Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Tuuuli+ tää on vaan niin outoa kun kuvittelin että varsinkin kun on eka lapsi kyseessä niin oireita tulee vaikka kuinka, mutta ei. :D En vaan oikein luota siihen haamuun.. Onneksi oli kaupat tänään kiinni et on pakko odottaa huomiseen, ajattelin tehdä sen digin niin on ainakin varmempi tulos. =)
 
Toivepulla, suosittelen käymään gynellä jotta saisit kierron alkamaan. Mullakin on nyt kp joku seitsemänkymmenen tienoilla (en jaksa enää pysyä mukana) mutta aloitin nyt terolut kuurin ja sen avulla pitäisi saada uusi kierto aluilleen. Sulla on varmaan kanssa käynyt niin että munasolu ei irtoa, keltarauhasta ei muodostu eikä keltarauhashormonia erity loppukierron ajaksi. Tällöin limakalvo ei muutu erittäväksi ja se kasvaa pitkittyneesti.. Itsekin täällä nyt vaan piinautuneena odottelen uuden kierron alkua :)
 
hei täällä olis kans yks 19-vuotias kuumeilija joka haluais liittyö teidän joukkoon. Yritys siis aloitettu vasta 10/13, yk 1 meneillään, tänään kp 27/34 eli dpo 8?.
Varsinaisesti ei oo oikein oireita raskautumisesta ollut, vaan jotain muljailua vatsassa tms. Tosin sekin varmaan mielikuvituksen tuotetta, nimittäin en usko että olen raskautunut tästä kierrosta...

Tsemppiä yritykseen, plussatuulia ja pahoittelut tädistä niitä kohdanneille!! Ja tietenkin onnea plussanneille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
Jätin sen diginkin sitten ostamatta, säästyypähän nekin roposet jos tuolta joku ulos tulee ennen aikojaan.. Ainoat oireet tuosta mahd. raskaudesta oli alaselän särky mitä ei siis ole ikinä ennen ollut tuolla tavalla ja paikallisesti, toinen tietysti vatsan nipistely ja turvotus, myös tomaatti maistui yhtenäpäivänä mustaviinimarjalta? Suussa maistui veri 2 päivää ja nyt myöhemmin vasta olen lukenut että tuokin voi olla oire..
 
Vieläkö mahtuu joukkoon?

Täällä 23 vuotias toista lasta kovasti kuumeileva äippä. Esikoinen on syntynyt 04/09 ja nyt yritetty reilu puoli vuotta, yksi keskenmeno oli 6/2013 ihan alku viikoilla. Nyt KP 29/29 huomen aamulla testin ajattelin tehdä ellei hanat nyt aukea yön aikana. Väsymystä on ollut, mielialan vaihteluita ja huonovointisuuttakin, tosin näitä "oireita" on ollut ennenkin että ei odotukset ole kovin suuret. Tilasin nyt ensimmäistä kertaa ovistestejä, jos niistä olis jtn apua, ainekin uutta intoa antaa seuraavaan kiertoon jos ei muuta :) Hyvillä mielillä mennään ainekin vielä, tsemppiä kaikille ja kauheesti plussa tuulia! :heart:
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

TIISTAI 12.11.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


Toivepulla............kp65/34-35............20v..........yk6.............1.lapsi
Belll......................kp48/37.................21v..........yk4............1.lapsi
Tinttu85................kp48/27-28............28v..........yk6............4.lapsi
ikuinenkuumeilija.kp44/30-36...........24v..........yk2............5.lapsi
peikkotytsy...........kp37/36-37...........21v..........yk4............1.lapsi

Kp 21-30

piipuu..................kp28/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi
Kuukiuru.............kp27/30-34............24v..........yk1.............1.lapsi
sinsa...................kp24/29-30............21v..........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


Nyu......................kp20/27................24v..........yk14...........1.lapsi
Fritang.................kp18/27................20v..........yk3.............1.lapsi

Kp 1-10


Pauliinali...............kp9/30.................25v..........yk2.............2.lapsi
Tuuuli+.................kp9/35...................?.............yk?.............1.lapsi
Yztlas...................kp2/26-27.............20v...........yk4.............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
Kuukiurudpo1019.11
sinsadpo720.11
Fritangdpo622.11
piipuudpo9


Mukana menossa
haaveilija93, Leva, damys, ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Sahrai, Nenni88

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau
, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU

Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale
Kukki$
pauliinak

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti (Odotusblogi Hopeakissa)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Yritysblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tulin vaan kertomaan että tein tänä aamuna raskaustestin ja kaksi vahvaa viivaa siihen tuli! :heart:
Jotenkin tosi vaikee uskoo, mä olin varautunu paljon pidempään yritykseen. Johan mulla on isänpäivästä asti ollu yökötystä yms mutta ajattelin sen johtuvan vaan tästä flunssasta..
Apua!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Täällä EI ole plussattu :)
Aika tosin varattu gynelle torstaiksi, yksityiselle. Kuukautiset nyt myöhässä yli 2kk. Kokeilin kunnalliselta ensin varata, mutta heillä ei ole edes gynekologeja! Ja heillä lääkärit tekevät tutkimukset, jolloin ensimmäinen vapaa aika olisi mennyt joulukuun puolen välin jälkeiseksi... En todellakaan odota enää yhtään sinne asti. Pelottaa vaan tuo rahanmeno, sillä muutenkin on niin heikosti rahaa :s
 
Onnea pauliinak ja kukki$ ! :heart:

Mäki tahon! Tuskallisen pitkältä tuntuu tää alkukierto, mikä nyt on kp9.. mitähän sitä ottais taktiikaksi kun se oletettu ovulaatioaika nyt lähestyy. En tunnista omaa ovulaatiota joten täytynee kait yrittää kellistää mies joka toinen ilta. :whistle: heheh.

Opiskelujen kannalta tämä olisi todella hyvä tulla raskaaksi. Ensi syksy olisi helppo pitää äitiyslomaa. Tarkoituksena on, että jatkan opiskelua "osa-aikaisesti" omaan tahtiini koko ajan, vaikka vauva tulisikin. Toivottavasti tärppää pian kun en halua jäädä suoraan valmistumisen jälkeen kotiin, ja tulisi heti ns-. tauko siihen väliin. mähän ehtisin unohtaa kaiken koulussa opitun! :LOL: En mä kyllä vieläkään oikein tiedä jääkö tämä opiskelu tähän sitten kun valmistun. Ja olen vähän sellainen ihminen etten jaksa olla vain kotona sen vauvan kanssa, etenkin kun ei ole oikein ketään kavereita.

Miten muilla, oletteko vielä opiskelijoita vai työssä tai muuten jo suunnitellut siltä kannalta vauvan tuloa? Onko teillä paljon ystäviä samassa tilanteessa tai mietityttääkö miten jaksaa kotona olemista ilman niitä työn ja opiskelun sosiaalisia kontakteja? Etenkin talvella minusta tuntuis tosi rankalta olla vauvan kanssa kotona "jumissa".
 
ehkä vähän huonosti kirjoitetu tuo jumissa, mutta varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan.. Se oli asia mikä itsellä esikoisen kanssa tuli yllätyksenä,kuinka masentavaa oli olla kotona. se kun ei ollut ystäviä ollenkaan samassa tilanteessa tai muutenkin aika harvakseltaan näki ketään, ja vauva oli niin kova itkemään ja huono nukkumaan etten oikein minnekään saanut lähdettyä kotoa ensimmäisen puolen vuoden aikana.. Olen ollut vähän huono ystävyyssuhteissa aina ja ujostelen uusia ihmisiä, en koskaan uskaltanut lähteä vauvan kanssa mihinkään kerhoihinkaan tai tapaamisiin.. Toivottavasti nyt tämä ikä on tuonut vähän varmuutta, ja kun ei ole esikoinen enää niin ehkä sitä ei niin stressaa sitä omaa äitiyttään, tai mitä muut ajatellee jos lapseni huutaa esimerkiksi julkisilla paikoilla ym. Toivon ainakin etten aivan niin paljon stressaa ja huolestu asioita jos nyt toinen lapsi saadaan.
 
Minulle kotiin jumittuminen ei tuottaisi minkäänlaisia ongelmia, luulen. Samaa teen nytkin. Käyn ainoastaan kaupassa ja lääkärissä :D Ihmiset ahdistaa, kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta enkä muutenkaan ihmisten seurasta juurikaan nauti, mies on samanlainen. Saa nähdä kuinka erakoinut lapsi me saadaan ;) no ei, ehkä sitten olisi mukavaa käydäkin jossain, tutustua uusiin ihmisiin lapsiverukkeella.

Olen tosiaan ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija mutta nyt sairaslomalla. Nykyinen ala tökkii ja pahasti. Olen ajatellut että hakisin jo ensi keväänä jonnekin muualle, mikäli saan voimia lukemiseen. Harmi vain, että koulu johon haluan, on eri paikkakunnalla, tarkemmin sanottuna hyiyäk-Helsingissä. Eli jos sinne pääsisin (highly unlikely), pitäisi sitten muuttaa jossain vaiheessa ja niin edelleen. Mutta yritän olla miettimättä liikoja, kyllä se elämä aina johonkin suuntaan paiskaa, niin se on aina ennenkin tehnyt. :)
 
Onnea hirmusesti plussanneille!!! :)

Itellä mieliala tän vauva asian kanssa menee aikamoista vuoristorataa. Välillä on päiviä jollon tuntuu, että kyllä joskus ihan varmasti tärppää ja joskus tuntuu siltä, että ei tästä mitään kuitenkaan tule. Mikä tuntuu typerältä, kun monet ovat joutuneet yrittämään kauan eikä itse edes ole oikein päässyt vielä yrittämään. Ehkä se onkin se mikä tässä eniten lannistaa, kun tuntuu, että yritys tyssäsi heti alkuunsa. Miehelle tietty voin näistä tuntemuksista puhua, mutten viiti joka hetkellä, kun masentaa alkaa asiasta puhumaan. Mies, kun on sellasta tyyppiä ettei stressaa sellasissakaan tilanteissa missä ehkä pitäs. Kuitenkin tuo pco taitaa olla helpoiten hoidettavissa olevia asioita jotka saattaa vauvan tekoon vaikuttaa.

Pauliinali: Meillä ollaan molemmat tällä hetkellä opiskelijoita, mies tosin valmistuu jo keväällä. Itekkin tän asian niin mietin, että toisaalta olisi parempikin jos vauva tulisi jo opiskeluaikana. Muuten voi olla aika inhottava jäädä heti opiskeluiden jälkeen töistä pois. Raha-asiatkaan ei hirveemmin huoleta eikä sitä täydellistä hetkeä välttämättä ikinä tule.
 
Onnea plussanneet!
Voiiiii kukki$. Ollaan kierros samas kohas ja oon joka välis sun tilannetta seurannu. :) ite siis kans 37/36-37 mut vähä tuntuus et täti on tulos. :/

Pauliinali. Töis ollaan molemmat, vakipaikoilla. Helmikuus sain vakipaikan eli vähä työmaata ajatellen aikaisin raskautumista suunnittelen, mut ei sitä niin saa ajatella. :)
 
Kiitoskiitos!
Mä en vieläkään meinaa uskoa tätä... :D
Ihanaaa ja jännittävää, vaikka tää onkin jo kolmas raskaus! Kuopus täytti just vuoden, joten edellisesta kerrasta ei ees pitkä aika oo :D mut silti.

peikkotytsy voiii, mä pidän kuitenkin peukkuja että sullekin se plussa tulis nyt!! :) Täti hushus pois!
 
Se on kyllä totta että jos liikaa alkaa suunnitella ja miettiä niin sitä oikeaa aikaa ei koskaan tule..

Rahahan se on aina vähän ikuisuuskysymys, mutta ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Saahan siihen lapseenkin uppoamaan aivan mielettömiä summia rahaa,jos haluaa, mutta ei sille lapselle ole mitään merkitystä nukkuuko tuhannen euron vai muutaman kympin kärryissä jne, kunhan lämpimänä pysyy. itselle lähinnä.. Toki jos minulla olisi joskus niin paljon ylimääräistä rahaa pyörimässä niin hankkisin kaikkea kallista. :LOL: eihän siinäkään mitään väärää ole. :)
 

Yhteistyössä