***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

Iltaa,

Mä en vaan voi tajuta että miksi meillä pikku ukkeli saa vatsanväänteitä iltaisin ja alkuyöstä mutta nukkuu tosta aamu 4 eteenpäin iltakahdeksaan kuin enkeli,herää ja syö ja seurustelee mutta auta armias kun pitäisi mennä iltaunille niin sillon vääntää vatsasta ja mikään ei ole hyvin. :whistle:

Mä kokeilin 2 pv mallasuutetta ja tuntui että aiheutti vihreän pahanhajuisen kakan joka ei ole vieläkään palautunut normiksi vaikka siis sunnuntaina viimeksi sai mallasuutetta.En tiedä mistä se nyt johtuu,Rela tipoista vai pitäiskö Nan vaihtaa tutteliin. :/
Musta tuntuu että mä oon ihan kädetön nykyisin noissa jutuissa kun en saa vaan noita iltavatsanväänteitä loppumaan vaikka seisoisin päälläni.Kaikkea mä oon tainnut jo kokeilla paitsi maidonvaihtoa ja rukousta. ;)

Joku ehdotti disflatyl tippoja mutta testasin sitäkin ja se aiheutti kunnon kaaressa puklailut, joten sekin jäi siihen.Kohta mulla on hirvee kasa kaikenlaisia tippoja myytäväksi jollekin toiselle joka kanssa pähkäilee vatsavaivojen kanssa. :kieh:

Mulla sama kuin Mussupussulla että en siis osaa tehdä mitään vaatteita itse ja en itseasiassa osaa ajaa edes ompelukoneella suoraa, kummallisia mutkia vaan, tulisi aika design vaatteita mun tyylillä ja taidolla. :LOL:
Meillä äiti kyllä osaa, mutta ostin muutama vuosi sitten typykän huoneeseen kevään uutuus kangasta ja tykötarpeet ja meinasin pyörtyä kun meni n.100 euroa ja jos siihen tulisi vielä työn hinta niin kyllä monta kertaa halvemmalla saa nykyisin ostettuna.Kankaiden hinnatkin aika kalliita.Olisi kyllä ihanaa itse osata tai että äiti tekisi. =)

On joutunut pikku hiljaa alkaa miettiä ristiäisiä kun ne viikon päästä lauantaina, sentään saanut kutsuttua kaikki jotka pitikin ja reilu 30 henkeä olisi tulossa,lapset laskettuna.Mahtavaa että saa yhden stressin aiheen pois jaloista.

Meillä on kaksi erillistä aikaa eli jälkitarkistus 24.2 ja ukkelin neuvola siitä seuraavalla viikolla.

Mä kanssa ensiviikolla pääsen vihdoinkin kampaajalla ja kosmetologille keväthuoltoon, toivoin mieheltä synttärilahjaksi niitä ja ajattelin ennen ristiäisiä yrittää ne käyttää.
Mä en voi ostaa uusia vaatteita ollenkaan kun haluun mahtuu vanhoihin...no ehkä joskus vielä. ;)

Punahattu ja ukkeli (ei nyt hajuakaan onko jo 6vk täynnä ) :heart:
 
Täälläki on ristiäiset punahattu viikon päästä lauantaina 21.2.

Mä jouduin siirtää jälkitarkastus aikaa (tänään olis ollu) ku eilen illalla tuli ruskeen punertavaa vuotoa pyyhkiessä, ja 2 viikkoon ei oo ollu mitään vuotoja. Et liekkö jotain menkan tynkää sitte alkamassa, tai sit alkanu, mutta ei vuoda paljon :/ ..2 viikon päästä sitte yritetään sitte uudestaan. Onko muilla ollut vastaavaa?...Tietenki vähän mietityttää onko tuolla alakerrassa kaikki kunnossa...mutta koitan tuudittautua ajatukselle, että menkat ne siellä vaan on, ja keho koittaa saada taas itteensä toimimaan...

vauvis ja "peppana" 5vk+1pvä :heart:
 
Heips!

Meillä alkoi toissa päivän aamuna kauhea oksentelu, tyttö oksentaa kaiken pihalle kaaressa heti kun on syönyt! :$ Kauheeta katseltavaa..
Käytiin lääkärissä, mutta eipä ne mitään osanneet sanoa, ei varmaankaan mikään vatsatauti ole, kun ei ole kuumetta eikä ripulia.. :/ kumpa sais jotain pysymään sisällä, tota tahtia pikkanen vielä kuivuu.. :'(

Vauvahaaveita
: Aika usein kuulemma käy niin, että vuoto alkaakin taas uudestaan ja ihmiset usein luulevat menkoiksi..tosin kyllähän menkatkin voi olla, koska nekin taas voivat alkaa aika piakkoinkin..eli sitä voi vaan veikkailla kumpaakohan se olis.. :/

Mulla itellä vuodot vaan jatkuu...ja jatkuu..mutta mullahan on sielä kohdussa vielä niitä kalvon rippeitä, tässä on nyt vuodettu yhtä soittoo 7 viikkoa oikein kunnolla ja vielä pitäis kestää 5 viikkoa, koska pääsen sinne kaavintaan vasta 20.3! |O no sanoivat ne, että jos tulehdus iskee taas niin sitten pääsen aikasemmin... :headwall:

Mulla on kanssa Baby Björnin kantoreppu, ostettiin se esikoiselle, mutta silloin sitä ei tullut oikein käytettyä, eli ihan iskemätön melkeinpä..nyt oon käytänyt sitä aina kun pitää esim. mennä koiran kanssa lenkille. Noi meidän vaunut painaa sen verran paljon, etten jaksa kantaa niitä aina alas ja ylös..asutaan siis kerrostalossa, eikä meillä ole hissiä...

Jennae ja A. 7viikkoa+1pvä
 
Vuotoja täällä ei ole ollut varmaan yli kahteen viikkoon ripaustakaan, eli seuraavat on varmaan sitten menkat... Edellisten synnytysten jälkeen menkat alkoi tosin vasta kun täysimetys oli loppunut ja siitäkin vielä meni aikaa, eli tuskin ihan äkkiä.

Repuista, täällä juuri hankittu Manduca tosiaan käytössä - tai siis harjoittelussa vielä. Eilisen kirjastoreissun ajan oli poika repussa (ulkonakin siis) ja meni hyvin, nälkä yllätti lopulta mutta oltiin onneksi jo lähdössä, kotimatkalla taas rauhottui. Tyttöjen aikaan meillä oli ihan Emman rintareppu käytössä ja hyvä oli sekin, ehdittiin myymään pois. Nyt kun tälle aloin hankkimaan niin tuli sitten tilattua tuo - luin paremmasta ergonomiasta jne.

Repulle on käyttöä meillä sitten enemmän kevättä ja kesää kohden mentäessä, mutta nytkin jo jonkin verran. Näin yleensä ottaen meillä kantovälineen käyttö rajoittuu lähinnä kodin ulkopuolella kulkuun ja erityistilanteisiin, ainakin noita edellisiä pyritty pitämään todella paljon lattialla pienestä pitäen ja ovatkin lähteneet ajoissa liikkeelle.

Poika on alkanut juttelemaan tosi paljon, kun keksi miten se tapahtuu niin nyt höpöttelee välillä itsekseenkin - erityisesti kuitenkin silloin kun joku kunnolla seurustelee. Välillä nälkäänsäkin ilmoittaa kiihtyvällä juttelulla, ja samalla näyttää käsillään että suuhun ruokaa ja heti :D

Täällä onkin jo löytyneet nyrkit tosissaan suuhun, kokoajan pureskelee toista nyrkkiä innoissaan. Toivottavasti ei ole tulossa superaikaiset hampaat :saint: . ei vais, taisi nuo tytötkin olla ihan samanlaiset, kauhea kiire oppia uutta.

Tänään tuntuu olevan vähän känä-aamu, ei oikein pieni tiedä mitenpäin olisi :/ . Torkahtelee olalle muttei sänkyyn, haluaisi syödä muttei sitten syökään kunnolla. No, jospa se tästä.

Kävin eilen pikashoppaamassa pojalle nipun perusvaatetta eli bodya ja potkaria, alkaa näyttää siltä ettei nykyiset mene enää kovin kauaa niin hyvä olla odottamassa seuraavat valmiina. Me ei juuri olla vaatteita saatu, muuta kuin että äitini toi kyllä synnärillä käydessään jo ison kasan 50-56 koon poikavärisiä bodyja ja parit housut.

Oli se niin paljon taloudellisempaa kun sai nuo kaksi tyttöä peräkkäin, nyt joutuu kaiken hankkimaan erikseen :whistle: . Täytyy kirpparille suunnata taas kun ehtisi.

Vaatemerkeistä; niillä ei ole mitään merkitystä meille. Nyt on paljon perusvaatteita h&m:ltä koska siellä ne on olleet halvimpia ja malliltaan koot sopivimpia. Laadussa varmaan jotain eroja, mutta en millään haluaisi maksaa esim. Tutan tavallisista puolipotkareista jotain 15e/kpl :whistle: . Ja tiedän että joillekin se ei edes ole paljoa.

Tarjoushintaan ostelen mielelläni, ja tosiaan mahdollisimman edukkaasti nämä pienimmät vauva-ajan vaatteet. Eri asia sitten kun alkaa vaatteet mennä vähän pidempään kuin muutaman viikon. Meillä pyörii kone jatkuvasti kun noita vaipan ylivuotoja tulee jatkuvasti + puklujakin säännöllisesti. Sen takia ihan hyvä olla valmiina muutamia vaatekertoja odottamassa, että ehtii narulla kuivua seuraavat.

Njaa nyt täytyy taas rientää, palailen myöhemmin!

- Terhikki ja poika 6vkoa 3 pvää -
 
Mä ihmettelen täällä taas...siis kerkesin jo hehkuttaa ettei ole ylivuotoja vaipasta ollut ja nyt taas viime yönä oli oikein kunnolla vaikka suurempi vaippa.Aloin kelaamaan kun ei noista pojista ole kokemusta että laitankohan sen vaipan jotenkin liian löysälle kiinni koska siis vaipassa ei paljoa ollut pissaa ja silti yli tuli.Siitä johtuen pippeli pääsee liikkumaan ja siksi tulisi yli pissat.Ähh, miten voikin olla näin hankalaa. :LOL:
Miksei noissa vauvoissa tule manuaalia mukana jokaisella omaansa.. :LOL:

Punahattu ja Ukkeli oliskohan tänään tasan 6vk :heart:
 
Terhikki: Täällä poika on kans melkoinen höpöttäjä nykyään ja nyrkitkin menee suuhun.
Yöt on sujunut jo pidemmän aikaa samaan tahtiin.Nukahdetaan siinä klo22-23 välillä ja nukutaan 3-4 tuntia.Herätään syömään ja nukahdetaan pariksi tunniksi uudestaan.Sit heräilläänkin viiden kuuden aikoihin.Nyt parina aamuna ei olla nukuttu tuon jälkeen.Pistin pojan päikkäreille vaunuihin ennen klo12 ja siellä pieni nukkuu vieläkin.

Kirpparille pitäis munkin päästä :wave:
 
Hei!
Nopeeta taas...(vaihteeksi)
Vatsanväänteistä sen verran et mä aloitin masun hieronnan iltaisin. Poika nauttii siitä aivan selkeesti. Sit vaihdoin korvikkeen toiseen. Sama merkki, mut herkkä masuisille tarkoitettua kamaa... Esikoiselle se normaali sopi, mut tuo pikku-ukko on erilainen vissiin. Ton entisen korvikkeen kans puklautteli tosi paljon ja röyhtäili ja sit kitisi vatsaansa. Nyt on rauha talossa.
Sit ne täkäläiset tipat auttoivat kakkaamiseen. Mallasuutteesta sanoiko joku täällä vai muualla et se voi aiheuttaa allergioita??? En oo varma. Toisaalta toisin päin käännettynä mikä nyt EI aiheuttaisi allergioita? Kaikki suunnilleen.... yleensä kun yhtä asiaa auttaa, niin toista huonontaa... :headwall:
Tänään sit alkoi se rokotus-ralli. Ekan rokotuksen poju sai ja ens viikolla lisää.
Kastajaiset ovat siis lauantaina ja Suomen vieraat saapuvat huomenna. Tuun siis katoamaan linjoilta ens viikkoon. Nimestä sen verran, et on sellainen nimi et sopii täkäläiseen ja suomalaiseen suuhun. Toka ja kolmas nimi heijastavat molempien suvusta nimiä. Kirjoitustyyli on ulkomaalainen ku sukunimikin on. Lyhyesti: hauskan nimen poju saa. B)

NP ja "Tirri" 7vkoa ja 1pvä
 
Oliko täällä muita tikattuja? Kuinka nopeesti itsesulavien tikkien pitäs lähtee? Mulla kun on ne vieläkin, kohta seittemän viikkoa synnytyksestä... :eek:
Täällä taitaa olla ekat menkat saapumassa, sinänsä helpotus, saan selityksen tälle mielentilalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Mä ihmettelen täällä taas...siis kerkesin jo hehkuttaa ettei ole ylivuotoja vaipasta ollut ja nyt taas viime yönä oli oikein kunnolla vaikka suurempi vaippa.Aloin kelaamaan kun ei noista pojista ole kokemusta että laitankohan sen vaipan jotenkin liian löysälle kiinni koska siis vaipassa ei paljoa ollut pissaa ja silti yli tuli.Siitä johtuen pippeli pääsee liikkumaan ja siksi tulisi yli pissat.Ähh, miten voikin olla näin hankalaa. :LOL:
Miksei noissa vauvoissa tule manuaalia mukana jokaisella omaansa.. :LOL:

Punahattu ja Ukkeli oliskohan tänään tasan 6vk :heart:
Me ollaan kokeiltu kaikkea mut ei vaan onnistu - joka kerta ei kuitenkaan vaippa vuoda et joskus menee jotain oikeinkin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi82:
Oliko täällä muita tikattuja? Kuinka nopeesti itsesulavien tikkien pitäs lähtee? Mulla kun on ne vieläkin, kohta seittemän viikkoa synnytyksestä... :eek:
Täällä taitaa olla ekat menkat saapumassa, sinänsä helpotus, saan selityksen tälle mielentilalle...
Oho - mulla siis tikkejä oli vain ekan kerran jälkeen mut kyllä ne silloin suli reilussa parissa viikossa, ei noin kauaa mennyt kuitenkaan :/

Suihkutteletko tikkejä usein? Oletko neuvolassa kysynyt asiasta?

Onkohan ne tikanneet sut väärällä langalla :whistle: :ashamed:
 
Joka päivä oon suihkutellu. Ihan kiva kun ei kukaan sanonu sairaalassa koska niitten pitäs lähtee :x Surffailin kokemuksia äsken ja ilmeisesti ne ei aina sula kokonaan, vaan täytyy sit ottaa pois, ei siitäkään kukaan maininnu mitään :kieh: Ens viikolla on onneks jälkitarkastus, ottakoon siellä sit pois...
 
Ilmoitan tännekin vaan nopsaan (ja laiskasti kopioiden), että viime sunnuntaina nousi melkein 40 astetta kuumetta ja ainoa muu oire, järkyttävät alavatsakivut veivät tk:hon. Sieltä sitten naistenklinikalle vuodeosastolle: kohtutulehdus, tulehdusarvot useita satoja. Tänään pääsin pois, eli antibiootit saan nyt suun kautta ja parantelen täällä. Tosi hyvä ajoitus, kun su on ristiäiset ja leipomista ja kokkausta paljon. Noh, kyllä mä tästä nousen... Palaillaan kun vointi on parempi :/

Nopeesti ton tikkikeskustelun bongasin, niin mulla katosivat viikossa.

DD ja kikkaraneiti 2kk ja 1pvä :heart:
 
Mulla Viivi oli samanlaisia ihmettelyjä, eikä mullekaan kukaan mitään sairaalassa tikeistä kertonu. Mä luulin, että limakalvon iho paranee täysin, mutta sinne jäikin tikeistä sellainen "kova" alue. Sitä sit jälkitarkastuksessa ihmettelin ja lääkäri sanoi, että sen kuuluu jäädä sellaiseksi. Ällöttävää! Ja toisaalta olin ärsyyntyny, kun ne ei just sairaalassa kertoneet mitään tosta tikki-asiasta... Välillä kiristää vieläkin alapäässä, mutta taitaa johtua siitä isitikistä... Mutta ei toi Terhikin mainitsema väärä lankakaan mahdotonta ole. Sitä sattuu itseasiassa tosi usein.

Mulla on nyt pari kertaa ollu sellanen menkkamainen olo ja oon ollu ihan varma että ne alkaa. Mutta EI! Ei näy eikä kuulu. Toisaalta, eihän ne ala, jos siellä on joku tyyppi... Kovasti ollaan kakkosesta puhuttu ja mies käy ihan kuumana muhun nyt, kun oon laihtunu, ni ollaan kyllä oltu sillai ilman ehkäsyä. Hihii, pitää varmaan käydä ostamassa kasa raskaustestejä valmiiks. Mutta pitää pitää mielessä, että ne menkat saattaa alkaa vasta vuoden päästä. :eek:

Näissä tunnelmissa...

Aino&Lumppari 2,5kk
 
Nyt taas nopeeta...........
DD :/ Kylläpäs sul on ollut kurja tuuri. Tuo on melkeen viimenen juttu mitä kukaan tarttee. :headwall:
Menkoista Niitä en odottele alkavan ollenkaan. Viimeks meni 6kk kun alkoivat, eli siihen katsoen jos alkavat ennen kesää, niin on ihme. Toisaalta imetys tulee loppuu nyt nopeampaan, joten vissiin ne menkatkin sit hiipivät kehiin aikaisemmin. :/ Mut ei niitä oo yhtään ikävä....
 
Mussupussu ja muutkin: Ennenkuin aloitte käyttää relatippoja, oliko vauvanne kakka kovalla vai menikö kakka kovaksi relatippojen myötä? Nyt kun käytätte mallasuutetta, onko ilmavaivoja siis lainkaan? Kuinkas usein kakka nyt tulee mallasuutteen käytön aikana? Kyselen näitä siksi, koska meillä vauvalla on ilmavaivoja enkä aloittanut käyttämään mallasuutetta, koska minulle sanottiin, että se auttaa ummetusongelmissa, ei ilmavaivoissa, ja meillä kakkaa tulee muutaman kerran päivässä eli useammin sitä ei tarvitse tullakaan.
 
Lääkärineuolassa käyty, mahavaivat jatkuu ja nyt saatii Levolac resepti ja lähete lastenklinikalle, tutkitaan Hirschsprungin tauti pois, siinä siis suoli ei pumppaa kakkaa eteenpäin,hermovika tai jotain...itse hoitanu kyseisiä lapsia klinikalla ja en todellakaa toivo sitä, pelkkä sana pelottaa, koska edessä olisi sit luultavasti leikkaus ja hetkellinen avanne, mut toivotaa et ihan normaalia ummetusta vaan!
Laitan mittoja myös eli 6211g ja 88,7cm, iso tyttö =)
 
Hei vaan. Mulla tikit kesti sulaa aika kauan, n. 6-7 viikkoa. Ihmettelin itsekkin mistä moinen johtuu, mutta hävisivät kuitenkin. Menkatkin alkoi seitsemän viikkoa synnytyksen jälkeen, Maijan ristiäispäivänä - tietenkin... Aika aikaisin siis. Imetän kuitenkin vielä, noin puolet tytön päiväannoksesta on rintamaitoa ja puolet korviketta.
Jälkitarkastuksessakin on tullut jo käytyä, ja kaikki oli hyvin.

Maija on aivan ihana! Tytöllä ikää 2kk ja 1 viikko. Ei turhia itke ja nukkuukin 7-8 tuntia yössä yhdellä syötöllä. Ainoastaan harmittaa että ne yöunet alkaa vasta tuossa 1-2 aikaan yöllä ja sitten vedetään 9-10 asti aamulla. Saako tuota rytmiä mitenkään siirrettyä noin pienellä?
Tyttö piereskelee surutta ilman mitään "aputippoja", ja kakkakin tulee kerran päivässä. Mukavaa vauva-arkea siis elellään (koputtaa puuta).

Tänään sitten vänkäsin ensimmäiset vatsalihaslikkeetkin. Huh huh. Revittelin varmaan vähän liikaa, sillä nyt kupeita kiristää ja alavatsaa vihloo todella kipeästi. Repesiköhän sieltä jotain...
 
Sintzi:Onko toi vauvan pituus oikein?Mä luulin että meillä on iso ukko. =)
Täällä kanssa peukut pystyssä että normi ummetusta teidän tytöllä.

Akkamänty:Meillä siis ennen Reloja ei meinannut kakkaa tulla,piereskeli kyllä kovasti ja edelleen.Kakka kun tuli niin se oli ihan normia.Nyt kakkaa tulee mutta masu vaivaa silti.Kokeiltuani mallasuutetta kakka siis muuttui vihreäksi ja pahanhajuiseksi ja sitä tuli kyllä useammin.Eikä auttanut masuvaivoihin meillä.

Nyt lähden ostamaan tuttelia kokeiluun ja omneota toiseksi vaihtoehdoksi kokeiltavaksi.Omneo kai pitäisi olla vatsa ystävällistä..
 
heippa..

äkkiä se aika menee ja tännekään ei kerkiä... ddlle voimia toipumiseen!!!!! :hug:
mahavaivoja on täälläkin.. :( nytkin sylissä keinutaan niin täytyy olla nopea.
relat käytössä ja uskon niihin! parempaan koko ajan menossa.
Yöt kolmen tunnin välein syö ja päivisin noin kahden... illalla usein useamminkin, mutta maratonimetykset tuntuvat, kop, kop.. olevan takanapäin. Korviketta ei oo tarvinnu antaa, lisämaitona omaa, jota oon päivällä keränny talteen. ja yöläkin, kun tulee hyvin sillon.

tikeistä mut tikattiin ja siitä nyt 6 viikkoa, tuntuu suht hyvin sulaneen, ja uskonkin että sulaa kyllä loputkin, ajallaan. ei kai ne ketään väärällä langalla.... :eek:
vutoa ei itselläjuuri oo enää, mutta täytyy sanoa että kovin on kesken noi alapään jumpat!! pissaa ei paljo pysty pidätteleen :ashamed:
lantiopohjan lihakset myös vaatii paljon treeniä.......
ja sitten mulla on joka aamu helv...n kova pas.a! siis ihan hirveetä!! kaikki keinot tuntuu kokeiltuna jo olevan ja aina vaan veren kanssa ulos tulee...ai ai ai.... :x :/

meillä vaavin toinen silmä vuotaa ja rähmi, mutta käskivät vaan neuvolassa putsata useammin, vaikka epäilin jo tulehdusta...kuulemma normia tänikäsellä.
huominen jännttää...lähden kaverin kanssa ulos ja mies jää tytön kanssa kotiin. otan pari jasitten koltiin... aika iisisti näin ekalla kerralla !!

tytsi kattoo tätä näyttöä koko ajan ja rauhottui... näkeeköhän se tän valon vai mikä kiinnostaa, tuskin äipän jutut kuitenkaan!
nyt käsi väsyy...lopttelen tältä illalta, joten vointeja kaikille ja parempia öitä niitä kaipaaville!! eli tänne kiitos....vaikka toi kolme tuntiakin on hyvä...
 
Nimra
Hei vaan kaikille, pitkästä aikaa


Musta on tosiaan tullut nyt "laiskempi" tämän koneen kanssa, kun en viitsi täällä enää aikaana juurikaan kuluttaa ja tyttökin vaatii jo melkein koko päivän huomiota, joten eipä sitä aikaa juurikaan enää edes ole
ja toisaalta ihan hyväkin, että ei tule täällä asuttua...vaikka käyn mä teidän kaikkien juttuja kyllä lukemassa melkeinpä joka päivä, mutta tässä muun tohinan keskellä ei ehdi oikeen enää kirjoitella


Mä olen yrittänyt nyt tosiaan yrittänyt käyttää aikaa hyväkseni ja olla vain.. tytön kanssa ja tietysti isännän kanssa ennen kuin lähtee toukokuussa sinne Saksaan ja käy varmaan sit kerran kuussa tai jopa harvemmin
on siellä useamman kuukauden tekemässä tuota graduun liittyvää lopputyötä.. ja mahdollisesti, jos ei halua jäädä suomeen töihin niin sit muutetaan koko perhe sinne miehen työn perässä, kun on erikoisempi työ ja "arvokkaampi" kuin oma ammatti niin olemme sopineet jo tuosta, että isännän perässä kuljetaan minne sit "joudutaankin"..
Ei mua toisaalta haittaa yhtään :D Mä tykkään kyllä reissata ja asua ulkomailla B)

Meillä ei oikein ole mitään ihmeellistä kerrottavaa, kun tyttö on kiltti kuin mikä ja nukkuu 10-12 h yössä heräämättä niin ei juurikaan ole sitten siitä ongelmaa... ;) ja muutenkin mitä olemme reissanneet mummolassa ja Annin enon luona niin ei mitään ongelmia nukahtaa ym... ja syö hyvin myös
Joten en oikeastaan voi valittaa eikä se mitään ihanaa olekaan.. valittaa siis.

Tässä tämä elo siis sujuu oikein kivasti. Ei oikein osaa sen enempää selostaa ja tokko se kaikkia aina kiinnostakaan
Mulla on vaan sellainen tapa, että kun kirjoitan niin tuppaa tulemaan välistä tekstiä jo liiankin kanssa! :eek:

Nimiäiset meillä oli lauantaina 7.2 ja tytön koko nimi on nyt sitten Anni Linnea Karvinen :heart: ja käy niin suloisesti tuolle tytölle


Sen verran on meillä elo muuttunut, että mä vaihdoin tuon valmiin korvikkeen siihen Nan-jauheeseen, joten saa sanoa että joku on muuttunut
Kovasti tuppaa jo neidillä olemaan juttua ja joskus jaksaa, varsinkin illalla puhumaan pitkät ajat itsekseen ennen kuin nukahtaa..ja kovin on seurallinen
jaksais äidin kanssa höpötellä ummet ja lammet :p Nyrkit valitettavasti on jo pitkään löytänyt tiensä suuhun ja tumppuja pitää pitää melkein koko aika käsissä, että ei opi mitään peukalon imemistä |O |O Mä käytän ennemmin tuttia kun peukaloa :headwall: Tutti on helppo ottaa pois, mutta peukaloa ei voi irrottaa ja se on ruman näköistä, kun lussuttaa peukkua (tää vain mun mielipide! ) Tiedän monia, jotka pitää ennemmin peukku-ajatuksesta kuin tutista.. tiedä sitten kumpi parempi, mutta tyyli vapaa :D

Mä en tiedä noista tipoista enkä uutteistä mitään... :ashamed: kun mä jätin tytöltä kaikki tipat pois ja mä en sit muista näköjään enää antaa D-tippojakaan ja ne pitää kuulemma antaa vaikka syö hyvin korviketta (yli litra päivässä ) Siitä tulikin mieleeni kysymys kuinka moni antaa D-vitamiinia, jos lapsi syö korviketta yli litran päivässä ?

DD harmi tuon sinun kohtutulehdus, mutta erittäin pikaista paranemista sinne :wave:

Grynna sinusta on aina mukava kuulla, juttujasi oikein ilolla täällä lueskelen :saint: ja sillai mukava muutenkin, kun minulla on tosiaan paljon ystäviä joilla on masennusta ja kaikkea niin ehkä tunnut läheisemmältä jo ihan senkin takia ja toivon niin suuresti teille sinne voimia ja apua ja sinulle aina erityisesti siis myös jaksamis hali täältä


Kiva kuulla, kun niin monella on alkanut menemään nuo yöt mukavasti. Meillä tosiaan tyttö menee viimeistään klo 22 omaan pinnikseen ja siellä puhelee sen aikaa mitä puhelee ja sitten nukahtaa ja heräilee tosiaan noin klo 8 aamusella ensimmäiseen syöttöön ja sitten nukkuu (ehkä ) vielä jonkun tunnin pari ja sitten alkaa päivä :D ja tekemistä riittää.

Meillä on sellainen muovinen leikkikaari, mutta sanoin äidillekin, että tahdon saada sellaisen maton missä on pahmeitä lelukaaria kiinni a siihen sitten mpehmeitä leluja :p Tuo kaari kun on sellainen, että jos tyttö saa kiinni leluista ja haluaa ne irti niin se kyllä romahtaa :kieh: :kieh: mä sanoinkin tässä muutama päivä sitten, että sanoo siellä kaupassa että ei tuollaisia pidä myydä, kun ei kasassa pysy :headwall: |O

Olin tuossa veljeni luona kaksi päivää auttamassa muutossa ja voin kyllä sanoa, että eipä ollut sitten edellinen asukas viitsinyt ollenkaan vaivautua siivoomaan omia jälkiään |O |O me siellä sitten porukalla pestiin kämppää 1½ päivää |O |O Jestas sanoisin!

Siivosin kotimme ennen kuin lähdin niin sainpa sitten siivota uudelleen, kun tultiin tänään kotiin :headwall: :headwall: isäntä tuli eilen Saarijärvelle seuraksi illaksi, kun käytiin saunassa ja maisteltiin siideriä (sain peräti yhden 0,5 l juotua :LOL: ) eikä ollut sitte laittanut itse lähtiessään paikkoja kuntoon.. :D

Ei tääläkään ole kuukautisista mitään tietoa....särkee kyllä ihan samallalailla, kun olis menkat, mutta mitään EI siis näy eikä kuulu... huomenna pitäis päästä sinne labraan :snotty: kun mennyt taas muissa puuhissa tämä elo.. ja mä haluan tietää, että onko mulla se virtsatientulehdus |O |O |O Niin kaamee kipu on välillä :eek:

Akkamännylle piti sanomani, että ne jauhekorvikkeet tuttelista (oliko nyt juuri se Omneon ? ) ja sitten Nan:lla on kans sellainen allergic-jauhe maksaa vajaan kympin 600 g ja saa noin 4,8 L valmista maitoa ja on tarkoitettu mielestäni herkkävatsaisille ;)

Sintzi toivotaan, että pienellä ei olisi mitään vaivaa sen suurempaa ja vaivat masussa helpottaa
Kuulostaa kyllä hurjalle touhulle, jos joutuu leikkaamaan ja avanteen laittamaan :( Voimia :wave:

NullPoints pakko kysästä, että miksikös siellä on imetys loppumassa aikaisemmin ? Mä vaan muistelin, että se menee siellä mukavasti eteenpäin :saint:

Meillehän suositeltiin tosiaan seuraavaa lasta vasta aikaisintaan vuoden päästä, kun on leikattu...m mut pillereitä ja kortsua ei kuitenkaan miehen kans haluta käyttää.. :/ tuosta vuoden bannista huolimatta... :x

Pukluista mä ostin tytölle sellaisia pieniä ruokalappuja ja käytän niitä niin ei tarvii joka puklun jälkeen vaatteita vaihtaa :D kun voi pesasta sen pelkän lapun ja se ei kiristä ja sitten kun niitä on 3 väriä niin käypi sit aina kivasti vaatteiden kanssa muutenkin


Vaatteista vielä, että meillä tosiaan äitini tekee niin paljon mitä jaksaa ja ehtii työltään ja harrastuksiltaan, joten mä en edes uusia juurikaan osta ja silloinkin, JOS ostan niin edullisia ja kivan näköisiä...ei tarvii tosiaan tytön kyllä luulla, että aina on Levikset ja Adidakset odottamassa.. tai mitä nyt ne kaikki kalliit merkit nyt onkaan :| Mulla ei tosiaankaan oel rahaa ostaa mitään 15? puolipotkareita :eek: kuten Terhikki mainitsi.

Jennae sinne kanssa jaksamista vuodon kanssa ja toivotaan, että rauhoittuu!

Kovasti onnea Taaperolle ja vauvalle :wave: Ihanaa, kun kaikki on nyt hienosti :heart:

Tintta: jaksuja sinne mahataudin kanssa kärvistelyyn...EI ole kivaa EI |O Tuosta piereskelystä.. Niin meillä neiti vääntää joskus sellaiset savut, että huh huh!! Hyvä ettei tänäkin aamuna loppunut ilma huoneesta


Mirjami: tervetuloa :wave: ja kiva, jos on ollut apua tästä ketjusta =)

Nyt täytyy joutaa, mutta ihania hetkiä kaikille tasapuolisesti :p

Suvi ja Anni 9 vko :eek:
 
Tänne ei päässy jostai syystä kirjautuu ku jonku kerran oon koettanu tulla kertoon jotta että ollaan taas kotiuduttu sairaalasta, ja a-virus alkaa olla selätetty. Neljä päivää pitivät tipassa, ja kun yks yö oli oksentamatta selvitty päästiin kotiin vaikka paino oli laskussa. Siellä tuntu olevan aika ruuhkasta tähän aikaa vuojesta.

Tämä ilta on ollu kyllä yhtä kiljukonserttia, kaikilla kakruilla ollu joku huoli ja murhe jota on sitte kilvan vinguttu äitiparalle :ashamed: . Huh, onneksi kaks isointa on viimein nukahtaneet ja enää pate tässä karjahtelee. Isukki on kaverin raksalla talkoilemassa, hyvä niin ni saa vähä hermolepoa seki.

Meiän pikkuäpillä on nämä illat vähä hankalia, ja välii meinaa konstit loppua ku ei saa asettuu yöunille millää. Aikasa tankkaamalla ja hyssyttämällä sitte nukahtaa.

Täällä on mietitty vaatteita, minä ompelen ison osan itte. Seon oikeestaan rakkain harrastus mitä on ;) -Itelle ja lapsille ja joskus miekkosellekki. Sitte loput haalin kirppareilta ja muokkailen tarpeen vaatiessa. Harvemmin tulee kaupasta ostettua mitään. En raaskikkaan oikeen ostaa, ku tottunu tekee ja seon paljon edullisempaa. Ja mulle kyllä kolahtaa ne lindexin uusretrot, vaikka retro sanasta en kovin välitäkkää ;) , niitä on tullu joku hankittua ja sitte on saatu lahjaksi.

Mutta nyt parku yltyy niin kovaksi että kohtra yläkerran ja alakerran naapurit jyskää ovea ellei poikanen asetu :kieh: -Siispä keskityn tähän ipanaan :heart:

Mukavaa kevättalvea teille!

Omituinen ja Pate
 
Neitiä nukutellessa poikkesin taas tänne :)

DD:lle myötätuntoni, kohtutulehdus on kyllä tuskallista ja kamalaa! Kop kop vaan, ettei omalle (tai kenenkään muunkaan kohdalle täällä ) osuisi.

Nimra :flower: Kieltämättä mulle tutuimmiksi ovat tulleet ne, jotka synnyttivät joulukuun lopulla tai ihan vuoden alussa (ja myös rd-pinon porukka), kun olin aktiivisimmillani täällä raskauden loppupuolella. Ilmoittauduin kyllä porukkaan heti plussatestin jälkeen mutta loppuaikaa lukuun ottamatta kirjoittelin ehkä noin kerran viikossa tai jopa harvemmin. Jep, mutta näitä pään sisäisiä asioita yritän olla täällä vatvomatta, kaipaan jotain muutakin ajateltavaa ja muutenkin ahdistaa velloa omissa tunteissaan. Esikoisen jälkeen kirjoittelin paljon Äimän palstalla mutta nyt en ole halunnut, yön pitkinä tunteina tulee muutenkin märehdittyä liikaa kaikenlaista, niin en halua vielä päivisinkin sitä samaa jauhaa.

Taaperoa piti myös viimeksi kiitellä mutta unohtui.

Tikeistä ei hajuakaan. Miten te olette huomanneet, ovatko ne vielä tallessa vai eivät, onko esim. neuvolassa katsottu vai oletteko kurkkineet "rippikoulukaveria" itse peilillä tai jotain? Mulla varmaan ei tikkejä enää ole kun ei tunnu mitään. Tai emätin on kyllä usein tosi kipeä, mutta sellaista kiristystä ja kirvelyä kuin ekat 2-3 viikkoa ei ole.

Vuotoa ei enää ole, se lakkasi kai noin 4-5 viikkoa synnytyksestä. Toivottavasti ei palaakaan, ja saisivat ne menkatkin pysyä poissa vielä jonkun aikaa.

Reloista ja muista tököteistä: mallasuute on tarkoitettu tosiaan ummetukseen, mutta se on valmistettu ohrasta ja siksi sitä ei suositella ennen viljanaloitusikää. Moni sitä kyllä antaa jo ihan pikkuvauvallekin ja ellei tule mitään allergisia reaktioita, niin eiköhän se ole ihan ok :). Levolac yms. käyvät ummetukseen myös. Ilmavaivoihin sitten on Disflatylia ja Cuplatonia, vauvasta riippuu auttaako jompikumpi tai kumpikaan. Cuplaton lisää monella pulauttelua. Rela-tippoja itse käyttäisin vain just esim. antibioottikuurin yhteydessä, en muuten, koska ne öljypohjaisina lisäävät vatsavaivoja useimmilla vauvoilla. Niitähän yleensä käytetään enemmän ripulin kuin kakanpanttauksen yhteydessä. Tosin kaikki vauvat ovat yksilöitä ja joku voi niistäkin saada helpotusta - kaikkeahan kannattaa kokeilla jos on kovasti masuährää pienillä.

Sintzille jaksuja ikävän kuuloiseen tilanteeseen ja toivotaan, että teillä kakkaongelmat helpottavat ilman operaatioita!

Jennae: hyvä että tsekataan, mutta toiset vauvat vaan on todella kovia pulauttelemaan. Meillä esikoinen alkoi yhtäkkiä 5 viikon iässä pulautella tosi paljon, sitä ennen ei juurikaan, mutta sitten 5-viikkoisesta soseiden aloitukseen asti kaaressa lensi laatta melkein aina ruokailun päälle ja siinä välissäkin. Jouduin jopa kiireellä vaateostoksille kun emme enää ehtineet pestä (tai siis saada kuivaksi) vaatteita sitä tahtia kun niitä sai vaihdella. Kyllä niille pienokaisille yleensä jää sinne sisäpuolellekin sitä maitoa, vaikka se yrjöily hurjalta näyttääkin. Jos vauva kuitenkin vaikuttaa ihan hyvävointiselta ja paino nousee, oksentelusta ei ole haittaa.

Mutta nyt kone kiinni!
Grynna & pikku Pusityyhtynen melkein 6 viikkoa
 

Yhteistyössä