?

Meillä tulee tosiaan tuo 2v ja sen kans toisaalta pärjäis ilmanki mutta kun meillä ei autoa ole ja paljon kuljetaan jaloin niin olen miettiny että ehkä meille paras ratkasu olis ne tuplat ja en tiedä vielä mitkä mahdollisimman pienet.

Huomenna olis eka neuvola,pitä varmaan huomenna kirjotella kaikki ylös että muistaa kaikki tarvittavat asiat mitä se siellä kysyy,koska minä olen just semmonen että jos oikein aletaan kyseleen niin hyvä että oman nimen muistan.

 
:wave: No niin...jos nyt vihdoin sais jotain kirjotettua tänne,joka päivä nenä kiinni näytössä luen toisten tarinoita,(ja joskus jopa saatan ääneen kommentoida,et hei,mulla sama tilanne... :ashamed: ) mut en sit vaan koskaan saa aikaseks ite kirjottaa. Miten teillä joillain tuntuu olevan noin usein noita ultrassa-käyntejä? Meillä täällä mikkelissä on vaan viikoilla 12-13,ja sit toinen ihan lopussa,oisko ollu viikoilla 34-36 :$ Harmittaa niin pirusti,kun sehän se on koko 9kk:n kohokohta,et pääsee "vakoilemaan" tulokasta. Mut minkäs teet. Mulla on tasaisen epätasaisesti ollu hervotonta väsymystä ja pahaa oloa,esikoisen kohdalla se oli jatkuvaa suunnilleen ekat puol vuotta,ja nyt vaistomaisesti odottelen et millon se kunnon oksentelu alkaa,vaikka joidenkin mukaan sen pitäis olla jo vähenemään päin.... saa nähdä.

Noista unista sen verran,et mä olen nähny KAMALASTI unia kaksosista...... :x :eek: =) ja äitinikin meni asialla pelottelemaan,et muka tulis kaks. ja vasta kesäkuun puolivälin jälkeen se ultra :( pelottaa ja jännittää. Tai jos niitä onkin jo kolme...... :whistle: joo...no nyt alan ehkä olla jo vähän turhan...hmm...neuroottinen...vai mikä se on? :D

Makaroonilaatikkoa.......nam nam...täytyykin varmaan huomenna tehdä :p mutta nyt taidan painua ikenien pesulle ja peiton alle. Tai siis päälle,tuppaa hiki olemaan öisin ;) voimia kaikille!!!

Lauriina87 & toukka rv9+0
 
Huomenta.

Ensimmäisenä heti suuri :hug: Eliisalle. Ei riitä sanat kertomaan sitä mitä haluais sanoa :'( Ihan omat uutiset heti sun viestin alla hävettää, kun yhtä aikaa oltiin kirjoittamas näköjään enkä sit oo enää lukenu ees kuulumisia vaik pitiki.

Schätzchen siel kyseli sykkeistä ja mulla pari viikkoa sit masukki jumputti sataaseittemääkymppiä :D Niin ja tuosta np ultran jännittämisestä, jotenkin mä ainaki asennoiduin silleen et kaikki ei millää voi olla kunnossa. Et jos sit niin olis ollukki, ettei tipahdus olis ihan niin korkee ku sitten jos olis ihan 100% luottavaisella mielellä. Omituista :)

Ultrauutisia on tullut näköjään hyviäkin, ihana asia ja onnea teille.
Niin ja kiitos onnitteluista.
Jossain viestis sitä np:n ylärajaa mietittiin niin se on 3.


Nettu Painoa täälläkin kertynyt jo viis kiloa. Tupakan lopetin plussaan kuin seinään ja onhan sitä pitänyt korvata sitten herkuilla ja kyllä mulle muutenkin maistuu makea ja rasvainen.. :ashamed:

Tervetuloa vaan uudet :wave:

Näppyjä täälläkin ja nyt parin viikon aikana oon saanut ensimmäiset HARMAAT HIUKSET :eek: :eek: :eek: Ja niitä tosiaan on. Nyt naiset tutkimaan päätä ja kertokaa pliis etten oo ainoo.. Vähän on ristiriidassa nuo naamas olevat mätäpaiseet ja harmaat hiukset :kieh:

Shamandalielle Kiitos päivityshommista :)
Meinaatko jatkaa viel kesäkuun vai antaa vastuun seuraavalle innokkaalle? Hyvin on lista pysyny ajan tasalla :flower:


Hei te jotka näette niit seksiunia. Oon todellakin kade teille nyt.. Heräsin nimittäin aamulla uneen missä mies jäi kiinni pettämisestä, oli kuulemma tehnyt sitä jo pitkään kahden teinitytön kanssa yhtä aikaa ja oli sillä joku muukin hoito jonka kävi omien sanojensa mukaan "vain" treffeillä.. :eek: Helevata. Tuli heti mieleen asia jonka olin jo unohtanut. Edellisessä raskaudessa näin jatkuvasti vastaavia unia.. Niistä tuli jo melkein ongelma mulle. Ihan typerää... :ashamed: Mut meni nytki aika kauan et tajusin et unta se vaan oli.. :whistle:
Mieluummin kyllä katselisin seksiunia kuin tuollaisia..


Ja kello menee ihan sairaan nopeesti taas eteen päin, luulin et olis hyvinki aikaa täs aamul mut ihmeesti taas jämähdin koneelle.. hih.
Katsellaan taas mammulit!! :wave:

--minimii 12+5-- :heart:
 
huomenta!

pahoittelut eliisalle ja torvelle :hug: on se kauheaa kuulla lääkärin sanat, että ei tämä oo elossa. esikoiseni. mutta luonto korjaa omalla karulla tavallaan. voimia.

täällä on puhuttu painonnoususta. eka neuvola käynnillä oli tullut ehkä se 2 kg mutta nyt on todellakin yritettävä malttaa tuo herkuttelu. kun bmi on sen 30 :ashamed: ja molemmat lapseni on syntymän jälkeen olleet sokeriseurannasssa, esikko tiputuksessaki. mun sokereista raskausaikana voi johtua, vaikka ei mulla todettu sokerirasituksessa mitään. niin senkin vuoksi malttia... vesimeloni korvaa suklaalevyn...

ja iho-ongelmista... itse olen "paha atoopikko" ja nyt on ihottuma pahentunut koko tämä raskausajan. kaikki niin kuivaa, ja silti finniä pukkaa, ottaa päähän... tämä on kans mun vitsaus.. ehkä tuo hormoonitoiminta tekee, eikä mikään ehkä kun siitähän se johtuu.

mullakin oli eilen verenvuotoa. täällähjän on joku muukin siitä kärsiny. kyllä se säikäyttää, mutta sitä tuli vaan pyyhkiessä, että yritän tässä ajatella että kaikki on hyvin (yöhikoilusta päätellen ainaki) ens keskiviikkona lääkäri joka samalla ultraa, löytyisi nyt se syke kun viimeksi ei.

onko kellään pahoinvointi helpottanut jo rv 8-9? itsellä kun on hellittänyt jo melko paljon..

nyt aamupalalle. voikaa hyvin.

kinka rv 9+
 
Hei mammat!

Ihanasti oli tullut uusia viestejä ja paljon iloisia uutisia ultrauksista, onnea kaikille tasapuolisesti (Muahtavaa, Snoukku, MM- ja ketäs muita niitä olikaan... )! :heart: :flower:

Eliisalle aivan suurensuuri halaus! :hug: En voi kuvitellakaan, miltä sinusta tuntuu, mutta toivon, että sitten kun tuntuu siltä, uskallat ja haluat taas yrittää uutta raskautta! :hug:

Sätseeni muisteli, että olen valmistunut lääkäriksi, aivan oikein! Kyllähän se tulotaso sitten nousee, nyt teen tutkijanhommia minimituloilla (apurahalla), kesän ja syksyn äippäloman alkuun teen terveyskeskuslääkärin työtä, ainakin toivottavasti pystyn mahd. pitkään töissä olemaan. Säästämme kuitenkin mieheni kanssa myös talolainaa varten, joten suht tarkka saa joka pennistä silti olla.

Noista tavarahankinnoista vielä (emme muuten päässeetkään eilen niitä matkarattaita katselemaan... ). meillä kun on niin pieni asunto tällä hetkellä (n. 60 neliön kaksio), niin hoitopöydästä on turha haaveilla. Laitamme hoitotason vauvalle pyykinpesukoneen päälle, se lienee suht kätevää. Ja tosiaan kyllä mekin uutena aiotaan paljon ostaa, mutta esim. siskon mieheltä saadaan todennäköisesti sellaisia vaatteita, jotka on kerran pesty, muttei koskaan käytetty (saivat loppukeväällä vauvan ja olivat hankkineet reilusti paksumpiakin vaatteita, jotka sitten ehti mennä pieniksi). Ja onhan se kyllä aika ihana niitä vaatteita ja tavaroita yms. katsella ja ostella... :heart:

Tuitsulle tsemppiä tämänpäiviseen neuvolaan! Toivottavasti sydänäänet kuuluvat! Ja Nettulle tsemppiä tälle päivälle ultraukseen!

MM- kirjoitit, että teillä on labukoita, kivaa! Minä tosiaan ajattelin, että ehtisin saada tuon tollerinpenskan tokouran ainakin alkuun (treenattais kesä ja syksy alokasluokan liikkeitä), mutta saa nyt nähdä... :D Koira on kyllä kivaa vastapainoa kaikkeen arkeen, ja uskon että myös sitten vauvankin kanssa (olen jo miehelle sanonut, että lykkään vain vauvan hänelle ja lähden sitten koirien kanssa treenaamaan, jos siltä tuntuu :D ).

lauriina87 kyseli noista uä-tutkimuksista, ja miten joillakin on jo niin paljon tehty niitä. No, me käytiin sekä alkuraskauden uä että np-uä omakustanteisesti yksityisellä, Kuopion kaupunki ei tällä hetkellä korvaa kuin yhden uä:n ja mun neuvolalääkäri ei sanonut juuta ei jaata, kun kyselin rakenneultrasta äitiyspolin tekemänä rakenneuä kuuluis mulle joka tapauksessa, koska oon sairastanut pahanlaatuisen taudin lapsena). Että mua otti päähän se! No, onneksi se np-uä:n tehnyt lääkäri oli/on tosi ihana, ja sanoi, että tietenkin se mulle kuuluu ja laittoi samantien lähetteen KYSin äitiyspolille. :heart: Eli on aika kunta-/kaupunkikohtaista, miten paljon noita uä-tutkimuksia kunta/kaupunki kustantaa.

Ja ultraäänitutkimuksista kannattaa muistaa se, etteivät ne pelkästään ole sit varten, että vanhemmat pääsevät moikkaamaan maha-asukasta, vaan niiden tarkoitus on ensisijaisesti diagnostiikassa ja seulonnoissa. :)

Pitääkö sitä muka alkaa töitäkin tehdä? :D Mulle ei todellakaan sen ihmeempiä, mahaa kasvatellaan. Välillä tuntuu edelleen jomotusta enemmän oikealla puolella ja eilen olin tosi stressaantunut töistä ja hirveän väsyny ja hiljainen (mieskin ihmetteli koko illan) ja alkoi pelottaa, että saan vielä ennenaikaisia supistuksia aikaiseksi tällä stressaamisella. Huomenna tulee 14 viikkoa täyteen

- Asrai ja tiitiäinen rv13+6 - =)
 
Huomenta typykät!
Kolmas varsin kohtalainen aamu meneillään ja tänään alkoi 12. viikko. Hurraa.
Ottaa aivoon, että se np on niin hemmetin myöhään :headwall: . Mäkin haluaisin, et se olis nyt 12. viikolla.
Snoukullekin onnea iloisista ultrakuulumisista :flower: =) ! Toivottavasti kaikki meistä jatkossakin saisivat kertoa vain ja ainoastaan hyviä ultrauutisia :saint: .
Mauahtavaakos se sanoi ajatelleensa, ettei kaikki voi hyvin, ettei sitten tipahda niin korkealta ja kovaa... Mä oon aina vähän samanlainen. Yritän mukamas varautua pahimpaan, mutta totuus on kuitenkin se, että vaikka kuinka olisin pessimisti, niin jos np-ultrasta tulee huonoja uutisia, niin mun koko maailma romahtaa varmasti pirstaleiksi. Mikään varautuminen ei auta siinä surussa sitten :'( . Mutta kädet on kyynerpäitä myöten ristissä, että pikkuitiöllä masussa on kaikki hyvin :heart: :heart: :heart: .
Mukavaa torstaita!
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


Siellä se jumputti. onneltani enkä itkun pidätykseltäni kyennyt edes kysymään että mikä oli syke. tai yhtään mitään muutakaan...

Lääkäri sanoi kun rupesi dopplerilla ettimään että saattaa vähän kestää ja kun tökkäsi sen mun mahaan niin samntien alkoi jumputus.
Ja ihan liian vähän aikaa sai kuunnella. :(


Mutta Napa on elossa!

Tui ja Napa 12+1
 
Mirsu
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Ja nyt oon ihan paniikissa kun vauvan sykettä ei saatu kuuluun. Oon viikoilla 11+4. Se kyllä sano, että kun mulla on kohtu taaksepäin kallellaan niin ei välttämättä kuulu ja varsinkin kun se Doppleri näytti olevan 70-luvulta. Meen sit ens viikolla terveydenhoitajalle ja se koittaa kuunnella uudelleen. Mulla oli myös kohdunsuulla punotusta.. Oon käyny syksyllä papassa ja se oli ihan ok. Täytyy käydä antaan pissanäyte, että ei oo klamydiaa. Tosin se on kyllä ihan mahdotonta, että olis mutta ne haluaa varmistaa. Huih. Ei jääny kauheen hyvä mieli ja töihin pitäs lähtee :'(
 
Pakko ottaa osaa Eliisa 80, olosi on varmaan tosi petetty, tiedän tunteen itselläni kävi samallatavalla parisen vuotta sitten..

Tuitsu ja Mauahtavaa ihan mieletön juttu, ihanaa et teiän "navat" on elossa!! ( toi on niin hyvä ilmaus!! :LOL:)
Mulla selvii huomem aamuna onko mun navan alla elämää enää, ja onko sillä kaikki OK.. JÄNNITTÄÄ. Tuun sit ilmoittelee NP kuulumisia
heti tänne.

Kukas se mietti sitä ettei syke kuulunu ja koko doppler laitekin oli -70 luvulta.. Mene toiseen neuvolaan tai terveyskeskukseen niin saat huolen
pois päivästäsi, onnea :heart:

Schätsenille :flower: pahoinvoinnin poisjäämisestä, sitä päivää tännekin ootellessa.... Oksennusta ei ole tullut kertaakaan mut se ällötys
ja öllötys sais jo väistyä.
Työt ei nappaa pätkääkään tekis mieli vaan olla kotona. Meiän talossa on yksi huone kokonaan tyhjillään ja sitä olis ihana alkaa laittamaan
vauvalle kuntoon, minkä sille voi kun on kauhea pesänrakennusvietti päällä, tulee vaan aika kalliiksi kun aikaa on vielä puoli vuotta ;)

No joo katellaan taas myöhemmin.. Burberry 12+
 
Kävimpä laittamassa minäkin masukista kuvan profiiliin. Sivuprofiili oli selvin siitä nipusta jonka ultrasta mukaani sain.

Niin Schätzchen en mä ihan sitä tarkoittanutkaan et pettymys ja tipahdus ei olisi niin suuri jos ajattelee vaan et "jotain on vikana", sama homma, olishan kolinalla kaaduttu ku matto jalkojen alla olis kadonnu. Mut se nyt on vaan sellaista itsensä huijaamista.. =)

Kuinka te joilla jo lapsia, ootteko kertonut heille jo?
Meidän poika (marraskuussa 6v) tietää kyllä, eilen yhessä katottiin tulevan veljen/siskon kuvia :heart: Poika ei enää niin hätkähdä asiasta kun on jo yx pikkusisarus ja odotusajan yms muistaa hyvin.


Kävin kääntymässä koulussa tänään, toteamas ettei ainuttakaan sellaista opettajaa tai vastaavaa ole paikalla joiden kanssa/opastuksella tän kevään aikana oon työskennellyt. Turha reissu huonon tiedon kulun takia. Jotain positiivista, tuli yllärivapaapäivä ja mikäs sen mukavempaa.. =)

Kukas ne sydänäänet oli kuullut, joka tapauksessa hieno juttu!!

Hei taas :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:33 Mauahtavaa kirjoitti:
Niin Schätzchen en mä ihan sitä tarkoittanutkaan et pettymys ja tipahdus ei olisi niin suuri jos ajattelee vaan et "jotain on vikana", sama homma, olishan kolinalla kaaduttu ku matto jalkojen alla olis kadonnu. Mut se nyt on vaan sellaista itsensä huijaamista.. =)
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit ;) . Itsekseni vaan spekuloin sitä, kuinka turhaa tämä oma mukamas valmistautumiseni pahimpaan on, kun loppupeleissä se ei auttaisi yhtään.

Mirsu - älä huoli :hug: . Kaikki on varmasti hyvin. Mullakaan ei 10+5 kuulunut, mutta laite ne kerran nopeasti pongasi. Lääkäri lohdutteli meitä, että se on ihan normaalia. Ja jostain täältä palstoilta luin et joillain on kuulunu vasta 14+ viikolla.

Burberrylle kiitos pahoinvointini loppumisen huomioimisesta
=) . Edelleen toki yököttää ja kuvottaa, mutta se on pientä siihen kun tuntuu että sisuskalutkin tulee oksun mukana \|O .
 
onnea mahtavaista ultranäkymistä hätähousu,mcm,MM- ja snoukku

Shamandalie: kirjotit mulle näin:``Mulla menee just päinvastoin kuin sulla: esikkoa (on tyttö) odottaessa ei juurkaan finnejä tullut``
tarkoitit varmaan että sulla meni just samallailla kun mulla eikä päinvastoin :D

tervetuloa maija80 porukkaan.onnea plussasta :flower:

hauskaa ja leppoisaa lomapäivää asraille..
eikö oo ihanaa Schätzchen että pahoinvointi alkaa helpottaa.

Nettu kyseli painonnoususta.. täällä on painoa tullu about 4-5 kiloa.. eli aivan liikkaa.. en tajua mistä tuo paino on edes tullu, kun en ole ainakaan makeaa syönyt..

lauriina87:minun tietääkseni ei missään neuvolassa tarjota enempää kuin kaksi ultraa.. (joissakin kunnissa on vaan yksi ultra.)ellei sitten ole raskaudessa joku komplikaatio jota seurataan. mutta täällä monet on käyny varhais ultrassa omalla kustannuksella.

Tuitsu: hienoa että sait kuulla pikkuisen sykkeet. harmittelit ettet hoksannut kysyä mikä on sykkeen nopeus, niin eikö lääkäri merkannut sykettä neuvolakorttiin.. yleensä se kyllä merkataan.

tsemppiä Burberrylle huomiseen ultraan.

mauhtavaa kyseli onko isommille lapsille kerrottu tulevasta vauvasta.. joo me ollaan kerrottu tytölle (4vee). ja se on ihan innoissaan, kyselee aina vähän päästä että onko vauva kasvanut ja näyttää pienillä kätösillään onko se jo tämän kokoinen.. poika (2,4vee) ei taida vielä tajuta koko asiaa.

kiitos makraoonilaatikko vinkistä.. alko haluttaan ihan kamalasti.. taidan lähteä tekemään juuri sitä..

moikka!

:wave:


Pi pa re ja kidneypapu 12+6
 
Tervehdys kaikille!

Eliisa80:lle :hug: !

Maija80 tervetuloa joukkoomme!

Schätzchen (kyllä piti tavata, että sai kirjoitettua), sinä vissiin puhuit niistä oireista ja kaikki tyttöjä odottavat oli oksentaneet. Mulla on tuo esikoinen poika ja oksensin siltä railakkaasti tonne 21 viikolle asti. Että eipä noista tiedä. Nyt hieman kuvotusta päivän mittaan, jos ei muista syödä tasaisesti, muttei mitään ekaan raskauteen verrattuna.

Lauriina, meillä saa 2 ultraa ja lisäksi meillä on neuvolassa ultra, jolla katotaan joka kerta. Sain eka neuvolakäynnillä jo ensimmäisen kuvan vauvastani.

Minttuliina, meillä tulee vähän vajaa 2 v ikäeroa. Eli melkein saman verran. Mulla on kauhee stressi koko ajan, ton esikoisen takia. Tuliko tämä raskaus liian pian, jääkö esikoinen liian vähälle huomiolle jne.

Kertokaas mulle tyhmälle, että miten uä-kuva laitetaan profiiliin? Ihan niinkuin rautalangasta vääntäen.

Moni täällä kirjoittaa, miten pelkää keskenmenoa. Mä oon vissiin vähän liian tyhmänluottavainen, mutta mä en ajattele yhtään niin. Kostautuukohan tää mulle vielä, tää liika luottavaisuus?

Mulla ei mitään ihmeempää tässä olotilassa siis. Hieman kuvotusta nälän yllättäessä, väsy alkaa hellittää. Iho yhtä huono kuin ennen raskautta, ettei siinäkään muutoksia. Ainut taitaa olla itkuherkkyys. Vaikka oon herkkä muutenkin, niin nyt kyllä joka tv-ohjelma saa mut itkemään. Pahin on Nelosen Kaikki kunnossa, eilen meni ihan pilalle Emmerdalen katsominen, kun en kyyneliltäni nähnyt mitään.

Eikö kenekään tee mieli kaikkea epäterveellistä? Mä söisin pizzaa joka päivä, nyt haaveilen lauantain shoppailusta ja sitten pizzalle. Voi miten hampurilaisateriakin maistuis :p . Onneksi asun täällä korvessa, niin täältä ei ihan hetken mielijohteesta lähdetä hakemaan.

Seksiunia en todellakaan nää. Viime yönä tosin erosin miehestäni, tai se jätti mut. Johtunee siitä, kun on hirveesti värkännyt tota seksipuolta valveilla ollessa. Siis tarkoitan, että kun se ei yhtään kiinnosta, niin mietin miehen kannalta tätä mun haluttomuutta.

Moni päivittää, ettei muista enää mitään. Mulle on yks 10 lapsen äiti sanonut, että jokainen lapsi vie palan muistia. Ja niin mulle ainakin kävi, kun tuon esikoisen sain.

No niin tässä tämä mun romaanini tällä kertaa. Ihan puuta heinää tais tulla. Mutta huomasitteko, mulla oli Tiimarivihko käytössä. Nolottaa niin, kun aina kirjottaa vaan itestään, kun ei muista mitään kun alkaa kirjoittaan.

Mrs Nobody ja 10+2

P.S Olisko halukkaita pesemään mun ikkunat? Mä en jaksa enkä todellakaan tykkää koko hommasta.
 
Hetki sitten isä lähti kotiin, tuli käymään kahvilla kun eläkeviikoilla taas on. Ihan kiva, oli hetken edes juttuseuraa. ;)

Minttuliina kyseli tuplista.. Me ei nyt aiota hankkia, koska esikko on silloin n. 2,5v. Mutta kun viime tammikuussa piti syntyä kakkonen, niin silloin meinattiin et ois tuplat ostettu. Ja mallikin saatiin päätettyä, Brion vierekkäin, mikä se sitten nimeltään mahtoi olla, joku Twin tai jotain. Mut ei niitä sit tarvittu. :\|

lauriina ultrien määrää ihmetteli... Me nyt mennään ainakin kolmeen yhteensä raskausaikana, jos niin pitkälle päästään. Varhaisultrassa käytiin omalla kustannuksella ja kaupunki tarjoaa np- sekä rakenneultran. Ja mietittiin, et jos siltä tuntuu niin käydään sitten vielä yhdellä omakustanteisella. Kun missä käytiin varhaisultrassa, niin sanoi että heidän laitteilla saa hyvin tarkat painoarviot ym, vaikka eihän niillä loppupeleissä merkitystä ole... =)

Mauahtavaa mä olen kanssa samanlaisen asenteen koittanut np-ultraan ottaa kuin sinä. Siihen tosin vaikutti lääkärin sanat jotka ultrasi kun tyttöä odotettiin... Oltiin miehen kanssa ihan innoissaan menossa sillä mielellä et kaikki on ok, niin lääkäri sanoi et nyt katsotaan onko siellä ylipäätään ketään. Hyvä ajattelutapa oli toisen raskauden kanssa, sillä vaikka toki kova paikka oli kun sykettä ei näkynyt, mutta valmiiksi oli jo sillä mielellä että jos siellä ei ketään olekaan... Ihan vähän pienempi isku takaraivoon. :whistle: Mulla ei ole harmaita hiuksia, mut otsalla on muutama ihan pikimusta. :eek: Mulla kun on luonnostaan ihan blondit. :D Itsekin mietin tuota pivityvuoron vaihtamista, koska ensi kuu mulla menee melkeen jossain muualla kuin kotona, samoin kuin heinäkuu, että oliskos vapaaehtoisia ensikuun päivitysvastaavia? :attn: Jos ei niin sitten pitää määrätä. :D B) Lapselle kertomisesta... Itseasiassa tänään puolivahingossa sanoin esikolle... :whistle: Kun oli taas niin kiukkuinen aamulla, ja potki mua, niin sanoin ettei saa potkia, äitiä sattuu mahaan. Tää siihen että "miks?" :headwall: Tokaisin sit et "ku siellä on vauva." :ashamed: Esikko oli :eek: ja taputti vaippaansa: mulla täällä pieni vauva... :whistle: Ajattelin et pare antaa asian olla, ei tuo voi vielä sitä ymmärtää et mulla ois ja hänellä ei... :D

Kinka älä murehdi sun BMItä, mulla oli vielä vähän enemmän kuin sulla... :whistle: :ashamed: Mulla pahoinvointi alkoi helpottaa rv 9 jälkeen, rv 10 en enää syönyt inkivääriä ja silti olo oli melko hyvä. =)

Asrai suunnitteli hoitoalustaa pesukoneen päälle... Meillä oli niin ja hyväksi havaittu. =) Meillä ei olisi hoitopöytää mahtunutkaan, mutta nyt vaikka mahtuisi niin en haluais. Alkuun kuitenkin aina on kakka joka pestään pois, niin kätevä se on vessassa vaihtaa. (Meillä ainakin hoitopöytä ois ollu makuuhuoneessa jos ois mahtunut) Me ostettiin vessaan sellainen metallinen pienillä pyörillä oleva kori, niin siinä on edelleenkin vaipat ja vaatteita. Siinä on sitten vaihtovaatteet aina saatavilla niinkuin kaikki muukin mitä saattaa tarvita. Meillä vielä edestä täytettävä pesukone, niin alusta saa paikallaan olla koko ajan. =)

Voi Mirsu... :hug: Koita etukäteen olla stressaamatta kuulumattomista sydänäänistä, toivotaan että tosiaan olisi vain huonoista laitteista...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:02 Pi pa re kirjoitti:
Shamandalie: kirjotit mulle näin:``Mulla menee just päinvastoin kuin sulla: esikkoa (on tyttö) odottaessa ei juurkaan finnejä tullut``
tarkoitit varmaan että sulla meni just samallailla kun mulla eikä päinvastoin :D
Todennäköisesti, kato sama pää kesät talvet. :headwall: :D

Ja Nobodyko siitä kuvan laittamisesta kysyi? (Just luin mut en enää muista... :ashamed: :headwall: ) Sun pitää ensin saada kuva koneelle, eli siis skannerilla se sinne siirtää. Sitten saat tuolta ylhäältä missä kirjauduttua näkyy nimimerkki niin omista tiedoista lisättyä kuvan.

Mahtoiko taas tulla ymmärrettävää tekstiä... :whistle:

Mitäs muuta piti vielä kirjoittaa... Ei muista ei... :headwall:

Ai niin... :eek:

Mä näin viimeyönä unta, et mun siskonpoika 14v poltti tupakkaa ja jäi mulle siitä kiinni. Mä sitten kiristin sitä, et jos ei anna mulle tupakkaa niin käräyrän.. Sain savut ja tyynenä niitä siinä sitten polttelin... :headwall: :LOL: (Koskaan en oo meinaan ihan oikeesti polttanu). Voi kun se unessa maistui hyvälle. :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: <br><br>
 
[/quote]

Ja Nobodyko siitä kuvan laittamisesta kysyi? (Just luin mut en enää muista... :ashamed: :headwall: ) Sun pitää ensin saada kuva koneelle, eli siis skannerilla se sinne siirtää. Sitten saat tuolta ylhäältä missä kirjauduttua näkyy nimimerkki niin omista tiedoista lisättyä kuvan.

Mahtoiko taas tulla ymmärrettävää tekstiä... :whistle:



[/quote]
Minäpä minä tota kyselin. Juu toi skanneri ei tullut mieleenikään. Mietinkin tässä, että miten te saatte ne koneelle. Vähän mä oon tyhmä :headwall: !Suonette anteeksi, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa ;) !
 
Shamandalie: Muistuttas nyt tätä harvapäätä minkä ikäinen vaippapeppu sulla jo on? On vaan miettiny et miten sitä valmistelis tuota neitiä (1v) vauvan tuloon kun ei ymmärrä viel mitään sellasia juttuja. Syksyllä tarvii varmaan sit hakee joku kirja mis olis selvästi fiksuja kuvia aiheesta, sillee ihan lastenkirja.

Ultrakuvasysteemistä: Meidän skannerihöskä ei toimi niin otin kameralla ihan kuvan ilman salamaa tuosta ultrakuvasta, ja ihan ookoo näkyy pikkuisen poseeraus :heart: Ihmeen epätarkkoja on kyl noi kaikki saamani kuvat mutta silti niin ihania..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:31 Mauahtavaa kirjoitti:
Shamandalie: Muistuttas nyt tätä harvapäätä minkä ikäinen vaippapeppu sulla jo on? On vaan miettiny et miten sitä valmistelis tuota neitiä (1v) vauvan tuloon kun ei ymmärrä viel mitään sellasia juttuja. Syksyllä tarvii varmaan sit hakee joku kirja mis olis selvästi fiksuja kuvia aiheesta, sillee ihan lastenkirja.

Ultrakuvasysteemistä: Meidän skannerihöskä ei toimi niin otin kameralla ihan kuvan ilman salamaa tuosta ultrakuvasta, ja ihan ookoo näkyy pikkuisen poseeraus :heart: Ihmeen epätarkkoja on kyl noi kaikki saamani kuvat mutta silti niin ihania..
Neiti täytti just tässä kuussa 2v. :heart: Mulla on mun vanhempien luona piilossa kirja Vallaton vauva tulee (tai valtaa, en nyt muista) kotiin. Saa sen sitten sisaruspakkauksessa. :D Ja miehelle kehittelen jonkinlaisen isyyspakkauksen... :heart:
 
Ihana, kun kaikilla pätkii muisti ja ajatuksen juoksu :D . Miten tyhmä sitä voi olla vauvan synnyttyä, kun aivotoiminta hidastuu (mulla) näin nopeasti :D .

Shamandalie ja muut, mitähän siihen isyyspakkaukseen voisi keksiä? Mustakin se olisi ideana kiva.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:49 tivoli kirjoitti:
Ihana, kun kaikilla pätkii muisti ja ajatuksen juoksu :D . Miten tyhmä sitä voi olla vauvan synnyttyä, kun aivotoiminta hidastuu (mulla) näin nopeasti :D .

Shamandalie ja muut, mitähän siihen isyyspakkaukseen voisi keksiä? Mustakin se olisi ideana kiva.
Jos yhtään lohduttaa, niin mulla tää helpotti aikoinaan heti kun esikko syntyi. :D Ohimenevää tää tyhmyys, toivottavasti... :D

Isyyspakkaukseen mä olen nyt ostanut yhden DVD:n: saa isäntä sitä sitten katella kun olen laitoksella ja esikko nukkuu. =) Sinne ajattelin vielä ostaa/tehdä pipon tai paidan, jossa lukee iskä tms. Ja jos vaan löytyy, niin vauvalle vaate missä lukee iskän kulta tms. Senkin vois ite painattaa. =) Ja jotain huumoriakin vois laittaa, esim. korvatulppia niin saa nukuttua jos tenavat ei nuku. ;) Siihen ne mun ideat sitten loppui, mutta jotain muutakin sinne pitäis kai vielä keksiä. =)

Tytölle ajattelin laittaa sinne sen kirjan mistä aikaisemmin kirjoitin, sitten ajattelin ostaa sinne sellaisen vauvanuken (oon katellu ihan sellasta mikä ei itke eikä pissaa ;) ) ja jotain vaatteita vähän ja sitten sellaiset pienet sateenvarjorattaat nukelle. Ja tytölle vielä isosisko paita/pipo. Sitten voisi laittaa sinne molemmille jotain herkkuja, saavat sitten kotona viettää laatuaikaa kahdestaan ja herkutella kun ei oo äiti rohmuamassa parhaita päältä. ;) Ideoita mihin ne sitten laittais? mietin et iso paperikassi voi ainakin tytölle olla liian pieni... Mitäs jos jostain ettis ihan pahvilaatikot ja koristelis ne, päällystäis vaikka? Aikaa tässä kun vielä on väsätä. :D

Antakaahan lisää ideoita. :attn: =)
 
Shamandalielle pitää heti vastata kun vielä muistan noista lahjaideoista.

MLL:lla on valmiita paitoja joissa lukee isä, äiti, sisko, veli (ei erikseen isolle ja pienelle), mummu, pappa. Ennen oli myös kummi mut ainakaan vielä ei ole tässä uudessa mallistossa. Ja vauvalle body jossa lukee onni löytyy arjesta.

Ostin isälleni viime vuonna isänpäivälahjaksi pappapaidan ja tykkäsi enemmän kuin arvasin. Paitoja voi ostaa suoraan nettisivujen kautta tai oman paikallisyhdistyksen kautta. Varsinkin uudet sisko ja veli paidat on ihanan värisiä!

Ja ainakin meidän pikkukaupungissa on yksi valokuvaliike jossa saa valokuvan vaikka mukiin eli ei sekään hassumpi idea ole!

Taidan itsekin koota jonkun paketin miehilleni... hmmm

Suski
 
Mirsu, mulla ei edellisessä raskaudessa saatu sydänääniä kuulumaan viikolla 14, vaikka viikolla 12 ne kuului. vauva niin pieni, ja se pitää sattua niin oikeaan kohtaan. ja kaikki siis ok. (no minun mielenrauhan vuoksi se katsottiin ultralla sitten, kun neuvolasta löytyy sellainen hienous.) että älä suotta ole huolissaan. vaikka varmastihan sitä on.
 

Yhteistyössä