Kalliita lastenvaatteita ostavat, annatteko pieniksi jääneitä ilmaiseksi tutuille?

  • Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
näin
Vai myyttekö niitä tai annatteko vaan sukulaisille tms. Itse myyn melkein kaikki ja osan annan siskonlapselle ilmaiseksi. Mutta puolitutuille kyselijöille en taatusti anna kalliita ja hyväkuntoisia vaatteita.
 
juu
Annan, kaikki Reimatecit ja Popit ja Småfolkit, meillä käytössä aika hintavia vaatteita yleensä. En mieti vaatteiden jälleenmyyntiarvoa niitä ostaessa tai käyttäessä. Minusta on kivaa antaa eteenpäin :) Varmaan saisin vaatteista Huutiksessa hyvän hinnan, mutta kun en ole varsinaisesti rahapulassa, niin mielelläni ilahdutan ystäviä.
 
Myyntiin, muistoksi. Ei mulla oo sukulaisia tai ystäviä, joilla olisi samanikäisiä lapsia. Mutta voisin myydä heille halvemmalla kuin muille. Itse miellän myymisen paremmaksi, kun kuuntelee juttuja, missä "sukulaisilta tulee säkkikaupalla vaatteita joita ei tule käytettyä". Ei mun hinnoilla konkurssiin menisi ja vain kivat vaatteet tulisi sitten otettua.
 
minä
Sukulaisille voin antaakin ilmaiseksi, mutta en kavereille, jos ei ole oikeasti tarve. Eli sellaiselle, joka oikeasti tarvitsee, voisin antaakin. Mutta ostan kyllä aika vähän niitä kalliita vaatteita, suurin osa on perus lindex yms. kamaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
 
Niin, no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
En ole vielä keksinyt miksi MINUN pitäisi antaa mitään kenellekään ilmaiseksi, kun en itsekään saa keltään mitään. Meillä ei ole sukulaislapsia, mutta kavereiden kesken kierrätetään. Ja toki antaisin, jos joku olisi oikeasti niin köyhä, ettei olisi varaa ostaa uusiakin, mutta kun ei ole.
 
Antamisen ilo
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
En ole vielä keksinyt miksi MINUN pitäisi antaa mitään kenellekään ilmaiseksi, kun en itsekään saa keltään mitään. Meillä ei ole sukulaislapsia, mutta kavereiden kesken kierrätetään. Ja toki antaisin, jos joku olisi oikeasti niin köyhä, ettei olisi varaa ostaa uusiakin, mutta kun ei ole.
Siksi et varmaan koskaan saakaan mitään. En mäkään noin ahneelle mitään antaisi, en edes halpaa!
 
Niin, no
Alkuperäinen kirjoittaja Antamisen ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
En ole vielä keksinyt miksi MINUN pitäisi antaa mitään kenellekään ilmaiseksi, kun en itsekään saa keltään mitään. Meillä ei ole sukulaislapsia, mutta kavereiden kesken kierrätetään. Ja toki antaisin, jos joku olisi oikeasti niin köyhä, ettei olisi varaa ostaa uusiakin, mutta kun ei ole.
Siksi et varmaan koskaan saakaan mitään. En mäkään noin ahneelle mitään antaisi, en edes halpaa!
Kun nyt otit asian puheeksi, niin olen kyllä lahjoittanut säkkikaupalla vaatteita (ja verta) SPR:lle. Meillä kun ei niitä sukulaisia ole, ja kavereilla on rahaakin, niin annan mielellään ilmaiseksi niille, jotka tarvitsevat. MUTTA en kalliilla ostettuja hienoja merkkivaatteita, koska se merkki ei lämmitä yhtään enempää. Mielestäni mulla on oikeus pyytää rahaa tavarasta, josta sitä on tarjolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
Minusta taas on uskomattoman ahnetta viedä kaikki vaatteet ilmaiseksi. Meillä on 7-v poika ja 6-v tyttö. Siskollani 6-v poika ja 4-v tyttö. Sisko kerjää aina vaatteita meiltä. Annoin niitä pari vuotta, kunnes tajusin, että heidän ei tarvi juuri ostaa lastenvaatteita. Me ostamme ne heille.

Sitten lopetin sen homman.
 
vierailija
entäs sitten ystäväni, joka myy minulta ilmaiseksi saamiaan hyväkuntoisia
lastenvaatteita huutiksessa. Aika ahnetta minusta toisaalta sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ihan sama mitä vaatteet on maksaneet, oon laittanut aina kiertoon ystäville.
Peesi.. Minusta on uskomattoman ahnetta ottaa rahaa vastaan käytetyistä vaatteista esimerkiksi sukulaisilta ja hyviltä ystäviltä.
 

Yhteistyössä