Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

liikkeistä Mulla tuntu alkuun vaan a-vauvan liikkeet, ehkä n. 17-18 viikoilta alkaen, pitkään meni ennenkuin b-vauvan tuntui, koska hänellä on istukka edessä ja vaimentaa kyllä hyvin. Nyt edelleen a-vauvan myllerrys tuntuu oikein kunnolla ja b-vauvalta satunnaisesti ihan alas ja ihan ylös potkut/liikkeet...

SoonFab 27+0
 
Hei pitkasta aikaa monikkomammat!

Nyt paatin ottaa itseani niskasta kiinni ja kirjoittaa... tulee aina sellainen tunne, etta haluaa reagoida kaikkeen ja siksi mun kirjoitukset jaa usein aikomuksen tasolle. Mutta paatin tanaan vastata lyhyesti ja ytimekkaasti kahteen viimeiseen aiheeseen, eli...

Liikkeista: itsellani on siis ensimmainen raskaus, eli vertauskohtaa ei ole. Kovasti niita ensiliikkeita odotti... n viikolla 16-17 sitten vihdoin alkoivat hassut kuplinnat. Nyt (27+2) suurin muutos on erityisesti se, etta tytot ovat selvasti kasvaneet, koska nyt "nyrkkeilysakkina" toimii koko kaytettavissa oleva alue virtsarakosta ylimpiin kylkiluihin asti. Saakin tietty kayttaa mamia potkupallona :) Samoin kuin Soonfabilla niin Lady A:lla istukka takana ja Miss B:lla edessa eli jalkimmaista prinsessaa vahemman tuntuu.

Sitten muutama sana nimista... Hassusti meilla oli poikien nimet selvat, sehan ei nyt tassa tilanteessa juuri auta. Lisaksi me haluamme tytoille nimet, jotka menevat sellaisinaan molemmissa kulttuureissa ja kielissa. Tama tuo oman lisahaasteensa asiaan. Yhdesta nimesta olemme ehka sovussa, ja siinakin vain etunimessa. Tata siis pyoritellaan... vaikka onhan se hauskaakin!

Ai niin, tervetuloa Nurkkajuussina ja Jonnu; toivottavasti saadaan tosiaan aktiivinen ketju aikaseksi!

Jaksamista kaikille iltapaivaan!
 
Iltoja. Itse tunsin vasta jollain vk 20 potkutja.. kakkosesta oli näin myös ja istukka oli häneltä etuseinämässä. Nyt odotan tuplapoikia ja toisen istukka on edessä, mutta koko ajan tuntuu potkut. ja viikkoja siis nyt kasassa 24+6
Meille tuli tänään kutsu taysiin kaksoskontrolliin joka on 2vk päästä. Meillä olisi ollut liuta nimiä tytöille valmiina, mutta pojille en meinaa millään keksiä nimiä.. no kait ne sieltä sitten tulee kun on sen aika :)) kokoajan saa kuulla kauhisteluja mahan koosta kun ensin kysytään koskas sulla on la ja kun vastaan että maaliskuussa niin alkaa mahan koon kauhistelun ;// no tänään ensinmäisen kerran sain kuulla, että sullahan sitten on pieni maha jos maaliskuussa tuplat on tulossa. Kerrankin näinkin päin :=)
 
Ehtoota äiteet :)

Mä oon tuntenut liikkeet näistä kahdesta mahamöllikästä jo viikolta 13 (istukat takana) alkaen. Ekasta tunsin vasta rv20 ja tokasta rv16. Alkuun nää oli semmosia satunnaisia, muutaman kerran päivässä muljahteli. Ehkä rv20 oon mielestäni erottanut, kumpi liikkuu. 20-27 oli meininki aika villiä välillä, heräsin monta kertaa yössä. Jostain syystä se sitten vähän rauhoittui, oisko ruvennut jo ahdasta tulemaan. Toki aktiivista menoa on nytkin, mutta saikun alettua olemme kai sopeutuneet elämään paremmin toistemme tahtiin, kun tulee elettyä enemmän kropan jaksamisen mukaan, ei työnantajan ruoskan viuhutuksen tahdissa :D

Nimistä meillä on miehen kanssa joku ihme konsensus! Aika hyvä, että sentään jostain ollaan samaa mieltä, aika paljon on sitä erimielisyyttä monista asioista ollut ilmassa jo vuosia (kannattaa vuoroin rempata ja rakentaa taloja...). Mutta meillä on siis ihan yksimielisyys hyvistä poikien nimistä. Tokat nimet on loppuun asti ratkomatta, mutta niistäkin on rajatut ja kummankin hyväksymät vaihtoehdot. Näin on ollut aiempienkin kanssa ja nytkin tytölle meillä olis se ainoa oikea nimi ollut valmiina, mutta näyttää tosiaan, että käyttämättä jää... Jos sittenkin vielä yksi... ;)

Nimiin liittyen, kummitilanteelle juuri äsken jälleen huokaisimme syvään. En tiiä mitä ihmettä sen kanssa tehdään, kumpikaan ei oo tyytyväinen mihinkään vaihtoehtoon.

Tää tonttu *<):eek:) kurvaa nyt joulukalenterintäyttövirkatehtävän kautta yrittämään yöunen syrjästä kiinni. Öitä!

NurkkaJussiina + Aron&Byron 29+3
 
Moro emännät!
Noista liikeistä, nyt kun huomenna tulee rv17 täytee,JEEEE! ni kyl tuntee ihan selviä potkuja. Viikolta 12 olen tuntenuut ruplatusta ja hipaisuja. ON IHANAA KUN NE TUNTUU NI ON JOTENKIN LUOTTAVAISEMPI MIELI. Edellisistä raskauksista tunsin myös aika aikasin ruplatuksen ja liikkeet.Kai mä olen sen verran herkkä hipiäinen.
Joo masu todella kasvanut nyt viikosta 14 lähtien ihan silmissä ja varsinkin 16 jälkeen pullahti sillain esiin et tyhmempikin tajuaa.

Ihanaa ku alkaa 4päivän vapaa ni ei tartte ryntäillä töitten takia ihan silla lailla.
Jännityksellä odotan joulun alus viikkoa et pääsee kysille kurkkaa mitä asukeille kuuluu.
Tosta nimi asiasta et oikein urakalla yritettiin nimiä vääntään ja yksi tytön nimi kokonaisuudessa tuli ja kirjoitettiin ylös mut poikien nimissä saatiin vain yks etunimi kirjoitettua varmaksi ylös. Täytyy täs haudutella ni eiköhän sitä jotain tule ja seuraavan kerran eikös sitä jo kuule kumpia siellä on tulossa.
Hauskaa päivän jatkoa ja nyt takas duuniin.
Mononen-79 tiuhti&viuhti 16+6
 


rv 28+5 :D maha senkuin pienenee :D niin koomista, 3 cm lähteny navanympäryksestä:confused::LOL: (mittasin viimeksi rv 25)
että hyvin piiloutuu tänne 182senttiin kaksikko :D

ei siinä, olo on ollut ihan ei raskaana kun maha ei oo niin pahasti tiellä :D

Nyt kuopuksen kanssa muskariin:heart:
 
Meillä on ennestään tyttö 7.v ja hänelle oli todella helppo keksiä nimia ja lisää olisi ollut tytöille vaihtoehtoja.. nyt kyllä lyö tyhjää poikien nimet.. niin, kun löi meidän 4.v pojallekkin.. tai ei meinattu sitten millään päästä yhteisymmärrykseen..
onpa sulla Neiti-81 pieni masu?
 
(.) Tänään oli sit kontrollikäynti äitiyspolilla; kohdunkaula oli palautunut 3,5 cm:n, mutta sisätutkimuksessa oli sormenkärjelle auki. Eipä tuo lääkäri siitä huolissaan ollut, seuraava kontrolli 4 viikon päästä. Nyt on molemmat vauvat rt:ssa. Sokerirasitukseen passitettiin, koska b-vauveli oli kokonsa puolesta yläkäyrällä, kun a-vauva oli keskikäyrällä. Painoa oli 1130 g/1230 g, eli ihan hyvän kokoset :)

Nimistä Oli aika helppo loppujen lopuksi päättää nimet kun kuuli että toinen on tyttö ja toinen poika. Esitietolomakkeeseen sairaalaan ne tosin tässä vaiheessa vasta on ilmoitettu, mutta ainakin etunimet pysyy, jollei sitten vauvat näytä ihan jonkun muun näköisiltä :D

Kummeista Vaihtoehtoja näyttäisi onneksi nyt olevan siten, että saa molemmille kaksi omaa kummia. Luin jostain että pakottavassa tilanteessa yksikin riittää...

Tämmöstä tänne tällä erää, odotellen jatketaan päivien kuluttamista ja vauvojen syntymän lähenemistä..

SoonFab & sisko ja sen veli 27+3
 
Moro!
Neiti-81 voi miten pieni massu sulla=) Meikäläisen maha on melkein samaa luokkaa vaikka ei ole ku rv 17+2. Olen kyl 10 cm lyhyempi ja mulla on aina pullahtanut eteen nuo massut . Läskiä on hieman, mutta en ole kyl koskaan luokitellut itseäni lihavaksi. Lähtöpaino mulla oli 72kg (172cm), mut aamulla punnitsin jälleen ni vaaka näytti 71kg. Ja nyt ku on juuri syönyt mahan täyteen ni 71.7kg ja navan kohdalta 101cm.
Mutta se jälleen omasta navasta.

Missä olen circus?????:attn::confused:

KUMMEISTA sen verran et meillä on kyl pientä hajua ketä pyytäisi, mut sehän on eri asia suostuuko hyö. Ainut et meillä ei ole ku 2 kummia nyt tiedossa ku muutama kaveri on ilmoittanut etteivät suostu tulemaan kummeiksi.He ilmoittivat jo ku edellinen syntyi. Vähän harmittaa sinänsä se homma ku kuitenkin pyörivät meidän elämässä. Eikä me olla vaadittu että kummeuden takia pitäs lahjoja kantaa. Omat kummit muistivat tasan yhdillä synttäreillä ja seuraavaksi riparilla. Toinen kummi ei edes muista olevan minun kummi. Sekin tuli ilmi silloin kun menin naimisiin.

Itse olen kuuden lapsen kummi, eikä minua haittaa jos niitä olisi enemmän.

Mutta nyt on jouluverhot ommeltu ja paikoillaan ja ajattelin alkaa kaivamaan jouluvaloja sisätiloihin ja vois jo muutaman tontun laittaa uunin päälle vahtimaan.
Huomenna olisi systerin synttärit ja täytys pojan opettejan ja luokan avustajan lahjoja lähtee metsästää. Pojan luokalla 25 oppilasta ja olen kerännyt vanhemmilta 2 euroa per perhe. Sillä rahalla ei kukaan menen vararikkoon ja olen saanut hommattua ihan kivoja lahjoja par er kertaa.
Mutta nyt raapimaan mahaa(kutittaa jälleen vietävästi) ja sit saunaan. Antoisaa illan jatkoa kaikille.
 
Mulla nyt 27kg:a lisäkiloja:ashamed: kuopuksesta jäi vielä 10, ja 17 nyt oli viimeks tullu.. :( No yksösistäkin se 30 tullu ni eipä tää yllätä, aina ovat pois lähteneet.


Mulla alkoi liitoskivut. Kuopuksesta alkoi 20 vkolla, nyt alkoi 29+, mutta nää on kyllä ihan toista luokkaa!!!!!!! Mä oon aamun itkeny kun mua vaan jokanen liikahdus/istuminen, nousu.. kaikki sattuu niin älyttömästi... Juoksee tässä nyt tuon 1vee kuopuksen perässä sitte..
No onneks nää kivut loppuu kun seinään kun synnyttää..:stick:

pakko mennä ulos kuopuksen kans saamaan raitista ilmaa, tuun hulluks tän säryn kans.
 
Voimia sulle Neiti-81. :hug:
voit onnitella että sä olet jo voiton puolella. Se toi painon nousu on kyl niin yksilöllinen juttu ja toisekseen EI KYLLÄ MILLÄÄN USKOS TON KUVAN PERUSTEELLLA ET SULLA OLIS MITÄÄN YLI MÄÄRÄISTÄ:p
Huomenna taas duuniin. Jotenkin oli niiiin ihanaa ku sai tehä ihan miten neljä päivää halus eikä kello nakuta kiirettä. ja aamulla sai nukkua jopa 7 ennekuin nuorin tuli herättää. 2viikkoa ja sit pääsis reilu viikon lomalle.

Onko kellään ollut mahan toiminnan kaa ongelmia?:whistle:
Mikä teillä on siihen auttanut? Mä käyn lenkillä ja juon runsaasti vettä. Syön marjoja ja kasviksia ja hedelmiä. Mut p.... ei kule. Sit ku syö luumuja muutaman ni haisee ku rotan raato:$ . Kahvi auttaa joskus mut sit toi hemmetin närästys vaivaa koko juuttaan päivä, vaikka söisi rennietä. Kertokee miten työ ootte ongelman ratkassu?
Mutta nyt nukkuu et jaksaa taas klo5 ylös ja duuniin.
Hauskaa viikkoa kaikille :xmas:
 
Oi.. miten sie pystyt lenkkeilemään Mononen-79? olen ennen tuplaraskautta ollut ahkera salilla kävijä/ juoksija, mutta raskauden myötä ne jäi kun seinään pois. Ensin pahoinvoinnin ja väsymyksen seurauksena ja nyt liitoskipujen, selkäkipujen ja mahakipujen takia.. kyllä pienen matkan pystyy tarpomaan, mutta kyllä vaan pikkuset painaa mahasta sen vrt että rupiaa mahaan sattumaan jos pidemmän matkan yrittää kävellä. Mulla on myös mahan toiminnan kanssa ongelmia.. olen joutunut rautakuurille, mutta kun siitä meni maha sekaisin lopetin hetkeksi.. no kait se sitten taas toimii synnytyksen jälkeen ;D
 
Heissan!
Me on yritetty kans miettii noit kummi hommii mut ei yhtää helppoa ole. Kaks ois ja viel pitäs jotai keksii. Nimet vauvoille ois jopa jo nyt :LOL: . Vielä ei kyllä tiedä ketä masus asuu mut on kaks nimee pojalle ja kaks tytölle. Jospa sit tammikuun lopus vaik selviäs rakenneultras ketä hyö on :). Seuraava aika äippäpolil ois parin viikon päästä.

Täällä kans ongelmia mahan toiminnan kans! Ei yhtää kivaa. Painoa ei oo tullu yhtää lisää vielä. Vaik kyllä maha ja tissit kasvan :LOL:

13+1
 
Mononen, mulla maha kans on aika kova, vettä koitan reilusti juoda. Närästyksen takia mullakin aika rajallista mitä viittii siihen koittaa syödä. Enmnemminkin ehkä miettiä mitä ei kannata syödä (juusto, banaani jne)

Tosiaan, mulla runkoa niin paljon ettei toi paino sillee näy ulkopuolisille.... ite oon ollu hoikka ennen raskautta niin ite tietty sen huomaa..

Päätin etten tässä raskaudessa stressaa kun kuitenkin tulee MUTTA tulipa nyt muutos sitten... Meinaan tosiaan tosi tiukasti vahdannu muissa raskauksissa syömisiä, eikä ole auttanut, tässä syöny miten sattuu, ja aatellu että sama se nyt sitten.. MUTTA miepä kärähdin sokereista nyt!:ashamed: Eli vaikuttaahan ne syömiset näköjään sittenkin (normisti olen melkoisen tiukka elämäntapa karppi). Paastoarvo oli rajalla (5,3), muuta arvot olivat loistavat/hyvin rajojen alla....? joten mietin josko tosiaan olin syönyt vaan jotenkin huonosti edeltävänä päivänä... MUTTa ei se nyt pahaa tee kun joutuu katsomaan vähän ettei mee ihan mitä vaan kurkusta alas...:whistle:
saan siis sokeriseurantaa tehdä kotona, tänään neuvolaan hakemaan masiina.

Liitokset helpotti taas, nukun tyyny jalkojen välissä ja se auttoi! ja vissiin vauvatkin vaihto asentoa taas jotenkin. :) Eilen siis oli ihan hyvä päivä, ja tänäänkin suht ketterästi pääsin pystyyn :)

T:Neiti+prinsessat 29+4
 
Huomenta mammat!

Toinen etatyopaiva, mika mahtava ratkaisu mun tilanteeseen! Itse huomaan, etta kroppa kaipaa enemman lepoa, sellaisia pienia lepohetkia, mutta paa toimii (joten kuten ainakin... :) ) Meilla alko eilen vko 28 (poks!) ja laakari olis kylla laittanut mut sairaslomallekin, viimeistaan kai muutaman viikon kuluttua. Joko taalla muut mammat ovat levossa?

Piti kysymani suunnilleen nailla viikoilla olevilta mammoilta, etta mites teidan liikkeiden kanssa, jotkut sanovat liikkeiden alkavan tilanvahyyden takia alkavan nailla viikoilla jo alkavan harventua. Itsella tytot ovat joku paiva aktiivisempia, joku toinen rauhallisempia ja potkut eivat tule enaa niin selvasti mahaan, vaan tilaa etsitaan virtsarakon alueelta tai selan puolelta, aika metkan tuntuista!

Ja kaikille kysymys, etta miten Suomessa annetaan laskettu aika. Meidan laskettu aika on siis 11.3., mutta viime perjantain laakaritapaamisessa meille sanottiin, etta vkoilla 37-38 kaynnistetaan ja tamahan toisi meidat jo kuukautta aikaisempaan ajankohtaan (11.2.>). Tama tuli mieleeni Omppufn LA tuolla helmimammoissa; Omppuf, onko tama siis sun "taysiaikainen" LA, onko sulle tai muille annettu LA ja sitten se todennakoisempi syntymisajankohta?

Aivan viimeinen kysymys viela; paatin olla vertailematta, mutta iski sitten kuitenkin kiinnostus... Sf-mitoista. Millaisia mittoja teilla on ollut vkolla 27-28? Itsella oli viime perjantaina eli 27+4 tuo mitta 29 cm, joka oli kuulemma hyva. Ajattelin vain, etta mitenkahan paljon nama meidan mitat eroavat singleton raskauksien vastaavista, kun jollain yksikkoraskausmammoilla nayttaa olevan sama nailla viikoilla?

Nyt jatkuu raportin kirjoittaminen jouluradio.fi:n soidessa taustalla ja joulukahvin kera :) Ihanaa joulukuun paivaa kaikille!
 
Piti kysymani suunnilleen nailla viikoilla olevilta mammoilta, etta mites teidan liikkeiden kanssa, jotkut sanovat liikkeiden alkavan tilanvahyyden takia alkavan nailla viikoilla jo alkavan harventua. Itsella tytot ovat joku paiva aktiivisempia, joku toinen rauhallisempia ja potkut eivat tule enaa niin selvasti mahaan, vaan tilaa etsitaan virtsarakon alueelta tai selan puolelta, aika metkan tuntuista!
Mulla selkeästi liikkeet enää sellasta vähtäämistä, muljaamista, ei enää niinkään sellasta potkiskelua vaan selkeästi tila alkaa loppua ja sen vuoksi muhjaavat ja kähjäävät. neuvolassa täti sanoi tänään että maha on täynnä vauvaa, vaikka ulospäin tosi pieni, niin ei siellä kuulemma ylimäärästä tilaa ole yhtään.


Ja kaikille kysymys, etta miten Suomessa annetaan laskettu aika. Meidan laskettu aika on siis 11.3., mutta viime perjantain laakaritapaamisessa meille sanottiin, etta vkoilla 37-38 kaynnistetaan ja tamahan toisi meidat jo kuukautta aikaisempaan ajankohtaan (11.2.>). Tama tuli mieleeni Omppufn LA tuolla helmimammoissa; Omppuf, onko tama siis sun "taysiaikainen" LA, onko sulle tai muille annettu LA ja sitten se todennakoisempi syntymisajankohta?
Mulla la 22.2.13, ja sanottiin että harvoin täysiaikaiseksi menee, mutta lasketaaan kuitenkin sen virallisen la:n mukaan viikot. Voinnin mukaan katsotaan miten edetään, jos vointi ok niin syytä käynnistämiselle ei ole. Yliajalle ei päästetä.

Aivan viimeinen kysymys viela; paatin olla vertailematta, mutta iski sitten kuitenkin kiinnostus... Sf-mitoista. Millaisia mittoja teilla on ollut vkolla 27-28? Itsella oli viime perjantaina eli 27+4 tuo mitta 29 cm, joka oli kuulemma hyva. Ajattelin vain, etta mitenkahan paljon nama meidan mitat eroavat singleton raskauksien vastaavista, kun jollain yksikkoraskausmammoilla nayttaa olevan sama nailla viikoilla?
Mulla on ollut sf mitta yksösraskauksissa:
1. 27+3 = 22cm (isoimmillaan 30cm, synt. koko 2905g 48cm)
2. 29+0 = 24cm (isoimmillaan 35cm, synt. koko 3420g 51cm)
3. 28+0 = 23cm (isoimmillaan 33cm, synt. koko 3645g 51cm)

Tässä TUPLAraskaudessa
22+6 =24,5cm
29+4 =32cm

Eli kyllä ihan uusiin ulottuvuuksiin päästään...


Oli tosiaan Neuvola tänään ja sokrujenmittailumasiinan sain riemastuttamaan arkea.
harjoiteltiin käyttöä ja ruokavaliosta juteltiin.

Muuta infoa tälle päivälle (29+4)
RR= 116/75 (laskenut huomattavasti)
SF= 32 (vatsa kuulemma pieni, mutta vauvoja täynnä :D. SF kasvu esimerkillinen, eli todella tasaisesti kasvanut)
PAINO 650g/vko, mikä myös tosi hyvin.
TURVOTUS ++ sentin syvyiset kuopat jää kun painaa, ja yllätyin ettei painoa ollu enempää tullut. Mutta selkeästi huomattavaa turvotusta on nyt tullu.
HB 111 (lähtö 155 eli rautaa pitäs alkaa popsia.. olokin sen mukanen)

Vauvojen sykkeet 158 ja 141, heräsi epäillys liekövät sittenkin eri sukupuolta, sellanen olo mulla on alusta asti kyllä ollu.. saa nähdä.
tarjonta meinas jäädä epäselväksi, mutta A:n pää löytyi kuin löytyikin alhaalta, B on joko PT tai poikittain...?

Liikuntaa tarttis sokrujen takia myös lisätä, mut hitto, näillä liitoksilla?:confused:
No, täytyy hissukseen ottaa ja vaikka puuhailla kotihommia :D ja jos tuntuu pahalle niin sitä tarttee kuunnella kuiteski...
 
Kiitos häpimama ja erityisesti Neiti-81 pitkasta vastauksestasi! Kaikesta vertailemattomuudesta huolimatta kiva kuulla teidan tilanteesta. Neiti-81, tiivistit hienosti liikkeet, just tuollaista se itse asiassa on, moyrimista ja myllaamista :)

Neiti-81 ovatkohan nuo RD suositukset muuttuneet? Itse lueskelin tata (2008 vuodelta) omat tulokset saatuani ja taman mukaan 5,3 on just se raja-arvo. Mulla oli kanssa tuo paastoarvo 0,1g/l yli suositellun (jota oli laskettu muutama vuosi taaksepain), mutta taalla passitettiin ainakin vain ravintoterapeutille, arvoja ei tarvitse ruveta mittaamaan. Toivottavasti selviat mahdollisimman helpolla, mita ikina taytyykin ruveta tekemaan!
www.kaypahoito.fi - Suositukset
 
Moro emännät!:wave:
Se iski sit selkäsäryllä ja iskias jomotuksella. Hiljakseen kävin kävellen tk:llan.(n 2km). Toivottavasti tämä täst menee. Saikulla nyt loppu viikko. Tosta lenkkeilystä, et mua väsytti kans ihan satasella silloin aluksi ja se päänsärky oli todella kova, mutta kun vaan hilasin tään ahterin pihalle ja lähdin hiljakseen kävelee ni kohta huomas ettei päähän koskenut ja vauhtikin oli yllättävän kova. Rv 12 tienoilla alkoi toi väsymys väistyä ja lenkeilly tuotti suurta tyydytystä pölyisen työpäivän jälkeen. Nyt täytyy ottaa vähän hiljemmin ainakin pari päivää ja sit pikkuhiljaa alan taas käydä lenkillä. ja Tukivyötä olen joskus laittanut napakasti ympärille ja ottanut sen heti lenkin jälkeen pois.
Toi lenkkeily on mulle terapiaa ja siellä saa aina hyviä idiksiä vaikka mihin asiaan.:D

Mulla kyl eka neuvolassa laskettiin laskettu aika 16.5 ja siinä on pysytty vaikka tupla odottajaksi muutuin.Kysillä sanoivat np ultrassa että normaalisti synnytys tapahtuu rv 36 tienoilla.

Luin muuten tosta kovasta mahasta muilta sivuilta ja yksi mamma kertoi että magnesium lisä auttaa. Kieltämättä kun olen nyt kolme päivää aina iltaisin maustamattoman activian kanssa sitä nauttinut ni nyt olen saanut ilokseni ravata wc:ssä.:LOL:
Mulla otti rv15 tienoilla sf mitan ja se oli 18cm ja silloin hoitaja sanoi että nämä raskaudet menee normi odottajan yläkäyriltä ja siitä vielä yli.Huomenna olisi neuvola ja oikein ilolla odotan että pääsee kuuntelemaan sydän ääniä.

Oletteko muuten anonneet normi äitiysrahan vai anoitteko erityisäitiysrahaa. Eli äitiysloma alkas 50pvä ennen laskettua aikaa. Mä olen sitä täs pohtinu et miten tekis.
Jännä kävin kelan laskurilla laskemassa normaalin äitiysloman alkamis ajan kohdan ja se antoi 5päivää myöhemmäksi mitä itse laskin sitä. Mulla kun sattuu noita arkipyhiä(vappu,helatorstai yms.) sinne väliin ja ohjeissa lukee että äitiysloman alku (30pvä ennen laskettua aikaa) lasketaan vain arkipäivistä...
Mutta nyt hetkeksi sohvalle lukemaan ja sit hakemaan nuorimmainen hoidosta.
TV: Mononen-79 ja tiuhti&viuhti 17+6
 
26+1 viikko sitten jouduin aloittamaan estolääkityksen virtsatietulehduksiin raskauden loppuun asti. Niitä kun on ollut koko ajan peräkanaan.. eilen unohdin lääkkeen ottaa ja nyt selkä kipeä.. toivottavasti on siitä kun eilen oli tytön jumpan joulujuhla ja tuli istuttua kauan paikallaan istumisesta mun selkä ei tykkää yhtään.. eikä vain ole taas mitään tulehdusta. Ja tuli aamullakin istuttua 2,5h labrassa kun olin sokerinrasituksessa.. nyt vain odotellaan tuloksia jotka muistaakseni saan ensi viikolla tietää neuvolassa. Itse olen vain 3x käynyt neuvolassa joten sf mittaa en tiedä... muistaakseni sitä ei ole edes yritetty mitata, kun ei kuulemma pidä paikkaansa yksösten taulukon mukaan. Lumitöitä olen hissukseen yrittänyt tehdä, mutta en pysty kauaa kerralla tehdä, kun rupeaa mahasta ja selästä ottamaan. Mulla on laskettu la 20.3 ihan menkkojen mukaan ja sillä mennään syntyvät sitten enne aikojaan tai en. Mulle lääkäri ei suositellut varhennettua äippälomaa, kun lyhentää sitten toisesta päästä ja jokatapauksessa kaksosodottajat laitetaan ajoissa saikulle.. itse läääkäri laittoi mut 2vk sitten jo saikulle. Kun ei riskejä oteta kuulemma fyysissä työssä kaksosodotuksissa. Ihan hyvä näin vaikka alkuun sitä vähän purnasin, mutta kyllä tuo selkä ja maha on välillä ollut toista mieltä.
 
Moro!
Jonnu oletko kokeillut maitohappobakteeri valmistetta. Mun tuttu, joka kärsi virtsatietulehduksista jatkuvasti alkoi huolehtia maitohappobakteerien syönnistä. Joka päivä otti kapselin ja lisäksi jugurtin, juoman tai piimää. ja sanoi että loppui kuin seinään. Mutta tämä on tietenkin vain yhden ihmisen kertomus.

Joo, kävin juuri neuvolassa rv18
RR= 123/69
Painoa= 72.950 eli 648g/vko. Eli nyt mentiin sit yli lähtöpainon.
B-Hb= 140 Olen kyl syönyt alusta lähtien Duroferon 100mg 1kps päivässä. Ovat paljon halvempia kuin muut rautavalmisteet ja käy herkälle vatsalle. Apteekissa suosittelivat kun sanoin etten obsidania suuhuni laita.
sf= 20cm
Sydämmen sykkeet ja liikkeet ++/++
Vauvojen sykkeet oli 160 ja 150 luokkaa.

Neuvolantäti sanoikin että jos ei tiedettäs tuplaraskaudesta niin nyt alettas epäillä sf mitan takia.
Mut kyl alkoi huvittaa kun pötkötin siinä sängyssä ja hoitaja etsi sydänääniä ni ovesta hipsutti toinen hoitaja kertomaan että aulassa odottaa äiti jolla oli klo9 aika. Hoitajani katsoi häntä vähän hölmönä ja tuumas ettei hänellä ollut kukaan yhdeksältä tulossa.Minun aika oli klo8.45. No suorittiin äkkiä kaikki hommat siinä ja olis kyl ollut kovasti asiaa, mut tuumasin että päästetään tämä toinen äiti piinasta kun hän siellä kerran odottaa. No menin ulos huoneesta klo9.10 ja ne katseet jotka sain ni ihan puistatti. Laitoin vaatteita päälle siinä ja ohi mennen kuuntelin kuinka tuohtunut oli tämä äiti kun ei ajat olleet ajoissa. HEI HALOO 10MIN. On se elämä joskus tosi pienestä kiinni.
Mutta nyt nuorimmainen päiväunille ja ajattelin itsekkin ottaa hieman huilia, toi issias ei oikein tykännyt taas kävelylenkistä.
 
Mononen79 juu syön kokoajan maitohappotabuja ;) tää päivä ollut ihan "turha" päivä.. tai laiskottelu pv. Tein aamupäivästä lumitöitä ja selkä ollut koko päivän kipeä.. 4x olen yrittänyt ottaa päikkyjä, mutta aina puhelin soinut.. argh.. ja paras äitini kun soittaa ja sillä ei ikinä ole mitään järkevää asiaa.. ai nukuit no jatka nyt sitten uniasi.. joo varmaan saan jatkettua.. jos huomenna olisi parempi päivä. Tarvis siivoilla ja leipoa kun sunnuntaina juhlimme esikoisemme 7.v synttäreitä :)
 

Yhteistyössä