Kalliita lastenvaatteita ostavat, annatteko pieniksi jääneitä ilmaiseksi tutuille?

  • Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Meidän kaveripiirissä mennään "anna hyvän kiertää" periaatteella. Ystäväni saa paljon vaatteita lapsilleen miehensä siskolta -> me saadaan heiltä -> me annetaan eteenpäin pienemille -> jotka taas antavat eteenpäin jne. Raha ei liiku missään vaiheessa, hyvä mieli vain. Koko vaatekertoja ei todellakaan mistään saada, mutta esim. juhlavaatteita, jotka eivät kulu juuri mihinkään on kiva kierrättää. Ja kaikki osapuolet tietävät tämän homman ja kokemus on, ettei kukaan tunne tulleensa huijatuksi eikä kiitollisuuden velkaan. Meidän pinnasänkykin on tällä hetkellä miehen veljen vaimon siskon vauvalla. Hyvin joutaa olemaan :)
 
kirpputori
Minä olen köyhä kodinhoidontuella lapsiani hoitava äiti ja käyn paljon aleissa ja kirpputoreilla. Ystäväni nostaa työttömyyskorvausta ja hoitaa lapsensa kotona. Hänen lapsellaan on aina kalliita merkkivaatteita, eikä hän käy alennusmyynneissä vaikka juuri kerroin hänelle kaupungin parhaat alepaikat.

Ostan hänen lapselleen hienoja vaatteita kirpparilta ja alesta ja annan jotain meidän käytettyjä. Hän ostaa meidän lapsille upeita kalliita vaatteita. En tiedä meneekö tässä nyt kaikki väärin kun hänen lahjansa maksavat varmaan 40-50 eur ja minun lahjani hänen tytölleen ehkä alle 20 eur. Tosin lahjana annan vain ne uudet alesta ostetut ja sitten siinä sivussa usein vielä monet kirpparivaatteet. Hän ottaa ne aina ilolla vastaan ja käyttääkin niitä lapsellaan, koska meillä on samanlainen maku, enkä tosiaan anna mitään kamalia vaatteita ( meidän omat käytetyt vaatteet ovat niitä käytetyimpiä, itse en koskaan osta kirppareilta muuta kuin lähes uudenveroista ) .
 
Tuota
Alkuperäinen kirjoittaja kirpputori:
En tiedä meneekö tässä nyt kaikki väärin kun hänen lahjansa maksavat varmaan 40-50 eur ja minun lahjani hänen tytölleen ehkä alle 20 eur. Tosin lahjana annan vain ne uudet alesta ostetut ja sitten siinä sivussa usein vielä monet kirpparivaatteet. .
Mikä tässä on väärin? Miksi edes antaa lahjoja, jos haluat saman verran takaisin? Silloinhan voitte lopettaa kumpikin köyhä rahan antamisen toisillenne...
 
kirpputori
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja kirpputori:
En tiedä meneekö tässä nyt kaikki väärin kun hänen lahjansa maksavat varmaan 40-50 eur ja minun lahjani hänen tytölleen ehkä alle 20 eur. Tosin lahjana annan vain ne uudet alesta ostetut ja sitten siinä sivussa usein vielä monet kirpparivaatteet. .
Mikä tässä on väärin? Miksi edes antaa lahjoja, jos haluat saman verran takaisin? Silloinhan voitte lopettaa kumpikin köyhä rahan antamisen toisillenne...
En minä halua mitään enempää, hän ostaa ihania vaatteita minun lapsilleni ja saa omalleen myös oikein käyttökelpoisia vaatteita. En vaan tiedä harmittaako häntä kun minun vaatteeni ovat Lindexiä, Hm:ää ja mitä olen kirpparilta löytänyt ja hänen vaatteensa Småfolkia, PoPia, Benettonia yms....
 
kirpputori
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja kirpputori:
En tiedä meneekö tässä nyt kaikki väärin kun hänen lahjansa maksavat varmaan 40-50 eur ja minun lahjani hänen tytölleen ehkä alle 20 eur. Tosin lahjana annan vain ne uudet alesta ostetut ja sitten siinä sivussa usein vielä monet kirpparivaatteet. .
Mikä tässä on väärin? Miksi edes antaa lahjoja, jos haluat saman verran takaisin? Silloinhan voitte lopettaa kumpikin köyhä rahan antamisen toisillenne...
Hän on korkeasti koulutettu ja hänen ansiosidoonaisensa on parempi kuin mitä minun palkkani oli eli en sanoisi häntä köyhäksi vaikka onkin työttömänä. On ihan omasta tahdostaan!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirpputori:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja kirpputori:
En tiedä meneekö tässä nyt kaikki väärin kun hänen lahjansa maksavat varmaan 40-50 eur ja minun lahjani hänen tytölleen ehkä alle 20 eur. Tosin lahjana annan vain ne uudet alesta ostetut ja sitten siinä sivussa usein vielä monet kirpparivaatteet. .
Mikä tässä on väärin? Miksi edes antaa lahjoja, jos haluat saman verran takaisin? Silloinhan voitte lopettaa kumpikin köyhä rahan antamisen toisillenne...
En minä halua mitään enempää, hän ostaa ihania vaatteita minun lapsilleni ja saa omalleen myös oikein käyttökelpoisia vaatteita. En vaan tiedä harmittaako häntä kun minun vaatteeni ovat Lindexiä, Hm:ää ja mitä olen kirpparilta löytänyt ja hänen vaatteensa Småfolkia, PoPia, Benettonia yms....
Tuskimpa harmittaa häntä. :) Kai hän olisi alkanut ostaa sinullekkin "halvempaa". Eihän kukaan kuitenkaan pakota häntä ostamaan kalliimpaa.
 
Sisikoille ja muutamalle ystävälle toki annan ilmaiseksi lainaan, en omaksi, koska tahdon säilyttää ne pojalle itselleen.

Itse olen saanut todella paljon vaaatteita käyttöön ystävältäni, hänen nuorin poikansa on 4kk nuorempi kuin minun, niin olen sitten aina palauttanut takaisin hänen vaatteensa kun jäivät meille pieneksi.
Ja toki annan heille myös omia pieneksi jääneitä käyttöön.
Tosin annoin hänelle käyttöön poikani uuden toppapuvun, vaikka oli vielä meille sopiva...ostin sitten kirpparilta poitsulle seuraavan koon puvun.

Näin koin tekeväni oikein, ettei hänen tarvinnut alkaa ostamaan uutta pukua, ja maksoin näin vähän vaatevelkaa pois...tosin sanoin hänelle, että puku on jo pieni. =)
 
no kyllä mä MYYN ne vaatteet jotka on jääny pieneks tai ei likka pidä niit enää.

paljoakaan en niistä pyydä, mutta kun itse niist kuitenki maksaa niin ei kaikkia ilmasiks viitti antaa. Jotain kylläkin.
 
Rahanahne
Myyn kalliit, lahjoitan tavalliset. Syynä on puhtaasti rahanahneus. Olen hoitovapaalla ja vaikka rahat toistaiseksi ovat riittäneet hyvin, yritän koko ajan säästää, että voisin jatkaa siihen asti, että pienin on kolmevuotias.
 
minää
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
entäs sitten ystäväni, joka myy minulta ilmaiseksi saamiaan hyväkuntoisia
lastenvaatteita huutiksessa. Aika ahnetta minusta toisaalta sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
tätä on pkko peesailla
 
oon antanut sukulaiselle lasteni vanhoja vaatteita, joita en halua säilytellä. muuten veisin kirkon kirpputorille. MUTTA mä en taida enää viitsiä viedä, kun se tyyli millä ottaa vastaan vaatepussin. "Meillä kyllä on, ei olis tarvinnut, kamala kun paljon... " ja sitten kun seuraavan kerran nähdään, on vaatteet käytössä. heillä kuitenkin 3 alle kouluikäistä ja eivät mitään rikkaita ole. Hirveän vaikea kai sanoa, että kiitos.

Mä oon sanonut, että heittää sit roskiin ne mitä ei tarvitse. en kaipaa mitään takaisin. Joskus oon kutsunut meille katsomaan vaateläjää ja saanut ottaa mitä tarttee. Silloinkin kyllä on sellaista, että kyllä meillä on tarpeeksi jo kaikkea... Onko se sit sitä kursailua?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon antanut sukulaiselle lasteni vanhoja vaatteita, joita en halua säilytellä. muuten veisin kirkon kirpputorille. MUTTA mä en taida enää viitsiä viedä, kun se tyyli millä ottaa vastaan vaatepussin. "Meillä kyllä on, ei olis tarvinnut, kamala kun paljon... " ja sitten kun seuraavan kerran nähdään, on vaatteet käytössä. heillä kuitenkin 3 alle kouluikäistä ja eivät mitään rikkaita ole. Hirveän vaikea kai sanoa, että kiitos.

Mä oon sanonut, että heittää sit roskiin ne mitä ei tarvitse. en kaipaa mitään takaisin. Joskus oon kutsunut meille katsomaan vaateläjää ja saanut ottaa mitä tarttee. Silloinkin kyllä on sellaista, että kyllä meillä on tarpeeksi jo kaikkea... Onko se sit sitä kursailua?
Eiköhän se ole juuri sitä kursailua. Tunnistan ehkä itse tekeväni vähän samaa... Sitä yrittää osoittaa, että kyllä me omillaankin tulisimme toimeen ja jotenkin hävettää ottaa toiselta ilmaiseksi vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon antanut sukulaiselle lasteni vanhoja vaatteita, joita en halua säilytellä. muuten veisin kirkon kirpputorille. MUTTA mä en taida enää viitsiä viedä, kun se tyyli millä ottaa vastaan vaatepussin. "Meillä kyllä on, ei olis tarvinnut, kamala kun paljon... " ja sitten kun seuraavan kerran nähdään, on vaatteet käytössä. heillä kuitenkin 3 alle kouluikäistä ja eivät mitään rikkaita ole. Hirveän vaikea kai sanoa, että kiitos.

Mä oon sanonut, että heittää sit roskiin ne mitä ei tarvitse. en kaipaa mitään takaisin. Joskus oon kutsunut meille katsomaan vaateläjää ja saanut ottaa mitä tarttee. Silloinkin kyllä on sellaista, että kyllä meillä on tarpeeksi jo kaikkea... Onko se sit sitä kursailua?
Eiköhän se ole juuri sitä kursailua. Tunnistan ehkä itse tekeväni vähän samaa... Sitä yrittää osoittaa, että kyllä me omillaankin tulisimme toimeen ja jotenkin hävettää ottaa toiselta ilmaiseksi vastaan.
ja mä oon yrittänyt osoittaa miten ihanaa on kun saa vähän kaappiin tilaa. minusta se on palvelus molemmin puolin. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja HALOOO:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mitä tätä tekstiä kattoo. Näkyy olevan hyvinvointi kunnossa. Ite hankin kirpparilta tytölle, enkä nyt ainakaan pyydä. Oon maksanu kaikesta, mitä joku on tarjonnu meille ja käypään hintaan oon saanu. Kaikilla todennäköisesti on varaa ostaa vähintään kirppparilta, joten jos joku pyytää, niin en sitte tiedä hänen motiiviaan, mutta itselle tulee mieleen vain kierrätys. HInta tietysti pitää sanoa, ennenkuin antaa eteenpäin!
Jos maksaa 200 vaikka tuotteesta NI ILMASIKSIKO PITÄISI ANTAA
Et tainnut ymmärtää pointtia....mä kuitenkin ymmärrän, että vaatekin voi tosiaan maksaa sen 200 ? ja siksi ei pyydellä niitä sukulaisilta, jotka tosiaan maksaa vaatteistaan ihan jopa 200 ?.heh mut kivoja vaatteita on ostettu tosiaan edullisesti kavereilta, jotka ei kärsi niiden myymisestä sitä 200? hukkaan:)
 

Yhteistyössä