JOULUVAUVAT 2007

Meillä tyttö 5 ja 1/2 viikkoa ja sama ongelma täällä ollut 2 viikkoisesta asti. Meillä tyttö osittaisimetyksellä ja saa pikkuisen korviketta, joka aiheuttaa hänelle kovaa vatsaa ja ummetusta. Mä olen tehnyt sitä jalkajumppaa eli molempia jalkoja pumpataan yhtäaikaa vatsan päälle hitaasti ja sitten vähän nopeammin. Yleensä alkaa ilmaa tulla. Jos ei auta, niin minä ainakin ärsytän pikkuisen peppureikää kuumemittarin avulla. Eli jalat koukkuun massun päälle ja kuumemittarilla ärsyttää sitä peppureikää. Ensin sieltä saattaa tulla ilmaa aika paljon ulos, mutta lopuksi tulee kakka, ainakin meillä. Varoitus: Kakka saattaa tällä konstilla tulla aikamoisella paineella eli mies avuksi vaippaa pitämään vähän pystyssä. Meillä tämä konsti toimii ja valitettavasti joudumme käyttämään sitä usein, vaikkei saisi, mutta kun mitkään popakonstit ei auta... Lisäksi gefilus+ kapselit maitoon sekoitettuna tasapainoittaa pienen vauvan vatsan toimintaa... Toivottavasti oli jotain apua... =)
 
Kuumemittarin vaihtoehtona neuvolassa meitä kehoitettiin tarpeen vaatiessa kokeilemaan vanupuikkoa samalla tavalla. Eli rasvaa vähän vanupuikkoon, ettei riko ihoa ja sitten työnnetään vanupuikkoa vähän peppuun. En ole itse kokeillut neidille kumpaakaan, vaikka tänä iltana on siihen malliin muutaman kerran itkenyt, että ei ehkä tekisi pahaa kokeilla :/ . Käy niin sääliksi oma rakas pikkuinen, kun äheltää ja äheltää, eikä mitään tapahdu :'( .
 
Täälläkään ei sivu näy..
Vähän meidänkin kuulumisia..Eli pikku-eemelillä oli se ilmarinta,jonka vuoksi oli reilu viikon sairaalassa. Oli tosi rankkaa päästä kotiin kun vauva jäi sairaalaan..Sairaalassa sitten oltiin aamu kahdeksasta ilta kymmeneen ja haikein mielin kotiin. Onneksi kaikki näyttää hyvältä ja konrtollit voitiin nyt jättää pois.. Mies saanut painoa kilon lisää ja pituutta 7 cm..

Yöllä herätään pari-kolme kertaa..

Vähän apua kaipaisin, eli nimeksi pienelle miehelle tulisi nyt Matias, mutta toinen nimi hakusessa, eikä millään tule mieleen mitään sopivaa,joten ehdotuksia otetaan vastaan :)

Nyt huudetaan tissiä,joten illan jatkot kaikille :wave:
 
Matias Kasperi, Matias Valtteri, Matias Santeri.
http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.htm
Huvikseni tuolta pyörittelin nimiä.

Jörkyttävää kun on vauvakuume. Tämä "sairaus" ei kyllä kysele järkeä. Onneksi ei olla petipuuhia kokeiltu kuin kerran (!!) vauvan syntymän jälkeen.

m ja e 9 viikkoa
 
miten voi jollain olla jo taas vauvakuume? :eek: huh,huh... :D Mä juoksisin karkuun jos mulle joku ehdottas uutta vauvaa... No mut mä nyt oonkin tällänen ei niin lapsirakas tai äiti hahmo tyylinen ihminen ja luultavasti tää Alisa jää meidän ensimmäiseks ja viimeseks. Ei siis pidä loukkaantua siitä että kauhistelen niitä jotka jo haluaa toisen! :D
 
Helou..

Nyt on mamma saanut unta palloon, kun poika nukkui 21:30-10:30 neljällä syötöllä ja nollalla nukutuksella. Tunnin tuossa oli hereillä ja taas nukkuu. No eilen kyllä käytiin taas vyöhyketerapiassa ja aina sen jälkeen poika nukkuu tosi hyvin :D .. Täytyis vaan saada laiskuudelta vallat pois ja edes hiukset kammatuksi :LOL: :eek: ..

vauvakuumeesta.. Aikas utopistiselta kuulostaa. Kyllä mä sen tyttärenkin haluan, mutta siihen saattaa kulua muutama vuosi. Miehelläkään ei kuumota moinen ajatus. Mutta ihanaa jos jotkut jaksaa ja on intoa pyörittää vauva-arkea ja hoitaa muita lapsia rinnalla :D .. Toisaalta eräs ystäväni sanoi, että oli "helpompi" pyörittää lapsi arkea kun kaikki lapset oli pieniä.. Mutta kuten Suzycokin, niin en minäkään niin ole mikään äitityyppinen ihminen. Oikeastaan lapsi rakas en ole ollut kuin tämän ajan kun nyt olen äitinä ollut.. Rakastan toki tuota ihmisen alkua ja kadu en päivääkään tätä nykyistä elämää. Ehkä tämä rankka alku vauvaelämälle on hieman hyydyttänyt ajatuksia tulevista lapsista.. No toivon kuiten että aika kultaa muistot, eikä huutoyöt tule painajaisiin :whistle: ..

Petra meidän herran kakka tulee kuin tilauksesta kun sitä hieroo kantapäästä hieman ylemmäs ja pikkuvarmaan puolelta, molemmat jalat tulee hieroa. Tuo jalkapohjien hierominen on muutenkin vauvoille kuulemma tärkeää. Kävelemään oppiminen on helpompaa ja mitäs kaikkea se vyöhyketerapeutti sanoikin. Itse hieron aina vaipan vaihdon yhteydessä tai iltapäivällä sitten pidemmän pätkän.

Mutta pakko laittaa tää läppäri vaikka kaappiin piiloon että saan jotain aikaiseksi tässä kämpässä :headwall: . Lauantaina kun vieraitakin yleensä käy :whistle:

Rillukka ja univelkansa nukkunut pikkumies 1712
 
Mä myös, kutenmoni muukin,käyn lukees monesti ku poju tissillä, mut sit kirjoitus jää.....ois se kamalaa jos kaikki ois tälalsii, ei ois mitää luettavaa eli onneksi on teitä jotka jaksatte aktiivisesti kirjoitella ;)

Meillä oli eilen mun sisko ja pojan sylikummi eilen kylässä..ihan vaan vaivaiset 9 tuntii ku ei malttanu lähtee :LOL: oli kyl tosi kivaa..ja poika viihtys siskon sylissä paremmin ku hyvin ja siskokin nautti ihan silminnähden..mies oli iltavuoros töissä ja mulla oli kädet vapaat syöttöjä lukuunottamatta ja suihkussaki voisin kydä rauhassa ku kummitäti hoiti vauvaa, ihanaa että on tollainen aarre siskona ja lupautunut vielä kummiksikin :heart:

Käytiin kävelyllä, lähettiin n 16.30 ja reilu tunti käveltii..yleensä poika herää heti ku vaunut pysähtyy mut nukkuu vieläkin tuolla ulkona :eek:
Vau!!!!!!

Mein pikkumies on sylivauva.,.siis oikeesti=)
Kun on ollu plajon lellittävänä sylissä ja saanu huomioo(ja unta) ni nukkuu yöllä tosi hyvin!
Viime yönäki...eka otti "torkut" sohvalla ku oltii tässä jutustelees n 23-00.30...sit mentii sänkyy, syötin hänet ja n 01 alettii nukkuu...heräsi vasta 05.45 sömään!!
Mä heti aattelin et kauheeta, oonkoha mä nukkunu niin sikeesti etten oo heränny ja toinen on vaa huutanu mut ei se voi olla niin koska hän nukku ihan koko yön mun vieressä ekaa kertaa=)
Oiskohan se tehny asian...tiedä häntä...en vaa jaksanu nousta laittaa häntä tolloin yhdeltä yöllä sänkyy ku aattelin et h'än herää varmaa kuitenkin 2-3 ku on nukkunu alkuyöstä jo suht plajon mut kakat, aamuun asti meni=)

Mein vauveli hymyilee tosi plajon...on tehnyt sitä jo kolmisen päivää eikä siis oo mitää vatsanväänteitä vaan hymyilee ku ille hyyilee ja juttelee ja hymyilee herätessän..ja "huutelee" sillai jokeltaen..miehen kanssa on hauskaa kyllä ja yksinäänkin kyllä naura välillä ääneen häntä...
saatiin myös sellainen leikkijuttu, kaari missä roikkuu jotain eläimiä ja peili....mulle sanottii ettei noi vauvat vielä voi oppia tuolla leikkimään, muta ku ollaan melkein viikko nyt yhessä leikitty ja oon heiluttanu hänen käsiä leluja kohti ni kyllä hän jo osuu silloin tällöin noiihn eläimiin ja sitte hymyilee ja ääntelee iloisesti :eek: :heart:

Kun nukutatte vauvaa ulkona, ni onko teillä joku kissasuoja tmv siinä eessä?
mulla oli vaunut tyhjänä pihalla n viikko sitten ja ku kävin ulkona ni kissa makas siin vaunuiisa..hääsin pois, ja menin usiksi ni taas oli!!
sit ajoin harjan kanssa oikein(tosi eläinystävällistä) ja tovon että oppii..mulla on tollanen harso nyt siinä ja välil käyn kurkkiis siellä, mutta onko tehtynä oikein jotain kissoja tmv varten suojia???
usklataisi sitte joskus olla levollisetsi vaikka beibi ulkona nukkuisi...

Vai että vauvakuume on jo joillain ;)
Itsellä ei sinällään ole vauvakuumetta, mikä on sinänsä ihana tunne koska tuota vauvakuumetta tuli podettua jotain 5 vuotta että ihanan seesteinen olo kun tällä hetkellä ei kaipaa mitään lisää elämään.....kun aina on muka jotain "puuttunut", nyt tuntuu että enhän mä voi toivoa elämääni enempää=)
Mutta tiedän että vauvakuume kyllä iskee taas jossain vaiheessa mutta nyt nautimme tästä vesselistämme......

Toivotan myös jaksamista kaikille jotka joutuvat useasti yöt valvomaan.. :hug:

Meillä tuntuu parisuhde vaan paranevan lapsen myötä..tämä tuli ilmi kun täytimme neuvolan mielialakyselyn ja molemmat vastasivat että suhde on syvempi suhde kuin ennen..ja siis tietämättä toisesta.......vaikka tietysti mies voisi hoitaa mielestäni vauvaa enempikin, mutta sen minkä tekee, tekee kyllä seydämestään...tiedän että kun vauva kasvaa, hän alkaa enemmän hoitaa myös..mä teen suurimman osan ja mies onkin sanonut että olen paras äiti mitä hän voisi kuvitella, ja nuo sanat oli kyllä todella tärkeät kuulla..kyllä hän sitten yllättää välillä ja ottaa vauvan ja sanoo mulle että nyt meet nukkumaan!
voiko olla helyttävämpää näkyä kuin oma rakas elämänkumppani pieni yhteinen lapsemme sylissä :heart:
Muistan tuosta näystä usein haaveilleeni, nyt se on totta :heart:

Eikä se rakkaus ole samanlaista enää kuin ennen vauvaa...nyt ei ehit tosiaankaan kyhätä toistemme kainalossa kokonaisia iltoja ja illallakin annamme pusut ja alamme nukkumaan..mutta ihanaa kun yhtäkkiä tuntee että peittoa nostetaan ja käsi hivuttautuu sisälle ja ottaa omasta kädestä kiinni..siihen on hyvä nukahtaa :heart:

Äsh, nyt menee ihan siirappimaiseksi, en mä tällanen oo...hehe....

Luin teidän kirjoutksia kantoliinoista...pitäsköhä ite kans koittaa tuol mll:n kerhossa jos iteki innostuis, kuulostaa kätevältä!!!!!

Kyllä ootte jaksavia ku ite järkkäätte ristiäiset ja menuut...meillä ristiäiset on anoppilassa ja isovanhemmat haluaa tehä kakun ja voileipäkaukun joten mulle ei paljoota jää..pääsen helpolla että hävettää ihan.....no, otetaan apua ku tarjotaa!

ja nyt kuuluu häläristä vauvan kähinää eli alkaa heräileen joten tää tytttö lähtee nyte=)
 
Liinuli, koska sä siis olet tulossa tännepäin? jos vaikka suunnitellaan sit niitä treffejä?? Kukas se oli joku muukin, joka hyvinkäällä asusteli??? Jos vallataan koko jengi joku kahvila tai jotain?
Meillä oli eilen ne ristiäiset ja tytöstä tuli ELLA-ADELE SOPHIA :heart: :heart:
 
vanessa: varmaankin 11.2 tullaan hyvinkäälle.. sovitaan sitte lähemmin mikä päivä ja missä treffataan.. liplap oli myös hyvinkäältä.. haluatko myös tulla treffaileen? :)

ihaa, meil 2 yötä nukuttu suht hyvin :) :) ei oo tarvinnu tunnin välein herätä.. kyl itselläki virkeempi olo.. :)
päivisin tää poitsu on ollu hereil max 4.tuntia ja nyt siis nukkunu paljon paremmin... täytyy vaan alkaa vaunuileen pari kertaa päiväs nii sit nukkuu yöt hyvin.. :heart: :heart: kyl tää on nyt taas ihanaa, ei niin masenna enää.. :heart: :heart:
 
Heipat...

parin paremman päivän jälkeen iltahuudot jatkuu. Toi vinkuu kymmenen ja kahentoista välillä ja oon ruvennu uskomaan että ehkä se kuitenki on toi maha.
Aamulla kun tyttö pieree kun sika ja ähisee kakkaansa.
Disflatyl ollu käytössä ja nyt kun se pullo syöty, niin kokeilen seuraavaksi tota perinteista cuplatonia.
Mitäs te muut käytätte?

Mäkin oon huomannu että vauva nukkuu paremmin mitä enemmän nukkuu. Toikin nukahtaa useesti iltaisin mutta sitten tulee kello kymmenen ja masu alkaa vaivaamaan, joskus o päiviä että ei vaivaa, mut useemmin tulee eriasteiset huudot tai kitinät.
Eilen oli sitten oikeen kunnon huudot ja kyllä sydäntä särki kun toinen o kipeä...

Ja ite oon niin pirun väsy.
onneksi tyttö nukkuu päivisin kauheen hyvi, ite kun pystyisi vielä sen hyödyntämään, nukahtaminen kun on niin tiukassa.

Vanessa, jo kolmas Ella tässä pinossa. :)
Ja kiitos y-viestistä. Asia on hoidossa ja apua saan. Mä kärsin jo raskausaikana rankasta masennuksesta ja ahdistuksesta, tulit meijjän pinoon niin myöhään että et varmaan huomannut. Onneksi tää o neuvolassa huomattu ja ammattiapua o mun tukena. Ja onneksi myös perhe. :heart:

Tuitsu ja Ella 5 vko ja 6 pvää
 
Tervehdys!

Ja heti alkuun sellainen julmetun kokoinen silmät ristissä-hymiö!!! Olin eilisillan ja yön ekaa kertaa poikien kanssa itsekseni ja tottakai yö oli yhtä hulinaa! |O
Pikku-ukko kitisi mahaansa(?) ja väänsi ja käänsi ja valvoi yhdestä eteenpäin aamukuuteen. Isoveli sitten heräsi kolmeen eri otteeseen huutamaan äitiä ja maitoa ja vaikka mitä! Siinä sitten unisaldoksi tuli tunti alkuyöstä ja pari aamusta.

Liinuli ja Vanessa, päiväkahviseura kyllä kelpaa mullekin ;) Ja tuo 11.2. alkava viikko on oikeastaan enemmän kuin passeli, ollaan toivottavasti siihen mennessä saatu ristiäis- ja esikoisen synttärihulinat hoidettua.

liplap & pikku-ukko huomenna tasan 1kk
 
täällä taas.. nyt tässä juhlien jälkimainigeissa sitte seuraava ohjelma onkin jo valmis, nimittäin tytöllä on ihan kamala nuha. Kävin justii ostamassa toni imu niistäjän, muttei se lima tahdo irrota ku pörrää vaan tuolla kamalan ylhäällä :(
Missäpäin Hyvinkäätä liplap sä asustelet??
 
Huomenta |O ..
Jos toissa yönä sai nukkua niin viime yönä ei senkään edestä.. Poika heräs 2:30 ja kauhea viuhke tissillä, hulluna heilui ja touhotti. No syömisestä ei tullut tuon taivaallista ja pullosta ei huolinut mitään. Yleensä yöllä poika syö ihan iisisti, ei ole tuota heilumis kohtausta ollut kyllä ennen.. Sitten huuto ja kitinä, kait sitä ilmaa meni sitten masuun kun röyhtyjä tuli oikein urakalla.. No sitten saikin nukuttaa urakalla.. Lopulta nukahti kevyttoppis päällä syliin ja siitä sänkyyn.. Noh vajaan tunnin päästä syömään ja 20 min unta ja taas syödään.. Lopulta poika päätti nukkua 2 h.. Sitten itkun kanssa nukkumaan ja sama peli jatkuu.. Sylissä nukkuu, mutta sänkyyn kun vie niin korkeintaan sen 20 min siellä nukkuu.. Ihanaa kun mieskin on aina töissä ja itse ei paskalle taivu.. Haluttais lähtee ulos tuon kanssa mutta kun oon ihan kaput ja kaikki taas vituttaa kun on niin väsy.. :kieh: Täytyy varmaan silittää miehen päätä kun kotia tulee. Nimittäin nämä viikonlopputyöt ei ole mitään pakollisia.. Yhessä kait tämä lapsi on tehty..Ärsyttää kun aina naisille sysätään kaikki vastuu lasten hoidosta. Tai ainakin nyt siltä tuntuu.. Kyllä se sitten illalla on sen kanssa, nukuttaa ja joskus käy vaunuittelemassa sen kanssa..

Kait tuo kitinä itku mitä pojalla on nyt kuuluu ihan asiaan.. Ei se varsinaisesti itke vaan niin kuin kitisee.. Lopulta yhtäkkiä saattaa nukahtaa, vaikka ensin näyttää et tuo ei kyllä nuku viikkoon.. Meillä on kitisty nyt illalla 19:00-22:00.. Asennosta saattaa olla hyvinkin kiinni herran tyytyväisyys. Osalta uskon että se on myös väsymys itkua. Kun ei se oikein mahaakaan kipristä.. Otappa noista selvää. Olis kiva kysyä sit kun se on vanhempi, vaan eipä taida ukko muistaa näitä aikoja :LOL: .. Ja ehkäpä parempi sille niin kun toisinaan tuo elämä potkii häntäkin :D :eek:

No taas tuli omaanapaa.. Pakko vaan saada ajatuksia muuallekin kuin neille seinille purkaa.. Taidan kyllä sittenkin mennä pojan kanssa ulos.. Jospas sitä piristyisi hieman..

Kiitos jos joku jaksoi tämmöstä sontaa lukea..

Rillukka ja pikkimies 5 viikkoa ja 6 päivää
 
Kiitos kaikille vinkeistä "kakkaamattomuuspulmassamme" =)
En vielä ehtinyt kokeilla mitään hieronnan lisäksi, kun neiti perjantai-iltana vääntikin sellaiset satsit ettei oo ennen täällä nähty :D

Tuitsu Me käytetään cuplatonia. Ihan hyvin se on musta toiminu ja kun tippojen antamisesta tulee rutiinia niin en oo kokenu työläänä antaa ennen jokaista ateriaa. Meillä vielä syödään tällä hetkellä suht tiheästi.

Moni on täällä kirjoitellu, et mitä enemmän vauva nukkuu, sitä paremmin nukkuukin. Voin allekirjoittaa ihan saman!
Vauva nukkui eilen 3.5h päiväunet ulkona, heräsi 16.30. Sit valvoikin muutamaa hyvin lyhyttä torkahdusta lukuunottamatta kymmeneen ennen kuin simahti yöunille. Nukuttaminen oli jälleen aikamoista tahtojen taistelua, varmaan on jo niin yliväsynyt ettei meinaa millään rauhoittua!

Miten teillä muilla nukutaan päikkäreitten jälkeen illalla? Lähdettekö vielä vaunuttelemaan vai kuinka? Voi olla et tästäkin aiheesta on ollut jo keskustelua, mutta olisin kiitollinen jos joku jaksais vielä vastata. Me lähdetään yleensä puolen päivän aikaan ulos, ollaan kävelyllä 1-2h. Mietin et kannattaisko mun aikaistaa lenkkeilyä ja käydä illalla uudestaan vai mitähän keksisin. Tuntuu et sisälle nukahtaminen illalla on vauvalle hankalaa, vaikka selkeesti tartteis iltaunetkin ennen yöunia. Jotenkin vois ajatella et kun vauva on valvonu pitkän pätkän illalla niin nukkuis yöllä hyvin ja pitkään. Mut viime yönäkin heräs ekan kerran jo 2.5h päästä. Yö olikin kaiken kaikkiaan tosi levoton ja äiti taas silmät ristissä aamulla. Yritän yön pimeinä tunteina tsempata itteeni ajattelemaan että tää on nyt tätä ja loppuu aikanaan, Välillä toimii, välillä ei.

Mut nyt me saatiin isi taas kotiin urheilukisoistaan niin mä lähden ruuanlaittoon :)

ps. Hauska huomata miten on Ella suosittu nimi, kaunis nimi onkin etten kyl ihmettele! Meillekin tulee nelikirjaiminen e:llä alkava nimi, mut ei neljättä Ellaa sentään :D

Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Jaksamisia kaikille toivottelee Petra
 
...Nyt tulee itkuvirsi, joten ohita, jos et ole kiinnostunut lukemaan... Pakko purkaa tää paha olo johonkin...

Eli kun esikoinen saatiin suht terveeksi, niin tää meidän vauva päätti sairastua... :( Meillä on vauvalla ääni ihan painuksissa ja henki vinkuu. Oltiin just lääkärissä yksityisellä vauvan kanssa. Kaikki oli sillain ok, mutta jos nousee kuumetta tai hengitys vaikeutuu, niin saatiin suoraan lähete TYKS:in lastenpolille... Voi vitalis, ett mä olen hermona. Mä tekisin mitä vaan, ett toi pikku-ihminen olis terve. Kyl kaikki yövalvomiset ja itkeskelyt kestäisin valittamatta... Ja kaikkista koomisinta tässä on se, ett mun esikoinen on tasna samassa iässä ollut nuhassa ja yskässä, kun oli pieni. Eli tähän mennessä heillä on ollut lähes samat vaivat samalla kaavalla... :kieh:

Ja mun mies... Se on jo luku erikseen... Mulla menee sen kanssa saamari hermot lopullisesti... :kieh: :kieh: Meillä olis ollut tänään hänen isoäidin synttärit, mutta mä sanoin, ettei me tulla, koska siellä poltetaan sisällä ja en halua, ett pikkuinen saa savua, kun on vielä kipeekin. No, ukko hermostui totaalisesti ja sanoi, ett voidaan mennä kaukalon kanssa bussilla kotiin, ett hän jättää meidät pysäkille.(oltiin siis just tulossa lääkäriltä) Kotiin olis semmoiset 10 kilsaa... No, eipä hän jättänyt, mut sit aloitti esikoinen hokemaan takapenkillä kuuin mantraa "te jäätte vauvan kans bussipysäkil, te jäätte vauvan kans bussipysäkil." No, itkuhan multa pääsi, kun ukko toi kotiin ja lähti esikoisen kanssa sinne synttäreille... Sit jaksoi koko ajan valittaa kuinka kalliiksi nää lapset tulee... Meillä on sentään molemmilla lapsilla vakuutus, ett saadaan varmasti takaisin kaikki...Vit...., kun mä haluan vaan, ett mun lapset voi hyvin.... :(
Mä tiedän, ett kun mies tulee sieltä takasin, niin hän on pajhoillaan ja sanoo, ettei tarkoittanut, mut kun mulle tulee paha mieli muutenkin, kun olen niin herkällä päällä ja itkulle altis vieläkin, kun hormonit on edelleen ihan sekaisin...

Niin, ja uudestaan mennään torstaina lääkäriin erikoislääkärille, joka tekee jälkitarkastuksen, kun käheyden kuuluisi olla pois jo silloin ja samalla tutkitaan toi vauvan yökkimisjuttu, kun se vaan jatkuu... Eli vauva alkaa lisämaidon annon jälkeen lähes joka kerta yökkimään noin 15-30 minuuttia maidon annon jälkeen. ihan kuin sieltä tulis jotain ylös, muttei tulekaan ja se on ihan kauheen näköistä. No, se menee ohi aika äkkiä, mut joku siellä selvästi vaivaa. :( Lisäksi tyttö on tosi kova nieleskelemään aina tunti ruokailun jälkeen...Saa tutkia, ettei ole mitään ruokatorvi tai lievää refluksi-juttua...

Tämmöistä tänne... Tuntuu, ett juuri kun iloitsin siitä, ett neiti on olut tosi tyytyväinen päivisin ja nukkunut päivisin tosi hyvin, niin sit täytyy taas tulla jotain. Öisin neiti tankkaa sit tissiä tunnin välein, mutt olen päättänyt, etten anna korviketta lisänä öisin, koska neiti havahtuu ja virkistyy, kun hänet on sitten pakko röyhyttää kunnolla ja pitää hetki pystyasennossa...

Kiitti, kun sain purkautua... Mä olen miettinyt kanssa, ett onkohan tää jatkuva pelko, ett lapsille sattuu jotain, niin jotain masennuksen oiretta.


Niin ja TUITSU mä näin unta viime yönä, ett juttelin sun kanssa puhelimessa. No, sit sä jossain vaiheessa lakkasity puhumasta mulle siinä puhelimessa ja mä huhuilin sua varmaan 15 minuuttia, mut sä et vastannut... Mitäköhän sekin merkitsee?????


Riikkuli ja pikku-neiti 5 vkoa ja 4 päivää...
 
Ihanan rauhallinen hetki täällä, molemmat lapset nukkuu =) Herra simahti vihdoin ja viimein sitteriin. Neiti taas on kuumeessa ja flunssassa ja katsoi sohvalla muumeja ja nyt simahti siihen. Nyt toivon vain että ei tarttuis tuo flunssa herraan ja munhun. Miten sitä jaksaa hoitaa kahta lasta jos on itse huonossa kunnossa? No se nähdään sitten jos niin käy.

Käytiin eilen siellä Ideaparkissa shoppailemassa ja ihana reissu oli. Herra oli kiltisti koko ajan, nukkui suurimman osan ajasta. Ainut känkkis tuli n. 100km ennen kuin oltiin kotona, mutta siitäkin selvittiin. Tein paljon hyviä ale löytöjä lapsille mm. 10e Jonathanin toppahaalari herralle ens talveks. Itselle en sitten löytänyt mitään :(

Tuohon nukkumisjuttuun täytyy kommentoida että pelkäsin ennakkoon että miten meillä yö menis kun nukkui niin paljon tuolla reissun päällä mutta yö menikin paremmin kuin koskaan. Yöunille nukahti klo 24 ja syötiin klo 5 ja 8.30. ja heräs sitten klo 11. Että kai se hyvä nukkuminen päivällä takaa hyvät yöunet myös yöllä :D

Riikkulille paljon voimia ja :hug:

Nyt täytyy lähteä tekeen jotain järkevää kuten syömään itse kaikessa rauhassa (toivottavasti eivät herää kun jääkaapin ovi aukenee :|
 
Täällä valvottu kans pari yötä pojan vatsavaivoja. On kokeiltu jumppaamista, jalkojen pumppaamista ja hierontaa. Nyt kokeiltiin kikkakolmosta: poika vartiksi tohon kohtuammeeseen kylpemään. On huomattu, että tuolle pienellekin vesi on rauhottava elementti ja poistaa sitä kipua masusta. Kylpemisen päätteeksi pieni kun hoitotasolla makoili hetken kylpypyyhkeensä päällä, niin johan tuli kakkaa oikein antaumuksella! Sitä tuli ja tuli ja tuli... ja lopulta pieni nukahtikin sen suurenmoisen kakkaamisen päätteeksi..

Vauvakuumetta silti täälläkin. Kaikesta valvomisesta huolimatta. Vielä kun uskaltaisi harrastaa seksiä muutenkin kuin ajatuksen tasolla. Alkaa pikkuhiljaa epparin jäljiltä paikatkin tuntumaan kohtuullisilta. Tänään eka päivä ilman särkylääkkeitä. Alkaa olla aika voittajaolo!
 
Heipsis

Vauvakuumeetta podetaan täälläkin, mutta silti pikkusisaruksia meidän prinsessalle aletaan suunnittelee vasta muutaman vuoden päästä :heart:

mikä onkaan ihanempaa kuin oman lapsen hymyt :D :heart: Niitä katsellessa kyllä unohtuu surut ja murheet :)

Ristiäiset olisi vajaan kahden viikon päästä :). Tällä viikolla pitäisi soittaa papille ja rupatella kuulumisia =). Kummeille on nimet jo kerrottu, että saavat kaivertaa tiedot lahjoihin - muut pidetään vielä jännityksessä :D

Mutta nyt ulkovaatteiden etsintään ja nokka kohti raitista ilmaa =)
 
Moikka!!!!

Mä olen muuten miettinyt, ett missä mahtaa shamandalie olla? Huhuu???? Ennen kävi lähes päivittäin... Tule kuulumisia kertomaan...

Täällä taasen. Sain pikkuisen vihdoin nukkumaan. Ääni edelleen paha. Ei meinaa tulla ollenkaan, se on ihan painuksissa. Voi mun pikkuista. Sain hänet just nukahtamaan... Kuumetta ei ainakaan vielä ja hengitys on ihan ok, mielestäni ainakin. Nuhaakaan ei ole pahasti... Ihmettelenkin, ett mistä tuo äänen lähteminen mahtaa johtua? Sitten, kun nukutin neitiä kantoliinaan niin koko ajan sieltä kurkusta nousi jotain ylös ja hän nieleskeli taas hirveesti ja hiukan yökki... Oletteko kuulleet siitä silent refluksista? Mä ihan oikeesti alan epäilemään, ett neidillä on sellainen ja ne hapot nousee ylös ja siksi hän yökkii ja nieleskelee... No, torstaina taas lääkärille ja huomenna on joka tapauksessa neuvolalääkäri. Olen kyllä neuvolatädille kahteen otteeseen maininnut tästä yökkimisestä, mutta hänen mielestään se on normaalia... Musta se ei oel ollenkaan normaalia, kun huomaa, ett toisella tulee selvästi jotain ylös ja tämä tapahtuu ainoastaan lisämaidon antamisen jälkeen, jota joudun kyllä päivisin antamaan pikku määriä joka aterian päätteeksi. Yöllä kun pelkästään imetän, niin tätä ongelmaa ei ole...

Ristiäiset täälläkin vajaan kahden viikon päästä ja kauhee stressi jo nyt...Pitäis majoittaa jonkin verran porukkaakin ja nyt ei vaan tunnu, ett olis voimia sellaiseen, kun koko ajan on nyt ollut jotain... :(

Miehen kanssa tapeltiin vaan lisää sitten illalla ja mä loppujen lopuksi puin ulkovaatteet päälle ja lähdin pihalle rauhoittumaan...(esikoinen onneksi nukkui, niin ei se kuullut meidän riitelyä) Mä itkin koko illan ja mies kehtas vielä sanoo, ett älä esitä!!!! Mulla oli lähellä, etten soittanut itselleni piipaa-autoa, kun mulla oli niin hirvee olo. No, sitten hän taas pyytelee anteeksi. Kyllä mä tasan tiedän, ettei hän tarkoita ja hänelläkin menee hermot, kun koko ajan on jotain vastoinkäymisiä, mutta kun niille ei mitään voi ja täytyy vaan yrittää elää niitten kanssa...

Täällä taas tissiteltiin tunnin välein koko yö... |O Yönhän pitäis olla parasta maidonnostatusaikaa, mutta mä olen niin väsynyt ja stressaantunut, ettei mulla maitoa enää tule niin hyvin...ikävä kyllä... :(

Ulkona mitä ihanin ilma eikä pääse sinnekään. Esikoisella siis videopäivä tänäänkin... Mä en ole keskiviikon jälkeen liikkunut täältä kotoa kuin anoppilassa käymään. Muuten olen ollut kotona ja eilen siellä lääkärissä... Jos tänään pääsis miehen töitten jälkeen edes lenkille tai jotain niin pääsis hetkeksi ajattelemaan muutakin kuin lapsia ja heidän sairaana olemistaan... Ei ole niin ihanaa tällä hetkellä... :| Nio, kaipa se tästä. Kunpa vauva tulis nyt kuntoon eikä enemmän kipeeksi, niin helpottais paljon tää omakin lo, kun ei koko ajan tarttis olla näin huolissaan...

Riikkuli ja pikku-neiti 5 vkoa ja 5 päivää
 
Riikkuli :hug:
Meillä ihan samanlaista, tapellaan aina kun kunpikin on tosi väsynyt.
Tommosta se nyt on, mä aina vaan mietin että kyllätäätästäkyllätäätästä.
Inhaa kun aattelee että menis nyt nopeesti tää pikkuvauva-aika, kun kuitenkin sen kokee vaan kerran elämässä. :'(

Eilen illalla vauva nukahti itse sänkyyn ilman mitään huutoa. Lutkutti tuttiaan varmaan 45 min, mutta nukahti sitten ja nukkui melkeen kuusi tuntia ekalle syötölle. ja mitä mä tein, en ainakaan nukkunut. :headwall: Eka ressasin että herää ja rupee huutaan mahaansa, sit ootin että milloin syö ekan kerran ja nukahdin vasta kolmelta kun vauva oli jo koisannu neljä tuntia.

Voiko noi kuplatonit tehota noin nopsaan, eilen aloitettiin ja illalla vauva oli niin rento ja ei kipristelly yhtään.
aamulla oli kakka vähän tiukassa, mut meillä useesti on, ja tulee vasta vaunupäikkisten aikana.
laitoin ulos nukkuun vaikka pakkasta on 6 astetta. sillä on villavaatteet, ulkopuku,makuupussi ja se on vaunujen toppapussissa ja viltti vielä päällä.
Tarkeekohan. :D

Vai uneksitaan musta jo? :LOL:
 
Joo missä Shamandalie??

Riikkulille iso :hug: ja ihanaa Tuitsu et vauva nukkunu yön.. Voi kun saisit itsekin nukkua kun vauva nukkuu..

Viime ilta tai päivä meni itkiessä.. Laskin et poika nukkui eilen vain 12h.. Liian vähän tuon ikäselle nassikalle :| .. Nukutus tosi piukassa. Lopulta nukahti mun kainaloon.. Pää oli mun käden päällä, eli hieman kohoasennossa.. Sängyssään nukkui sitten kuudesta, mutta heräsi noin ½tunnin välein itkemään ja kun nostan syliin niin nukahti heti ja taas sänkyyn ja ½ tunnin päästä sama peli.. tätä jatkui 10:30 ja kerran se siinä välissä soi.. Nyt on nukkunu 20min..
Anoppikin kävi eilen just parahimpaan itku aikaan. Totes että totta sä saat nukkua.. Minä, että mitäpä luulet?? Miten nukut kun oot yksin ton kanssa ja se itkee..

Itselläkin harmittaa, että ootan että tuo lapsi on jo muutaman kuukauden ikäinen.. Tämä aika on niin ainutlaatuista ja kestää hetken, mutta väsymyksen keskellä ei jaksa ajatella aina..
Tuitsu: Käytiin pojan kanssa eilen vaunuilemassa ja se nukkui vielä vaunu lenkin päälle ½ tuntia ulkona. Päällä oli villavaatteet, toppapuku, päällä kaksi villa vilttiä ja makoili vielä paksun lampaantaljan päällä.. Pakkasta oli -15 ja niska ja nenän pää oli ihan lämmin kun nosin vaunuista..

Luin muuten netistä, että vauvat itkevät eniten 6 viikon ikäisenä.. :eek:

Rillukka ja pikkumies 6 viikkoa
 
Jospa itsekin taas kirjoittelisi kun neiti nukkuu. Yöunilla vielä :) meillä kun mentiin nukkumaan neljän aikaan yöllä... Kyllähän tuo nukahti moneen kertaan tissittelyn päälle mutta heräsi aina vaan ja aina vaan.. mietin jo neljän aikaan että näinköhän menee koko yö mutta sitten vihdoin simahti ja söi tuossa kahdeksan jälkeen... kohta varmaan herää taas syömään.

Illat meillä on vaihtelevasti rauhoittuneet. Ihan sellaista huutokonserttia ei oikein ole enää ollut mutta hereillä neiti on sitkeästi ja kitisee, tai sitten just tuota että nukahtaa ja herää moneen kertaan. Tissiä tankkaa ahkerasti kunnes sitten vihdoin vie uni voiton. Onneksi nukkuu kunnolla sitten kun vihdoin nukahtaa oikeasti...

Otettiin se rotavirusrokote ja luulen että pari päivää on ollut sen aiheuttamaa päiväkitinää myöskin. Mutta ei onneksi sen suurempaa. Ja ruokakin näyttää maistuvan entiseen malliin. Täytyy vaan toivoa että se rokote sitten auttaa jos se rota tännekin syrjäkylään sattuu eksymään. Tehoste sitten kolmen viikon kuluttua...

Vaippailusta pitää sen verran sanoa että oon tyytyväinen kun meillä alkaa tuo kestoilu sujua mukavasti. Vaatteita ei oo menny pyykkiin parin ensimmäisen kokeilun jälkeen :) Eikä se niiden pyykkääminenkään vielä ole alkanut hermoja koettelemaan. Yökestoilua en vielä oo uskaltanu aloittaa kun neiti nukkuu vieressä niin sinne jos vaippa falskaa niin petaria ei saa pestyä.. ja kun vaippaa en ala vaihtamaan yöllä vaikka ois miten monta tuntia päällä, kun neiti kerrankin nukkuu niin en kyllä ala herättelemään...

tyttö heräsi tässä välissä ja piti käydä tissittelemässä ja aamupesulla.. ja voi riemua, neiti söi ensimmäistä kertaa sitten synnärin ilman rintakumia *tuulettaa* ja sai riepu vielä maitosuihkut naamalleen kun minä runttasin tissiä ja yritin osua suuhun ja neiti pyörittää päätä minkä kerkeää :D Ja kuuluu tuossa taas pylly rutisevan, mukavahan se on puhtaaseen vaippaan...

On tämä vaan niin ihanan hyvällä tuulella aina aamuisin, tuolta kun heräilee ja toivottelen hyvät huomenet niin leveät hymyt saa palkaksi :)

Nyt en osaa erikseen kommentoida mitään kenellekään mutta paljon haleja ja voimia niille jotka niitä kaipaavat, kyllä se tästä vielä riemuksi muuttuu =)

Täällä ulkoilut olleet minimissä kun tuo pakkanen vaihtelee aika rajusti.. eilen oli -27 ja nyt taas näyttää kiristyvän kun aamulla oli vaan -10 ja nyt jo -15... tuskin siis ulkopäikkäreitä tänäänkään... :(

Tässä meidän yökukkuja


 
Täältäkin luvassa valitusta :whistle: :ashamed:

Meillä oli miehellä veli kyläilemässä lauantai-iltana... ottivat sitten muutaman kupposen väkevämpää. Eihän siinä muuten mitään, mutta vauvalla olikin ylläriylläri just samana iltana kaikkein pahin itkukiukkujakso, mitä ikinä aikasemmin. Ja mä en tietenkään voinut vauvaa antaa miehelle hetkeksikään... jotenkin itsellä sellainen asenne, että jos ottaa, niin sitten ei tarvii tai lähinnä saa vauvaan koskea! Kanniskelin ja yritin kaikin tavoin parannella pienen oloa 21-01.30. Vauva heräs ekalle syötölle kolmelta ja ehin sitä ennen nukkua varmaan max tunnin. Seuraavalla unipätkällä nukuin pari tuntia ja sitten alkoikin vauvan normaalit aamukähinät... eli 6 aikaan tulee yleensä poikkeuksetta meidän sänkyyn "nukkumaan", mutta vaatii lähes koko ajan tissiä/silittely/heijaamista, joten eipä siinä enää nukuta! Kasin jälkeen noustiin sitten ylös ja itellä samanlainen "krapulainen" olo kun joskus yötöiden jälkeen. PUmppu hakkaa ja silmät seisoo päässä. Mies ssitten kympin aikaan kömys ylös ja ehotti, että mee nukkuun... vaan kun mulla ei oikein tuo uni tuu päivällä, vaikka miten ois väsyny |O :'(

Päivällä mies kyllä sitten vahti vauvaa, mut tämä akka vaan makas sängys... ajantajusta ei mitään käsitystä ja nukuttuakaan ei saanu. Tuli jo sellanen olo, että miehellä ja vauvalla olis helpompaa jos ite vaan katois. Eipä tarvis miehenkään kuunnella jatkuvaa valitusta väsymyksestä ym.

Nyt kuitenkin paljon parempi mieli ja nukutuksi saanu vähän jo yöllä paremmin!!! Eiköhän tää taas tästä iloksi muutu :ashamed:

Ristiäisistä ... onko teillä muilla ollut/tulossa isot ristiäiset? Meillä siitä miehen kanssa vielä pientä kinaa... mun mielestä väkisinkin tulee kutsutuksi n25-30 henkilöä ja mies haluis paljon pienemmät juhlat... Mut meidän isänpuolen suku vähän sellasta, että tulee melkeinpä kutsumattakin... eli jos ristiäispäivän joutuu jollekkin mainitseen, niin olettavat suunnilleen olevansa kutsuttuja... ja luonteeltani oon vähän sellainen, etten kehtaa sitten sanoo, et "ristiäiset on 9.2, mutta te nyt ette kyllä oo kutsuttuja..." On tää niin vaikeeta!!!

Kiekura ja Poju 5+6
 

Yhteistyössä