Kaloreiden laskeminen ja laihdutus...

  • Viestiketjun aloittaja Mrs XXXL
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Aamupalaksi otan kahvia, pari leipää jossa kevytlevitettä, vähärasvaista kalkkunaleikettä tai jotain muuta vastaavaa, joko tomaattia tai kurkkua sen päälle; tänään otin lounaaksi kerroskiisseliä, sen kanssa 2 karjalanpiirakkaa, kevytlevitettä, kalkkunaleikettä, kivennäisvettä (ananaksen makuista ja hedelmäsokerilla maustettua), päiväkahvia en ole vielä juonut mutta kohta juon ja meinasin ottaa taas pari karjalanpiirakkaa sekä pari kaurakeksiä; päivälliseksi on lasagnea ja sen kanssa juon joko rasvatonta maitoa tai sitten tota kivennäisvettä; iltapalaksi meinasin keittää teetä (valkoista) ja syödä sen kanssa leipää taas. Ja siitä liikunnasta, tänään on tullut jumpattua aamulla vatsalihasliikkeet, sitten oli hyötyliikuntaa kun imuroin tän kämpän (melkein 100 neliötä) ja kävelin postiin ja takasin (vajaa puoli kilsaa). Välillä otan viikolla noi hikispurtit tanssimalla sellasen 30-45 min kerralla. Pyörällä en oo nyt käynyt lenkillä, aattelin sen siirtää tonne koulujen alkuun kun silloin voin ajaa pitempiä reittejä kun olen täällä päivät yksin. Tässähän ne sitten olivatkin.
Karjalanpiirakka, lasagne ja kerroskiisseli ei ehkä ole kevyimmästä päästä ruokia. Voisko siinä olla syy, et paino ei enää laske? Syö kunnon leipää, näkkäri on kevyttä ja kuitupitoista.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
oon jo kolmatta viikkoa 600kcal vetäny päivässä ja eka viikko oli ihan kauhee, nyt jo tottunu.. ja siis paino tipuu kokoajan..
no just joo, terveiset Porvooseen! kukaan vähänkään järkeä omaava ihminen ei pidä itseään tuollaisella nälkäkuurilla muutamia päiviä pidempään..
Mä olin myös. Jopa 400kcal päivässä. Ja 4kk:ssa lähti 25kg...että, ehkä en sitten ole järkevä :D
 
mahoton
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Aamupalaksi otan kahvia, pari leipää jossa kevytlevitettä, vähärasvaista kalkkunaleikettä tai jotain muuta vastaavaa, joko tomaattia tai kurkkua sen päälle; tänään otin lounaaksi kerroskiisseliä, sen kanssa 2 karjalanpiirakkaa, kevytlevitettä, kalkkunaleikettä, kivennäisvettä (ananaksen makuista ja hedelmäsokerilla maustettua), päiväkahvia en ole vielä juonut mutta kohta juon ja meinasin ottaa taas pari karjalanpiirakkaa sekä pari kaurakeksiä; päivälliseksi on lasagnea ja sen kanssa juon joko rasvatonta maitoa tai sitten tota kivennäisvettä; iltapalaksi meinasin keittää teetä (valkoista) ja syödä sen kanssa leipää taas. Ja siitä liikunnasta, tänään on tullut jumpattua aamulla vatsalihasliikkeet, sitten oli hyötyliikuntaa kun imuroin tän kämpän (melkein 100 neliötä) ja kävelin postiin ja takasin (vajaa puoli kilsaa). Välillä otan viikolla noi hikispurtit tanssimalla sellasen 30-45 min kerralla. Pyörällä en oo nyt käynyt lenkillä, aattelin sen siirtää tonne koulujen alkuun kun silloin voin ajaa pitempiä reittejä kun olen täällä päivät yksin. Tässähän ne sitten olivatkin.
Aamiainen aika niukka. Suosittelisin esim. lautasellinen puuroa ja voileipä kevyillä päällisillä, erityisesti vihanneksia. Kerroskiisseli lounaana on jotenkin aivan kummallinen, sokeria vaan, ei mitään hyödyllistä. Lounas voisi olla joku ihan tavallinen "kotiruoka" ja reilusti vihanneksia/kasviksia, lautasmallin mukaan. Karjalanpiirakoiden tilalle ruisleipää! Kahvilla kaurakeksejä ja karjalanpiirakoita.... ei kovin terveellistä/vähärasvaista,mutta menettelee. Lisänä voisi olla esim. joku hedelmä/kasvis. Lasagne ei todellakaan ole kevyintä mahdollista ruokaa. Toki jos sitä ottaa kohtuullisen annoksen ja keraan paljon kasviksia, lisäksi pala-kaksi ruisleipää ja juomaksi vettä/rasvastonta maitoa, niin menee... Olethan sinä liikkunut, mutta mielestäni aika vähän kokonaisuudessaan. Liikunta alkaisi varmasti vaikuttaa, jos käyt esim. reippaalla kävelylenkillä (jotta hikoiluttaa) esim. 3-4 krt/vko. Uskoisin, että paino alkaisi tippua. Oikeastaan sanoisin, että lisää liikuntaa ja lisää KUNNOLLISTA ruokaa.

 
tossuliini
Tosta mun liikunnasta. Mun on ollut pakko alottaa varovaisesti liikunta kun en ole paljon aikasemmin liikkunut eli se on ollut aika minimaalista. Ja mun omasta mielestäni mä liikun siihen nähden ihan kohtuullisen paljon viikonkin aikana. Ensinnäkään mä en voi kauhean kovaa kävellä koska ottaa polviin ja juosta ei voi kun on nivelrikko polvissa. Mä harrastan myös hyötyliikuntaa mutta varmaan teidän mielestä se ei ole mitään. Tykkään tanssimisesta eli teen sitä sen 1-2 kertaa viikossa siihen hikipisaroihin asti eli jotain 30-45 min.
Mun mielestä mä syön kuitenkin ihan kohtuullisesti myös vihanneksia, eilenkin otin tomaattia ja kurkkua lasagnen kanssa ja tänään meinaan samaten ottaa kans. Ja syön ruisleipääkin ,lähden tästä kauppaan just hakemaan itelleni lisää leipää. Mutta kai sitä nyt saa muutakin syödä kuin pelkkää ruisleipää, vaihtelu virkistää kun en kuitenkaan hirveitä määriä niitä syö ja toi 2 kpl karjalanpiirakkaa ei ole mun mielestä paljon. Mutta tehän sen tiedätte mitä saan syödä ja mitä en, ei sillä niin väliä ole mitä ite haluan laittaa suuhuni. Ärsyttävää!
 
nbd
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Tosta mun liikunnasta. Mun on ollut pakko alottaa varovaisesti liikunta kun en ole paljon aikasemmin liikkunut eli se on ollut aika minimaalista. Ja mun omasta mielestäni mä liikun siihen nähden ihan kohtuullisen paljon viikonkin aikana. Ensinnäkään mä en voi kauhean kovaa kävellä koska ottaa polviin ja juosta ei voi kun on nivelrikko polvissa. Mä harrastan myös hyötyliikuntaa mutta varmaan teidän mielestä se ei ole mitään. Tykkään tanssimisesta eli teen sitä sen 1-2 kertaa viikossa siihen hikipisaroihin asti eli jotain 30-45 min.
Mun mielestä mä syön kuitenkin ihan kohtuullisesti myös vihanneksia, eilenkin otin tomaattia ja kurkkua lasagnen kanssa ja tänään meinaan samaten ottaa kans. Ja syön ruisleipääkin ,lähden tästä kauppaan just hakemaan itelleni lisää leipää. Mutta kai sitä nyt saa muutakin syödä kuin pelkkää ruisleipää, vaihtelu virkistää kun en kuitenkaan hirveitä määriä niitä syö ja toi 2 kpl karjalanpiirakkaa ei ole mun mielestä paljon. Mutta tehän sen tiedätte mitä saan syödä ja mitä en, ei sillä niin väliä ole mitä ite haluan laittaa suuhuni. Ärsyttävää!
Mun mielestä ihan asiallisia kommentteja olet saanut. Ite toki tiedät minkä verran voit liikkua jne mutta noita ruokia voi tosiaan tarkistaa vähän kevyempään ja terveellisempään suuntaan

 
Vieras
Tossuliini: valitettavasti nuo karjalanpiirakat, lasagne ja kerroskiisseli torppaa painon putoamisen tehokkaasti. Kevytlevitteetkin on syytä jättää pois jos leivälle laittaa muutakin päällystettä.

1 kg painonpudotukseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje- jos haluaa laihtua 1 kilon/vko, täytyy vajetta olla siis 1000 kcal/pvä. Jos normaalikulutus, jolla ei liho eikä laihdu on 2200 kcal, täytyy mennä 1200 kcal dieetille laihtuakseen sen. Painonvartijoissa olen päässyt tuohon aika kivutta ja nälkää näkemättä- mutta vaatii sen, että valitsee tarkoin ruoka-aineet joita käyttää (eli ei käy karjalanpiirakoilla ja lasagnella).
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tossuliini: valitettavasti nuo karjalanpiirakat, lasagne ja kerroskiisseli torppaa painon putoamisen tehokkaasti. Kevytlevitteetkin on syytä jättää pois jos leivälle laittaa muutakin päällystettä.

1 kg painonpudotukseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje- jos haluaa laihtua 1 kilon/vko, täytyy vajetta olla siis 1000 kcal/pvä. Jos normaalikulutus, jolla ei liho eikä laihdu on 2200 kcal, täytyy mennä 1200 kcal dieetille laihtuakseen sen. Painonvartijoissa olen päässyt tuohon aika kivutta ja nälkää näkemättä- mutta vaatii sen, että valitsee tarkoin ruoka-aineet joita käyttää (eli ei käy karjalanpiirakoilla ja lasagnella).
muuten hyvä mutta rasvoja ei todellakaan pidä jättää pois. Ja niitä pitää ja voi käyttää kun laihduttaa. Kyllä se roppa voiteluainetta tarvii
 
guest
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Tosta mun liikunnasta. Mun on ollut pakko alottaa varovaisesti liikunta kun en ole paljon aikasemmin liikkunut eli se on ollut aika minimaalista. Ja mun omasta mielestäni mä liikun siihen nähden ihan kohtuullisen paljon viikonkin aikana. Ensinnäkään mä en voi kauhean kovaa kävellä koska ottaa polviin ja juosta ei voi kun on nivelrikko polvissa. Mä harrastan myös hyötyliikuntaa mutta varmaan teidän mielestä se ei ole mitään. Tykkään tanssimisesta eli teen sitä sen 1-2 kertaa viikossa siihen hikipisaroihin asti eli jotain 30-45 min.
Mun mielestä mä syön kuitenkin ihan kohtuullisesti myös vihanneksia, eilenkin otin tomaattia ja kurkkua lasagnen kanssa ja tänään meinaan samaten ottaa kans. Ja syön ruisleipääkin ,lähden tästä kauppaan just hakemaan itelleni lisää leipää. Mutta kai sitä nyt saa muutakin syödä kuin pelkkää ruisleipää, vaihtelu virkistää kun en kuitenkaan hirveitä määriä niitä syö ja toi 2 kpl karjalanpiirakkaa ei ole mun mielestä paljon. Mutta tehän sen tiedätte mitä saan syödä ja mitä en, ei sillä niin väliä ole mitä ite haluan laittaa suuhuni. Ärsyttävää!
4 karjalanpiirakkaa,niin siinä on jo lähes 700Kcal....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja guest:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Tosta mun liikunnasta. Mun on ollut pakko alottaa varovaisesti liikunta kun en ole paljon aikasemmin liikkunut eli se on ollut aika minimaalista. Ja mun omasta mielestäni mä liikun siihen nähden ihan kohtuullisen paljon viikonkin aikana. Ensinnäkään mä en voi kauhean kovaa kävellä koska ottaa polviin ja juosta ei voi kun on nivelrikko polvissa. Mä harrastan myös hyötyliikuntaa mutta varmaan teidän mielestä se ei ole mitään. Tykkään tanssimisesta eli teen sitä sen 1-2 kertaa viikossa siihen hikipisaroihin asti eli jotain 30-45 min.
Mun mielestä mä syön kuitenkin ihan kohtuullisesti myös vihanneksia, eilenkin otin tomaattia ja kurkkua lasagnen kanssa ja tänään meinaan samaten ottaa kans. Ja syön ruisleipääkin ,lähden tästä kauppaan just hakemaan itelleni lisää leipää. Mutta kai sitä nyt saa muutakin syödä kuin pelkkää ruisleipää, vaihtelu virkistää kun en kuitenkaan hirveitä määriä niitä syö ja toi 2 kpl karjalanpiirakkaa ei ole mun mielestä paljon. Mutta tehän sen tiedätte mitä saan syödä ja mitä en, ei sillä niin väliä ole mitä ite haluan laittaa suuhuni. Ärsyttävää!
4 karjalanpiirakkaa,niin siinä on jo lähes 700Kcal....
Niinpä, jos tarkoitus laihtua, niin siinä on jo aika suuri osa päivän kokonaiskaloreista... en tiedä miksi ihmisillä on käsitys että karjalanpiirakat olisivat jotenkin erityisen terveellistä tai kevyttä syötävää... perusesimerkki piilorasvoista ja huonoista hillareista(riisi).

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tossuliini: valitettavasti nuo karjalanpiirakat, lasagne ja kerroskiisseli torppaa painon putoamisen tehokkaasti. Kevytlevitteetkin on syytä jättää pois jos leivälle laittaa muutakin päällystettä.

1 kg painonpudotukseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje- jos haluaa laihtua 1 kilon/vko, täytyy vajetta olla siis 1000 kcal/pvä. Jos normaalikulutus, jolla ei liho eikä laihdu on 2200 kcal, täytyy mennä 1200 kcal dieetille laihtuakseen sen. Painonvartijoissa olen päässyt tuohon aika kivutta ja nälkää näkemättä- mutta vaatii sen, että valitsee tarkoin ruoka-aineet joita käyttää (eli ei käy karjalanpiirakoilla ja lasagnella).
muuten hyvä mutta rasvoja ei todellakaan pidä jättää pois. Ja niitä pitää ja voi käyttää kun laihduttaa. Kyllä se roppa voiteluainetta tarvii
Tossuliini tuntuu saavan rasvoja ihan tarpeeksi piilorasvoinakin tuolla ruokvaliolla- tuskin kevytlevitteen poisjättäminen tekee pahaa tässä tapauksessa. Olisipahan vain yksi rasvanlähde vähemmän.

 
tossuliini
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tossuliini: valitettavasti nuo karjalanpiirakat, lasagne ja kerroskiisseli torppaa painon putoamisen tehokkaasti. Kevytlevitteetkin on syytä jättää pois jos leivälle laittaa muutakin päällystettä.

1 kg painonpudotukseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje- jos haluaa laihtua 1 kilon/vko, täytyy vajetta olla siis 1000 kcal/pvä. Jos normaalikulutus, jolla ei liho eikä laihdu on 2200 kcal, täytyy mennä 1200 kcal dieetille laihtuakseen sen. Painonvartijoissa olen päässyt tuohon aika kivutta ja nälkää näkemättä- mutta vaatii sen, että valitsee tarkoin ruoka-aineet joita käyttää (eli ei käy karjalanpiirakoilla ja lasagnella).
muuten hyvä mutta rasvoja ei todellakaan pidä jättää pois. Ja niitä pitää ja voi käyttää kun laihduttaa. Kyllä se roppa voiteluainetta tarvii
mä oon sun kans samaa mieltä että rasvaa ei pidä jättää enkä mä muutenkaan sitä kauheesti käytä leivän päällä, jotain puoli tl jos sitäkään per leipä, mun mielestä se ei oo paljon
 
tossuliini
Oottekos te kuullut koskaan sellasesta kuin että tulee tällasia aikoja ettei paino putoa tai putoaa minimaalisesti? Mä olen mutta siltikin jaksan puurtaa eteenpäin. Teidän mielestä mä en sitte sais syödä yhtään mitään. Voin mä jättää ruoan syömättä niin katotaan kuinka kauan mä elän prkl. Siinähän sitte nauratte ja sanotte että päästiinpä taas yhdestä ihmisestä eroon.
Mä voin kysyä terkkarilta noista mun ruoista ja liikunnasta ylipäätään niin mä luulen että sanoo mun puolustuksekseni sen että ei ole valittamista kummassakaan puolessa. Antaa olla, mä en jaksa tapella teidän kanssa, rupee taas pännii niin saatanasti että kun kuvittelette olevanne jotain terveysintoilijoita ja kuitenkin ootte ihan normi-ihmisiä joilla tuskin on ees koulutusta arvostella mun syömisiä tai liikuntaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Oottekos te kuullut koskaan sellasesta kuin että tulee tällasia aikoja ettei paino putoa tai putoaa minimaalisesti? Mä olen mutta siltikin jaksan puurtaa eteenpäin. Teidän mielestä mä en sitte sais syödä yhtään mitään. Voin mä jättää ruoan syömättä niin katotaan kuinka kauan mä elän prkl. Siinähän sitte nauratte ja sanotte että päästiinpä taas yhdestä ihmisestä eroon.
Mä voin kysyä terkkarilta noista mun ruoista ja liikunnasta ylipäätään niin mä luulen että sanoo mun puolustuksekseni sen että ei ole valittamista kummassakaan puolessa. Antaa olla, mä en jaksa tapella teidän kanssa, rupee taas pännii niin saatanasti että kun kuvittelette olevanne jotain terveysintoilijoita ja kuitenkin ootte ihan normi-ihmisiä joilla tuskin on ees koulutusta arvostella mun syömisiä tai liikuntaa.
:LOL:

 
Someone
Tossuliini on oikeassa. Ootte te lapsellisia ihmisiä kun toisia ihmisiä haukutte! Hän syö terveellisesti, ja pari kertaa kerroskiisseliä VIIKOSSA ei ole pahitteeksi ollenkaan. Huoh, kuin 10-vuotiaita kakaroita jotka vaan haukkuu muita ja kehuu itseään..

KATSOKAA PEILIIN!
 
vieras
Minusta kukaan ei haukkunut Tossuliinia vaan antoi varsin asiallisia ja oikeita neuvoja kun Tossuliini kysyi neuvoa painonlaskun jumittamiseen. Mutta jos ruokavalioneuvonnan ottaa henkilökohtaisena loukkauksena eikä halua piitata neuvoista, voi olla vaikea päästä tuosta eteenpäin... onnea vaan valitsemallaan tiellä. Ei se minua hetkauta jos laihtumista ei tapahdu.
 
Huh huh.. Mielestäni tossuliini sai ihan asiallisia kommentteja. Ja eikös hän itse pyytänyt apua.

Mutta nähtävästi et ole koskaan kuullut proteiinista, hiilihydraatista ja rasvoista. Sun ruokavalio on melko katastrofaalinen, se on käytännössä pelkkää hiilaria ja rasvaa. Se EI ole hyvä juttu koskaan. Lisää siihen proteiinia joka aterialle. Protskua saat mm. lihasta, kanasta, kalasta, kananmunasta, raejuustosta, pähkinöistä jne. Kyllä se on toi sun ruokavalio mikä painonpudotuksen torppaa. Siitä jo näkee, ettet tiedä ravintoasioista paljoakaan.

Dietillä toki tärkein asia on se kokonaiskalorimäärä, mutta ei se sitä tarkoita että on ihan sama mistä ravintoaineista syömäsi ruoka koostuu! Nyt sitä protskua lisää, ja kiinnitä huomiota myös syömiesi rasvojen laatuun!

Enkä todellakaan sano tätä ilkeästi, kunhan käytän samaa tyyliä jolle itse lähdit.
 
Semmoinen 10-15% alle päivittäisen kulutuksen pitäisi toimia pitkällä tähtäimellä. Vauhti on silloin pari kiloa kuukaudessa. Jos vetää vielä tuosta alaspäin kaloreita, niin kroppa menee säästöliekille ja eipäs laihdukkaan!

Säästöliekillä ollessa on vielä se miinuspuoli, että kaikki extra mitä suustaan pistää kajahtaa heti puntarin mittariin. Miksikö? Siksi, että kroppa luulee että on ruuasta pulaa ja kaikki mahdollinen mitä saa pitää ottaa heti talteen.

Liikuntaa suosittelisin minäkin. Vähänkin jos treenaa jotain niin se näkyy ryhdissä ja muutenkin positiivisesti niin peilissä kuin mielialassa, paljon nopeammin kuin kilojen pudotus.
 
tuskastunut
harrastan liikuntaa 5 päivänä viikossa n. tunnin (lenkkiä tai aerobickiä) ja päivän aikana syön noin suunnilleen seuraavaa: aamupala sämpylä(kinkku juusto salaatti tomaatti kurkku) jogurtti, välipala hedelmä, ruoalla iso ruisleipä(kananmunaa, kinkkua, justoa, salaattia, tomaattia, kurkkua) ja hedlmä, päivän aikana 1l valion sokeroimatonta mehukeittoa, illalla liikunnan jälkeen maitorahka+ananasmurska(omassa mehussa)tai gainomax-juoma, iltapalaks esim cesarsalaatti. onko liikaa liian vähän? vai mitä?
 

Yhteistyössä