Juoppo isät ja äidit kaupassa

Mun likka ainakin haluaisi jokaisella kauppareissulla jotakin. Saanko mä kortin? Saanko mä korun? Saanko mä karkkia? Saanko mä näitä? Saanko mä noita?

Mä en todellakaan osta jokaisella kauppareissulla jotakin vaan lapsen pitää oppia siihen, että aina ei saa jotakin. Kun mä ostan ruokaa, niin lapsi ei ajattele, että hän saa siitä osansa vaan sitten valittaa miksi mä en ikinä saa mitään. :whistle: :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun likka ainakin haluaisi jokaisella kauppareissulla jotakin. Saanko mä kortin? Saanko mä korun? Saanko mä karkkia? Saanko mä näitä? Saanko mä noita?

Mä en todellakaan osta jokaisella kauppareissulla jotakin vaan lapsen pitää oppia siihen, että aina ei saa jotakin. Kun mä ostan ruokaa, niin lapsi ei ajattele, että hän saa siitä osansa vaan sitten valittaa miksi mä en ikinä saa mitään. :whistle: :D
Mutta valehteletko sä lapselles että ei ole rahaa ostaa, vai sanotko rehellisesti että nyt ei vain osteta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun likka ainakin haluaisi jokaisella kauppareissulla jotakin. Saanko mä kortin? Saanko mä korun? Saanko mä karkkia? Saanko mä näitä? Saanko mä noita?

Mä en todellakaan osta jokaisella kauppareissulla jotakin vaan lapsen pitää oppia siihen, että aina ei saa jotakin. Kun mä ostan ruokaa, niin lapsi ei ajattele, että hän saa siitä osansa vaan sitten valittaa miksi mä en ikinä saa mitään. :whistle: :D
Mutta valehteletko sä lapselles että ei ole rahaa ostaa, vai sanotko rehellisesti että nyt ei vain osteta?
Kyllä mä joskus sanon, että ei ole rahaa ja on kyllä silloin totuus. Mutta useimmiten sanon, että ei nyt osteta ja sanon, että joka kauppareissulta ei tarvitte jotakin.
 
Voi tsiisus tätäkin ketjua :D

Jos mä ostan kaljaa, ostan mäyräkoiran. Se menee kaappiin, ja sieltä otetaan olut tai kaksi satunnaisesti. Kumpikaan lapsista ei ole koskaan nähnyt minua tai miestä humalassa tai krapulassa, eikä tule näkemäänkään. Vaikka ovatkin olleet mukana kun se mäyris kärryyn laitetaan - ja ovat jopa kärränneet mäyristä pikkukärryissään :attn:

Oikein, kohtuudella käytettynä alkoholi ei ole mikään peikko. Sen haluamme lapsillekin opettaa, ettei tule sitä kielletyn hedelmän makua.

Muttamutta....koskaan en valehtele lapsille että ei ole rahaa ostaa jotain. Ei ole lasten asia kantaa huolta mahdollisista rahahuolista, ja siksi en sanoisi lapsille tuollaista. En etenkään silloin, jos ostan itselleni jotain turhaa: mitä se kertoo lapselle, jos äidin turhuuksiin on varaa, mutta hän ei voi pienenpientä tikkaria saada kun ei mukamas oo rahaa? Sanon sen sijaan että meillähän on mehua kotona (jos kärttävät pillimehua), meillä on limpparia kotona (jos kärttävät limsaa), tai että nyt ei oo karkkipäivä, tulimme ostamaan vaan ruokaa eikä leluja, tms. Eivät ole sen enempää vikisseet että ostaostaosta.

Ja ostanhan mä noille usein saunalimppariksi Turtlesia ja Bratzia, jos ostan meille aikuisillekin saunasiiderin per nuppi. Miksipä en?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin kaljasieppo.:
Ostin 24 tölkkiä kaljaa ja lapsi mukana. Tuosta tosin riittääkin sitten kesäkuun loppuun asti olutta.
HUOM! Jotku osaavat nauttia oluesta myös ihan sivistyneesti.

nimim. n.3 olutta/vk.
no on toikin paljon, ellet tarkottanut vko
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Huuuuuu- uuuuuuu......Kamalaa...
Prismassa oli tuplabonus ja meidän pihi perhe osti 4 laatikkoa kaljaa mökille vietäväksi.
Ja huom!!! Ei suinkaan kerralla juotavaksi |O
voit tehdä ap:lle kirjallisen selvityksen siitä mihin ne juomat menevät...
 
juuh
mä olen apn kanssa samaa mieltä siitä, että moni lapsi kärsii vanhempien alkoholinkäytöstä...

..mutta sitä en tajua, että ap jaksaa kytätä muiden ostoksia kaupassa ja leimata kaikki kaljanostajat alkoholisteiksi. Ja mitä siihen limuun tulee, oli rahaa tai ei ni meidän lapsi EI aina saa llimua kun haluaa. Joskus saatan sanoa, että toi on niin kallis tmv, ja sen varmaan apn kaltainen kyylä tulkitsee hirveeksi valehteluksi jos mulla samalla on kaljaa kärryssä.

Ei mulla muuta ku apeelle terkkuja: Hanki oma elämä.
 
kinuski
Tietty on näitä ääripäitäkin, jotka oikeesti viimesillä rahoillaan ostaa ennemmin sitä kaljaa, kuin lapsille karkkia. Mun kaveri on kaupan kassalla töissä, ja on kertonut kun joskus on näitä vanhempia jotka kassalla huomaavat että rahat ei riitäkkään. Ensin karsitaan eläinten ruuat, sitten lasten herkut tms mutta kaljat ostetaan vaikka sitten viimesillä rahoilla. Mä kuitenkin epäilen että näitä vanhempia jotka näin tekee, on aika pieni osa.
Mekin oltiin eilen abc:llä, ostettiin samalla laatikko kaljaa (ja ihan tiedeoksi että me ostetaan yleensä laatikko, joka kestää meillä tosi pitkään koska juodaan siitä aina silloin tällöin pari saunakaljaa). Kuopus halusi karkkia, ei ostettu koska ei ole karkkipäivä, siitäkin varmaan moni teki johtopäätöksiä että kyllä kaljaa kannetaan mutta lapselle ei osteta karkkia. Kenellekkään ei kuulu ne syyt, miksi me ei lapselle osteta jotain, vaikka itselle kaljaa ostetaan. Kyllä meillä lapset kuitenkin saa joka lauantai ne saunalimut ja karkit.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
No mut jos mulla on rahaa ostaa kaljaa,niin takuulla pitää löytyä raha sille lapsen muumi limpparille :kieh:
Peesi.

Mä avauduin kerran, muutama vuosi sitten, yhdelle ämmälle kaupassa...Kaljaa osti, lapselleen ei voinut ostaa tikkaria kun "ei oo rahaa semmoisiin" (tiuskaisi todella rumasti) ja kun mun muksu sai tikkarin & pääsi sellaiseen kaupan kolikolla toimivaan keinusysteemiin niin tää nainen alkoi mussuttamaan että piloille lellin lapseni kun päästän tuollaisiin vempeleisiin heti kun lapsi pyytää (tyttö oli alle 2 v ja kaupan norsukeinu oli jokaperjantainen perinne meillä ). Kerroin sille mielipiteeni hänen äitiydestään :saint:. Ihan päältäkin näki, että niitä kaljoja on ennenkin juotu :|
Nii iiin.
On me huomattu, että olet TÄYDELLINEN :heart:

Onneksi osaat kouluttaa muita :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Nii iiin.
On me huomattu, että olet TÄYDELLINEN :heart:

Onneksi osaat kouluttaa muita :)
En ole täydellinen, mutta eipä tulisi mieleenkään alkaa ventovieraalle valittamaan että tämä lellii lapsensa piloille, jos lapsi saa kaupasta tikkarin ja pääsee keinumaan.
Tottakai sanon takaisin, jos joku kaljasieppo alkaa päätään aukomaan.
 

Yhteistyössä