JOULUTÄHDET -05 helmikuussa

Huomenia! IIIhanaa, Vili on nukkunu eilen ja tänään melkein kasiin!!! Mäkin makaan siihen asti kuin härski silli, vaikka heräilen miehen aamutoimiin vähän väliä. Ei tarvi kattoo kelloa kun tietää että jahas, nyt se menee suihkuun, kello on 6.30.. nyt kuivaa tukkaa.. kello on 6.45.. Nyt ajaa partaa, on joko ma, ke tai pe.. :LOL:

Kiitos kaikille ihanille tervehtymistoivotuksista, Vili on jälleen oma hyväntuulinen itsensä, nenästä valuu paksua vihreää "moniastemäihää molemmilta kanavilta" ( :x ) niinkun mieheni asian olis teininä ilmaissut.. Nenä rohtuu ja paperia kuluu,. mutta onneksi lääkkeet puree.

Voi Ville-pikkuista, miten mahtaa jaksella nyt? Käppis, onko sulla Pronaxenia vai mitä annat kuumeeseen? Se tehos meillä ainakin ihan saman tien. Sain ite joskus nuoruudessa menkkakipuihin Naprometinia, missä on sama vaikuttava aine, ja oli kyllä hyvä lääke.

Danjuskan Tatulle tervehtymistä myös.. Teilläkös oli se teltta missä pikkumies viihtyi? Meille toi joulupukki kans sellasen telta, ja molemmat pojat tykkää siitä, mutta Vilille se on ihan must, siellä pitää myllätä joka päivä. Ja jos äiti vielä kurkkii ikkunoista ja sanoo kukkuu, pieni kikataa niin ettei pysy tolpillaan.. :heart: :D

Argh kun on ihanan näkönen ilma ulkona.. Vielä en nuita pieniä sinne vie, vaikka se helpottaskin tätä päivää, mutta Arttu oli eilen tunnin verran ulkona ja illalla saunassa, ja nyt yskii paljon pahemmin kun eilen. Yskis ehkä joka tapauksessa, mutta mä en olis päästäny eilen vielä kumpaankaan, mutta miehen mielestä olen vainoharhasen varovainen.. :/

Jelu, ihanan kuulonen luistelureissu teillä! Mun pitäs terotuttaa luistimeni, viime talvena kokeilin luistelua ekan kerran lukion jälkeen, ja se oli ihan kamalaa. Joskus oon naurekellu kun telkkarissa on ollut luistelua kokeilevia aikuisia, kun ne ei muka pysy yhtään pystyssä, mutta olin varmaan vähintään yhtä säälittävä näky.. :whistle: Tähän ihan lähelle aurataan retkiluistelurata, ja olis kiva päästä luistelemaan.

Nyt alkaa lelut putoilla taas alakertaan.. \|O Se on meillä ehdottoman kiellettyä, mutta Vilin mielestä maailman hauskinta. :headwall: Gotta go! Sommaanantai ny, kamut!!
 
Huomenet kaikille! Juu on hiukan hitaasti lähteny tää pvä käyntiin ;) Kyl oikeesti silti ollaan jo jtn tehty =) Ihana ilma täälläkin, kohta lähdetään ulos Oton kanssa.

Jellona; kiitos :heart: Mieskin aamulla muisti, ku heräsin sen tullessa yövuorosta. Liekö ollu joku muistutus kännyssä, kun äidilläni on miehen vanha känny ja hän soitti äsken, että onnea vain, et ei olis muuten muistanu, mut se känny on muistuttanu jo x2 :LOL: Ja sielunsiskoni kans puhuin juuri puhelimessa, ni hän sanoi, että se vaikein vuosi on takana, kuulemma seitsemäs vuosi on hankalin avioliitossa. Toivotaan näin :)

Peppi; me käydään joka lauantai perheuinnissa, eli siis on yhdistetty vauvauinti ja uimakoulu. Lämpimämpi vesi on. On tosi edullinen mun mielestä, ku koko perhe on vain 7 ekeä. Pääasiassa käydään siellä kokoonpanolla minä ja lapset, mies on mukana, jos ei ole työpvä. Jos mä taas olen töis, ni ei he viel ole menny sinne kolmisin =) Yritetään silloin sit käydä, jos tääl on lämpimän veden vknlp yhdessä uimahallissa.

Koivunkäpy; en huomannu sua lainkaan laittaa tohon, ku mietin, et miten jaksatte noin vähillä unilla :hug:

Nonni, nyt Otto oli löytäny siskonsa huoneesta hedelmäkarkin ja nautinnollinen ilme naamallaan imeskeli sitä ennenku äiti otti sen :whistle: Uusi villitys on mennä siskon huoneeseen hipihiljaa ja laittaa ovi kiinni perästä :D En tiedä, mitä hän siel tekis, jos sais pidempään olla. Siskolla on vaan niin paljon kaikkea mielenkiintoista pientä tavaraa, mikä on niin ihanaa Oton mielestä SYÖDÄ ;)

Uutta sanaa yrittää Otto kovin sanoa; traatraa ja traktorin kanssa käppäilee pitkin kämppää. Ehkä saadaan vielä jatkaja mun vanhempien maatilalle... vai onkohan vähän varhaista sanoa =)

Nyt sinne ulos, et ehditään ennen ruokaa!

Hyvää vkon alkua kaikille tähtiäideille ja tähtilapsille! Moi!
 
Huomenta!

Tai onhan tässä pikkupäikyt otettukin jo. Joonatan heräs 06.15, mut oli silti jo ihan väsynyt ysin aikaan.

Eilinen meni kivasti, kiitos kysymästä Lillukka :) Joonatankin nukkui vaan yhdet päiväunet, melkein kolme tuntia!! Niiden jälkeen lähdettiin heti viemään poikaa mummolle ja ite syömään ja leffaan, oli kivaa. Käytiin kattomassa V2, oli ihan hyvä, mut ykkönen oli meistä parempi...

Kohta onkin Joonatanin aika suuhygienistille! Ihan ku olis taas kiirettä ilmassa :whistle:

Tanskuliini: Paranemisia! Kuinka voit nyt? Joo, meidän mummolla (anopilla) on tää viikko kokonaan töitä, että en olis nyt tota koiraa saanutkaan hoitoon :/ Katsotaanko tapaamista ens viikolla/viikoksi?

Koivunkäpy: Miten teillä voidaan?

Kristiina: Mukavahan se on, jos pystyt useammin kirjoittelemaan!

lumikarpalo: Maha kyllä vaikeuttaa Joonatanin nosteluja ja kaikennäköistä kumartelua, lelujen kerääminen paikoilleen on TYÖLÄSTÄ \|O Kun mua vielä ihan jatkuvasti supistelee, ei tarvi kuin nousta ja kävellä 2 askelta niin maha on ihan kivikova :eek: Ei kiva!!

Jellona: Onnea uraputken aloittamiseen :D Toivottavasti tosiaan ehdit vielä käydä kirjoittelemassa :hug:

Lillukka: En mäkään noita aamuja oikein jaksa, mut usein mies nousee Jontun kanssa ja mä saan jäädä vielä pötköttelemään, mies tekee aamutoimensa Jontun kanssa (syö yms.) ja lähtee sit töihin (ellei oo iltavuorossa). Mitens se teidän viime yö meni, monelta aamulla heräsitte?

Danjuska: :hug: Paranemisia Tatulle!

Gerbera: Jaksuja tähän viikkoon!

Nyt mentävä, kauhee hoppu!! :wave:
 
hannari, meillä käytetään pamolia, en uskalla muuta kokeilla viel kotona kun isäsä on asa-allergikko, suattaapi kiire tulla.. Annal lkäytetttiin preonaxenia ja se sentää laski kuumetta hällä.

Viimeyöstä, meni jo paremmin, ei valvottu ku 1,5h putkeen, se olii ainut mitä oltiin herillä.. mulla rupee olee lonkkamaljan viereiset lihat krampissa kun yöt menee risti-istunnassa.. Nooo jos se tästä.

Ja siru minen oo nukkunu yhtään täyttä yötä yli 1,5vuoteen, et ei tässä enää mitää ihmeellistä oo, mä en oikeesti muista miltä tuntuu olla oikeesti pirtee..

Peppi, siinähän tuo menee, ei ollu ku himpun yli 37 lämpöö ku hrättiin.. siis mä heräsin..<br><br>
 
Kurssi oli antoisa, kiitos kysyneille :hug: :flower:
Poikinee jatkossa paljon uutta hyvää.


Hyvä minä =) :LOL:
Kirjotin tossa taannoin yhden työhakemuksen - miehelle.
No tänään soittivat miehelle ja ens viikolla on työhaastattelu.
160 oli ollut hakijaa, joista 8 kutsuttiin haastatteluihin B)
Melko hyvän hakemuksen taisin siis tehdä (kun ei vielä edes todistuksia ollut mukana) :saint: :) :whistle:

Peppi on kippee :/
Virtaa tuntuu riittävän ja nyt hän kävelee aktiivisesti (ennen siis pari askelta per päivä) joka päivä, yhä pitempiä pätkiä :heart:
Uusia sanoja on kiitos, äitikin tulee yhä selvemmin ja mammaaa :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Maanandaida B)

Terkut räkälästä :LOL: :D Meikäläisen nenä valuu kuin Niagara... Kurkku on aikas kipeä ja yskäkin taitaa tehdä tuloaan :( Lämpöä ei onneksi ole, oltiinkin tänään muskarissa tyttöjen kanssa -joka toisella äidillä valui muuten nenä :whistle: Aamusella en ehtinyt koneelle kun yritin saada Valtterille lääkäriaikaa. Nyt pojalta tulee vihreää räkää ja poskinonteloissa tuntuu painetta. En saanut tälle päivälle aikaa ja en mitenkään haluaisi lähteä illalla päivystykseen kun sieltä saa AINA kaikki mahdolliset muutkin pöpöt mukaansa... Joten yritetään selvitä huomiseen, sitten päästään terkkariasemalle lääkärin vastaanotolle. Valtteri on nyt siis pois koulusta muutaman päivän jotta tervehtyy kunnolla.

Kristiina: Veera syö samaa ruokaa kuin me muutkin, sormin menee myös "kuivat" ruuat alas. Veeralla on hauska tapa pitää lusikkaa oikeassa kädessä ja vasemmalla kädellä lappaa ruokaa suuhunsa -en oikein tajua miksi lusikan pitää olla kädessä vaikkei tyttö yritä edes käyttää sitä :eek: :D Niin, ja en ole pitkään aikaa muussannut Veeran ruokia, aikas isojakin paloja tyttö syö.

Jellonalle tsemppiä töihin :hug: Mites eka päivä on sujunut?!

Tatulle ja Villelle paranemista :hug: :heart:

Gerbera: juu, tehdään niin vaatteiden kanssa. Mulla on kyl peukut pystyssä että saisitte prinsessan :heart:

Peppi: kiitos kysymästä, vointini kerroinkin tuossa alussa :hug: Joo, katsotaan tosiaan ensi viikkoa. Ensi viikolla maanantaina ei ole muskaria hiihtoloman takia. Ainoa menomme taitaa olla keskiviikkona kun Saaralla on puheterapeutin arvio. Mutta katsotaan tuossa loppuviikolla kunhan toivottavasti olen parantunut...

Uneton: tsemppiä miehellesi työhaastatteluun :hug: Unohdinpa eilen muuten vastata sinulle etten saa alennuksia yöpymisistä, mä kun en ole suoraan hotellilla töissä vaan "firmassa firman sisällä" :D Ai niin, saan lähetettyä sun kirjeen varmaan vasta huomenna -sori että viipyy :ashamed:

Äh, en päässyt eilen jumppaan flunssan takia enkä mene tänäänkään :( Höh, tulee ihan plösö olo heti kun ei pääse jumppaamaan :/ Ja kaiken lisäksi puolukkapäivät tulee tällä viikolla, jeejeejee tätä naisen elämää :x

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Tansku, tytöt & Valtsu
 
Päiviä kaikille !!!! :wave:

Käytiin pojun kanssa ulkoilemassa, kun on niin ihana ilma. Hä sai kävellä ihan itse, nykyään ei meinaa enää saadakkaan rattaisiin. "Minä itse !" Ja jos ei saa, mikä huuto.... :whistle:

Olen nyt viikon kotona, kun tuli tehtyä viime viikko töitä. Itseasiassa meen takaisin la, eli viikonloppu hommissa. Ei haittaa, jos silloin tällöin saa näin mukavasti vapaata. Ja kun vielä ainakin tykkään työstäni.

Jippii !!!! Kyllä se putkitus tais sittenkin auttaa. Meil on suht rauhallista elo ja olo. Yhdellä yöheräämisellä selvitään aika usein. Silloinkin poju haluaa maitoa... Eli olen "huono" äiti, kun en ole vieroittanut pikkuista yöpullosta. :ashamed: Mutta kun en ole vielä tähän mennessä kokenut sitä niin ylitsepääsemättömän vaikeaksi kiikuttaa sitä pulloa hälle.

Joku kyseli ammatista ?!?! Itse olen kouluttautunut vanhuksiin suuntautuneeksi lähihoitajaksi. Sitten olen käynyt täydentämässä koulutustani mm. hammashoitajan ja osastonsihteerin tutkinnoilla. Mutta tällä hetkellä tykkään tehdä vanhuspuolella töitä.

Ihanaa !!!! Nyt on mamman laatuaika menossa, kun poju on päikkäreillä. Joten taidanpa hyödyntää sitä, ja mennä lukemaan jonkun hyvän jännärin... Niitä kun on kasautunut kirjakaappiin.

Kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa !!!!!

Sekä :hug: ja :flower: , olette mielessä !
 
Sairastupa ilmoittautuu vanhvuuteen!! :wave:

Aleksi kuumeessa, mies kinttunsa takia saikulla ja minulla ihan riittävä räkätauti. Kävin kyllä töissä tänään ja muuten ihan mukavaa ainoastaan tauti hidasti hiukan menoa. mies oli poikien kanssa kotona ja vanhempani auttelemassa kaikenmaailman jutuissa. Miikka sit lähtikin vanhempieni luokse huomiseen asti niin pääsee ulkoilemaan kunnolla. toivon että hän säästyisi flunssalta. huomenna olis itselläni viel työpäivä ja sit ke vapaa.

niin että ihan kohtuullisesti ekasta työpäivästä selvitty. ja täällä on hirmu rauhallista kun aleksi nukahti äsken kesken lastenohjelmien. ittenikin tekis mieli kääntyä lämpimän peiton alle hetkeksi. =)

minä olen ammatiltani lähihoitaja ja tällä hetkellä sijaisena dementiayksikössä.

peppi, ette te minusta eroon pääse. kyllä minä aina jostain aikani revin teidän seuraanne. ainakin yövuoroissa töissä ehdin hyvin. =)

mun pää on niin täynnä räkää ettei oikein kommentointi suju..mut kaikille kipeille ja kipeiden äideille kovasti paranemisia, jaksamista ja pirteyttä väsyneille. :hug:


 
Iltoja!

Meidän suuhygienistillä käynti meni tosi kivasti, oli tosi mukava suuhygienistitäti :D Saatiin hammasharja ja vahvistus sille, että poskihampaita, sekä ylä- että alaikenet ihan tosi pullollaan ja taisko alhaalta ollut joku jo puhjennutkin. Hammasharja saatiin yms.

Mä menin sit käymään kaverilla ja sieltä menin äitin kanssa vähän kaupoissa käymään :) Oon saanut siis sitä ihanaa omaa aikaa tänään ja tullut taas tarpeeseen, vaikken mä kauheesti jaksa kävelläkään enää :whistle:

Huomenna on aika tosiaan neuvolalääkärille, vähän jänskättää, vaikka kyllä mä tiedän, ettei tää vauva mihinkään oo kääntynyt, vaikka niin olisin toivonutkin :/

Siru: ONNEA sinulle ja miehellesi :heart: :flower: Eipä tosiaan ole kallis se uimahallissa käynti! Meillä normaalikerta aikuiselta on 4e :eek: Mies on opiskelija niin saa puoleenhintaan. Meillä on tossa aika lähellä uimahallissa vauvojen allas ja siellä lämmin vesi, siellä ollaan sit käyty. On siellä sellainen iso terapia-allaskin, mutta se on usein iltapäivisin ja iltaisin varattu vauvauinnille tms.

Uneton: Paranemisia teidän Pepillekin! Ihanaa, kun on alkanut nyt enemmän kävelemään, on ne vaan suloisia tepastellessaan noi pikkuiset :heart:

Tanskuliini: Toivottavasti ei tyttöihin ja muihin poikiin tuo flunssa tarttuisi!

Jellona: Kiva, että ei päästä susta eroon!! :D

Jaa, taitaa meillä mennä vähän normaalia myöhemmäksi tää ilta, kun toi poika nukkui kahdet päikkärit ja heräs vähän myöhemmin. Toivottavasti huominen aamu oliskin sit vähän pidempi ;) Ainoo vaan et se mun lääkäri on jo klo 8 et saattaa sit harmittaa, jos Joonatan kerrankin olis nukkunut niin pitkään :whistle:

Mut huomenna neuvolakuulumiset, kerron ne teille, kun en ole saanut aikoihin käytyä tuolla odotuspuolella :ashamed:

Nyt meen taas löpisemästä :wave:
 
Hei rakkaat ystäväiset,

ja kiitoksia huhuiluista. Täällä mennään kovaa ja kiireistä elämää. Koulussa menee ihan hyvin ja Mattella hyvin päivähoidossa. Kovasti ollaan sairasteltu peräkanaa jokainen ja kaikki mahdolliset taudit, nyt pelätään, että saadaan vielä influenssa päälle.
En todellakaan ole ehtinyt muuta kuin pikaisesti aina välillä lueskella kuulumisianne. Vaikka kovasti on ikävä, ei vaan ehdi tai jaksa (nää päivät on toooosi väsyttäviä, kun yöt vielä menee huonosti) kirjoittaa.
Nytkin olen täällä vähän apuja hakemassa. Eli onko teillä muilla jatkuvasti kiukkuttelevia lapsia? Matias huutaa kokoajan ja kaikesta. Kun ei pääse pakastimeen, kun ei saa herkkuja, kun joutuu puettavaksi, kun joutuu vaipan vaihtoon tai kun esim. syödään. Tai kun kielletään. Ja kun huuto on kovaa ja pitkäaikaista (mitä se siis aina Matten tapauksessa on) on meillä miehen kanssa menossa hermot. Mattella kun on vielä niin tajuttoman kova ääni (sitä sanoi perhepäivähoitajakin, joka on ollut tarhassa töissä). Miten te muut reagoitte siihen huutamiseen tai tietääkö joku miten "kasvatustieteellisesti" siihen opetetaan reagoivan? Me ollaan nyt ihan uusavuttomia tän asian kanssa. Tietysti tiedän, että se kuuluu ikään ja vähän tähän hoitoon menemisen vaiheeseenkin, mutta se ei auta siihen, että miten sitä jaksaa. Onko kenelläkään siis mitään vinkkejä?
No nyt täytyy taas palata töiden tekoon, yritän tulla kertoilemaan enemmän kuulumisia ensi viikolla kun on hiihtoloma (tosin teen silloin kotoa käsin hommia).
Jellonalle ja miehelle kuitenkin oikein paljon onnitteluja ja samoin pikku-Jennylle kotiinpääsy toivotuksia. Kaikille muillekin lähetän tasapuolisesti halauksia.
Voikaa hyvin.
-kaiza ja matte-
 
Iltaterkut!

Oikein nopeaa parantumista kaikille teille monille, joiden kotona sairastetaan!!! :hug: Onpas nyt tauteja liikkeellä, toivottavasti säästymmä. Meillä Onnilta tosin tuli parit ripulikakat nyt illalla ja posket helahti, en tiiä mikä ruoka sen nyt sit aiheutti, todennäköisesti huono yö siis tulossa mausspurujen takia.

Peppi täällä herättiin tänään 6.40 eli ruhtinaallisen myöhään, yksillä päikyillä jotka liki3h! Ja nyt mies nukuttaa Onnia. Kerro sit tosiaan neuvolakuulumisia!

Me ollaan ulkoiltu tänään paljon, parisen tuntia Onnin kaa ja mä kävin sit kaverin kaa kävelyllä. Ihanaa kun on valoisaa niin pitkään.

Väsyttelee, taidan kaivautua sohvalle kirjan tai käsityön pariin ja sit vähitellen jo unten maille.

lillulkka

Lillukka

 
Kaiza, mä tiedän ettei tää lohduta sua yhtään: meijän Annal on vielki noita päiviä et jos ei saa/joku ei onnistu niin huutaa ku päätä leikattas ilman puudutusta.. Ja kuuluu muuten yllättävän kauas se kiljuminen, onneks ei oo naapureita. Eipä siinä, anna kiukuta, kokeile jos syli auttas, meil se saa aikaan vaa kovemman kiljumisen. Saattaa hiljentyy jos äiti rääkäsee kovempaa, mikä tosin sit tarkottaa et äitillä on kurkku kipee ja ääni kähee loppupäivän.. :ashamed:
 
moiks!

Täällä rään ja kuolan tulo pojalla jatkuu :kieh: ja mieskin kurkkuaan valitteli...

Hannamari: Joo meillä on teltta tuolla huoneen nurkassa pystyssä =) Ja pojasta se on aivan yliveto.. vielä jos sanoo että nyt otan sinut kiinni tai että meneppä piiloon niin taapertaa hirveetä vauhtia kikattaen telttaan. :D

Uneton: Vau! On varmaan ollut hieno hakemus ja pätevä :D

Peppi: KIva kun pääsitte syömään ja leffaan ja sait tänään omaa aikaa! Tuuhhan sitten ketomaan neuvola kuulumiset =)
Lillukka: Jospa teille ei kovin huono yö tulisi. Onko hajuakaan mistä masu ois saattanu mennä sekaisin?

Kaiza:Tatulle on tässä kun vuoden täytti niin tullut kauheasti omaa tahtoa ja se aiheuttaa usein tuollaisia kiukun puuskia jos ei joku mene pikku miehen mielen mukaan. Ja tavallisesti huutaa vaikka olisi kyse ihan tavallisesta, joka päiväisestä asiasta.. esim. pukeminen, käsien ja nassun pesu ym.. Oon kahtonu parhaimmaks antaa huutaa ja kiukutella itsekseen. Syliin saa tulla mutta se ei juurikaan meillä auta. Yleensä aikansa huudettuuaan unohtaa koko homman ja tulee touhuamaan kaverina. En nyt sitten tiiä onko tuo "kasvatuksellisesti" oikein mut meillä näin...

Ollaan tänään ulkoiltu jonkun verran vaikka räkä roiskuukin... Ja oppi poika kävelemään ulkona.. hoiperteli ihan onnessaan ulkona päivällä kun pysy pystyssä :D

Tatulla on muuten joku ihme vimma laittaa "paikat ojennukseen"... siis astianpesukoneen kansi pitäs laittaa välittömästi kiinni. vaatekaappien ovet käy lätkimässä kiinni jos sattuuvat raollaan olemaan (vaikka toisinaan niitä on myös mukava penkoakkin..), keittiön laatikot työnnellään kiinni ym.. mummo naurokin että Tatu on järjestyksen ihminen kun joka ikinen korkki ja kansi pitää pitää saada kiinni ja paikoilleen :D Ja samoin kun ulkoa tullaan niin vie omat kenkänsä nykyään automaattisesti naulakon alle.. Onko muilla tämmöstä???
Vaikka tietysti välillä poitsun mielestä on myös ihana tutkia ja penkoa kaikki kaapit..

No joo.. tuli ihan omaa.. :whistle:

Mut kaikille kipeille paranemista ja kipeitä hoitaville paljon jaksuja!! :hug: ja hyviä öitä!!
 
Huomenta!

Mä pääsen Tampereelle! :D Olen tulossa perjantaina am.osaston johtokunnan kanssa sinne. Tullaan junalla, syödän käydään teatterissa ja ollaan hotellissa yötä.

Mä olen taas kroonisesti väsynyt (raikkaan ilmanpuute ja unen puute yhdessä). Joten teiölle jotka olette vielä väsyneempiä :hug:

Kaikille kipeille pikaista paranemista! :flower:

<br><br>
 
Diisdaida :heart:

Terkut räkälästä part II :LOL: :D Nyt Santerillakin on kurkku kipeä :( Se lähti kuitenkin kouluun kun muita oireita ei vielä ole. Sain Valtterille lekuriajan puoli 11, saas nähdä onko pojalla tarvetta antibioottiin. Laskeskelin tuossa että edellinen lääkekuuri on ollut joskus päiväkotiaikaan eli tosi pitkä aika sitten... Mulla itsellä nenä valuu edelleen ja kurkku on tosi kipeä. Tytöt ja mies ovat vielä terveitä -ja toivottavasti pysyvätkin :)

Jellonan poppoollekin paranemista -mites tänään voitte? :hug:

Peppi, tulehan heti kertomaan neuvolakuulumisia! Mielenkiinnolla niitä lueskelen -saatkohan nyt lähetettä käännösyritykseen... Jänskättää ihan :D

Danjuska: voi kun Veerallakin olis siivous/järjestelyintoa... Tyttö ei todellakaan siivoa jälkiään ollenkaan. Saara sensijaan siivoaa aina pyydettäessä myös siskonkin sotkut :D

Jaahas, jos menis TAAS niistämään, huoh...
Mukavaa päivää kaikille ja paranemista kaikille sairastelijoille!
Tansku, tyttelit & Valtsu
 
Huomenta!

Ihana ilma jatkuu täälläpäin Suomea.

Peppi; Kiitos :heart: Käytiin me sit eilen syömässä Amarillossa, kun mies heräsi neljän maissa. Lapset toki mukana, as almost always... Otto veteli sit kans jotain maalaisranskalaisia, ku oli oman sapuskansa jo syönyt. Odottelen kans mielenkiinnolla, mitä sulle neuvolassa sanotaan! Toivotaan, että pikkumies olis ymmärtäny kääntyä ihan itsekseen, vaikka kyllä sä sen melkein sit tietäisit itse :)

Danjuska; kivalta kuulosti, että teil on tuollainen järjestyksen mies =) Otolla ei kyllä meininkiäkään sellaiseen, sekoittaa vain kaikki, minkä eteensä saa. Kenkäfriikki kyllä hänkin on, omista punaisista ulkokengistään (siskon vanhat) on tosi retee ja niiden kanssa nytkin tuol kulkee, siis kengät kädessään. Toivotaan, ettei ole mikään merkki naisellisuudesta, hän nimittäin tykkää pukea kaikkien vaatteita kaulansa ympärille. Eilen laittoi siskon pörröisen kaulahuivin ja meni peilin eteen itseään ihailemaan :heart:

Tanskuliini ja Jellona ja Hannamari ja Koivunkäpy ja keitäs muita vielä; paranemista sairastupiin! Onkohan jo tuota influenssa-aaltoa vai jotain muuta :( Meiltä töistä kans soitetaan harva se pvä, ku olis sairaslomia, eikä tekijöitä :\| Harmittaa vähän olla hankala ja joustamaton, mutta en mene, jos mies on töissä. Äiti varmaan vois ainakin välillä hoitaa riiviöitä, mut ei mun mielestä ole oikein, ku en kert ole hoitopaikkaa hommannu. La lupasin tehdä pätkäaamun, äiti silloin sit on jonkin aikaa lasten kanssa, ku miehel on hommia. Sunnuntaina menenkin sit ihan "omaan" työvuoroon aamuun.

Muita tän vkon suunnitelmia on viime vkolta siirtyneet kyläilyt, eli ke mennään ystäväni luo ja lenkille, to lähdetään sinne opiskelukaverin vaavia katsomaan ja ollaan yötä, ku en viitti edestakaisin ajaa saman pvän aikana. Ja tänään mennään sinne mummun synttärikahveille ja ehkä sit käyn mummun kanssa siellä mun tädin luona, jolla on se aivokasvain :(

Kristiina oli kyselly ruoan koostumuksesta; kyllä Otto syö kaikenlaista sapuskaa ja syöttötuolin ympäristö on sen näköinen... Sormin sitte saattaa kyllä vedellä riisejä tai makaroneja.

Nyt taasen ulkoilemaan tuon pikkumiehen kanssa. Siitäpä tulikin mieleen kysymys; eli onko teidän taaperot tykänny pulkkamäen laskusta ja oletteko antaneet laskea yksin =) ? Otto on pienestä mäestä laskenu vauvapulkan kanssa yksinkin ja ilme on kyl ollu voittajan ilme :heart: Isommista mäistä äidin tai siskon tai molempien kanssa, juu; se on kyl hieno näky, kun ahtaudumme kolmisin pulkkaan :LOL:

Moikka :wave:
 
Noniin!

Aloitetaanpa niillä tavallisilla jutuilla :whistle: Eli, yö meni ihan kivasti, heräs kaks kertaa, toisella kertaa kello oli 5 ja mies sanoi, että ei se enää varmaan nuku ja mä en sit prkl saanut unta, kun koko ajan kuuntelin, että herääkö se :kieh: Tunnin vielä nukkui -mä en \|O Eli kuudelta oltiin ylhäällä. Nukuttiin pikku päikytkin.

Juu, neuvolassa tuli käytyä, hemoglobiini edelleen huono, 105, kokeilen nyt tota rautaa sit, jos sais sitä nousemaan edes vähän :x Mutta lopetan sen kyllä heti, jos liiaksi alkaa haittaamaan!

Juu, lääkäri oli taas vaihtunut, yllätysyllätys. Mukava aika nuori nainen, Suomalainen =) Se sitten koitti, että missä asennossa se vauva on, eikä ollut aivan varma, joten tosiaan sain sen lähetteen Naistenklinikalle ja siellä sit vielä varmistetaan, että miten päin herra masussa on ja sit et voiko koittaa kääntää. Kysyin lääkäriltä niin sanoi kyllä, että luulee, että on perätilassa, mutta ihan varmaksi ei voi sanoa. Tutkimus tuntui melko epämukavalta, kun koitti alakauttakin, että mikä siellä painaa ja sanoi, että melko luiselta tuntuu... Eikös se pylly ole luisempi, kuin pää?

Sydänäänet kuuluivat ja kaikki oli muuten hyvin, vauva liikkuu ihan kauheesti. Kerroin, että vatsa on kuin jatkuvassa supistuksessa, ihan kivikovana KOKO AJAN \|O Ellen makaa ja sehän on kovin mahdollista tän vuosikkaan kanssa :eek: Heti kun nousen ylös niin menee ihan kivikovaksi koko rantapallon kokoinen maha!! Eipä tuohon sanonut mitään... Normaalia kait? Oli mulla Jontunkin aikaan, mut sillon sain levätä ja maata niin paljon, kuin tykkäsin...

Kysyi sitten, että paljonko on ensimmäinen lapsi painanut ja kun sanoin, että 3930g niin sanoi, että eipä ole tämä toinenkaan ainakaan yhtään pienempi :whistle: :eek: Että kuulemma oli tosi hyvänkokoinen jo nyt :) :heart:

Mut tosiaan, 1-7vrk sisällä Naistenklinikalta soitetaan sitä aikaa, se pitää kuitenkin tehdä ennen viikkoja 37, että viikon sisään luulisin sinne pääseväni. Nyt on viikkoja 35+5. Ja nyt rupean käymään neuvolassa viikon välein... Seuraava aika sinne jo ens torstaina.

Mut nyt vähän kommentointia ;)

Kaiza: Ihana kuulla teistäkin :hug: Kiukkuasiaan... Meillä kyllä osataan se taito aika hyvin \|O Kuulostaa tutulta tuo, että joka asiasta kiukutellaan ja kovimmillaan se on silloin, jos ei saa jotain haluamaansa juttua. Mut toi kiukuttelu meillä riippuu ihan kauheesti siitä, miten on nukkunut, jos hyvin niin on yleensä kyllä tosi hyvällä tuulella, mut jos huonosti niin sit kiukutellaan joka asiasta :/ Jaksamisia teille tämän asian kanssa, voin kuvitella, että on hermoja raastavaa, jos on sellaista joka päivä :hug:

Danjuska: Kuulostipa tutulta :D Joonatan laittaa aina kaikki kaapinovet ja astianpesukoneen kiinni, mutta tykkää kyllä availlakin niitä...

Smirgelaine: Mukavaa, että pääset Tampereelle ja viivyt yönkin, pääset vähän irtautumaan arjesta!

Tansku: Mitäs lääkärissä sanottiin?

Siru: Mukavia kyläilyhetkiä tälle viikolle! Joonatan on parit kerrat ollut pulkkamäessä, ensimmäisellä kerralla oli vähän ihmeissään, mut nyt, kun oli sunnuntaina mummon ja tyttöjen kanssa niin oli kuulemma tykännyt kovasti :)

Huh, on tää kirjoittaminen taas kestänyt! Ja piitkä teksti, eli jospa sit vaikka lopettelisin ;)
 
Höh ja pöh, Valtterilla on ehkä se poskiontelotulehdus niinkuin epäilin :( Sai lähetteen röntgeniin, mennään huomenna aamulla ja vastaukset saan torstaina kun lääkäri soittaa. Käytiin meidän alueen uudella lääkärillä -kerrankin on mukava ja mielestäni hyvä lekuri =) Toivottavasti vaan pysyis, hän on meinaa meidän alueen kuudes lääkäri runsaan vuoden aikana :eek: Saatiin jo valmiiksi antibioottiresepti, ei tartte mennä sit uudestaan arvauskeskukseen mikäli pojalla on tulehdus.

Siru: Veera tykkää kovasti pulkasta. Harmi että meillä on vain yksi pulkka, joten tytöt yleensä tappelevat että kumpi saa istua siinä. Siksi ollaankin aika harvoin pulkalla liikenteessä :whistle: En ole antanut Veeran laskea mäkeä ollenkaan, lähinnä vedän perässä pitkin pihaa.

Uneton: posti toi jotain tosi kivaa, KIITOS :hug: :heart:

Ja eiku muussintekoon :wave:

Peppi ehtikin välissä kirjoittamaan :) Meilläkin oli tosiaan uusi lääkäri, Nainen ja Suomalainen :D Kiva et sulla ja vaavilla on kaikki ok, toivottavasti hemppa nousis raudan avulla. Mielenkiintoista seurata teidän pikkuherran asentoa -Veerahan oli tosiaan aika pitkään perätilassa kunnes itse kääntyi loppumetreillä. Halit sinulle :hug: <br><br>
 
Smirgelaine: Mihis hotlaan menette? Me kun ollaan miehen kanssa Rautatienkadulla Scandicin City-hotellissa pe-su.. jos vaikka oltas samassa, saatettas törmätä aamiaisella.. Jos ehditään aamiaiselle lauantaina lainkaan!!!!! :whistle: Anteeksi kaikki väsyneet ja muuten vaan kaikkea täynnä olevat, mutta en voi olla ihan vähän hehkuttelematta.. :D Ostin eilen ihkut saappaat, piitkät pienellä korolla, sellaset nauhotettavat "vanhanaikasen" tyyliset missä on leveät silkkinauhat. Makso, noh, liikaa, mutta oli pakko sortua.. :snotty: Ne jalassa meinaan tanssia itseni tärviölle perjantaiyönä! :D Pieni paitaongelma on vielä, täytyy poiketa Henkalle ennen hotelliin menoa.. tai jos heittäs laukut ensin, ja kävis vielä ihan pikkupikku shoppailun.. Huomenna on parturikin. Tästä täytyy ottaa ihan kaikki irti!!

..nyt olenkin varma että Arttukin saa korvatulehduksen, mä oksutaudin ja hotelli kaatuu. Kell onni on jne.. :whistle:

Neukkariterkut myös.. Vili sai kovasti kehuja iloisuudestaan, ja sitähän tuo kyllä on. 78,5cm on pitkä ja 9960g painoa. Tasasesti kasvaa.

Nyt täytyy mennä "neuvottelemaan" tuon uhmiksen kanssa. \|O :wave:
 
Hannamari on ihanan positiivinen :LOL:
Mä olin nuorempana erittäin katkera, aina(!) kun oli suunnitelmissa jotian kivaa mä sairastuin.. Nykysin ukkoki on oppinu vastaamaan jos joku kysyy et tuutteko esim. kk päästä käymään et katellaan :whistle:

Sirgelle kans ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua!

Kersat käytetty lääkärissä, ehjiä ovat, siis ei mitään tulehdusta missään. lääkäri jopa oli kuulevinaan pienen pienen vinkunan annan keuhkoista, käski tunkea avaavaa tarpeeks, ville pitää juottaa humalaan ja kattoa ettei se kännipäissään telo itteesä ja kestää sen krapulakiukuttelu :/ Ihmetteleville tiedoks, kyseessä on siis yskänlääke nimeltään cocillana (tms.)

Jukra et on hyvää kaalikeittoo, muhinu reilu 3h hellal :p

Yöstä' sen verran et kait mä oon jossai välissä nukkunukki, ainaki torkahtelin poika sylissä.. eli syvältä oli yö.

Peppi akupunktiollakin voi kokeilla lapsen kääntämistä, tosin huonolla tuurilla tulee samaa tietä pihallekkin, mut niinpä se voi käydä myös tavis kääntöyrityksessä. ja meillä sillo ku A napotti tiukasti jalat maatakohti ni nlantäti sano et voi kokeilla kääntää lampullakin, siis et lapsi seurais valoa.. nojoo ei toiminu annaan, se vaan käänti påään pois tyyliin: mun kämppä älkää sohiko sillä välolla :LOL:
 
Moro!

Täällä polvivammainen ilmoittautuu päivän vahvuuteen... Mullahan on vasen polvi leikattu nuorena tytönhupakona pariin kertaan, saman syyn takia, eli; polvilumpio mennyt paikoiltaan erittäin pahasti ja nivelsiteet revähtäneet... Noh, polvi on kyllä ilmoitellut aina välillä itsestään, mut tänäänhän se temput sitten teki...
Keräsin lattialta päivällä leluja niin, että istuin jalkojeni päällä (ymmärtääkö kukaan, kuulostaa omaan korvaan niin hassulta...) no enivei, polvilumpio vaan mulskahti pois paikoiltaan. Sain sen kyllä paikoilleen, kun ylös könysin. Turposi ja ei enää kärsinyt taivutella... Tänne oli ihan hilikulla tulla apujoukkoja, mut aikani mietittyäni päätin, etten lääkäriin lähde :/ Nyt kärsin kävellä, mutta yhtään sivuttaista liikettä ei voi tehdä. Seurailen tilannetta huomiseen... Ja jumppailen jalan lihaksia. Tiedän, että nää kaksi perättäistä raskautta on vaikuttanut varmasti "löysentävästi" niveliin, joten siksikin on nyt herkempi menemään sijoiltaan.

Että semmosta tänne meidän rintamalle! Mies vähän säikähti, kun hälle töihin soittelin; kun tietää, että avuksi ei heti kerkiä.

Nyt en jaksa mitään kommentoida, särkee päätä, kun itseäkin säikäytti niin kovin.

Palailen paremmalla ajalla!


<br><br>
 
Musta on ainakin kiva lukea, että jotkut pääseekin joskus tekemään jotakin yhessä ihan kaksin jne.
Tietääpähän ainaski että edes joillakin on hyvä suhde =)

Tanskuliini pientä vaan :hug:
Ajatus kuiteskin iiiiiiiiiiiso :D


Mä oon niin raato, etten jaksa ny muuta.
Paitti että tänään on esikon kouluunilmottautuminen :eek: :'( :)

Jemma voisitko ees tulla kertomaan, että onko vauva kunnossa?!


Ametisti, Naakka, Jonna, Tiukuliini,Petra,Melina yms, huhuu :wave: B)
 
Iltoja!

tää 2+ tökkii taas aikas pahasti joten en siksi ole ehkä kait kirjautuneena.

kiitos kysymästä tanskuliini, töissä olin tänään itselläni ehkä hitusen parempi olo. aleksilla edelleen kuumetta jonkin verran vaihtelevasti ja ruoatkaan eivät meinaa oikein sisällä pysyä loppupelissä. muuten kyllä vaikuttaa aika hyvä kuntoiselta. Miikka vielä ihan terve. Hain sen kotiin iltapäivällä. ulkoiltiinkin kaksin ja hihku ilosta kun laski itekseen pulkkamäessä. :D :heart:
danjuska taisi kysyä tuosta mäenlaskusta niin tänään miikka ekan kerran minun kanssani tuossa meidän pihassa olevassa pikku mäessä itekseen pulkalla ja hyvin onnistui. oli tainnut poitsu harjoitella jo eilen mummin kanssa touhua, kun niin hyvin tiesi mitä tapahtuu.
niin ja kyllä meillä enemmäkin pikkutouhuapina sotkee ja levittelee tavaroita kuin siivoaa, mut kyllähän se joskus on jonkun lelun jopa laatikkoonkin laittanut, pyydettäessä.

Me saatiin sit loppujen lopuksi yhteinen hoitopaikka pojille. menevät siis sinne ryhmikseen. huomenna mennään tutustuu koko porukka. =)

Oikein ihanaa ja lämpöisiä :hug: huomisen YSTÄVÄNPÄIVÄN johdosta kaikille ihanille joulutähdille ja mammoille. :heart:
en varmaan heti aamusta ennätä seuraanne, mut myöhemmin sit.

kipeille paranemisia ja väsyneille parempaa ensi yötä. :hug: :hug:
 
Iltoja!

Danjuska Paranemisia Tatulle, kivaa toi Tatun siivousvimma! (toi linja kun jatkus teini-iässäkin..), ei vaan meillä, just päinvastoin.
Oon kyllä yrittänyt jujuttaa poikaa sellaiseen leikkiin jossa nakellaan lelut lattialta lelukoriin..mut harvoin siitä innostuu.
Mut Joelista on kyllä oikeata apua esim. kauppakassien tyhjennyksessä, poika ottaa ruokatavaran kerrallaan kassista ja ojentaa mulle laitettavaksi kaappiin, helpottaa omia kumarteluja.

nasuliino Mukavaa et putkituksista oli apua. Kyllä meitä yöpullottajia on muitakin vielä ;)

Peppi85 No ei varmaan oo helppoo noiden supisteluiden kanssa hoitaa poikaa. Outoa ettei se lekurikaan kommentoinu siihen mitään,
mistä sellaset voi itse tietää :whistle: No pääset kohta kurkkaamaan masuun, toivottavasti olis "salaa" kääntynyt. Mä kyllä voisin ottaa sun perätilan, ettei tarvis senjälkeen itse pähkäillä "sektio vai ei" kysymystä, ja sä saisit pää edellä tulevan, kun se on sulle parempi :D Mut ei ne vauvat taida noita vaihtotoiveita kuunnella..

Uneton Onnea ansiokkaasta työhakemuksen kirjoittamisesta, se ei muuten ole helppo laji jos meinaa erottua - ja vielä positiivisesti. Pepille paranemisia.

Tanskuliini Paranemisia Valtterille ja toivottavasti toinen poika ei sairastus pahemmin.

jellona78 Paranemisia kaikille ja tsemppiä työssäkäyntiin.

Kaiza80 Joel ei jatkuvasti kiukuttele, mutta omaa tahtoa löytyy joskus vähän liikaakin ja saa kiukkukohtauksen jos kieltää jonkun asian, mutta ei onneks aina. Eilen kun oli ulkona lumitraktori ja -kuorma-auto töissään - pidin sitä ikkunan edessä sohvalla katsomassa - mutta kun oli ruuanlaitto kesken, oli pakko välillä nostaa se pois ja siitä
veti isot herneet nenään. Mut tuo vähän kaikesta kiukuttelu on varmasti rassaavaa, oisko se jotain "esiuhmaikää" tsemppiä!

Lillukka76 Kerroit et olit pari tuntia Onnin kans ulkona, miten saitte ajan kulumaan? Tarkotan kun mä en keksi ton kans mitään tekemistä ulkona, se vaan kävelee (kylläkin innoissaan) eestaas ja minä perässä..Puolen tunnin jälkeen oon ihan kypsä sisälle.

smirgelaine Tervetuloa Tampereelle :-D Nauti rauhallisesta hotelliyöstä.

siru2006 Myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Pulkkamäestä, ei meillä ees oo pulkkaa, pitäs kai hankkia. (Oisko siinä vastaus tohon Lillukalle esittämääni kysymykseen..) Vieläköhän tän ikäselle olis paras sellanen valjailla oleva pulkka?

Hannamari Voi vitsi, kuulostaa unelmien viikonlopulta! Tuleva siis. Kerro vaan kaikki kivat yksityiskohdat, sehän on kuin satua lukisi :D

Koivunkäpy Melkonen rohto se cocillana taitaa olla :whistle: Taidan pyytää sitä ittelleni kunhan raskaudet on lusittu :LOL: Mut eipä oikeesti
kiva jos tekee pojan olon huonoksi.

Gerbera Auts, kuulostaa hurjalta tuo lumpion pois molskahdus, hyvä että pystyit itse laittaan takaisin.

Meillä on ollut tänään aktiivinen päivä, ostin ja postitin yhden pikkulahjan ja käytiin ekaa kertaa perhekahvilassa. (Ja kirjotan vielä tännekin!)

On käyty vaan muskarissa tähän saakka,ja siellä poika on ollu aina jotenkin passiivinen ja vakava. Ajattelin sit, et kaipaiskohan vapaata leikkimistä toisten lasten kans, kun muskarissa ollaan ohjatusti ja äidin helmoissa. No olipa eri meininki jäpikällä tuolla, sillä oli tosi kivaa, mutta
minä olin ihan poikki vajaan tunnin jälkeen singahdeltuani sen perässä ettei tallo/muuten vahingoita pienempiä tai tee muuta ei toivottua. Jäi ne kahvitkin sitten juomatta ja selkää särki puoli iltaa. Mut ehkä silti mennään ens viikollakin, kun toisella oli niin kivaa. Niin ja ton päälle tein porkkanasosekeittoa ja leivoin sämpylöitä (kun viime viikolta
jäi mieleen itämään Danjuska+Peppikö niitä leipoi?) meinas vaan jäädä leipomatta kun hiiva oli kadonnut mystillisesti, aivan varmasti eilen ostin, enkä vieläkään tiedä missä vaiheessa ja minne se joutui - raskausdementia tai vähäunisuusmuistinmenetys ilmeisesti vaivaa. No onneks löyty vanhan päivämäärän kuivahiivaa..sämpylät oli litteitä mut hyviä. Taidankin mennä syömään vielä yhden..

Jaksamista väsyneille ja flunssanenille!


 
Lumikarpalo: ei tuolle pojulle tänää tullu krapulaa, onneks. Tosin ei oo maailman helpointa saada humalaista lasta nukkumaan.. ;)
Pulkasta, meil on ihan tommonen tavis pulkka ja sit on mäkikiitäjä missä on kahdelle paikat, tosin muksut on ahtautunu siihen neljästään, et ihan tilava on.. meillä ei poika oo yksin laskenu, tosin ehkä johtuu tuosta mäen koosta, 500m jyrkkää mäkee ja loppupäässä mutka :LOL: Tai siis onhan se tavallaan laskenu tuos pihas sillee et mä roikun narussa jotei karahda joko auton kylkeen tai autotallin oveen kera pulkan..

Pitäs raahautua nukkumaan, sitä ennen käytää koira, meinasin pojun unta odotellessa sammuu pinnasängyn laidalle :eek:

Kipeille paranemista, ja iloista ystävänpäivän odotusta!
 

Yhteistyössä