Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Porche:
Mä muutin tytön kanssa toissapäivänä alakertaan. Mähän olen kertonut että mies on nukkunut
siellä ja me omassa sängyssä mutta nyt vaihdettiin päikseen.
Minä oon luullut, että meillä on vaan tällainen järjestely. Lohduttavaa kuulla että muillakin on "yöero".

Turun tapaaminen huomenna klo 13 Ricon kahvilassa Forumissa (Foorumin sisäänkäynnissä toriltapäin tullessa).

Treffataan me sitten Shamandalie jos kukaan muu ei oikeasti ehdi ;)
 
mm:lle voi olla että se isyyskuukausi aukasis silmät mieheltäs mitä kotona olo on!ainaki meillä on mies nyt huomannu mikä työ mulla on ollu ukn nyt ollu kotona 24h/vrk...vois olla että perheneuvolasta saisitta apua!me tykätty kun osastolla perheterapeutti mun omahoitaja niin ossaa ihanasti huomioija koko meidän perheen ja miehellä mennee kans sen hoitajan kans hyvin.
kyllä itelläki välillä tullu vuosien mittaan oloja jos mies ollu lomalla että raato menkööt takasi töihin niin saisin ite päättää mitä teen millonki eikä toinen oo koko ajan tuhisemassa korva juuressa :ashamed: mutta ne on niitä liiton karikoita mitä välillä on mutta nyt ootan innolla kotiutumista kun tiiän että mieski kotona niin saahaan olla yhessä koko perhe ja ottaa tosissaan yhteistä aikaa.voi olla ttä mies ostaa sen veljeltä mootorikelkan niin ihana sitte kun klaus isompi ni käyä kokosakilla makkaranpaistossa/retkellä...jos mies tekis jonku reen perrään...ja lapset nauttii kun saavat ajjaa...ja ite kyllä oon kans nauttinu kun käyty vuokrakelkoilla ajamassa miehen kans...saa aivot tuuletusta B)
 
Mun täytyy kattoo sitä huomista tapaamista vielä , saattaapi olla että tuun sittenkin. Meillä on huomenna niin häsläyspäivä, että mietin vähän miten toi poitsu jaksaa. Mut toisaalta jos sen viskais vaunuihin ni nukkuis kyllä siellä... Nytkään ei oikein osannu nukkua vaikka oli selvästi väsyny niin laitoin eteiseen vaunuihin ja sinne sammu. En viittiny viedä ulos kun siellä sataa.

Mistä mä tiiän että te ootte te jos tuun??? Jos en tunnista niin saattaa käydä niin et pyörähdän ovella ja lähden sitte pikapikaa pois kun en tod halua kierrellä kyselemässä ihmisiltä "oottekos te ne mun nettitutut?" =) Joo, mies aina nauraa et oon liian ujo... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:
Turun tapaaminen huomenna klo 13 Ricon kahvilassa Forumissa (Foorumin sisäänkäynnissä toriltapäin tullessa).

Treffataan me sitten Shamandalie jos kukaan muu ei oikeasti ehdi ;)


Joo siellä nähään. :wave: Toivottavasti Oiskukin nyt pääsis, ja tietty kaikki muutkin. :)


Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mistä mä tiiän että te ootte te jos tuun??? Jos en tunnista niin saattaa käydä niin et pyörähdän ovella ja lähden sitte pikapikaa pois kun en tod halua kierrellä kyselemässä ihmisiltä "oottekos te ne mun nettitutut?" =) Joo, mies aina nauraa et oon liian ujo... :ashamed:
Joo en mäkään keneltäkään kävis kyselemässä et ollaanko jossain joskus juteltu. :D Vaunuista vois tunnistaa, mulla puna-musta-beige ruudulliset (muata ja beige pääväreinä....) tai sitten oranssi sadesuoja, kelistä riippuen. Voin ton sadesuojan vetästä vaunujen päälle jokatapauksessa, on hyvä maamerkki. :D

Niin Hapikko, jos mä siellä pyörin enkä näe mitään kahvilaa niin nappaa hihasta kiinni. :LOL: (Siis ei ole mitenkään mahdotonta et seison kahvilan edessä enkä sitä näe... :whistle: )

MM-:lle voimia miehen kanssa, toivottavasti saatte asiat selvitettyä. :hug: Mulla alkaa pipo kiristyä taas ton isännän vekslaamisen kanssa tässä vaunu asiassa, mut sehän on kuitenkin ihan mitätön asia... :ashamed: Taidan antaa vaan olla niin tarvii tästäkään kinastella ja kiukutella... :snotty: :ashamed:

Hienoa mammy et sulla on noin ihana mies, ja varmaan nyt ymmärtää paremmin mitä se kotona olo on, kun on itse sen kokeillut. ;)

Nyt on koko konkkaronkka hereillä, joten muihin puuhiin. :wave:

Hapikon kanssa ainakin huomenna nähään, ja muutkin kynnelle kykenevät tulkaa pelipaikalle. :wave:
 
Moikat!

Pari yötä jo 4,5 syöttövälillä, vaan se eka kylläkin, seuraavat on ollut 3,5 tuntia tai vähemmän, mut alkuhan sekin ja koko yössä ei tartte kuin kahdesti tai kolmesti syöttää, se on vissisti vähemmän kuin kuusi...

Mekin ostettiin eilen matkarattaat, emmaljungat ei oo mitkään autoshoppailijan unolmat, kasattuna ovat kyllä kookkaat. ja ihan sika pieneen tilaan menee, ostettiin gracon mosaic-merkkiset ja 150 ? makso. ratasosa on semmonen hyvin suojattu ja sinne saa pikkutytön hyvin nukkumaan. Voi shoppailla nyt helpommin kun rattaan raahaus ei oo niin hirvee show aina.

Meillä on näköjään menny päivä uni rytmi uusiksi. ennen nukku 10-13 pitkät päkyt ja nyt ei enään suostu. ei nukuta tai nälätä nii paljo heti aamusta. aattelin että otetaan sitten toisn päin pikku-unet aamuun ja iltapäivään pitkät ja tuolla se nyt vetelee jo toista tuntia.

Hapikko, Shama ja Oisku: teijjän pitää laittaa neilikka rintaan! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Hapikko, Shama ja Oisku: teijjän pitää laittaa neilikka rintaan! :D
Joo, tosin luulen et toi mun sadesuoja on näkyvämpi. :D

Hienoa et teillä on alkanut yöt mennä paremmin. :)

Ja mä kuolaan just isompia vaunuja, mä kun liikun kuitenkin enimmäkseen bussilla niin sinne sit pitää mahtua kaikennäköistä vauvan lisäks. :D Ja joskus harvoin jos auton kanssa mennään muualle ostoksille kuin ruokakauppaan, niin silloin viittii kyllä nähdä sen vaivan et hankalammatkin vaunut pakkaa auton kyytiin... ;)

Mutta nyt syöttöpuuhiin niin sais kerranki ite syödä ruoan lämpimänä ja hosumatta. :D
 
Veeruska: kiitos kysymästä, yö meni yllättävän hyvin=)
Me mentiin poitsun kaa nukkuu 22.30 ja herättiin 3.30 ja siinä ku syötii ni isiúkki tuliki kotio jo=)
Ja sitte nukuttii taas ja herättiin puo, seiskalta=)

Tänää on ollu aika hulina päivä taas..miehellä vähä krapula ni on saanu olla vaan..
Mä ol.in pelaa sählyä ja poika oli mukaa=) Kyllä siinä hoitajia riitti, parin pelaajan tytöt ihan innoissaan..Jami makasi jumppamatolla ja tytöt nauratti sitä ja hyvin meni pelikin vaikka hävittiinki=)

Sit kävi kummitäti kyläs pikapikaa ja sitte läettii mwin porukoille syömään...nyt tultii kotio ja täytynee laiuttaa poju aikasemmi nukkuu ku normaalisti ku päikkärit jääny vähän vähiin..

Mutta onhan näitä päiviä välillä=)

Mein vauvan kakka on muuttunu täysin normaaliksi mutta uusi "vaiva" on tullu..sen peppureiän toisella puolella on sellainen kova möykky ihon sisällä...ei finni siis.....aikalailla on kova mutta ei arista silä kotiin painella sitä eikä Jami ollut moksiskaan..no, onneksi on tiistaina lääkärintarkastus ni saa kaikki selvitettyä=)

Vaunukuumeesta..mein pitäs kans ostaa sellaset kakksovaunut mein porukoille ku käydää siel suht usein (onko kerta viikossa usein??)ja ollaankin siellä ni saisi sitten sais pojan nukkuun sielläkin pihalle...katotaa jos löytyisi=)

Jahas, mies menee kylvettää poikaa, mä meen kattoo, se on aina niin hellyttävääku pieni innostuu=)
 
Mammy: Pljon voimia ja jaksamista sulle! :hug: Kiva kun on alkanu näkymään jo valoa tunnelin päässä. Kyllä se siitä menee parempaan kokoajan kun tää pimeä aikakin vähenee päivä päivältä,auttaa sekin kummasti piristymään. :)

Onkos teidän muiden vauvat kuinka sylivauvoja?? Meillä kun toi neiti EI ole sylivauva...oon aatellu että onkohan se ihan normaalia? Kyllä toi nyt välillä tykkää olla sylissä ja nukkua mun päällä kun makaan selälläni puoli istuvassa asennossa ja sitten kun liikun niin tykkää olla ja kattella mutta varsinkin iltasin ei viihdy sylissä jos vaan istuu paikallaan. Tyttö tykkää tosi paljon olla sitterissä ja lattialla tai sohvalla kellimässä. Siinä se sätkii ja kattelee lelujaan tai telkkaria tai juttelee meille kun ollaan sen kanssa paljon lattialla. Iltasinkin kun on iltaränkkä kylässä niin rauhottuu paljon paremmin lattialle tai sitteriin kun syliin. Tuntuu hassulta! Toi on muutenkin lähössä kauheesti ryömiin kokoajan ja harjottelee kääntymistä. :heart:

Nyt meen syöpötteleen jotain. :)
 
Okei Shama toi sadesuoja on hyvä maamerkki! Mä voin sit joka tapauksessa tulla kyseleen ootkos sä mun nettituttu ;) Meillä vaunut on musta-harmaat, tehostevärinä punanen, että jos haahuilen siellä eksyneen näkösenä niin hihkaskaa. Koitan päästä paikalle, voi olla kyl et tuun vähän myöhässä.
 
Terveisii Turuust!

On muuten pitänyt kysyä että onko Vesseli myös Turku-Rauma suunnalta? Tai ainakin kotoisin täältä?

En pääse huomenna kuokkimaan Turkuseutulaisten miittiin kun juna Tampereelle lähtee yhden aikaan. Loma jatkuu siellä veljen luona. Täytyy sanoa että aika mukavasti on sujunut reissaaminen tuon pikkuisen kanssa. Hieman ehkä havaittavissa levottomuutta mutta pääasiassa neiti ollut reipas. Lentomatka meni noin sata kertaa paremmin kuin uskalsin pelätä =) Olin pukenut kantoliinan takin alle valmiiksi varuilta ja sitä tarvittiin heti lentokentällä kun kaukaloa ei saanutkaan viedä koneeseen, ylibuukattu... Lennolla neiti pärjäsi hienosti, imetin noustessa ja laskun aikana annoin pullosta sulatettua maitoa ettei mennyt hukkaan. Ois jo kohta mennyt vanhaksikin jo... Lennon aikana sitten neiti jonkin aikaa seurusteli ja tuijotti ikkunasta ulos. Enemmän isot lapset siellä huusi kuin meidän neiti :) Junassa Helsingistä Turkuun tyttö istuskeli tyytyväisenä sylissä ja katseli ohivilistäviä maisemia... Toivottavasti paluumatka sujuu yhtä kivuttomasti.

Mammy Voimia kovasti ja mukava huomata että olet positiivisella mielellä!

Oon ihan hämmästyksissäni kun meidän neidille on ihan huomaamatta tullut jonkinlainen rytmi... Illalla nukahtaa unille siinä klo 21-23 ja aamulla herätään noin klo 7-8. Kymmenen aikaan yleensä sitten onkin jo päiväunilla, ulkona jos mahdollista ja nukkuu yleensä sellaiset 2-3,5 tuntia. Ihanaa, toivottavasti tämä pysyy. Yölläkin on alkanut vaihtelevasti nukkua 3-6 tunnin pätkiä, tai kolme tuntia on ennenkin muttta tuolla välillä se nykyään on... Aamulla tankkaa sitten jo taas vähän useammin kuten illallakin...

On se vaan kauhia ikävä tuota meidän iskää, kamala kun täällä reissussa ei pääse halimaan eikä pusimaan :( Kun on kotoa pois niin huomaa taas sata kertaa paremmin miten ihana sitä onkaan kun on joku jota rakastaa :heart:

Ei nyt pysty mitenkään muistamaa mitä kaikkea sitä vois kommentoida. Aamulla pitää vieä pakata loput kamat, käydä vielä pikamutka kaupungilla ja sitten suunta kohti Tamperetta. Jos nyt illalla vielä vähän aikaa kutoisi, jos saisi noi ekat pitkälahkeiset villahousut valmiiksi. vähän tuli isot mutta oon niiiin ylpee itestäni että ylimalkaan sain housut tehtyä :)

Kauniita unia kaikille ja voimia niitä tarvitseville! Ja muille kanssa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Onkos teidän muiden vauvat kuinka sylivauvoja??
Päivästä riippuen. Joskus ei viihdy muualla kuin sylissä ja toisinaan taas viihtyy lattialla tai sitterissä paremmin kuin sylissä. Riippuu siitäkin kai et miten lämmin syli on. ;)


Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Okei Shama toi sadesuoja on hyvä maamerkki! Mä voin sit joka tapauksessa tulla kyseleen ootkos sä mun nettituttu ;) Meillä vaunut on musta-harmaat, tehostevärinä punanen, että jos haahuilen siellä eksyneen näkösenä niin hihkaskaa. Koitan päästä paikalle, voi olla kyl et tuun vähän myöhässä.
Jeps, huudellaan sitten Oiskua siellä. :D Ja kaippa me siinä istuskellaan, joten tule kun ehdit, ei se niin minuutilleen ole. Pääasia et pääsee paikalle. :) Kivaa, ei jaksais oottaa huomiseen, nyt olo on kuin lapsilla jouluaattona. :LOL: Onneks on aamulla ohjelmaa niin ei tarvii tärinässä olla koko päivää. :LOL:

Isäntä veljensä kanssa noita meitin vaunuja katteli, eikä ihmetytä et ne puoltaa: runko oli sentin vinossa, eli toisen sivun renkaat oli sentin lähempänä toisiaan kuin toisella puolella. Saivat kahestaan sitä nyt vedettyä suoraan, ja pienellä eteisen pätkällä kun niitä koitti meni ihan kivasti, ei vetänyt läheskään niin paljon. Oltiin siis anoppilassa kaikki, ja totuus paljastu kun tultiin kotiin parkkikselta: ne veti taas saman verran jos ei enemmänkin vasempaan kuin aikaisemmin... :/ Et niin kauan se sitten piti se vääntäminen... No, rullaillaan niillä sitten ja katotaan kuin käy... Emmä jaksa enää kinuta, kun noi kerran hyvät on niin olkoon. |O Mutta kun ollaan koko porukka liikkeellä niin saa kyllä mies työntää. Eilenkin kun mentiin puistoon kaikki, niin muutaman sadan metrin matkalla kiukutteli kun niitä vaunuja saa koko ajan suoristaa. Olin et älä saa**na, kerro jotain mitä mä en jo tiedä. |O Suuttu.... :eek: :kieh: No, siinäpähän suuttu, jospa tajuis et mulla ne liikuttavat matkat on kuitenkin pikkasen pidempiä... :whistle:

Mutta nyt molemmat lapset jo nukkuu (toivottavasti pienempikin aamuun saakka...) joten taidan käydä hakemassa jotain hedelmää iltapalaksi ja sitten vois itekin kömpiä nukkumaan... On jotenkin kumma fiilis, jospa se nukkumalla menis ja aamulla ois parempi mieli... Johtunee siitä kun on viikonlopun aikana ollut miehen kanssa sanomista, lähinnä noista vaunuista erimielisyyttä... Mulla sellanen olo et turhuutta taas haihattelen, pärjäähän noillä vielä... :|
 
Vieläkö joku mut muistaa:D ;)
Olen käynyt aina välillä lukeen teidän juttuja mutta en mukamas ole ehtinyt vastailee...

Mitähän kaikkea olin aikonut kommentoida... joskus joku kyseli synnytyskertomuksia niin tossapa vielä tuo ainakin kertaalleen jo kerrottu kopsattuna tuolta aiemmasta ketjusta :p

Elikkäs meidän "hätähousu-neidin" synnytyskertomusta ;)
Torstai oli ihan normaali päivä joskin sitten laiskuuttani siirsin imuroinnin perjantai aamulle(joka sitten jäi tekemättä;) ja kävin saunassa ja suihkussa jo päivällä kun oli lasten kuusijuhla illalla ja oli sielä lasten kans ja selittelin kaikille että ei meidän pikkusta kiinnosta joulupukki ja saas nähdä haluaako edes raketteja kattomaan :LOL: ja illan aikana ei mitään "normaalista poikkeavaa" muutamia epäsäännöllisiä supistuksia sillon tällöin :whistle: ja joskus puoli kahentoista aikaa lopettelin telkan kattomisen ja lähin nukkumaan. Ja heräsin suunnilleen puoli kaks kun tuli kipeämpi supistus joka tuntui kyllä sekä mahassa että kohdunsuulla ja kun se meni ohi niin maha ihan löysälle ja äkkiä vessaan ja sitte takas sänkyy makoilee ja odottelee tuleeko vielä :kieh: no kolme supistusta tuli 15-20 min välein ja aina veti mahan löysälle sen jälkee rupesivaat tiheneen ja olivat jotan 7-10 min välein ja ravailin vessan ja sängyn väliä ja sanoin jo miehellekki että varmaan kohta päästää lähtee, joskin oli niin unenpöpperössä ettei tainnu tajuta edes, sitte paria minuutti availle kolme menin taas vessaan ja kun istuin pöntölle niin tuntui eka kerran että jo että ponnistuttaa ja tuli sellanen olo että ei hyvänen aika nyt ei kyllä ehdi millään oulaisiin asti (vähä vajaa 100km) ja yritin huhuilla miehelle(lapsia herättämättä;) että nouse äkkiä ylös ja lopulta kun huutelin että soita äkkiä ambulanssi niin heräs ja tuli kattoon mikä on ja soitti sen ja anto ajo-ohjeet ym ja lopetti puhelun niin sanoin että tule äkkiä tänne tämä ei odota enää yhtää vaan tulee nyt. Mies kisko samalla vaatteita päälle ja tuli vessaan kattoon ja oli jo lähdössä hakeen puhtaita pyyhkeitä ym kun sanoin että et mene enää minnekkään että pää on jo puoliksi ulkona jossain vaiheessa olin noussu seisoo pöntöltä ja ponnistin seisoltaan ja samantien mies otti vauvan kiinni ettei tippunu lattialle, ja putsaili nielua ja vähä ravisteli että pikkunen rupes itkee... ja antoi mulle syliin ja siinä sitten istuskeltiin pöntön reunalla kun isäntä haki harsoa ja pyyhettä pienen lämmikkeeksi ja kuivaili lattiaa ja odotettiin ambulanssin tuloa. Kun ambulanssi miehet tuli he sitoivat napanuoran ja sovittiin että lähdetään ajelee kohti sairaalaa ja istukka saa tulla matkalla ;) tässä vaiheessa tytöt 10 ja 8v tulivat yläkerrasta kattoon mitä ääniä kuuluu ja näkivät pikkusiskon enne ku lähettiin... istukka syntyi sitten vasta sairaalassa kun kätilö sitä vähä "nyppäs" mutta oli ihan kokonainen ja ok. samoin kun itellä ja vauvalla ei ollu mitään kummallakaan ja kävin salissa suikussa ja vauva punnittiin ja pestiin ja siirryttiin osastolle. Lastenlääkäri oli aamulla jo kierrolla ja sain juteltua itteni ja vauvan kotiin jo illaksi, kun mies pääsee töistä ja tulee hakee... Elikkä nyt ollaan jo eilinen ilta ja tämäpäivä täällä kotona opeteltu taas vauvan hoitoa koko perheellä...

Tulipas pitkä ja sekava tuosta selostuksesta mutta jokseenkin sekava se oli kieltämättä ja pätkiä ettei oikeen muista miten kaikki meni... mutta ihan ok eikä kummallekkaan itelle tai miehelle siittä mitään kammoa jääny :whistle:

sitten yhdessä olosta on ollut galluppia... meillä tulee reilun viikon päästä 13v kun on menty kihloihin ja loppukeväästä 12v hääpäivä ja yhdessä oltu pari vuotta ennen kihloihin menoa...

:hug: :hug: mammylle ja tietty muillekkin sitä tarviville suuret halaukset ja koittakaahan jaksaa ja ennen kaikkea uskaltakaa hakea apua tarvittaessa...

pitää vissiin yrittää vähä useammain yrittää kommentoida niin muistaiskin mitä piti laitella... :p

 
Vesseli-80 ei toi kerran viikossa oo vielä mitään.. Me asutaan parin kilsan päässä mun vanhemmista ja käydään siellä melkeen joka toinen päivä, väliin useamminkin... Saatan käydä monesti vaunujen kans pyörähtään juomassa jotain ja sillai.. :D
 
:wave: äitiliini pitkästä aikaa. :) Luin sun synnytyskertomuksen jo aikasemmin tuolta toiselta puolelta muistaakseni, mutta edelleen menee väristykset kun sitä luin. :) Ihanaa kun sun mies pysty toimiin (kunhan pääsi hereille :D), meillä isännällä ois varmaan ollu taju pois kun ois vessan ovella käyny kääntymässä ni oisin siinä samassa sitä saanu hoivailla. :LOL:

Vanhemmilla käymisestä: Mun (ja itseasiassa kyllä miehenkin) vanhemmat asuu tossa ihan nurkan takana, mun vanhemmille kävelymatkaa on n. 5 min ja anoppilaan 10 min, ja tulee tuossa omien vanhempien luona pyörähdeltyä useemmin. Siis kun ovat kotona. Lomilla käydään melkein päivittäin ainakin siellä päin, ja isän eläkeviikoillakin joskus käydään siellä aikaa kuluttamassa. Mut useemmin tulee mentyä jos äitikin on kotona... Ja sitten mun vanhemmat on vielä tällä samalla alueella töissä, joten sielläkin tulee joskus käytyä... Olen ite ollu samassa paikassa aikoinani kesätöissä missä mun vanhemmat nyt on (olin äidin hommia tekemässä :D) niin käyn sitten samalla vanhaa työkaveria moikkaamassa. :D Ja aina kun ollaan sinne menty, niin esikoiselle on sinne varattu joko jotain hyvää tai sitten siellä on lasten lehtiä tai jotain muuta. :D Kaikki siellä kyselee et koska pikkuset tulee käymään, ja sitten mamma ylpeänä käy esittelemässä tyttöjä siellä... :LOL: :heart: :)

Mitä mä eilen valehtelin etten aamulla koneelle ehi... :whistle: Heräsin tossa jo ennen kuin mies lähti töihin, ja tytöt vielä nukkuu, niin tässä nyt aamukahvia lipitetään... :) Takana on taas hyvin nukuttu yö, ja jokaisen hyväunisen yön jälkeen mun huono omatunto vellin aloittamisesta kaikkoaa vähäsen. Eilen illalla vauva söi n. 50ml velliä jossa maitoa oli n. 75ml, siihen sitten vielä tuoretta maitoa päälle, nukahti n. 21.30 ja heräsi syömään 4.40. Ihanaa... Ajattelin, että koska vellin ja maidon suhde on noin tasoissa ollut, niin voisi koittaa jos antaisi ensin pelkkää velliä ja sitten ihan tuoretta maitoa päälle, ei tarttis sitten pumppailla. Vois sitten muuten pumpata, mut sitä varten et saa vellin joukkoon vois jättää väliin. Fiksuna kun olen pakastanut, niin ne maidot on yli 100ml:n pusseissa, joten niistä menee aina hukkaan... (Miten niin nuuka kun ei raskis pois heittää tavaraa jota tulee koko ajan lisää... :whistle: :ashamed: )

Mutta nyt hakemaan lisää kahvia ennen kuin tytöt herää. :)

:wave:
 
Huomenta!!!!!!!!!!!!

Täällä huonosti nukuttu yö takana poju syönyt 3h välein kun normaalisti syödään yöllä vain 1-2 kertaa. ja herättiin jo ennen 6 kun poju opettelee kovin kääntymistä mahallaan eikä malta millään nukkua.

Turkulaisten tapaamisesta, me voisimme joskus myöhemmin tulla myös, mutta tällä hetkellä meidän rytmi on et ottaa päikkärit 12-16 ja ei suostu nukkumaan kun ulkona ni emme pääse kun ei vielä pysty ulkona kahvittelemaankaan. :LOL:

Mammylle paljon jaksamisia! Vaikutit jo tosi positiiviselta =)

Mulla on taas kova ergo kantoreppu kuume, mutta on aika hintava ostos, mut olisi kiva päästä koiran kanssa metsään kävelylle, kun vaunuilla ei oikein hyvin siellä pääse. Olimme viime viikonloppuna ruissalossa kävelyllä ja kyllä mies ihan kiitettävästi vaunuilla tuli pitkospuita pitkin kahdella pyörällä.... Kun ei meidän pitänyt lähteä pientä polkua pitkin mut mies väitti kovin et polku levenee et vaunujen kanssa pääsee hyvin.... Kyllä vastaantulijat vähän hymyili kun keskellä metsää tultiin vaunujen kanssa vastaan :LOL:
 
Hiukan alkaa syödä miestä, kun koko yön on herännyt tunnin välein syöttämään. Ensimmäinen pätkä on lisämaidon kanssa joku 3-4 tuntia. Mutta kun vauva menee nukkumaan vähän itseä aikaisemmin niin omien unien pituudeksi tulee yleensä maks.2 h kerrallaan... Onhan sitä vellin antamista mietinyt, jos se oma maito ei riitä yöllä mihinkään, mutta tingillä juo alkoholitonta olutta ja päättää aina että kyllä tässä sisulla imetetään :kieh: Eihän näin lyhyyissä pätkissä pääse syvään uneen ollenkaan.
Eihän se tietysti maidon tulollekkaan ole hyväksi tällainen valvominen, mutta kun ei halua antaa periksi. Öiset syönnit on kuitenkin maidon tulon jatkumiselle tärkeimpiä. Onko muilla samaa ongelmaa? Maito ei riitä, mutta itselleen ei anna lupaa lisäkorvikkeeseen ja velliin. Yksi tetra Nannia menee päivässä ja enempää en suostu antamaan. Ylihuomenna on neuvola -toivottavasti paino on noussut.
 
peppi: Joo, toki ens kerraks suunitellaan pidemmällä ajalla tapaamista, niin vielä useammalle on mahis päästä mukaan. :) Tällä kertaa ei kai suurta väen paljoutta oo tiedossa... :LOL: Teillä onkin ollut mielenkiintoinen Ruissalon reissu. :LOL: Onneks isäntä sentään ite oli vaunun ohjaimissa eikä laittanut sua lykkimään. :D Tyypillistä miehiltä. ;) :D :LOL:

hapikko: Mulla oli kans alkuun etten halunnu velliä alkaa antaa, mut tulin siihen tulokseen neuvolan tädin kanssa jutellessa, et eihän se herääminen oo vauvallekaan hyväksi. Siis et jos jatkuvasti herää niin vauvakin väsyy kun ei kunnon pätkiä nuku. Alkuun oli tosi paha mieli kun ei täysimetyksellä voitu olla, mutta selkeesti muutamankin hyvin nukutun yön jälkeen neiti on pirteämpi ja itelläkin alkaa olla mielikin parempi... Ja mä en alkanut korviketta antaa ollenkaan, kun mulla maitoa tulee yli tarpeen. Joten ei siis ollut kiinni siitä ettei ois riittävästi saanu maitoa, se vaan ei täyttänyt kuin hetkeksi. Ja mulle th sanoi, et kannattaa ensin antaa ihan 10-20ml velliä, sekin saattaa jo riittää lisäksi pidentämään unia. :)

Mies eilen veljensä kanssa tosiaan noita meitin vaunuja rukkasi, ja nyt mies kävi kotona kääntymässä ja vääntämässä niitä uudelleen suoraan. :kieh: Saas nähä kauanko jaksaa tulla käymään millon missäkin suoristamassa vaunuja. :kieh: Ja aisakin irtos taas toiselta puolelta (heittoaisa), joten en tiedä kauanko enää uskallan luottaa niihin ja liikkua missään... :(
 
Nämä sai meidän neidissä aikaan tärinää ja vapinaa, naurua ja höpötystä sekä valtavan kuolanerityksen säestettynä viuhtomisella ja potkimisella:

http://www.badgerbadgerbadger.com/

http://mbnet.fi/b00gie/flash-animaatiot/lasketchup.swf

:LOL:
 
Hellou.... B)

Hapikko: Kuulostaapa erittäin tutulta... Ihan kuin omaa juttua ois lukenut... Eli mä en anna kuin korkeintaan 3 dl nania päivässä... Muuten mennään tissillä ja yöt mennään tissillä. Maitoa tulee, koska tyttö kasvaa todella hienosti niinkuin neuvolasta viimeksi sanottiin... Painoa oli tullut 3 viikossa 710 grammaa ja lisämaitoa ei saa tuota enempää... Meillä pisin pätkä on tuo eka pätkä kuten eilenkin. 4 tuntia neiti nukkui, mutta itsepä en unta saanut kuin vasta kahden tunnin tytön unien jälkeen, kun pelkäsin koko ajan, koska herää... :( Sitten sen jälkeen yö meneekin 1-2 tunnin välein herätessä. Parhaimmillaan väli ollut 45 minuuttia. Nälkä ei joka kerralla selvästikään ole, kun imee tissiä ehkä 5 min ja nukahtaa...Eli tissini on niinkuin tutti, kun tutti taasen ei kelpaa... :kieh: Joten ymmärrän fiiliksesi täysin ja itsekin mietin tota vellin antamista. Olen kuitenkin ajatellut sinnitellä 3-kuukauteen asti, kun neiti saa nyt tota luumusosetta ummetukseen, ettei sitten kaikkea hirmuisesti kerralla...En osaa neuvoja antaa, mutta jos susta tuntuu tosi rankalle toi jatkuva heräily, niin sitten kyllä kannattaa myös miettiä omaa jaksamistaan ja antaa vaan velliä... Mä olen sairaan väsynyt, mutta luonne ei anna periksi antaa velliäiltaisin tai korviketta esim yöllä. Koska tiedän, ett tisseistä maitoa tulee... Tsemppiä teille... :hug:

Niin kuten jo edellä olikin, niin tää sama tahti jatkuu... |O Olen lapselleni siis pelkkä tissi... Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä. Mutta esikoinen oli samanlainen tissittelijä. 3-kuukautisenakin heräillyt 2 tunnin välein yöllä syömään...Luin just päiväkirjaa, jota jaksoin esikoisen aikana pitää... Nyt ei kyllä ole käynyt mielessäkään... :eek:

Suzyco: Meidän neiti tykkää olla sylissä, mutta vain asennossa josta hän näkee eteensä. Makuuasennossa alkaa huutaa ja punkee itseään heti ylös ja puoli-istuva asentokin on huono. Yleensä pidän olkapällä tai tossa edessä niin, ett hän näkee eteenpäin. Lattialla ja sitterissä viihtyy myös tosi hyvin... Telkkari on pop... Voisi tuijottaa sitä vaikka kuinka kauan. Jos leikki hänen kanssa lattialla ja telkkari on päällä, niin lelut eikä omat kasvot kiinnosta, vaan kääntyy telkkua kohden... :D

Joo ja nyt tulee valitusta miehestä, kun ei ole ketään kenelle purkautua... Siis me kinastellaan koko ajan... Ollaan tosiaan menossa lauantaina konserttiin ja syömään ja ehkä muutamalla siiderille ja anoppi tulee meille lapsia katsomaan siksi aikaa... No, mies alkoi jutella miten hän sitten ottaa kunnolla... Ok, mä kysyin, ett ai, heräänkö mä sit yöllä koko ajan syöttämään, kun anoppi kerta lähtee yöllä kotiin jo... Enkä uskalla imettää, jos otan muutaman itsekin. Sitten kysyin, ett mikä oikeus hänellä on vetää lärvät, mennä kännissä nukkumaan ja aamulla vielä potea krapulaa, kun mä olen ensin syöttänyt yöllä ja sitten vielä hoidan aamulla lapset, kun piti olla molempien rentoutumisilta. En hirveesti pysty rentoutumaan, kun koko illan mietin, ett miten jaksan yöllä ja aamupäivällä, jos ukko vaan makaa. No, jopas ukolla kilahti. hän ei kuulemma ota mitään eikä huvita ollenkaan lähteä... :kieh: Mä olen tän illan ja hoitajan järjestänyt meille jo joulukuussa ja kehtaa vielä marista... Sitten ukolla on vielä tiedossa 2 viikon päästä varpajaiset ja hän haluaa pitää ne meillä kotona, niin mä saan lähteä muksujen kanssa anoppilaan evakkoon... :kieh: Arvatkaa vaan, ett ottaako mua tämmöinen päähän. Mikä siinä on, ett aina miehellä on oikeus olla se, joka saa rentoutua ja vetää lärvät... Mä olin ajatellut, ett molemmat ottaa muutaman sivistyneesti ja sitten yö jaetaan puoliksi... No, naisen ja miehen logiikat ei nähtävästi aina kohtaa... :| Nytkin mies soitti ja löi luurin korvaan, kun sanoin, ett olen väsynyt... Olen kuulemma aina niin vit.... kärttyinen... Niin olenkin, en kiellä.... Johtuisko kuitenkin tästä valvomisesta... No, ei voi mitään jos mies ei pysty ollenkaan ymmärtämään... :| pakko oli purkaa johonkin toi veetutus tosta miehestä...

Mä aloitin tänään d-vitamiinit. Saapa nähdä, ett miten vaikuttaa jo muutenkin vatsavaivaisen vauvan mahaan... Yökki kyllä melkein kaikki pois... Tuo jekovit, kun ei ole mitään hyvänmakuista todellakaan. Esikoinen kyllä vetää sen 3 tippaa päivässä ihan innoissaan nassuun...

Tämmöistä tänne... Ihana ilma ulkona... Täytyy sinnekin iltapäivällä raahautua.... B)
Oli muuten aika terapeuttista, kun leikin viikonloppuna joka päivä esikoisen kanssa barbeilla. Meillä oli ihan hirmu kivaa ja esikoinen oli ihan innoissaan, kun äiti leikkii hänen kanssa barbeilla... :D

Riikkuli ja pikkuinen 9 vkoa ja 5 päivää :heart:
 
Hei!

Semmoista kysyisin, että kuinka paljon teidän vauvelit nukkuu? Kun tuntuu, että meidän poitsu nukkuu vaan kaiken päivää. Aamulla saattaa seurustella tunnin pari ja sitten nukahtaa viimeistään vaunuihin unille 4-5 tunniks. Sitten herää syömään ja valvoo korkeintaan tunnin ja nukkuu taas monta tuntia! :eek: Sen jälkeen valvoo kyllä pari kolmekin tuntia, mutta nukkuu taas yön. Mulla ei ole mitään muistikuvaa kuinka esikoinen nukkui tässä iässä, taitaa mennä tuntimäärät samoihin, rytmi vaan eri. Kuitenkin mietin onko ihan normaalia... :ashamed:

 
No niin ne niistä ihanista "pitkistä" yöunista. Viimeyönä palattiin taas vanhaan,
heräilyä ja öhinää. . Nopeesti sitä ihminen tottuu siihen että saa nukkua edes sen neljä tuntia, kun viimeyönä tuntui ihan kauheelta herätä kahden tunnin välein.

Mä olen jo alkanut luovuttaa ton imettämisen suhteen :'( , mulla on niin paha mieli kun olen sittenkin niin huono imettäjä. Viikko viikolta tää on alkanut luisua että menee koko ajan enemmän korviketta.. Hapikko ja Riikkuli, hatunnosto teille että ootte saanu pidettyä
korvikkeen antamisen aisoissa.
Onko muita ketkä alkaa lopetella imettämistä?? Pliis enhän mä ole ainoa!

MM- Puhukaa tai muuten puhdistakaa ilmapiiriä, joskus kunnon "tappelukin" saa aikaan ihmeitä! :D

Ja kiva että en ole ainoa kellä on "yöero" päällä ;)


Nyt se karjuu tuolla pihalla. Heippa.
 
Porsche: Kuule, et ole yhtään huonompi äiti annat korviketta tai imetät... Vauva voi hyvin kunhan äitikin jaksaa ja voi hyvin. Minulle tämä imetys on vaan sydämen asia sillä tavalla, ett pidän siitä läheisyydestä ja yhteenkuuluvuuden tunteesta minkä tää imetys tuo. Ja aion olla sinnikäs niinkuin esikoisenkin kohdalla. Häntä täysimetin vähemmän onnistuneesti 2 kk ja sen jälkeen hienosti meni osittaismetyksellä 7 kk asti... Ja tosiasia on niin, väitti kuka mitä tahansa tiedän sen kokemuksesta, ettei kaikilla tule maitoa samalla tavalla, vaikka kuinka pesisi ja imettäisi aina kun vauva haluaa rintaa... Sitä paitsi olet antanut ja vauvallesi parasta mahdollista maitoa nämä ensi kuukaudet. Älä ota paineita siitä. Se ei ole äitiyden mittari. Tätä mieltä minä olen... =)

Asrai: Ja kiva kuulla, ett teilläkin heräillään yöllä. Siis ei kiva sillä tavalla, vaan kiva kuulla ett ei ole ainut... =) Mä en kanssa ihan vielä sorru velliin, mutta jos koen tätä väsymystä tällaisena vielä muutaman viikon päästä niin rupeen pikkasen velliä antamaan yötä vasten, kun mulla on tuo esikoinenkin jonka kanssa pitäisi jaksaa päivisin... =) Mutta sinulle hatunnosto ton imetyksen suhteen, olet alusta asti ollut tosi sinnikäs.. Muistan kuinka luin sinun alkutaivaltasi ton imetyksen suhteen ja nyt näyttää hienosti menevän... =)

Meillä tämä vauveli nukkunut ainakin tähän mennessä huomattavasti enemmän kuin tuo esikko aikanaan... Meillä nukutaan noin 10-12 tunnin yöunet ( heräillään se 2-6 kertaa yössä) aamupäivällä terassilla nukkuu noin 1-3 tunnin unet (heräilee yleensä muutaman kerran itkemään), iltapäivällä 1-3 tunnin unet, riippuu miten aamupäivällä nukkunut, jos vähemmän, niin sitten menee tuo 3 tuntia, perjantaina nukkui 3 ja 1/2 tuntia iltapäivällä... Illalla saattaa ottaa vielä 15min-30 min torkut. Yöunille aika tarkkaan nukahtaa klo 21.30 tällä hetkellä... Rytmi on tullut, mutta saas nähdä miten noi d-vitamiinit nyt vaikuttaa. Pylly ainakin paukkuu siihen malliin taas...

Mun tuli tosi huono mieli, kun haukuin mieheni lyttyyn tuossa aiemmin. Kyllä hän osaa olla ihanakin ja tottahan se on , ett olen varsinainen ämmä väsyneenä. Tietty seksillä tuon sais tyytyväiseksi, muttas kauheeta kun pitää väkisin antaa, kun ei vaan tee mieli, vaikka kuinka yrittäisin... Onko kellään samaa ongelmaa??????

Mitenköhän turkulaisten tapaaminen meni?????? Tulkaahan kertomaan pian...

Riikkuli
 

Yhteistyössä