***Joulutähdet 2005 Elokuussa***

Tutuilla seuduilla liikutte Peppi =)
Vaskikellolla pysähdytään toisinaan kun kiuruvedelle ajetaan (Tatun ootto aikaan siinä oli pakollinen vessa tauko joka matka ;) ).. tai sitten kärsämäellä. tatu haluaa aina jätskille kärsämäen uudelle nesteelle :D
tänään soittivat matkalta niin kysyin että missä ootte menossa.. "käjsämäellä" ja samaan hengenvetoon huuti isälleen että mennään jäätelölle! :heart: :D

Pikkusisko tuli ja vedettiin nassut täyteen pizzaa :p
aamulla töihin ja sitten vietetään rento ilta.

nyt pikku hiljaa asettumaan..
 
Oli pakko tulla tänne kirjoittamaan, kun ajettiin joku aika sit Kärsämäen ohi, terkut vaan Tatulle :heart: :D Missäs te nyt taas asuttekaan Danjuska? Laita vaikka yv:tä.

No, eipä mullakaan kai kummempia, tulis nyt muutkin kirjoittelemaan! Kiva, kun edes Danjuska oli käynyt kirjoittamassa :hug:
 
Hei pitkästä aikaa!

Oikein paljon onnea Hannelen perheelle poikavauvan johdosta!! :heart: :flower:

Danjuska: Ihanaa, että pikkuisella oli kaikki hyvin ultrassa! :hug:

Peppi: OIkein mukavaa pohjoisen reissua teille!!! Jokohan olette ajaneet meiltä ohi? Minkälainen aikataulu teidän reissullanne on? Meille saa kyllä poiketa, jos sopii suunnitelmiin. Huomenna mennään rippijuhliin, mutta muuten ei ole isompia ohjelmassa. Harmi, etten ole ehtinyt moneen päivän tänne, niin en aikaisemmin tiennyt teidän lähteneen pohjoisen reissulle.

Nyt minulla alkaa olla kiire valmistelemaan perheen juhlavaatteet huomisia rippijuhlia varten valmiiksi, joten en ehdi enempiä meidän kuulumisia kirjoitella, mutta palataan asiaan juhlien jälkeen.

Gerberalle vielä lämpimät osanottoni :hug:

Kaikille yhteisesti mukavan loppukesän toivotukset :hug:
 
:wave:

Kiitos kaikille onnitteluista ja Hannamarille erityiskiitos viestin välityksestä!

Danjuska Kiva kuulla, että ultrassa kaikki ok!

Täällä vauva-arki alkanut kohtuu hyvin. Tiistaina klo 00.07, kun poitsu syntyi, niin keskiviikkona klo 18 jo kotiuduimme. Jotenkin en osannut kuvitella, että olemme pitkään sairaalassa, kun ei mitään kummempia tarkkailun alaisia asioita ollut ja lääkäri totesi, että poitsu ok (samoin minä itse). Kävivät synnäriltä sitten torstaina kotikäynnillä ja nyt ovat soittaneet eilen ja tänään kuulumiset. Tosi hyvää palvelua kyllä niille, jotka haluavat nopeasti kotiutua!

Niin, tähän nyt nopsaan piiiiiiitkästi synnytyskertomusta (saa nähdä herääkö tuo poitsu tähän väliin):
Maanantaina siis tuli aamusella muutama supistus, joka tuntui (ei varsinaisesti kipeä ) ja aattelin, että no niin, nyt sitten tätä viikon-pari (niinkuin Niilostakin). No, päivän mittaan tuli näitä suppareita, mutta ei kipeesti eikä säännöllisesti. Klo 15.30 kävin neuvolassa ja täti vaan totes, että pää on niin alhaalla että ei enää saa kiinni, muutoin kaikki ennallaan. Sitten hakemaan Niiloa päikystä ja miestä töistä (autolla siis). No suppareita edelleen tuli silloin tällöin, mutta vasta joskus klo 17 alkaen aloin huvikseni laskea, että ovatko jollain lailla säännöllisiä. 15-20 min oli taukoa ja vähän tuntui mahassa, mutta meni ihan menkkakipumaisen kivun malliin. Klo 19 alkaen aloin olla sitä mieltä, että suppareitten väli tihenee ja tihenihän se (n. 10 min), pikkasen myös tulivat kipeemmiksi (mutta erittäin siedettäviä ). Klo 21 totesimme miehen kanssa, että no, soitetaan nyt miehen vanhemmille varmuuden vuoksi, että supistuksia tulee, saatamme soittaa myöhemmin, jos tihenevät/kipenevät. Vähän ennen klo 23 totesin miehelle, että supparit tulevat koko ajan kipeämmiksi ja välikin on n. 5-7 min, joten soitanpa synnärille ja kysyn mitä suosittelevat tekemään. No, siellä täti sanoi, että (vaikka toista odotankin) jos kotona vielä pystyn olemaan, niin otan vaikka pari Panadolia ja sitkuttelen. Totesin, että tämä ok ja nappasin kaksi Panadolia. Olo oli ihan hyvä, supparit tuntuivat selässä ja mahassakin, mutta kipu ei todellakaan ollut hirveän kovaa. 5 min. sen jälkeen, kun olin synnärille soittanut, tunsin, että hei, nyt taitavat mennä lapsivedet! Hieno fiilis, kun olin hieman jopa toivonut, että saisin kokea miltä tuntuu, kun ne menevät, Niilosta kun ne menivät vasta laitoksella puhkaisun yhteydessä. Jee, meitsi tuuletti oikeesti kotona :) No, soitettiin miehen vanhemille, että lähtekääs tulemaan, vedet meni. (Niilo nukkui koko ajan kiltist makkarissa). Ja huh, saman tien kun vedet olivat menneet, alkoi suppareiden väli tihentyä, ensin parin minuutin välein ja hetken päästä tuntui, että niitä tulee koko ajan. Pidin miehen käsivarresta kiinni ja irvistelin. Miehen vanhemmilla kesti n. 20-25 min tulla ja välissä jo soitimmekin heille, että missä ovat. Pihalla seisoimme vastassa, kun tulivat ja hyppäsimme n. klo 23.45 autoon heti, kun oli mahdollista. Matka meiltä Taysiin on sellaiset... 10 km ja koko matkan pidin toisella kädellä miehestä kiinni ja huohotin, vääntyilin ja tuskailin. Ihan hirveet kivut. Yli puolivälin matkaa oltiin tultu, kun sanoin miehelle, että ponnistuttaa, taitaa tulla "pasko" housuun.... Mies ajoi Taysin parkkipaikalle ja n. 10 metrin matka oli ovelle. Juoksin sen minkä pystiyn, soitimme synnärin ovikelloa (yöllä lukossa) ja kiljuen sisään. Kätilö oli pyöräutolilla vastassa, mutta vaihtoi sen suosiolla paareihin/sänkyyn, kun havaitsi tilani. Hissillä kerroksiin ja huusin vaan, että on pakko ponnistaa. Hyvä, että saivat multa housut revittyä jalasta ja kiljuivat, että älä vielä. Kätilö kurkkas haaroväliin ja totes, että vauva on tässä, seuraavalla supistuksella tulee. Ja niin tuli rytinällä klo 00.07. Ja siinä oli ne tuskat sitten! Ei tarvinnut liian kauaa sairaalassa kärvistellä ja heti pääsi jopa synnytyssaliin, ei sitäkään tarvinnut vuoroaan odotella ;)
Uskomaton kokemus Niilon reilu 20 tuntia kestäneen synnytyksen jälkeen!

Kattinka Kyllä sun reilu tunti on virallisten paprujen mukaan edelleen nopeampi. Mulle merkkasivat synnytyksen kestoksi 8 tuntia (sieltä jostain klo 16 alkaen kai..., en tiedä ). Itse tosin olen sitä mieltä, että kaikki starttasi vasta tuolloin vesien mentyä :)

Synnytyksen jälkeen mies tosiaan lähti n. klo 3 kotiin nukkumaan ja täällä vanhempansa luulivat ensin, että mies oli passitettu kotiin odottamaan synnytyksen alkamista. No, mies tokaisi, että poika tuli :) Heh :) Söpöä!

Niin, tää poika vaikuttais aika lailla paremmalta nukkumaan kuin Niilo (puuhun koputus). Parin tunnin unia jopa!! Aivan luksusta, kun Niilo riekkui sen 10-20 min välein ja aina tississä kiinni. Vielähän tämäkin ehtii tästä tapansa muuttaa, mutta nyt tuntuu hyvältä. Itse olen toipunut hyvin. Vauhdikkaasta ponnistusvaiheesta huolimatta sain vain 3 tikkiä ja ensimmäisen asteen repeämät. Alapää tuntuu jo ihan entiseltään :)

Semmosta täällä.

Tänään kävivät minun vanhempani visiitillä ja veivät samalla Niilon Saloon lomailemaan (äidilläni alkoi kesäloma).
Niilo on ottanut muuten tulokkaan ihan hyvin vastaan, käy välillä silittelemässä, ei oikeastaa muuta. Rankka paikka on ollut se, kun pitäisi mennä yöunille ja äiti ei voikaan välttämättä tulla nukuttamaan, jos on vaavi tisulla.

Kaiza Tsemppiä matkaan, kun lähdön hetki koittaa! Kannattaa tosiaan varautua siihen, että toinen synnytys on erilainen kuin eka. Tai sitten ei ole, mutta kaikki on näköjään mahdollista!

Nyt iltapuuhiin, kun tuo pieni vielä nukkuu (kävin mä tässä välissä jo imettämässä, ei näin pitkää tarinaa voi kerralla ehtiä kirjoittaa :))

Hannele
 
Hannele: Ihana lukea synnytyskertomustasi. Ekan kerran oman synnytyksen jälkeen tuli olo et joskos vielä joskus minäkin... Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja Niilo ottanut hyvin tulokkaan vastaan. Ei se ole helppoa pikkumiehelle kasvaa isoksi yhdessä yøssä.

Danjuska: Kiva kun ultrassa kaikki hyvin.

Pepille hyvää matkaa edelleen.

Kuusikon äidistä mukava kuulla ja iso :hug: koko perheelle.

Minä olen just kotiutunut Suomalaisten tyttøjen illasta. Oli tosi mukavaa, vaikka aattelin lähtiessäni, ettei yhtään huvittas. Oisin viihtynyt vielä vaikka kuinka pitkään, mutta pakko ajatella huomis aamua. Piti kuitenkin vielä tulla pumppaamaan, kun tytøt saattavat nukkua pitkäänkin. Mun mies on kyllä ihan super isä. Paremmin se noiden kolmen kans pärjää yksin kun minä. Täällä kaikki nukkuvat niin nätisti. Pyykit pesty ja keittiø siivottu.

Nyt nukkumaan.

:hug: Kattinkalta
 
Sunnuntai huomenet

Miksei saa edes sunnuntaina nukkua |O |O
Oskari herätti mut jo ennen kahdeksaa kun mies lähti koiran kanssa metsään :whistle:
Voi pirskatti kun olis vielä nukuttanut :)

Hannelelle:Onnea vielä kerran pikkuisesta :heart:
Tuli tuosta sun synnytyskertomuksesta ihan esikoisen synnytys mieleeni,kerkisin olemaan sairaalassa 10 minuuttia ennekuin syntys ;)
Mulla on oikeastaan kaikki synnytykset olleet aika lyhyitä,onneks =)

Kuusikonäidistä kiva kuulla :)

Pepille hauskaa pohjoisen lomaa :hug:

Danjuskalla onkin sitten "lomailua"kun on miehet poissa ;)

Olin eilen äidin ja Oskarin kanssa Turussa ostoksilla,tytöt olivat isänsä kanssa kotosalla :)
Oskarin kanssa on niin helppo ja kiva mennä kun osaa olla ihmiksiks,tytöt vinkuu kokoajan jotain...
Olivat tosin tuossa naapurissa ensin leikkimässä ennen kuin mies tuli metsätöistä kotiin ja haki ne :whistle: .
Äiti osti Oskarille plaston nosturin,se on nyt ollut suosikki eilisestä saakka...unilelunakin toimi :D

Ihana aamu muuten,just mietin että tarttis näin kauniina aamuna painua heti pihalle,mutta kotityöt kutsuu taas.... :/

Nyt lopettelen,palaillaan :wave:
 
Tääläl on syksy :eek: suolta nousee syksyn kirpeys ja väriloisto sieltä alkaa.. Joo tuli eilen käytyä toisessa korvessa eli Ilomantsissa, terkut vaan MM!
Ja tällä hetkellä ulkona on 5 astetta lämmintä. pitää varmaa koittaa vikan kerran hakee vattuja puskasta, ne mahtaa kohta olla pakastevattuja muuten. :LOL:
Meilki käyp kateeks kaveri on vaelluksen sm-kisoissa lapissa tällähetkellä, siellä on mahtavat maisemat..

tänään pitäs raahautua anoppilaan, meinaan kyllä koiuttaa missata sen keikan, anoppi on nimittäin ollu päivän töissä ni sen kanssa saa sodan aikaan mistä vaan sillon.. :kieh:
 
Aamupäiviä!

Nyt ollaan matkalla Kemiin Rovaniemeltä. Oltiin Rovaniemellä eilispäivä ja yövyttiinkin siellä. Kemissä mennään käymään sukulaisten luona, käväistiin me eilen mummun siskon luona pikaisesti (mummu oli siellä pidempään). Rovaniemellä käytiin kattelemassa äitin lapsuuden tai varhaisnuoruuden kotitaloja :D Tosi hiljaista oli kyllä kaikkialla! Missä lie kaikki ihmiset... Ja KYLMÄ! Et terkut vaan Koivunkävylle, aamulla oli ihanat 1 astetta lämmintä :whistle: Pohjoistuuli on aika raaka, hrrr!! Tosi kirpeä ilma, mut ihanan raikas :)

kuusikon äiti, kiitos kovasti kutsusta :hug: Muuten oliskin ollut teidän kohdilla mukava pysähtyä, mut aikataulu on kiireinen. Just Danjuskallekin kirjoitin yv:llä, että tehdään varmasti perheenkesken reissu tänne pohjoiseen ja sit pysähdytään kyllä kaikkien joulutähtien luona :D

Hannelen synnytyskertomusta oli IHANA lukea :heart: Ja tui itellekin semmoinen olo, että kyllä varmasti JOSKUS vielä ;) Mutta ei kyllä vuosiin =) Ehkä sitten muutaman-10 vuoden päästä viel 1 iltatähti :heart: :D Laita yhteisöön kuvaa pikkuisesta, olis ihana nähdä poitsusta kuvia :)

Kattinka, ihana, kun oot saanut vähän omaa aikaa! Mua kyllä kans välillä ihmetyttä, miten Sami pärjää aina niin hyvin poikien kanssa. Oon tähän asti ollu varma, että ite pärjään aina paljon huonommin, mut hyvin meillä meni sen matkankin ajan, siis yllättävän hyvin :D Onhan meillä totta kai ihan eri tilanne, kuin teillä kahden pienen vauvan kanssa ja yhden pienen isoveljen =)

Tintta, kiitos :) Mulla on aamuisin usein tommonen fiilis, väsyttäis ihan kauheesti, eikä millään jaksais herätä, mut pakkohan se on :/ Meillä ei edes lastenohjelmat toimi semmosena lastenvahtina et ite sais makoilla, jos yrittää niin pojat kyllä keksii haluamista ja vinkumista just silloin n. 1min välein :kieh:

Mut nyt kyllä rupeen lopettelemaan kirjoittamista! Käyn vielä pikaisesti Facebooissa ja sit onkin pikkuveljen vuoro taas, on se jaksanu ihan kärsivällisesti odottaakin :D Alkuun kyllä kyseli vähän väliä et aiotko olla siinä koneella kauan, ai puoltuntia vai jne. :whistle:
 
iltoja

Täällä alkaa kiirettä pukata päälle..
Huomenna kuuteen töihin.. mies lähtee vähän aiaksemmin yövuorosta että ite kerkeen kuuteen ja vie sitten Tatun hoitoon..
iltapäivällä mennään eka käymään kirkossa ja sitten hääpaikalla pöytäjärjestys kattomassa.. tiistai pitää juosta töitten jälkeen asioilla. to tai pe pitää sitten vielä siivota ihan kunnolla ja hakea puku+käydä koristelemassa hääpaika =) varmaan viikko vaan hurahtaa ohi. pe on onneksi jo vapaata.

Peppi
: Siellähän on kylmä ollut :eek:

Käpy:
Saitko luitettua anoppila reissusta ;)
Mites jätkän iho nyt?

Kattinka:
Hienoa että sait omaa aikaa ja teillä noin tunnollinen isukki siellä ;)
Meillä kyllä varmasti Tatu iskän kans viihtyy kahdestaan mutta jälkiä ei aina niin tarkasti siivota mitä itse toisinaan haluaisin.. :whistle:

Pikkusiskon kans lenkkeiltiin ihan urakalla.. lähti tänään junalla ja mies ja Tatu kotiutu iltapäivästä.
iski vaan iltapäivästä kesken kaiken ihan hirveen huonon olon ja palelin ihan kamalasti.. pakko oli rueta sohvalle viltin alle ja silmät ei pysyny millään auki.. en kuullu kun mies oli ruuan laittanu ja Tatu pälpättäny korvan juuressa. kuitenkin yli kahdeksan tuntia viime yönä kyllä reippaasti nukuin :whistle:
 
Huomenta.

Nyt aloitetaan kohta ajamaan Oulun Nallikarin leirintäalueelta kohti kotia :) Mukava reissu on ollu, hirveen nopeesti menny!

Danjuskalle, mitähän sitä lähettelis :D Stressinlievitystä? Emmä tiiä. Koska se tarkka päivä taas olikaan? :ashamed: Mahtokohan se olla sama, minä yksi mun opiskelukaveri menee naimisiin... Vai muistanko ihan väärin.

Ihana sää ulkona, aurinko paistaa, aika viileehän tuolla on (ainakin jonkun sääennusteen mukaan olis jotain +4). Raikasta ja virkistävää. Kotiseuduille on täksi viikoksi luvattu ihan helletä näihin asteisiin verrattuna :LOL: Jotain +12-+15 vai miten se oli ;)

Mut nyt lopettelen. Tulkaa kaikki kirjoittelemaan, meillä on aika pitkä ajomatka taas edessä :wave: Koivunkäpy yms. :attn:
 

Heippa!

Kiitos vielä kerran kaikille osanotoista!
Hautajaiset oli lauantaina ja rankka päivä oli :'( Pappi puhui kauniisti sekä kirkossa, että muistotilaisuudessa. Nyt vaan koitetaan päästä tähän hetkeen kiinni. Ikävä on kova :'(

Pienet poikaset on taaaaaaaaas kipeenä!!! |O Johan tässä reilu viikko oltiin terveinä... vissiin reilun 10 kertaa ovat olleet nyt kipeinä huhtikuun jälkeen... että ihan kiitettävästi!

Wernerillä on 17 pvä siellä neuron polilla aika ja Jullella on lääkealtistus lastentautien polilla tän kuun lopussa. Tuo altistus vähän hirvittää... kotona pitää jatkaa lääkettä 5 pvää. Toivottavasti ei oirehdi kuinkaan!

Hannelelle oikein paljon onnea pienestä pojasta!!

Ja Kaizalle jaksuja loppumetreille!!

Nyt päikkäreille, kun pojatkin tais nukahtaa...
 
Yöterveisiä taas täältä töistä!

ei olisi enää kuin 1,5 yötä jäljellä. siis ensi yö vielä tosiaan. mut nää menee onneksi nopeaan. ihanaa sit 3 päivän vapaa ja omat synttäripippalot viel perjantaina. hiukanko mie niitä odotan.=)

enpä ole hetkeen ehtinytkään kirjoitella..hiljaista on kyllä täällä hiukan muutenkin ollut siis palstalla. Mulla harvoin kotona aikaa aukasta kotona konetta. onneksi on nää yövuorot. ainakin jotain ehtii.
Meidän nuhanenät on jo paranemaan päin tai oikeestaan Mies on enää huomisen saikulla ja toivottavasti sais pian kurkkunsa kuntoon. mullakin oli tosi sitkee kurkkukipu, mut nyt onneksi jo mennyt pois. Aksulla oli silloin viime viikolla silmätulehdus ja sitä nyt tipoilla hoidettu, mut hyvin on parantunut. reipas poika ollut. ja eipä toi ole koko aikana häntä vaivannut. Viikonloppu meni kotona ja töissä ollessa. lauantaina katottiin yhdessä illalla röllin sydän- leffa. Mikkis oli suloinen, kun se aina välillä painautu mua vasten ja sano pelottaa :heart: sit urheena jatko taas kattomista kun kuitenkin kiinnosti niin kovasti. tosi hyvin jaksoivat pojat kokonaisuudessaan leffan katsoa. :)

peppi, meidänkin ohi olette huristelleet pohjoiseen mentäessä. :) mukava kun teidän reissu on mennyt hyvin. kuinkas pojilla on kotona mennyt?

hannele, tuo synnytyskertomus on aivan kun minä olisin mennyt Mikkistä synnyttää. multa vaan ei mennyt lapsivedet vasta kun oli kalvot puhkastu, mut muuten kuitenkin. mie en edes uskalla miettii et mihin kolmas syntys jos sellanen meille joskus sattus erehdyksissä tulee. :whistle: :) jaksuja kovasti arkeen. :hug: toivotaan että kaikki menisi hyvin. niin ja ihanalta kuulosti noi käynnit tuolta sairaalasta kotona. meillä ei ole mitään tollasia juttuja, vaik minäkin lähdin yhtä nopealla aikataululla sairaalasta.

gerberalle, kovasti lämpimiä :hug: ja voimia arkeen. paranemisia kovasti pojille. :hug:

hiukan meinaa väsyttää, kun olen itekseni, eikä ole hirveesti mitään tekemistä. tätä tietokone ruutuakaan ei pysty kauaa tuijottamaan, ettei silmät ole kuin särellä... :D

kattinka, sun miehes kuulostaa niin mahtavalle, ettei tosikaan. meilläkin vähän samalla tavalla niinkuin danjuskalla että lapset hoitaa mieskin ihan hyvin, mut kaikki kotihommat jääkin sit mun hartioille. joskus olisi kiva iltaisin tulla töistä kotiin niin ettei keittiö koreile kaikkia likaisia astioita siellä täällä. minulle vaan on jotenkin tärkeetä että keittiö olisi siisti. pyykit sun muut minä mielelläni hoidankin itse. joskus mies niissä kyllä autteleekin ja sekin on kivaa. =) jaksamisia sinulle kovasti arkeen. :hug: mukava kun Otto on ollut reipas isoveli.

onnistuikohan käpynen jättäytyä anoppilan reissusta pois??
kuinkas muuten Annan eskari matkat ovat nykyään sujuneet?

otetaan muuten ehdotuksia vastaan jos keksitte mitä suolaista/makeaa voisin tarjota synttäripippaloissa??

nyt meen kattoo omalta s.postilta mitä kynttilöitä haluun ostaa ja sit jos hetken tekis ihan oikeita hommia. ihanaa muutaman tunnin päästä pääsee jo nukkuu. pojat menee 8 aikaan vasta hoitoon tai siis sitten kun minä könyän kotiin ja saadaan niille vaatteet päälle.

mukavaa tiistaita kaikille! :hug: B)
 
En oonistunu sluibailee anoppilareissusta. :LOL: anoppi oli ommellu mun korsetin liki valmiiksi, eli siinä oli vetoketju paikallaan ja hemmetti mulla ei henki kulje se päällä, onneks on vara levittää sitä, ei tarvi pyörtyy ennen ku pääsee edes alttarille.
Annan eskamatkat menee nyt huyvin, amoin eskari itessäänki.
sillo su käytiin kaupungissa syömässä ja kaupoilla, isännän halusta, osteli sit kaikkee esim. annalle muumiläppärin, pojalle se oli kovasti ostamassa junaradan osia, sanoin että niitä saa halvemmalla muualta jos ei osta brion rataa :ashamed:

Danjuskalle voimia viikkoon!

ja jellona, miten ois kinkkupiirakka?
 
Tiistaita

Onpas väsyttävä aamu mulla :(
Tekis mieli mennä vaan nukkuun takas mutta Oskari tuskin haluaa :/
Ärsyttää kun on niin märkää...
Onko muilla tähtösillä millaiset syksypuvut?Oskarilla on Remun 86 senttinen(on vissiin isoa kokoa kun mahtuu edelleen)ja sit Jonathanin 98 joka ollut nyt käytössä(on Emmin vanha puna-sininen)pihalla,sit sillä on kaksi tuulipukua,joita sit käytän yleensä kauppareissuilla mutta joskus pihallakin jos on vaan kuivaa :)

Talvipuvun joudun nyt Oskarille ostamaan kun tuo 86 on jo liian pikkuinen.
Millainen talvipuku teillä(siis tähtösillä )on?
Oskarille tarttee varmaan ostaa 98 mutten ole vielä päättänyt minkä merkkisen ostaisin.
Jonathanilla olis ollut kiva mutta toisaalta ihastuin viimeksi tuohon Lassietec-haalariin koska oli suht.edullinen ja pitää täysin vettä,Oskarin vanha on edelleen tosi hyvä ja vedenpitävä :)
Mutta mutta...katsotaan nyt minkä sit hankin =)

Oltiin eilen taas Turussa,käytiin ostamassa miehelle uudet metsästyspökät(voi hitto et voi olla goretex-housuilla hintaa...179 euroa,onneksi olivat alennuksella 119euroa), käytiin myös ikeassa ja haettiin motonetistä osat mun kaaraani :whistle: ;)

Nyt ollaan mietitty tila-auton ostoa tai ainakin jokin farkku tarttis olla...
Millaiset autot teillä on?
Otan mielelläni myös ideoita automerkeistä ja malleista vastaan!

Jellonalle:Noista leipomisista kyselit...Tässä mun suosikkeja: sipulipiirakka,pikkupitsat,cocktailpiirakat/munavoi, ja makeista porkkanapiirakka :p , helppo omena piirakka, banaani/kermavaahto kääretorttu, lakritsimuffinsit :D

Pepille:Kiva että reissussa ollut mukavaa...varmaan aika istumista tuo matka,onneksi kone mukana ;)

Gerberalle :hug: ja pojille paranemisia =)

Käpy:Onko sulla mukava anoppi?
Mulla on sellainen toisaikainen :kieh:
Joko olet puolukoita kerännyt?Mies tuossa on käynyt poimimassa ja vielä sais poimia pari ämpäriä ainakin :D

Nyt lopettelen nii jää muillekin tilaa vastailla mun kysymyksiin :D :wave:
 

Kotipäivää poikasten kanssa vietetään :wave:
Viime yön nukkuivat molemmat hyvin, johan tuossa 4 yötä huonosti nukuttiinkin. Juliuksella on vielä vähän yskä, mutta muuten on kunnossa. Wernerillä räkä valuu ja yskä on vielä aika kova. Katson iltapäivällä huomisen tilanteen, jos näyttää siltä, niin ovat huomisenkin minun kanssa sitten kotona.
Aleksi on kans flunssainen, mutta kuumetta ei ollut, joten lähti aamulla kouluun. Aleksi aloittaa muuten uudestaan jaliksen pelaamisen!! Tosin ei halunnut enää edareihin (edustusjoukkueseen), vaan ihan "tavisjoukkueseen". Pääasia, että on kiva harrastus!

Pannarin otin äsken uunista :p ja vadelmavalkosuklaa-muffinseja tein myös :p
Ja aamusella innostuin siivoilemaan ja tilavaatteet tuulettelemaan ja vaihtelemaan. Ihana ilma olis lähteä ulkoilemaan, mut on vissiin paree pysyä näiden tilliäisten kanssa kotosalla ainakin tää päivä.

Tintta, meillä on Audi a 6 ja ollaan toooooosi tyytyväisiä! Ihana sillä on ajella ja suht tilavakin on.
Meillä on pienillä pojilla Lassien välikausihaalarit ja olen ollut tyytyväinen. Pitää vettäkin hyvin ja ihanat värit! Talvihaalarit on molemilla HenkkaMaukan ja niihinkin olen ollut tyytyväinne. En juuri piittaa merkkihaalareista, pääasia on, että ne on hyvät päällä, pitää lapsen lämpimänä, näyttää kivalta, eivätkä maksa maltaita!
Kysyitköhän sä muuta :D

Taidan tässä välillä käydä laittelemassa tuota kuivaa pyykkiä, kun nuo pikkuapulaiset juuri sopivasti nukkuvat :D
 
Heips. Kotona taas =)

Eilen oli tosi pitkä ajomatka, lähdettiin siinä 9.45 ja kotona olin joskus 19 aikoihin! Pojat vähän osoittivat mieltä, rupesivat kiukuttelemaan kumpikin, kun kotiin pääsin. Meni sit kuitenkin aika pian ohi, tykkäsivät niin kovasti tuliasiksi tuomistani rekoista :D

Oon tänään pyörähtänyt töissäkin, ei kovin kauaa mennyt, kun olin hommat jo tehnyt :)

Sami ja pojat tekee tuolla ruokaa; kalakeittoa. Täytyy varmaan kohta mennä apuihin...

jellona, juu, teidänkin läheltä ajeltiin =) Jaksamisia vielä ensi yöhön! Pojilla oli mennyt tosi hyvin täällä kotona, ainoa vaan et pojat on näköjään alkaneet tulemaan enemmän ja enemmän meidän sänkyyn öisin :kieh: Viimeksi kun olin pari yötä pois niin Rasmus oli ruvennut saamaan taas maitoa yöllä |O Tuntuu, että Jontulla on ollut vaippakin aika paljon käytössä :headwall: Pikkasen harmittaa, että opit menee sit vähän harakoille, mut nyt en oo pitkään aikaan mihinkään lähdössä! Enkä oo jaksanut Samille noista nyt valittaa, pääasia, et ovat selvinneet jne. :whistle: ;) Eniten harmittaa toi maitoasia...

Tintta, pojille mahtuu oikein hyvin viime kevään kaksiosaiset kevytpuvut, Rasmuksen on Reiman ja Jontun on Jonathan-merkkinen, on pari haalaritkin, joiden merkkejä en nyt just muista. Talveksi Jontulta jää Rasmukselle Jonathanin toppahaalari, Joonatanilla on sit uus ReimaTecin haalari, joka on muistaakseni äiti tuonut Virosta vai miten se meni... On sit myös Lennen yksi kaksiosainen toppapuku, mikä olis nyt Rasmukselle sopiva, mut saa nähä et tuleeko niin kylmä et sitä tarvis, Jontulta jäi käyttämättä... Meillä on Opel Astra farmari :D Ihan hvyä menopeli, mitä nyt joitan vikoja silloin tällöin, mut ei mitään suurempaa onneksi.

Nyt rupee pojilla menemään hermo, täytyy mennä laittaa niitä nukkumaan :wave:
 
JEEE!!!! viljami pääsee samaan hoitopaikkaan missä anna oli!! vähän oon tyytyväinen! toinen hoitaja ei uskaltanu edes harkita ottaa viljamia hoitoon kun sillä on ne kaikki kaksi allergiaa :whistle: ja jotka on helppo välttää oli ennemmin ottanu alle vuodenikäsen hoitoon :eek:

Täällä on käytössä jo lassien kumipuku, suprafill kö se nyt on? Annan vanha, makso muistaakseni alessa 15? ja viljami on kolmas joka sitä käyttää. talveksi on remun sama mikä oli viimetalvena, kokona 98, tosin eriasia mahtuuko se tuolle enää ku jätkä otti kasvuspurtin.. :kieh: kasvaavat molemmat nopeemmin ku ehtii uusia ostaa, Annalle joutuu ainakin ostamaan uuden sillä oli viimetalven lasssietech oli tosi hyvä, edelleen ku uus, tarvii laittaa myyntiin, kun lahkeet ja hihat on lyhyet..

Tänään tuloo kaivosuunnittelija, saas nähä mitä se sanoo.. jätevesiasioita, kiitos eu |O
 
moi

huh kun kiireinen pv takana.

Eilinen meni tosiaan juostessa. Kirkossa käytiin ja pappi oli aivan ihana =) todella rento ja Tatua jututti ihan kunnolla.. sanoi että hänen puolestaan pikku mies saa käydä vaikka äitiä ja isää alttarilla moikkaamassa jos hätä tulee.. ei kuulemma uskalla kuitenkaan alttarin sisäpuolelle mennä ;)
Käytiin homma lyhykäisyydessään läpi ja eipä siinä sen kummempaa kaiketi. Tatu tutki penkkirivistöjä ja kynttilöitä sillä aikaa.. sakastissa istui kiltisti meidän keskessä ja luki virsikirjaa :LOL:
sitten käytiin tosiaan hääpaikalla ja sielläkin kaikki ihan ok.

Tänä päivänä meinas töissä iskeä ihan totaalinen väsy mut onneks on jo ilta ;) Piti tänäänkin erinäisillä asioilla juosta.

Onko muuten joulutähtösillä jotain ruokaa joka ei uppoa/ennakkoluuloja joitain ruokia kohtaan???
Tatu ei söisi kanaa eikä kalaa jos tietää ennen ruokaa mitä on ruuaksi... mutta kun on päässyt syömään niin uppoaa kyllä mahtavalla ruokahalulla.. enkä oikein käsitä yhteyttä miksi ei haluaisi syödä... kun kuitenkin ruoka maistuu kun ei tiedä ennen ruokaa mitä se on.. tänäänkin veti uunilohta ja röstipottuja hyvällä ruokahalulla :whistle:

Tintan
kysymyksiin: Tatulla on nyt käytössä tuommoinen ohut syksypuku (merkkiä en tiedä) 86cm.. on aika iso joten menee vielä niukin naukin.. sitten ostin alesta 98cm:n haalarin.. oliko joku peuhu merkkinä.. en ihan varma ole..
toppahaalari menee varmaan ainakin alkutalvesta sama mikä viime vuonna.. on 92cm.. merkkiä en muista.. ostettiin kyllä (tai mummo osti) ihan lastenvaate liikkestä ja hintaa oli liikaa minun mielestä mutta tosi hyvä ja kestävä ollut. tyytyväinen olen ollut.. ja kirpparilta löysin hyväkuntoisen lassien toppahaalarin joka on sitten kokoa isompi.

autona meillä on farkku mondeo. ja ainut vika mikä on (mikä oli escortissakin) on hermoille käyvä turvatyynyh valo joka vaan vilkkuu :LOL:
muuten kyllä oon tykätty ajella eikä mitään isoa vikaa tosiaan ole ollut.. mut luultavasti merkki vaihtuu seuraavan auton myötä..

Peppi: Taitaa tuo kiukuttelu ola normaalia kun on äiditä/isästä erossa vähän aikaa.. ainakin Tatu osoittaa aina mieltä noin kun erossa ollaan.

Käpy:
hienoa että Annalla menee nyt hyvin eskarissa!!

Jellonalle
tsemppiä ja virkeyttä vikaan yöhön!
Ja Tinttamoosesken mainitsemat piirakat+munavoi on ainakin minun mieleen :LOL:
ajattelin pe iltana tarjota niitä tulijoille..

nyt en kyllä taas muista mitä muuta minun piti.. Tatu tuntuu nukkuvan niin jos lähtis miehen viekkuun ennen kun töihin lähtee..
huomenna ois iltavuoro mulla joten ei tartte Tatun mennä hoitoon kun mies herää sitten touhuamaan ennen kun ite lähden.
 
Yökyöpeli täällä jälleen seurananne!! :wave: :xmas:

Kiitti kaikille jaksujen toivotteluista ja tsempeistä viimoseen yöhön, vaikka helppojahan nä näyttää nyt taas olevan. mut on ihan luotu tähän. oon varmaankin maininnu kyseisen asian sata kertaa. :whistle:

peppi, harmi tuota maito asiaa. mutta ihanaa että pojilla muuten mennyt hyvin. :hug:

danjuska, onko teillä la ne häät?? laholatva vaan kyselee.. :D

käpynen, kiitti kinkkupiirakka vinkistä. itsekin sitä mietin, mut nyt tuossa illalla siskon kanssa soittelin niin päädyttiin pikkupizzoihin ja tapas tyyliseen yksittäis juttuihin salaattien kera. mulla o ollu monta kertaa jo tän yön aikana vesi kielellä, kun olen miettinyt tarjoilu juttuja. :p mukavaa kun annan eskari jutut menee hyvin. :)

gerberan, pojille kovasti parantumis :hug: multa on tainnu mennä ohi, mut oliko joku syy miksi Aleksi lopetti jaliksen peluun jossain vaiheessa?

Minä nukuin tänään päivällä 1 asti, sit ei vaan nukuttanut, joten lähdin miehien kanssa mullan levitykseen pihalle. saatiin vihdoin etupihalle nurmikon siemenet kylvettyä. ihanaa meidän pihasta saattaa vielä tulla ihmisten asuttaman näköinen. :D
Mikkis oli askarrellut hoidossa sellaisen ihanan taulun missä oli mustikanvarpu liimattu keskelle ja tehty kehykset. :heart: ihana pph, kun jaksaa kaikkea tuollaista pienten kanssa värkätä. pojat eivät edellisessä hoitopaikassa juuri ikinä tehneet yhtään mitään askasteluun viittaavaa, muuta kuin piirtämistä.

illalla minä meninkin porukoilleni nukkumaan muutaman tunnin ennenkuin tulin töihin. onkin varmaan sen takia ollu mukavan virkee olo. jospa huomenna selviäis muutaman tunnin unilla aamupäivästä niin sais sitten siivottua. :)

tinttamooses, taisi kysellä noista puvuista. Mikkiksellä on tällä hetkellä käytössä viime talven jo käytössä ollut remun 92cm kevytpuku sillä pärjää varmaankin loppuvuoden. sit on jemmassa reimatecin 98cm kevytpuku. toppapukuja on myös 92 ja 98cm jemmassa, katotaan kumpaa tarvitaan ja kuinka paljon. viime talvena taidettiin käyttää todella vähän toppapukua, kun nää suomen talvet on niin onnettomia nykyään ja meidän pojat aikamoisia hikikalleja.

ehkä rukan reissulla maaliskuussa tarvitaan toppapukua. ihanaa päästä sinne kokonaiseksi viikoksi. minä jo nyt odotan sitä ihan innolla. saatiin edullisesti iso mökki, johon tulee meidän perheen lisäksi serkkuni perhe. =) no jospa nyt päästäis tästä syksystä eka.

nyt alkaa jostain syystä koskee selkään ihan pirusit tää istuminen joten lähden hiukan katselee näitä työhommia.

kauniita unia kaikille :hug:
 
Onpas täällä taas hiljaista!

Rasmus jo nukkuu, Joonatan ei näköjään millään nukahda :|

Pojilla oli eilen puistotätipäivä, Rasmus oli ollut aika kiinni Jontussa ja halunnut olla tädin sylissä, ei ollut alkanut ollenkaan leikkimään :( No, syy selviskin sit kotona, poika nukahti sohvalle, mitä ei oo ikinä ennen tehnyt. Tulikuuma oli reppana :( Illasta nousi kuume uudestaan (oltiin saatu supolla laskemaan) ja poika nukahti istualleen mun syliin klo 20. Aamusta oli suht ok, mut sit alkoi taas kuume nousemaan ja vatsa toisella ihan löysällä. Mitään ei oo koko päivänä syönyt. Ite käväisin töissä, sain sit lähteä tavallista aikaisemmin (olin kyllä kaikki hommat jo tehnyt), pääsin apteekkiin ostamaan lisää lääkettä, kun edelliset oli jo loppunu.

Meillä olis viikonloppuna juhlia tiedossa; kaverin pojan 2v. synttärit ja serkun tyttöjen juhlat (nimiäis- ja 2v. juhlat). Haluaisin ihan hirveesti mennä, serkun tyttöjäkin olis mukava nähdä, vauvaa oon vaan kerran nähnyt! Mut ei tietenkään kipeenä voi mennä. Toivottavasti parannuttais, eikä Jonttuun tai meihin tarttuis!!

Vähän pelottaa et nytkö tää taas alkaa :ashamed:

Koivunkäpy, hienoa et Ville pääsee tuttuun hoitopaikkaan! Koskas hoito alkaa?

Danjuska, Joonatan on ihan äärettömän nirso :kieh: Kehen lie tullut :whistle: Ite olin lapsena tooosi nirso, nykyään melkein kaikki maistuu ihan kiitettävästi :LOL: Ei suostu syömään paahtoleivän reunoja, ruoasta nypitään herneet, maissit, paprikat ja muut sinne kuulumattomat heti pois ja jos vahingossakin (kuten tänään) pieni pala suuhun joutuu niin syljetään koko lusikallinen suusta lautaselle takas |O Muutenkin aina kaiken uuden kohdalla on kovin epäluuloinen ja AINA ensin haistaa ruokaa ja usein kommentti on: hyi, yäk :headwall: Kalasta (vähän lajista riippuen), kanasta ja lihasta kyllä tykkää, kasvikset ei uppoo :( Kurkusta kyl tykkää, mut mm. tomaatti on hyiyäk. Riisi on ainakin tällä hetkellä semmosta lempparia, makarooni menee kans hyvin, perunasta riippuu vähän et missä muodossa se on :eek: Hampurilaisesta noukkii pihvin pois jne. jne. Rasmus sit taas on ihan toista maata, sille kelpaa melkein kaikki ja ennakkoluuloitta (ainakin vielä :kieh: ) maistaa kaikkea uuttakin, se vaan syö niin pieniä määriä kerrallaan :D

jellona, mä aina ihmettelen, miten joku voi yötöistä tykätä :D En oo kyllä tehnyt, paitsi opiskeluaikana yhden yön, mut luulen, että en kauheesti tykkäis... :)

No, eipä tässä muuta. Tulkaa nyt muutkin kirjoittelemaan :attn: Mitähän Unettoman työrintamalle ja muutenkin?? :wave:

Joko Kaiza on synnyttänyt?? :attn:
 
Heipä hei! Kävin jo aamupäivällä kirjoittamassa pitkät pätkät, mutta se katos jonnekin, enkä jaksanut heti alkaa kirjoittaa uudelleen, vaan lähdettiin ulos Oton kanssa, kun hetkellisesti paistoi aurinko, nyt sitten jo satoikin. Tylsää.

Mulla on viiden päivän vapaa nyt, tällä viikolla oli vaan kaks työvuoroa :D Jee, tykkään NIIN paljon tehdä tätä 90h, eli vajaata työaikaa. Periaatteessa tulis 4pvää/vko, mutta kiitos vuorotöiden ja yövuorojen, niin ei tule sitäkään :D Ja mäkin onneks ihan tykkään yövuoroista, :wave: Jellona, silloin on ihan oma fiiliksensä tehdä töitä ja tutustuu yleensä työkavereihin paremmin =) Monesti ei ole nauramisesta tulla loppua, jos jotain aletaan nauramaan tuossa 3-4 aikaan aamuyöllä ja aivan älyttömiä juttuja, ei välttämättä itseäkään päiväaikaan niin kovasti ainakaan naurata :whistle:

Otto oli eilen ekaa päivää tarhassa, 2.5kk jälkeen. Puhuttiin asiasta kovasti etukäteen, silti jännitin, että miten menee. Onneksi meni oikein hyvin. Yksi poika oli jo onneks tarhassa, kun epäilin, ettei vielä olis muita lapsia, kun jouduin menee seiskaan töihin ja viemään siis jo 6.30. Se ehkä helpotti jäämistä, ei itkenyt vaan moikkasi vain. Tarhatädit oli miehelle sanoneet, että oikein hyvin oli mennyt ja ihmetelleet, miten Otto muisti laulut ja leikit noin pitkän tauon jälkeen =) Kiitos Lotan :heart:

Peppi toivottavasti Rasmus paranis ja pääsisitte juhliin viikonloppuna! Söpö vauva oli, katoin just facebookista :heart: Vauvat on :D

Tintan gallupeihin; Otolla syksypukuna vielä viimekeväinen Lassien puku, 86cm ja Reimatecin samankokoinen, molemmat käytettynä saatu/ostettu. Sitten on 2-osainen puku, mikä kans ollaan saatu kaverin lapselta. Kesällä ostin alesta Ticket to Heavenin ihananvihreän haalarin, koko 98cm, mutta se on tosi reilu, joten voi olla, että käytössä vasta keväällä. Talveksi on viimetalvinen Stormyn haalari, 90cm, sitten se Remun haalari, minkä ostin alesta jo keväällä, 98cm myöskin. Silloin en muista kuka epäili, että se olis liian pieni nyt talvella, mutta nyt ainakin näyttää, että varmaan menee pikkukirppu-Otolle hyvinkin koko talven. Sitten olis vielä Reimatecin käytettynä saatu 98cm haalari. Kengät pitää ostaa, mietin vaan, että minkähän kokoiset. Viime talvena oli 23 ja samankokoiset kesäkengät olleet käytössä. Lotalla oli viime talvena sellaiset alaosastaan kumiseosta olevat kengät, varsi tekstiiliä. Ne oli tosi hyvät, jalat pysyi kuivina ja lämpiminä. Nyt ajattelin kokeilla Otolle etsiä samanlaisia.
Autoasiaan. Mulla on VW Passat, tykkään siitä kovasti. Unelmana mulla on, että kun vaihdan auton, niin vaihdan Mini Cooperiin. Miehellä on bemari ja hän on hyvin merkkiuskollinen :D ja se motskari on tulossa tässä jossain vaiheessa, mies ostaa sen mun veljen kanssa puoliksi. Olis ihanaa, jos selviäis yhdellä autolla, mutta kun molempien työaika on epäsäännöllistä vuorotyötä, niin julkiset ei kulje läheskään aina sopivasti. Mulla nykyään lisäksi välillä töissä pitää olla oma auto käytössä, niin senkin takia. Kesällä olis useinkin voinut pyöräillä, mutta jos oli tietty vuoro, niin piti aina olla omalla autolla liikkeellä.

Danjuska Ihanaa, että ultrassa kaikki kunnossa :heart: Meillä ruoista menee Otolle melkein kaikki. Perunamuusia rakastaa ja graavikalaa, äidin poika :heart: Kasviksia ei kovin mielellään syö.

Mietin, että pitäiskö Otonkin alkaa jo harrastaa jotain. Lotta tuon ikäisenä muistaakseni aloitti jumpan. Telinevoimisteluun jo ilmoitettiin kaverin pojan kanssa samaan, mutta ryhmä olikin jo tullut täyteen ja Otto laitettu eri päivän, perjantain, ryhmään varasijalle. Luultavasti ei aloita siinä, vaikka paikan saisikin, kun sitten olis ti-pe joka ilta jommalla kummalla harrastus. Lotalla on kokkikerho ti, telinevoimistelu ke ja jalkapallo to. Lauantaina päivällä on sitten taas perheuinti. Missähän välissä itse alkais jotain harrastamaan, muuta kuin tuota lenkkeilyä?? Ei ainakaan toistaiseksi missään. Mutta joskus vielä alan käymään aerobicissä tmv. :D

Teetettiin muuten Lotan ja Oton kuvista canvastaulut Extrafilmin kautta ja tuli tosi kivat. Nyt pitäis vain katsoa vielä vaikka pari kuvaa lisää. 40x40cm oli noiden koko.

Nyt jatkamaan ruoanlaittoa.
 

Yhteistyössä