Jyvässeudun äidit vol. 2

Heippa kaikille! En oo siis tulossa pe pikkujouluihin keltinmäkeen,,vaan änkesin ittseni sinne korisevan konserttiin...Hihhei. Mutta voisin tulla jatkoille menevää poppoota moikkaamaan,, kuka ois menossa teistä sitten baariin tms,,niin voisin jonkun puh numeron ottaa,,ja tulisin moikkaamaan,,ketään teistä en oo siis vielä tavannu..:(
 
Pikkujouluista
Perjantaita odotellessa siis :D Laitan nyt vielä viimosen kerran tuon listan ketä tulee ja kuka tuo mitäkin mukanaan:

Lara - glögi+ sipsit
mandor - lupasikin tuoda ne kertakäyttöastiat
halinalle - joulutortut
outiko - karkkia ja suklaata
mandy - limpparia ja mehua
lauraliina - patonkia
mira - piparit
kukkaiskeiju - pikkuleipiä
sachwall - karkkia ja popcornia
blackjoy - juustoja
mangopapu - suklaakonvehteja
karvapallo - patonkia
nepsunen, ankeli, nessu - salaattitarpeet
mymmeli - aikaisemmin oli että pikkusuolaista, mutta sitten jäi vähän auki että ne kertakäyttöastiat? mutta mandor lupasi ne tuoda, niin tuotko jotain pikkusuolaista sittenkin?
Syyskaisla ?

Minä käyn nuo salaattitarpeet hankkimassa, kerään kolehtia sitten :D Jos ottaisin siihen salaattiin: makaroonia, kinkkukuutioita, suolakurkkua/tuorekurkkua, tomaattia, jotain vihreetä, paprikaa, ananasta, fetaa.... ja laitetaan noita vaikka eri astioihin tarjolle, niin kukin kasaa itselleen maun mukaan salaatin lautaselle =)

Tänne voi alkaa tulla siinä klo 18 maissa. Ei ole ihan niin just tuo aika. Lauraliina ja ankeli ilmeisesti tulee vähän aikaisemmin auttelee valmisteluissa?

Laitan vielä tänään osoitteeni ja puhelinnumeroni yv:nä tulijoille, ketkä ei ole aikaisemmin täällä käyneet. Ja sanonpa vielä muistutuksena autoilijoille vieraspaikkoja on vähänlaisesti pihassa; niitä on 3 ja ne ovat merkitty puisilla varattu haperontie 5-kylteillä. Mutta kun ajaa tämän Haperontien päätyyn asti, vähän meidän ohi, niin siellä on päiväkoti, ja sen parkkipaikkaa voi varmastikin perjantaina ilta-aikaan käyttää. Suosittelen ajamaan sinne. Tien varteen ei mielestäni saa pysäköidä.

Jatkoista sinne varmaan osa lähtee, ken haluaa. Ehdottaisin että jos klo 22-23 välillä lähdettäisiin pikkuhiljaa, voip mummot tykätä kyttyrää muuten jos kaameesti ääniä kuuluu myöhään :whistle: Niin ja piti sanoa, että jos joku haluaa, voi tuoda pelejä, musiikkia, yms mukanaan En ole sen kummemin ohjelmaa suunnitellut, että jos halutaan jotain tehdä. Mutta uskoisin että vapaa seurustelu riittää illaksi ;)

Se piti vielä sanoa, että jos ette pääsekään tulemaan, niin ilmoitelkaa mielellään ennen perjantaita, toki silloinkin voi laittaa viestiä . Sillä vaan, että jos tietää jo nyt viikolla ettei tulekaan, niin osataan varautua, jos jotakin syömistä haetaankin kaupasta..

Niin ja aikaisemmin oli puhetta niistä pikkujoululahjoista? Että ken haluaa tuoda, niin sellainen 2-3? lahja ja ne vaihtaa keskenään, ketkä toi lahjan.

Tervetuloa vain kaikille näin etukäteen :wave: Ja muistakaa tuoda iloinen pikkujoulumieli tullessanne :D
 
Laitoin osoitteeni yv:nä seuraaville nikeille:
lara, halinalle, outiko, mira, kukkaiskeiju, sachwall, blackjoy, syyskaisla. Te ette ole mielestäni täällä käyneet aikaisemmin...

Jos jollekin jäi laittamatta vielä, ken ei tiedä minne tulla, niin huudelkaa!
 
Innolla odotankin jo niitä pikkujouluja :) Onko kukaan menossa sinne autolla? Jos onnistuisi saada kyyti kotiin? Jatkoille en ajatellut lähteä ja myllyjärven suuntaan pitäisi päästä :)

Tänään sain opinnäytetyön esitettyä :) Meni ihan hyvin, vaikka esitys aika meinaskin loppua vähän kesken, kun opettaja halusikin sitten lyhentää sitä mun aikaa, ja olin suunnitellu puhuvani pidempää, mutta nyt siitä on selvitty, huoh. Vielä perjantaina kyspyysnäyte ja sitten voi hyvillä mielin lähteäkin pikkujoulun viettoon.
 
Eeva83
Hip hei pitkästä aikaa!

Päivät menee niin nopeasti, ettei mitään järkeä. Täälläkään en ole ehtinyt pyöriä liian pitkään aikaan... Monet kuulumiset on siis lukematta. :ashamed: Ajattelin kuitenkin kysäistä sellaista, että vieläkö tällaisella matti-myöhäisellä olisi mahdollisuutta osallistua pikkujoulujen riemuihin? Mielelläni perjantaina liittyisin seuraan... Nessu ilmoittele siis, onko tila jo täynnä ja mitä voisin tuoda, jos se onnistuu. Täytyy taas lähteä iltatoimiin, aamulla on aikainen herätys...hoh hoijaa! Onneksi kohta on joululoma! :)

-Eeva
 
Eilen olin sitten poissa illalla sen parituntia kotoa ja kauhea härdelli. Poika oli huutanut tunnin ja täällä oli kaksi uupunutta raasua vastassa, mies ja poika. Jostain syystä meillä pullosta juominen hiipunut ihan täysin, ei oo sitä paljoa annettukaan, mutta ennen siis osasi ja nykyisin näyttäisi olevan että ei huoli millään. No eilen oli myös siis 4kk neuvola, jossa saatiin 1. pistos siitä tutkimusrokotteesta, en tiedä vaikuttiko sitten sekin vähän huonona olona. Jokatapauksessa jos meillä ei parempia keinoja tule tuohon syömiseen tässä muutamassa päivässä, niin en ehkä pääsekään perjantaina lähtemään. Piipahtaa ehkä voisin, mutta pitempi ilta, edes sinne kymppiin jäänee haaveeksi vielä tässä vaiheessa... Meillä on siis pullosta juotu yhteensä joku 5 kertaa ja ne on mennyt hyvin, mutta olleet ekan kahden kuukauden aikana, sen jälkeen ei oo ollut tarvetta tarjota.
 
Syyskaisla Meillä ainakin 3kk neuvolassa saatu rokote vaikutti tyttöön niin, että koko ilta oli yhtä itkua ja parkua. Johonkin sattui mutta kun en tiennyt mihin :snotty: Supon, kun antoi, niin helpotti hetkeksi mutta kyllä nukahtaminen yöunille oli silti työn ja tuskan takana. Eli saattaa hyvin olla, että tuolla rokotuksellakin oli vaikutusta. Nyt vaan kokeilette antaa päivälläkin pullosta vähäsen maistella. Jos se siitä onnistuis ja pääsisit käymään perjantaina pikkujouluissa :)
 
Kyselen vielä, että oisko kenenkään kyydissä mahdollista päästä perjantaina sinne pikkujouluihin? Onko Halinalle sun kyydissä tilaa? Jos siis viitsit täältä kautta ajaa, kun tekee kuitenkin pienen lenkin.
Mä en ole lähdössä jatkoille.
 
Moikka!

Mä joudun nyt sittenkin perumaan mun pikkujouluilut :( :( Meillä tosiaan ei oo hoitajia täällä Jyväskylässä, kun ollaan Vaasasta kotoisin molemmat. Mun vanhemmat oli tulossa hoitamaan mutta ei nyt ehdikään töistä sillon perjantai-iltana vaan tulee vasta la-aamuna. Mies pelaa jääkiekkoa ammatiksi, ja pe-iltana on siis pelaamassa kymmeneen asti. TOSI HARMI!! Olin odottanut teidän kaikkien näkemistä kovasti!
Voisin toki jatkoilla ehkä tulla käymään, kun mies tullut kotiin? Nessun puh numero mulla onkin jo.

Pitääkäähän oikein hauskat pikkujoulut! Oon ajatuksissa mukana :)
 
moips, mullakin tuo pikkujouluihin osallistuminen onkin nyt aikas lailla vaakalaudalla kun mies joutukin näköjään illaks töihin ja mähän en jatkoille ollut suunnitellutkaan lähteä, eli siinä se menis sitten... Mutta ehkä pärjäätte ilman pikkuleipiä :) Eli nyt en oo tulossa, ilmotan vielä jos muuttuu, mutta en usko kun kerran töihin joutu.

mä en oo muuten käyny täälläikuisuuteen, oli tullu varmaan 10 sivua tekstiä...
 
Hei! Kiva kivaa kohta pääsee pikkujouluilemaan! Tervetullutta vaihtelua tähän kodin ja työpaikan välillä sahaamiseen... :p Mies heittää mut kuuden maita, ja kyytiin kyl pari mahtuu jos oli joku viel kyytiä vailla... Kuokkalan suunnalta lähetään,mut ei oo ongelma hakea jostain muualta! Kiitti nessu,osoitetiedot tuli perille.. :)
Touhua ja tohinaa riittää arjessa. Jeera pysyy hyvin ulkonakin pystyssä,joten uusi haaste tullut lenkkeilyyn kun ei malttais rattaissa istua vaan pitäs päästä itse kävelee..... Tähän asti on varsin tyytyväisenä istunut parinkin tunnin lenkkien ajan,mutta arvattavissa oli että jossain vaiheessa siihenkin tulee muutos.... Voisikin tästä pikkuhiljaa ulos siirtyä ettei mee koko päivä sisällä möllöttäessä... Illaksi sit taas töihin.....
Perjantaita odotellessa,kivaa nähdä teitä kaikkia! :) Minä luultavasti jatkoilemaan lähen jos vaan kunto kestää enkä onnistu jo alkuillasta vetää övereitä... :LOL: Raskas työ vaatii raskaat huvit,mutta viinapää sen verran ruosteessa että aika varovainen pitää olla ettei pääse yllättää..... :p
 
heissan taas! on mullakin jäänyt kirjoittelut vähemmälle, mut lukemassa olen kyllä käynyt teidän juttuja.
Innolla odottelen pikkujouluja ja löysin eilen kaupungilta uudet housut ja paidankin. löyty jopa ekasta kaupasta mihin menin joten helpolla pääsin. :LOL: sattu olemaan joku semmonen fashion outlet siellä lindexin talossa ja siellä oli SIKA halvalla kaikenlaisia vaatteita ja asusteita miehille ja naisille. joten halvallakin sain. :D
mä voisin kans tulla siinä viiden ja kuuden välillä jo jeesimään kaikenlaisissa valmisteluissa nessun luo. ku ei tuo mies oo töissäkään sillon..
oon kovasti yrittäny pähkäillä mitä sitä jois sillon pikkujouluissa. ku ei haluais vetää viinalla övereitä mut siideriäkään en halua lipittää ku se turvottaa ja sit saa ravata vessassa koko ajan. on mullakin ongelmat! :LOL:
mut kiva nähdä teitä kaikkia, joitakin pitkästä aikaa ja joitakin ensimmäistä kertaa! =)
 
huomista täälläkin odotellaan kun kuuta nousevaa....minä taidan litkiä yhden jotain siellä nessun luona ja autoilla sit loppu illan.meillä kun typy heräilee vielä useasti,ei tuo pappa jaksa sen kans kuitenkaan teutaroida :kieh: noo,pää asia et pääsis tulemaan :wave:

 
Huomista odotellessa täälläkin. Toivottavasti pääsette kaikki vaan tulemaan vielä!

Mä kävin nuo salaattitarpeet ostamassa ja niihin 20? :whistle: Mutta siinä oli myös kermaviiliä, dippikastiketta, fetajuustoa, popcornia jne... Ken ei keksi tuovansa mitään, niin voisin kerätä kolehtia ja jakaa tuota summaa muiden kanssa...
 
Meillä on lähtenyt koko syömätouhu tällä viikolla alamäkeen. Voiko kiinteiden aloitus tehdä myös imetykselle hallaa vai onkohan täällä vaan keksitty muista syistä alkaa kieltäytymään tissistä siihen saakka kunnes on jo -kirjaimellisesti- kiljuva nälkä..?

No, jokatapauksessa vaihtikset mun huomiselle on joko tulla vain piipahtamaan ennen iltasyöttöä, joka on n. klo 20 tai sit tulla vasta sen jälkeen. Tai sit oottaa parempaa tulevaisuutta ja sitä että poika syö jo iltapuuroa, jotta itse pääsee humpalle. Eihän sekään enää kaukana olisi, mutta tälle joululle ei ehdi...
 
Täälläkin odotellaan huomisia pikkujouluja :)

Me kokeiltiin poitsulle eilen illalla eka kertaa tuttipulloa, ei sitten millään suostunut siitä syömään, tänään kokeilin uudestaan ja sama homma :headwall: Itehän tässä on ollut vähän syypää siihen ettei poistu suostu syömään tuttipullosta kun olen imettänyt koko ajan eikä pulloa ole tarjottu. Noh mutta silti oon tulossa huomenna pikkujouluihin. Pitää yrittää saada imetettyä poika ennen lähtöä (toivotaan että suostuu just silloin syömään) ja isi saa antaa sitten jotain sosetta jos nälkäänsä alkaa huutelemaan, kokeilkoon vielä pulloakin jos suostuu siitä juomaan kun ei tissiä ole tarjolla. Poitsu syö yleensä iltamaidot eli siis tissiä noin 21.30-22 aikoihin ja nukahtaa sitten yöunille, joten kaipa se on silloin kotia mentävä ellei isi saa pikku miestä rauhoittumaan. Eli jatkoille ei ole tarkoitus lähteä vaikka mieli tekisi. Ja kyllähän tuo poika herää vielä yölläkin tissiä syömään ainakin kerran yössä.

Mutta nyt iltapalalle tai siis yöpalalle...

Huomisia herkkuja odotellessa :p :xmas:
 
Täälläkin huomista jo odotellaan =) Halinallelta piti kysyä, et pääsisinköhän poiskin sun kyydissä? Itselläkään ei ole tarkotus jatkoille lähteä, vaikka poika pullosta suostuukin syömään. Voin vaikka maksaa vähän bensarahaakin. Taxilla kun ei huvittas mennä.
 
Voi kökkö... Mun pitää vielä näin viime tingassa varoitella, että en tiedä pääsenkö sittenkään pikkujouluihin. Poika ei suostunut juomaan eilen korviketta. Kokeilen ehkä huomenna uudestaan. Ilmoittelen vielä huomenissa miten käy.
 

Yhteistyössä