Juoppo isät ja äidit kaupassa

tt
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.
Toiset osaavat ottaa siten, että vaikka juovat mäyräkoiran, niin käyttäytyvät kuten selvinpäin. Ei siis kannata olettaa, että jos sinä juot yhden lasillisen ja tulet känniin, että muutkin tulisi :)

Löysää pantaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja scarlett vauhdissa:
Heh, Scarlettille mahtaa maistua itelleen tuo alkomahooli..on muksu jossain melkein joka viikonloppu etä saa maistella. vai töissäkö muka olit viikonloppuisin?Heh
Niin likka on isällään oikieastaan jokainen perjantai, koska näin olemme sopineet keskenään. Ja jokainen perjantai oikeastaan olen töissä, samoin lauantai-päivät. Mistä sulla on sellainen käsitys, että likka on joka viikonloppu jossakin muualla hoidossa? Ei taas kannattaisi selittää asioista joista ei tiedä paskan vertaa. :hug: Jotkut eivät näköjään tajua, että kaikki työt eivät ole vain arkisin 8-16. :LOL:

Mä en muuten vieläkään ymmärrä missä täällä PUOLUSTELTIIN lasten aikana ryyppäämistä. Sitä vain pohdiskeltiin, että mikähän mahtoi olla totuus. Eli vanhemmat voivat ostaa kaljaa lapsen olessa mukana, mutta lapsi menee hoitoon myöhemmin. Sitä kun ei voi tietää sen perusteella, kun näkee jotkut ihmiset ohimennen kaupassa. Sitä tässä ajettiin takaa, mutta jotkut mustavalkoiset ihmiset käänsivät asian puolustamiseksi. Omituista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
siis ihanko tosi ap vaistoaa/ näkee päällepäin onko niiden alkoholijuomien nauttimisen aikaan lapsi(set) jaloissa pyörimässä eikä toisaalla hoidossa :xmas:
:LOL: :LOL: Niinpä. Ja asian pohdinta kattotaan alkoholistien puolustamiseksi. :whistle: Mä en ainakaan missään kohtaa puolustanut sitä, että vanhemmat saa juoda lasten aikana, mutta näin mä vissiin tietämättäni tein. :xmas: :p
 
Rollolainen
Siskostani kyllä huomasin heti etä käyttää liikaa alkoholia, sen vaan näkee. hän pukeutuu siististi ja opiskelee bussikuskiksi,mutta vaan tiedän hänen olevan alkoholisti, vaikka ei myönnäkkään. Hän kun juo arkenakin.

 
Kyl mie saatan sanoa lapselle ettei oo rahaa limsaan jos sitä limua on litkitty vaikka edellisenä päivänä... ja samaan aikaan saatan ostaa ittelleni siideriä. mut kai mie olen sit huono ku yritän vähän rajottaa lapselta huonoja tapoja :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Siskostani kyllä huomasin heti etä käyttää liikaa alkoholia, sen vaan näkee. hän pukeutuu siististi ja opiskelee bussikuskiksi,mutta vaan tiedän hänen olevan alkoholisti, vaikka ei myönnäkkään. Hän kun juo arkenakin.
Kyse on sun siskosta jonka tunnet ja näet usein. Ei ole kyse jostakin tuntemattomasta jonka näkee ohimennen kaupassa.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Siskostani kyllä huomasin heti etä käyttää liikaa alkoholia, sen vaan näkee. hän pukeutuu siististi ja opiskelee bussikuskiksi,mutta vaan tiedän hänen olevan alkoholisti, vaikka ei myönnäkkään. Hän kun juo arkenakin.
Kyse on sun siskosta jonka tunnet ja näet usein. Ei ole kyse jostakin tuntemattomasta jonka näkee ohimennen kaupassa.
Nyt näen siskoani usein, ku asuu lähellä,mutta ku asui kauempana en nähnyt edes joka vuosi ja silti vaan tiesin. sen jotenki vaistoaa. Ihmisen ilmeet, eleet ym kertovat sen. enkä ole ollut väärässä tähän asti vieraampienkaan ihmisten suhteen.
 
kyllä jos mä ostan siiderin tai pari niin pitää mulla olla vara ostaa lapselle esim limppari illaks kans :/
ainahan ulkonäöstä voi kaikkea päätellä jos niin haluaa,eri asia mikä pitää paikkansa..
 
vieras
[/quote]



Näen kaupassa lapsia jotka eivät saa leluja, koska ei ole rahaa, mutta rahaa on äitin krääsään.

Olen tätä mieltä, ole sinä omaa mieltä. Ei tässä sen kummempaa, öitä.[/quote]

Mun mielestä lapsen ei tarvitse aina saada kaikkea haluamaansa. Tottakai lapsi haluaa vaikka joka kauppakäynnillä lelun jos se hänelle mukisematta ja "säälistä" ostetaan.
 
vieras


Näen kaupassa lapsia jotka eivät saa leluja, koska ei ole rahaa, mutta rahaa on äitin krääsään.

Olen tätä mieltä, ole sinä omaa mieltä. Ei tässä sen kummempaa, öitä.[/quote][/quote]
Mun mielestä lapsen ei tarvitse aina saada kaikkea haluamaansa. Tottakai lapsi haluaa vaikka joka kauppakäynnillä lelun jos se hänelle mukisematta ja "säälistä" ostetaan.



ja lainaukset pyllylleen

 
sniif
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
huoli lapsista vain. juokoot juopot itsensä hengiltä vaikka mua ei kiinnosta, mutta mua kiinnostaa lasten hyvinvointi. minun naapuriin ei kannata juoppojen muuttaa, koska en ole hällä väliä-ihminen... :|
vaikka en juokkaan, en silti haluais sun naapuriin, niin vittumaiselta kytältä kuulostat... voisin ehkä kivittää autosi...
 
neljä-ilman-viidettä
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Siskostani kyllä huomasin heti etä käyttää liikaa alkoholia, sen vaan näkee. hän pukeutuu siististi ja opiskelee bussikuskiksi,mutta vaan tiedän hänen olevan alkoholisti, vaikka ei myönnäkkään. Hän kun juo arkenakin.
Kyse on sun siskosta jonka tunnet ja näet usein. Ei ole kyse jostakin tuntemattomasta jonka näkee ohimennen kaupassa.
Nyt näen siskoani usein, ku asuu lähellä,mutta ku asui kauempana en nähnyt edes joka vuosi ja silti vaan tiesin. sen jotenki vaistoaa. Ihmisen ilmeet, eleet ym kertovat sen. enkä ole ollut väärässä tähän asti vieraampienkaan ihmisten suhteen.
Olen metsolan kanssa samaa mieltä: Kyllä juopon tunnistaa kun sen näkee. Enkä puhu nyt mistään spurguista.

Sen näkee silmistä ja sen näkee ihosta sen näkee myös elkeistä. Oli sit miten hienot ja siistit vaatteen päällä tahansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
siis ihanko tosi ap vaistoaa/ näkee päällepäin onko niiden alkoholijuomien nauttimisen aikaan lapsi(set) jaloissa pyörimässä eikä toisaalla hoidossa :xmas:
:LOL: :LOL: Niinpä. Ja asian pohdinta kattotaan alkoholistien puolustamiseksi. :whistle: Mä en ainakaan missään kohtaa puolustanut sitä, että vanhemmat saa juoda lasten aikana, mutta näin mä vissiin tietämättäni tein. :xmas: :p
mä tein eilen täysin päinvastoin mitä multakin (ulkonäköjuopolta joka jättää lapset heitteille) odotetaan: kieltäydyin alkoholista, ilmaisesta alkoholista :kieh:
 
piipaa
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.
siis et ole kyylääjä? sanat on erilaiset kuin teot. Miksi täällä tosta vaahtoat ?
Eikö sulla ole munaa sanoa sitä niille suoraan. Sähän oisit voinu ostaa sen hemmetin limpparin sille lapselle.
Ootko ajatellu sosionomin opintoja? siellä sä pääsisit vatvomaan näitä asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
No mut jos mulla on rahaa ostaa kaljaa,niin takuulla pitää löytyä raha sille lapsen muumi limpparille :kieh:
Peesi.

Mä avauduin kerran, muutama vuosi sitten, yhdelle ämmälle kaupassa...Kaljaa osti, lapselleen ei voinut ostaa tikkaria kun "ei oo rahaa semmoisiin" (tiuskaisi todella rumasti) ja kun mun muksu sai tikkarin & pääsi sellaiseen kaupan kolikolla toimivaan keinusysteemiin niin tää nainen alkoi mussuttamaan että piloille lellin lapseni kun päästän tuollaisiin vempeleisiin heti kun lapsi pyytää (tyttö oli alle 2 v ja kaupan norsukeinu oli jokaperjantainen perinne meillä ). Kerroin sille mielipiteeni hänen äitiydestään :saint:. Ihan päältäkin näki, että niitä kaljoja on ennenkin juotu :|
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.

Kyllähän alkkikset nyt näkee päällepäin.

Se, että lapset kärsivät on todella surullista, todella.
:'(
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
No mut jos mulla on rahaa ostaa kaljaa,niin takuulla pitää löytyä raha sille lapsen muumi limpparille :kieh:
Peesi.

Mä avauduin kerran, muutama vuosi sitten, yhdelle ämmälle kaupassa...Kaljaa osti, lapselleen ei voinut ostaa tikkaria kun "ei oo rahaa semmoisiin" (tiuskaisi todella rumasti) ja kun mun muksu sai tikkarin & pääsi sellaiseen kaupan kolikolla toimivaan keinusysteemiin niin tää nainen alkoi mussuttamaan että piloille lellin lapseni kun päästän tuollaisiin vempeleisiin heti kun lapsi pyytää (tyttö oli alle 2 v ja kaupan norsukeinu oli jokaperjantainen perinne meillä ). Kerroin sille mielipiteeni hänen äitiydestään :saint:. Ihan päältäkin näki, että niitä kaljoja on ennenkin juotu :|
Mites tämä äiti reagoi?

(Ei se Åbo vastannut)
 
AP:LLE
Oot ap ihan oikeessa. Alkkisperheessä kasvaneena oppii kyllä vaistoamaan tollase asiat herkemmin, sen oon huomannu monesti. En väitä tietäväni ko. henkilöiden iltasuunnitelmista ja lapsen iltasuunnitelmista mitään, mut oon siitä samaa mieltä, et kyllä sen usein näkee jos perheellä on a-ongelmia. Ihan vaan sen lapsen varautuneesta käytöksestä. Oon itse ollut joskus se lapsi, siksi kai vaistoan helpommin, koska suhtudun asiaan itsekin vielä varauksella.
On se kumma, et täällä näin raivokkaasti hyökätään ap:n kimppuun, vaik pohjimmainen ajatus oli hällä se, ettei runsas alkoholi ja lapset sovi yhteen. Ihme porukkaa, menkää itseenne ihan tosi.
 
Tosityhmä
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
:attn: Vaikka olis mitkä juhlat tulossa niin kyllähän kaikki tervejärkiset ihmiset taipuisi tuohon muumilimppari pyyntöön?Enhän mä voi olla näin väärässä???
Ehkä heidän lapsi ei saa juoda ylettömästi limpparia ja oli helpompi sanoa että ei ole rahaa kuin selittää että tekee huonoa hampaille jne? En tiedä, kunhan arvailen...
Ihan sama tuli mieleen. Itsekin käytän monesti tuota "ei ole rahaa", kun ei jaksa muuta selittää sillä hetkellä. Laiska tyhmä minä :D

 
surullista
Minusta olisi aika noloa ostaa kaljaa litratolkulla jos lapsi mukana kaupassa. Vaikkakin se menisi mihin käyttöön tahansa mutta lapsi kyllä näkee, huomaa ja ottaa oppia!! Ja ikävää lapsen kannalta, että ei kärryyn enää mahdu mitään mitä lapsi tahtoo. Pääasia, että vanhemmat saavat kaljaa oli se sitten illaksi tai puoleksi vuodeksi kerralla hankittu. Paljon on lapsia jotka kärsivät yksistään ja ainoastaan alkoholin takia. Moni perhe säästyisi suruilta ja murheilta jos tajuaisivat lopettaa alkon käytön. Juhlissakin voisi aikuiset joskus koittaa muumilimpparia, voisi muistaa aamullakin kuinka hauskat kemut olivatkaan.
 
minä vaan
herätkää tähän päivään... Katsokaapa (ei tarvitse kyylätä) vaikka joku perjantai kaupassa käydessänne muiden ostoskärryjä. Se on todella hämmästyttävän moni jotka ostaa sen laatikon tai kaksi kaljaa. Voi olla että osa niistä ostaa just silloin sen kerran vuodessa laatikon, mutta todella monille se on joka viikonloppuinen homma. Ensin se oli sixpack, sitten mäyräkoira, nyt laatikko.

Jos ihmettelette mistä nämä huomiot, niin olen kaupan kassalla töissä... Ja eniten kaljaa ostetaan lapsiperheisiin, enhän tietenkään tiedä onko lapset sitten joissain perheissä joka viikonloppu hoidossa muualla, mutta muutamista perheistä kyllä tekisi mieli soittaa lastensuojeluun, vaikka ns. parempia perheitä ovatkin.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
herätkää tähän päivään... Katsokaapa (ei tarvitse kyylätä) vaikka joku perjantai kaupassa käydessänne muiden ostoskärryjä. Se on todella hämmästyttävän moni jotka ostaa sen laatikon tai kaksi kaljaa. Voi olla että osa niistä ostaa just silloin sen kerran vuodessa laatikon, mutta todella monille se on joka viikonloppuinen homma. Ensin se oli sixpack, sitten mäyräkoira, nyt laatikko.

Jos ihmettelette mistä nämä huomiot, niin olen kaupan kassalla töissä... Ja eniten kaljaa ostetaan lapsiperheisiin, enhän tietenkään tiedä onko lapset sitten joissain perheissä joka viikonloppu hoidossa muualla, mutta muutamista perheistä kyllä tekisi mieli soittaa lastensuojeluun, vaikka ns. parempia perheitä ovatkin.
olet kaupan kassalla töissä. Sitoo sinua vaitiolovelvollisuus. Koska täällä niitä asioita kuuluttelet, niin varmaan kavereillesi kerrot ketä olet nähnyt ja mitä ne osti. Montako siideriä, olutta ja lonkeroa oli kärryssä.

 
oi
Oi, ja meitä niin hävettää kun jouluna ostetaan ne pari viinipulloa jouluruuille. Mies käy alkossa ne hakemassa, lapset istuu penkillä alkon ulkopuolella odottamassa. Sillon me toivotaan todella ettei kukaan näkisi meitä tai lapsiamme siinä alkon edessä!!
En kehtais edes ostaa kaljaa lasten kanssa noin montaa pulloa. ... Tosin, en tarvi moista miettiä kun en edes juo, eikä meillä kyl kukaan muukaan!
 

Yhteistyössä