Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Joulukuun vauvat


23.11
MM- ja tyttö (38+6, 3340g, 49 cm)


30.11
polka ja poika (3830 g, 52 cm, rv 39+5 )


1.12
Suzyco ja Alisa (rv37+6, 3220g, 49cm)
Mötkylä ja poika (rv 39+3, 3350g, 49,5 cm)


3.12
Porsche & Nanna (3310g 49cm)

5.12
hippula ja poika (4200g ja 51cm)

6.12
Joulumami ja Laura (klo 19.07 (3410g, 49 cm, pipo 34,5cm)


7.12.
Asrai ja poitsu (rv42, 4335 g ja 53 cm, klo 12:16)
menninkäinen & "ti-ti-uu", (rv 40+1,3880g ja 50cm)
Aries ja poika (3880g ja 52 cm)

8.12
vanessa ja ella-adele (klo 05.19. 3026g 47,5cm)


10.12.
Landir + tyttö (41+1, 2780 g, 49 cm)
peppi+poju (rv 41+0, 4040g, 53 cm, klo 23.52.)


11.12
apa ja poika (rv 37 3090g 49,5cm)
Shamandalie ja Noora (rv 40+1, 4735g ja 52cm, klo 20.20)


12.12.
pinkeiju+keijukaistyttö (rv 38+2, 2670g, 46.5cm, pipo 32,5cm)


14.12
Veeruska -81 ja tyttö (rv 41+4,3435 g ja 49 cm)
Saparo+Niko (39+0, 3740g, 52cm, klo 5.27)
Elmeri ja Ella (40+1, 3410g & 49cm)


15.12
mirsu ja eemil rv 40+6 3830g 57cm.


17.12
rillukka ja poika (rv 38+6, 3030g ja 49cm klo 7:27)
Tuitsu ja Ella (rv 41+6 3345g, 51 cm, 37 cm pipa)


18.12
Liinuli84 ja Miro (rv39+5 , 3044g, 47cm, pipo 34,5cm )
Kiekura ja poika (3814g & 52cm, klo 9.18, rv 39+6)

19.12
Riikkuli ja tyttö (rv 41+3, 4450g ja 54cm klo 16.40)

20.12
Lumienkeli ja tyttö (rv 39+5 3380g 48cm)


21.12
Oisku ja poika (rv 40+1, 2870 g, 50 cm)
Vetiver ja poika (rv 42, 3600g, 52cm)
Äitiliini75 ja tyttö ( rv 41+0; 4 350g, 53 cm; 34,8 cm; klo 03.05)

22.12
Myrskynmerkki ja tyttö (40+2, 3560g, 49cm)


25.12
Helkky- ja tyttö (rv 40+3 3912g 52cm )
Riinuska ja Minttu (rv42+2 53cm, 3260g, 33cm klo 4.23 )

27.12
Minky ja poitsu (rv 41+1, 3985g, 53cm, pipo 36,5cm)
Anni76 + tyttö (39+5 3490g/51cm)


28.12
Maija80 ja poika (rv 39+5 3595g ja 50cm ja pipo 36)
liplap ja poika (rv 41+6, 4240g ja 54,5cm, pipo 36cm)
lilleriina ja tyttö (40+6, 3280g, 50cm. 34cm)


31.12.
Vesseli-80 ja poika (rv 40+6 3845g 53cm)


1.1.
Kiia ja Kalle (3560cm 51cm klo 5:19)
minimi + tyttö (41+1, 3250g, 50cm, pipa 33)

10.01.
enkuli ja poika (rv 41 + 6 3350g 50cm. )


15.1
Mafiamamma ja tyttö (rv 42+4, 3610g ja 51,5 cm klo 16.08 )


Tyttöjä: 22
Poikia: 20

 
Vissiin taas jumitti toi eka ketju...? :kieh:

Riikkulilla ollut jännät paikat, huh. Onneksi nyt kaikki hyvin. :)

Taas on palsta muuttunut, just kun vanhaan ehti tottua... :kieh:

minimi muokkaan sun tiedot, kiitos viestistä. :flower:

Me oltiin eilen 2kk neuvolassa, kivasti oli neiti taas kasvanut. Nyt oli 59,8cm ja 6220g. :) Ihan normaalisti kasvanut ja kehittynyt, kuukauden päästä sitten uudestaan. Kirjoitti neuvolan täti korttiin että "kova tyttö nukkumaan". :LOL:

Eipä mulla kummempia ole, joten koitan nyt tutkia ja tutustua tähän uuteen palstaan...
 
Kopsattu tuosta toisesta minkä ehdin aloittaa :D millähän sen saisi pois, ei se ainakaan ottanu mun viestiä sieltä pois vaikka yritin poistaa....

Mikähän tossa meidän ketjussa tätä foorumia ärsyttää kun se menee koko ajan jumiin? :kieh:

Nyt ei viitsi odottaa päivätolkulla vaan alotan suosiolla uuden ketjun...

Tänne ei mitään kummempaa uutta. Viikon itkuttomuuden jälkeen sunnuntai-iltana huudettiin taas tunti yhteensoittoon ja pylly punainen kuin paloauto. Tulin siihen lopputulokseen että neiti reagoi viikonloppuna syömääni kalaan jota tuli syötyä sekä la että su. Pari päivää peppu punoitti ja meni sitten ohi, nyt neiti on taas oma itsensä.

Neuvolassa tänänään:
Paino 4960g (olin varma että viisi kiloa ois jo rikki) =)
Pituus 57cm
Pipo 39 cm

Rotarokotteen toisen osan sai tänään. Voinnissa ei nyt mitään ihmeellistä. Täysimetyksellä mennään.

Jännittää nyt jo, ensi viikolla ois tarkotus lentää mummolaan Lauran kanssa. Onneksi matka Rovaniemeltä Helsinkiin kestää vaan reilun tunnin niin ei ole kovin pitkä tuska kanssamatkustajilla jos neiti päättää huutaa koko lennon ajan... no mitä sitä murehtimaan etukäteen :)

Nyt kakkajuttuja =) Ollaan tultu siihen tulokseen että se kakkatykki on kyllä osuva nimi näille pienille... Tänään vaihdoin vaippaa ja neiti köllötteli ilman uutta vaippaa, suihkasin Ceridalit pyllyyn ja siitäkös ilo irtosi ja neiti ruiskasi kakat sellasella paineella että lensi melkein eteiseen saakka, just ehdin hypätä sivuun niin etten saanu päälleni kuin vähäsen vaan... Meillä hoitopöytä aika lähellä ovensuuta kylppärissä ja melkeen kynnykselle saakka lensi. Kyllä nauratti kun siellä siivosin :)
 
Ärsyttävää, että tää meidän ketju aina jumittaa :headwall: .

Joulumami: Kumman rotarokotteen te otitte?

Kuinka paljon teidän vauvat pulauttelee? Mun uusin neuroosin kohde on refluksi... Neiti pulauttelee aika lailla ja oon huolissani, ettei vaan olisi refluksia :( . Nyt kun neidin maha toimii ja ne huolet on historiaa, piti kehittää sitten tällainen huoli tällä kertaa |O .
 
Kiitos Shama, olis tosiaan ollut jännän mallinen lapsi meillä jos päänympärys olisi ollut isompi kuin koko lapsen pituus... :LOL:

Ehtiköhän kukaan vastata tonne toiseen ketjuun vauvajoogasta/-jumpasta tai muskareista, lähinnä Hgin seudulla? en ehtinyt tarkistaa ennen jumia.

Pulauttelua täällä ollut mielestäni tosi vähän (0-3x/pv), alkoi oikeastaan vasta kun rintakumi jäi pois eli saanee maitoakin sitten enemmän? Tosin alusta alkaen on yskähdellyt silloin tällöin jopa nukkuessaan, ja siihen usein liittyy nieleskelyä ja jonkin asteista refluksin poikasta, mutta sen verran harvakseltaan on etten ole ehtinyt hermostumaan.

Lääkäri sanoi silloin "huutotarkistuksessa", että jos on paljon pulauttelua, voisi antaa Gavisconia, sakkauttaa maitoa jotenkin, ei tule niin helposti ylös tms. Muistelisin että annos oli 2ml/kg mutta kuulostaa hirmu isolta määrältä ja pakkausselosteessa lukee että lapsille vain lääkärin ohjeen mukaan, kannattaa siis kysyä vielä ihan lääkäriltä...
 
:headwall: tottakai se ktju jumittaa kun sain pitkästä aikaa aamulla viestin sinne väsättyä :headwall: ja senkin kirjoitin kolme kertaa ennen kuin onnistui ja nyt en saa sitä kopioitua tänne :headwall: No kirjoitan samat kuulumiset uudelleen jos jotakuta kiinnostaa...

Ristiäisiä meillä vietettiin lauantaina ja poitsun nimi virallistettiin Niko Valtteriksi :heart: Poitsu makas kasteen ajan tyytyväisenä kummin sylissä ja hymyili vain kun vettä päähän laitettiin =)

Alkuviikosta meillä oli 2kk neuvola ja komiasti oli poika kasvanut nyt 60cm ja 5,8kg. Just tuossa totesin että 62cm bodyt saadaan siirtää jo kaapin perälle kun ei tahdo mahtua päälle enään, pitkäselkäinen tuo meidän poitsu.

Nukkumisesta sen verran että meillä mennään nukkumaan klo 23. Tissitellään makuullaan ja ei nukahda siihen mutta väsähtää. Sitten makoillaan kasvot vastakkain niin että mulla silmät kiinni niin simahtaa siihen sitten alta 15min. Tärkeää on itse maata silmät kiinni muuten alkaa seurustelu. Yöllä syödään kaksi kertaa.

Mitähän muuta mä kirjoitinkaan sinne toiseen ketjuun, no käykää sieltä lukeen jos se joskus aukeaa.....

Käytiin päivällä kaupungilla shoppailemassa ekaa kertaa vaunujen kans ja hyvin reissu meni. Syötiin Hesessä esikon kans ja poitsu nukkui autuaana vaunuissa. Ostin poitsulle NUKin tuttipullon ja testattiinkin äsken se niin onnistui syöminen siitä paljon paremmin kuin Ainun tutilla.

Nyt pitää keskittyä Salkkareihin :wave:

Saparo + Niko 2kk
 
Heissan :wave:

Pitkästä aikaa minäkin rustaan jotain. Meillä oli tänään jälkitarkastus ja hienosti on poitsu kasvanut! Mitat 5500g ja 62cm ja ikää on 6,5vkoa :D Itsellänikin kaikki reilassa, papa-kokeessa pitää vielä erikseen käydä myöhemmin.

Ristiäiset on tulevana viikonloppuna anoppilassa, eipähän tarvinnut tällä kertaa itse stressata valmisteluita ;) Toki mun on muistettava ottaa mukaan kastemalja, ja -puku ja miljoona muuta asiaa... Ja esikoisen synttärit oli viime viikonloppuna, joten ilman leipomisia en päässyt :whistle:

Tuosta pulauttelusta ja refluksista ollut puhetta. Meidän poju ei kovin paljon pulauttele, mutta välillä taitaa nousta maito takaisin nieluun, kun tavallaan kakoo ja haukkoo henkeään kamalan vinkunan säestämänä. Huippu kuvaus, vaan en nyt osaa muutenkaan selittää :ashamed: Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Pikku-ukon unenlahjat on periytyneet selvästi isältään. Päivät nukkuu ja illalla kukkuu, joskus liiankin kanssa. Normaalisti yöunille mennään 21-22 ja poika nukkuu 6-8h pätkän ennen ensimmäistä syöttöä. Toki on näitä öitä jolloin homma ei mene putkeen, silloin herätään puolilta öin itkeskelemään ja roikkumaan tissillä ja vihdoin sammuu yliväsyneenä kahden-kolmen aikaan. Silloin äiti on vähän väsynyt |O Vatsavaivat ne yleensä valvottaa.

Esikoinen nukkuu ja pikku-ukkokin on rauhassa tuossa kopassaan, nyt onkin sitten aikaa itselle ;)

-liplap ja pikku-ukko
 
Alkuperäinen kirjoittaja liplap:
Tuosta pulauttelusta ja refluksista ollut puhetta. Meidän poju ei kovin paljon pulauttele, mutta välillä taitaa nousta maito takaisin nieluun, kun tavallaan kakoo ja haukkoo henkeään kamalan vinkunan säestämänä. Huippu kuvaus, vaan en nyt osaa muutenkaan selittää :ashamed: Kuulostaako kenestäkään tutulta?
Tiedän tismalleen, mitä tarkoitat =) . Meillä sama juttu heti syötön jälkeen, kun nostan olalle. Mutta lisäksi pulauttelee aika lailla. Ehkä syötän liikaa, mutta jos kerran haluaa syödä, niin enhän minä nyt nälässäkään pikkuista pidä :/ .
 
Moikka,jos annat pulloruokaa niin keitäppä siihen joukkoon kauralimaa.Keitä kaurahiutaleita paksuhkoksi velliksi ja siivilöi ja laita maidon joukkoon,sillai se tulee pksummaksi ja ei pulauttele niin helposti.
 
Hei!!

Vihdoinkin pääsee koneelle.. Tässä ollut vaikka ja mitä. Pojulla oli sunnuntaina ristiäiset ja sunnuntaina meillä alkoikin semmoiset huutoitkut, että huh huh..
Johtunee varmaan Rotateq rokotteesta jonka poika sai torstaina. Lievähköä ripulia ollut sunnuntaista asti ja piereskelee koko ajan. No nyt sain nukkumaan puol kasi ja nukkuu samoja unia.

Kaikkea en muista kommentoida, mutta mitä mielessä liikkuu niin ainakin ne..

nukutuksesta... Hyvin usein syliin.. Viikon oli itkuskelua ja nukkumaan päästiin vasta 00:00-2:00 ja silloinkin syliin nukahti.. yleensä saa kanniskella aika urakalla. Tissille ei nukahda tai nukahtaa, mutta valpastuu siitä aika helposti. Yöt kyllä on mennyt 10 h nukkuessa ja välillä syödään, silloin ei tarvitse pahemmin nukuttaa *kop kop*..
Tänään teki temput ja nukahti meidän synkyyn kun kiedoin omaan peittoonsa jo puol kasi..
Ekan pätkän nukkuu omassa sängyssä ja loppu yöksi nostan meidän viereen nukkumaan, kun syönti siinä paljon hempompaa..

pulauttalusta.. poika pulauttelee mielestäni vähän.. Pikku pukluja tulee aina syönnin päälle ja joskus isompikin satsi, mutta tyytyväinen on senkin jälkeen. Puklu on tosin joskus sellaista kokkareista..

Mulla maito on semmoista ns.vesilitkua. Saakohan vauva tarpeeksi ravintoa siitä?? onko muilla samaa havaintoa..

jahah tissikiskaa kutsutaan..

Rillukka ja Jussi 8 viikkoa + 2 päivää
 
minäkin ilmoittaudun mukaan

tyttö 28.12.07 (40+6, 3280g, 50cm. 34cm)

oon käynyt aina lukemassa teidän kuulumisia mut sit ku olen kirjoittanut niin sivulle ei oo päässytkään.

tyttö on kiltti, ei turhia kyllä itke. nyt vaan sai räkätaudin, kun jouduin imetyksen lopettaan antibiootti kuurin ajaksi. eli sama räkätauti vaivaa mua vieläkin joka tuli jo ennen synnytystä. siitä seurasi korvan lukkoon meno ja loppujen lopuksi se puhkaistiin ja lääkäri imi sieltä räkää, ei märkää. toinen lääkekuuri nyt menossa ja tuntuu ettei vieläkään ole ohitte.

ristiäiset oli sunnuntaina. ne vietettiin kotona. neiti oli kiltisti koko toimituksen ajan. nimeksi sai milla.

nyt kahville ennen kuin neiti herää.

lilleriina ja milla 6 viikkoa ja 6 päivää
 
Joulumami: Mullakin näkyis olevan reseptissä tuo sama. Hyvä jos ei mitään ilmennyt - toivottavasti ei meilläkään sitten kun se otetaan :saint: .

Loistava unirytmi sai eilen takapakkia, kun neiti oli ihan superlevoton 02 asti. Sätki käsillään ja potki jaloillaan. Ei itkenyt yhtään, mutta ei siinä hälyssä itsekään nukkua voinut :eek: . Mulle nuo pitkät valvomispätkät aiheuttaa tuskaa. Herään ilomielin sen 2-3 krt syöttämään, mutta pitkä valveillaolo saa mut jännittämään, että mitä jos valvotaankin koko yö.
Onko muiden vauvat tässä iässä (8vk) olleet levottomampia kuin yleensä? Meillähän on neiti tähän asti nukahtanut sänkyynsä syötön jälkeen kun vaan on laskenut hänet sinne n. klo 22-23.00. Ilman hyssyttelyä, heijausta tms. Tutti suuhun vaan ja hän on alkanut nukkumaan. Mutta en tiedä mitä nyt tapahtui |O . Voihan se siitä takaisinvirtauksestakin johtua... :/ Kun vaan tietäis kuinka paljon pulauttelua on vielä normaalin rajoissa...

Niin ja hyvää ystävänpäivää minunkin puolestani :hug: !
 
Joo hyvin sopi se rotarix meille, ainakin ensimmäinen annos, saa nähdä miten tämä toinen vaikuttaa :)

meillä tapahtui ihme, neiti heräsi tuossa yhdeksän aikaan aurinkoisena niinkuin nyt monena aamuna. siinä syötiin, käytiin aamupesuilla, sitten äiskä söi aamupalaa ja taas mentiin tissittelemään ja olin varma että neiti nukahtaa. No eipä nukahtanut vaan vielä valvoskeli tuossa. Laitoin tytön lattialle viltin päälle ja mobilen pöydänjalkaan kiinni, siinä köllötteli väsyneenä ja katseli mobilea ja minua kun laitoin takkaan tulet. Otin sitten hetkeksi syliin ja neiti meinas simahtaa niin päätinpä koittaa laittaa omaan sänkyynsä unille. Vein tytön sänkyyn, tutti ja lahjaksi saatu unikissa kainaloon ja mobile sänkyyn kiinni ja musiikki päälle, ja avot, sinne nukahti :eek: Nukkunut kohta jo varmaan tunnin. Rauhassa pääsin suihkuun ja sain rasvata ja puunata kunnolla ja vielä saa rauhassa tässäkin olla. Hämmästyttävää. Muutenkin on jotenkin tyttö rauhoittunut, iltaisin ei tarvitse kanniskella pahemmin ja nukahtaa yöunille helpommin kuin aiemmin *koputtaa päätä* Toivottavasti sama meininki jatkuu kun mennään mummolaan ja veljen luokse kyläilemään :D

:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille virtuaaliystäville! :heart:
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ NAISET! :heart:

Liplap: Meillä on juuri tommoista melkein joka ruokailun päätteeksi ollut. Sitten kun kunnolla röyhyttää niin ei tuu niin pahana... Ja meillähän oli tuo refluksiepäily. Tyttö oli ihan p :snotty: h-rekisteröinnissä asian takia...

Tänään saatiin tulokset... Meidän Pinjalla EI ole refluksi-tautia... :D Mä olen niin onnellinen. Ph-mittausten tulokset normaalit, joten ei tartte lääkitystä nyt... Ihanaa... Se vaan on jotain normaalia takaisinvirtausta... Että näin...

Meillä neiti nukkuu terassilla vaunuissa, vaikka ulkona on ihan sairaalloinen tuuli... Mutta kun ei sisälle nuku... Onneksi on tuulensuojat yms paljon vaatette, niin kaipa hän tarkenee...

Sätsyli: Musta tuntuu kanssa, ett meidän neiti on varsinkin öisin ollut nyt tosi levoton. Tosin en ole varma, ett onko hänelle se hammas tulossa, kun joku nysty tossa alhaalla pilkottaa. Yöllä söisi koko ajan, jos vaan antaisin. Tungin tuttia epätoivoisena pari kertaa suuhun, mutta kun ei kelpaa kuin tissin lutkutus yöllä... :kieh: Ja nälkä ei varmana ollut, kun tankkasi koko illan...

muuten on kyllä todella hyväntuulinen neiti ollut viimeiset pari viikkoa. :D Aamulla ensimmäiseksi saa niin ihanan hymyn... Voisiko paremmin päivä alkaa...

Rillukka: Mulla on kanssa sellasta vesimaitoa, mutta jos poikasi kasvaa normaalisti, niin tottakai hän saa myös sitä ns, rasvaisempaa takamaitoa. Mulla neiti kun ei malta juoda, kun tuon sokeripitoisemman etumaidon ja kun suurempi heruminen loppuu, niin tissi ei enää kelpaa, ei vaikka kuinak yritän ja väännän ja käännän, sitten joudun antamaan joka syötön päälle hiukan korviketta. Paha tapa, jonka omaksui alusta asti. Jos en olisi antanut alussa korviketta, vaan luottanut omaan maidontulooni, koska kyllä sitä sieltä tulee, niin ei olis tarvinnut korviketta antaa... :kieh: Nyt onkin vaikeempi opettaa pois pullolta...

Tänään miehen kanssa kahdestaan jäkismatsiin ja aion kyllä hyvällä omallatunnolla juoda yhden siiderin... Olen sen mielestäni ansainnut ja kylläpä olen siiderin makua kaivannutkin. Raskausaikana join tuota alkoholitonta ihan kyllästymiseen asti... Nyt aion ottaa ihan holillisen yhden... :D

Riikkuli ja Pinja 8 vkoa ja 1 päivä...
 
Hyvää ystävänpäivää!

Tänään jälkitarkastuksessa ja kaikki normaalisti, hormoonikierukkaan päädyin sitten. Varma ja vaivaton.

Muten mitään kummempaa, elo tasaantunut, niin vauvalla kuin mun pään sisällä. Se parhaiten nauraa kellä parhaat lääkkeet. :D
Koliikit on näköjään mennyttä aikaa ja tytöstä on tullut hyväntuulinen ja jopa ihan ittekseen nukahtava.

Ja meilläkin on nyt sitten seksiä harrastettu. Kun tyttökkin on omassa sängyssä ja ihan ystävän päivän kunniaksi. Tuli vaan mieleen siitä touhusta Asrain patonki porttikongissa kuvaus... :/ Toivottavasti palautuu kun liikunnat aloitetaan taas. Jumppakortti aktivoituu taas ensikuussa.

Joko teillä pysyy päät pystyssä mahalleen. Meillä pysyy, vaihtelevasti. eilen pysy pitkään ja sit kuulu "kops" ja itku tuli...
Ilkeä äiti kun mahalleen laittoi.

Tuitsu ja Ella 8 vkoa ja 4 pvää
 
ainiin. Yöt on nykyään yhtä syöttöä. Tyttö lussuttaisi neljäkin kertaa yössä. Kitisee ja annan tissiä ja nukahtaa melkeen heti ja siitä maha täyteen tule. :headwall:

Voisko olla jotain läheisyyden hakua kun on omaan petiin joutunut?
 
moi!

meillä alkanut nyt hirveet mahavaivat, jotka on outoja.. poika huutaa iltasin kahen vikan syötön jälkeen. pieree ja huutaa. nukahtaa ja herää taas masuvaivoihin. sit eilen söi vikan kerran vähän 12 jälkeen, otin tissin pois suusta ja laitoin tutin niin siinä sit vähän aikaa ähkäs mahakipua ja nukahti. mä en tajuu.. selvästi maha vielä kipee, mutta sit rauhottuu siinä mun vieressä kun hyssytän ja pidän tuttia suussa. sama juttu aamulla, ei ala ollenkaan itkeen vaan rauhottuu tutilla ja hyssyttelyllä vielä nukkuun. huomenna mennään taas vyöhyketerapiaan jos siitä olis apua.

pulauttelusta olitte puhunut, meillä kans poika sillain nieleskelee ja vinkuu aina syöttämisen jälkeen ja pulauttelee tosi reilusti. mä oon aatellu, että se johtuu siitä kun syö niin paljon.. tiedä häntä.

hyvää ystävänpäivää :heart:
 
Terve naiset!

Hyvää Ystävänpäivää!!

Täällä kovasti keskustelua tosta pulauttelusta,meillä se myös jatkuu. Tyttö syö edelleen sillä tohina-tyylillä,sitten päälle ährää ja kitisee. Pulauttaa just juotua maitoa ja sitten rauhottuu hetkeksi. Pulauttelu jatkuu sitten vaihtelevasti pitkin päivää,välillä tota tuoretta maitoa ja välillä pahanhajusta kokkaretta. Paitoja menee parhaillaan se 5-6/päivä :/
Edelleen oon vähän huolissani minäkin että onko toi normaalia mutta kun se neuvolalääkäri ei huolestunu ja paino noussu niin kait se sitten on ok.
Vähän yskii edelleen..säälittää kun nukkuis ja sitten herää yskimään. Välillä sitten sen päätteeks pulauttaa,ei aina. Yskiiköhän kenenkään muitten vauvat?????

Tytöllä on kanssa yöunet lyhentyny ja on päivisin hereillä. Joinain iltoina on jopa 6 h hereillä,ottaa pieniä 5-10 min torkkuja vaan. Aamupäivät nukkuu pari pidempää sessiota. (1-2h)
Mä olin niin onnessaan viime ja toissa viikolla kun nukku tosiaan jopa sen 8 h syömättä mutta ei sitä kauaa kestäny. Nyt nukahtaa 23.00 aikoihin ja herää 04.00-06.00 välillä syömään mutta yleensä oon tuttia antanu muutamaan otteeseen ennen sitä jo.

Mä oon itte tosi väsyny nyt..mulla on varmaan se syvin univaihe silloin kun tyttö herää syömään ja niin väsy oon ollu että tungen sitä tuttia vaan enkä jaksa/tajua pulloa nousta lämmittämään. Jos sen nousis heti tekemään niin ei ois niin katkonainen yö mutta oon vaan jotenkin niin sekasin väsymyksestä että ei tajua. Viime yönä mietin että helpompaa olis kait jos imettäis,nostais vaan tissille. Mutta näin meillä.

Huomaan itestäni kanssa että että ne "perushormoonit" alkaa jyllämään päivä päivältä enemmän. Menkkaolo ollu pitkään ja nyt pari päivää taas rintoja särkeny eikä se maitoa kyllä enää ole. Muutenkin nyt on sellanen ärsyttävä väsymys,päänsärkyä ja oon tasasesti pahalla päällä :kieh: Ei oikeen nappaa mikään ja tuntuu että päivät on aina vaan tätä yhtä ja samaa: siivousta,lapsia,siivousta,itkua,hälinää ja jatkuvaa heilumista joka paikkaan. Ite ei ehdi syömään ja välillä on niin hektistä että huomaa pidättäneensä pissaakin tuntikausia kun ei edes muista vessassa käydä.
No..onhan niitä hyviäkin päiviä toki. Vali vali..mä oon taas yks myrskynmerkki. Parisuhde on koetuksella taas..yhteistä aikaa ei ole. Mua harmittaa se ja kaipaan pitkiä keskusteluja,vitsailua,kainaloa ja hellyyttä. Lähikuukausina ei pahemmin mitään niistä ole ollu eikä mies niitä kaipaa niinkuin minä. Juntti. :kieh:
Seksiä sentään harrastettu pariin otteeseen..ihan ok mutta outoa se oli taas. Vähän pelkäs että millanen messuhalli se alapää on kun kolme oon synnyttäny. Mutta ok se oli eikä ole siellä mitään ongelmia,parantunut ja palautunut on ;)

Takas vauvoihin: nukuttamisesta. Tyttö nukahtelee vaihtelevasti syliin ja onneks sänkyyn tai sitteriin. Kanniskella ei ole pahemmin tarvinnu mutta sitä on usein että tyttö syö ja syö ja sitten nukahtaa,mä laitan nukkumaan ja vartin päästä kuulu kiekasu. Yleensä se on pieru,pulautus tai sit vaan herää. Päivisin saattaa sitä harrastaa niin että saa koko ajan juosta sen luona. Oon välillä yrittäny olla "palvelematta" että itekseen menee itku/harmitus ohi mutta yleensä ei auta vaan tutti pitää laittaa,vaihtaa asentoa tai sitten syöttää/ottaa syliin. Eli aika levoton nukkuja on..mut onneks yöt ei oo tota.

Ekat kunnon hekotukset tuli tässä yks päivä..tyttö nauraa röhöttää välillä hauskasti ääneen. Eilen ekaa kertaa seuras isoveljen touhuilua pitkään..(yleensä ei ole 20 sek pidempään paikoillaan joten ei oo varmaan ollu mahdollisuutta siihen). Poika sitten leperteli ja ilveili vauvalle kun sekin tajus että tuohan nauraa hänelle..tyttö vastas hymyillä ja sitten kimeellä hekotuksella :LOL: olipa herttasta kun "löysivät" toisensa ekaa kertaa pikkaset :heart:

Voisinki tästä innostuneena laittaa niistä kuvan profiiliin :)

Ristiäiset sunnuntaina..eilen ostin vähän koristeita. Lauantaina teen kakut itse,saa nähä kuin onnistuu. Nimi on mulle selvä mutta mies vähän sitä vastustelee EDELLEEN joten ei ole vieläkään lopullisesti päätetty :ashamed: muitten lasten nimet oli selviä vuosikausia joten tää on ihan uutta mulle että hetki ennen ristiäisiä mietitään nimeä. :/

Mutta nyt täytyy mennä..jaksamista taas kaikille :wave:

Myrskynmerkki ja tyttö 8 vko
 

Yhteistyössä