Joulutähtöset -05 maaliskuu

Heips siskot.

Oon tällä viikolla käyny lukemassa ihan jokaisen tekstin, mutta tyhmä kun olen, niin en oo muistanu kirjoittaa asioita ylös kommentointia varten.
Kiitoksia (ainakin) Pepille, joka jaksaa kysellä perään, vaikka oma olo on niin puhki. :hug: Jaksamista teille.
Meillä menee yöt vähän miten sattuu... Viime viikolla oli ihan hulabaloota, perjantaiyönä herättiin muistaakseni jotain 20 kertaa ennen neljää. Sit sanoin miehelle et sun vuoro, vaihdettiin sängynpuoliskoja (se nukkuu seinän vieressä) ja laitoin korvatulpat korviin. Ja arvaahan se, että Matte nukkui loppuyön putkeen. :headwall: No hyvä edes niin. Nyt on taas menny pari yötä ihan parilla herätyksellä, mikä on ihan luksusta, mut nyt oli illasta taas niin vihainen muksu, että vähän pelottaa ensi yö. Mies lähti onneks nyt hakemaan perinteistä perjantai pitsaa (meille on tullu ihme tapa syödä perjantaisin pitsaa ja kreikkalaista salaattia, kaupasta, ite tehtyä tai kotipizzaa) ja mulle yhen sidukan, niin varmaan sitten nukun ainakin alkuyön itse suht hyvin, kun on vatsa täynnä.
En tiedä mikä Mattea taas kiukutti, mutta luulen, että se oli persikka. Annoin taas kokeeksi purkin aurinkoista, kun joskus siitä on tullut punaiset posket ja ärtymystä. No kiukkunen se oli taas, joten uhkasin kaivaa huomenna kaikki persikkaa sisältävät purkit ja viedä kaverille, etten vahingossakaan anna sitä esim. ennen 2v -päivää, kun vois kokeilla uudestaan.
Meillä on muutenkin oikein kiukkukalle täällä kotona. Mulla uhkaa oikeasti loppua hermot. Sit oon vaan jäätävä ja annan toisen huutaa kurkku suorana lattialla. Kun mikään ei auta, eikä oikeasti syynä ole muuta kuin kiukku. Esim. kun puetaan, tai otetaan jokin tavara jolla ei saisi leikkiä pois. Eli, peräänkuulutan taas niitä neuvoja tähän tilaanteeseen!!?? Olisko mitään neuvoa esim. ulkovaatteiden pukemiseen. Mä en halua enää mennä Matiaksen kanssa ulos, kun pelottaa niin ne tilanteet. Ja perhepäivähoitajakin sanoi, että se on tosi vaikeaa sitten muidenkin kanssa. Tulee kamala äiti olo, kun menee vaan niin totaalisesti hermot. Tai vielä kamalampi kun pitää jossain julkisella paikalla pukea ja väkisin pitää toista sylissä ja purra omaa hammasta. Ja tietty harmittaa toisen puolesta, että mikä sillä oikein on.
Hannamari sanoikin siitä katonmaalauksesta jo... Mut piti vielä lisätä Tigrulle, että kannattaa tosiaan ensin ottaa maalaus ihan sillä asenteella, että ensin kokeilee, että pysyykö maali katossa. Kaikkiin lakkoihin ei maali tartu tai jos tarttuu niin vaan osittain. Hiominen parantaa kyllä ehkä laatua ja kestävyyttä, mutta ei ole niin tärkeä juttu, mitä annetaan kaikissa lehdissä ymmärtää. Jos jostain on saatavilla lainaksi esim. tasohiomakone, niin voi vähän "avata" sen lakan pintaa, niin pysyy sitten maali paremmin, eikä lähde esim. kosteudesta lohkeilemaan. Jos taas on kovin oksaista puuta, niin se ne kohdat voi ehkä sieltä lakan ja maalin altakin ajan kanssa mennä huonon näköiseksi. Itse kyllä varmaan hioisin puupinnan auki ja laittaisin oksamaalia ensin, sitten vasta pintamaalin. Mutta niinkuin Hannamari sanoi, laadukkaalla maalilla saa kyllä ihan tarpeeksi hyvää jälkeä. Mutta muista, että ne maalit (ainakin öljymaalit) on kamalia myrkkypesiä, että älä missään nimessä ainakaan itse nyt raskaana ollessasi rupee mitään maalaamaan.
Mitäs muuta piti sanoa... Toivottavasti Unettoman pesue saa nyt olla ihan rauhassa vähän aikaa ilman sairauksia. Samoin kaikki muut sairastavat. Pahaa tekee, kun lukee noista korvatulehduskierteistä... Meillä ei onneksi, kop kop kop, ole niitä ollut.
Pottailusta oli kanssa juttua, meillä on potta ja aina aika ajoin siihen kokeillaan istuttaa. Mut Matte vetää selän suoraksi ja lähtee karkuun. En siis pidä mitään kiirettä asialla. Meillä on kyllä aika kylmää lattian tasolla, että en kyllä itsekään siellä vähissä vaatteissa tykkäis istua. Ite oon ajatellut, että kyllä se herkkyyskausi sieltä sitten tulee... Ei vielä oo mitään kiirettä. Me yritetään nyt parhaillaan opetella lasista juomista (kun se niin kiinnostaa), keväämmällä varmaan jätetään tutti pois. Itse ajattelin tehdä piakkoin Mattelle tavallisen sängyn (tai niin kuin kaverin lapset tänään sanoi, että ihmisen sängyn!) ja siinä sit harjoteltais päikkäreitä. Kesällä vois sitten pottailuakin kokeilla ehkä enemmän, kun olis lämpimämpää ja vähemmän vaatetusta.
Jellonalle vaan terkkuja, näytti tästäkin nyt tulevan ihan piiitkä romaani.
No joo, nyt tais pitsat tulla ja kauhee nälkä vaivaa, joten keittiöön vieni tie (matkaa 2m).
:LOL:
Hyvää viikonloppua kaikille, me lähdetään mittailemaan mökin paikkaa (isä siis rakentaa, ei me, omakin koti olis ensin kiva... :D )
:hug: Ootte ihania.
 
Huoks, mummolareissukamppeet pakattu, kyllä sitä tavaraa onkin kun viikko suunnilleen ollaan reissun päällä.

Kaiza mukava kuulla kuulumisia. Harmi Matten kiukkuja. Oliko niitä jo ennenkin tässä mittakaavassa vai tuliko enempi kun meni hoitoon? Voiko olla protestia siitä asiasta, haluaa siis teidän huomiota aiempaa enempi iltaisin? Meillä Onni on inhonnut pukemista ajoittain ylikaiken, alkutalvesta kun piti alkaa laittaa enempi vaatetta, se oli ihan kamalaa monen viikon ajan ja muistan itekin kun kauhistutti aina koko pukeminen. Mä tein sit niin, että hieman ennen pukemista ilmoitin Onnille, että pian lähdetään ulos, aletaan pukea. Ja sitten poika määrätietoisesti vaan syliin ja pukemaan huudosta viis. Alkuun otti hermoille koko pukeminen mut sit mä vaan jotenkin päätin että pysyn rauhallisena, huusi poika miten paljon vaan. Onni huusi, saatoin sanoa väliin että vaikkapa että "sua nyt kiukuttaa tämä pukeminen, mutta ulos on talvella puettava ja äiti pukee sut nyt". Vähitellen viikkojen kuluessa homma helpotti (mikä lie sit auttanut, aika vai mikä) ja nyt meillä puetaan yleensä ilman huutoa.

Nyt silmät menee väkisin kiinni. Oltiin vielä tuntikaupalla ulkona illastakin, tehtiin mm. morjestavia lumiukkoja kaksi kappaletta, ne tervehtii nyt sekä kävelijöitä että autolla ohikulkijoita :). Iltapalalle ja nukkuu nyt...

Lillukka



 
Iltoja!

Kävin kaupoilla kaverin kanssa ja voin kyllä sanoa, että oli ihan vihoviimeinen kerta tämän mahan kanssa \|O :whistle: Tuli ihan hirvittävä hiki ja sen myötä turposin palloksi, sormet ja kaikki olivat niin turvoksissa, että joka paikkaan oikein tykytti. Huh. Ja janotti...

Joonatan syö nyt toooodella huonosti :( En tiedä, että johtuuko siitä, että on ollut kipeä vai siitä, että kaikki jo kauan puhkeamassa olevat poskihampaat ei vieläkään ole puhjenneet \|O Mutta siis ruokailu on pitkästä aikaa yhtä sirkusta, toinen ei pysy syöttötuolissa, nousee seisomaan, ei avaa suuta, sylkee ruoan pois suusta, huitoo käsillä vastaan ja ja ja... Ihan ku tässä ei olis ollut muuten tarpeeks jaksamista :ashamed: Maito kyllä maistuu!

Hannamari: Iso kiitos ja vieläkin isompi hali Artulle taas ihanista, mieltä piristävistä heitoista :heart: :D

Gerbera: Toivottavasti kaikki olis hyvin siellä kohdunsuulla!

Neve: Meillä olis annettava lääkettä 5ml. Ehkä koitan nyt sekoittaa sen sit johonkin, tuskin siitä haittaakaan on!

Uneton: Mikäs projekti, jos saa udella? =)

Kaiza: Olipa aivan ihana lukea sun romaani :heart: Oikeesti! :) Jaksamisia teille noiden kiukkujen ja yökukkumisien kanssa, toivottavasti pian helpottais!! :hug:

Jonnaa unohdin viime viestissä huhuilla, vaikka kovin usein oletkin ollut mielessä :hug: :hug: Alkaako olemaan yhtään helpottamaan päin? Toivon kovasti, että näin olis!

Toimiiko teillä muilla tuo prkleen MESSENGER?? Mulla nimittäin ei ja sekös suututtaa. Olis kiva et ois voinu kavereiden kanssa jutskata nyt kun mieskin on töissä. No, jatkan tässä plussalla surffailua :whistle:

Hyvät yöt tähtösille :heart:
 
Perjantai-iltaa ystävät!

Ekat työpäivät tai illat paremminkin takana...mukavaa on ollut. eiköhän tää tästä. kunhan ensin odottelen niiden vihaisten pitkäaikaissijaisten juttuja, kun minä tulin puskien takaa ja sain vaki paikan. :whistle:

Miikalle kuuluu ihan hyvää. Niin ja meillä on ihme lapsia, kun ne tulee suu auki vastaan, kun pitää ottaa lääkkeitä. ne voi suoraan siitä 'ruutasta' tyrkätä suuhun. antibiootit ollaan annettu lusikalla. ei ole siis vaikeeta.

Kaiza, meilläkin välillä Miikan pukeminen aikamoista taiteilua, mut minä aina lauleskelen sille ihan mitä vaan mieleen juolahtaa, matkin kaikkia eläinten ääniä ja muuta ihmeellistä. Jaksuja kovasti arkeen.

Jonnan kanssa olen ollut yhteyksissä, pyysi lähettämään terkkuja teille kaikille. Ihan hyvää heille kuuluu.

Kaikille kovasti :hug: . nyt on lähdettävä suihkun ja syömisten kautta nukkuun, että jaksaa taas huomenna aamuvuorossa. :wave:
 
Iltaa!
Pikaisesti kuulumisia, ei mitään suurta.
Omasta olosta nautittu, ja nyt se ikävä pahenee kun tietää että pojat on huomenna kotona, iihanaa!
Katoin tänään sen geishan meistelma-elokuvan, oli ihan hyvä.

HANNAMARI kiitos tiedosta, pitää selvitellä milloin olis hyvä aika maalata, vois tuossa pääsiäisen aikaan tehdä niin vois lähtee mummolaan evakkoon.

Mut nyt väistyn taka alalle, on vielä tekemistä heti aamusta ja sit pitää jo hakee pojat kotiin. ens viikko on kiireinen, jotein koitan poiketa joku ilta.

Viikonloppuna tiedossa ulkoilua ja grillausta.

Hyvää viikonloppua!

Moikkis :wave:
 
Huomenta!

Joo, meillä herätty tänään 04.54 :eek: :'( :( Ja pirteänä, poika siis. Meni illalla nukkumaan 20.30. Yöllä tais herätä kerran. Ite olin illalla ihan kauheen väsynyt, siis aivan poikki, mutta uni vaan ei tullut ihan heti, nukahdin joskus puolenyön jälkeen. Yön nukuin huonosti, joskus 3 aikaan heräsin ihan hirvittävään pahaan oloon, meinasin oksentaa, enkä sit tietenkään saanut unta ku joskus pitkän ajan päästä ja sit Joonatan heräskin...

Koitettiin aamulla niin, että vaihdettiin vaippaa, juotiin olkkarissa vähän maitoa ja oltiin, sit uudestaan viereen nukkumaan, joopajoo. Ei siitä mitään tullut, ei nukahtanut. Yritys hyvä kymmenen. Ja mies menee tietenkin koko päiväksi töihin :kieh:

Valivali.

Jellona: Mukava, että töissä on alkanut hyvin.

Tigru: Kiva, että saat pojat tänää takas kotiin :)

Nyt meen :wave: <br><br>
 
Peppi85 :hug:
Siihen kurssiin liittyen tulenee kaikkea pientä hommaa, saa sitten ihan omaa aikaa ja puuhaa kodin ulkopuolelle.

Ja onhan tässä kuussa sinun synnytyskin, sitä täällä joka päivä jänskään ja oottelen :heart: B)

Tinttamooses7, minkä ikäisiä lapsia sinulla on, entä minkä ikäinen itse olet?


Kuinkas Kattinkan vierailu sujuu?

Kaiza80, mulla on noita "juttuja" taaperon kanssa ollut jo aika kauan...
Ja kun ei kiinnitä ( ei siis näytä että hermot menee) huomiota vaan pukee rimpuilusta huolimatta ja on täysin hiljaa sen ajan, niin meillä ainakin melko nopeasti mukelo huomasi, ettei saakaan haluamaansa "sotaa" aikaan.

Mekin käytiin tauon jälkeen perhekerhossa eilen, Peppi on kyllä ihanan reipas ja vauhdikas siellä aina :heart:

Ametisti uskallanko vielä kysyä apuasi? :wave: :ashamed:


Mukavaa lauantaita :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 08:21 Uneton kirjoitti:
Peppi85 :hug:
Siihen kurssiin liittyen tulenee kaikkea pientä hommaa, saa sitten ihan omaa aikaa ja puuhaa kodin ulkopuolelle.

Ja onhan tässä kuussa sinun synnytyskin, sitä täällä joka päivä jänskään ja oottelen :heart: B)

Tinttamooses7, minkä ikäisiä lapsia sinulla on, entä minkä ikäinen itse olet?


Kuinkas Kattinkan vierailu sujuu?

Kaiza80, mulla on noita "juttuja" taaperon kanssa ollut jo aika kauan...
Ja kun ei kiinnitä ( ei siis näytä että hermot menee) huomiota vaan pukee rimpuilusta huolimatta ja on täysin hiljaa sen ajan, niin meillä ainakin melko nopeasti muke


lo huomasi, ettei saakaan haluamaansa "sotaa" aikaan.

Mekin käytiin tauon jälkeen perhekerhossa eilen, Peppi on kyllä ihanan reipas ja vauhdikas siellä aina :heart:

Ametisti uskallanko vielä kysyä apuasi? :wave: :ashamed:


Niiskuneiti, miten masuvauva ja sinä voitte?
Jospa teille tulis tyttö

Mukavaa lauantaita :wave:
:D :D
 
Huomenta :D

Hyvin nukuttu yö takana,mukavaa.
Oskarin toinen putki alkoi illalla vuotamaan,eli toinen ainakin aukes :) :)
Tänään olen vaan enkä siivoile tai tee mitään...mies lupas että voidaan mennä johkiin hakeen valmista sapuskaa,jes ;)
Uneton:Mulla on kolme lasta.
6v, 4v ja 1v. Itse olen 27(just täytin ;) )!

Nyt on mentävä,Oskarilla on asiaa :wave:
 

Huomenet!

Kaiza, meillä oli tuo pukeminen tässä välillä hirveetä itkua ja kiemurtelua, mut kun en antanut periksi, niin huomasi Julbekin, että äiti on nyt tosissaan ja pukee vaikka mikä olisi :D Nyt on taas mukava lähteä ulos, kun ei tarvia stressata pukemista.
Kun Matiakselle tulee kiukkukohtaus, niin oletko koittanut mennä toiseen huoneeseen? Mulle se oli pienenä tepsinyt, kiukku oli loppunut sihen, mut Julbeen ei auta, se tulee perästä ja huutaa vaan :D Niinpä kiukkukohtauksen tullessa olen niinkuin en oliskaan ja kiukku loppuu sit omia aikojaan. Jos koitan ottaa syliin ja ns. leperrellä, niin huuto on kahta kauheampi. Tulee sitten kyllä syliin hellittäväksi, kun huuto on loppunut.

Peppi, juoko Jonttu vielä minkä verran maitoa tuttipullosta? Pelkästään unille mennessä vai? Kun mietin tuossa, että jos annatte maitoa muutenkin, niin se voi huonontaa sitä oikeaa ruokahalua. Eli kantsii antaa maitoa vaan ruoka-aikana. Oletko kokeillut sitä Pamol-F lääkettä antaa? Kirjoitetaankohan se noin... senhän voi sekoittaa nesteeseen.

Jellona, meillä Julbe on ihan hulluna panadolin nestemäiseen särkylääkkeeseen :D Mielellään ottaa ja lisääkin pitäisi saada :D Aleksin kanssa oli silloin päinvastoin, hirvittävien taistelujen jälkeenkään emme saaneet lääkettä menemään. Aleksi kun oli vielä taipuvainen saamaan keuhkoputkentulehduksen ja kurkunpääntulehduksen, niin oltiinpa siinä aina ihmeissämme :(

Juups. Nyt pitäisi ottaa imuri esiin ja alkaa hommiin. Tiedän kyllä, että pitäisi nyt ottaa vähän rennommin, kun en tosiaan tiedä tuon kohdunsuun tilannetta, mutta kun mies on töissä, niin en viiti hälle imurointia sun muita hommia jättää...

Ihanata lauantaipäivää kaikille!!
 
Heippa!

Peppi :hug:

Gerbera mullakin oli Samista tommosia "sukkapuikko vihlaisuja", mutta en muista enään missä vaiheessa ne alkoivat.

Viikonloppu suunnitelmsita. Muksut on viety yöhoitoon :D . Nyt pääsis vähän käymään vaateostoksilla, kun sain äidiltä ja sen mieheltä etukäteen synttärirahaa B)

Reilu vrk ihan omaa aikaa, mutta osasikohan sen käyttää järkevästi?
ainaskin me mennään Hesaan syömään, mutta mitä muuta?

Moro :wave: Ja hyvät niikonloput kaikille! :flower:
 

Smirgelaine, mullakin oli noita vihlaisuja Jullen odotuksessa, mut ne alkoi myöhemmin, n. rv 27. Toivottavasti eivät nyt aukaise paikkoja!
Oikein ihanaa ommoo aikoo sinulle ja miehellesi! Naattikkee!!

Nyt on imuroitu ja pölyt pyyhitty. Vielä vessan ja kylppärin pesu ja sit on pikapikasiivous tehty!
 
Myöhästyneet onnittelut tinttamooses :hug: :flower: :heart:

Ollaan siis melko samanikäisiä ja aika saman ikäisiä myös lapsetkin :D
Mulla on 7, 2,8v ja 1 vee tytöt :heart:

1 -vuotiaalle voi antaa silomat-merkkistä yskänlääkettä ainaskin, muista merjeistä en tiiä.
Sitten jos supotus on hankalaa, niin on myös olemassa loistavia banskun makuisia kuume/särkylääkkeitä, jonka lapsi saa pureskella.

Joku on siis kysynyt vl-suunnitelmista, menee taasen pitkälti sinkkuna miehen yävuorojen takia, mutta kunhan nuo mupelot herää niin ulostaudutaan ja ootellaan isin heräämistä.

Hänellä vaihtui taas työvuorot, nyt on aina 6 pv töitä ja sit 4 vapaata.
Onneks hääpäivä on vapaa, jipii jipii :heart:
 
Hei!

Pikakuulumiset... eli omaa napaa:

Edellinen viikko oli ihan kauhea. Koko meidän perhe riutui mahataudissa. Sauli oli KOLMEEN otteeseen TAYS:ssa nesteytettävänä nenämahaletkulla, koska se vaan jääräpäisesti kotona piti kiinni Osmosal-absolutismistaan ja meinas ihan kuivahtaa. Maanantai-iltana oltiin TAYS:ssa siis ekaa kertaa ja silloin myös minä aloin oksentaa. Samaan aikaa mies makasi ihan raatona kotona, joten vietin tosi "kivan" illan ja alkuyön siellä lasten polilla Saulin kanssa. Sauli oli niin järkyttynyt nenämahaletkusta, taudista, hoitsuista, verikoeista yms, että se ei suostunut olemaan hetkeäkään missään muualla kuin mun sylissä. Käypä siinä sitten samalla jatkuvasti itsekin oksentamassa!

Lisäks tauti tarttui vielä mun vanhempiini ja miehen isään. No, onpahan nyt ainakin sekin virus (?) sit sairastettu koko suvun voimin. Ei tartte pelätä kyläilyjä puolin eikä toisin, jos jotain positiivista haluaa löytää! :)

Saulin korvatulehdus hoidettiin lihakseen piikitetyillä antibiooteilla, ettei maha ärtyisi enää entisestään. Miksiköhän ne eivät tee niin useammin?

Nyt näyttää jo valoisammalta. Aivan ihanaa katsoa, kun Sauli syö, leikkii ja hymyilee jälleen. =) Kamalan laihalta se kyllä näyttää... :( Tosin itseltäkin tippui kaksi kiloa, vaikka oksensin vain sen yhden illan ja yön.

Eiköhän tämä tästä. Palaan kuulumisienne pariin illemmalla. Nyt pitää lähteä äitin kanssa käväseen kaupungilla.
 
Hyvää lauantaita!
Vielä piti tulla käymään enne kuin siirry/joudun taka alalle.
Tänään olis saanu nukkuu niin pitkään kuin haluis, mut nälkä yllätti 7.30! eipä siinä muu auttanu kuin kömpiä ylös ja syömään. nyt on kaks koneellista pyykkiä pyöriny, puhtaat vaatteet kaapissa, kinkkupiirakka leivottu ja muutenkin kämppää järjestelty.

GERBERA mullakin oli Atesta samanlaisia kipuja, mut ei kukaan sanonu että ne vois aukasta paikkoja :( , nyt on ollu vain suppareita illalla tai jos on liikaa hyöriny ilman tukivyötä.

PEPPI :hug: kyllä sulla on rautaiset hermot, voimia :heart:

kohta meen naapuriin tuppereille ja sit hakee pojat kotiin, jee!

METKU miten töissä meni??

viikonlopun jatkoja ja nauttikaa siskot!

Moikkis :wave:
 
Heipsteeni! Mamma vapaahetkellään, täällä, luonnollisesti. B) Vili nukkuu ja Arttu on isänsä kanssa tekemässä lumiukkoa tai liukumäkeä tai molempia.. Toivottavasti tekevät molemmat ja ovat piitkään ulkona, kun vaatteet kastuu kuitenkin niin että iltäpäivällä ei viitti enää ulos mennä.

Pepille jaksuja. Ei meilläkään Vili enää nukahda jos sen sängystä pois ottaa, ei viereenkään. Herra heräs 6.20, ja musta sekin tuntu jo tosi aikaselta! :ashamed:

Eilen oli niitä miehen kavereita, onneks yhden tyttöystävä oli mukana niin mullakin oli seuraa. Ihan kivoja äijiä ne on, ei siinä mitään, mutta ei niitten juttuja jaksa kovin monen oluen jälkeen kuunnella.. :kieh: Arttu oli ihan polleena kun sai istua takkahuoneen puolella sohvalla miesten kanssa, sen piti ensin käydä vaan kinumassa mehua nokkamukiin(!) että se voi "istua juomassa äijien kanssa". :ashamed: :LOL: Ei ihan kivoin tilanne mun mielestä, mutta onneksi noilla miehillä on kuitenkin ihan asiallinen ote, eivät kännää kun mukulat vielä valvovat.

Kristiina: No oli aika tauti teillä, tosiaan kiersi koko suvun! :eek: Onneks mulla ei ole ollut oksutautia aikoihin, eikä pojilla koskaan. Kerran arttu on oksentanu kunnolla, ja muutaman kerran limat yskäsenä, mutta siinä se. :headwall: (Kopautan puuta..) Pikaista paranemista!

Kaiza, meilläkin paras "lääke" noihin pukemiskiukkuihin on se, että pukee vaan, niinkun tilanteessa ei olis mitään ihmeellistä. Se kun on vaan niitä asioita jotka on tehtävä. Kyllä kiukuttelut siitä pikku hiljaa lakkaa, näin ainakin uskon. Dr Philin sivuilla oli ihan mielenkiintonen juttu miten taaperon kiukut sais loppumaan, olikohan se Toddler talk vai mikä se idea, että kun toinen kiukkuaa ja haluaa jotain mitä ei voi saada, annetaan taaperon ensin ymmärtää että ollaan tajuttu mitä se haluaa, ja sitten vasta kiinnittää huomio johonkin muuhun. Hankalasti sanottu, mutta onkohan se http://www.drphil.com/articles/article/293 mistä sen luin. Kannattaa kurkata. Olipas vaikea löytää, mutta tässä on suora linkki siihen juttuun. toivottavasti.

Taidan tehdä jotain järkevää välillä, niin en tuhoa koko irttaripussia tuosta vierestä. :ashamed: Mitäs eivät syöneet kaikkia illalla!

:LOL: <br><br>
 

Tigru, voi olla, että mulla lähtee "helpommin" paikat avautumaan, kun kolmas raskaus on ja synnytykset on olleet niin nopeita. Siksi kait nyt seurailevat tarkemmin. Mietin vaan, että jos esim. kipeät supparit alkaisi, niin vauva kyllä syntyisi, en usko, että mitään estotippoja edes kerkiäisi laittaa :( Mut toivotaan, että kaikki menee hyvin! Onneksi noita sukkapuikkopistoja ei ole nyt tänään tullut!
Ihanaa, kun saat miehet kotiin!

Täytyypäs kehaista, että nättiä tyttöä täällä nyt ollaan :D Mies laittoi mulle eilen vaaleita raitoja! Samalla laitettiin Aleksillekin, tuli oikein kivat!

Ja nyt on koti siivottu, ihanaa! Ja ei ole enää niiiiiin kamalan montaa tuntia kun mies kotiutuu!!

Kristiinalle pitää vielä sanoa, että olette kyllä taudin pitäneet! Onneksi olette jo voiton puolella!

Nyt vetäisen itseni hetkeksi soffalle ennenkö pizzan teko kutsuu!!

 

Peppi, tuli tuossa vielä mieleen, että onko teillä Jontun huoneessa ns. pimennysverhoa tms? Meillä aamut aikaistui, kun aamut alkoi valkenemaan aikaseen. Meillä on sälekaihtimet, mut nehän ei pimennä lainkaan. Siinä voisi siis olla yksi konsti, mitä kokeilla aikasiin aamuihin.

Hannamari, Julle silloin tällöin jatkaa uniaan meidän sängyssä, mut ei silloin, kun mies on kotona!
 

Onpas hilijasta!

Täällä on selkävammainen :/ Päivän touhut pistivät alaselän aivan juntturaan. Liikkuminen on tuskaa :'( Koitan kohta kömpiä saunaan, toiveena on, että lämpö toisi vähän helpotusta. Sit mies hieroskelee JomoIceä. Tooooosi kiva, jos tässä vaiheessa olen jo rampana :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 18:33 Gerbera kirjoitti:
Onpas hilijasta!

Täällä on selkävammainen :/ Päivän touhut pistivät alaselän aivan juntturaan. Liikkuminen on tuskaa :'( Koitan kohta kömpiä saunaan, toiveena on, että lämpö toisi vähän helpotusta. Sit mies hieroskelee JomoIceä. Tooooosi kiva, jos tässä vaiheessa olen jo rampana :(
Ja tässä vaiheessa raskautta Rouva Gerbsukka antaa pölyjen leijailla miten leijailee, eikä ota siivoamisesta ressiä. Oikeasti, jos on huoli kohdunsuun tilanteesta, pitää siivousaika käyttää sohvailuun! Mies siivoaa sit kun ehtii/jaksaa. Ja tämä tulee ystävällisenä kehoituksena Kinkkusisarelta! :hug:
 
Moikka kaikki ja kiva Peppi, ku olit huhuillut :heart:

On ollu taas sarjassamme kiireiset kotiäidin päivät, ettei ole edes tänne ehtiny... pakko myöntää, et eilen kävin kyl myöhäiseen lukasemassa jutut ;)

Parannuttu ollaan, esikkokin oli vaan sen yhden pvän enemmän kipeä, ke meni jo eskariin. Siellä hänen lempiopensa heti häntä halasi, ku eivät olleet pitkään aikaan nähneet, kun oli se hiihtolomakin.

Nyt on kyläilty "rästiin jääneitä", peruttuja kyläilyjä puolin sun toisin =) Eilen oli päivällä pari työkaveria parien lastensa kanssa, ja kun he viel oli täällä, tuli mies kotiin ja ilmoitti, että pari hänen kaveria tulee saunomaan (terkkuja vaan Hannamarille :wave: ) ja lähtevät sitten muutamalla käymään... no samassa soittikin yks työkaveri, että mitäs teette, heillä mies lähti saunailtaan. Siirryttiin sitten toisen meillä kylässä olevan luo jatkamaan iltaa, siis naiset ja lapset :) Oliko vähän sekavaa selostusta :whistle: Miehet meinas, et meil oli katkerien kotiäitien iltamat, mutta eihän me edes muistettu mainita miehiämme jutuissamme :LOL:

Tänään mies on ollu koko pvän, siis siitä asti, ku on ylhäällä ollut, muuttamassa toisen eilen meillä saunomassa olleen kaverin äitiä. Me oltiin lasten kanssa uimassa ja sitten esikko oli naapurin tytön 10vee-synttäreillä keilahallissa. Muut vieraat oli kolmasluokkalaisia, sit yksi 4lk:lla oleva ja naapurin ekaluokkalainen ja mun pieni eskarilainen =) Ei ollutkaan ennen keilannut, mut hyvin oli kuulemma sujunu. Me Oton kanssa lenkkeiltiin tuo aika sitten, Otto nukkui pitkät päikkärit. Täällä onkin ollut tosi ihana ilma tänään, oikein keväinen ja auringossa jo vähän lämmintäkin tuossa päivällä.

Kävin tuossa lenkkeillessäni Citymarketissa katsomassa kevätpukutarjontaa Otolle. Ei oikein tehny vaikutusta tarjonta. Pitää kierrellä enempikin. Oletteko muut jo hankkineet/hankitteko? Ja jos, ni minkä merkkinen?

Kaiza; meil on ollu sama linja kun muillakin tossa pukemisessa; eli huutamisesta huolimatta on tehty ja nyt ei kyl ole enää pitkään aikaan huutanut pahemmin. Lauleskelua harrastan myös, karmealla lauluäänelläni, mikä seisauttaa suurin piirtein veret...

Nyt odottelemaan, jos se mies toisi pizzaa tullessaan.

Vknlp-suunnitelmista sen verran, että huomenna menen aamuvuoroon ja illalla on kummitytön nimipäivät :heart:

Mut nyt moimoi ja hauskaa lauantai-illan jatkoa kaikille :)
 
Heiiii.. =) !!! Minua ei ole hetkeen näkyillyt... =) ..mutta nyt ajattelin tulla lueskeleen. Mulla on kauhea vauva maha-synnytys-yöheräily kuume päällä eli vauvakuume vaivaa...mutta ei vielä, väh.2 vuotta haluan ikäeroo.

Tänää sitten Weeti siirty isojen sänkyyn, Venjalle hankittiin "uus" (vanha, tosi vanha mutta venjalle uus),kaipas maalia niin tein hienon rinsessa sängyn ja sit ostettiiin disneyn katokset kummallekin, venjalle prinsessa ja Weetille se nalle puhi, nyt kelpaa lasten nukkua =) .

Lueskelin kaikkie kuulumisia ja etenkin pepille haluan lähettää jaksu haleja... :hug:

Meillä kummatkin lapset oli kuumessa, nuhassa, yskässä, mahataudissa yms yms. tän viikon ja nyt Venja on jo melki terve,weeti aika kovassa nuhassa viäkin.

Muhun on iskenyt järjetön käsityö into taas ja olen ruvennut maalaamaan ja ompelemaan eli neulominen jäi taas hetkeks :p . Tosin nyt viikolla on ollut aikaa ku lapset lepäilly ja ulos ei olla päästy.

Koiranpennusta on kasvanut pieni tuholainen.

Niin ja tää vauvakuume on tosi paha paha paha paha...mun vartalo oikeen huutaa lasta sisäänsä mutta nyt on kai pakko malttaa vielä hetki...
 
niin ja tuosta kevähaalarista niin mä olen tykästynyt aivan täysin elloksen kumihaalareihin ja Venjalle sopiikin vielä syksyinen ku tilasin syksyllä sen verran reilun ja Weetille tilasin nyt oman, se on niin kätsy haalari ja mun mielestä tosi kestävä.

Ja sitten on Vellun serkulta saatu huonompi piha haalari ja sit saatiin myös miron vanha parempi puku joten ei tarttenu ostaa mitään muuta.

Tykkään myös lassietec välikausihaalareista, mutta nyt ei tartte ostaa, ehkä sitten syksyllä.

Huip..Weeti käyttää vaatteita 86/92 ku venja käytti lähempänä kaks vuotiaana.
 
Iltoja!

Kävin kaverin tupareissa, kun mies pääsi töistä. Oli ihan mukavaa, mut aikaisin oli sieltä lähdettävä, kun pitää nukkumaankin rientää jo... Eipä sitä niiden menoa olis kauempaa jaksanu kattoakaan ;)

Mies menee kuulemma huomenna siskojansa katsomaan, kun molemmat vanhemmat ovat töissä, ottaa Jontun mukaan, mulla on siis päivällä aikaa levätä!

Uneton: Kiva, että olet saanut uuden harrastuksen. Mä aloitan sit kans jonkun, kun vauva on syntynyt ja arki alkanut...

Gerbera: Joonatan ei saa maitoa (no, nyt on poikkeuksiakin kyllä tullut) ennen unia vaan ruokailujen jälkeen. Ei olla Pamol-f:ää annettu, siis onko se joku särkylääke vai mikä...? Suppoja ollaan laitettu, jos tarvis on ollut.

Smirgelaine: Kiva, että olette saaneet lapset yöhoitoon ja näin omaa aikaa!!

Kristiina: Hui, hurjalta kuulosti teidän viikko :eek: Onneksi on jo helpottanut :hug:

Tigru: Oot kyl ollut reipas, ei voi muuta sanoa :) Mullako rautaiset hermot, ehei, ei todellakaan :ashamed: :ashamed:

Gerbera: Mulle tulee kans huomenna raitoja päähän, vaaleita siis :) Joonatanin huoneessa on sälekaihtimet, mut mun mielestä siihen aikaan aamuyöstä on kyllä vielä melko pimeetä... Ja koitapa ottaa rauhassa, ihan tosi! Ei oo mikään leikin asia, siivoamiset nyt vaan jätät miehelle, niinkuin Hannamari jo aiemmin sanoi!

Siru: Mun äiti toi Tallinnasta tuliaisina Reimatecin välikausihaalarin, oli tosi kiva! :)

Ja tuosta pukemisesta... Joonatan usein myös raivoaa ja laittaa selän suoraksi, ei meinaa pukemisesta tulla mitään. Mut nyt on jotenkin tykästynyt kenkiin niin kovasti, että kun näyttää kenkiä ja sanoo, että mennään laittamaan ne jalkaan niin on ihan innoissaan :D Just tänään sanoin miehelle, että jännä juttu, kun usein lapset inhoaa kenkien laittamista... Mut näin onnistuu pukeminen meillä sulassa sovussa :D Usein on sit ollut kädessä jotain (avaimet tms.) joita näprää, kun puen, sit tietenkin kiukuttaa, kun tumput laitetaan...

Rinsessanrinssinäiti: Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! Ja loppuparanemisia Weetille vielä! Kiitos :hug:

Mut nyt alkoi just joku leffa, meen kattomaan sitä... Katon ihan vaan alun ja sit äkkiä untenmaille!
 
tjooh, Annal on pelkkä yskä, ei kuulemma kummempaa jos ei viikkoon tokene ni tulkaa takas.. Ja tadaa Villel nous kuume tos iltayöstä \|O näkee herraties mitä möllejä ku kiljuu vähäväliä :/ Ja kuumettahan ei oo ku 39,5 no jos täst koht pääsis nukkumaan rupee olee silmät ristis..

Välikaushaalareista Siru kyseli, mä liputan lassien puolesta, arsinki suprafillin, jos siis löytää sen missä on se kumi edessäki rinnan korkeudelle, oi aikka maata lätäkössä eikä kastu, Annalle käin lasseitecin, ei tuo ainekaa viime vuonna silläkastunu.. Ja lassiet kestää useemman lapsen, jopa hiekka/sorapihal, toisin ku reima (tää on vaa mun mielipide, ei saa viskoo sontaa B) )

Tuli omaa napaa, mut nyt unille!

Kristiinalle iel piti sanoo et ehkä tää oma tautisuma tuntuu taas hiukka pienemmältä, meijän ei sentäää oo tarinnu olla saikulla... :hug:
 

Yhteistyössä