***Joulutähdet 2005 Elokuussa***

Kaiza, mä varmaan jatkasin yövaipan käyttöä, kaikki kun ei ole viellä valmiita kuivaksi tämänikäisinä, esim. meillä on vaippa viellä käytössä, välillä on kuiva, välillä ei.

Isäntä sitten osti auton, pitäs opetella viel ajamaan sillä
 
moi

Kaiza:
Meilläkin tuli jossain vaiheessa tuossa vaipattomuudessa takapakkia yöllä.. poika sairasteli sillon ja oli muutenkin väsynyt niin oli monena yönä sänky märkä. Mut sitä ei kestäny pitkään.. kun vaippa oli taas kuiva aamuisin niin jätettiin taas pois.
Nykyään herää yöllä itse pisulle ja huutelee apuun.

Käpy: Mimmoseen autoon päädyitte??

Kattinka:Mitkä tyttöjen koko nimet olikaan. yritin yksi päivä miettiä mut en muistanu kun etunimet :ashamed: Tuu muutenkin kuulumisia ertoilee jahka ehdit :wave:

Tänne ei uutta.. Pojalla nokka vuotaa. ihmeen hyvin kuitenkin nukkunut.
 
Keskiviikko huomenet :)

Mulla on varmaan joku juttu silmissä kun aina kun meinaan painaa tuon otsikossani olevan hymynaama hymiön niin painankin vahingossa tuota halaushymiötä |O
Joka saakutin kerta saan heti alkaa korjaileen :whistle:

Tytöt taas lähti ja Oskari keikkuu huoneessaan,olin niin toivonut että se nukkuisi hieman pidempään,mutta joka aamua se nousee 7.15 kun muutkin herää :/
Se on iltapäivällä tosi puhki joten on pakko nukuttaa se hetkeksi,tosin se menee hyvin sänkyynsä,ja nukahtaa melkein heti =)

Kävylle onnittelut uudesta autosta :flower:

Mies menee tänään katsastamaan mun fiatin,anskattoo pääseekö vanha kottura läpi syynistä :D
Toivotaan niin ei sit tartte jälkikatsastaa,varsinkin kun tuo katsastus on nykyään niin hitsin kallistakin :x

Nyt tarttee mennä taas :wave:
 
Keskiviikkoa!

Hiljaista työpaikalla... :whistle:

Gerbsukalle ihan ensiksi suuri halaus ja voimia. Uskon vakaasti että vanhemmat tietävät lastensa rakastavan heitä, vaikka aina sitä ei pysty/ehdi sanomaan. :hug:

Peppi: Ihana Pasilia! :D Kävin muuten facebookissa urkkimassa olisko Samin profiiliin päässyt maisemia ihailemaan.. :ashamed: :D

Kaiza: Mä en ottais missään nimessä Vililtä vielä yövaippaa pois, kun joka yö tulee ainakin parit pissat. Toivottavasti tilanne paranee pian, ettei sun tarvi siivota ylimääräisiä sit vauvan kanssa. En ole muuten ennen kuullut että kaikki vaipat pitäis jättää kerralla pois.

Käpyselle onnea uudesta autosta! Ja jalka pois kytkimeltä!! :D

Hannelelle jaksuja viime metreihin. Joko jännittää? Mua jännittää sun puolesta!

Kuulin tänään aamulla että Vili on mm heitellyt kiviä päiväkodin ikkunaan, lyönyt tyttöjä ämpärillä naamaan ja töninyt pienempiään!! :eek: Tosi kiva, meidän pieni vilperi on päiväkodin kauhu!! Sanoin että saa tiukasti puuttua moiseen, ja puutumme tietenkin itekin. Arttu ja naapurin eskarilainen tyttö on leikkinyt pitkin kesää tönimisleikkiä Vilin kanssa, tai siis lähinnä töninyt Viliä, nyt se sit kostautuu.. :/

Pitänee jatkaa työntekoa. Heippaset kaikille! :wave:
 
Heips taas ja kiitoksia vaippavastauksista!

Juteltiin tossa eilen miehen kanssa ja tultiin siihen tulokseen, etten nyt ainakaan heti sitä vaippaa takaisin laita. Kokeillaan ainakin viikko kaks, että mihin suuntaan on menossa. Viime yönä pissasi kerran, mutta aamulla oli sitten kuiva. Kovasti kehuttiin ja juteltiin siitä, että muistaako, että pissa yöllä tuli sänkyyn. Aion myös ehkä herätellä pissalle, jos kuulen et on "puolhereillä" (silloin se pissa yleensä tulee). Sit jos tarve vaatii, niin laitetaan takaisin joko semmonen harjoitteluvaippa tai kestovaippa. Jää sitten märäntuntuiseksi kuitenkin. Katsotaan kuinka kauan mun hermot kestää. Nyt on onneksi vähän enemmän lakanoita kaapissa. Enkä mäkään ole aikaisemmin kuullut, että vaippa kerralla jätettäisiin pois, mutta toisaalta kun se päiväkuivuus sujuu jo niin hyvin, niin kyllä se ihan loogiselta tuntuu.
Mut Galluppina kyselen, että missä iässä teidän joulutähdet ja isommatkin ovat oppineet a) päiväkuivaksi ja b) yökuivaksi?
Muuten täällä olo ihan ok. Pitäis tehdä vaikka mitä, mutta mulla menee tää aamupäivä aina tämmöseen huonovointisuuteen jne. En tiedä mistä johtuu. Vaikka viime yönäkin söin ihan kunnolla yöpalaa. Ehkä vielä sen oksutaudin jälkimaininkeja.
No nyt ajattelin kuitenkin mennä laittamaan Matten tulevaan huoneeseen verhot, liikennematot, pari lattiatyynyä ja hiukan leluja valmiiksi, jos sitten viihtyisi siellä hiukan paremmin, kun me muut (mun äiti mukaanlukien) illalla taas siivotaan. Jos olis vähän yllätystä menossa mukana. Se kun ei tietenkään siellä tyhjässä kämpässä kauhean kauan viihdy, kun muut heiluu rätit kädessä. Tosin mä en kyllä kauheasti heilu, lähinnä vaapun! :LOL:
Juu taas tuli ihan omaa isoa ( . ), toivottavasti annatte anteeksi.
Haleja!
 
Teret!

Tänne ei kummia, meillä oli eilen Ellin 4kk neuvola, painaa 8100g ja pituutta 66,6cm. Syntymämitat 3770g, 51cm eli hyvin on kasvanut ja kovasti lääkäri kehui muutenkin kehittyneeksi vauveliksi. Meillä on ollut kovasti vieraita, kiva juttu! Menee rattoisasti aika itseltäkin ja Onnillekin on kovasti puuhaa kun peuhaa muitten lasten kanssa. Elli on alkanut vierastaa. PÄäsee vieraista kasvoista itku melko helposti nyt.

Kaiza meillä Onni oppi päiväkuivaksi tasan 2v ja muutama kk sen jälkeen yökuivaksi. Ja mekin pidettiin varalta jonkin aikaa yövaippaa "varalta", koska Ellin syntymä ajoittui siihen, niin en ois jaksanut lakanaruljanssia siihen aikaan. Meillä oli tuossa yökuivaksioppimisvaiheessa sellainen vaihe, että Onni heräsi itse pissalle kesken yön, koska rakko ei vielä varmaan pitänyt koko yön pissejä, mut sit nyt ei monestikaan täydy käydä enää yöllä pissalla. Minä itse uskon kyseessä olevan koko tässä potta- ja kuivuusasiassa hyvin pitkälti fysiologinen kypsyminen, johon ei voi juurikaan itse vaikuttaa joten meillä ei olla "potateltu" tms (siis istutettu potalla ennen kuin oma mielenkiinto asiaan heräsi, toki asiasta oli kerrottu ja potta oli esillä) vaan sitten kun aika oli kypsä, Onni "oppi" asian itse. Ja sitten se tapahtuikin meillä tosi nopeasti. Väsyneenä tms on joitain yksittäisiä pissivahinkoja tullut mutta ei olla niitä sen enempää noteerattu.

No nyt laittamaan pyykkejä!

 
iltaa pikasen..

oon ollut pojan kans kotona tämän päivää kun niin tukkoien ja väsynyt etten tohtinu hoitoon viedä. no kävin parituntia töissä olemassa enne kun piti miehen töihin lähteä.. kyllä siinä kerkes parit salaatit, pippuri pihvit ja sisäpaistipihvit hyvinkin tehdä ;)

Käpy: Mondeo on ihan hvyä auto ;) paitsi että ite en osais automaatilla ajaa.
miten teillä meni se keskusteli maanantaina?? oliko se sillon?

Kaiza: Tatu opetteli olemaan vaipatta päivät kun meni ekaan hoitopaikkaan.. elikkäs viime elokuussa.. ihan hyvin lähti menemään. tosin lähempänä uutta vuotta vasta alkoi itse muistaa mennä potalle kun hätä tuli. sitä ennen piti vielä muistuttaa että käyhhän välillä pissalla. kakka hädän on ilmoittanut ja tunnistanut jo aiemmin itse.
Kokonaan kuivaksi Tatu oppi tämän vuoden toukokuussa.
Nykyään herää itse yöllä pisulle jos on hätä. kuuluu sängystä että pissattaa. vähän vaihdellen menee että nouseeko pissalle vai käykö vasta aamulla.

Hannamari: tatulla kans välillä esiinty tuota tönimistä piempiä kohtaan :/ ei ollenkaan kivaa, mutta vaihe mennyt onneksi ohi. Nyt tuntuu että poika kohdistaa ikävä kyllä liikaa negatiivisa huomoita meidän pentukoiraa kohtaan :/ en tiedä kokeeko mustasukkaisuutta vai mitä se on... tosin tänään on ollut taas niin hellä ja herrasmies pikku koiralle :heart: laidasta laitaan käy pojankin tuntemukset aina välillä.

Täällä ei nyt tietoa miten Tatun hoitopaikka jatkossa.. pph saattaa jäädä pidemmälle saikulle.. ja ne paikat joissa tatu on aikasemmin ollut niin on täynnä. huomenna ollaan vähän viisaampia sitten toivottavasti.
itse myös turkan ja pärskän ja olo täysin puhki. vielä kun kolme aamuvuoroa pinnistelisi.

nyt koirat käyttää ulkona ja sitten nukkumaan.. kunnon päänsärky tuntuu jostain muuten niin tyhjästä päästä koputtelevan :whistle:
 
Heips pikaisesti!

Mattella kuiva yö takana. Jeee! :D Onpa mulla pienet ilot, mut oli Matiaskin niin ylpeetä poikaa, että huhhuh. Sängystä kuulu heti ensimmäisenä aamulla, että "äiti äiti, ei pisssaa!". Ja piti käydä heti isällekin kertomassa, joka hiukan pelästyi, kun oli just suihkussa ja yhtäkkiä vieressä onkin tommonen vaahtosammutin tosi pirteenä!

Gerbera, ootko kunnossa? :hug:

Dansjuska, toi on mun mielestä ainoa ikävä puoli pph:jalla käymisessä, et jos sairastuu, niin pitää saada varahoitopaikka. Toivottavasti asia selviää nopeasti ja parhain päin.

Kävylle
vielä onnea uudesta autosta. Mäkin haluaisin automaatin, ne on ihania. Varsinkin kaupunkiajossa, jota teillä tosin ei paljoa taida tulla. Meilläkin mies unelmoi vähän isommasta autosta (tulis kyllä tarpeeseen, kun meillä on tommonen pieni kirppu), mut en tiedä minkälaista ja koska oli ajatellut.

Lillukka, juu mäkin olin/olen ennen samoilla linjoilla ton fysiologisen puolen kanssa, siksi en ennen kesää edes harjoituttanut ilman vaippaa.. Mattea kun ei selvästikään YHTÄÄN kiinnostanut ja koko potta oli kammotus. Nyt kuitenkin uskon, että kun hän on sen selkeästi tajunnut, niin luulen ja toivon, että se yökuivuuskin sieltä pikkuhiljaa tulee.

Hannamarille vielä piti kommentoida sitä, että kyllä mäkin vähän sitä yövaipattomuutta ihmettelin, kun Matiaksella oli ollu vasta yksi kuiva yövaippa takana, kun jo neuvottiin ottamaan kokonaan pois. Mutta tulihan niitä öitä heti sitten lisää, vaikka välillä takapakkia mennäänkin. Ja tsemppiä tohon tönimisasiaan, meillä Matias on kuulemma kauhea omimaan tavaroita päiväkodissä. Taitaa tuo pikkukakkonen tulla ihan "tarpeeseen".

Pepille
vielä tsemppiä, enää ei oo montaa päivää yksin, eihän?

Mitäköhän muuten kuuluu Unettomalle, Niiskuneidille ja muille harvemmin kirjoitteleville?
Nyt mä lähden asioille ja illalla toivottavasti saadaan vielä vaha pestyyn lattiaan niin sit saa ruveta muuttamaan. Kivaa. Sit on yksi stressi vähemmän sen jälkeen.

:wave: :wave:

ps. hirveästi on kuulemma kanttarelleja ja mä en pääse metsään, EPÄREILUA!!! :D
 
Huomenta.

Olin jo eilen tulossa kirjoittamaan, mut en sit kuitenkaan ehtinyt!

Meillä on pojat räkäisiä :( Varsinkin Rasmuksella valuu semmoset vihreet vanat nenästä koko ajan :x Toissayönä alkoi kummallakin.

Ollaan juteltu isin kanssa videopuhelun kautta, eilen viimeksi :heart: Mä oon oikeesti ihan äärettömän onnellinen Samin puolesta, se on nyt nähnyt ensimmäistä kertaa elämässään omaa isäänsä ja kävipä ilmi, että sillä on siellä Brasiliassa 2 veljeäkin!! Ovat nyt joka päivä (kun ovat Riossa olleet, eli 3 päivää) tehneet yhdessä jotain, eilen olivat sokerivuorilla ja jalkapallo pelissä ja aamupäivästä rannalla, tänään menevät Kristuspatsaalle ja sit isän luo syömään :heart: En tiiä, kiinnostaako ketään, mut mä oon siitä jotenkin yli-onnellinen :LOL: Sit kun on Samin kanssa jutellut ja kuvia kattonut, huomaa miten liikuttunut ja onnellinen sekin on... Itekin meinaan täällä sen takia pillittää :D

Samin isä oli sanonut, että maksaa Samin matkan, jos me saatais ite jotenkin säästettyä tms. et päästäis vuoden päästä sinne koko porukalla! Vähänkö se olis ihanaa!!!

Meillä on poikien kanssa mennyt oikein hyvin, oon jotenkin nauttinut tästä ajasta, on vähän tullu jopa selllainen harmitusfiilis, kun en enää kokopäiväisesti kotona ole :/ Tää on nimittäin tosi kivaa! Ainoa vaan, että oon aamuisin aika väsynyt, kun Rasmus heräilee niin usein aamuyöstä, melkein joka yö niin lyhyellä välillä, että mä en oo ehtinyt saada unta, kun se taas jo herää, saatan siis valvoa parikin tuntia yön aikana yhteenpötköön :| Sit kun noi nousee 6 aikoihin niin |O Mut vaan aamuisin on semmonen olo, että "en jaksa", muu osa päivästä menee oikein kivasti ja päivät on menneet nopeasti =) En nyt voi sanoa nauttivani noiden nukuttamisista, mut oon niistä selvinnyt :whistle: Mulla on n. 95% paremmat hermot, kun oon yksin poikien kanssa :LOL:

Nyt olis puistotädille meno, taidan laittaa tekstiviestiä et voiko pojat nyt mennä, kun ovat niin räkäisiä.

Kerroinkohan jo et keskiviikkona jäivät puistoon oikein nätisti, oltiin Jontun kanssa siitä puhuttu ja sovittu, että poika leikkii siellä toisten lasten kanssa ja et äiti tulee sit hakemaan. Niin vaan jäi kiltisti vilkuttaen, Rasmuksella meinasi hätä tulla, mut unohtui sit, kun täti rupes leluja esittelemään :heart: Itku tuli vasta (Rassella), kun menin hakemaan =)

Kaiza, vielä on 4 päivää, kun isi nähdään, tai melkein 5, kun tulee niin myöhään maanantaina, menee tiistain puolelle... Äkkiä se menee! On tähänkin asti mennyt. Ihanaa, että te pääsette ihan just muuttamaan :flower:

Hannele, mites siellä suunnilla jaksellaan? Laitathan jollekin viestiä, kun oot vauvan saanut, tahdon kuulla heti uutisen, kuten myös Kaizankin :D Jaksamisia loppumetreilje ja tositoimiin voimia, kun aika tulee :D

Tintta, kiitos :hug: Mua vähän nauratti toio sun hymiöjutska :LOL:

Koivunkäpy, mun mielestä automaattiautot on ihania, siis automaattivaihteiset :LOL: Niillä on niin mukava ja helppo ajella!

Hannari, ei tainnut kuvat näkyä, täytyy kattoa, jos Sami laittais ne silleen et kaverin kaveritkin näkis :whistle: On muuten ihania kuvia! Meillä Rasmus on kauhee riiviö!! Niinku aiemminkin taisin kertoa, eilenkin mun työkaveri oli poikansa kanssa meillä ja puistossa, Rasmus kävi vähän väliä nipistämässä ja saipa kerran purettua kunnon jäljet tohon alahuuleen toiselle :ashamed: Ja kun se ei jotenkaan niin hyvin ymmärrä, että tekee väärin, vaikka joka kerta tietenkin kiellän ja komennan... Nyt eilen menin aina väliin ja rupesin tätä poikaa silittämään omilla ja Rasmuksen käsillä, sit Rassekin enemmän koski silleen nätisti ja halikin, mut senkin saattaa tehdä silleen liian kovaa. Mä en oikein tiedä et mitä mun pitäis tehdä et saan sen loppumaan??

Kaiza, meillä Joonatan on osannut käydä potalla jo n. 2v iästä, mut nyt kesän aikana ja oikeastaan vasta nyt Samin loman aikana on ollut ihan koko ajan päivisin ilman vaippaa, siis silleen, kun ollaan ulkona tai kylässä yms. Yöksi oon nyt laittanut vaippaa, kun en joka päivä jaksa noita peitteitä pestä. Enkä jaksa pitää kovin kiirettä sen asian kanssa :D Muuten olis kuiva vaippa, mut nyt on muodostunut sellainen tapa, että juo aina vähän vettä ennen nukkumaanmenoa :kieh: Pitäis päästä siitä tavasta eroon!

Lillukka, hienosti on Elli kasvanut! Tuuhan taas kuulumisia kirjoittelemaan! Laita joskus taas kuvia lapsista meiliin, olis kiva nähdä :)

Danjuska, toivottavasti Tatun hoitopaikka-asiat järjestyy parhainpäin ja pian! Miten oot ite nyt jaksellut?

Tulkaahan tosiaan harvemmin kirjoittelevat kirjoittamaan! Siru, Tansku, Uneton, Niiskuneiti, Epeli, Tigru, Metku (miten taloasiat edistyy??), Kattinka, miten jakselette? Ja kaikki muutkin!

Me lähdetään tänään Hämeenlinnaan Rasmuksen kummien luo, ollaan siellä yö =)
 

Heippa!

Kiitos kaikille osanotoista :hug: Tämä viikko on ollut yhtä hulabaloota, kun olen itsekseni hoitanut asioita ja järjestänyt hautajaisiin ja muistotilaisuuteen liittyviä juttuja. Nyt alkaa ne asiat olla hoidossa, joten kerkeän vähän hengähtää. Hautajaiset on 30 pvä ja se on varmasti rankka päivä :'(

Kaiza, kiitos, paketti tuli perille! Laitatko tilinumerosi, niin laitan sinulle pikimmiten rahat tulemaan!

Nyt täytyy soitella veljille, huoli niiden jaksamisesta on kova!

-Gerbera-
 
Heippa pikaiseen töistä!

kohta onneksi pääsee jo kotiin.
Tänään meillä herättiinkin myöhään, kun Aksu heräs puol 9 ja Mikkis vasta 9 aikaan. tuntu että kotona olo aika oli hirmu lyhyt. kerkesin käydä poikien kanssa pienellä pyörä lenkillä. loput ulkoilut onkin sit ollut isänsä kanssa illan aikana. en tiedä et onko Mikkis saanu päikkäreitä nukuttua. huomenna onkin vasta yövuoro. alkaa taas nekin. :)

lillukka, unohdin viimeksi vastata...et tais nyt tältä kesältä se kesämaa reissu jäädä väliin. on toi meidän piha vienyt kaiken liikenevän ajan.

gerberalle, paljon :hug: .kiva kun kävit muutaman rivin kirjoittelemassa.

muakin kiinnostaa miten kävyn juttelu maanantaina meni???

peppi, mukava kun teidän kolmisin elo on edelleen mennyt hyvin. ja nopeesti tuo aika kyllä menee. justhan se sami vasta lähti. jaksuja nukutuksiin. :hug:

minä sain eilen aikaiseksi lähetettyy viesti kutsut mun myöhästyneille synttäreille. pidän ne syyskuun alussa. ihan siis aikuispippalot. Mies ja siskoni niitä nyt suurimmaksi osaksi järkkäilevät. :D

unettomasta, niiskuneidistä, tanskuliinista ym vähemmän kirjoittelevista minäkin haluaisin kuulla. :wave: :wave:

mut nyt meen aikaa kuluttaa jonnekin. :hug: kaikille.
 
moikka

viimein kotosalla =) vielä ois huomien aamuvuoro ja sitten saa huilia!

Piti tänään pyytää että saisin uudet työhousut.. ei meinaa mene kohta enää nappi kiinni kun ahdistaa :ashamed:

Tatu oli tänään jo hoidossa ja pääsi sille pph:lle mitä toivottiin :D on semmoinen vanhemman puoleinen nainen.. Luulen että Tatu rinnastaa sen vähän mummolaan.. ihana paikka ja mielellään tatu siellä on. vaikka onkin vähän kauempana mut mielellään kuskataan kerta Tatu viihtyy niin hyvin.

Gerberalle
:hug:

jahas.. olikohan muuta.. ei kaiketi.. täällä kun ei oo tapahtunu mitään..
mitäs muut meinaa viikonloppuna??

ite tosiaan huomisen töissä. Varmaan mies Tatun kans vähän siivoilee että ei sitten tartte kun tulen töistä. illalla ajateltiin grillata ja miehen kaveri tulee varmaan saunomaan ja samalla kädään vähän hääjuttuja läpi.. se kaveri toimii bestmanninä..
ja sunnuntaina en aio tehdä mitään mitä ei huvita ;)
päivällä alkoi tekemään tortilloja hirveästi mieli joten ehkäpä sunnuntain ruoka on koko yksinkertaisuudessaan siinä :p
 


Gerberalle osanotto ja kovasti voimia käsitellä asioita ja voimia hautajaisiin. :hug:

Kattinkalle vihdoin tuplavauvaonnittelut. :flower: :flower: Tosi kivat nimet olitte valinneet tyttösille.
Joku muukin oli saanut vauvan, onnea sinne vaikken nimeä nyt muista. :flower:

Kaizalle ja Hannelelle tsemppiä viime metreille ja synnytykseen. Jänniä aikoja elätte =)
Ja Danjuskalle onnea matkaan! :flower: Kaikille muillekin odottajille, jos teitä on.

Olen taas niin pikaiseen aina lukenut, etten oikein osaa kommentoida, mutta mukava on kaikkien kirjoituksia lukea, niin tuttuja tilanteita noiden
kersojen kanssa tulee ja muutenkin elämässä.

Meille ei mitään kovin uutta. Tehdään varmaan pohjat noissa kuivaksi oppimisissa, kun ei poikaa lainkaan kiinnosta niin ei. Eipä sitä
voi oikein köyttääkään potalle. Noin kuukausi sitten leikattiin Joelin vapaasti kasvanut vauvatukka lyhyeksi, noin 25 sentin ponihäntä saatiin
talteen, tuli kerralla ison pojan näköinen. Hillan kanssa Joelilla leikit sujuu jo aika hyvin, toki nahistelu leluista ym. on arkipäivää, mutta osaavat
jo pitää hauskaakin yhdessä, mitä on mukavaa katsoa. Hilla ei vielä varsinaisesti puhu, mutta kommunikointi käy ihmeen sutjakkaasti silti.
Meillä on reilun viikon päästä taas muutto Tampereen seudulle, pitäisi varmaan pikkuhiljaa aloittaa pakkaaminen. :x Lasten kanssa ei vaan kovin
aikaisin voi pienten mielenkiintoa herättäviä laatikkopinoja levitellä. Sitten alkaakin taas erilainen arki, kun miehen vuorotteluvapaa loppuu, mutta tuo
Pepin kirjoitus miten oma kärsivällisyys lisääntyy 95% silloin kun toinen on pois, on lohdullinen, voinee jopa pitää paikkansa ;)


Mukavaa viikonloppua kaikille!

 
Lauantai iltaa!

Kohta pitäis lähteä uimakouluun ja minun uimaan.

Viikko on mennyt kovin nopeasti. Sami on viihtynyt hyvin pk:ssa. Jopa nukkunut päikkärit siellä. Ekan kerran kränää oli tullut perjantaina päikkäreille menosta, mutta oli sitten kuitenkin nukahtanut pikkuitkun jälkeen tunnin unille.

Meikäläisen vikaviikko häämöttää eessä päin. Ensi viikolla pitäisi käydä tapaamassa tulevaa esimiestä. Työkengät ostin eilen.

Peppi kiva kun sinun Samilla on ollut mukavaa. Gerberalle ja muillekin hurjasti jaksuja.
 
Yölliset terkut

Täällä kukun vielä hereillä kun en saa unta ;)
Eilen isäntä lähti mökille sorsastaan ja koululaisella oli ensimmäinen kerta ponikerhoa,ajoivat siellä kärryillä ja hoitelivat shettiksiä :)
Arvatkaa vaan alkoiko tehdä mieli itselle ratsastamaan :'(
Ponikerhon jälkeen käytiin mun ystävällä kylässä ja tultiin vasta yömyöhään kotiin.

Tänään oltiin mutsin luona Forssassa,kaupassa käytiin ja illalla moikkaamassa mun mummia ja pappaa :)
Mun velikin tuli äitille kissansa kanssa,sillä on aina kissa mukana jokapaikassa ;)

Emmillä oli taas sellainen pyörrytyskohtaus to-pe välisenä yönä :x
Alkoi aiempaa aikaisemmin jo puolilta öin se konttas meidän sänkyyn parkuen,ja aamulla kaatuili kun olis pitänyt eskariin mennä,joten joutui omaksi harmikseen jäämään eskarista pois yhdeksi päiväksi :/
Kamalaa tuollainen kun toisella niin kauheesti pyörii päässä ettei pystyssä pysy :'(
Oletteko kuulleet jollain muulla samanlaisesta vaivasta?

Nyt täytyy taas mennä,palaillaan huomenissa :wave:
 
Täällä yökyöpeli jälleen!

mukavaa kun lumikarpalo oli pitkästä aikaa käynyt kirjoittelemassa. mekin ollaan hännänhuippuja tuossa kuivaksi opettelussa. poitsu on ihan tyytyväinen jos sille vaan vaihtaa vaippaa riittävin väliajoin. :) niin ja minäkin olen huomannut että hermot on vieläkin paremmat jos olen lasten kanssa itekseni. jaksuja muuttopuuhiin.

meillä on mies ja Mikkis flunssaisia, mut mikkis on nyt jo monta yötä nukkunut hyvin. itelläkin räkä vuotaa, mut töistä ollaan sit vasta pois kun todella ei sinne kykene. on hiukan tiukka tilanne siellä. :| muuten meillä ei ihmeempiä. mies lähtee maanantaina pitkästä aikaa töihin. on lomat lusittu tältä kesältä koko porukalta. lapset on maanantain hoidossa sit vasta to ja pe on hoitopäiviä.

smirgelaine, hyvä että pk harjoittelu mennyt hyvin Samilla. rentouttavaa viimosta kotiviikkoa. =)

kauniita unia kaikille. nyt on hiukan ajatus jäässä...eka yövalvominen taas pitkästä aikaa niin ei oikein kulje.

palailen..
 
:wave: Huomenta!
Täällä yhdessä koossa edelleen (40+2)!
Kiitos kaikille tsempeistä!

Täällä alkaa olla fiilikset sellaiset, että synnytys ei enää edes jännitä vaan aattelen, että ois jo ohi meni miten meni. Muutaman päivän on nyt ollut sellainen äklömpi olo, ei särje päätä, mutta särkee, on nälkä, mutta ei oikein maistu ruoka, maha on sekaisin tai sitten ei :) Tosi kivat fiilarit juu :)
No, parisen viikkoa maksimissaan tätä enää. Eiköhän tämän kestä.

Lumikarpalosta mukava kuulla ja teretulemast tänne Tampereen suunnalle!

Hannamari Yritän laittaa sulle vaikka tekstaria sitten, kun sairaalassa "pullahtaneena" olen, niin toivottavasti kerkeet vinkata näitä muitakin, kiitos!

Nyt jos katsois vaikka vielä olympialaisia ja lentopalloa, kun näyttää tuolta töllöstä sellaista tulevan. Niilo ja mies vielä nukkuvat autuaasti :heart:

Hannele
 
Moi!

Taas toimii netti, ei sen reissun jälkeen oo toiminutkaan, missä lie vika. Ihan kiva reissu oli, mut oon ollut tosi väsynyt sen jälkeen :/ Mentiin vähän myöhään nukkumaan, en osannut nukkua Rasmuksen vieressä kun se touhuaa niin paljon öisin ja tietty heräilikin. Joonatan heräs sit kauheen aikaisin. Automatkan meni tosi nopeesti ja yllättävän hyvinkin ;)

Pojat on edelleen räkäisiä :snotty: Rasmus on ollut järkyttävän huonolla tuulella nyt muutaman päivän :kieh: Tänään sit huusi kurkku suorana vaikka kuinka kauan, heräs kesken unienkin huutamaan, eikä meinannut millään asettua takaisin. Piereskeli ja vääntelehti, kääntyili, huusi ja taas piereskeli :| Kauheen hajuisia paukkuja, kai sillä reppanalla on maha kipee? Kakka on kyllä normaalia ja kaikkia taas kiinnostaa kauheesti :LOL:

Huomenna, tai ma-ti välisenä yönä se Sami sit tulee! =)

Gerberalle lähettelen edelleen jaksamisia asioiden hoitoon ja surun läpikäymiseen :hug:

Jellona, kiitos :hug: Onkos sulla nyt yövuoroputki? Vai oliko vaan yksi yö...?

Danjuska, paljonko sulla on nyt viikkoja? :)

lumikarpalo, tosi kiva oli teistä kuulla!! =)

Kiva, että Samilla jatkuu hyvin pk:ssa! Kiva ollut lukea, että hyvin on päiväkotielämä alkanut, kohta se on meilläkin edessä...

Tintta, voi sitä Emmiä :( En oo kyllä vastaavasta kuullut.. Tai yks mun lapsuudenaikainen kaveri kyllä pyörtyili lapsena aika paljon :| Ei ollut kyllä noin nuori. Se usein pyörtyi, jos ei ollut syönyt kunnolla.. Sillä rupes aina heikottamaan ja sit sanoi vaan, että ei näe enää mitään tai näkee jotain pisteitä ja valkoista ja vähän ajan päästä kaatui :eek: Kerrankin olin sen kanssa kahdestaan mäkkärissä, kun se pyörtyi... Pelkäsin aina lähteä kahdestaan sen kanssa mihinkään :ashamed: Mut joo, se meni sitten kuitenkin ohi jossain iässä, edelleen nyt aikuisena saattaa saada heikotus-kohtauksia, muttei ole aikoihin pyörtyillyt. Ei sitä kait mitenkään tutkittu, en tiedä sit et mistä johtui. Oli ala-asteen viimeisillä luokilla, kun näitä pyörtyilyjä sattui.

Hannele siis edelleen yhdessä koossa :) Ihanan positiivisesti jaksatte Kaizan kanssa kirjoitella, ihan hävettää omat valitukset Rasmuksen odotusaikana :ashamed: :whistle: :D Aika aikaisin oot ollu hereillä!

Mut nyt Sami tuli koneelle, jutellaan sen kanssa :wave:
 
Heippa!

Tytøt nukkuu ihme kyllä yhtäaikaa vaikka on ilta. Otto lähti isänsä kanssa kavereille kylään. Oli tarkotus lähteä kaikkien, mut mua alko puolenpäivän aikaan etoa ja vatsaa velloo ja pystyssä ollessa pyørryttää. Mistään päästä ei kuitenkaan oo tullut mitään, mutta eipä kyllä pysty mitäa¨n syømäänkään. No huomenna osi paree olla terve.

Danjuska: Tyttøje nimet on Ilona Edel Annina ja Emeline Aino Sofie.

Ovat alkaneet viihtyä hereillä ollessaan enemmän itsekseen joten arki on helpottunut. Ilona on nyt løytänyt kätensä ja juhlii niiden kanssa suurimman osan hereilläoloajastaan. Vaunuissakin viihtyvät jo jonkin verran, mutta ilona pitää aina ensin nukuttaa syliin tai kantoliinaan. Kyllä se Otto aikoinaan oli helppo vauva...

Mihis päin Tamperetta Lumikarpalo nyt meinaa muuttaa? Olen ihan unohtanut mainita, että bongasin Aamulehden liitteestä teidän perheen kuvan sillon joskus kun Hilla oli just kastettu.

Otto viihtyy päiväkodissa. On jäänyt tosi reippaasti paitsi torstaina kun ei ollut ihan kunnossa. Saas nähdä tuleeko joku reaktio myøhemmin vai viihtyykø jatkossakin. On siis hoidossa ti, ke ja to. Saa nukkua niin pitkään kun nukuttaa, syødä kotona aamupalan ja lähdetään sitten kävelemään päiväkotiin kun keretään. Matkaa on tasan kilometri ja yhdeksäs ollaan tähän asti viimestään oltu perillä.

Vessassa käynti onnistuu vähän vaihtelevasti. Eilen tuli housuun kahet kakat ja pissat eikä käynyt sitten vessassa ollenkaan. Tänään taas on ehtiny vessaan joka kerta. Yøvaipan pois jättøä ei vois kuvitellakaan ja pyykki vuori kasvaa puolella päivävaipattomuudenkin takia, mutta en luovuta ihan vielä.

Geberalle
lähetän syvän osanottoni :'( . Sulla kun on muutenkin ollu vaikeeta.


:hug: Kattnkalta
 
Iltoja!

Katinkalle ihan superhurjasti käsiä ja voimia arjen pyörittämiseen. :heart:

Tintta mun yhdellä tutulla on tyttö, jolla oli kummallisia pyörtymiskohtauksia (tosin hän on nuorempi kuin sun tyttö ) ja hällä diagnisoitiin tossa vähän ennen kolmea ikävuotta migreeni, näitten pyörtymiskohtauksien syyksi. :eek:

satqanut koko päivän, jouduttu olee sisällä. Pennut kiipeilee pitkin seiniä :kieh:
 
iltoja!

Jospas nyt jaksais kirjotella. Tatun toin just sänkyyn että jaksaa aamulla nousta kun aikanen herätys.

Itse sain värin päähän tässä illasta.. huomenna katotaan jo vähän kampausta että mimmonen laitettas. Tai siis tiedossa on että minkätyylinen mutta tehdään harjoitus vedos =)

Itsellä tosi huono olla. selkää polttaa ja tuolla alhaalla vihloo :ashamed: :/
ruokahalua ei oo ollu nyt moneen päivään mutta annas olla kun tehtiin niitä tortilloja tänään :ashamed: söin neljä kappaletta täytteineen ihan tuosta vaan :whistle:

mies lähti illalla bestmanin mukaan oluella käymään kun oltiin grillattu. vähän meinas hermoja kiristää kun olis ollut kiva olla ihan rauhassa kahdestaan loppu ilta mut toisaalta taas ymmärrän. ei tuo usein käy ees missään. harmittaa vaan osittain siksin kun ensi viikonloppuna lähtevät mummolaan kun on joku värikuula sota miehellä ja kavereilla ja oon taas yksin.. mut jos etsitään positiivista niin saan ainakin rauhassa puunata taloa :whistle:

Tinttamooses:
Todella ikävää tuo Emmin pyörtyily :| :hug: Oliko se niin että kävitte jossain tutkimuksissakin vai muistanko väärin?? vai muitselenko nyt sinun selkäkipuja.. sori lahopää :ashamed:
Itse muistan kun ponikerhossa aloitin :D
Välistä tekee kovastikkin milei satulaan takas mutta kun ei oo aikaa eikä rahaa..

Kattinka:
Joo tuota Ilonan toista nimee sillon mietin että mikä oli =) muuten muistin näköjään oikein ;)
Jospa Otto jäisi jatkossakin ihan mielellään päiväkotiin.
Tatulla kyllä ollut semmoisia vaiheita jollon jää vähän surullisena mutta nyt ei ole ollut mitään ongelmia.

Peppi: Paranemisia pojille! :hug:
mulla on nyt viikkoja jotain 9+

Jellonalle
päin kans hus, pois räkätauti!!

täällä aletaan olla voiton puolella onneksi.

jos lähtis kohta jotain iltapalaa etsimään.. Tatu nukahti hetkessä kun ei päikkyjä malttanut nukkua. Puolisen tuntia pötkätteli vaan päivällä.
 
Huh, huomenna ukko palailee töihin niin mullakin onsitten aikaa olla kotona, tämä viikko on menny niin hyvin lentäessä että ikinä ei oo syöty kuukaudessakaan yhtä usein ulkona :eek: mutta ompahan anoppilassa asuttu suorastaan ja sodittukki sen kans eka sota häistä, nyt vasta :kieh:
Tänää käytii mun mummolassa, kamala kun mummo on laihtunu, suorastaan kuihtunu ja vapisee.. toivon vaan että kestää ainakin meidän häihin asti :'( ei hällä sinänsä mitää kovin vakavaa ole, kakkostyypin diabetes joka on hallussa, muuta kuitenkin, on vanhentunu tässä vähälle aikaa paljos, samoin ukki.. vaikka eihän ne ennää nuoria ole, mummi täyttää kk päästä 77v ja ukki täyttää joulukuussa 86v.. molemmat on saanu hyvän elämän elää, mutta toivottavasti vuosia ois viel paljon jäljellä.

Hannelelle paljon jaksuja, jospa sullaki kohta tulis lähtö, hiero akupisteitä ;) saattaavat jopa toimia :LOL:

Miten kaizan muutto?

Ja jellona, saitteko mesen toimimaan kunnolla?

Jos kävis savukkeella ja menis ukon kanssa keskennään saunaan ihan rauhassa, jos sais hartiat laukeemaan, mulla on molemmissa hartioissa kunnon trikkeripisteet.. tänää tuli kerättyy 1-2l mustikoita, 10l kareviaisia ja n.3l viinimarjoja..

ja tintta, mulla tuota pyörtyilyä teki nuorempana kolmipistehermosärky, eräs migreenin muoto kuulema..
jotai muutaki mulla oli... no nykysin huimaa välillä ennen kohtausta.

Ja eilinen shoppailu reissu oli oikein onnistunut, ja kaikille kyselijöille maanantainen keskustelu meni niinku oletettiinki sen menevän. :D
 
Myöhäisiltoja!

Peppi, kaksi yötä on nyt peräkkäin. ei paljon enempää tällä hetkellä nyt laitetakkaan kun on hiukan tiukempi aika täällä. toivottavasti teillä olis huomenna parempi päivä. mukavaa että reissu meni hyvin. =)

käpynen, en tiiä mesen toiminnasta mitään, kun en ole avannut muutamaan päivään konetta kotona. hyvä että teillä kaikki ok. toivottavasti niskasi kivut helpottuisivat. :hug:

hannele, se on tosiaan aikaisin käynyt kirjoittelee. jaksuja loppu päiviin. :hug:

kattinkasta, oli ihana kuulla. ja mukavalle kuulostaa teidän arki. :heart: mukava että otto viihtyy päikkärissä ja tytötkin hetken omissa oloissaan. jaksamisia kovasti arkeen. :hug:

tää päivä meni nukkuessa iltapäivään ja sit kotona ulkoilin poikien kanssa. kierrettiin kahdessa puistossa. Mikkis vaan hermostui jostain viimeisellä 500m kivasti. no kotia päästiin. raasu vaan niin nuhainen. toivotaan että huominen eka hoito päivä uudessa paikassa menis hyvin. ei onneksi tarvitse poikia aikaisin herättää kun isäni tulee meille silloin kun mies lähtee töihin. sit vien heidät kun pääsen töistä aamulla. loppu viikosta onkin vasta seuraavat hoitopäivät. =)

jospa huomenna sais imuroitua päivällä kun herään. niin olis taas hetken siistiä. meillä on sellaisia ihme pieniä ötököitä tai siis sarvekkaita, muurahaisen kokoisia. kävelee pitkin asuntoa onneksi yksittäin eikä joukolla. |O

tiistaina käydäänkin tekemässä Mikkiksen hoitopaikassa hoitosopimus aamusta muuta ohjelmaa ei onneksi vapaapäiville olekaan.

nyt täytyy lähteä vähän hommiin..toivon ehtiväni vielä tänä yönä...kaikille hyviä unia. :hug:
 
Myöhäistä iltaa täältäkin :wave:

Pikaiseen ajattelin kuulumisiamme kertoa, kommentoinnit jääkin vähemmälle, sillä en kovin hyvin kartalla ole tällä kertaa.

Gerberalle kuitenkin voimia ja jaksamista toivotan kovasti, osanottoni kera :hug:

Meillä rakentaminen on alkanut toden teolla, en muista milloin olen viimeksi edes kirjoitellut, päivät vaan vilahtavat ohitse. Pitkää päivää ollaan tehty nyt viimeiset kolme viikkoa, mun ja Mikan loma on mennyt nopeaan. Huomenna menen töihin ja Mika "lomailee" vielä viikon. Aamusta iltaan ollaan oltu tontilla, pojat on olleet mummoloissa todella paljon. Pikkaisen huonoa omaatuntoa poden, mutta hyvin ovat viihtyneet ja ymmärtävätkin miksi nyt tällainen tilanne on. Eihän työnteosta niiden kanssa mitään tule, nyt kun siellä ei kovin turvallistakaan ole. Ollaan perustuksia tehty ja harkkoja muurattu. Lähemmäs tuhat harkkoa tulee meidän sokkeliin ja laastiakin ollaan tehty ihan urakalla (seitseman 1000 kg:n säkkiä ollaan myllätty...)

Käytiin pikaisella lomareissullakin Puuhamaassa ja Muumimaailmassa. Tigrulle terkkuja, ei ehditty tällä kertaa näkemään, oltiin kaksi yötä Tervakoskella ja yksi päivä, joka sekin Puuhamaassa. Vettä satoi kaatamalla koko päivän silloin, pojilla piti olla kuravaatteet päällä, mutta ei se menoa haitannut, illasta pikkaisen selkeni, joten päästiin kurakamppeistakin eroon. Muumimaailmassa paistoikin aurinko ja siellä viihdyttiin koko päivä. Ajettiin silloin aamusta Naantaliin ja illasta Jyväskylään. Tuolla reissulla jätettiin Atelta vaipat kokonaan pois. Oli ollut muutaman päivän ilman vaipaa ennen reissua ja sitten kun lähdettiin, päätin jättää vaipat kotiin, koska Atte osasi jo kertoa milloin pitää vessaan mennä, eikä yövaipassakaan ollut pariin yöhön mitään ollut. Yhtään vahinkoa ei sattunut koko reissulla ja kotonakin sen jälkeen vain yhtenä yönä on pissa tullut sänkyyn. Meidän iso mies :heart:

Neuvolassakin Aten käytin, meillä mennään vähän omassa rytmissä nuo neuvolat. Pituus ja paino menee hienosti omalla käyrällä ja kovin poika on reipas. Teki kaikki tehtävät, mitä täti pyysi ja muutenkin oli kuin aurinko.

Mielessä olette olleet kaikki ja välillä yritän ehtiä koneellakin käymään. Kovin vaan väsynyt olen iltaisin, en jaksa edes konetta aina avata, raskas työ vaatii veronsa. Yritän taas jossain vaiheessa tulla aktiivisemmin mukaan, mutta tällä erää toivottelen mukavaa loppukesää / syksyn odotusta :wave:
 

Yhteistyössä