Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Täälläkin poitsu nukkuu terassilla ja äiti surffailee netissä. :saint: Mulla on tosin vaikeuksia luottaa tohon itkuhälyyn, kun en juurikaan oo poikaa nukuttanu aiemmin ulkona. Hyppään siis jotain 10 min välein ulkona kattomassa et kaikki on varmasti hyvin, poika hengissä, eikä itkuhälytinkään oo räjähtäny. (Joo, meillä on just se pahamaineinen Philipsin).

Käytiin mekin neuvolassa, ikää huomenna 10 viikkoa. Paino oli nyt noussut 4500 g eli tyksin jälkeen reilussa viikossa 300 g. Pituuttakin oli 56,5 cm. Kyllä se veteleekin sitä pullomaitoo ihan reippaanlaisesti, eilenkin oli joku tankkauspäivä kun lisämaitoo meni heittämällä 150 ml tissittelyn jälkeen.

Lumienkeli joko haluaisit ottaa uusintakierroksen vai?
 
Poitsu kerkes kolme tuntia nukkua pihalla vaunuissa, kunnes mies hermostui ja halusi välttämättä hakea sisälle, ettei vaan tulis raittiin ilman myrkytystä (tai paleltuisi!!)... sisällä jatkanut sitten vaunuissa unia ja päikkäreitä mennyt kohta neljä tuntia. Miksei tuo voi yöllä nukkua yhtä pitkiä yhtäjaksoisia unia?!! :eek:
 
Oisku: no mies meillä olis todella innokas! =) ja ei mullakaan mitään sitä vastaan oo.. :whistle: siis meillähän ei ole ehkäisyä käytössä. mutta tän hetkinen mieliala on että se tulee jos tulee, ei kuumetta varsinaisesti mutta tiedän mitä seurauksia siitä seksistä saattaa olla. :D

Tiutsukiko kärsii ruokahaluttomuudesta?? mikähän sen aiheuttaa?? ja minäkö luulin olevani ainut omituinen jolla on tää "vika"..
ja musta tuntuu kans ettei neiti vois olla hetkeekään yksin.. nytkin piti ottaa se tähän syliin vaikka yksisormi tekniikalla on vähä vaikia kirjottaa! eikä se yhtään helpota että toinen vispaa tuossa koko ajan.. :)
 
Riikkuli, kiitos vyöhyketerapeuttivihjeestä, pistin tiedon eteenpäin ja ovat varanneet ajan. :wave: :heart:
meidän muksu on nyt sitten päättänyt ettei nuku päikkäreitä enää sisällä. ja ulkona nukkuisi vaikka miten kauan!!!! mitäs sit tehdään kun on huono ilma??? :kieh:
 
mis on tivoli ja jajepoo ja elviiratar ja menninkäinen ja maukkis. halloo oletteko linjoilla tulkaas tänne ilmoittautumaan kun uusiakin on uskaltanu, tervetuloa heille!

ja morjens lumienkeli, kiva nähdä pitkästä aikaa! :D
 
Kiiuska, MAUKKISHAN jätti meille hyvästit kun sillä meni herrmot huonoon kuntoon kun sitä alkoi jurppimaan jotkut palstailijat täällä.. Tosin mäkin olen sitä joskus mielessäni kaipaillut ja miettinyt mitä sille kuuluu. :whistle:
Ja sun huhuilemien tyyppien lisäksi Piparekin on kadonnut..
 
perhana, taas sitä näkee etten ole lukenu palstaa ajatuksella. harmi ku maukkis häipy.

meidän poju se vaan yrittää kääntyä selälleen vaikka tyynyillä kuinka tuen. nykyään ei enää raivoa sängyssä öisinkään jos haluaa ruokaa vaan lutkuttaa omaa nyrkkiään. oikea nero! mitä tarkoittaa kun vauva 'löytää omat kätensä'? Onko meillä sitten löydetty kun nyrkki menee suuhun ja ruokailun jälkeen pyyhkii aina vulgaaristi suunsa omaan hihaansa.
 
Moe.

kiiuska, ei pysy kyljellään meilläkään tyttö enään, ainostaan jos on ihan koomassa.
Ja kädet on löytynyt kanssa ja ne menee suuhun ja niitä on kiva tuijjottaa ja hypistellä. Ja joskus jopa jutella niille. :LOL: Ja korvat on kanssa löytynyt. niitä sitten räplätään ja kiskotaan omaa tukkaa myös.

Rota-rokete aiheutti meille viime yönä muutaman tunnin kitinät jotka loppu kun kakkasi saavillisen limaa...

Maukkista ikävä täälläkin...
Ja moni muukin on kadonnut, mötkyläkin käy vaan kääntymässä.

Mut mäkin katoan, on siivous päivä. en siis ole lopullisesti menossa. :D

Tuitsu ja Typy
 
Täällä kanssa kyljellään pysyminen tekee tiukkaa.. Nukkuu kyllä kyljellään, mutta hereillä ollessa menee pojalla pinna jos kyljelleen joutuu..
Poika kierähti tänään mahaltansa selälleen.. Yleensä käsi on jäänyt alle, mutta nyt se sai sen jotenkin ihmeen kaupalla vedettyä alta pois :D .. My baby boy kasvaa ja tulee isoksi pojaksi.. Nytkin nukahti päikkäreille ihan itse. 2 min itkusti ja lopulta uni voitti..Voi että se pistää iloiseksi, kun ei tarvi nukuttaa koko ajan.. Illan ovatkin sitten luku erikseen meillä.

Niin siis, miten saisin tuota ilta kätinää rauhoitettua. Kuinka sitä rutiinia voisi alkaa luomaan, kun nukkuu miten sattuu.. Oletteko vaan kylmän rauhallisesti päättänyt, että vauva laittaa nukkumaan silloin ja silloin?

Yöllä syönnin päälle poika päätti rykäistä kunnon p*askat. No joo ja siitähän se soppa syntyi kun äippä alkoi pylly pyykille. Täällä kun ei vaippaan yöllä yleensä kosketa. No mulla vaan ei sielu kestä jos poika nukkuu yön paskat housuissa.. Onneksi meni vain 20 min ja poika nukahti (vaunuihin).. No nukkui kuitenkin 5h sen perään :D ..

Täällä kanssa alkanut aamu ähinät ja nurinat.. Pierut paukkaa ja poika kääntelee ja vääntelee. Yleensä kääntää päätään puolelta toiselle.. Rauhoittuu jos nänni hipaiseekaan huulia, mutta sama rubma alkaa melkeimpä heti.. Huah*

Täällä kanssa podetaan huonommuus kompleksia jos poika on yksikseen. Ja tuo kun viihtyy yksin vaikka kaksikin tuntia, ilman että sille käydään kertaakaan ilveilemässä. Jotenkin on vaan niin haikeaa, kun ennen poika viihtyi vain sylissä ja nyt syli kelpaa vain kun nukuttaa, nälättää tai herätään..
Itse olen vauvana ollut sellainen, että viihdyin omissa oloissa paljon. No joo olenkin aika epäsosiaalinen ollut, kunnes vanhentuessa olen alkanut hiljalleen sosiaalistumaan..

Tuitsu: sinä kun olet opettanut vauvan nukahtamaan itsekseen aina, niin annatko kauan aikaa itkeä sängyssä ennen kuin menet sen luokse? Olen miettinyt että menenköhän liian nopeasti.

jepe.. Täytyy alkaa valmistamaan pojan isälle ruokaa..

Rillukka ja poitsu
 
Tyttö kävi päikkäreille niin pääsee äiti vähän kirjottelee... Saan olla kyllä onnellinen siinä mielessä että meillä päivärytmit löyty ihan itsestään ja yhtäkkiä vaan huomasin että näin ollaan menty jo jonkin aikaa... Tyttö käy melkein kellolleen nukkumaan tiettyihin aikoihin! Miehellä lomaa seuraavat kaks viikkoa-toivottavasti rytmit ei mene sekaisin sen myötä, mä ainakin pidän niistä kiinni mut noi miehet on välillä niin ajattelemattomia.

Ihanaa on taas perjantai ja saa huilata kun on molemmat kotona viikonloppuisin. Kyllä tää pienen lapsen kanssa oleminen käy välillä ihan työstä.

Onneks tyttö osaa olla itsekseen ja sain siivottua tossa äskettäin ja nyt on kiva olla kun paikat kiiltää. Ulkonakin olis ihan huippuilma, joten pitäisköhän ulostautua kun tyttö herää.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Heipat kaikille! No niin ja nopeasti kirjoittamaan ja kurkkimaan muiden kuulumisia! Mies varasi koneen muutamaksi päiväksi, joten en päässyt aikaisemmin kirjoittelemaan. Tähän on jäänyt kivasti koukkuun...

Poika senkun muuttuu suloisemmaksi päivä päivältä ja kasvaa hurjaa vauhtia!Helppo tapaus ei voi muuta sanoa!Olen ihan rakastunut tuohon pikku-ukkoon! :heart: Yöllä heräillään edelleen se pari kertaa syömään, siinä ei paljon muutoksi ole tullut.Välit nukkuu hyvin, tosin muutaman kerran on jäänyt ähisemään mutta siihenkin on tutti auttanut. Aamupäikkärit myös tasaisesti 3-4 h ja pari pienempää pätkää myöhemmin. Kovasti se syö lutkuttaa noita sormiaan ja puklauttelee edelleen paljon! Hymyilee myös paljon ja odottelen, koska mahtaa ruveta tavoittelemaan leluja?..Ja varmaankin kuukauden päästä voi jo kääntyillä mahalle omin avuin.

Tää arki on suht tasaista, miehen kanssa välillä menee hermot. Sillä kun on vähän taipumusta tuohon työnarkomaniaan. Tekee aikas pitkää päivää ja tällä viikolla oli talvi"lomalla" ,mutta monena päivänä on tehnyt koneella töitä! :( .No siitähän minä en tykkää ja tulee nalkutettua!Enemmänkin voisi lasten kanssa olla.Tosin täytyy sanoa, että on nyt pojan syntymän jälkeen parantanut otettaan ja leikkii esikoisen kanssa, kun minä hoidan vauvaa.

Vauvan viihdyttämisestä tähän väliin sen verran, että siitä huolehtii osin isosisko ja onneksi viihtyy myös yksinäänkin. Jos teen esim. ruokaa niin on sitterissä siinä lähellä ja samalla höpöttelen vauvalle.

Kahdenkeskinen aika on meillä nykyisin kortilla ja paljon mitään muuta ei ole tapahtunut satunnaisten halausten ja pusujen lisäksi... Eikä kyllä ole mielessäkään, mulla ainakin on ne halut kadonneet jonnekin. Ja kyllä, huonoa omaatuntoa poden siitä seksittömyydestä, varsinkin kun tuo mies on niin kova yrittämään! Ja sitten muihin aiheisiin...

Anopeista oli puhetta; meillä ihan hyvät välit ja nähdään melkoisen usein vaikkei samalla paikkakunnalla asutakaan.
Myös lasten kummeja näemme usein ja ollaan siis paljon tekemisissä.

Esikoinen tuolta heräilee päikyiltä ja vauvakin kaipaisi välillä syliä, joten hei ensikertaan!





 
Rillukka: toi vinkuu ennen kun rupeaa itkemään. Joskus vinkuilee jonkin aikaa ennen kun nukahtaa tasi sitten möökii, semmosta "mööö-ö,mööö-ö" jolloin en mee sen luokse. Mut sitten kun oikeen itkeeitkee niin ootan ehkä parikyt sekunttia (se on pitkä aika kuunnell aitkua) ja nostan syliin. illalla annan lisää tissiä että rauhottuu, päivällä vaan heijjaan ja sit uusi yritys. Nykyään ei yleensä tärtte kun korkeitaan kerran rauhotella, useimmiten nukahtaa iha ittekseen.
neuvolantäti sanoi että toi nukahtaminenkin on semmone mitä pitää vaan harjotella.
ja ajoitus on tärkein. laitan kun on väsy mut ei vielä levoton.
 
Tuitsu Ok.. Elikkäs me menen liian nopeeta. Täälläkin heti nukkumaan kun ensimmäinen väsy itkahdus tulee.. Tänään jo kaks kertaa nukahtanut itekseen ja aika näppärästi.. Kaks kertaa otin syliin viime kerralla. Ehkä tää tästä.. Hermoja vaativaa hommaa, mutta kyllä sitten palkitsee kun homma pelaa. Mistä keksit alkaa opettaa itekseen nukahtamaan?
Mulla vaan yksinkertaisesti alko mennä pinna siihen kanteluun ja kun tuo kaveri päivä päivältä kasvaa enemmän.. Niin ja onhan se ihan tulevankin kannalta hyvä oppia nukahtamaan itsekseen..
 
en mä keksiny, se vaan oli olosuhteiden pakko. Toi ei nukahda kantamalla ja jos tissille niin herää kun siirtää sänkyyn. pitkään nukku päikkärit vaunuissa ulkona tai simahti pitkän taistelun j älkeen sisälle. nyt jo helpottaa!
 
Voi, niin ne meidän masussa olleet pikkaset vaan kasvaa.
Tänään olin ekan kerran kaupoilla Nannan uusilla matkarattailla! Oi että,
kun olikin kiva, toinen oli niin tyytyväisenä, äitikin sai rauhassa sovitella kenkiä, kun tämä viihtyi siellä katsellen suurilla silmillään maailmaa. Meillä kun tyttö ei ole ensteskään viihtyny turvakaukalossa, mä olen aina suosiolla jättänyt sen himpeen kun olen kauppaan menny.
Mä ostin muutama viikko sitten sellaset Herquleksen uudet kolmipyöräiset, UPEET menopelit.
Että kyllä NYT piisaa mennä taas! ;)

Meillä menee kanssa nykyään joka aamuyö ihan nyrkkien syömiseksi.
Yksin nukahtaa kyllä hienosti omaan sänkyynsä mutta äiti ei nukahda.

Mitenkä muuten Enter ja Jouluvauva07, mistä päin kirjottelette? =)

Rillukalle vielä tosta nukahtamisesta omaan sänkyyn, minäkään en mene heti, pikku ähinään vaan sitten kun alkaa itkeä, sitten otan syliin rauhottelen ja suukottelen sitten lasken takasin omaan sänkyyn. Tätä toistaen niin kauan kunnes nukahtaa. Kaikkien tyttöjen kanssa olen näin toiminut ja koskaan en ole itseäni löytänyt huijaamis nukuttamasta lapsia heidän vierestään, tiedäthän kun jotkut joutuu ihan taistelemaan lapsiaan nukkumaan..
Kaiketi tärkeintä on se että annat lapselle määrätietoisen viestin että NYT nukutaan ja kuitenkin olet läsnä jos hätä tulee.
 
Lahdesta kirjoittelen...

Meillä tyttö nukahtaa tissille ja välillä joutuu sylissä hytkyttää/tuudittaa mut yksin tyttö ei kyllä nukahda sänkyyn-on kai liiaksi tottunut sylittelyyn. Mut siitä syytämme vaan itseämme kun tyttö oli kolmen viikon vanhana kipeenä niin teimme kaikkemme että tytöllä on kaikki hyvin ja se tais siihen sitten tottua. Meillä viel viikko sitten oli vaikeuksia saada unenpäästä kiinni mut näin ne lyhyessä ajassa muuttuu!

Hassua kun vauvat kasvaa ja kehittyy niin nopeasti ja tää kaikki on mulle niin uutta ja ihmeellistä kun tyttö on meidän ensimmäinen.
 
Mullekin kaikki on ihmeellistä vaikka on kolmas :D , siitä vaan kun nuo kaksi isompaa olivat vauvoja tuntuu olevan ikuisuus. Eikä mun pitänyt enempää lapsia tehdäkään, elämä vaan heitti häränpyllyä ja todisti sen ettei koskaan pidä sanoa "ei koskaan".
 
Elikkäs Jyväskylän suunnalta kirjottelen!

Nukutuksesta ollu puhetta, meillä päikkäreille nukahtaa vaunuihin, muuten päivällä yleensä syliin ja illalla viereen tissittelyn aikana tai jälkeen. Siitä sitten vähän aijan päästä siirrän omaan sänkyynsä, jonne hyvällä tuurilla jää nukkumaan, huonosti jos käy niin herää vähänajan päästä ja sit nukutan uudestaan vieressä ja siirrän uudelleen sänkyynsä ja sit yleensä poika ei enää sieltä herää ku aamulla. Mut ihme säätämistä siis meilläkin, jos kukaan tosta sepostuksesta mitään selvää sai... :( Pitäis varmaan meijänki alkaa opettamaan nukahtamista suoraan omaan sänkyyn... Ehkä sit joskus! :p

Niin ja kyl meilläkin öisin pidetään ihme öhinää, viimeyönäkin ite heräsin siihen elämään mitä tuo piti sängyssään unissaan. Kylellään ei oo sängyssä pysyny enää pitkään aikaan, oon pistäny suoraan jo selälleen sen sinne ku kuitenki sekuntissa muutenki kääntyis.

Tänään käytiin kaupungissa, poju nukku melkein koko retken, sai äippä kaikessa rauhassa ostostella pitkästä aikaa. Meil on gragon turvakaukalo ja matkarattaat, helppo nakata poika suoraan autosta vaan kaukalossa rattaiden kyytiin ja ei kun menoks, ei tarvii herätellä. Ja kun tuo reppana viihtyy siinä kaukalossakin niin hyvin, tykkää nukkua siinä.

On se kummallista miten tuonkin ikänen tuntuu muuttuvan päivittäin, oppii uusia asioita jne. Kohta tuo tosissaan onkin jo iso poika... :heart: :heart: :heart:

Anopeista on ollu kans juttua, meillä löytyy kans sellanen sopivasti raivostuttava tapaus. Kerran viikossa tuo kampee kyläänj a sit se ei ymmärrä lähtee pois... Maailman fiksuin ihminen ja tietää kaiken lastenkasvatuksesta jne... Monta kertaa siihen palanu käämit, vielä ei olla otettu yhteen, mut pelkään pahoin et sekin päivä koittaa lähiaikoina. Ei kivaa, mut toisaalta se voi puhdistaa ilmaa. Tai mistäs sen tietää... Mut jotenki oma äiti ei tunnu yhtään niin raivostuttavalta, ihme juttu!

Joo, kyllä tää palstailu taitaa onnistua ihan tyylikkästi. B)
 
Niin minäkin jo etukäteen, oon taustaillu jo kuukausia... :ashamed:
Toivottavasti tää ei tästä enää paljoa pahene, muutaman kerran päivässä ku aikasemminkin oon teijän juttuja käyny lukemassa :whistle:
 
Enter: Täällä päiviä kun nuokkuu koko ajan netissä ja sitten saattaa olla montakin päivää, ettei koneelle kerkeä tai ei vain huvita olla..

Piipahdin tuossa "odotus" puolella ja lueskelin "marraskuun masuja 2008" ja voi kamala mikä kaiho mulla tuli tuota odotusaikaa ja muistui mieleen kaikki kun tein raskaustestin :'( . Tippa siinä tirahti. Vuosi sitten tuo poika oli vain unelma ja nyt se on täyttä lihaa ja verta ja tuolla se nukkuu isänsä vanhassa pinnasängyssä.. Niin ja sitä odotusaikaa yleensä. Alussa raskaudesta ei tiennyt kukaan ja asia oli vain omassa ja miehen päässä, oli mukamas yhteinen iso salaisuus :D . Juu ja kun alkoi odottamaa, että maha alkaa kasvamaan.. Hih. Niin ja kun pääsi ensimmäistä kertaa vauvan vaatteita hipelöimään ja voi taivas ihan ensimmäinen ultrakuva..

Mä olen vähän pipipäästäni :LOL: .. Painun takaisin tuonne "odotus" puolelle muistelemaan..
 
Kiiuska: Heiiii!!!! :wave:

rillukka: tiiäkkö.. minäki käyn siellä muistelemassa.. :ashamed: :x ja kohtahan siellä on jo joulukuisten pino pystyssä

Porsche: kyllä mullekki on kaikki vieläkin ihmeellistä vaikka tosiaan meillekki on "jo" kolmas.. just noin minäkin ajattelin et kahteen taitaa jäädä.. :p

Tuosta nukutuksesta. Meillä muori nukahtaa itsekseen yleensä minne se nyt lasketaankaan käsistä. omaan sänkyyn tai meidän sänkyyn tai sitteriin ym.. ja kyllä voi sitte nukkuvana siirtää toiseen paikkaan. Meillä taitaaki olla kyllä erikois helppo tapaus. :heart: :heart:

Mikähän siinä on et toi nyrkki kelpaa tonne suuhun mut tutti ei?
 

Yhteistyössä