Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Heippa!

Vihdoin hetki omaa aikaa... :D

Onpa ollut erikoinen yö ja päivä... Neiti nukkui yön todella levottomasti, oli tissillä 1/2 tunnin-1 tunnin välein... En ole juurikaan nukkunut... |O ja nyt hän on vasta ensimmäisillä kunnon päikkäreillä... Ei ole tänään nukkunut juuri ollenkaan ja tähän mennessä nukkunut ulkona kuin tukki... Nytkin olen käynyt jo 2 kertaa heijailemassa, kun on herännyt tuolla terassilla... :/

Mikäköhän neitiä vaivaa????

Joo, ja enhän minä ilman neitiä osannut eilen rentoutua... Katsottiin 2 erää pelistä ja mä sanoin miehelle, ett haluan mennä jo kotiin ja sittenpä mentiin... :D Hyvinhän mamma oli täällä tyttöjen kanssa pärjännyt... Silti ei jotenkin osaa olla rentoutuen... Koko ajan mietin vaan, ett mitenköhän kotona pärjätään eli itse en tainnut olla valmis vielä jättämään neitiä hoitoon... :ashamed: 2 viikon päästä pitäisi vielä jättää pidemmäksi aikaa, kun mennään sinne konserttiin ja syömään... Mitenköhän onnistuu.... :D

Pulauttelusta ollut taas puhetta... Meillä se alkoi vasta tossa 7 viikon iässä. Sitä ennen tyttö ei ollut puklannut oikeastaan ollenkaan. Ainoastaan sitä ihme kakomista ja nieleskelyä, jonka takia sinne lääkärille mentiin. Jos asia oikeesti teitä äitejä huolettaa, niin kannattaa käydä lääkärissä. Saa ainakin mielenrauhan ja meillä asia otettiin tosiaan vakavasti, kun lääkäri näki miten tyttö yökkäili... Onneksi meillä ei ollut noissa ph-arvoissa mitään normaalia pahempaa... Mutta letkun poisottamisen jälkeen neiti on alkanut puklimaan lähes joka ruuan jälkeen...

Onneksi on perjantai ja saunapäivä... Tänään saan mennä esikoisen huoneeseen nukkumaan ja mies nukkuu pikkuisen kanssa, kun en ole 5 yöhön nukkunut kuin korkeintaan reilun puolentoista tunnin unia... Menen sitten tissittämään aina, jos oikein pahaksi äityy, mutta mies yrittää pitää nuo syöttövälit 3:ssa tunnissa ja yrittää rauhoitella tutilla, kun tuntuu, ett nuo mun rinnat on tällä hetkellä tuttina. Sais edes yhden yön nukkua vähän pidemmässä pätkässä. Saas nähdä kuinka onnistuu? Mulla on pikkaisen tunne, ett en pysty nukkumaan silti....

Ja täytyy myöntää, ett kyllä maistui eilen siideri hyvälle.... :D

Ja täälläkin tuo hengitys on just tuollaista mitä kuvailtu...

Nyt kasvissosekeiton tekoon, esikoisen herkkua...

Riikkuli ( väsynyt, mutta onnellinen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minimi:
Kiitos Shama, olis tosiaan ollut jännän mallinen lapsi meillä jos päänympärys olisi ollut isompi kuin koko lapsen pituus... :LOL:
:LOL: Ois tosiaan ollu näkemisen arvonen... :D

Saparon poitsulle onnea nimestä. :flower:

lilleriina: lisään teidät listaan. :)

Hienoa Riikkuli ettei ole mitään aihetta lääkitykseen. :)

Tuitsu: Täällä tyttö kannattelee päätä mielestäni paremmin kuin siskonsa samassa iässä. Ja tää kakkonen viihtyy lattialla mahallaan, selällään monesti tulee huuto. Kertaakaan ei vielä ainakaan oo nenu kopsahtanut lattiaan, vaan neiti pistää maate ennen kuin niska väsyy. :D

Lisään Lumienkelin ja elmerin. :wave: Haluaako Jeelis etusivulle? :D

Tuitsu: Meillä yöähinät loppu, mutta nyt on ruvettu syömään kaks kertaa yössä. :headwall: Ähinät loppu niin alko syöminen, toivottavasti ois jotain väliaikaista... :whistle: Ja sama nyt parina päivänä on nukuttu pitkät päiväunet (n.8.30-15.30) kahdessa osassa, välissä käyty hereillä syömässä ja kakkaamassa... Saas nähä kauanko vielä jaksaa maidolla nukkua, painoa oli kuitenkin oli 6kg... :|

vesseli: Kysyin neuvolasta tosta vihreestä kakasta, ja se kuulemma on ilmavaivakakkaa...

Turkulaiset ja lähistöllä asuvat: Oisko jotain treffipäiväehdotusta? :) Ens viikolla on molemmat lapset kotona, et mun on hankalampaa lähteä liikkeelle (ei muuten mut esikoinen nukkuu niin hyvin päikkäreitä... :D) mutta seuraavalla ei ainakaan vielä oo mitään tiedossa... :)

Joo, nyt lisäilemään vielä uudet ilmoittautuneet, ja sitten ruokapuuhiin.

Viikonloppuja kaikille.

:wave:
 
onko tässä elämässä mitään järkee.....???
kyl taas tuntuu et ei oo ku yhtä pyllyn pesua ja tissittämistä... :'( :'(
lapset on maailman ihanimpia mut... en jaksa tätä kaikkea yksin!!!! tekis mieli ottaa vähä vettä väkevämpää ja nollata tilanne, mut eipä voi!!!
sori tämä valitus mut tänne helppo purkautua....

vihreestä kakasta: meil oli kans vihreetä kakkaa mut oon itse nyt ollu maidottomalla niin kakan väri muuttunu normaaliksi.. neuvolasta sanoi et vihree kakka voi olla merkki allergiasta, mirolla ihokin li ihan punainen kun join maitoo ja nyt taas hyvä, pari päivää kokeilin maitoo ja taas miro alkoi oireileen, eli mä jatkan maidottomalla..

olikos vanessa tai liplap kuulolla?? koskas treffattais? hyvinkäällä tällä hetkellä ollaa, viel ens viikon perjantaihin...

nyt tissittelemään!!
 
Vesseli kyselit kakan väristä.. Vihreetä se on. Nanna on kakkinut aina vihreetä kakkaa, välillä paksumpaa, limaisempaa, ohuempaa ja vetelämpää mutta aina vihreetä.
Ei meillekään neuvolassa siitä mitään mainittu. Eli varmaan ihan ok (?)
Ja ihana oli muuten tuolla sun viestin lopussa tuo lause.. :heart: oi.

Myrskymerkillä siis se kuva vaan kettuili, mä jo ajattelin että en tunnista poikalasta, pojaksi.
Tök tök minä. :headwall: :D
Myrskynmerkille vielä noista hormooni jutuista, tiedän tasan tarkkaan tunteen kun
hormonien takia kiukuttaa. Sana hurrikaaani voisi kuvata meikäläistä kun sille päälle satun.
Luojan kiitos nyt on hormooni tasapainio ollut suht ok, kauhulla ootan taas pms oireiden
ilmaantumista kun lopetan imetyksen.
Ja Lumienkeli&Tuitsu, mulla on ollut mielialalääkkeet kerran nuorempana. Miten nyt sen sanoisin teitä loukkaamatta, olkaa niiden kans varovaisia. On älyttömän paljon parempiakin keinoja hoitaa itseään kun niillä..

Mitenkäs vielä ne meidän Helsingin treffit.
Onhan kaikki jo aiemmin ilmottautuneet vielä tulossa!?
Lisääkin mahtuu! Päivä oli siis 15.3. Paikka on vielä auki.
 
Porsche: Kiitos huolenpidosta mutta tiedän minkä kans olen tekemisissä..olen myös aikaisemmin joutunut syömään niitä. Masennus on siitä kelju sairaus että se tuuppaa uusiutuu.. Ja tiedän että lääkkeet eivät ole yksin vastaus ongelmiin. Sekin puoli on hoidettu! ;)

Mutta tuitsulle: onko meidän tittelit nyt virallistettu? :D minä ainakin itse jaksan paremmin jos välillä heittää hurttia huumoria! :p

liinulille halitukset täältä!! :hug:



 
No niin viikonloppu siivous tehty ja ruokakaupassakin käyty yksin kera kahden muksun ja ikimuistoinen reissu oli :headwall: Poitsu sai ekaks hepulin kun autosta otin pois ja tuuli päin näköä. No aika äkkiä sain hiljenee ostoskärryissä. No ostoksien teko meni hyvin mutta kun kassalle päästiin niin alkoi huuto. Siinä sitten toisella kädellä pidin tuttia poitsun suussa ja toisella kädellä pakkasin tavaroita kassiin :headwall: Onneks en ole helpposti punastuvaa sorttia :D

Tuosta nukkumisesta sen verran että isäntä tuossa yksi päivä sanoi että poitsu kuulostaa ihan kännykän värinähälytykseltä nukkuessaan :D

Meillä ei puklata juuri ollenkaan, oisko kaks kertaa puklannut koko elämänsä aikana. Ostin hienoja kuvioillisia harsojakin ja eikä niille ole juurikaan käyttöä :ashamed:

Ihanaa kun niin monen vauvat [/b]nauraa jo ääneen. Meillä vasta hymyillään leveästi. Pientä ääntä saa aikaiseksi kun yrittää jutella :heart:

Onks muilla
päänsärky vaivannut? Mä joudun melkein päivittäin Panadolin nappaan. Tiedän kyllä että päänsärky johtuu välillä siitä että juon liian vähän päivän aikana mutta kun tuo vesi alkaa tuleen jo korvista :| Hartiatkin on kyllä jumissa mutta onneks lahjakortti hierojalle on odottamassa, ajan kun sais vaan tilattua.

Hyvää viikonloppua :wave:

Saparo+Niko 2kk
 
Meillä on nyt kahtena iltana iltasyönti ollut huutoa. Ennen ei mitään ongelmaa enkä käsitä yhtään mitä poika huutaa. Maitoa tulee riittävästi, ehkä liikaakin. En tiedä miksi vauvaa ois nyt vasta alkanut pänniä, että maitoa heruu liian vuolaasti. Mä en nyt keksinyt muuta kuin rauhoitin pojan tähän kantoliinaan. Tässä se nyt nukkuu tyytyväisenä. Yleensä poika käy näihin aikoihin jo yöunille, mutta pitäisikö se nyt syömättömänä laittaa omaan sänkyynsä... Toivottavasti ei oo pitkäaikainen vaihe. Puuh, onneksi sain sitä ennen käytyä rauhassa saunassa ja nautittua alkoholitonta lonkkua, niin sain pienen omankin hetken tähän päivään. On muuten hyvää tuo alkoholiton lonkku :p Hyvät viikonloput kaikille!

Polka ja pikkumies
 
Täällä iltahuudot taas vähän lisääntyneet... täytynee ottaa relat takasin :/ Poika nukahti ja itse nautin pullon lonkeroa ja ihan holillista :D Kylläpä maistui! Ja nyt poju tietysti herää heti ja joudun turvautuun pakastettuun maitoon! Vaan eiköhän me äiditkin välillä tarvita pientä rentoutusta ;)

Hyvät viikonloput kaikille!!! Tää lähtee nyt sänkyä kohti!
 
Huomenta!

Hauskaa, että Vesseli oli keskellä helmikuuta rullaluistelemassa :LOL: .

Riikkuli: 7 viikon kohdalla se pulauttelu täälläkin alkoi :ashamed: . Harmittaa vietävästi :'( . Enää ei ole lentänyt kaaressa, kun en tosiaan röyhtäytä olalla, mutta nieleskelyä on ja välillä kuulostaa, kuin meinaisi tukehtua kun takaisinvirtaus on niin voimakasta |O .
Jos ei ala pikkuhiljaa helpottamaan, niin meen kyllä lääkäriin tytön kanssa. Sitä vartenhan se vakuutus otettiin.

Eilen tyttö ei itkenyt koko päivänä - nukkui suurimman osan päivästä ja muuten nauroi. Mutta illalla ilmeisesti alkoi taas kunnon virtaukset, koska itki tosi lohduttomasti ja yölläkin söi 4 krt mikä hänelle ja meidän loistavalle rytmille on tosi paljon :ashamed: .

Neiti kakkaa nykyään PALJON. Tänä aamuna tuli selästä läpi ja eilen tuli koko selkä, mun neule ja sen alla ollut paita ja mun housut... :whistle: Miten se nyt sitten kasvaa, kun molemmista päistä tulee tavaraa :ashamed: ?

Mies on poikkeuksellisesti viikonlopun töissä ja mulla on ihan orpo olo :/ . Kamala pakkanenkin, joten ulkoilukaan ei innosta.
Eilen olin neidin kanssa shoppailemassa ja kyllä on äitinsä tytär :D - viihtyy kaupoilla (nukkuu) mainiosti ja mä voin rauhassa ostella kaikkea kivaa itselleni ja hänelle :heart: . Nykyään en osaa ollenkaan käydä kaupoilla ilman, että ostan tytölle jotain ihanaa. No, täytyyhän hänellä vaatteita olla :p ...
 
Nyt ei yöllä ähisty!
oli vissiin vaan sitten ohimenevää pieruilua tai jottain.
Mutta nukahtaminen on jotenki tosi sitkeessä, jos menee väärään aikaan nukuttamaan niin seuraus on kiukkua ja kitinää, joskus harvoin nukahtaa itsekseen... Onnelliset te joiden vauvat laitetaan sänkyy ja ist ne nukahtaa.
Tyttöä pitää tissitellä ja sylitellä ja silitellä ja tutitella ja sit rauhottuu nukkumaan. Muutama ilta ollu oikee maraton nukutus, on tainnu tuo silmätulehdus vielä erikoisesti kiukuttaa.
Onneksi kuitenki nukahtaa viimeistään 22.30.

Porche: Mäkin olen ennenkin vetänyt lääkkeitä. ( :| ) Ja en noista mielialallääkkeistä olis niin huolissaan, mutta noi rauhoittavat. pari yötä oon yrittäny olla ilman, mut en nuku...

Lumienkeli: Mentalcase-club. Ja sama juttu, jaksaa paremmin kun ottaa "huumorilla" inkkareiden puutteen.

Koittakaa pulauttelijat jaksaa ja mä ainakin menisin lääkäriin, varsinki jos vakuutus on, ihan oman mielenrauhan kannalta myös.
palauttaminen on kyllä hurjan näköistä jos paljon tulee.

Sätseen: mun mutsilla on toi sama mania, se ei voi käydä kaupassa ilman että tytölle löytyy jotain. On eka lapsenlapsi. Mummo o iha villinä.

Kaikki täällä dokaa!! Mäkin haluun kylmän koffin! :D :D
 
Palstailu jäänyt vähän vähemmälle tällä viikolla, jouduttiin sitten jäämään yllättäen Tyksiin. Tonne vanhaan ketjuun kirjottelinkin sillon poitsun huonosta kasvusta mitä seurattiin neuvolassa. Kaikki vaan ihmetteli kun poika on niin ilonen ja pirteä eikä huuda, mutta ei vaan kasva.

Tiistaina 12. pvä oli painokontrolli neuvolassa, ja sinä edellisenä yönä poika sai taas sellasen limakohtauksen. Alko siis kakomaan ihan hulluna ja itkemään oikein paniikki-itkua, mä tietysti pelästyin hirveesti ja käänsin mahalleen ja kaivoin sitä limaa ulos suusta. Sen jälkeen rauhottuki kun sai nielun tyhjäks. Neuvolassa puhuin sitte asiasta ja alko vähän itkettäänkin kun olin niin huolissani et se tukehtuu vielä joku kerta. Lääkäri laitto päivystyslähetteen Tyksiin, mutta siinä oli vaan painosta, eikä sanaakaan siitä limasuudesta! :headwall:

Tyksissä sitte katottiin poikaa tutun lääkärin ja kandiliudan kanssa, ja taas kehuttiin kuin söpö ja terhakka poika on. Syöttöpunnituksessa söi 70 ml Tulos: antakaa lisämaitoo ja menkää kotiin, kontrolliin to 14. pvä. Limasuuteen ei otettu sen kummempaa kantaa kuin että kattellaan.

Torstaina mentiin polille, ja lääkäri huolestu hirveesti että on se kumma kun paino on tippunut yli 100 g. Mä olin tietysti pihalla kuin lumiukko ettei se mun mielestä niin oo. Kävi lopulta ilmi että se kandi joka tutki päivystyksessä oli merkannu painon väärin, joten niihin papereihin ei voinut luottaa. :headwall: Onneks neuvolakortissa oli todisteena 12. päivän oikea paino. Sitte se lääkäri vaan totes varottamatta "oon varannu paikan tuolta osastolta, käytte labrassa ja ultrassa ja sitte sinne". :eek:

Onneks tutkimukset oli kunnossa, ultrassakaan ei löytyny mitään. Poika kieto röntgenin naiset pikkusormensa ympärille ku vaan jokelteli ja hymyili niille onnellisena. Olihan se mukavaa kun hierottiin mahaa ja sai vielä sokerivettäkin kaupan päälle! Osastolla tehtiin syöttöpunnituksia ja tapettiin aikaa, päästiin vasta tänään kotiin vaikka kuin yritin puhua et voin mä sitä lisämaitoo kotonakin antaa. Eikä se limasuuden syykään selvinnyl, ilmeisesti vaan refluks-tyyppistä oireilua.

Reissun lopputulos: poika on laiska syömään. (Eli ei tuu vanhempiinsa! :LOL: ) Syö tissistä sen mitä helposti tulee ja sitte kun pitäis nähdä vaivaa imuttelun suhteen ei viitti enää. On saanut kuitenki riittävästi ruokaa et on pirtee, ja jaksaa härvätä ja nukkua, mutta painon nousuun ei oo riittäny. Eli lisämaitoa vaan pullosta jatkossa.

Pientä sydämentykytystä aiheutti sekin kun lastenkirurgi ryntäs eilen aamulla huoneeseen ja rupes kopeloimaan pojan päätä. Sit se toteaa toiselle lääkärille että "mikä tässä on vikana" ja kysy multa "kuka tuosta päästä on ollu huolissaan?" Mä taas ihan pihalla ettei mulle kukaan oo mitään puhunu, johon se totes että "hyvä, ei pidäkään olla, ihan normaali se on" ja ryntäs ulos huoneesta. No, pääasia että se oli normaali, mutta en kyllä vieläkään tiedä mitä siinä epäiltiin tai keitä ne kirurgit oli...

Ton reissun opetus oli se, että nyt osaan olla entistäkin kiitollisempi kun poika on terve. Kirran osastolla näki ja kuuli todella kurjia juttuja monelta vanhemmalta että pienet -ja vähän suuremmatkin- valvomiset ja itkuraivarit on ihan ok. Asettuipa asiat taas oikeisiin mittasuhteisiin.

Mutta nyt rupeen syventyyn siihen mitä teille tänne palstalle kuuluu!
 
Täällä myös sama itkuhäläri mistä ollu nyt puhetta. Ja vaunujen päällä oon pitänyt :whistle: ompa järkee ees myydä nuita Suomessa, kun suurimmaksi osin vuodesta ulkona kylmää (ainaki vähemmän ku +10) ja useimmiten hälyttimiä kuitenkin ulkona käytetään... Mitäpä te palstalaiset joilla tuo hälytin, aiotte tehä? Käytättekö edelleen ulkona? Mihin sijoitatte?
 
mua ihan hävettää kun en koskaan ehdi mitään täällä kommentoimaan. Tuun vaan aina kysymysteni kanssa ja häviän saman tien :ashamed:

Mut kuulkaa... vauvan pitkittyneestä keltaisuudesta: onks kellään samanlaista tai muuten vaan kokemusta.. Meidän pikkuneiti on muutaman päivän yli 2 kk vanha ja neuvolassa terkka sanoi heti että vauva on edelleen keltainen! Tytössä huomattiin keltaisuutta heti syntymän jälkeen, mutta mitään valohoitoa ei jouduttu antamaan. Niinpä mä olenkin ihan ihmeissäni et kuinka keltaisuutta voi yhä olla! Silmän valkuaiset ja iho on keltaiset, kyllä mä nyt sen itekin huomaan kun osaan taas katsoa. Neuvolassa sanottiin, että kolmen kuukauden ikään mennessä pitäis tilanteen normalisoitua. En sit älynny siinä kysyä että mitä jos ensi kerrallakin vauvassa on vielä keltaisuutta. Mä en tiedä muuta kun et jotenkinhan tuo liittyy maksaan. Voi itku, toivottavasti kaikki on hyvin. Mut jos jollain on vauvan pitkittyneestä keltaisuudesta tietoa niin olisin tosi kiitollinen!

*Petra
 
Koko viikko taas mennyt eikä kertaakaan ole kerennyt kirjoittaa, lukemassa olen kyllä käynyt :whistle: On ihanaa kun jotkut jaksaa kommentoida usein ja kaikille! Itsellä tuntuu olevan tuo oma napa lähinnä.. :ashamed:
Viime sunnuntaina meillä siis vietettiin ristiäiset ja neiti sai nimekseen Taru Ulrika. :heart: Koko tilaisuus oli ihana, kummitäti lauloi ja täti soitti. Pappikin oli ihan mukava vaikka aluksi vähän jännitti että millainen hän on kun oli ihan vieras.
meillä edelleen nukutaan yöt ja päivällä seurustellaan ja paljon. =) Toivottavasti tämä olisi pysyvä olotila, olen itsekin jaksanut tosi hyvin kun saan yöllä nukkua. Tiedän nimittäin itsestäni että olen hyvin herkästi väsyneenä tosi kiukkunen.. :kieh:

Petra82 meillä tyttö oli myös keltainen ja kuukauden ikäsenä neuvolassa sanottiin että vaikka keltasuus on jo poistunut niin ihon väri saattaa olla pitkäänkin hieman erivärinen. Mutta vie ihmeessä lääkäriin, jos siltä tuntuu. On helpompi käyttää lääkärissä kuin miettiä kotona että mikä on tilanne.

Meillä myös pulautellaan aika paljon, mutta en ole ollut kovin huolissani, koska esikoinen pulautteli myös. Ja multa tulee maitoa aika reilusti, eli siis suihkutissi =)

Otin muuten eilen illalla ensimmäisen siiderin PITKÄÄN aikaan ja kyllä maistui hyvältä! :D Tekee välillä tosi hyvää, kannattaa muidenkin kokeilla! :kieh:

Mukavaa illanjatkoa kaikille, lähden saunaan ennenkuin iltatankkaus taas alkaa! :)

Helkky ja Taru
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Sätsis, oot viestitelly paljonkin tuosta pulauttelu-asiasta. Semmonen kysymys: onko sulla suihkutissit? Ne nimittäin aiheuttavat pulauttelua? Tuosta reilusta kakkaamisesta en oikein osaa sanoa. Pulauttelua toki aiheuttaa ihan erilaiset sairaudetkin, kuten just tuo refluksi, myös allergiat. Minä kävisin kyllä aika herkästi näyttämässä lastenlääkärille.
Epäilin aluksi suihkutissejä, koska tuli aika nopeasti kova paineentunne tisseihin, mutta kun vaihdoin röyhtäytysasentoa olalta mahalle, pulauttelu väheni selvästi, mutta ongelma onkin nyt takaisinvirtaus :( . Pelkään, että rakas pikkuinen tukehtuu :snotty: . Joutuu niin paljon nieleskelemään ja kakomaan ja itkeskeleekin kun virtaa, niinkuin aiemmin taisin kertoakin :( .
Yritän olla optimistinen ja olla kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei olisi refluksia eikä allergiaa...

Ja kun tosiaan vakuutus on, niin ens viikolla menen lastenlääkärille, jos ei helpota. En halua, että rakkaaseen vauvaan sattuu :snotty: .
 
Helou..

Tässä oikeasti on ollut mamman aika tiukilla.. Poika alkanut valvomaan ihan urakalla ja ripulikin on vaivannut monta päivää. Tänään ekapäivä kun ei joka vaipassa ole kakkaa :whistle: ..

Yöunille meno on ollut itkun ja kannon kautta tapahtuvaa viimepäivät.. Olen epäillyt et toi kaveri ei saa itseensä tyytyväiseksi kun päivät roikkuu tissillä ja nukkuu max 30 min ja taas nälkä..
Noh, tein temput ja annoin nyt maissivelliä ja omaa maitoa 50/50 ja poika kaatui sänkyyn 2 tuntia sitten.. Saa nähdä kuinka menee tää yö :whistle: .. Ainakaan masuvaivoja ei vellistä tullut :) ..

Tää lapsi on alkanut saada hirmu kilareita kun laitetaan ulkovaatteita päälle.. :attn: onko muilla samaa havaintoa?? Pipon kun viimeistään laittaa niin saa kunnon huudot yleensä :headwall: ..

pulauttelusta: poika pulauttelee kanssa ja lattialta saa luututa lammikoita toisinaan. Monesti puklua nousee suuhun ja poika nielee sitä.. Tästä monesti seuraakin hikka :/ .. Röyhtäytys on tosi tärkeetä, jotta pukluja ei tule.

Pehmeää unikoulua olen itsekin ajatellut sitten kun poitsu täyttää 6kk, jos aikaisemmin ei opi sänkyynsä nukahtamaan. Siellä kyllä nukkuu kun aikansa kanniskelee. Illalla olen käärinyt omaan peittoonsa ja siihen nopeempaa nukahtaa kun pelkkään syliin..

Mutta täytyy palata taas kun aikaa liikenee. Pare painua pehkuihin kun siihen mahdollisuus suodaan.. Anteeksi kun aina kommentoin niin vähän ja vain omaa napaa tihrustan :ashamed:

Rillukka ja pikkumies
 
Petra82: Mä suosittelen kanssa että meette lääkäriin tytön kanssa! Nyt ensiapuna voit pitää tyttöö mahdollisimman paljon ikkunan eessä päivällä ja mahdollisimman vähissä vaatteissa sillon jotta se saa koko keholle valoa. Kesävauvojen keltasuuttahan hoidetaan niin että laitetaan vaippasillaan ikkunan alle nukkumaan,näin talvella se vaan on usein hyödytöntä kun on niin pimeetä. Mutta nyt jos on vähän valosampia päiviä niin tehkääpä niin. :)
 
Yö meni onneksi hyvin, vaikka illan neiti itki virtauksiaan :'( . Äitinä ottaa koville katsoa, kun toiseen sattuu. Millaistakohan se sitten on, kun on eka korvatulehdus tai muu :snotty: . Poraan varmaan vähintään yhtä paljon kuin lapsi...

Mutta täytyy kai välillä kirjoittaa muutakin kuin virtausjuttuja :whistle: .

Asrai: Kyllä mäkin itselleni shoppailin perjantainakin. Tulee vaan vähemmän huono omatunto, kun ostaa enimmäkseen tytölle :D .
Tilasin myös netistä imetyspaidan - sellaisen kunnollisen, ettei tartte koko tissiä esitellä kaikille :ashamed: . Ja kyllä se mahalöllerö vaivaa varmaan meitä muitakin - Et siis ole turhamainen :).

Oiskulle :hug: - onneks ei ollut mitään vakavaa! Eiköhän se syöminenkin jossain vaiheessa ala kiinnostaa ;) .

Mikäs Suzycon oma vointi? Ja vieläkö tytär huutaa kovasti vai auttoiko vyöhyketerapia?
 
Itkuhälystä: mä kävin eeti siirtääs hälyn vaunuista, aivan siis vauvan pään vierstä, siihen vaunun päälle, liinan ja tuulisuojan väliin, jos vaikka syttyisikin niin ei ainakaan mene vauvan koppaan ennen kuin huomataan..mutta huh, en ainakaan uskalla ottaa päikkäreitä sisällä jos vauva vaunuissa, muuten meinaan käyttää tuota tuolla, en vaan laita vaunuun sisälle.

Kaverilleni soitin myös heti ja hän oli netistä löytänyt jonkun sivuston missä sanottiin että voi käyttää ulkona tuota että......no, varma on aina varmaa!

Oisku: Onneksi kaikki sitten oli hyvin ja varmasti herätti tuollainen reissu! onneksi on siten tuo pullo-apu niin saadaan beibi kasvamaan :heart:

Helkky: onnea tytön nimestä, jännän kuuloinen nimi suussa koitettua eikä ihan tavallisin..kiva siis =)

Pukeminen: meillä poika on oppinu että kun vaatteet menee päälle ni mennää joko vaunuihin ta autoon ja tykkää olla molemmisa joten ei huutoja..jopa tänään kun isi puki päälle ni nukahti jo siinä vaiheessa :D

asrai: ehtinyt vaatekaapin siivommaan..mä on meittiny että pitäisi, ku siellä o tosiaan paljo sellasta mitä en päälle pistäs enää..mut en vaa o heittäny pois......pitäs raa'alla kädellä heitttää pois ja noin......mut ehtiihän tuota tässä sitte=)

IHana ilma tänään....poika nukkuu tosiaan nyt ja hyvä niin...lähetään sitte n 14 anoppilaan ja sit mieslähtee vielä veunuilla pojan kaa pienesti kväelee et saadaa se nukkuu siihe 15.30 asti ni on sit virkee ku alkaa kastetilaisuus 16.00=)
No jos ei mene ihan noin ni ei se mitään mutta väsyneenä hän ei varmaan sit jaksaisi..

Saa nähä mite kummitäti jaksaa pitää ku mein tuo poju on jo kuusikiloinen että täällä sitten painoa tulee ja ruokahalua on :D
Mä mietin yhessä vaiheessa että riittääkö maito kun syö noin paljon ku kerran kasvaa, mutta kylläpä tuota on riittänyt...imetys on niin helppo tapa ruokkia vaavia, vierailulla ja yöllä lähinnä että toivoisin pystyväni siihen vielä jonkin aikaa....joskus on jännä ku tuntuu että tissi on ihan tyhjä ja vauva imee tyhjää, niin hetken päästä alkaa taas tulemaan eli alkaa siis ilmeisesti se heruminen tuolta sisältä päin....on niin kivaa kun ruokaa riittää muttei tarvi enää kärsiä niistä pakottavan isoista pamela.tisseistä :LOL:

Meen ny laittaa itteeni kuntoon......

Mukavaa sunnuntaita!
 

Yhteistyössä