Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

BDU
Onnea jenski! :)

Huomenna neuvola ja toivon kovasti kuulevani pienen sydämen sykkeen :heart:

Oon mietiskellu vähän vaunuja (hieman ajoissa joo.. :D ) ja onko teillä ajatuksia siitä kopasta että kova vai pehmeä ja miksi niin?

BDU ja ötökkä 9+6
 
Viimeksi muokattu:
BDU Toivottavasti neuvolareissu menee hyvin! :) Kyllä se syrän sielä varmasti kuuluupi, noilla viikoilla. Vaunuasiaan en osaa ottaa kantaa, kun koppavaunuja ei omisteta, varmaan pehmeä koppa ois kivempi ja lämpimämpi?

Vieläkö Maija-tyttö on yhtenä kappaleena, ei varmaankaan?

Jenski Älä turhia stressaile, kun ultrassakin oot jo käyny ja kaikki on ollut hyvin! Ihan rauhassa vaan nyt nautit joulusta :)

Ilyana Teilläkin ollu näemmä hurjia hetkiä siellä! :O Onneks kuitenki kaikki oli lopulta hyvin!

Vähä jääny tänne puolelle katteleminen, vaikka päivittäin roikun pitkiä aikoja palstalla. Mulla vaan menee aika tuola kerhoilun puolella niin hyvin, etten muista tänne käydä kattoon ollenkaan :LOL: Hienoa kuulla kuitenki että jokaisella on asiat hyvin, vaikka vähä onkin säikytelty. Yrittäkäähän ottaa rennosti, ja tosiaan nauttia vaan joulusta, hyvästä ruuasta ja seurasta. Ja siitä raskaudesta tietysti! :)

Min taidan lähteä kaupungille käymään hakemassa koiralle vielä safkat jouluksi, ettei raukan tarvi nälkää nähdä pyhien ajan. Saas nähdä tuleeko ruumiita, kun sitä populaa on niin järkyttävästi liikenteessä tähän aikaan vuodesta! Onneks meillä ei joulua vietetä (ellei pakollista kinkkua lasketa), nii ei tarvi ressata mistään lahjoista sen kummemmin :D
 
Heippa kaikille!

Kuulumisten kirjoittelussa kesti, arvattavasta syystä. Poika syntyi maailmaan keskiviikko aamuna klo 2.41 kiireellisellä sektiolla.
Kokoa murulla oli 3940g ja 54cm ( koko arvioksi meille koko raskauden annettu max. 3500g hieman ylittyi).
Synnytys oli todella raskas.
Tiistai aamusta käynnisteltiin Ballongilla ja keskiviikko päivänä siirryttiin saliin oksitooni tipalla jatkamaan käynnistystä.
Tippaa sain todella isoja annoksia 115ml/h, muttei auttanut avautumaan yhtään.
10h salissaolon jälkeen vauvan sydänäänet nousivat 180, jolloin lääkäri päätti että tehdään kiireellinen sektio infektiovaaran takia.

n 40min sektiopäätöksestä vauva syntyi maailmaan. Pojalla kaikki hyvin ja saikin 9/9 Apgarin pistettä.
Kotiuduttiin eilen iltapäivästä ja ensimmäinen yö kotona takana. <3
 
Maija-tyttö Hui kamala! Teillähän on ollu sitte oikein tuliset paikat siellä :O Onneksi kuitenki kaikki meni loppupeleissä hyvin, ja terve poika syntyi :) Ootko ite jaksellu nyt hyvin, kuitenki tommonen kokemus on varmasti aika stressaava ja rankka myös henkisesti?

Ihanaa että pääsitte jouluksi kotiin, teillä onkin nyt oikein spesiaalijoulu edessä :heart:

Mites Anniella menee kotosalla? Kiirettä varmaan pitää kun ei ole hetkeen kuulunut :)
 
icy, auts! No en yhtään ihmettele, et teki mieli vaan olla hiljaa nurkassa : / Mulla ihan omasta takaa migreeni, ja se on kyl kamalaa!
Mitäs tuo pallero ny osaa :) Osaa ottaa tutin ja laittaa takas suuhun, ymmärtää jo avata suun kun laittaa lusikan suun eteen, pitää tuttipullosta ite kiinni :) Mitäs kaikkea :p osaa komentaa jo! Äänensävyt muuttuu aika napakatikin..

Mä täällä ahdistelen ja ihmettelen tätä töihin paluu asiaa : / Mulla jäi niin paskamaku suuhun ennen ko jäin sairaslomalle ja äippälomalle, et ei kyllä takasin halaja mieli.. Oon miettny jos jäis vuorotteluvapaalle ja menis tekemään sijaisuuksia jonnekkin muualle ja mun mies vois jäädä pojan kanssa kotiin JOS on työttömänä vielä.. Sevaan et tämäki tarttis kohta päättää ja tietää! :( Hmph.. Mut entiseen työhön en halua palata..

Emby^ ja V murunen 6kk 1vko 5pv :heart:

*muoks*..mitenkäs muuten, ootteko jo sormiruokailun aloittaneet tän ikäisellä?
Niin ja oikein paljon onnea Maija-tyttölle ihanasta joululahjasta :)
 
Pitkästä aikaa sain raahattua itteni koneelle, mut saas nähdä, kuinka kauan ehdin olla...
Oli pakko tulla toivottaan HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!:heart:
Nyt on meistä monella eka joulu lapsiperheenä...

Onnea Maija pienen pojan johdosta!:flower:
Punnabikselle ja jenskille onnittelut ja tsemppiä raskauteen!:flower:

Hukkapiru Joko siellä alkaa olla jännät paikat? Milloin sulla olikaan laskettu aika? :) Täällä on mennyt hyvin! Mini on ihana!:heart: Toki välillä väsyttää jne. mut ei tää ihan niin raskasta ookaan kuin odotin. :) Kiirettä tosiaan pitää, kun kaikki aika tuntuu menevän pojan kanssa. Onneks nyt ei tarvikaan mihinkään muuhun keskittyä.

Johanna Imetys on sujunut hyvin. Nyt ollaan jo yli kuukauden, 5 viikkoa jos nyt laskin oikein! Äkkiä se aika kuluu...:) Mites siellä sujuu?

Emby Rohkeasti vaan haet uutta työtä, jos et vanhassa viihdy! Tsemppiä!

Mites Pamskulla menee? :)
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Hui mikä synnytystarina Maijalla, mut onnea vaavista ja pääasia et saitte vauvan hyvissä voimissa syliin :)

Neuvolassa kurkattiin pikaisesti ultralla kun äänet ei kuulunu ja siellä ultrassa näkyi pieni jumppaileva tyyppinen :heart: Sen johdosta sit kerrottiin isovanhemmille eilen uutinen ja he olivat todella iloisia!

Emby, jos ahdistaa niin olen myös sitä mieltä et älä lähde vanhaan työpaikkaan väkisin ahdistumaan lisää.

BDU ja ötökkä 10+4
 
Moikka, saako liittyä seuraan? :)

Olen tuolla Kakskymppisissä yrittäjissä pyörinyt tämän vuoden maaliskuusta, miehen kanssa yhdessä oltu yli 7v vaikka vasta olen täyttänyt 22 ja hän on 24. :) nyt olis esikoinen vihdoin ilmottanut itsestään ja vaikka vasta olis ovulaation oletetusta ajankohdasta laskettuna 3+5 viikkoja kasassa, niin haluan iloita silloin kun aihetta on :)

Asustellaan Kanta-Hämeessä, joten synnytyssairaala olis khks. Oletteko käyneet varhaisultrassa? Me haluttaisiin käydä, minä varsinkin siksi, että se vähän konkretisoisi tätä raskautta :) mulla kun ei toistaiseksi ole mitään selkeitä raskausoireita, niin haluaisi vaan tietää että pieni on oikeassa paikassa ja kaikki sillä hyvin :) toki pitäähän tässä odotella sinne viikoille 7+, mutta parempi sekin kun 10+ :)

Aika sekavat fiilikset tällä hetkellä, saatiin maailman paras joululahja :) mies ei uskalla vielä uskoa todeksi ja mäkin vähän himmailen... No eiköhän tää tästä!:)

Taru_ & DJ 3+5
 
Voi, tännehän on tullut ihania juttuja!<3 maija-tytölle suurensuuret onnittelut!<3
...ja ihanaa kuulla sustakin, annie!:) ollaanko siellä jo alettu olemaan hiukan hereillä enempi?:) on niin hassua ku sitä ei ees enää muista miten tuo neiti alkuun vaan söi ja nukkui kun on nyt niin paljon hereillä!:) onko teillä ristiäiset/nimiäiset jo pian tulossa? Onko nimi päätetty?;)

emby: sitä mieltä mäkin oon, et ankeeseen työpaikkaan on turha mennä takasin; kyllähän se stressi varmaan sit kuitenkin väkisinkin kotiin tulee, ni parempi varmaan koko perheen kannalta et tekisit jatkossa hommia jossain muualla.:)

tarulle onnittelut maailman parhaasta joululahjasta! me just kans eilen muisteltiin ku saatiin viime jouluna samanlainen!<3 peukut on pystyssä, että pikkuinen pysyis matkassa mukana!:)

hukkapiru: nyt se poju ulos sieltä niinku olis jo!!:D

miten lapsen jo saaneilla on joulu mennyt? Onko ollut kilttejä lapsia? meillä ainakin on oltu kilttejä tosta lahjavuoresta päätellen!:D

on: joulu meni muuten mukavasti, mutta isoäitini meni pois tänään aamulla, ja on siis ollut jo huonossa kunnossa...:'( onneksi käytiin häntä eilen vielä katsomassa ja hän sai pienen tytön näkemisestä silminnähden paljon iloa!<3
 
Johanna Osanottoni.:hug:
Meillä meni joulu mukavasti,ja mekin ollaan koko perhe oltu kilttejä lahjojen määrän perusteella! :D Lepäily on toki jäänyt vähemmälle tänä jouluna entä aiemmin johtuen tuosta pienestä, joka vielä tykkää valvottaa vanhempiaan..:)

Tarulle onnittelut! Muistan kyllä, miten alussa sitä ultraa ootti ja jännitti niin paljon ja tuntu, että siinä menee ikuisuus, et on viikkoja tarpeeksi, mutta ultrien jälkeen ne viikot onneks tuntu kuluvan nopeammin. :) Minä en siis käynyt varhaisultrassa, mutta sen verran oon kuullut, ettei liian aikaisin kannata mennä, sillä joillakin ei oo pientä näkynyt ultrassa, vaikka se on siellä ollutkin ja voinut hyvin.

BDU Hyvä, että kaikki oli säikähdyksestä huolimatta hyvin! :) Mullakaan ei noilla viikoilla kuulunut vielä sydänääniä, mutta silti sanottiin kaiken olevan hyvin, enkä mihinkään ultraan päässyt. Onneks teillä ollaan joustavampia noissa ultrissa. :)

Hukkapiru Hui, jännää!:popcorn: Nyt sun pittää ilmotella itestäs ahkeraan, kun me täällä jännäillään. :DTsemppiä synnytykseen!
 
Helou :wave:

Täällä ollaan vielä yhdessä koossa. laskettu aika oli ja meni siis 15.12.. Joulupäivänä oli kontrolliaika, ja lääkäri teki rajumman sisätutkimuksen ja oli sitä mieltä että kyllä se sieltä alkaa tulemaan, 3cm olin aukikin jo. Puhetta ei ollut mistään käynnistyksestäkään, mutta oon nyt vaan miettin että mitäs jos ei tuukkaan. lauantaina 29pv, poksuis rv 42. mutta kai se on uskottava että ei tässä niin pitkälle mennä :D
 
BDU
Osanotot Johanna! :hug:

Taru, onnea paljon plussasta! :heart: Me käytiin miehen kanssa ultrassa viikoilla 6+4 ja siellä se pikkuinen sydän löi :heart: Maltahan vielä hetki ja käy sitten jos siltä tuntuu :)

Täällä odotellaan jo nt-ultraa kovasti, vielä ois vajaa pari viikkoa.. :)
 
icy
Maija-Tyttö onnittelut pojasta! :heart: Olipas hän pitkä! Ja aikamoinen synnytys, mikäs toi ballongi olikaan? Miten sun sektio meni, saatiinko sulle laitettua selkäydinpuudutus vai nukutettiinko?

Emby voiii, onko teijänkin poju jo nuin vanha? Koska sulla muuten äippis loppuu? Mulla loppui 18pvä, mut ajatuksissa ois sinnitellä syksyyn asti, josko vihdoin tärppäis yhteishaussa mieluinen koulupaikka. Täytyy nyt katsoa, pitääkö mennä kaupalle kinumaan työvuoroja aiemmin :D Saanko mä muuten udella, mitä hommia oot tehny?

Ain00 Josko se pikkuinen sieltä nyt tarkenisi tulla pois kun pakkanenkin laski... :D

Onnittelut plussasta Taru! Mun on teiltä uudemmilta pitäny kysyä, että millanen teijän tärppikierto oli? Oliko jotain kikkakolmosia käytössä? =)

Täällä tuli tänään 9kk täyteen :) Kohta tuo lähtee ittekseen kävelemään, sellaista menoa on jo!
 
Kiitoksia onnitteluista, eihän tätä vielä oikein usko todeksi :heart:

Meillä ei mitään varsinaisia kikkakolmosia ollut tässä viimeisimmässä kierrossa käytössä, söin kyllä e-vitamiineja ja en tikuttanut ovista. Stressasin kyllä, mutta olihan petipuuhat vähän jännempiä kun ei tiennyt milloin tärppää! Ovis oli kuitenkin aika selkeä ja sen päivän petipuuhissa tehtiin niin, että (sori tuleva ällötys!) sain orgasmin miehen jälkeen. Jostain kun luin, että simpat pääsis näin helpommin oikeeseen kohtaan... Taisi toimia ;) Ja olihan toi meidän yk8, että oli siinä harjoteltu jo aiemmin...
 
Voi : / Johannalle osanotot :( :hug:

Mein V tais olla kans aika kiltti, kun tuli ihan kivasti lahjoja :) Oltiin mun vanhemmilla alkuun ja illemmalla mentiin mun miehen sukulaisiin..

icy, no onnnnhan tuo jo noin iso poika :) Äkkiä nuo vaan kasvaa :heart: Öö, äippäloma loppuu vissiinki 22.3. Luulisin, sillon ainakin vanhempainrahakausi loppuu..

Niih, olishan se kiva löytää joku toinen työpaikka, mut kaikissa paikoissa on se kolmivuorotyö tai kaks- ja viikonloput sekä pyhät tarttis olla töissä. EI kiitos.
Mä olen siis lähihoitaja, tehostetun palveluasumisen yksikössä (vanhainkoti). On toi työkin aika rankkaa, noin niinko fyysisesti ja henkisesti.. Hmph..
Opiskelemaanki ois kiva lähtee, mut ei anna varat periksi, kun toi mies on edelleen työttömänä :(

Emby^ ja V murunen 6kk 2vko 3pv
 
Hellurei, hetken hiljaisuuden jälkeen.

Meille syntyi poika 27.12.2012, painoa 3995g ja pituutta 52cm. Synnytys oli erittäin pitkä, vaikea ja tuskallinen, ja loppupeleissä Hukkapätkä syntyi sektiolla.

Kotiin päästiin 31.12.2012, olisivat pitäneet kauemminkin osastolla, mutta riitelin itseni kotiin osaston ilmapiirin (ensisynnyttäjiä kohtaan) vuoksi. Kotona on mennyt hienosti, joskin minä olen hieman huonossa kunnossa vieläkin. Keskiviikkona mennään neuvolaan kontrolliin, jossa sitten punnataan poika ja katsotaan onko mulla kohtutulehdusta.

Emby Sun tilanne kuulostaa hankalalta, mut toivottavasti löytyy joku paikka, missä olis edes kohtalaisen inhimilliset työajat lasta ajatellen :| Vuorotyöt on kyllä niin perseestä ettei tosikaan. Olisko miehelläs sitten mahdollisuutta vaikka työkkärin kautta mennä johonkin harjoittelemaan tms, mistä voisi saada vaikka sijaisuuksia tms? Kurjaa, kun hyvät työpaikat (tai ne ainoatkaan työpaikat..) on nykyään niin kiven alla :| Koittakaahan pärjäillä :hug:
 
Heiii! Täällä onkin elämää :)

Meillä edelleen odotus voimissaan. VU oli 31.12. jossa näkyi pieni sydänäänineen. Vastasi 7+3, joka oli hieman vähemmän kuin menkoista laskettuna. Katsotaan jos olis tyttö sitten. ;) Ensimmäisessä neuvolassakin käyty, ihan mukavanoloinen täti ja _kamalasti_ asiaa, ei ehkä uutta, mutta melkein 3 tuntia siellä tuli istuttua. :D

Elokuun puolivälissä olisi tarkoitus olla pieni kainalossa. Seuraavan kerran ultraan mennään 24.1. jolloin kuvassa jo mahdollisesti ihan ihmisen näköinen olento. ;)

Mahtavaa, kun täällä on niin eri vaiheissa olevia naisia! Ja tosi kiva kuulla jo syntyneistä pienokaisistakin. Ensimmäisellä kaverilla ensimmäinen lapsi syntyi viime syyskuussa, ja sen temmellystä on ollut kyllä ihmeellistä nyt katsella, kun yrittää miettiä, että melkein tarkalleen vuoden päästä ollaan itse samassa tilanteessa. Jännää. :)

Tärppikierrosta, selitys jota kukaan yrittäjä ei halua kuulla; tärppi tapahtui kierrosta jossa ei nimenomaan mietitty raskautumista lainkaan. Oltiin juuri käyty tutkimuksissa testattavana, että kaikki mahdollisuudet luoraskauteen olivat. Olin aloittanut syksyllä uuden työn ja ajattelin että ehkä nyt on ihan hyvä keskittyä siihen. Lisäksi marraskuussa oli melko monet pikkujoulut... :D Ja SITTEN, itsenäisyyspäivän kynnyksellä, ensimmäisenä hääpäivänämme tein jo rutiininomaisesti rtestin, koska kierto oli taas melko pitkällä. Ja loppu onkin sitten kaikkien tiedossa. :)

Ja isot onnittelut Hukkapirulle ja Maija-tytölle pikkuisista uunituoreista paketeista. :heart: Mikäs on suhdeluku tyttöjen ja poikien välillä?

Punnabis & mörkö 8+2 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa! Onnittelut pienen käärön saaneille! Hukkapirulla toivottavasti kivut hellittäneet ja pieni mies kasvaa hienosti! :) Kuinkas teillä menee?

Meillä oli tänään NT-ultra. En ehtinyt oikeastaan jännittämään, koska tiesin, että murusella on kaikki hyvin, kun kotona dopplerilla äänet ovat kuuluneet jo rv9+0 saakka :)
Siellähän se sätki ja potki, sydän sykki ja peukku meni suuhun :heart:
Sikiön mitta 54mm, nt 0,96mm ja sikiö vastasi viikkoja 12+0, vaikka vu:n mukaan olis ollut 11+1, mutta niin aikaisessa vaiheessa (rv6+1) mitattu alkio voi ottaa sen kasvupyrähdyksen myöhemmin ja nyt siis ollaankin viikkoa edellä :) Tänään siis kuitenkin rv12+0 - aika menee ihan hurjan nopsasti!





Oon voinut hyvin - pientä etomista, oksentelua, pänsärkyä, väsymystä, turvotusta, ummetusta, himottomuutta jnejne, mutta en valita :) Saapi nähdä muutaman kuukauden päästä, mutta nyt olo on mainio! :heart:

Mitäpä teille kuuluu? On tämä palsta hiljentynyt hurjasti :/

pamsku ja vauva rv12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mirkku joo kävinkin lukemassa, että siellä on aikamoinen plussa-aalto! :) Huikkaappas uusille plussanneille, että siirtyvät tänne pölisemään! :)

Ja tsemppiä sullekin, sullakin oli joku viivanen vahvistumassa eikö? ;)
 

Yhteistyössä