JOULUTÄHDET 2005 SYYSKUUSSA

Keskiviikko huomenet

Ajattelin tulla kirjoitteleen nyt ennenkuin lähdetään taas perhekahvilaan ;)
Onpas taaskin kylmä ilma :whistle: :/
Mä olen kyllä sellainen vilukissa että tarttis vaan aina olla kesä =)

Ihanaa,mun autoni meni katsastuksesta läpi,saa vuoden sit ajella taasen ;)

Eilen kävin hakemassa hm:n paketin postista ja sainkin melkein kaikki vaatteet palauttaa,yhden paidan vaan otin.
Oskarinkin vaatteet olivat ihan liian pieniä :/
No eipähän tullut isoa laskua :D

Danjuskalle unohdin viimeksi laittaa,että olipas inhottava tuo sun alavatsakipu :(
Tuosta BB:stä sen verran että parempi sitä oliskin olla katsomatta ja käyttää senkin ajan nukkumiseen

:ashamed: :)

Nyt pitää lopetella :wave:
 
voe plääh, Anna on kipeenä.. eilen illalla alko valittaa kurkkukipua ku sieltä sen kaverin luonta tultiin, nyt on kuumeessa. onneks anoppi lupas nuo ottaa huomenna siltikki, enhä mä voi noita kellekkää kaverille raahata hammaslääkärin ajas hoitoon ku niillä on itellään pieniä.
ens viikolla alkas viljamin hoitoon totuttelu, pelottavaa :ashamed:
 
Kerhosta palattu :)

Täälläpäs onkin ollut vilskettä :LOL: :LOL: sitten viime kirjoitteluni
Juur ja juur jaksoin lukea kirjoitukset :D
En kyllä muista enää pitikö jotain kommentoida :LOL:

Voi vitsit miehellä menee tänään myöhään töissä :/
En tykkää yksinäni olla :whistle:
Kaveritkin kaikki aika kaukana niin tuskin kukaan jaksaa lähtee mua viihdyttään illasta enää :/

Jospa sit alkasi tekeen jotain rästiin jääneitä kotitöitä(tosin mulla ei niitä ole) :whistle:
Imuroin ainakin :D

Mietittiin tuossa eilen saunassa(se on mun ja miehen keskustelupaikka :D ) että jos mies vaihtaa työpaikkaa,niinkuin on jo meinattu tehdä niin pääsis joka päivä ajoissa kotiin ja mäkin voisin ottaa itselleni jonkin iltatyön tms.
Sais sitten samalla vähän lisätulojakin :)
saas nähdä sit...

Nyt menen taas niin mehtuu muutkin kirjottaan...ties mikä tungos syntyy :LOL: :LOL:
:ashamed: :wave:
 
Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun niin huvitti Tintan jutut :LOL: :LOL: :hug:

Täällä sateinen päivä. Pk:ssa oltiin harjoittelemassa, ne haluaa, että siellä ainakin se 2 viikkoa käydään ihan joka päivä =) Kivahan siellä on olla ja kattoa ja nähdä, mitä siellä päivän mittaan tehdään. Katotaan, jos mentäis joku iltapäiväkin sinne niin näkis sit senkin.

Joonatan oli muuten eilen ihana siellä pk:n pihassa, piti Rasmuksen puolia ihan kunnolla :heart: Joku meinas viedä pikkuveikalta kuorma-auton kädestä, mut Jonttu tarras siihen ja selitti, että se oli Rasmuksella! Kun ei heti sitä saanut niin melkein jo vihaisena; "se oli kyllä Rasmuksella!!" ja riuhtasi kuorma-autoa :D Ihana! Ja sekä eilen, että tänään on lohduttanut yhtä pikkutyttöä, kun sillä usein on paha mieli, menee halimaan ja silittää ja sanoo "ei mitään hätää" :'( :heart:

Lillukka, hyvän kokoinen on Elli :) Aika samoissa menee nää vauvat (siis avustettavan poika ja Elli). Mitäs kaikkea Elli jo syö ja miten usein? =)

Danjuska, harmi, kun hommat ei jatku sulla :/

Koivunkävyn Annalle pikaista paranemista!! Koskas sä työt aloitat?

Tintta; ihanalta kuulostaa noi jutteluhetket saunassa, olispa meilläkin oma sauna!! Ehkä joskus =)

Pojat on jo hereillä, Sami lähtee just töihin. Mä mietin et jaksaisinkohan millään lähteä vähän kaupoissa käymään, pitäis ainakin toiset kurahanskat hankkia ja ehkä jotain muutakin tohon päiväkotiin liittyen, ainakin kangastussi jne. Mut en tiiä et miten paljon sit kuitenkaan huvittaa, kahden pienen kanssa shoppailu :x :D

Mä nyt äkkiä kirjoitin, ennen kuin Tintan ennustama tungos kunnolla alkaa :whistle: ;)
 
Smirge ilmoittautuu!

Hyvä ettei susta tullut otson käpyä. Ja Annalle pikaista paranemista. :flower:

Kuulostaapa tosi kurjalta tuo hoitotätihommeli Peppi. Sitten joka ikisessä vaatteessa kannattaa se nimi laittaa, jopa alkkareihin ja sukkiin.

odotan kuin kuuta nousevaa ensi viikon torstaita. Mulla on eka palkkapäivä B) . No ei sieltä kamalasti tule, mutta kuiteskin.
Ja jos mitään maatamullistavaa ei tapahdu mukulat pääsee koko viikonlopuksi yöhoitoon äiteen luokse ensi kuussa. Juhuu!
 
Minäkin tunkeudun mukaan kun ei noita rästiin jääneitä kotitøitä oo mullakaan :whistle: .

Kylläpäs se Joonatan on huolehtivainen isoveli. Pitikin jo Pepille laittaa osanotot tosta pientenpuolen ryhmästä päiväkodissa. Tosi kurjaa kun ei oo vaki henkiløkuntaa tarpeeksi :| . Lapset on kuitenkin onneksi aika sopeutuvaisia, mutta silti. Kai rasmus sitten kuitenkin näkee Jonttua ulkona päivittäin.

Tintta Mekin ollaan alettu taas puhua kun on sauna valmistunut. Eilen illallaki istuttiin pitkään ja puitiin vanhemmuuden ihanuutta ja muisteltiin mitä se oli enne lapsia. Tultiin ehdottomasti siihen tulokseen, että elämä on paljon parempaa nyt.

Kävin muuten enne sitä saunaa hølkkälenkillä kun tytøtkin jäi jo puol kasilta sänkyyn. Täytyykin vaan laittaa ne ajoissa nukkumaan kun oli noin helppoa. Oon aina luullut, että vauvat kitisee puoleen yøhøn, mutta en oo kyllä koskaan yrittänytkään laittaa omaan sänkyyn nukkumaan, ennekuin oon ite menny. Tyhmä oon ollu.

Mua vähän kammottaa ajatus seuraavista 1,5 viikosta kun mies on joka päivä tøissä ihan yømyøhään :/ . Täytyy vaan kytätä millon naapurit on kotona ja lykätä tyttøjä sinne joku ilta niin saa Ottokin hieman huomiota. Toivottavasti ovat kotona viikonlopun.

Kai pitää mennä pyykit laittamaan kuivumaan, enenkuin käy niin huonosti, että ne itse hyppäävät narulle. minä kun olen niin tyhmä, etten sitä kuivausrumpua halua. Luulen, et ne on niin helposti sitten suoraan narulta viikattu kaappiin. Saa nähdä kauanko menee, ennekuin myønnän et se vois olla ihan hyvä...
 
mukavasti juttua tullut =)

Pojan toin unille.. kohta joutaa ite perässä |O

huomenna olis tarkotus pitää siivous pv.. pe lähdetään sitten minun porukoille ajelemaan heti töitten jälkeen. Ihanaa mennä taas pitkästä aikaa vaikka porukoita näinkin häissä viimeksi.


Annalle
lähettelen pikasita paranemista!

Peppi: On ihan hienoa että kaksi viikkoa voitte kulkea tutustumassa. kerkee pojatkin tottua. Ihana Jonttu kun pikku veljen puolia pitää :D
Tatu sanoo autossa aina Vilille että "ei oo mittään hättää Vili", kun pentu vinkuu =)

Juu.. ja ei tuo työasia just nyt paljon harmita.. vähän toki mutta illasta miehen kans puhuttiin ja anto ymmärtää että siitä ois ihan hyvä/kivakin kun kotona oon. Varmaan tulee reissuttua jonkun verran sukulaisissa nyt loppuvuodesta ja kylpyläreissukin on jonnekkin päin suunnitteilla..

tänneppä ei kummempia..
 
hävispä jo päästä mitä tulin kirjottamaan. :kieh:

Eilen käytiin anoppilassa ja mulle tuli olo että ne yrittää vaivihkaa maksaa meidän häitä, mulla kun siellä sattu kerran tulemaan mieleen että pitäähän meidän ostaa mulle ja ukolle samppakaljalasit niin toivat nyt tsekeistä moiset, laitan kuvaa jahka saan kuvattua ne kun on anoppilassa hoidossa. samoin otan kuvan siitä mekosta minkä annalle toivat häihin, se on aivan mahtava :heart: Noitten lasien takia anoppi on nyt kipeenä, olivat moisten takia kävelly vesisateessa 3km |O ihan vaan appiukon ideasta.. mutta eipähän ole kaikilla samanlaisia.

danjuskalle, toisaalta harmi ettei työt jatku, toisaalta kiva, ehdit tatun kanssa viettää aikaa ennen junnun syntymää..
 
Hyvää viikonloppua tulin toivottamaan kaikille!

Huomenna käännetään auton nokka kohti savoa iltapäivällä heti töitten jälkeen.. sitä ennen saakin naurattaa asiakkaita kun on joku ihmeen villi perjantai tällä kylällä ja niin kuion vappunakin, meidän talon väki pukeutii johonkin muuhun kuin työvaatteisiin.. joten afro peruukkia esiin ja silleen :whistle:

kertokaapa missä vaiheessa on kakkosta odotatessa alkanu massu näkyä??
Itsestö tuntuu ett maha jo aivan valtava.. samat hosut kyllä menee, nou hätä mutta se vaan turpoo ja turpoo :eek: mies tuumi äsken että onpa se sievä kun peilin eessä kauhistelin :LOL:

jep mut vielä ois hommia tekemättä...
 
Heip.

Ihanaa, viikonloppu alkoi :) Oltiin taas pk:ssa harjoittelemassa, sit tultiin kotiin syömään, hyvin on pojille päiväkodin jälkeen ruoka maistunut :whistle: Vaikkei nyt olla siel oltu paria tuntia kauempaa. Hyvä vaan.

Joonatan on leikkinyt nyt parina päivänä yhden tytön kanssa siellä ulkona :heart: Söpöjä. Juoksentelevat peräkkäin, käyvät yhdessä laskemassa mäkeä, tekevät kahdestaan hiekkakakkuja jne. :)

Ihanaa, pojat menee tänään mummolle yökylään, me lähdetään syömään ja leffaan! Samin yks kaveri, Jontun kummisetä, on muuttanut nyt Saksasta tänne Suomeen tyttöystävänsä kanssa, niiden kanssa mennään.

Huomenna on mun kaverin synttärit, on tehnyt Eventin (siis semmonen kutsu) tonne Facebookiin, mua niin naurattaa kun siinä on: "XXX 23v. "Vain kerran elämässä" :LOL: :LOL: :D No, sinne meen ainakin käymään =)

Smirge, juu, niin sanoivat, että sukkiinkin pitäis nimi saada, mietin vaan et miten sinne sen saa kirjoitettua??

Kattinka, kiitos :hug: Jaksamisia seuraavaan 1,5 viikkoon :hug:

Danjuska, kyllä mulla rupes maha aiemmin Rasmusta odottaessa kasvaa, tai siis itse huomasin, ainoo vaan, että mulla oli aika kivasti sitä mahaa vielä Jontun jäljiltä, et meni aika pitkän, kun se näytti sievältä :x Ei se kyllä tainnut koko raskausaikana mitenkään sievä olla |O Hyvää viikonloppua teillekin ja turvallista matkaa!

Koivunkäpy, ollaan vähän eri aikoihin tuol mesessä aina oltu...

Jokohan Kaiza ja vauva on kotiin päässeet? :attn: Olis kiva kuulla tarkemmin synnytyksestä ja miten Matte on pikkuveikkaan suhtautunut jne. :)

Hyvää viikonloppua teille kaikille :flower:
 
Kaizalle ja perheelle hirmuisenpaljon onnea!
Synnytystarinointia odotellessa :)

En ole ehtinyt kirjoitella, kun aika lentää siivillä.
Nytkään en ehdi kommentoida teidän muiden juttuja, anteeksi!

Pikakuulumiset:
Meillä on pikkuisella vähän flunssantynkää. Onneksi nenä ei ole tukossa, mutta krohistelee erityisesti yöllä. Tai sitten on mun maidon laadussa tapahtunut muutosta ja on limaisempaa, tiedä häntä.
Yöt meillä pääsääntöisesti nukutaan (siis ei killitellä saati itketä ) ja syödään n. 4 kertaa (poitsu siis mun kainalossa, joten en laskeskele yöllä syöttökertoja vaan tyrkkään tissiä suuhun :) välillä vaan kylkeä vaihdetaan), päivät tissitellään, torkutaan, välillä ollaan hereillä ja katsellaankin jo kovasti äitiä :)

Niilo ei hirveän paljon noteeraa vaavia, silittelee välillä varpaista ja ihmettelee "pikkuperunoita" ja välillä päästä. Hieman ehkä normaalia ruttuisempi Niilo on ollut, mutta saattaa johtua tuosta iästäkin :)

Siinä nopeesti!

Kaikille haleja ja viikonloppuja!!


H & vaavi jo kohta 4 vkoa! Aika menee sikanopeesti!
 
Lauantaita

Mies lähti partiokilpailuihin,ja mennään sitten sinne perästä klo 14 :)
ihania nää aamut kun haluais nukkua ja Oskari herää kuitenkin viimeistään puoli kahdeksan |O
No parempi kai ajoissa nousta niin ei mene ihan makaamiseks päivä.

Eilen oli taas ponikerho,oltiin siellä koko poppoo ja käytiin sit sillävälin honkkarissa,ostettiin vaan neekerinsuukkoja :p

Tänään on meidän Emmin 6-vuotissynttärit :heart:
Mun pieni neiti on kohta jo iso :'(
Ostin sille lahjaksi sellaisen bratzin tyylisen nuken(ei ollut bratz vaan joku muu) :)
Synttäreitä juhlitaan illalla jäätelöllä ihan meidän kesken ja juhlat on sitten tytöillä yhteiset lokakuussa :)
Tuossa lähellä on ihana pikkuinen lelu/lahja kauppa josta saa edullisesti kaikkea kivaa esim.kaverisynttäreille ja muutoinkin lapsille...siellä on myös valmiita lahjapaketteja esim.häihin,rippijuhliin ja vaikka yo-juhliin =)
Toi Emmin nukkekin oli halpa,maksoi 10 euroa ja on ihana ;)

Mitäs muiden viikonloppuun kuuluu?
Huomisesta en vielä tiiä...

Nyt lopettelen joten hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Iltoja!

Hetkinen ihan omaa rauhaa teidän seurassanne. :) vapaapäivät menneet todella vilkkaasti. torstaina oli kyllä vielä aika väsynyt olo, yövuorojen jäljiltä, mut sain kuitenkin loppuun siivottua asunnon. keskiviikkona oli muuten tosi kivaa siellä sisustuskurssilla. ihanaa hommaa. oottaa oikein innolla seuraavaa kertaa. perjantaina sit kaveri käytti Aksun siellä valokuvassa päikkärillä aamupäivästä. päikkäri aikaan pestiin sit Aksun kanssa sauna ja kylppäri, ihanan puhadasta tuli. =) käytiin sit kolmestaan ostaa pojille syksy/talvikengät. eilen vielä saunottiin ja paistoin lettuja. tänään on käyty jäähallilla, kun Aksulla oli reenit ja sit siskon tytöt oli päivän meillä. ralliautoja käytiin iltapäivällä katselemassa. :D

pepille, mieheltä täältä terveisiä. hyvä että pystytte/saatte käydä noin pitkän aikaa siellä pk:ssa harjoittelussa.

ja kaikille muillekin pyysi meidän mies lähettämään terveisiä. :D :wave:

huomenna pitäis taas mennä töihin. evvk. |O ensi viikko olis muutenkin pitkästä aikaa suht rankka meille, kun on kaksi aamuvuoroa mulla ja pojilla siis aikainen nousu molempina päivinä. niinkuin tietty myös miehellä.

Emmille paljon onnea 6-vee syntymäpäivänä!! :flower:

Hannele, mukavaa kun teillä sujuu perhe-elämä mukavasti. ihanaa kun saat nukkua noin hyviä unia. jaksuja. :hug:

hannamarista olisi kiva kuulla. :)

nyt mie meen löpisemästä, kun ei oikein enää juttu kulje. ja bb alkaa..

:)
 
Huomenta.

Että voikin väsyttää :| Kahden yön unisaldo: 3-4h, yhteensä. Toissayönä en vaan saanut unta, pyörin ja pyörin, sit rupes asiat pyörimään päässä, nukuin sit 1-2h koko yön aikana.

No, Rasmus rupes yskimään eilen joskus 23 aikoihin, ihan selvää kurkunpääntulehdus-yskää :( Siinä sit tunnin nukkuivat vielä ihan ok, heräsivät sit molemmat siinä 00 aikaan, Rasmus ei saanut kunnolla henkeä, piti sitä pitää pystyasennossa ja käydä hengittämässä ulkoilmaa, saatiin se sit lopulta nukahtamaan ja rauhoittumaan, hengityskin tasaantui loppujen lopuksi. No, yön aikana sit toistui sama varmaan 3-4 kertaa ja aina vaan paheni ja pidentyi, ennen kuin rauhottui. Hengitys oli tosi hankalaa ja itekin tais sitä aina säikähtää, mikä sit pahensi vaan tilannetta. Takertui muhun kiinni, koitti hengittää, mut ei vaan saanut henkeä, haukkoi ja hengitys vinkui ja krohisi vaan. Viimeisellä kerralla se oli jo niin pahana, että tuntui, et poika meni jo vähän veltoksikin, eikä vaan rauhoittunut, iho meni ihan kuopalle tuolta olkapäistä, kun hengitteli vaivalloisesti. Tiesin kyllä koko ajan, että kyse on tosta kurkunpääntulehduksesta ja et se ei oo niin vaarallista, miltä se tuntuu. Mut siinä vaiheessa, kun poika ei vaan kerta kaikkiaan saanut henkeä, rupesi oksennusta vääntämään punaisena ja näytti siltä, kun olisi tukehtumaisillaan (oli niin limainen, ettei oksennus irronnut) niin päätin, että se on lähdettävä sairaalaan. Samin siinä herättelin, se sai Rasmuksen kanssa lähteä. Mä oon niin hermostunut tommosessa tilanteessa, et ajattelin et parempi, kuin se menee. Pääsivät heti hoitoon, vaikka ulkoilma olikin jo parantanut hengitystä paljon, Rasmus hengitteli höyryä ja sai maskin kautta kortisonia. Reissuun meni semmonen 3h, tulivat sit takas kotiin ja vielä nukkumaan.

Nyt on poitsulla ääni käheenä ja vähän väsynyt on, mut muuten ihan ok. Pitäis kuulemma vaikuttaa sen kortisonin vielä seuraavaan yöhönkin, ettei noin pahana tulis ja jos jotain tulee niin sit parvekkeelle istumaan.

Vähän kyllä itteä pelottaa, että jos se semmoinen unettomuus taas alkaa, kun on vähän stressiä... Iltaisin pelottaa mennä sänkyyn, vaikka yrittää kuinka olla ajattelematta asioita niin sit kun ei saa unta niin tulee väkisinkin kaikenmaailman ajatukset päähän ja siinä vaiheessa sitä sit kaikkea liioitteleekin. Mut se unettomuus on kyllä ihan hirveetä :ashamed: Ja jos se jatkuu kauan niin sit meneekin kaikki asiat huonosti. Väsyneenä on hirveetä.

Kiva, kun Hannele ehdit vähän kuulumisia käydä kirjoittamassa :) Laita yhteisöön kuvaa pikkuisesta? Tai Facebookiin? Täytyykin mennä kattomaan, et ootko jo laittanutkin =)

Smirge, kiitos vinkistä! :wave:

Myöhästyneet synttärionnittelut Tintan Emmille!! :flower:

jellona, kiitos ja terveiset takas miehelles!! :) :wave:

Mietin vaan ensi viikon päiväkotiharjoittelua... Et millä kokoonpanolla sinne mennään. Voiko Rasmuksen kanssa mennä, jos sillä ei ole kuumetta ja muuten ok, vaikka sillä tota yskää on? Jos ei niin voiko Jontun kanssa kuitenkin mennä (sillä ei oo mitään)?
 
Jänniä aikoja tässä elelen. Ystävä lähti aamulla synnärille, kun lapsivettä alkoi tiputtamaan.
Supistuksia, lisää lapsivettä on mennyt, mutta paikat vielä olleet melko kiinni.

Jänskättää ihan hirveästi :D Ja siinä siis tuloillaan meille kummilapsi :heart:
 
heips

reissusta palailtu.

menikin suurin osa ajasta ponia seuratessa ja hoitaessa.. meidän ihanalla luotto ponilla meinaa olla kaviokuumeen alku ja jotain häikää mahassakin ilmeisesti :/
kengittäjä kävi vuolemassa kaviot ja raspaamassa hampaat samalla kun pyysin käydä vilasee Topia. Toivottavasti alkaa tuosta parantua.. soittaa loppu viikosta lääkkeet eläinlääkäriltä jos ei ala kuntoutua.. harmitti lähteä hirveesti kun porukatkin töissä viikon.. jos ei ois töitä ollu olisin jääny Tatun kans vielä sinne.
Topi kuitenkin meillä 10v ollut..

Tintta:
Emmille onnittelut näin jälkikäteen!! :flower:

Peppi: Voi Rasmus raukkaa! Toivottavasti ei uusiudu noin pahana!
:hug: sinulle ja jaksuja kovasti. Onko jokin tietty asia mikä painaa mieltä/pyörii ajatuksissa vai ihan yleisesti?? jos haluut niin käy vaikka yhteisössä kirjottelee jos helpottaa.

Jellonalle
sakille jaksuja alkavaan rankaan viikkoon! :wave:

Tatu oli mummolassa oikea mummon poika :D
äiti sai olla omissa hommissa ja paljon olinkin ulkona liikkumassa ja poni touhuissa.. tosin sitten iskee aina ihan tajuton väsy kerralla päälle. mut ihania ilmoja ollut niin tuntuu että mielikin on taas virkeämpi.
Jos se tästä kun raskaus vielä hieman etenis ja neuvolassa pääsee viikon päästä sydänäänet kuuntelemaan... vähän kai stressin tynkää ja pelkoa alitajunnassa koko ajan.

Tosin sen verran mukavuudenhaluinen eilen illalla olin (lue laiska :LOL: ) että en kehdannut enää lamppusta lähtee nuorison kans ulos pelaamaan kun serkukset meille tuli pikkusiskon kaveriks ysin jälestä ;)

josko kömpis sohvelle miehen viekkuun.. itellä huomenna vp mut mies menee aamuun.
 
Pieni tyttövauva syntyi eilen illalla :heart: :heart:


Peppi85 :hug: :hug: :hug: Pikaista paranemista Rasmukselle, voi pientä. Pepillä oli n. vuosi sitten kurkunpääntulehdus, ei tod kiva.
Toivottavasti sulle ei tulis sitä unettomuus-kierrettä, se käy tosiaan rankaksi. Mulla on nyt parempi kausi sen suhteen. Aalloittain se aina tulee ja menee, toisinaan kestää pitempään.
Jutellaan jotakin kautta enemmän jos haluat :hug:

jälkionnittelut Tintan Emille :flower:

Hannele, vaavi jo 4 viikkoa :eek: :heart:

Jellona, kuka sun suosikki/inhokki on? :wave: :whistle:

Meillä on tytöt kipeänä, lääkärissä käynti edessä siis :(

Mukavaa vikkoa kaikille :wave:
 
Työpaikalta ehdin teitä moikata, myyjälle tuli mahatauti, ja koska olen yksin liikkeesä, kaikki ajat piti perua. Tästä tulee pitkä päivä...

Meillä on ollut surullista aikaa viime päivät. Miehen isä kuoli tapaturmaisesti viime viikon puolivälissä, ja viime viikonloppu meni kuin pahassa unessa. Sunnuntaina alkoi vähän jo helpottaa, mutta nyt on edessä hautajaisten järjestäminen ja kaikki käytännön asiat. Pappa asui yksin, joten ei ole puolisoa järjestämässä mitään. :/ Vili ei tajua vielä mitään kuolemasta, Arttu ei ota ite puheeksi asiaa, mutta kun vähän jutellaan siitä, sille pulpahtelee mieleen kysymyksiä, kuten: onko Eetu-pappa jo valinnut taivaassa vaimon? Ja surullisena: mutta siellä taivaassa ei varmaan ole edes kaffetta... :'( :heart: Minä olen ihan kunnossa, surullinen eniten miehen surun takia.

Pojat viihtyy päiväkodissa, Arttu on siellä kuulemma tosi omatoiminen ja reipas, Vili taas taitaa vilkkaudellaan vähän rassata joitain tätejä.. :whistle: Ehkä ne on kuitenkin tottuneita vilkkaisiin lapsiin, yks sanoi mulle että V on aivan samanlainen kuin serkkunsa (miehen siskon kaksostytöt), jotka ei kans hetkeäkään pysyneet paikallaan. Kotona A koettelee rajoja, mun ja ukon hermoja ja mun äänijänteitä lähes päivittäin!!! |O

Olen tehnyt ison ruokavaliomuutoksen vajaa kk sitten! Vähensin hiilihydraatit minimiin, jätin kokonaan pois sokerin, leivät, perunan, pastan, riisin, ja kevyttuotteet ja siirryin käyttämään täysrasvaisia juustoja, kuohukermaa (kääk vieläkin!) ja rasvaisempia lihatuotteita, oliiviöljyä, paljon vihanneksia, ei juuri ollenkaan hedelmiä, vähän marjoja... Ja tulos: karkin himo loppunut kokonaan, napostelu jäänyt ihan minimiin (silloin manteleita, nam!) paino pudonnut kolmisen kiloa ja ennen kaikkea mieli on paljon kevyempi kain ennen. Energiaa riittää, eikä maailma töki ollenkaan samaan tapaan kuin ennen! :D Aika hurja juttu. Vielä meinaan mennä verikokeisiin, että saan tarkastettua kolesteroliarvot, mutta ei niidenkään pitäis kuin parantua.

Tämä meni omaks napaseks, mutta mielessä olette kaikki. Erityisterkut Jelulle ja Katinkalle, ja Kaizalle onnea tulevaan! :wave:
 
Heippa ystäväiset!

Pikaisesti tässä tulin kirjoittamaan, kun Gerbera jo eilen huolestuneena multa kyseli, että onhan kaikki kunnossa. On kyllä, on vaan totuttelemista uuteen arkeen, joten en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua.

Siitä on jo yli viikko aikaa (apua!) kun kirjoitin, että supistelee... Maanantai-iltaa kohden ne vaan pahenivat ja kuuden aikaan soitin veljelle, että oo hälytysvalmiudessa, jos päätetään lähteä. No jo tunnin päästä soitin, että tuu vaan, että ei me vielä lähdetä, mutta illalla/yöllä kuitenkin. No ei se sitten meillä ehtinyt olla kuin n. 20 min kun totesin, että nyt kyllä mennään. Yhdeksän aikaan oltiin Tyksissä, käyrät näytti laimeita suppareita, mut henkilökuntakin sanoi, että koneessa on jotain vikaa... maha kun veti ihan kivikovaksi ja itkin joka kerta. Supistuksia tuli silloinkin vielä kuitenkin epäsäännöllisesti n. 5 min-20min välein. Sanoin kuitenkin, että kotiin en enää lähde ja saatiin synnytyssali ja oma opiskelijakätilö (joka oli taivaanlahja, kun osastolla oli kamala kiire ja oma kätilö paikalla vaan varsinaisen synnytyshetken!). Kun kohdunsuun tilanne katsottiin 10:ltä, olin auki 4cm. Yhdeltätoista sain ilokaasua, joka helpotti hiukan olotilaa ja jo puol kahdeltatoista vaadin epiduraalia. Siinä vaiheessa sanottiin, että laitetaan jos on alle 8cm auki... no onneksi just ehdittiin, mitta oli meinaan 7,5cm ja sekin hyvin summittainen mitta. Epiduraali auttoi onneksi kipuihin, mutta siinä vaiheessa huomasin, että ne kivut ei itseasiassa olleet se pahin puoli vaan se pelko. Kun ponnistusvaihe tuli eteen, oli vauvalla jo kova kiire ulos ja kätilöt saivat tehdä töitä, etten pidätellyt. En vaan uskaltanut ponnistaa ja panin vastaan kaikella voimalla (aika hölmöä sinänsä), mut onneksi sitten vauva tuli kuitenkin suht helposti ulos ja istukka vieläkin helpommin. Pari tikkiä jouduttiin laittamaan, mutta nekin ihan yksittäiskappaleina, että hyvin vähillä vammoilla selvittiin, ihme kyllä. Olin ihan äimänä, kun sain melkein heti istua ja mut passitettiin suihkuun ja muutenkin kun saatiin ihan rauhassa makoilla siellä tutustumassa toisiimme ennen kuin mitään tapahtui. Viimeksi olin niin huumeissa ja kaikki oli niin sekavaa, että tämä kerta tuntui todella "helpolta" ja rauhalliselta.
Vauva oli tosiaan aika iso, 54cm ja 4140g (kiitokset Gerberalle viestin laittamisesta!), mutta meistä se tuntui kauhean pieneltä, kun vertaa Matiakseen. Aika rauhallinen tapaus on ollut tähän mennessä, imi heti ekalta imaisulta oikein ja itkeskelee suht vähän, jos vaan saa ruokaa ajoissa.
Päästiin jo torstaina kotiin, kun vauvalla oli lääkärintarkastuksessa kaikki kunnossa ja samoin mulla hyvä olo. Kävin tosin lauantaina sen kanssa tyksissä näyttäytymässä, kun oli aika keltaisen näköinen, mutta arvot oli onneksi kaikki kunnossa. Lauantaina mulle iski kuitenkin rintatulehdus, jota oon nyt hoitanut kotona ilman antibiootteja, eli lääkärissä en ole vielä käynyt. Huomasin selkeät tulehdusoireet lauantai-illalla ja lämmön, runsaan juomisen ja buranan avulla sain sen heti kuriin. Nyt on kyllä vielä rinnat arat ja pumpata täytyy aika usein (joka on ärsyttävää, kun sit tietää, että se vaan lisää sitä maidon määrää), mut eiköhän tämä tästä.
Ihmeen vähän meillä on mitään vierailijoita käynyt, oikeastaan vaan perheenjäsenet sairaalassa ja sit tuleva kummipariskunta sunnuntaina meillä kotona.

Matias on ottanut vauvan ihan hyvin vastaan, selittää HÄNEN pikkuveljestään ja kaveristaan ja odottaa, että vauva kasvaa, että saa leikkikaverin. Vauvaa kohtaa on ollut ihan kiltti, halailee ja pusuttelee, mutta muuten osoittaa usein ja kovaäänisesti mieltään meitä vanhempia vastaan. Oma pinna on aika kireällä. Nyt laitettiin ilman ruokaa nukkumaan päikkäreitä, kun reilu puolituntia ensin yritettiin kaikin mahdollisin keinoin. Ei sitä voi kuitenkaan pakottaakaan. Hiukan pelottaa, että miten mä pärjään näiden kahden kanssa ensi viikolla yksin!

No juu, Matias on päikkäreillä, mieskin meni ja mä tässä olen odottanut, että tuo natiainen vääntäisi kakan (kun sitä "tehnyt" jo tunnin), mutta mitään ei kuulu ja jätkä vaan nukkuu sitterissä, joten ehkä nostan sen sänkyyn ja meen itsekin lepäämään, ennen kuin täällä on taas kaikki hereillä.

Anteeksi vähän omanapainen teksti ja hiukan ehkä sekavakin, yritän jossain vaiheessa paremmin kommentoida ja vastailla kysymyksiin.
Kiitos kuitenkin kaikille onnittelijoille ja Hannamarille jaksamisia hautajaisjärjestelyjen kanssa. :hug:

:wave:
 
Kamala toi Kauhajoen kouluammuskelutapaus :'( Ihan hirveetä... Miten tällaista voi sattua...

Hannamarille jaksamisia ja koko perheelle myös, osanotot :hug:

Kaizan synnytyskertomus oli mukava lukea! Kävin jo Facebookissa kattomassa, joko oot kuvaa pikkuisesta laittanut... ;)

Unettomalle onnittelut kummitytöstä, tai kummitytön syntymästä, miten se nyt sanotaankaan :flower: Kiitos haleista ja paranemisia teillekin!

Danjuska, kiitos. Mulla painaa mieltä noi, mitkä oon täällä jo kertonutkin. Poikien päivähoidon aloittaminen, Rasmuksen ryhmän tilanne (hoitajien puuttuminen jne.), oma työtilanne, Samin valmistuminen (jonka olis siis tapahduttava tänä syksynä, olis siis pakko valmistua). Ja sit tuntuu et on taas miljoona muutakin asiaa, mitä pitäis tehdä jne.

Rasmus voi jo ihan hyvin. Vähän on kröhäinen ja öisin heräilee koko ajan, mut ei kuumetta tai muutakaan. Ollaan oltu pk:ssa normaalisti harjoittelemassa. Tänään oli pojalla 1,5v neuvola (eilen tuli 1,5v täyteen!!), painoa oli 10,2kg ja pituutta 79,5cm. Omilla käyrillään menee ihan kivasti. Sai rokotuksen. Eipä siellä kummempia. Seuraava aika on sit 2 vuotiaana. Sanoja pojalla tulee paljon enemmän, kuin isoveljellään tässä iässä ja toissapäivänä sanoi kahden sanan lauseen :LOL: Oltiin mummun luona ja mummulla on koira Kaapo. Rasmus oli sitten keksiä saanut ja Kaapo sitä tietenkin himoitsi, Rasmus sitten komensi Kaapoa koko ajan: "Kaapo ei" :whistle: Ja sormea heristi :D

Joonatan ei sit tänään nukkunutkaan päiväunia :| Jätti yks päivä viime viikollakin väliin ja ilta oli aika kamala :eek: Juoksenteli, säntäili, tanssi, riehui, suuttui, kiusas Rasmusta jne. jne. Oli ihan yliväsynyt. No, ehkä mä tästä illasta selviän (Sami on töissä).
 
moikka

pikaisesti ennen pakoa..

Kaizasta
oli kiva kuulla :wave:
Varmasti pikkuinen vaikuttaa pieneltä isonveljen rinnalla =)
Muistan kun Tatu syntyi ja oli sen 52cm ja 4250g.. oli silloin niiin pieni omasta mielestä ja nyt kun katsoo muitten vauvoja niin tuntuu että ei se ole ikinä niin pieni voinut olla ;)

Hannamari:
Teidän perheelle voimia surun keskelle, :hug:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä ihmettä sinä sitten syöt ;) siis jos et syö perunaa etkä leipää, etkä esim. pastaa tai riisiä?? äkkisestään kuulostaa uskomattomalta että jääkö sitten mitään syötävää :ashamed:

Peppi
: hyvä että Rasmus voi jo paremmi. Toivottavasti yöt alkaa myös pian helpottaa.
Älä sinä ainakaan mitään tekemättömiä töitä murehdi. ne kyllä ehtii ja ei ne karkaa ;) meet oman vointis mukaan, :hug:

Unettomalle
onnittelut kummityttösestä! :flower:

Kamala miten kylmää tuo kouluampumis tapaus :'( tuntuu uskomattomalle että tuommosta tapahtuu...

Missäs Käpy??

Täällä Tatu pitänyt äitin liikellä. töistä kun tulin, syötiin ja lähdettiin uimaan.. sen jälkeen poika halusi vielä ulos ja joen rantaan joutsenia kattomaan.. sitten olikin jo kello niin paljon että piku hiljaa iltapalalle.. äiti huokas sillä välin ;)

On alkanut puhua vauvasta ja uimahallissa taputti massua ja totes että siinä se masu kasvaa :D

Olo muuten hyvä mutta tuntuu että työpäivän jälkeen tekis mieli vaan kaatua sohvalle/sänkyyn ja pysyä siellä. mut Tatu onneksi pitää liikenteessä ja nyt olen joka päivä käynyt lenkilläkin. ihana käydä itsekseen ja kun ilmatkin niin ihanat olleet B)

nyt telkun ääreen..
 
Ehtoota

Ihanaa lukea Kaizan kuulumiset :heart: jaksuja sinne vauvan kanssa :hug: :)

Hannamarille ja perheelle osanottoni :'( :hug:

Täällä ollut yhtä tohinaa taasen,tänään oltiin kahdessa paikassa kylässä ja kotiuduttiin vasta illalla,mies on yötä poissa joten kiva kyläillä,en tykkää yksinäni kotona istuksia
:/

Mulla on tänään ja jo eilenkin ollut kauhee olo :ashamed:
Mietin kokoajan että mitäs sitten kohta kun Oskari täyttää kolme ja pitäis töitä alkaa katselemaan :'(
Toisaalta odotan ja toisaalta haluaisin jatkaa kotona oloa Oskarin kanssa.
Mä luulen että Oskari jää meidän viimeiseksi joten haluaisin nauttia siitä vielä :ashamed:
Ymmärtääköhän mua kukaan :whistle: :/
Mies tosin on sitä mieltä,että saan ihan itse rauhassa päättää menenkö töihin/osa-aika töihin/vai olenko kotona vielä Oskarin kanssa,joten mitään hoppua ei onneksi ole sit :)

anteeksi...oli pakko purkaa :ashamed:

Nyt menen maate :wave:
 

Yhteistyössä