Jyvässeudun äidit vol. 2

Mä joudun harmikseni perumaan pikkujouluihin tulon :( Harmittaa kamalasti.

Mies tuli just töistä kesken päivän kotiin, kun kuume noussut yli 38:aan. Kysyin äsken, että mitä luulee, jaksaako hoitaa poikaa niin sanoi että tuskin, kun on tosi heikossa kunnossa :/
Ja eikä se olis kovin järkevääkään, ettei poikaan tartu.
Eihän sille tietenkään mitään voi, mutta kyllä mua harmittaa. Odotin niin kovasti kaikkien näkemistä.
 
Hei oliko jossain vaiheessa puhetta siitä sing starista...? nessulla tais olla pleikka 3..? Ja mandy (?) meinas sen pleikka 2 ottaa mukaan..? Meillä pari sing star levyä tohon kolmoseen jos ei mandy tulekaan/ota sitä mukaan.. Vai kiinnostaako porukkaa sing star...?
 
Heippa naiset ja anteeksi! En ole ehtinyt tänään koneelle vasta kun nyt. Shoppailua ja vierailua yms. Eli en siis lähtenyt pikkujouluihin, kun ei tuo korvike pojalle maistunut. Onneksi blackjoylla oli pleikkalevyjä. Toivottavasti selvisitte vaikka mun mehut ja limsat eivät saapuneetkaan paikalle. Nähdään taas! Innolla jään odottelemaan teidän kommentteja siitä, miten pikkujoulut sujuivat. :)
 
Kiitos vielä nessulle pikkujouluista ja oli oikein kiva nähdä mammoja ja istua iltaa seurassanne ja tietenkin nauttia herkuista :p

Meillä miehet olivat pärjänneet hyvin kotona, vaikka pikku mies ei ollutkaan suostunut syömään tuttipulloa. Söi sentäs sosetta. Hyvin kuitenkin oli nukahtanut, vaikka tissiä ei ollutkaan tarjolla. Juuri sopivasti kun tuli kotiin, niin poitsu alkoi tuhisemaan sängyssään ja sainkin hänet ruokittua ja sitten hän jatkoi tyytyväisenä uniaan.

Hyvät viikonloput kaikille ja toivottavasti jatkoille menevillä oli mukavaa vielä baarissakin, olisi kyllä mieli tehnyt lähteä tanssimaan, mutta jospa sitten ensi kerralla :)
 
Kiitos täältäkin nessulle! Oli tosi mukavaa kyllä :)

Meillä näköjään tyttö on aika kiinni mussa, kun näyttää tarvitsevan nukahtamiseen mua.. Kun tulin kotiin niin Enni huusi ku syötävä vaikka mies yritti rauhoitella. Kun otin pikkusen syliin niin huuto loppui siihen.. :snotty: Ilta muuten oli mennyt kuulemma mukavasti ja tyttö oli vaan naureskellut mutta sitten kun alkoi tulla väsy ja olisi pitänyt päästä nukkumaan, alkoi tuo itku. Oli se nukahtanut 15min mutta herännyt uudelleen itkemään :/ Ei meillä päivällä ole koskaan ollut ongelmaa jos jossain oon käynyt mutta viimeksi kun olin myös illan pois, oli nukahtaminen ollut samanlaisten itkujen takana. Eli taitaa sitten ikävä iskeä silloin kun en oo nukuttamassa, mä kun normaalisti oon hoitanut tuon nukuttamisen.

Ehkä se sitten on ihan normaalia, että tyttö on imetyksenkin takia noin kiinni mussa? Vai johtuuko se nyt sitten vain siitä, että oli eri nukuttaja kun normaalisti.. On se miehellekin raskasta kuunnella illalla pari tuntia pelkkää itkua eikä mikään auta. En mä kyllä onneksi nyt oo enää illalla menossakaan pitkään aikaan minnekään.. Vois hoitaa tän oman ajan ottamisen sitten ihan päiväsaikaan. Mutta jotenkin en voi kun ihmetellä miten tyttö tuommoset itkut päästää, kun yleensä on tosi rauhallinen eikä paljoa itke, ja kun mitään ongelmaa ei tosiaan päivällä ole ja viihtyy isänsä kanssa tosi hyvin aina.
 
Kiitokset kaikille pikkujouluissa olleille :flower: Kivaa oli =) Minuun iski kyllä väsymys sitten baarissa ja tulin nepsusen kyydillä ajoissa kotiin. Mutta ihanaa oli nukkua 10 tuntia putkeen heräämättä! :D Juhlista jäi tänne vähän suklaata :whistle: Mutta en usko että tulee ongelmaa niiden "hävittämisessä" :LOL:
Niin ja soitin avokille ja sanoin että tuo porakone tullessas, kun naulakko putos alas :D Nauroi vain :LOL:

Karvapallo Tuohon nukuttamisasiaan sen verran kommentoisin, että meillä oli alkuun tuo itkua ja kitinää, kun isi nukutti niin harvoin. Nykyäään kun laitetaan tyttö yöunille aikalailla tasapuolisesti, niin vähemmän on tuota äidin perään-huutoa nukahtamistilanteessa. En tiiä, miten te teette, mutta meillä alkoi ongelma hävitä, kun isi alkoi nukuttaa tyttöä silloinkin kun minä olin/olen kotona. Teillä kyllä voi liittyä tuohon imettämiseen vielä, ja jos teidän tyttö on tottunut siihen että imetät ennen nukkumaan menoa. Mutta minä antaisin sen neuvon, että jos joskus haluat jossain käydä, olisi isin kyllä hyvä saada tyttö unten maille, vaikka isillä sitä tissiä ei olekaan :D Entä auttaisko asiaa, jos tytöllä olisi unirätti, harso tms. nukahtamistilanteessa. Meillä tyttö nukahtaa rätti kädessä, on sitä tehnyt jo 3-kuisesta lähtien.
 
Kiitokset kaikille mukavista pikkujouluista ja nessulle erityiskiitokset juhlien järkkäämisestä:)
Oli mukava ilta. Aamulla olo olikin vähän kehnompi, mutta onneksi sain sentään nukkua;)

Pojat olivat pärjänneet kotona ihan ok. Iltapuuron syönti oli vähän takkuillut, mutta korvike oli kelvannut nokkamukista ja poika jaksoi nukkua aamu kuuteen syömättä.

Karvapallolle lohdutuksen sana vauvan nukuttamistesta: Ei meilläkään poika kolmekuisena nukahtanut kun mun kanssa, mutta sittemmin isi on kelvannut ihan hyvin nukuttajaksi. Meillä poika nukahti aina syönnin jälkeen viereen sängylle, joten oli helpompi äitin hoitaa tuo homma. Nyt tuntuu nukahtvan isin kanssa välillä jopa helpommin, kun maidonhaju ei tuoksahda nenään.


Sitten odotellaankin joulua:)
 
Nessu meillä aika usein on just niin, että tyttö nukahtaa tissille tai sitten jos ei nukahda, laitan tytön sänkyyn ja oon siinä vierellä ja vähä lauleskelen unilauluja. On kyllä hyvin vahvasti tottunut siihen, että mä oon paikalla. Välillä tyttö nimittäin saattaa herätä sitten kun oon lähtenyt makuuhuoneesta pois ja tahtoa uudelleen mut siihen vierelle. Mutta pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja antaa tytön lauleskella siellä sängyssä ihan rauhassa jos alkaa ähisemään, mä kun oon joskus vähän turhankin nopeasti mennyt takaisin.. :ashamed:

Ja kyllä sitä oikeastaan eilen huomasi, että ei tyttö tissiä kaivannut vaan ihan varmaan siitä oli kyse, kun en ollut nukuttamassa. Koska en mä uskaltanut imettää heti pikkujoulujen jälkeen, vaan annoin sitten pullosta maitoa ja hyvin söi. Lopulta sitten nukahti taas kun pidin sylissä ja lauleskelin hetken.
Lauraliina Rupesko teillä kelpaamaan isän nukuttaminen "ihan itsellään" yhtäkkiä vai pitikö teidän totuttaa poika ensin siihen?
Toivotaan, että tuo helpottaa jossain välissä. On se kuitenkin tosiaan mun helpompi nukuttaa vielä, kun viimeisen syötönkin hoidan ja yleensä heti sen jälkeen rupeaa neitiä nukuttamaan. Mutta ehkä sitä vois joskus kokeilla sitä, että mies nukuttaa myös. Jospa se siitä alkais sujumaan =)
 
lara79
kiitokset kaikille mukavista pikkujouluista ja erityisesti kiitokset nessulle! Tanssimaankin sitten päästiin ja sitä lajia tahkottiinkin pari tuntia :D . Harmi blackjoy että jäit matkasta, tajuttiin jossain vaiheessa et meillä ei ole sun numeroa kellään, olis muuten laitettu viestiä mihin mentiin. Mukava ilta, mut onnistuin kyllä tiputtamaan ajokorttini taxiin, mikä ei ollut niin mukava juttu, mut onneksi huomasin heti ja se löytyi kun soittelin perään.... Ihan sopivasti tuli onneksi otettuakin, vähän väsyttää ja tuntuu että on sitä jossain käyty mut ei ole paha olo tms.

Mun "lomasta" ei taida tulla mitään, nyt kun toinen lapsi on mummolassa niin toinen ryhtyi hankalaksi... Vauveli on kitissy ja itkeny lähes koko valveillaoloajan eilen ja sama jatkui tänään... epäilen kovasti et olis tulossa hampaita kun jyrsii tutin reunaa jne. Päiväunet kyllä nukkui hyvin eilen ja yönkin ihan kohtalaisesti. Nyt on kanssa unilla mutta melkoisen huudon saattelemana vaipui uneen :/

Pitäsköhän sitä vähän torkahtaa jos kerrankin saisi nukkua päiväunia
 
Karvapallo: Yhtenä iltana poika nukahti isin kanssa ja sen jälkeen sujunut hyvin, ei tarvittu kummempia totutteluja. Taustalla kylläkin minun muuttunut tapa nukuttaa poika ruokinnan jälkeen, eli ei nukaha enää rinnalle vaan syömisen jälkeen toivotan hyvää yötä ja jään vierelle makaamaan hetkeksi. Luulen, että isin on helpompi nukuttaa kun poika on jo tottunut nukahtamaan ilman rintaa. Ja isikin on kerinnyt keksiä omia rutiineja mitä tekevät ennen nukkumaan menoa. Poika oli jo kyllä liki puolivuotta ennen kuin rupesi nukahtamaan ilman rintaa, joten sitä ennen isin kanssa ei meinannut nukahtaa. Toivattavasti ydinajatus selkesi..
 
hei!
olen jo jonki aikaa seurannu taustalta tätä kirjoittelua ja ajattelin liittyä seuraan jos vaan uusia jyväskylän mammoja seuraanne huolitte =)
eli siis jyväskylässä asustellaan miehen kanssa ja jaloissa häärää 3 vuotias poika ja syyskuussa syntynyt vauveli(hän myös poika)kertokaas te kirjoittelijat et miten tää hommeli toimii eli miten tänne kanstsii kirjotella ja teihin tutustua?
 
Tervetuloa pupumamma ! =)
Ei kait täällä mitään oikeeta tapaa oo puhua, tai mistäs mä tiiän, mä oon ollut kans menossa mukana vasta pari viikkoa :D Ja tutustuminen onnistuu kun tuut mukaan joskus noihin tapaamisiin :)

Olipas kiva tänään käydä laulelemassa tytön kanssa vähän kauneimpia joululauluja! Tuli oikeen jouluinen fiilis. Ja ku lumi narskui kengän alla kotiin mennessä ja pikkunen pakkanenkin tuli.. :flower: Nyt kun tuo lumi vaan pysyis jouluun asti! Tai no ei mulla oo väliä onko täällä jouluna lunta, kunhan siellä on missä mä oon joulun :xmas:
 
Tervetuloa pupumamma! Itse kukin kirjoittelee, mitä haluaa, kuulumisia nyt tulee itse ainakin kirjoiteltua. Muihin tutustuu tulemalla tapaamisiin, kahvitteluihin jonkun luokse. Varmaan enemmän alkuvuodesta sitten alkaa taas olla, itse ainakin mienasin tammikuun puolella taas sitten kahveja keitellä =) Keltinmäen ja Myllyjärvellä asuvien kanssa ollaan käyty lenkkeilee melkeenpä viikottain.

Josko uskaltaisi tänään nenäänsä näyttää pihalla :whistle:
 
Terve vaan kaikille, täällä myös uusi tulokas ketjuunne! :) :flower:

Asun avokkini kanssa Vaajakosken suunnalla ja tätä nykyä vietän päiväni 5-kuukautisen poikani kanssa. Vertaistukea etsien päädyin tänne ja olenkin huhuillut ystäviä Jyväskylästä tuolla "tapaillaan" puolella.

Tämän ketjun perusteella olette varmaankin löytäneet monia uusia tuttavuuksia? Ja vaikutatte myös kovin aktiiviselta ryhmältä, joten josko sitä itsekin tuppautuisi seuraanne ja ihmettelisi mukana. Kotielämä on niin hiljaista pojan ja vanhan koiran kanssa, että nyt on löydettävä pimeneviin ja lyheneviin päiviin jotakin ohjelmaa.

Meillä on juuri joulun lähestyessä alettu vierastamaankin :| Kerkesin juuri viimeksi neuvolassa tokaista ettei vierastamisesta vielä näy merkkejä, kunnes poika näki terkkarin kasvot ja parahti itkemään niin paljon kuin keuhkoista lähti. Saa siis nähdä miten reissut mummolaan ja muualle menevät tässä vuoden vaihteen nurkilla... Kovasti odotan myös konttaamisen hoksaamista. Sen verran vinhaa tahtia pyöritään matolla jo edestakaisin.
 
Pupumamma ja kaakkuri tervetuloa mukaan!

Ihana pakkaspäivä tänään ja aurinkokin näyttäytyi, itse olen niin talvi ihminen, että tykkään pakkasesta ja lumesta tosi paljon. Ei ole vielä koskaan sellaista pakkasta ollut että minä olisin sisään jäänyt. Tänäänkin piti päästä poikien kanssa ulkoilemaan. Sääennustuksen mukaan pakkaset vain jatkuvat, toivottavasti vielä joulunakin olisi yhtä talvinen tunnelma, lunta sais kyllä olla paaaaaljon enemmän.

Vielä tämä viikko ollaan kotosalla ja sitten suunnataan nokka kohti Itä-Suomea ja sinne mennään joulun viettoon. :xmas:

Meillä syömisongelmat pikku miehen kanssa jatkuu :headwall:
Eli ollaan nyt 2 viikkoa annettu kiinteitä, mutta ei vaan tahdo herra ymmärtää syömisen päälle mitään. Peruna, kukkakaali, porkkana ja parsakaali soseet maistuu jonkun verran, mutta mitkään marja/hedelmäsoseet ei mene alas vaan puklaa ne samantien pois suustaan. Sitten pitää suutaan tiukasti kiinni ja pyörittää päätään, ettei vaan mitään saa suuhun laitettua. Tänään annoin pojalle banaanin käteen ja yritin samalla tuupata mustikkasosetta suuhun kun poitsu imeskeli banaania, sentäs muutoman lusikallisen sain menemään alas huijaamalla. Porkkanaa ja kurkkua tykkää innoissaan imeskellä ja kurkusta saa jotain palasiakin suuhunsa. Viikonloppuna kokeilin antaa eka kertaa puuroa, niin siitä syntyi kauheat raivarit, ei meinannut rauhoittua millään, ja itkun ja huudon loputtua vein pojan sänkyyn ja sammui sinne heti. Puurokokeilun jälkeen meni pari kertaa, että poitsu alkoi jo huutamaan kun laitoin hänet syöttötuoliin ja ruokalapun kaulaan, jäi vissiin jotain traumoja siitä puuron maistelemisesta, mutta onneksi nyt istuu ihan hyvillä mielin syöttötuolissa. Mutta oikeesti tuntuu että poitsu ei syö mitään, tai siis syöhän se tissiä, mutta imetyskerratkin on harventuneet. Mutta toisaalta onhan poika isokokoinen ja varmaan löytyy myös vararavintoa mitä kuluttaa, niin en nyt niin kamalan huolissaan vielä ole.
On tämä toinen mukula niin erilainen syömisen suhteen, esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmia ja hälle kelpasi kaikki mitä tarjottiin.
 
lara79
Tervetuloa kaakkuri ja pupumamma!
Tuolta ekalta sivulta löytyy vähän tietoa tässä ryhmässä keskustelijoista jos ette ole huomannu vielä. Osa on facebook kavereitakin keskenään, joten silläkin pidetään yhteyksiä ja sovitaan tapaamisia jne.

joulukiireet pukkaa päälle, apua!!!
 
Tervetuloa uudet minunkin puolesta! :flower:

halinalle Ihan hassua, että teidän poika ei oikein välitä noista makeista soseista. Meidän pojalla se oli alkuun toisin päin. Pottu-porkkana ja pottu-kukkakaali menivät hitaammin alas kuin persikka ja luumu. Nyt kolmen viikon jälkeen noi ruokaisatkin soseet maistuu. Varsinkin bataatti! Tsemppiä syöttämiseen!

Me ollaan tämä viikko, ma-pe, Kirkkonummella. Miehellä on töitä täällä viikon ajan ja me shoppaillaan pojan kans. :) Se vaan muuttuu aika vaikeaksi siinä vaiheessa, kun tissit on liian täynnä. Poika kun ei syö tissiä muuta kuin makuultaan. Pitäis lastenhoitohuoneissa olla sänky tällaisia tapauksia varten. Eilen syötin pojan aamulla klo 6 ja lähettiin ajamaan kohti Helsinkiä ja seuraavan kerran otti tissistä vasta neljän jälkeen! Meinas itku tulla, kun tuntu, että tissit räjähtää. Huh.. Ja rintapumppu oli tietty kotona. Saas nähä, miten sujuu meidän perjantain paluu matka..

 
tervetuloa uusille minunkin puolesta! :flower:

kommentoin vielä pikkujouluista että kivaa oli! jäätiin lopulta sitten laran kanssa kahdestaan tanssimaan mutta ei se menoa haitannut! :D
tais muuten jäädä maksamatta nessulle niistä pikkujoulujen salaattitarpeista.. :whistle: mut jos olisit nessu vielä tällä viikolla lenkille lähdössä niin voisin maksaa sillon. vai joko te lähdette reissuun tällä viikolla?

me ollaan vielä tämä viikko kotona ja lähdetään sitten Joensuuhun joulun viettoon. sitten saakin kyläillä taas kylläkseen. Ollaan siis viiikko joensuussa ja jatketaan siitä sitten suoraan eteläsuomeen uudenvuoden viettoon. tullaan vasta ens vuonna takasin! Kissat on varmaan tosi innoissaan.. :LOL:

joko nepsunen lähditte reissuun? ku ajattelin et kerkeekö niitä lelukutsujen leluja saamaan vielä tän viikon aikana? ku ollaan siis maanantaina lähdössä reissuun..

tänne ei muuten mitään ihmeempiä. Ilona oppii uusia sanoja melkein joka päivä ja yrittää matkia kaikkea mitä me sanotaan. pitää siis olla tarkka sanomisissaan.. :D
 
ankeli voisin mä huomenna lähtee lenkille, klo 12? . Ei kait tässä koko talvee sisälläkään voi olla, vaikka nyt nuo pakkaset tulikin ja kylmä on! Täytyy vaan pukee tarpeeksi. Niin ja kyllä tää verottaja ois muistuttanu, kun ens kerran nähään! :D Vitosen jos annat, nin ollaan ihan sujut =)

Mä käytin neitiä lääkärissä, kun on tuota pientä köhää ollunna vaan ja korviaan haronut pari päivää. On niin täynnä vaikkua ettei voi sanoa harooko tulehdusta vai kutiseeko nuo korvat :whistle: Pari iltaa täytyy laitella pehmitystippoja ja pe-aamuna mennään korvien huuhteluun :( Voin jo kuvitella millainen huuto tulee... Niin ja ku noita tippoja laittaa, niin pitää laittaa pumpulituppo tulpaks, että lääke pysyy korvassa. Mutta löytyyköhän sitä pumpulia enää aamulla ollenkaan :whistle:

Halinallelle piti sanoa, että meillä tyttö ei noita hedelmä/marjasoseita meinannut alkuun syödä. Nyt kyllä syö jonkun verran. Meillä oli jossain välissä ettei kelvannut mikään muu kuin peruna-porkkana ja peruna-kukkakaali :D Söi sitten noita useemman kerran päivässä. Jos poitsu vaan tarvii aikaa ja maistelukertoja tottuakseen? Ja antaa kasvista, jos kerran kelpaa paremmin.
 
joo mennään vaan lenkille huomenna. nähdäänkö tuossa kaupalla vai olisko muitakin lähtijöitä lenkkeilemään? ja aikakin sopii..
nessu eikö se lääkäkärikään osannu sanoo onko siellä tulehdusta vai ei? luulis et sillä olis välineet sellaseen..
 
ankeli lähetäänkö sittenkin jo klo 11, kun Lauraliina lähtis myös tuohon aikaan?
No se lääkäri ei nähnyt sinne korvaan kunnolla, kun oli niin paljon vaikkua. Vähän kuulemma näki punoitusta, mutta ei tärykalvoa nähnyt. Ja eihän ne pumpulit mitään korvissa pysynyt. Saa nähdä mitä tulee siitä huuhtelusta sitten. Loukkaantui kyllä niin kovin jo äsken tippoja laittaessa.
 

Yhteistyössä