Jumanketa, että teitittely on hämmentävää.

vierailija
Loogista olisi että aikuiset ihmiset menisivät töihin eivätkä hakisi kaiken maailman tukia Kelalta.
Niin, mut tautitehtailija tahtoo ensisijaisesti ne rahansa sieltä, kun on kerran lobannut niin valtavasti. Loppuu muuten ne hommat kokonaan, jos ihmiset olis terveitä ja varsinkin omilla konsteillaan, ilman varausaikoja, konsultteja, ruustinnojen pakkopullia ja kekkereitä yms. testejä ja luokituksia ym.
 
vierailija
vierailija
Kela on alkanut uudistaa asiakaskirjeidensä tekstejä. Tarkoitus on parantaa niiden luettavuutta ja ymmärrettävyyttä. Merkittävimpiä muutoksia on se, että kirjeissä aletaan käyttää sinä-muotoa teitittelyn sijaan.

Kelan viime kevään asiakaspalautekyselyyn vastanneista joka kolmas ilmoitti, että ei ollut ymmärtänyt päätöksessä kerrottuja perusteluja.

Kieli-uudistuksesta kerrottiin Kelan Elämässä-lehden syysnumerossa.

Kelan päätösten kieliasun vaikeaselkoisuus on herättänyt huomiota myös laitoksen johdossa.

Heinäkuussa Kansaneläkelaitoksen eli Kelan pääjohtaja Liisa Hyssälä myönsi Aamulehdessä, että hänen johtamansa laitos kirjoittaa asiakkailleen niin sekavia kirjeitä, ettei edes korkeakoulutuksen saanut entinen ministeri ymmärrä niistä mitään. :LOL:

Aamulehti
Siksikö kutsuivat eläkeläisen töihin SITRA.lle?
 
vierailija
Olen 47v ja mut on pienenä opetettu teitittelemään. Mulle särähtää monessa tilanteessa tosi pahasti korvaan sinuttelu. Kaikkein pahin esimerkki on puhelinmyyjät.

Näitä CallCentereitä on nyt perustettu pitkin poikin ja usein syvälle savoon. Ja huom. murteet ovat ihania ja suuri rikkaus kielessämme, mutta puhelinmyynnissä sinutteluun yhdistettynä ne eivät sovi ollenkaan.

Mun ei tulisi ikinä mieleenikään ostaa puhelinmyyjältä mitään jos hän ei osaa teititellä vaan puhelu alkaa nykytyyliin: No mittee Pirkolle tänään kuuluupi?
Oottoko työ männööt sekasi?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMellanka? post: 24833954:
Toisaalta, kyllähän siellä mainittiin muunkinlaisen selvittämisen selvitystyön alkaneen ja vievän useita vuosia. Kertonee kaiken tarvittavan kyseisen lafkan kirjelmistä. :D
Mitä tarkoittaa lafka?
 

Yhteistyössä