karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tällä mennyt päivä loistavasti! Sunnuntaina aloittelin ja tänään jo todellakin ketoosissa. Pissan hajusta huomaa, vaikka juon todella paljon (janottaa). Ei ole enää nälkä ja energiaakin riittää (vai johtuisiko tämä kaikki tästä mielipuoleisesta ihastumisesta, joka vie jopa yöunetkin :D )
Mutta nautin, todella! Vaakaa koetan vältellä, sillä sille nousemisesta ei seuraa mulle mitään hyvää, oli paino sitten noussut tai laskenut. Sunnuntaina ehkä voisin käydä, katsotaan nyt.

Kasvoistani muuten jo huomaa, että jotain on tapahtunut (vai onko tämäkin tuon ihastumisen aikaan saamaa? :D ) -kaksoileuka on selkeästi pienentynyt ja muutenkin kasvonpiirteet on selkeämmät. Tätä lajia jatkan!
 
minttu-79
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Täällä tänään ollu huono päivä, jotenki ramasee ja töissä meinas huimata vaikka olin syönyt hyvän aamupalan yms. hassu pökkyrä olo välillä.
Ja leipäki näytti houkuttelevalta, juuri kun eilen kehuin ettei mulla tee etes mieli leipää :kieh: Noo, en kuitenkaa salli itselleni minkäänmoista armoa/lipsahdusta vaa tiukka pitää!!
Nyt menny 21g hiilaria ja jotain ehkä saattaa tulla iltapalasta, en oo vielä päättänyt mitä syön.

Voiskin muuten huomenissa kokeilla tuota mantelileipää itekkin..
Toi mantelileipä kyllä hyvää ja hyvin korvaa sen jos tottunut puputtaa leipää.Itse tein eilen hampparin sillain että siinä oli halkastu mantelileipä sämpylänä,väliin pari paistettua jauhelihapihviä,cheddar juustoa ja valkosipuli creme bonjouria,sipulia ja salaattia reilusti.Oli hyvää=)
Mullakin ollu vähät pökkyrä olo ja eilen meinas toden teolla alkaa päätä särkee mutta meni onneksi ohi,tänään aamulla huomaan energian lisääntyneen.Suussa vaan kurja maku koko ajan mihin kyllä tottuu ja janottaa niin maan pirusti että kevyesti menee 3-4 litraa vettä päivässä ja vessassa saakin sitten juosta alvariinsa.Onkohan tollasen vesimäärän juominen mutten ihan terveellistä?
 
Huomenta!
Enpäs ole muistanut nyt pitkään aikaan kirjoitella tänne.Mulla alkaa 2 viikon induktio olla kohta ohi,pari päivää enää ja sit saa vähitellen alkaa lisäillä hiilareita.
Painoa on tähän mennessä tippunut -4,3kg ja vyötäröltä hävinnyt -8cm!! :eek:
Ilmeisestikin aikamoiset hiilaripöhöt on mulla ollu kun noita senttejä on kadonnu noin paljon.. :D Viime viikonloppuna meni 1 päivä aivan porsasteluksi,olin synttäreillä missä tuli sit vedettyä hiilareita n.150g siinä päivän aikana.. :ashamed: Ja hirveät turvotukset napsahti heti päälle. Tuota yhden päivän sikailua on nyt sit saanu tään viikkoa paikkailla.
Leivänhimo on kadonnut täysin,myöskin sokerinhimo,olo on uskomattoman pirteä.En tartte enää 2 mukillista vahvaa kahvia aamulla käynnistyäkseni,vaan aamujuomaksi on vaihtunut rooibos-tee kuohukermalöräyksellä.
Tää on niin helppoa ja mukavaa,miks en aloittanu tätä jo aikoja sitten??
 
Ooo
Sellaisen juustoleipäset on myös mainioita makkaran ja juuston alusia: olisko ollut niin, että 3 munaa, pussillinen pähkinä-tai mantelijauhoa, ripaus leivinjauhetta ja muutama kourallinen juustoraastetta. Lärpäkkeiksi uuniin (itse annostelin 6), ja nam. Juustona käytin mozzarella-aurajuustosekoitusta. Mies totesi, että onpa parempaa kuin ne edelliset "leipäkokeilut". Itse tykkään kyllä ihan siitä Adams Brot:inkin leivästä, kunhan viipaleet vetää paahtimen kautta.

Illalla paahdoin vähän partiksen seuraksi mysliä, tähän olen tykästynyt: pannulle pikkasen kookosrasvaa, sitten paahtumaan mantelilastuja, siemensekoistusta (auringonkukka, kurpitsa ym.), kookoshiutaleita. Lopuksi heitin vielä vähän pellavansiemeniäkin joukkoon ja ripauksen sitä koivusokeria/ksylitolia. Pähkinöitä voisi laittaa vielä lisääkin. Pitää vaan varoa, ettei pala, käännellä usein eikä lähteä pannun viereltä. Ei välttämättä tarvitse sitä rasvaa alussa, mutta olen lisännyt. Ja säilyy purkissa kyllä jonkun aikaa. Mainiota jugurtin kanssa kuka tykkää saada jotain rapeeta joukkoon.
Sitä meni aamulla, mukana vielä vähän vadelmia.

Olen aika vapaasti antanut kesän nyt mennä noiden marjojen kanssa, siksi ei hiilarit ole ihan alhaalla olleet. Mutta olisi sääli jättää kesän antimia nauttimatta ja niihin ei himo katoa kyllä millään. Toinen pahe on hunaja teessä. Teetä ei voi juoda makeutusaineella, mieluummin kokonaan ilman, mutta hunajan kanssa se on se mun herkutteluhetkeni. Ehkä t-lusikalllinen ei pilaa sekään koko ruokavaliota.
 
olivia
Mulla on ruokahalu kadonnut tyystin. Tänään olen syönyt pari desiä herkkusienikeittoa, aamupalaksi parikuppia kahvia kermalla. Päivän mittaan sitten vettä, vettä ja vettä. No, nyt on kieltämättä jo vähän nälkä, mutta kun ei tee mieli syödä yhtään mitään. Voi olla että täytän vatsani kermateellä jos en todellakaan saa syötyä mitään..
En tiedä uskaltaisko jo vaa´alle hypätä, karppausta takana vasta5 vrk.
 
olivia
Alkuperäinen kirjoittaja olivia:
Mulla on ruokahalu kadonnut tyystin. Tänään olen syönyt pari desiä herkkusienikeittoa, aamupalaksi parikuppia kahvia kermalla. Päivän mittaan sitten vettä, vettä ja vettä. No, nyt on kieltämättä jo vähän nälkä, mutta kun ei tee mieli syödä yhtään mitään. Voi olla että täytän vatsani kermateellä jos en todellakaan saa syötyä mitään..
En tiedä uskaltaisko jo vaa´alle hypätä, karppausta takana vasta5 vrk.
Käväisin puntarilla, saldo -2.7kg.
Söin puolikkaan purkillisen tonnaria öljyssä ja muutaman fetajuustopalan apetitin snacsista. Nälkä katosi.
En aio lisätä hiilareita, tahdon nopeasti eroon näistä läskeistäni. Paastotessa ollaan monta päivää syömättä, samoin pussidieeteillä. Joten en murehdi tuosta minimaalisesta aterioinnistani. Hyvä vain :)
 
Mulla ei jällee paha päivä, tiukkaa tekee vääntää! :kieh: Varmaa johtunee siitä että ekaa työviikkoakin loman jälkee tässä urakoidaan ja muutenkin hommaa riittää kotipuolessa. Sitten väsyn ja nälän tullen epätoivo valtaa. Eilen en kerinny tehdä etes niitä mantelileipiä ja leivät huusi mua tuolta leipäkorista |O
Mutta EI EI EI!! Piffiä pannulle ja nassuun ja aikasin nukkumaan :)
Ja puntari kiitti tänä aamuna -1,6kg sunnuntaista. Onneksi tulosta näkyy suhteellisen nopeasti, niin se antaa lisäpuhtia hommaan.
Mulla muutenkin tämän ruokavalion kanssa on niin harjoittelua ja tutustumista, ku reilu viikko sitten aloittelen tän. Aikaa vievää hommaa vielä, mutta eiköhän tämä tästä jahka lähtee rullaa :)

Muutenkin olen huomannut että töissä en oo ollu samallalai urvahtanu/väsynyt kuin aikasemmin, olo on kuiten aikasempaa pirteempi.

Nyt taas töihin urakoimaan ja sitten vkl viettoon ja esikon synttäreitä valmisteleen ,tiedossa siis kakkua yms herkkua :ashamed: Aikomus on kyllä maistaa kakkua, mutta onneksi osaa ottaa kohtuudella ja pieni pala riittää. Lisäksi teen sellaisia herkkuja jotka sopii myös mulle :p
 
Ooo (harmailee)
Alkuperäinen kirjoittaja olivia:
Alkuperäinen kirjoittaja olivia:
Mulla on ruokahalu kadonnut tyystin. Tänään olen syönyt pari desiä herkkusienikeittoa, aamupalaksi parikuppia kahvia kermalla. Päivän mittaan sitten vettä, vettä ja vettä. No, nyt on kieltämättä jo vähän nälkä, mutta kun ei tee mieli syödä yhtään mitään. Voi olla että täytän vatsani kermateellä jos en todellakaan saa syötyä mitään..
En tiedä uskaltaisko jo vaa´alle hypätä, karppausta takana vasta5 vrk.
Käväisin puntarilla, saldo -2.7kg.
Söin puolikkaan purkillisen tonnaria öljyssä ja muutaman fetajuustopalan apetitin snacsista. Nälkä katosi.
En aio lisätä hiilareita, tahdon nopeasti eroon näistä läskeistäni. Paastotessa ollaan monta päivää syömättä, samoin pussidieeteillä. Joten en murehdi tuosta minimaalisesta aterioinnistani. Hyvä vain :)
No sitten sä enemminkin ehkä paastoat kuin noudatat ruokavaliota. Kannattaa tutustua koko vähähiilihydraattisen elämän ideaan lukemalla taustateorioita jne, jotta ymmärtää mitä tekee. Tarkoitus ei ole "päästä nopeasti eroon läskeistä", vaikka sekin siinä sivussa tulee. Koska kai tiedät, ettet varmaan elä tuolla ruokavaliolla eläämääsi loppuun saakka. Kannattaa ajatella niin, että läskien häviämisen jälkeen, ne haluaa ehkä vielä pitääkin poissa. Jos ne ovat se ongelma. Mutta tsemppiä ja toivottavasti pääset tavoitteisiin ja pysyt niissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Mantelileivät tuossa odottaa uunnin pääsyä, odotukset korkealla maun suhteen. Ihana ku saa "leipää" :p
NAMSKIS!! :p Olipa hyvää!! Ihanaa ku saa vaihtelua eväisiin. Tänään hiilarit päälle 20 mutta toivon mukaan pysyy reilusti alle 60g. Aamulla piti ottaa jo rahkaa aamupalaksi ku kananmuna alko tökkii. Mutta tässä uus herkku!
Kokeilkaa ihmeessä jos että ole kokeillut!!
 
k.karppinen
Karppausinfon reseptiosiossa on muuten todella hyvä karpimpi täytekakku. Tein sitä kerran omille synttäreilleni ja kaikki vieraat lapsista lähtien kehuivat sen herkullisuutta. Kannattaa testata.
 
kaalimaan vartija ejk
Mullakin on ollut välillä ongelmana se että ruokahalu katoaa. Ja nälän tunne samoin. Mutta pakkohan sitä on vaan jotain vaikka väkipakolla syödä. Karpatessa kilotkyllä sulaa vaikka söisikin kunnolla kunhan pitää hiilarit tarpeeksi alhaalla.

Toi "mansikkatortun " ohje kyllä kuulosti herkulle... täytyy kokeilla joku pv... Ohje näytti vähän samalle kuin oopseissa....? Oliko sama..? Niitä mäoon tehnyt itselleni joskus ja hyviä ovat. Olen tehnyt jopa joskus oopsi pitsaa....
 
Käytän mantelileipiä pitsapohjana.
(1muna, 3/4dl mantelijauhoa, 1dl juustoraastetta, 1tl leivinjauhetta)
Ohjeesta tulee yksi pieni pohja, voi toki tuplata jos haluaa.

Tänään laitoin päälle sipaisu tomaattipyreetä, tonnaria, fetaa, pinaattia ja juustoraastetta.

 
minttu-79
Tänään on tullut nautiskeltua burgundin padalla ja punaviinillä,luulen siltikin että hiilarit siellä alle 20 vaikka laskenut en ole,oli muuten herkkua=)Muuten päivän mittaan tullut syötyä mustikkarahkaa ja manteli/juusto leipäsiä.
 
minttu-79
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Täytyy päivittää tulosta: -10,9 kg.
Tosi upeaa!! :hug: Missä ajassa sait?
Mäkin odottelen innolla, koska eka kymppi poksahtaa.. Viikko vasta takana tosin tätä hommaa, että varmaan saan odotella vielä kauan.
Mulla tais mennä kympin rikkomiseen alle kaksi kuukautta.Alussa lähtee enempi ja sitten vauhti hiipuu mutta silti lähtee 0,5-1kg viikko ja joinain viikkoina enemmänkin.Itse lähdin tuossa keväällä vähän väärille teille ja painoa tuli kilo kaks lisää mutta uudestaan alotettuani nyt jo viikon jälkeen huomaa kuinka nesteet liikkuu ja olo keveämpi.
 
:wave: Mites etenee muiden elämä?

Tää just palas reissusta, ja koittaa saada palattua normaaliin (karppi)ruokavalioon :) En mää totaalisesti repsahtanu reissussakaan, mutta ei kyllä kovin matalilla hiilareillakaan menty :)
 
karppikatti
Viikonloppu meni kyläilessä ja tietty hirvee määrä hiilareita tuli syötyä. Tänään tultiin kotiin ja herkkuputken päätin kokonaisella fazerin sinisellä ja pienellä keksipaketilla :D Onneks sentään tuli treenattua ja olen pysynyt treeniohjelmassa 3 viikkoa ja treeniä 6 kertaa viikossa.

Huomenna sitten olisi tavoitteena päästä KETOOSIIN! Kuka tulee mukaan? Ajattelin tässä ennen lomamatkaa johon on 2 viikkoa, päästä extratimmiin kuntoon :) Olis myös paljon opiskelua tiedossa joten ketoosin tuoma virkeys houkuttaa :D
 
kkk
Mä ketoilen toista viikkoa :)
Mitenkäs nopeasti muiden paino lähtee? Tiedän ettei pitäis joka päivä käydä vaa´alla, mutta siihenpä se on mennyt. Eilen kävi kaks kertaa ja illalla painoa oli plus 600g enemmän kuin lauantaina. Vaikka olin syönyt todella karpisti. No, tänään olin samassa painossa kuin lauantaina, mutta mietityttää mistä tuommoinen piikki tulee.. Periaatteessa paino on ollut nyt samassa sitten lauantaista lähtien. Jumia?
 
Ooo
Tommoset piikit ja laskut painossa voi johtua melkolailla mistä vaan, miettikää paljonko painaa iso lasi juuri juotua vettä tai paljonko lähtee grammoja jos punnitsee just vessassa käynnin jälkeen :)
Näiden vuoksi itse käyn aika harvakseltaan vaa'alla. Ne vyön reiät ja vaatteiden väljyys tuntuu jotenkin paremmalta. Näin itsellä. Toki ihan faktuaaliset kilot numeroinakin hyvältä tuntuu, mutta se punnitus olisi varman ihan järkevää käydä tekemässä vaikka vaan max kerran viikossa.

Eilen tuli grillailtua "lähipossua". Sen seuraksi omasta maasta punajuuria (kermassa ja aurajuustossa haudutettuna), oman maan kesäkurpitsaa ja fetasalaattia (osa aineista omasta maasta siinäkin!) Harvemmin pystyn syömään näin hyvin tuota lähiruokaa ja luomua ajatellen, mutta nyt on pakko kehuskella kun kerran onnistui. Jälkkäriksi mansikka-mustikka-rahkaa. Yksi valkosuklaakonvehti meni ihan väkisin kun oli vieraille kahvin kanssa tarjolla. Mut pysyi yhdessä.
Ostin muuten sokeriton.fi:stä sokeritonta mansikkavalkosuklaata. Jösses miten hyvää :p
 
Mantelileipä-pitsapohjana. Hmm.... täytyy ehdottomasti kokeilla :D

Mulla on menossa sellaiset "lepo viikot" eli olen syönyt lähinnä kaikkea mikä huvittaa. Jädeä varmaan joka päivä ja leipää (tummaa) välillä. Eilen tuli oikein repäistyä ja syötyä myös juustonaksuja, siideri ja mustikkapiirakkaa kera vaniljakastikkeen. En koe huonoaomaatuntoa. Sallin itselleni nyt tälläisen lepsuilun. Koulut ja arki alkaa ihan pian ja sitten taas hiilarit alle 20. Vähän tarkkailen ettei paino nouse ala nousemaan.
 
Jumista puheenollen, ainakin Atkinsin mukaan jumista voi puhua vasta, kun paino on ollut samassa 4 viikkoa.

Täällä helteet kerää taas nestettä, joten ei puhettakaan mistään painonpudotuksesta vaikka hiilarit on pysyneet alle 30g.
 
Eilen tuli hiukan kaakkua maisteltua, mutta onneksi maltilla. Ja herkut meni kaikki ettei ne jääny kaappiin kummittelemaan. Paino silti pysyny hyvänä (ei siis pompannu ainakaa vielä tälle aamua) Viime sunnuntaista ,-1,7kg

Pitäs taas kauppaa keritä ennen töitä että sais apetta itelleki, munatki on loppu. Mantelileipää vois tekasta että sais maukasta evästä töihin :p
 

Yhteistyössä