Kaikkien äitien pitäisi lukea kirja: ROKOTUKSET!

  • Viestiketjun aloittaja "Lukija"
  • Ensimmäinen viesti
"Lukija"
Kirjoittaja: Viera Scheibner

Todella kattava ja perusteellinen teos rokotusten vaaraalisuudesta ja tehottomuudesta.

Ymmärtäisitte, miksi me jotkut emme halua rokotuttaa lapsiamme emmekä itseämme. Vasta tämän kirjan lukemisen jälkeen, voitte antaa vastalauseita, joita tuskin tulee enään!
 
"noh"
[QUOTE="vieras";28094571]Tai pitäiskö rokotteiden ottaneiden mennä sinne kehitysmaahan asumaan kun on ottanut rokotteen niin mikään ei tartu. Sitähän te tahdotte sanoa.[/QUOTE]

Kyllähän moni sinne matkustanut rokotteet on ottanutkin. Sitä vastoin en kyllä tiedä montaakaan, joka sinne ehdoin tahdoin matkustaa vaan luojan luomana ;)
 
[QUOTE="vieras";28094571]Tai pitäiskö rokotteiden ottaneiden mennä sinne kehitysmaahan asumaan kun on ottanut rokotteen niin mikään ei tartu. Sitähän te tahdotte sanoa.[/QUOTE]

No mutta sittenhän Suomenkin rokottamattomat ois samassa asemassa kuin rokottamattomat Afrikassa. Yksi turistilento Aasiasta tänne ja puoli kansaa potee tuhkarokkoa :whistle:
 
hmph
Niin, helppo se on kourallisen rokottamattomien ihmisten luovia täällä Suomessa, missä kuitenkin suurin osa on rokotettuja ja näin suojaavat myös näitä "rokottamattomuuspummilaisia" :D Näin kärjistetysti sanottuna. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
"vieras"
Mulla ei ole lapsia, mutta olen kyllä miettinyt että ovatkohan nämä kaikki uudet rokoteyhdistelmät varmasti turvallisia ja riittävästi tutkittuja.

Sen sijaan pidän järjettömänä sitä, että vauvalle ei anneta mitään rokotuksia! Tiedän tapauksen, jonka lasta ei ole rokotettu ilmeisesti yhtään mitään tautia vastaan tai ainakin äitinsä on hyvin rokotusvastainen.

Onko se mahdollista, että Suomessa vauvaa ei rokoteta tuberkuloosia ym. vastaan? Jos äiti ei halua, niin ei rokoteta edes perusrokotuksia?
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";28094607]Mulla ei ole lapsia, mutta olen kyllä miettinyt että ovatkohan nämä kaikki uudet rokoteyhdistelmät varmasti turvallisia ja riittävästi tutkittuja.

Sen sijaan pidän järjettömänä sitä, että vauvalle ei anneta mitään rokotuksia! Tiedän tapauksen, jonka lasta ei ole rokotettu ilmeisesti yhtään mitään tautia vastaan tai ainakin äitinsä on hyvin rokotusvastainen.

Onko se mahdollista, että Suomessa vauvaa ei rokoteta tuberkuloosia ym. vastaan? Jos äiti ei halua, niin ei rokoteta edes perusrokotuksia?[/QUOTE]

On mahdollista. Vanhemmat saavat kyllä päättää lastensa rokotuksista.

Eikä kyllä Tuberkuloosi ole rokotusohjelmassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meidän pikkuinen on rokotettu, en uskalla ottaa riskiä olla rokottamatta. Silti kyllä huolestuttaa myös rokotteiden sivuvaikutukset ja se, ettei nykyrokotteista (kaikista) ole vielä mitään tietoa miten ne pitkällä aikavälillä vaikuttavat. Rotarokotus meillä meni ihan hirveäksi, vauva oli yli kolme viikkoa pahojen rokotusrektioiden kourissa. Ei ollut mukavaa sekään. :(

Tämä on jotenkin sellainen aihe että toisaalta ei uskaltaisi rokottaa mutta ei kyllä jättää rokottamattakaan. Toistaiseksi siis kallistuttu rokottamiseen kuitenkin. Niin ja laumasuoja ei suojaa esim. jäykkäkouristukselta, mikä kannattanee muistaa jos rokottamatta jättää.
 
"vieras"
Kaikkien viherpiipertäjien pitäisi opiskella vähän että miten se vastustuskyky toimii ja miten rokote siihen vaikuttaa, niin ei tulisi näitä "en rokota turhaan lapsiani" hippejä. Perusrokotukset kannattaa ehdottomasti ottaa, olen itse ottanut ja varmasti otan myös lapsilleni sitten joskus kun niitä saan. Jokaisella on oikeus kieltäytyä rokotteesta, mutta todella typerää se on ja kertoo vain ja ainoastaan siitä ettei ole etsinyt itselleen tarpeeksi tietoa tästä aiheesta.
 
On mahdollista. Vanhemmat saavat kyllä päättää lastensa rokotuksista.

Eikä kyllä Tuberkuloosi ole rokotusohjelmassa.
Tuberkuloosi-rokote oli vielä muutamia vuosia sitten aina synnärillä vauvalle annetta va Calmette-rokote, josta on minullakin elinikäinen arpi pakarassa.

Rokote poistettiin koska todettiin sen haittojen olevan suurempi kuin hyötyjen. Tai näin ainakin minulle synnärillä asia kuvailtiin kun kysyin..

Ja jos wikipediaa nyt voi lainkaan luotettavana lähteenä pitää, niin sieltä löytyy ainakin Calmetesta tällainenkin tieto: Vuoden 2002 elokuussa Suomessa käytetyn heikon bakteerikannan rokotevalmiste hyllytettiin valmistusmaassa laatua ja valmistusprosessia koskevien epäilyjen vuoksi. Valmistaja päätti nopeasti kokonaan lopettaa rokotteen valmistuksen.

Sitä piikiteltiin vauvoihimme vuosikymmenet, autuaan tietämättöminä ja tyytyväisinä.

Mulla on mennyt maku koko lääketeollisuuteen. Rokotteiden sivuoireet kun on olleet osittain tosi (tosi) pahoja ja nyt viimeisimpänä epäillään lapsen saaneen elinikäisen sairauden ihan tavan antibioottikuureista..
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Tämä on jotenkin sellainen aihe että toisaalta ei uskaltaisi rokottaa mutta ei kyllä jättää rokottamattakaan. Toistaiseksi siis kallistuttu rokottamiseen kuitenkin. Niin ja laumasuoja ei suojaa esim. jäykkäkouristukselta, mikä kannattanee muistaa jos rokottamatta jättää.
Niin, mm. Tansaniassa harvalla on voimassa jäykkäkouristusrokotus. Monilta puuttuukin alaetuhammas kun siinä vaiheessa kun lihakset lyö lukkoon -> leuka lukittuu niin hapensaanti (yritetään) turvataan pillin kautta joka laitetaan siitä hammasraosta suuhun.
 
Nauraa
[QUOTE="Lukija";28094537]Kirjoittaja: Viera Scheibner

Todella kattava ja perusteellinen teos rokotusten vaaraalisuudesta ja tehottomuudesta.

Ymmärtäisitte, miksi me jotkut emme halua rokotuttaa lapsiamme emmekä itseämme. Vasta tämän kirjan lukemisen jälkeen, voitte antaa vastalauseita, joita tuskin tulee enään![/QUOTE]

Sen saa ostaa luonnonlapsi@luonnolapsi -osoitteesta.
Paikasta löytyy myös linkki antroposifisen lääketieteen sivuille, aromaterapiaa jne. Sopii lapsensa hengellä leikkiville fanaatikoille.
 
Ttppii
Tervejärkinen kirjoittaja. Hänen mukaansa esim "shaken baby" oireisto, eli oirekuva jossa kypsynyt vanhempi ravistaa pikkuvauvaa niin pahasti, että syntyy aivoverenvuotoja, retinan irtoamisia ja kaularankavammoja johtuu rokotuksista. Vain pientä astetta Hilda Clarkia terveempi.
 
"Susu"
[QUOTE="vieras";28094725]Kaikkien viherpiipertäjien pitäisi opiskella vähän että miten se vastustuskyky toimii ja miten rokote siihen vaikuttaa, niin ei tulisi näitä "en rokota turhaan lapsiani" hippejä. Perusrokotukset kannattaa ehdottomasti ottaa, olen itse ottanut ja varmasti otan myös lapsilleni sitten joskus kun niitä saan. Jokaisella on oikeus kieltäytyä rokotteesta, mutta todella typerää se on ja kertoo vain ja ainoastaan siitä ettei ole etsinyt itselleen tarpeeksi tietoa tästä aiheesta.[/QUOTE]

Nyt suollat kyllä ihan totaali-pas...a. Otetaan nyt ihan vaikka sikainfluenssa-rokotus. Kuinkas kävikään?? Ohhoh-ei ne asiantuntijat sit oikeen tiennytkään asioista. Luojan kiitos en rokotuttanut lapsiani enkä itseäni mokomaa "flunssaa" vastaan. et järjen käyttö sallittu. Kolmoisrokotteen olen itse lapselleni antanut, muut on saanut sairastaa ihan normaalisti. Terveempää muksua saa hakea. Ihmiset myöskin syö niin helvetisti muutenkin lääkkeitä mm. antibiootteja ja sit ihmetellää et kauheita korvatulehduskierteitä omil muksuil.... Sekin vaiva nimittäin paranee suurimmaksi osaksi itsekseen, mutta kun aikuisil on kiire töihin eikä anneta mahdollisuutta hankkia luonnollisella tavalla vastustuskykyä. Et tuu vaan mulle sanomaan.
 

Yhteistyössä