Kaksosten odottajia v.2009

Onnea tuplur :flower:

Ultrassa käyty tänään!
A-vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja kroppa oikealla, painoarvio 1287g ja B-vauva oli pää ylhäällä ja kroppa vasemmalla, painoarvio 1234g :heart: :heart:
Virtaukset ok.
Kohdunsuu kiinni ja muutenkin ok, oli vaan ilmeisesti ollut raollaan kun vettä oli siellä? En oikein ymmärtänyt vaikka kahteen kertaan sen selitti :ashamed:
Seuraava käynti neljän viikon päästä.
Loppuun lääkäri totesi että vauvojen olisi hyvä pysyä masussa ainakin kuukausi ja itse olen ajatellut että kaksi kuukautta kun haluaisin että vauvat olisivat hetivalmiita pakkauksia :xmas:

Nyt pötköttää ku väsyttää ja turvottaa niin prkeleesti |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikinen:
käykö teillä muilla lasten liikkeet kipiää?

mulla ei nyt vielä, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa ala kipeältäkin tuntumaan. eikä tässä varmaan montaa viikkoa tarvi odottaa; varsinkin alas tapahtuvat potkut tuntuu jo varhain kipeiltä...
vai sattuuko sulla ihan vatsanahkaakin? no, se sit taas varmaan johtuu nahan kireydestä. :D mulla tuo nahka on jo niin löysä, että saan olla aika viimisilläni ennen kuin se alkaa liikaa venymään. :whistle:

 
Oikein paljon onnea tuplur!!!! :heart: :heart: ihanaa :) :flower: :flower:

Kohta se on mullakin eessä.... ihmetyttää edelleen että tämä raskauteni on edes näinkin pitkälle mennyt :) (37+2 tänään), luultavasti ensi viikolla saisin pirpanat syliin , varmaankin synnytys tapahtuu käynnistettynä koska mulla ei oo mitään merkkejäkään että nää tulis itestään ulos :D


Vauvojen liikkeet kyllä sattuu näillä viikoilla ainakin, varsin mukavasti sattuu :eek: Oikein tuntuu ja kuuluu krunts krunts kun kylkiin innostuvat potkimaan ja sitten vielä samaan aikaan nyrkkeilevät tuonne alakertaan :LOL: Nää kun on päät alaspäin molemmat mukulat :heart:
 
kinder voi kun mäkin pääsisin noin pitkälle olis ihana ei tarvis sitte olla keskolassa ainakin toivottavasti onnea kovasti synnytykseen. paljonko sulla on nyt paino arvio? mulla oli nyt 22 viikolla molemmin puolin 500g?
 
Moi!

Tänään meen yhdistyksen kanssa tutustumaan Tyksin keskolaan :)

Neuvola

Mulla ei oo kuukausiin mitattu Sf-mittaa :(
Paino on noussut 20 kg, 5 kg/3vk

oma olo

Jalat turpoo ja vatsa repee niin et tekee kipeetä. Ja todellakin ne liikkeet saattuu. Yks kerta sattu niin paljon et oli pakko työntää takasin päin, mut eihän se auttanu :(

Pikinen
Eikä vatsasi ole ruma


http://i6.aijaa.com/b/00301/5765641.jpg

ympärys 124cm

Marylene 34+2
 
teidän kaksosista on syntynyt 2.2 eli kaksostenpäivänä? Meidän pojat täyttivät silloin yksi vuotta. Satu Marika oletko vielä kuulolla? Mitä kuuluu teidän arkeen ja aherrukseen? Onnea kaikille uusille ja tuleville kaksosille ja vanhemmille. :wave:
 
Ompa tosiaan kunnioitusta herättävä maha Marylene. Itse kävin tänään ultrassa ja vaavit oli kasvaneet hyvin. A arvioilta 1676g ja B 1635g. Ensi viikolla taas nla. Sitten nähdään onko hb noussut...

Nalu 31+4
 
pikaisesti omat kuulumiset, anteeksi, jää kommentoimatta muut :ashamed:

A vauvan paino arvio 693g ja B 707g, eli painot varsin samat, pituudeltaan A oli kuitenkin kuulemma isompi, mutta sitten muuten hoikempi kun B. Eli toisesta tulee juoksija ja toisesta painija :D Omat paikat oli kunnossa, kohdun kaulan mitta (vai mitä sitä mitataan?) oli 3,8cm ja paikat hyvin kiinni. Liikuntaa ja töitä saa jatkaa jaksamisen mukaan, tarvittaessa työterveyshuollosta sairaslomaa. Seuraava ultra 4vkon päästä, ja sitten viimestään sairaslomalle.

Tämä viikko menikin kohtuullisesti töissä, paremmin kun viime viikko. Väsynyt kyllä olen päivien jälkeen, vaikka tein vaan n.80% työaikaa tällä viikolla. Ensi viikolla yritän olla täydet päivät ja jos en jaksa, jään sit saikulle. Ei nimittäin talous anna periksi tehdä kovin paljon vajaata, vaikka se työnantajan puolesta onnistuisikin.... meni jo tammikuu 75% työajalla....

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kiva kun täällä monet on nyt jaksanu kirjoitella, kiva lukea muiden kuulumisia

Soja ja nappulat 24+3
 
Täällä ollaan jo siirrytty vuodelepoon :wave:
Viikonloppuna todettiin että kohdunsuu auki väljästi sormelle ja pehmeetä, viikonlopun vietin osastolla mutta su pääsin kotiin jatkamaan lepoa :) Eihän tää kotona lepääminen ihan samanlaista ole kun on kaksi vipeltäjää ja koti jota olisi niin ihana koko ajan siivoilla :saint:
Viikon päästä ma kontrolli jossa nähdään onko tilanne muuttunut jotenkin, paikat kun voivat vielä sulkeutua ja kiinteytyä, niin sitä tietty toivon =) Enkä tosissaan ole synnyttämässä ainakaan ennen viikkoa 37 että ei hätää :D
Kotona ollessa on vähän menkkajomotellut ja kivuttomia supistuksia tulee mutta en ole niitäkään enää laskenut, vasta sitten jos kivuliaat alkaa niin sitten. Vaikeaa on kun ei tiedä mikä on avautumista edistänyt, molemmat edelliset odotukset kun mennyt kiinteänä ja kiinni loppuun asti ja muutenkin avautuminen ollut todella hidasta eli synnytykset kestänyt yli12h, mutta eipä tässä auta arvuutella, viikon päästä sen näkee sitten :snotty:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 29+1
 
Hei!

Helsingistä ajaessani alkoi supistamaan todella paljon, mutta en antanut auton pysähtyä jotta pääsisin mahdollisimman nopeasti Turkuun. Onneksi pian olikin taas hyvä olo :)

Tää maha on kamala, koska on laskeutunut ja roikkuu.

Ja koska olo on tukala niin annoin oman luvan yhdynnälle joka kiellettii jo kuukausia sitten. Ajattelin et jos vaikka synnytys alkais :D

Tänään alkoi äitiysloma ja öitä ei pahemmin nukuta, mut onneks päivällä oli aikaa nukkuu.

Marylene 35
 
Hei!
Tänään kävi komento jäädä pois töistä. Seuraava ultra kahden viikon päästä, koska kasvukäyrien alakantissa mennään. Tosin ne käyräthän eivät ole kaksosia ajatellen tehdyt... Miten se töistä luopuminen tuntuukin oudolta , vaikka yhtään en olisi enää jaksanutkaan.

BTL yritä muistaa/ehtiä pötkötellä, jotteivat muruset vielä sieltä syntyisi.

Jaksamisia hankien keskelle!

-tiki & :heart: :heart: 27+2-
 
minä otin ihan vapaaehtoisesti loppuviikon sairaslomaa, ollut todella vätys/raato olo :( Ens viikon koitan vielä sitten ainakin jaksaa, kun nyt lepää kunnolla. Meille sano äippäpolin lääkäri, että viimestään rv28 sitten lopullisesti pois töistä, mutta en usko että vielä 3 täyttä viikkoa jaksasin.... toissa viikollakin piti jo pari päivää huilia. Oisin kyllä jo toisaalta ihan valmis jäämään kotiin, vaikka töissä on kyllä tosi kivaa ja mielekästä, kun jaksaa.... mut kun ei meinaa jaksaa...


Mites Marylene vointi? aika tuskaselta jo kuullostat.... jaksamista!

BTL, lepää, lepää.... jaksamista

soja ja nappulat 25+0
 
Hei!

Mä en nuku öisin. Alavatsan iho on turvonnut ja kipeä, ottaa reisiin kiinni. Ensin närästää ja sit tulee taas nälkä, joten alkaa taas närästää. Tietty viel kaikki stressit yms.

Melko pitkään te olette töissä. Kaikkihan riippuu siitä miten jaksaa ja millasta työtä tekee.
Pitkään ite taistelin etten jäis töistä pois, mut luovutin kun en enää tehny siellä mitään ja kotonakin olin ihan poissa pelistä töiden jälkeen. Pitkään oli kyllä huono omatunto.
Viikkoja oli 23 kun jäin lopullisesti saikulle.

Vaikka en ole töissä niin edelleenkään ei ole aikaa lepäilyyn.

Marylene 35+2
 
heips.
en ookkaan pitkään aikaan mitään itsestä ilmotellut, kun tulee tuolla monikko-onnessa kirjoiteltua. :wave:

soja: kuulostaa kyllä siltä, että saikulle voisit vaikka kokonaankin jäädä jo aiemmin. tuo 28 kuulostaa jo pitkältä ajalta.

mites te jotka ootte töissä ollu, niin mitä tuntemuksia on ollut ja menikö nää viikot 16-18-20-24 hyvin vai miten meni? sehän on nyt yksilöllistä. itse olin viimeksi töissä vielä rv25:llä, jolloin jäin kokonaan pois. silloin olin yrittäjä, joten sain vähän itse työajat päättää eikä työ ollut fyysisesti rankkaa...
nyt on kyllä kävelyä, seisomista ja hiukan kantamista ja työntämistä... eli tuntuu kyllä rankemmalta. nyt on myös ollut aika kiukkuisiakin alavatsakipuja eli tunnistan ne suppreiksi, koska hengityskin hiukan salpaantuu sen ajaksi: kestää n. 25-35-40 sek kerrallaan. tänään ei kyllä nyt ole tullut kuin kerran semmoinen kohtaus, joten olen ollut helpottunut.
oon aatellut että tahtoisin sinnetellä nyt ainakin maaliskuun töissä ja sitten huhtikuun alussa voisin jopa jäädä saikulle lopullisesti eli silloin on rv23+. mutta saas nähdä, kun lääkäri jo eilen väläytti jo sitä että viikon voisin vaikka levätäkin. onneksi tulossa on 3 pvn vapaa, joten aion levätä. ihanaa!
eilen tosiaan olin jollain terveyskeskuksen arvauslääkärillä, joka tosiaan ei tajunnut raskaana olevista oikein mitään. hän koitti paikat ja totesi, että "ei nää nyt vielä ole syntymässä; kohdunsuu tosin voisi olla kovempi." just just. pöh.
onkos muilla kokemusta tämmösistä kipeistäkin suppareista ja onko ne tehny jotain sisuskaluille?

dreamer78 + hipsunipsut 17+3
 

Yhteistyössä