Juoppo isät ja äidit kaupassa

-----
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Meille tuli kerran ravintolan perhe syömään ja vanhemmat tilasi molemmat itselleen
oluet!! Lapsi sitten sanoi että haluaa limsan... vanhemmat vaan tokaisi että juo vettä se ei maksa mitään ei meillä ole rahaa ostaa mitään limsaa :eek:
No mies suuttui tästä ja meni hakemaan tälle lapselle limsan!!!
Ja uskokaa tai älkää niin vanhemmat nolostui!! Se että ravintolan pitäjä tarjosi heidän
lapselleen limsan kun heillä ei ollut omien kaljojen lisäksi varaa ostaa lapselle yhtä limua!!
Ärsyttäviä!!! :kieh:
toi kohtaus pitäisi saada pelastajat sarjaan...tai sitten mies voisi saada arvonimen pyhimys
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Olenko mä ainoa joka ajattelee, että ap tekee vähän turhiakin johtopäätöksiä? Siis kyllähän tuollaasia tapauksia on, mutta nyt sai kuvan, että kaikki usemman kuin yhden kaljan ostavat on täysin hunningolla.
Kyllä tässä asiassa ärsyttävintä on juuri se,että rahaa löytyy kaljaan,viinaan ja tupakkaan,mutta ei yhteen limukkaan...

Ja olen kaupassa töissä ja tätä kuulee todella paljon ja varsinkin ennen juhlapyhiä,eli suomalaisten ryyppyjuhlia...kun se oma napa on tärkeämpi kuin lapsi.

Että kyllä tuommoisesta käytöksestä voi ajatella myös sen,ettei se lapsen etu ole myöskään muissakaan asioissa se arvolistan kärjessä...



 
pippuri
ap olla se jolla on oikeasti kiero suhtautuminen alkoholiin. Alkoholi on hänelle tavallaan tabu ja kun hän näkee jonkun juovan hänestä tulee enkeli sädekehineen. Muhun ei tuo paasaaminen mene läpi. Heillä se suurin ongelma on, jotka ei ymmärrä että kaikki ei juo humaltuakseen. Nää on just niitä kyylääjiä ei vain kaupassa, vaan myös juhlissa. He seisoskelevat tylsistyneenä limu lasi kädessä ja laskevat muiden alkoholi määriä. He paasaavat alkoholin haitoista ym. Mutta annas olla jos tälläinen kyttääjää ottaakin "vahingossa" pari liikaa ja sille siitä joskus muistutetaan voi sitä selitysten määrää;)
 
vieras
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
 
vieras
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
 
[quote="vieras"

Kyllä tässä asiassa ärsyttävintä on juuri se,että rahaa löytyy kaljaan,viinaan ja tupakkaan,mutta ei yhteen limukkaan...

Ja olen kaupassa töissä ja tätä kuulee todella paljon ja varsinkin ennen juhlapyhiä,eli suomalaisten ryyppyjuhlia...kun se oma napa on tärkeämpi kuin lapsi.

Että kyllä tuommoisesta käytöksestä voi ajatella myös sen,ettei se lapsen etu ole myöskään muissakaan asioissa se arvolistan kärjessä...



[/quote]

Onhan se hyvä, että vaikka vanhemmat eivät omasta terveydestä huolehdikaan, niin ajattelevat lapsen terveyttä eivätkä osta kaiken maailman limuja ja herkkuja.
 
mmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
Niin kukaan ei ajattele, että sitä limsaa saattaa olla jo kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Meille tuli kerran ravintolan perhe syömään ja vanhemmat tilasi molemmat itselleen
oluet!! Lapsi sitten sanoi että haluaa limsan... vanhemmat vaan tokaisi että juo vettä se ei maksa mitään ei meillä ole rahaa ostaa mitään limsaa :eek:
No mies suuttui tästä ja meni hakemaan tälle lapselle limsan!!!
Ja uskokaa tai älkää niin vanhemmat nolostui!! Se että ravintolan pitäjä tarjosi heidän
lapselleen limsan kun heillä ei ollut omien kaljojen lisäksi varaa ostaa lapselle yhtä limua!!
Ärsyttäviä!!! :kieh:
Onhan se nyt noloa puuttua toisten asioihin ja tarjoilla juomia.
Eipä tulisi mieleenkään kyllä moinen.
Mikä siinä on noloa?? Se että saat vanhemmat nolostumaan siitä
että itselleen voi ostaa kaljaa mutta lapselle ei yhtä limua?
Ja miksi ei voisi tarjota?
Tuliko mieleen että vanhemmat ei halua juottaa lapselleen sokeri/lisäaine litkua? Ja lapsella on on esim maitoallergia ettei maitokaan käy? Ja jatkuvan limukan kärttämisen saa lopetettua kun sanoo tylysti ei ole varaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
Niin kukaan ei ajattele, että sitä limsaa saattaa olla jo kotona.
No ei ajattele, kun ap kertoi vastauksen olleen "ei ole rahaa", ei ne sanoneet että sulla on jo kotona limsaa. On siinä minusta aika vissi ero.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Meille tuli kerran ravintolan perhe syömään ja vanhemmat tilasi molemmat itselleen
oluet!! Lapsi sitten sanoi että haluaa limsan... vanhemmat vaan tokaisi että juo vettä se ei maksa mitään ei meillä ole rahaa ostaa mitään limsaa :eek:
No mies suuttui tästä ja meni hakemaan tälle lapselle limsan!!!
Ja uskokaa tai älkää niin vanhemmat nolostui!! Se että ravintolan pitäjä tarjosi heidän
lapselleen limsan kun heillä ei ollut omien kaljojen lisäksi varaa ostaa lapselle yhtä limua!!
Ärsyttäviä!!! :kieh:
Onhan se nyt noloa puuttua toisten asioihin ja tarjoilla juomia.
Eipä tulisi mieleenkään kyllä moinen.
Mikä siinä on noloa?? Se että saat vanhemmat nolostumaan siitä
että itselleen voi ostaa kaljaa mutta lapselle ei yhtä limua?
Ja miksi ei voisi tarjota?
Tuliko mieleen että vanhemmat ei halua juottaa lapselleen sokeri/lisäaine litkua? Ja lapsella on on esim maitoallergia ettei maitokaan käy? Ja jatkuvan limukan kärttämisen saa lopetettua kun sanoo tylysti ei ole varaa.
Pjaskat. Kyllä silloin sanottaisiin ihan jotain muuta kuin että ei ole varaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
Niin kukaan ei ajattele, että sitä limsaa saattaa olla jo kotona.
Niin...kuka tietää,mutta itse olisin kyllä sanonut ,että "meillä on kotona limsaa,joten nyt sitä ei osteta"...tuskin olisin käyttänyt lausetta "ei ole varaa"...
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tympii tuo kun kaikki paasaa että mistä tiedät kelle osti ja miksi osti -mitä väliä? Kun siihen bisseen sitä rahaa joka tapauksessa löytyi mutta lapsen limppariin ei. Miten kukaan kehtaa puolustella tuollaista? Taitaa olla yleistä palstalla että ittelle ostetaan lapselle ei mitään...
Niin kukaan ei ajattele, että sitä limsaa saattaa olla jo kotona.
No ei ajattele, kun ap kertoi vastauksen olleen "ei ole rahaa", ei ne sanoneet että sulla on jo kotona limsaa. On siinä minusta aika vissi ero.
olisi pitänyt sanoa, että limsaa on jo kotona. En mäkää aina osta kaikkea mitä lapsi haluaa. Tän palstan kakarat taitaa olla pumpulissa kasvatettuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
[quote="vieras"

Kyllä tässä asiassa ärsyttävintä on juuri se,että rahaa löytyy kaljaan,viinaan ja tupakkaan,mutta ei yhteen limukkaan...

Ja olen kaupassa töissä ja tätä kuulee todella paljon ja varsinkin ennen juhlapyhiä,eli suomalaisten ryyppyjuhlia...kun se oma napa on tärkeämpi kuin lapsi.

Että kyllä tuommoisesta käytöksestä voi ajatella myös sen,ettei se lapsen etu ole myöskään muissakaan asioissa se arvolistan kärjessä...
Onhan se hyvä, että vaikka vanhemmat eivät omasta terveydestä huolehdikaan, niin ajattelevat lapsen terveyttä eivätkä osta kaiken maailman limuja ja herkkuja.[/quote]

Heh =).
 
vieras
Ja sori vaan kaikilla,niin ihmisten pukeutumisesta,puhetyylistä,olemuksesta ja käyttäytymisestä voi päätellä aika paljon,ilman,että edes näkee mitä siellä kärryssä on. Sitten kun näiden ihmisten näkemisen jälkeen katsot heidän kärryyn,ei tule mitenkään yllätyksenä mitä siellä on =).
 
vierailija
Piknikillä on sopivaa ja hienoa ottaa alkoholia vaikka olisi lapset mukana. Esim. Helsingissä Vappuna ja etelässä tietenkin on sallittavaa. Voi tätä kaksinaismoralisimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Meille tuli kerran ravintolan perhe syömään ja vanhemmat tilasi molemmat itselleen
oluet!! Lapsi sitten sanoi että haluaa limsan... vanhemmat vaan tokaisi että juo vettä se ei maksa mitään ei meillä ole rahaa ostaa mitään limsaa :eek:
No mies suuttui tästä ja meni hakemaan tälle lapselle limsan!!!
Ja uskokaa tai älkää niin vanhemmat nolostui!! Se että ravintolan pitäjä tarjosi heidän
lapselleen limsan kun heillä ei ollut omien kaljojen lisäksi varaa ostaa lapselle yhtä limua!!
Ärsyttäviä!!! :kieh:
Onhan se nyt noloa puuttua toisten asioihin ja tarjoilla juomia.
Eipä tulisi mieleenkään kyllä moinen.
Mikä siinä on noloa?? Se että saat vanhemmat nolostumaan siitä
että itselleen voi ostaa kaljaa mutta lapselle ei yhtä limua?
Ja miksi ei voisi tarjota?
Tuliko mieleen että vanhemmat ei halua juottaa lapselleen sokeri/lisäaine litkua? Ja lapsella on on esim maitoallergia ettei maitokaan käy? Ja jatkuvan limukan kärttämisen saa lopetettua kun sanoo tylysti ei ole varaa.
Pjaskat. Kyllä silloin sanottaisiin ihan jotain muuta kuin että ei ole varaa.
Ai niinkuin mitä? Ma ainakin sanon mun lapselle, kun en jaksa enää kuunnella mankumista että nyt ei ole rahaa, lopeta mankuminen. Ja se loppuu. Vaikka minulla olisikin varaa. En minä anna kaikessa periksi mitä tyttöni saa päähänsä vaatia. Esim, jos ollaan pizzalla niin voin hyvinkin ottaa oluen ja lapselle vettä eikä limua ihan senkin takia jos ollaan eilen juotu limua enkä halua syövyttää lapseni hampaita. Tai jos on tiedossa karkkia ( esim se tikkari mikä joskus saadan pizzerioista lapsille) alkoholi ei ole minulle peikko ja voin hyvinkin mennä lapseni kanssa terassille kesä päivänä, kun ollaan kaupungilla. Äidille olut lapselle mehua. Ja tuskin se siitä traumatisoituu kun näkee äitinsä juoda olutta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Ai niinkuin mitä? Ma ainakin sanon mun lapselle, kun en jaksa enää kuunnella mankumista että nyt ei ole rahaa, lopeta mankuminen. Ja se loppuu. Vaikka minulla olisikin varaa. En minä anna kaikessa periksi mitä tyttöni saa päähänsä vaatia. Esim, jos ollaan pizzalla niin voin hyvinkin ottaa oluen ja lapselle vettä eikä limua ihan senkin takia jos ollaan eilen juotu limua enkä halua syövyttää lapseni hampaita. Tai jos on tiedossa karkkia ( esim se tikkari mikä joskus saadan pizzerioista lapsille) alkoholi ei ole minulle peikko ja voin hyvinkin mennä lapseni kanssa terassille kesä päivänä, kun ollaan kaupungilla. Äidille olut lapselle mehua. Ja tuskin se siitä traumatisoituu kun näkee äitinsä juoda olutta!
Juurikin näin. Mutta joillekin se yksikin olut vaan on sellainen peikko ettei pahemmasta väliä.
 
m
Lapselle ei itse asiassa tulis puhua raha-asioista tyyliin "ei ole varaa sun siihen ja siihen", Parempi olisi suoraan sanoa miksi jotakin ei osteta. Raha-asioista puhuminen voi aiheuttaa lapselle huolia siitä, että onko itse perheelleen rasite rahallisesti.
 
vieras
Jaa, vai pitää lapselle valehdella että ei ole varaa? Kyllä meillä on opetettu että EI tarkoittaa EI ja ihan perustellaan lapselle miksi näin -ei meillä valehdella että ei ole varaa. Ihme höpinää puhua oluesta ja traumatisoitumisesta tässä yhteydessä, se ei liity mitenkään siihen, että lapselle syötetään pajunköyttä! Pakko ihmetellä että mikä teissä on vikana kun ette muuta keksi kuin valehdella lapselle?
 
näin
Mitähän meistä ajateltiin, kun kaupassa ostettiin kolme koria olutta ja ihan ystävän läksiäisjuhliin ostettiin ja oltiin saatu rahat ystävältä, koska itse ei ehtinyt kauppaan.
Omille lapsillemme jouduttiin sanomaan, että nyt ei ole rahaa ostaa karkkia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mitähän meistä ajateltiin, kun kaupassa ostettiin kolme koria olutta ja ihan ystävän läksiäisjuhliin ostettiin ja oltiin saatu rahat ystävältä, koska itse ei ehtinyt kauppaan.
Omille lapsillemme jouduttiin sanomaan, että nyt ei ole rahaa ostaa karkkia.
No toki näitä sattuu, mutta tuskin jokainen lapsen kanssa oluenostossa oleva "ei ole varaa"-tyyppi on ostamassa vaan kaverille, kaverin rahoilla, vai mitä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mitähän meistä ajateltiin, kun kaupassa ostettiin kolme koria olutta ja ihan ystävän läksiäisjuhliin ostettiin ja oltiin saatu rahat ystävältä, koska itse ei ehtinyt kauppaan.
Omille lapsillemme jouduttiin sanomaan, että nyt ei ole rahaa ostaa karkkia.
Varmaan,että "V*ttu mitä porukkaa"...heh tuskin teistä ajateltiin mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No toki näitä sattuu, mutta tuskin jokainen lapsen kanssa oluenostossa oleva "ei ole varaa"-tyyppi on ostamassa vaan kaverille, kaverin rahoilla, vai mitä?
Minä ainakin ostin kaksi koria olutta ja ihan itselle. Lapset kinusivat koko kaupassa olo ajan jos jotakin herkkua ja limpparia. Mutta eipä ostettu enkä myöskään perustellut ostamattomuutta millään. Onhan siinä saattanut taas kukkahattutädeillä mennä pala kurkkuun tätä katsoessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No toki näitä sattuu, mutta tuskin jokainen lapsen kanssa oluenostossa oleva "ei ole varaa"-tyyppi on ostamassa vaan kaverille, kaverin rahoilla, vai mitä?
Minä ainakin ostin kaksi koria olutta ja ihan itselle. Lapset kinusivat koko kaupassa olo ajan jos jotakin herkkua ja limpparia. Mutta eipä ostettu enkä myöskään perustellut ostamattomuutta millään. Onhan siinä saattanut taas kukkahattutädeillä mennä pala kurkkuun tätä katsoessa.
No parempihan sekin ettei sentään valehtele, ettei ole varaa ja samalla lappoo kärryä täyteen. Vai hä? Lapset sentään tyhmiä ole.
 

Yhteistyössä