JOULUTÄHDET 2005 tammikuussa

Olihan se Tintta sentään kirjoitellut :D

Tänään oon ollu hyvä äiti :saint: Käytiin poikien kanssa puistossa ja Lippulaivassa, Joonatan valitti kävellessä koko ajan, että on kylmä, olihan tuolla, ihan karseen hyytävä tuuli |O Raukalla oli Lippulaivaan päästessä ihan siniset huulet :/ Vaikka paljon olikin päällä! Talvihaalari, tollanen paksu kauluri, paksu pipo ja paksut hanskat, talvi kengät jne.

Kohta saavat mennä päiväunille, Joonatan istuu sylissä ja Rasmus kiljuu (ilosesti) ja roikkuu jaloissa :D

Tintta: Tsemppiä pisteidenlaskuun!! Ja laihdutukseen, toivottavasti saat tuloksia pian :) Mä oon kans aina halunnut paljon lapsia, mut nyt tuntuu, että vuosiin meille ei pikkuista tule, joskus vois EHKÄ tehdä sen iltatähden, eli maksimissaan yksi lisää, jos sitäkään :D Tai sit se lykkää sen kaksi kerrallaan, suvussa kun noita kaksosia meillä on... Siitä tulikin mieleen, että joko se Kattinka ja Otto ovat Suomessa?? :attn:

Mut nyt :wave:
 
Heips taas,

multa ei nyt löydy yhtään kouluinspistä. Ajatukset on ihan muualla enkä saa mitään aikaiseksi. Nyt on ihan rehellinen pieni 15min tauko muita hommia tehdessä ja sit yritän uudemman kerran...
Tinttako se kyseli, että kuinka monta lasta kaikki haluais. Mulla olis toiveissa vähintään 2 (jos ootte ihan hiljaa, oon käyny tuolla toisella puolella lukemassa plussaa odottavien pinoja ja miettimässä uskallanko liittyä - mut totesin, ettei meidän ryhmää voita mikään!) ja sit oon aina ajatellut, et haluaisin myös mahdollisesti adoptiolapsen/sijaislapsen tms. mut se on tulevaisuuden asia. Mä haluan myös, että meidän koti on paikka, johon kaveritkin kokee luonnollisena tulla, lapsia saa pyöriä siis jaloissa vaikka ihan yökyläläisinä... tosin ei just nyt ehkä tässä meidän kaksiossa, mut toivottavasti tulevaisuudessa joskus.
Ainiin, se asunto meni ohi... uutta etsiskellessä. Ja se koekuvauskaan ei tuottanut tulosta, en siis päässyt/joutunut mainokseen. Rehellisesti sanoen, se on varmaan ihan hvyä, se olis ollu mulle liian vaikeaa, en tykkää olla kameran edessä. :)
Mulle tule muuten tuosta sterilisaatiosta mieleen, että olen joskus kuullut, että sitä ei suositella, jollei ole "kunnon syytä", kuten jatkuvaa migreeniä jne, koska se aiheuttaa aikaistuneet ja pitkittyneet vaihdevuodet. En sitten tiedä onko se totta, vai onko mulla taas jäänyt joku humpuukidokkarin otsikko päähän.
Pepille jaksuja kovasti. Tuo väsymys on inhottava tunne. :hug: Jontulla on kyllä ihania juttuja. Matiaskin puhuu jo paljon enemmän... tulee vasta yksittäisiä sanoja tai kaks pitkällä tauolla, mut pystyy ihan jo vastailemaan kysymyksiin ja silleen kertomaan esim. mitä hoidossa on tehty. Usein tosin tulee ihan samat vastaukset. On se vaan niin söötti. :heart:
Niin ja tintalle piti vastata, että meillä ei ainakaan ole eläimiä... allerginen kun olen. Mut oon kyllä yrittänyt totuttaa Mattea ulkona koiriin, jos vaan koirien omistajat antaa... Jotkut päästää koiran ihan lähelle, niin silloin on ihan hyvä vähän harjoitella yhdessä...
No niin, nyt meen laitaamaan pyykkikoneen pyörimään ja sit yritän saada yhden esseen valmiiksi..
Haleja kaikille...

ps. gerbsu huolestuttaa, tuu ilmoittautumaan!! Ikävä. Nyt just kolahti postiluukusta pakettilappu...
 
heippa ystävät!

kirjoitan nyt valitettavasti ilman isoja alkukirjaimia, kun Jesse istuskelee tässä sylissä ;)

toki me voidaan takaisin taaperoihinkin palata, jos te niin haluatte, mulle ei ole mitään väliä että missä kirjotellaan :D

onnittelut kaikille menneille ja vielä tuleville synttärisankareille! :flower:

tinttamooses: tsemppiä laihdutukseen! :wave: mulla on haaveissa ainakin yksi lapsi vielä, mutta ei nyt ihan heti kuitenkaan. antaa Jessen ainakin parisen vuotta vielä kasvaa...jos vaikka pikkuprinsessan joskus vielä saisi ;)

tigru: jaksu :hug:

peppi: jaksuja sinnekin kovasti! :hug:

kaiza: ymmärsinkös oikein että teillä olisi pikkukakkonen haaveissa...? ;) onnea kovasti, toivottavasti pian tärppäisi! :)

ihania juttuja teidän lapsukaisilla :heart: on tuo joonaskin aika velmu kaveri... esim. jouluaattona kun sai pehmeän paketin (tyyny), niin heitti sen maahan, talloi pari kertaa ja siihen jätti :D matkii myöskin koko ajan muiden tekemisiä ja uusia sanoja on viime aikoina tullut hurjasti ja päivittäin tulee lisää. lauseita ei kyllä vielä pahemmin tule täälläkään. neuvolatäti taisi kyllä vähän väärin kuulla, kun kysyi että kuinka paljon joonas puhuu ja vastasin että viitisenkymmentä sanaa sanoo, niin kotona vasta luin että mitä oli kirjoittanut, niin kortissa luki että muutamia sanoja tulee ja 2,5-vuotiaana pitäisi mennä puheen seurantaan :headwall:

eipä nyt muuta, pitäisi saada molemmat pojat nukkumaan... joonaksella on nyt ihme temppuilua alkanut olemaan nukkumaanmenon kanssa, millään ei malta mennä päiväunille ja eilen kun en edes yrittänyt sänkyyn viedä, niin sitten iltapäivällä kuitenkin nukahti nojatuoliin :whistle: iltaisin ei sitten millään tule uni, jos niin myöhään nukkuu, vaan monta kertaa nousee sängystä pois ja usein valvoo jopa yhteentoista asti :kieh: aamulla herää yhdeksän-puoli kymmenen maissa. oisko kellään antaa vinkkejä että miten saisi taas nukkumaanmenon sujumaan? pitäisikö alkaa aamuisin herättämään aikaisemmin vai jättää päiväunet kokonaan pois? :whistle:

nyt :wave:
 
Eipä mitään, pysytään täällä vaan, kun porukka kerran on kasassa...
Ja juu, ymmärsit ihan oikein, kyllä me toista nyt sit ihan yritellään, tosin aika semmoisella se-on-sit-tullakseen-kun-on-asenteella...
Ja noista unista. Mä ainakin huomasin, että toi joululoma sotki aika hyvin kaikki unet, joten todettiin tuossa, että meillä ainakin toimii kaikkein parhaiten ihan kunnon rytmi. Aamulla (viikonloppuisinkin) viimeistään 8lta ylös ja sit joka ilta nukkumaan siinä puol 9-9 aikaan. Päikkäriaikakin on AINA sama, jos ei nuku, niin sit on sängyssä lepohetki. Ollaan kyllä tässä pitäydytty jo ihan Matten vahvan tahdon takia, että tietää, että jotkut asiat vaan on niin kuin on. Ja päikkäreitä en oo ajatellut "poistaa" vielä pitkään aikaan, hoidossakin kun on kuitenkin pakko levätä.. Toisin sanoen, mä suosittelen selkeää rytmiä ja herätystä viimeistään johonkin tiettyyn aikaan joka aamu.
Niin ja meillä on alkanut toimimaan tää iltasatumeininki, eli kerrataan päivän tapahtumat ja mietitään mitä kivaa seuraavana päivänä tapahtuu. Mattekin tykkää kertoa ja sit menee hyvillä mielin nukkumaan. Ainakin melkein aina. :LOL:
 
Meillä on täällä taas ihan sama tilanne, kuin ennen päiväunia oli, Joonatan istuu sylissä ja Rasmus pyörii tyytyväisenä tuossa jaloissa ja juttelee :heart:

On muuten hauska, kun Joonatanilta kysyy, että mitä Rasmus sanoo niin Jonttu vastaa että: "tä, tä", jonka perään Rasmus heti sitten vastaa sen "tä, tä" :D Toinen oikea vastaus on kimeä kiljaisu, jonka jälkeen Rasmus sitten kiljaiseekin :) :heart:

Tänään selitin bussissa Jontulle, kun kummitätiään kyseli, että xx on nyt kipeä, Joonatan vastasi xx pipi, ai ai ai ai :heart:

Tintalle unohdin vastata siihen koira-kysymykseen. Meillä on toi Viivi, 3,5v. sekarotuinen intoilija. Se on löydetty Tallinnan kaduilta 3-viikon ikäisenä 10 muun pennun kanssa :( Kaikilla pennuilla oli hännäpäät murtuneet, Viivi oli ainoa, joka selvisi hengissä :/ Se on aika paljon saksanpaimenkoiran näköinen, pienempi säältään (säkä) ja lyhyempi karva, aika massiivinen/lihaksikas rintakehä, bullterrieriäköhän se veikkasi, jolta Viivi haettiin et sitä saattais olla siinä kans. Nyt, kun innostuin kertomaan, niin tässä linkki, ketä kiinnostaa: http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=724 Tossa linkissä sanotaan, että oli yksi 4 pennusta, ne muut 6 jäivät Tallinnaan.

Kaiza: Jaksamisia :hug: Ja onnea, jos alatte kakkosta yrittämään!!! :heart: Me ollaan Samin kanssa myös joskus puhuttu adoptiolapsesta... :heart: Voi, te siis ihan tosissanne, tais siis periaatteella -tulee-kun-tulee-menetelmällä yritätte, ihanaa!! ONNEA yritykseen!! Kuinka pian Matiaksesta tärppäs?

Niiskuneiti: Ei, pysytään täällä vaan, kuten todettiin niin sama se, minne kirjoitetaan, kunhan sama porukka pysyy kasassa :D Vähänkö mä nauroin tota Joonaksen lahjajuttua :LOL: :LOL: Tosi hyvä juttu :whistle: :LOL: Kiitos jaksuista! Niin ja tohon uniasiaan, kuten Kaiza jo sanoikin niin aika tarkat, tai siis tosi tarkat rytmit on meilläkin, ruoka syödään tiettynä aikana (no, ei minuutilleen), päiväunet samaan aikaan jne. En mä oikeen osaa muuten auttaa :/

Mut eipä taas tällä kertaa muuta :whistle: :wave:

Ja piti vielä kertoa, että Rasmus osaa nyt sit kiivetä Jontun sänkyyn :whistle: Sinne se menee aina, kun muistaa ja on NIIIIIN onneissaan, kun sitä sit ihmetellään ja kehutaan :heart: Nauraa räkättää, ihana pikkuinen :)

Ja nyt Joonatan yrittää opettaa Rasmuskelle, mitä koira sanoo :LOL: Menee ihan Rasmuksen naaman eteen ja sanoo hyvin selvästi: "koira sanoo HAU HAU" ja odottaa, että R vastais :LOL: :heart:

Anteeks, nyt meen jo höpöttämästä :ashamed: :wave:
 
Kaiza ja Peppi: Kiitoksia vastauksista! :hug: Tota mieskin eilen meinasi, että pitäisi aamulla aikaisemmin herättää, mutta kun mä en vaan millään jaksaisi... :ashamed: Jesse kun kuitenkin nukkuu ainakin yhdeksään asti, niin on ihanaa itsekin siihen asti nukkua :whistle: Mut kyllä tosiaan vähän tarkempi rytmi meillä kyllä voisi olla...

Peppi: :LOL: Suloisia poikia! Niin ja kiva kun höpötät! :D
 
moikka!

Eka työpäivä takana ja hyvin meni =)

Peppi: Kiitos hyvän työpäivän toivotuksista =)
Onpa älykkään näköinen Viivi! Ihanat silmät jne :D
Ite joskus kans haaveilin että ottasin ulkomailta koiran jolla ei oo kotia.. esim. onko se virossa vai just tallinnassa se yks koirakoti. Mut haaveeks on jääny.

Tinttamooses: Meillä on kotona 4-vuotias sekarotuinen (pyreneittenmastiffi-ajokoira-pystykorva) ruumiin rakenteeltaan kuin pystykorva mutta paljon vankempi, isompi ja väritys on erilainen. kuviakin löytyy irc-galleriasta.
Sitten kummitytön perheessä asustaa tällä hetkellä toinen koiramme kohta 13-vuotias kultainennoutaja.
Itellä ainakin se 2 lasta haaveena.. eikä kolmekaan mahdoton ajatus ole. Mies samoilla linjoilla.

Kaiza: Onnea "yritykseen". Ihana asenne teillä!
Itsekkin koitan ajatella että tulee sitten kun on aika mutta stressaa kun oma kroppa ei ole vieläkään kunnossa ja sitten päälle tämä kaikki stressi kaikesta muusta mitä tässä on ollut.. Luultavasti saadaan odottaa vielä pitkään :'(
Mut nyt oon asennoitunut siihen että eihän siinä mitään, ihan hyvä jos saan tämän työpätkän alta pois.

Nyt tahtoo Tatu huomiota joten jätän näpyttelyn toiseen kertaan =)
Kaupassakin pitää vielä lähteä käymään että saa poika banskua ja juustoo :LOL:
 
Sit kun alan kirjoittamaan useamman kerran niin ei siitä loppua tulekaan :ashamed: :snotty:

Niiskuneiti: :hug: Mä en kyllä välttämättä tuossa tilanteessa alkaisi rytmejä muuttelemaan, siis jos joudut aamulla sen takia aikaisemmin heräämään. Ehei, kyllä kotiäitinä täytyy saada nukkua aamulla just niin pitkään, kun lapsetkin nukkuu :) Ne on herätyskellona sitten. Mut tää nyt on vaan mun mielipide ja niin mä tekisin. Eri asia sit, jos pienempi vaikka herättäis aiemmin...

Danjuska: No älykkyydestä en mee sanomaan mitään Viivin suhteen :whistle: :LOL: Laitatko taas linkin/nimimerkin sinne sun galleriasivulle, on pitäny useaan otteeseen sitä kysyä, kun oon pitkään jo sitä miettinyt, kun en muista ite millään :/ Jaksamisia sulle lähettelen aina vaan :hug: :hug:

Nyt Rasmus jäi LEIKKImopon alle :wave: :D
 
Tulipas kivan paskafiilis. Pitää varmaan lopettaa tänne kirjoittelu, ensinnäkin, musta tuntuu, että kirjoittelen ja höpöttelen täällä ihan yksikseni, semmosta yksinpuhelua, joka ei ketään kiinnosta :whistle: :LOL: Ja sit jos vielä kirjoituksillani aiheutan sen, että muut poistelevat omia viestejään/lopettavat palstailun niin ei hyvin mee :(

No, ensi viikolla alkaa ne työtkin, jospa siitä alkais uusi elämä, vähemmän internettiä jne... :ashamed:
 
Höpölöpö. Nyt rauha maahan. Kaikkia vähän väsyttää, nyt ja muutenkin. Ja sitä saa valittaa, senhän takia meidän vertaistukiryhmä on olemassa. En Peppi todellakaan usko, että Gerbera mitään pahaa sillä tarkoitti.
Toivottavasti kaikilla on ens yö hyvä ja saadaan nukuttua vähän hyvää mieltä varastoon! :hug: :heart: :saint:
 
multa hiukan menny ohi mistä kyse mut tosiaan niin kun Kaiza totesi niin rauha maahan ja Peppi lopettaa tommoset puheet ettet enää kirjottele!
Vaikken tosiaankaan ihan perillä asiasta ole :LOL:

Jokaisellahan on omat mielipiteet ja minusta on hyvä että tuntemuksiaan voi purkaa just vaikkapa täällä.

:hug: kaikille ja parempaa mieltä.
 
Täällä lapset riehuu, metelitaso on n. 100 desipeliä, huomaa ettei tänään oo päästy ulos, mittari näyttää -15 ja tuulee..

Meillä jätkä on valvottanu kaks yötä, hiukan väsyttää eilen sammuin päikkäreille vaikka ei tarkotus ollu, Smirge oli sillä aikaa ollu kunnon kodinhengetär ja siivoillu keittiöö *palvoo smirgeä* :ashamed:

Noh noh Gerbera ja peppi, eipäs riidellä, yhdyn kaizan mielipiteeseen että kaikkia väsyttää, ei saa ottaa henkilökohtaisesti, niihä määki ain valivalivalitan vaikka nuo rakkaita onkin..

Smirge jatkaa...

Pennut on kuitenkin ihmeen hyvin leikkinyt keskenään. Hyvää harjoitusta tulevaa hoito uraa varten ;) . On Samikin oppinut pitämään puoliaan.
Huomenna on jo perjantai ja viimeinen päivä täällä. Kun lauanaina juna lähtee 10 yli 9 takaisin Heltsinkiin...

Kävyn saunassa on muuten hyvät löylyt. Ja pojukin (kuten tyttökin ) on nukkunut yönsä kunhan on vaan ensin nukahtanut :kieh: .
 
OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2008 täältäkin !!!!!!

Itse olen aika raato, tai ainakin lähellä sellaista. Ei ollut Jonen odotusaika tällaista, ehei. Nyt on ollut pahoinvoinnit (ja kunnon), selkäsäryt, yms. Plääh !!!!!!! Töistäkin olen joutunut ottamaan sairaslomaa, onneksi esimies on ymmärtäväinen. Pelottaa vaan, että onko se loppuun asti tällaista.... :$

Jos nyt olen pysynyt laskuissa, viikkoja olisi noin 13. Ihan varma en ole, enkä jaksa syventyä laskemaan. Neuvola lääkäri kämmäsi tämänkin raskauden viikot, joten... Jonen aikana laskettu aika vaihtui neljään kertaan, mikä oli aika uskomatonta, koska kyseessä oli alkion siirto. Tosin useat lääkärit sekoitti silloin pakkaa.

Ai niin, Jonen 2v neuvola tiedot; 14440g ja 92cm. Ja mä kuvittelin ettei poika mihinkään kasva, ku ei se oikein syö mitään. Voi mennä useita päiviä, ettei laita juuri mitään suuhun, silti riittää energiaa... :headwall:

Onpa meillä tässä nykyisessäkin asunnossa ilmennyt ongelmia. Ajateltiin, että kun ostetaan oma, niin olisi vähemmän ns pikkusieluisia naapureita. Ja PAH !!! Jonen 2v synttärit pidettiin vkl aikana (joulukuussa), klo 15-17 välillä. Niin johan alakerran naapuri tuli valittamaan metelistä. Omasta mielestämme meteli oli ihan kohtuullista ja siedettevää, kuitenkin oli kyseessä lastenkutsut. Tällä viikolla Jone on välillä iltapäivisin juoksennellut ja kiljunut pikkasen normaalia enemmän, niin johan on alakerta taas laittanut tv:n tai radion täysille. Ikävää, kuitenkin kun vauvakin on tulossa ja kaikkea. :ashamed: Vähän yli kaksi vuotta kun jaksetaan, niin aletaan katsoa toista vaihtoehtoa.

Anteeksi, meni "pikkasen" valittamisen puolelle....

Mutta kaikkea hyvää teille jokaiselle !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Nyt pitäis mahtua taas viestejä kansioon!

En ehdi muuta, pitää vielä kaupassa käydä :wave:

Kaiza: :) :hug:

Koivunkävylle ja Smirgelle tarjoon korvatulppia ja parempia öitä, nukahtamisia sun muita :D

nasuliino: Jaksamisia ihan hirveesti :hug: On se paljon raskaampaa olla raskaana, kun on yksi lapsi jo hoidettavana... Toisilla toinen (ja useammat) raskaudet on helpompia, ei mulla ainakaan... Toivottavasti menis sulla pian ohi! Mulla ainakin raskauden puoliväli oli kaikkein helpointa aikaa.

Täällä on väsynyttä porukkaa |O Mun piti lähteä kauppaan, mutten sit lähtenyt, olin jo ovella menossa, mut ei :kieh: Sami lähti ovet paukkuen koiran kanssa ulos :headwall:
 
poju unilla.

Käpy: Onpas siellä pakkasta :eek: täällä oli aamulla -14 ja ihan tarpeeks oli. onneks tuo meidän piha suht suojanen niin on voitu Tatun kans ulkoilla.

Peppi:
:hug: Jospa teillä ei enää ovet paukkuis. Jaksuja.

Kuin myös Gerberalle jaksuja kovasti lähettelen. Tuu kuulumisia kertomaan.

Nasuliinolle hurjasti voimia! Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi. Se jo vie voimia ihan kamalasti! Mulla ei harjottelussa paikan johtaja ymmärtänyt kun podin Tatua odottaessa pahoinvointia. Sanoi vaan että ei raskaus oo sairaus kun ilmoitin että oon päivän saikulla. Ei juu mut miten jaksaa pystyssä olla jos ei mikään pysy sisällä.. Onneks sulla hyvä esimies! :hug:

Tatulla oli taas ihan hirvee iltavilli.. aina alkaa illasta hirvee juokseminen ja nauraminen.. Nakkaa vaatteet menemään ja juoksee ympäri taloo kiljuen =)

 
Huomenet

Onpas kylmä pihalla,vein koiria kun mies läks töihin ja aikasta pakkanen oli :whistle:
Ei vaan,ei pitäis valittaa kun pakkasta olen toivonutkin,en tykkää yhtään niistä kurakeleistä :x

Peppi:Kiitos laihdutustsempeistä ja se teidän haukku oli ihana :heart:
Suloinen vesseli,harmillisia aina tuollaisten hylättyjen pentujen ensitaival :'(
No onneksi sai teiltä hyvän kodin.
Miten muuten teidän pojat koiraan suhtautuu?
Meillä kun koirat on harvemmin sisällä niin Oskari on vähän liiankin innoissaan ja kulkee koko illan koiran perässä.
Onneksi ovat kuitenkin kilttejä koiria :D

Niiskuneidille myös kiitokset tsempeistä :hug:
katsotaan nyt miten tää tästä lähtee menemään ;)

Tänään tulee naapuri meille kylään lastensa kanssa,illalla mies lähtee mökille mettille ja mun ystävä tulee Oskarille lahjaa tuomaan ja illaksi meille lastensa kanssa.
Niin ja sit tulee ne mainokset taas :whistle:
Nyt on onneksi vähemmän mainoksia.
Mies lupas sunnuntaina lähtee niitä jakamaan mun kanssa :)

Eilen nauratti taas oskarin touhut kun tuossa olkkarissa autoillaan leikki ja sit sen autot jotenkin meni kumoon ja se yksinään totes,että "Voi hitsin pimpulat" :LOL: :LOL:
Mainosten orja jo pienestä :whistle:

Nyt pitää varmaan jo lopetella :wave:
 
olipas taas ihq yö :headwall:
Mulla on puol naamaa turvoksissa kun eilen otin turpaani, Viljamilta :kieh: illalla oltii jo pedissä ku pyys pusua, no toki annoin, ainut et liikahti just ku olin kohalla, osu alavasemmalta oikeeseen yläviistoon ja suoraan nekkuun, hiukanko koski..

Jaha, nyt aamupalalle :p
 
|O :snotty: Mun pää on täynnä räkää, kurkkua kutittaa ja korvia myös :( Hyvä, etten rukoillut Samia jäämään kotiin, kun se just töihin lähti :ashamed: Lähti kyllä sit ovet paukkuen :kieh:

Juon tässä kuumaa Finrexiniä, jos se ei oloa pian helpotu niin aion rypeä itsesäälissä koko päivän :whistle:

Pojat saa tietenkin tän taudin ja meillä ei tervettä aikaa näy, eikä kuulu. Niiden vastustuskyky nyt on varmaan niiiiin nollissa, että ottavat taudit heti itsellensä :/

Danjuska: Kiitos :) Ihana Tatu :LOL: :heart:

Tintta: Pojat tykkää Viivistä ihan hirveesti! Joonatan varsinkin. Menee Viivin sylkkyyn ja leikkii sen kanssa, kieltä ja komentaa sitä jne. :D Nyt ei oo pitkään aikaan sitä kiusannut, oli joku aika sit semmonen vaihe, että aina veti hännästä/korvista, olisko ollu joskus 1v. iässä ja sen jälkeen. Mut Viivi suhtautu hienosti, alistui kohtaloonsa/lähti paikalta pois, jos meno liian hurjaksi yltyi :D Ihana Oskari :D :LOL: :heart:

Koivunkäpy: :hug: Terkut Smirgelle!

Mitähän sitä tekis, et aika kuluis äkkiä? Ulos ei huvita, kun siellä kerta niin kylmäkin on ja pimeetä, eikä tässä olossa jaksaiskaan :/
 
Huomenet minunkin puolestani :D

Ei muuta peppi kuin pojat leikkimään kylppäriin. Niin saat itsekkin höyryhengitystä samalla.

Täälläkin pitää keksiä sisäpuuhaa, kun ulkona o taas semmoiset vaatimattomat -15 ja tuulee *hhrr*
Mutta onneksi Kävyllä on mittava valikoima leluja. Autoja löytyy jos jonkinlaista, työkaluja, legoja, palikita ja aimo kasa tyttöjen leluja.
 
Huomenta täältäkin suunnalta!

Ihanaa, vapaapäivä, jippajee :D Töissäkin oli kyllä ihan kiva olla ja ihanaa, kun työkaverit otti kivasti vastaan. Ja asiakkailtakin sain positiivista palautetta, se lämmittää aina mieltä. Vaikka toki siellä nyt olen keikalla käynytkin, enempi vaan siellä toisella osastolla. Ja työ on kyllä ihanaa. Uudenvuodenpäivänä olin kyllä melko ahdistunut, kun oikeasti iski oikein päälle se ajatus, että tässä tämä kotonaolo nyt sitten oli. Töihin kun pääsi, niin alkoi helpottamaan. Otto oli ke-to tarhassa, 10-15.30. Ekana päivänä oli sanonu, että "isä mukaan taahaan". Mies siis vei silloin. Sitten oli kuitenkin jo leikkinyt pihalla autojen kanssa, kun mies oli autolla mennyt siitä ohi. Tarhatädit kehuivat kovasti Ottoa, että on urhea ja reipas pikkumies ja saa helposti kavereita :heart: Syö hyvin itse ja oli nukahtanut melko hyvin päikkäreille, mitä vähän jännitin, kun nukkuvat sellaisissa pukkisängyissä. Todella mukavilta vaikuttivat kaikki tädit tarhassa, yksi erityisesti oli heti samalla aaltopituudella mun kanssa =) Tiedän kyllä, että voi tulla takapakkia Oton tarhaan menon helppoudessa, ja etenkin, kun ei joka pvä siellä ole. Seuraavaksi meneekin vasta vkon päästä. Su menee mun vanhemmille yökylään, kun menen yövuoroon ja mies menee niin aikaisin ma aamuvuoroon, että tarha ei vielä ole auki.

Tänään mennään 2v-neuvolaan. Jännittää vähän, että onko tuohon "kuivan kesän oravaan" mitään jäänyt syömistään ruoista kiinni... lisäksi Otto saa influenssarokotteen toisen pistoksen. Oletteko muut ottaneet joulutähdille influenssarokotetta?

Koivunkäpy ja Smirge; ihanan kuuloista teidän yhteiselo siellä =) Käpy, miten aina muistan sut nuoremmaksi, sori, sama pää kesät talvet.

Peppi; paranemista kovasti, räkäinen olo on inhottavaa :| En ole muistaakseni onnitellut työpaikasta, joten nyt; onnea kovasti :hug: kivalta kuulostaa! Ja hienoa, kun pojat voi vielä olla kotona!

Mulla meni ihan ohi, että mitä täällä eilen iltapvällä tapahtui, mutta molempien kirjoituksia luen mielelläni, Peppi ja Gerbera :hug:

Nyt pitää mennä, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heips taas

Justiinsa tultiin pihalta,ihana oli taas olla hetki pihalla vaikka kylmä olikin :whistle:
Naapuri käväisi lastensa kanssa,oli mukava rupatella :)
Huomenna heillä olisi L&B:n vaatekutsut mutta pitää katsoa ehdinkö,koska äiti tulee meille huomenna ja pitäis sen kanssa kauppoihin lähteä :)
Ei sillä en nyt just mitään vaatteita lapsille tarttekaan ;)

Siru:Oskarille otin sen rokotteen ja kumpanakin kertana sai hirvittävän nuhan ja tietty sit kaupan päälle korvatulehduksenkin :kieh:
Mutta kyllä se kannattaa ottaa kuitenkin =)
Tuliko Lotalle hyvä todistus?
Meidän koululainen sai hyvän todistuksen :)

Niiskuneiti:Kyselit tuosta nukkumaanmenosta,mä laitan Oskarin nukkumaan yhdeksän maissa,oli väsynyt tai ei.
Ja ihan siitä syystä että jos vien Emmiä kerhoon niin lähtö on puoli yhdeksän maissa,on tosi sääli sit herättää väsynyttä pikkumiestä puoliväkisin :/
meillä lapset tykkäisi nukkua pitkään,joten laitan juuri näiden aamuherätysten takia ajoissa nukkumaan.
Oskarilla on myös vaikeuksia iltapäivällä toi päikkäreille meneminen :/
Ei meinaa millään mennä,nukahtaisi mielummin siinä neljän aikoihin ja silloin on ihan liian myöhäistä mennä päiväunille,koska sit ei taas illalla mene aikonaan nukkuun iltaunia :/
Pari kertaa on jäänyt päikkärit nukkumatta kunnei ole suostunut mokoma ukko :/
Tuskin kannattaa kauheesti muuttaa rytmejä tai herätellä väkisin aamulla mikäli ei mitään pakottavaa tarvetta ole,eiköhän se sit itsellään jossain vaiheessa muutu :)

jaahans,nyt spagetin syöntiin ja pikkumies sänkyynsä :wave:

Ps.Mulle ei väliä missä kirjoitellaan,tääkin käy :D
 
Heippa!

Pikaiseen töistä kirjoittelen...

kohta onneksi loppuu tää aamuvuoro ja pääsen viikonlooppuvapaalle. :D Mikkiksen synttäreitä juhlii!! :heart:
tänään heitin jo aamulla petivaatteet pihalle aamulla kuolevatpahan pölypunkit. :) sit leivon hiukan illalla suklaamuffinseja ja kakun koristelen. isommat miehet saa käydä kaupassa. mummi ja ukki ehkä tulevat tänään käymään, kun eivät huomenna sitten pääse. muut juhla vieraat tulevatkin huomenna. =)

Meille kuuluu muuten hyvää. pojat nukkuu ja touhuavat jo keskenäänkin jopa välillä. Mikkis tykkää kovasti jo sellaisia n.10 palan palapelejä tehdä. useaan huutaa että auttamaan, mutta lopuujen lopuksi tekee sen itse, kun ei pidä kiirettä ,mennä auttamaan.
luistelemaan pojat hinkuavat kovasti. viikonloppuna katotaan jos lähikenttä on jäässä niin mennään kaikki. =)

peppi, laitoin sulle yv:tä. niin tai siis yritin mut täynnä kansio sulla. illalla yritän paremmalla onnella jotain kautta.

nyt mun pitää mennä mut palaan vaik illemmalla. :wave:
 

Yhteistyössä