karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Noniin,2 vkon induktio ohi.Puntarilla en tänään käynyt,pitää rajoittaa tuota vaa'alla pomppimista kun neuroottisena joka aamu kyttään onko noussut vai laskenut 100g eilisestä... :ashamed:
Nyt sit vähitellen nostelen noita hiilarimääriä,2 viikkoa söin siis 20g per pvä.Tämän viikon hiilarit 25g,ens vkolla 30g jne...5g/vko lisää jonnekkin 40-50g tietämille jolla sitten pysyttelen.
Tänään söin ensimmäistä kertaa 2 viikkoon kasviksia,ai luoja että wokvihannekset maistui hyvältä kaiken kananmunan ja pekonin puputuksen jälkeen. :D
 
Mun täytyy tunnustaa että käyn joka aamu puntarissa ottamassa aamupainon. :ashamed: Ei kai se nyt NIIIIIN suuri synti ole..... :snotty: Haluan seurata ettei paino lähde nousuun kun nyt on tullut syötyä vähän sitä sun tätä.... mutta kaikeksi ihmeeksi suunta on edelleen alas leivästä ja jätskistä huolimatta.
 
Linda
Mukana!! Eilen aloitin karppaamisen kunnolla. Ketoosiin pyrin nyt alussa pääsemään..
Kaloreita en ole laskenut enkä mitään proteiini ja hiilari sekä rasvamääriä.

Eilen tuli syötyä aamulla: 2munaa,3siivua pekonia, sekä kurkkua,salaatinlehtiä ja tomaatti
Välipala: pari kourallista suolapähkinöitä
Päivällä: 2x omatekoista naudanjauhelihapihvejä(a.noin 70g),nion 5palasta parsakaalta,2kukkakaalta.. ja rasvassa paistettuna,sekä 7kuutiota salaattijuustoa
Illalla: 1/3pätkä kurkkua, 6siivua metwurstia,10kuutiota salaattijuustoa

Sekä kivennnäisvettä 1,5l ja vettä 5lasillista sekä kahvikupillinen

Tänään:
Aamulla: kuppi mustaa kahvia, 2munaa,3pekonia,parsakaalta ja kukkakaalta sekä salaattijuustokuutioita 6kpl.
Lounas: jauhelihapihvi (70g) parsakaalta,kukkakaalta,salaattijuustokuutioita 6kpl. Voita 2rkl sekaan.
Päivällinen: Tomaatti, 1/4kurkkua,salaattijuustoa 6kpl,tillitonnikalaa puolipurkillista.
Illalla: Kahvi kuohukermalla

Mitä mieltä näistä aterioista? Onko liikaa jotain vai liian vähän?
Mistä ne laskurit löytää??
Ajattelin että olenko ihan pihalla tästä hommasta.. aikaisempaan ruokavalioon verrattuna on tullut lisättyä kasviksia ja juotua enemmän nestettä sekä lopettanut ähkyyn syömisen(annoskoot pienemmät )

Minulle tuottaa ongelmia tuo että kuinka usein pitäis syödä.. ennen olen syönyt noin. 2ateriaa päivässä: päivällä ja alkuillasta.. ja silloin kauheita määriä.


 
kkk
Ihan alussa ketokarppi saa syödä aina kun siltä tuntuu ja niin paljon kuin jaksaa. Sitten kun ketoosi on päällä, ruokahalu katoaa. Kuitenkin suositellaan kolmea ateriaa päivässä, siis aamupala, lounas ja päivällinen. Itse korvaan aamupalan kermakahvilla, en kaipaa sen kummempaa "ruokaa". Toiset haluaa taas syödä oikeasti aamusta jo jotain, ja sekin on ok.

Ois kiva tietää millaista viikkopudotusta teillä on ollut ketoillessa? Minkähänlaisia tuloksia uskaltaa odottaa kolmen viikon ketoilun jälkeen, kun alkubmi on yli 40?
 
karppikatti
Mä en tiiä painonpudotuksesta kun se ei ole tavoitteena. Kokeilen siis ketoosia ekan kerran. Tänään oon syöny kyllä alle 20 g hiilareita, josko huomenna se ketoosi saavutetaan! Pitää vaan syödä ihan älyttömiä määriä etten laihdu :D Tavoittena siis rasvanpoltto ja lihasten kasvattaminen, paino saa vaikka noustakin.
 
Ooo
Eilen tuli sitten testattua ne naudanlihapötkylät (cevipicit tai jotain sinne päin :) ). Namia oli, mies oli ihan intona niihin. Fetasalaattia lisukkeeksi ja vähän jämiä punajuuri-aurajuustovuoasta. Salaattia ja pötkylöitä tänään eväänäkin.
Aamukahvilla yksi ihminen juuri sanoi, että ootpas hyvin saanut painoa pois, jeejee :D Ja mä kun olen vielä sössinyt kesän ihan pullamössölinjalla. Kyllä noi toisten huomaamiset aina saa tsemppaamaan.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Hei karppaajat.......... lasketteko kaloreita tai hh määriä? Miten ja minkä avulla?
Kannattaako se, vai laihtuuko jos syö karpisti suurinpiirtein.. ?
Mä lasken molemmat. Kaloreita ei periaatteessa tarttis, mutta vanhasta tottumuksesta lasken nekin. Yleensä lasken päässä tai kalorilaskuri.fi:n avulla (sitä voi käyttää rekisteröitymättäkin). Kannattaa laskea hiilarit etenkin alussa, ettei vahingossa tule syötyä liikaa niitä.

Päälle kuukauden olen nyt karpannut, hiilarit pitänyt alle 20-30 grammassa. Paino on pudonnut 73 kilosta 67 kiloon. :) Vauhti varmasti hidastuu, mutta olen tyytyväinen!
 
Ooo
Laihtuu jos syö karpisti suurin piirtein :saint: Ainakin näin mulla. Kaloreita ei kannata miettiä. Hiilareita voi laskea, jos se auttaa alussa suunnan saamiseen. Noita laskureita on vissiin tässäkin ketjussa jossain aiemmin mainittu, olikohan se kalorilaskuri aika hyvä..
 
Kaloreiden laskun saapi unohtaa. Mutta alkuun on hvä laskea hiilareita, koska ei siitä muuten saa käsitystä kuinka paljon niitä mistäkin tulee. Itse laskin ekan kuukauden ja sitten olen mennyt ihan mutu-tuntumalla.
 
minttu-79
Ketoosi täällä menossa toista viikkoa ja olo hyvä,yöunet vähentynyt ihan oleellisesti.Oli taas mielenkiintoista huomata miten hiilareita vähentämällä mun kivut lievittynyt,edellisessä ketoosissa sama.Mulla siis hermosärkyä välilevyjen takia niskassa ja kädessä,ja särkylääkkeitä oon selkeesti vähemmän nyt syönyt.Mikähän yhteys tässä oikeen on.
 
:D
Mä en jaksa eikä kiinnosta laskea yhtään mitään!!!

Tykkään lueskella mm. karppaus.infon keskusteluja mutta siellä hyppii silmille aina nuo laskennat; kalorit, makrot, hh:t, grammat....

Mulle tullut kaikesta ruoan laskemisesta joku kammo... siispä en laske. Syön 3 x päivässä ja käyn lenkillä 5 x viikossa. Lisäks mulla on fyysinen työ joten kilot karisee ja rasva tirisee!
 
vierastaja=)
Laitan tässä joitakin juttuja karppauksesta jos joitakin kiinnostaa=)

http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/laaja-tutkimus-paljasti-hiilihydraatit-jopa-vaarallisempia-kuin-tyydyttynyt-rasva/180275
 
Käväisin sitten kuitenkin puntarilla tänä aamuna.. :D 2vkoa ja pari päivää päälle ketokarppausta takana ja painoa lähtenyt -5,7kg. B) Tahtihan nyt eittämättä hidastuu,ja
tavoitteeseen on matkaa vielä 19 kg.Jos saisin tuon 19kg maaliskuuhun mennessä pois niin olisin tooosi tyytyväinen.
Oon nyt lenkkeilly/pyöräilly joka päivä,siihen jää kyllä koukkuun yhtä pahasti kuin tähän karppaukseen. :D Joka päivä joko työntelen rattaita reippaalla vauhdilla tai pyöräilen tunnin verran,ja sykemittari on tuonut aivan uuden ulottuvuuden liikkumiseen.Kiva katsoa mittarista lenkin päätteeksi kuinka paljon kaloreita on kulunut. :xmas:
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja=):
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1670860
Tää nyt ei oo kauheen hyvä artikkeli, kuten ei iltasanomien tai iltalehden yleensäkään. Proteiinia ei kuulu karppauksessa syödä enempää kuin virallisterveellisessäkään ja rasvaa ei todellakaan kannata vähentää vaan nimenomaan kovaa rasvaa pitää olla paljon (kermaa, voita ). Eikä kaloreita tartte laskea.

Mä en oo koskaan laskenu mitään ja hyvin on mennyt.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja=):
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1670860
Tää nyt ei oo kauheen hyvä artikkeli, kuten ei iltasanomien tai iltalehden yleensäkään. Proteiinia ei kuulu karppauksessa syödä enempää kuin virallisterveellisessäkään ja rasvaa ei todellakaan kannata vähentää vaan nimenomaan kovaa rasvaa pitää olla paljon (kermaa, voita ). Eikä kaloreita tartte laskea.

Mä en oo koskaan laskenu mitään ja hyvin on mennyt.
Juu,mä laitoin noita linkkejä ihan vaan vertailun vuoksi ja kiva lukea.
 
noni. Nyt on sit tilattu sukrinia. Mua rupes niin ketuttaan toi makeutusaineideni käyttö :D

Onko se / ne fiberhuskit/ psylliumit/ fibrexit kuinka tärkeitä / tarpeellisia? Oon mää täsä kohta kaks vuotta pärjänny ilimanki.. mut aattelin nyt, että saattasin vaikka "investoida" jos löytäsin oikein hyviä perusteita :xmas:
 
Ooo harmaana
Fiberhuskia ostin joskus kun jossain ohjeessa tarvittiin, taisi olla sellainen "suklaamanniksen oloinen pöperö", ehkä tekee taikinoihin vähän sitä sitkoa, jos sellaista kaipaa. Jos leipoo paljon. Jos oot 2 vuotta pärjännyt ilman, etkä kaipaa uutta, niin jätä hyllyyn. Mutta jos toisinpäin on tilanne, niin kokeile ihmeessä.
Tuo sukrin on mun mielestä ihan paras makeutusaine kun siinä ei maistu mitkään karvaat tai ällöttävät jälkimaut. Jotenkin kaikesta muusta ne maistuu läpi.
Olen jättänyt tarjotun aamiaissämpylän, kinkkukiusauksen ja pullan väliin ja pysytellyt kahvissa ja salaatissa kinkku-juustosiivujen kera. Tämä siis tarjottu töissä koulun alun kunniaksi. Ja tuli vielä kaksi kommenttia tuosta pipanon putoamisesta ;) Jee. Vaikka se kesä meni niiiiin pieleen. Omasta mielestä. Mutta ehkä tässä on lohdullista juurikin se, ettei satunnainen repsahtelu sitten maailmaa kaada kun on saanut kropan jotenkin hallintaan.
 
Lupailin tänne kysellä työkaveriltani niitä rasvanlisäilyvinkkejä. :D Sen verran muistin väärin, että kyse ei ollut oliivi- vaan rypsiöljystä. Ja todellakin, jugurtin seassa oli sitä siiten popsinut, jotta oli saanut sitä menemään päivittäin vaaditun määrän. Oli kuulemma näkynyt rypsiöljylisä muutamassa viikossa sekä HDL- että LDL-arvojen muutoksena.

En tiedä, kannattaa kokeilla, jos pelkää, että rasvan määrä jää liian vähäksi. Tai toisaalta, jos haluaa vaikuttaa kolesteroliarvoihinsa positiivisesti. Eli mitään apua tästä kokemuksesta ei nyt kuitenkaan ollut, jos haluaa sitä rasvaa paljon "piilottaa" ruokaansa.

Tsemppiä kaikille!
 
Päivi
Karppauksessa nyt neljäs päivä menossa..

Tänään aamulla syöty puolikas kanafile ja kermakastiketta sekä tonnikala purkista vajaa puolet, päivällä muna ja tomaatti, nyt muutama pähkinä kun kotiin pääsin ja tuli sit vieraita kylään.

Tän päivän heikko syöminen johtuu tosiaan siitä kun kylästelly ja mitään oieken oo missää voinut syödä ja nyt kun kotiin päästiin niin ei oikein nälkäkään.

Onkohan tuosta haittaa kun en enempää ole tänään syönyt? Kun mun mielestä ei oikein järkevää ruveta illalla syömään enää.. tää homma on vielä niin alussa että en tosiaan vaikutusta tiedä..

Kiva jos joku viitsis autella mua :)
 
kkk
Mä otin itselleni erävoiton tänään! Oltiin reissussa, ja päiväruokaliut hoidettiin pitseriassa. Ja oi miten hyvältä ne näytti ja tuoksui, mutta mä pysyin ruodussa! Jes! Hyvä minä! :) Toivottavasti tämä palkitaan vaa´assa sunnuntaina :)
 

Yhteistyössä