karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Onneton ketokarppi
Tosi tiukalla dieetillä mäkin oon ollut. Ainut lipsuminen tuli menkkojen ekana päivänä, söin täysin "tietoisesti" kaksi täysjyväviipaletta ja lasin maitoa. Muuten oon syönyt todella tarkkaan. Eikä silti tipu tuon kummemmin.
 
kaalimaan vartija ejk
No mulla oli aikaisemmin hiilarit huipussaan, karkkia ja pullaa meni ihan kivasti päivässä. Suklaakin oli ihan sellainen välipala jonka söin melkein joka päivä... Olen kuullut että juustojen runsas syönti saattaa jumittaa painoa.... Oletko laskenut että saat tarpeeksi kaloreita? Liian vähillä kaloreilla elimistö ei polta tehokkaasti rasvaa. En tiedä onko totta,mutta "sanovat" että runsaat kalorit pitävät kropan käynnissä..
 
kaalimaan vartija ejk
Mutta hei, onhan sulta tippunut kuukaudessa 2,8kiloa !! Sehän on hyvin. Ja paino saattaa muuten yhtäkkiä vaan "painua alas". En tiedä miksi, mutta niin mulle välillä kävi. Kiloja lähti harppauksina.
 
karppikatti
Tässä muutamia syitä painon jumittamiseen:
-liika proteiini
-liian vähän rasvaa
-keinotekoiset makeutusaineet (mulla ainakin lightlimsat turvottaa, stevia käy )
-juusto
-liika kerma
-liian vähän kaloreita (mä en ainakaan aluksi laskis mitään, söisin vaan ku on nälkä )

Tänään on sitten toinen ketoosipäivä, mutta tuskin vielä ketoosissa olen. Ehkä huomenna sitten :) Olo on hyvä ja nälkä ei enää tuu yhtä usein ku ennen.
 
Nonnih. Salilla käyty, eikä ottanut tiukille lainkaan. =)

Kävin vielä salitreenin päälle vesijuoksentelemassa, mutta siellä tuli jotenkin hassuja olotiloja. En usko niiden tosin johtuvan ruokavaliosta. Vesi tuntui kovin kutkuttavalta virratessaan esim sormien lomitse ja kellumisen tunne aiheutti huimausta. Oli aika villit vibat siellä vedessä. Ei yhtään ikävän tuntuista, mutta kummallista kyllä. Sain kuitenkin jonkun puoli tuntia tarvottua ympyrää. Keksin uuden tavan porskuttaa eteenpääin tasajalkaa hyppelemällä. Mulla oikeasti alkaa aina siellä altaassa päässä vähän viiraamaan... :rolleyes:

Tänään on tullut syötyä luvattoman vähän kasviksia, täytyy tehdä huomenna tonnikalasalaattia ja höyräyttää kukka&parsakaalta. Nesteet ovat lähteneet liikkeelle ihan uudella tavalla ja sellainen tuttu virkeyden ja selkeäajatuksellisuuden tunne alkaa vallata alaa. Ihan voittajafiilis. =)

(Muokkaus: typo)
 
Ooo
Heippa. Mäkään en osaa sanoa millaisella vauhdilla tai aikataululla oma paino lähti tippumaan, koska en ole kovin ahkerasti puntarilla juossut. Nämä olen todennut aiemminkin, mutta kertaan vielä, että vuodenvaihteen jälkeen aloitin ja nyt on mennyt kymmenisen kiloa. Kesä meni plörinäksi, muttei silti tainnut tulla kiloja takaisinkaan. Nyt olen taas mennyt "kunnolla" reilun kuukauden. "Kunnolla" tarkoittaa mulla syömisen katsomista ja kieltäytymistä vain niistä pahimmista, eli sokerista ja jauhoista (sitä myöden tietenkin pullasta, pastasta, leivästä jne.). Marjoista en ole luopunut koskaan, enkä varmasti aio luopuakaan, sillä se tuntuisi melko järjettömältä. Hedelmiä menee satunnaisesti. Ja painoa on nyt n.66, mutta koska olen aika pätkä, niin siinä on edelleen varmaan kymmenisen kiloa "liikaa", kuuden lisäkilon pudotukseen olisin sikatyytyväinen, sitten olisin normipainossa jo bmi:nkin mukaan.

Tein toissapäivänä tosi maukasta tonnikalapannaria, suosittelen kokeilemaan, löytyi karppisivustolta (7munaa, oisko ollut desi leseitä, 2 prk tonnikalaa, pussillinen juustoraastetta, pinnalle pussi aurajuustoa, lisäilin itse vielä ohjeen sivusta jääkaapista löytyneen kylmäsavulohituorejuuston ja mozzarellapallot).
Ja eilen tuli tehtyä maukasta jauhelihapataa: jauhelihaa, sipulia ja punajuurta pannulle voihin. Lisätään purkki punaisia papuja. Uunivuokaan kesäkurpitsasuikaleiden kanssa kerroksittain ja kermaa päälle. Uuniin reiluksi tunniksi. Ei ihan ketoilijoille papujen ja punajuurten vuoksi, mutta vhh-linjalla kuitenkin.

Meillä poika ei ole kovin lihan perään (paitsi meetwurstin ja muiden leikkeleiden :p), eli välillä keittelen makaronia tms. lisäksi hänelle, perunaa ja ranskalaisiakin. Miehelle maistuu nämä omat pöperöt mainiosti. Ja kaikki syödään onneksi tosi mielellämme kasviksia ja vihanneksia.
 
Viimeksi muokattu:
karppikatti
Kolmas ketoosipäivä menossa, oireena nyt kauhea jano ja vessassa täytyy sitten ravata koko ajan, eli taidan olla ketoosissa? Olo muuten hyvä paitsi että flunssa iski samalla. Makeanhimo ainakin kadonnut täysin!

Turvotusta on lähtenyt melkein 2 kiloa, enää kilo niin olen takasin ihannepainossani (viime viikkojen herkkuputki toi muutaman kilon)
 
Tättärää! Onpas foorumi muuttunut radikaalisti...

Vielä ollaan kuvioissa mukana vaikkakin vähän köykäseen saan aikaseks käydä täällä. Yrityksenä olis mettäreissujen kunniaksi tarkoitus kehittää karppiversio mustikkapiirakasta. Pohja on helppo, voita ja mantelijauhoja, vähän kookosjauhoja. Mutta se täyte... kun en makeutusaineita halua käyttää. Kokeilin mustikoiden kanssa partajogua ja kunnon kermaa muttei maistunu oikeen miltään. Jos laittas pelkkiä marjoja ja vaan loraus kermaa? :D On tää elämä vaikeeta tämmöselle poropeukalolle...
 
Ooo
Sapfo, mantelijauhoja on ihan jokaisessa taviskaupassa, useinmiten maustehyllyssä, mantelilastujen ja -rouheen vieressä :)
Metsolle suosittelisin noita sukrin-makeuttajia, ne kun eivät ole ns. keinomakeutusta, vaan luonnollista kuten steviakin. Itselle stevian maku taas on niin ellottava, etten sitä osaa käyttää, sukrinissa ei ole sivumakuja.

Aamulla meni partajugua eilen tehdyn mansikkarahkan kanssa. Aika maitotuotepitoinen aamiainen, mutta ah, niin hyvä! Kohta pääsen katsomaan mitä (koulu)keittiö on keksinyt tänään vhh-ruaaksi... Vähän nälättää. Rasvaa tullut nautittua liian vähän selvästikin...
 
Huoh, tulipas illalla sorruttua suklaatuuttiin ja muutamaan karkkiin. :ashamed: Tuli huomattua sokerin terveellisyys: olin HUMALASSA! :O (Humala on tuttu olotila, ei tosin viime vuosina enää... 3. vuotta absolutisti.) Miehen kommentti mun herkkuhetken jälkeen: "Jahas, rouva päätti sit lopettaa absolutismin ja keskellä viikkoa!" Onneksi sattui olemaan ystävä todistamassa tätä mun humalanaiheuttajaa. :LOL:
 
Ooo
:D Joo, sokerihumala on ollut tuttu tunne.

Itse täytyisi lähteä rintsikkaostoksille, nimittän painonpudotus valitettavasti tuntuu myös rintavarustuksessa. Kuppikoko ja ympärysmittakin saisi olla yhden vanhaa pienempi :O Häviikö ne kohta kokonaan? Tuoltako ne kilot onkin karisseet ja mä kun luulin, että reisistä?
 
"minä"
:D Joo, sokerihumala on ollut tuttu tunne.

Itse täytyisi lähteä rintsikkaostoksille, nimittän painonpudotus valitettavasti tuntuu myös rintavarustuksessa. Kuppikoko ja ympärysmittakin saisi olla yhden vanhaa pienempi :O Häviikö ne kohta kokonaan? Tuoltako ne kilot onkin karisseet ja mä kun luulin, että reisistä?
Ei kokonaan mutta kutistuu kanssa.Siellähän on paljon rasvaa mikä kanssa kuluu
 
karppikatti
Viides ketoosipäivä ja olo on mahtava! En oo moneen kuukauteen ollu virkeä aamulla mutta nyt olin. Nälkä ei kuitenkaan oo kadonnu, nyt ois taas nälkä vaikka söin aamupalan 9-aikaan...

En voi uskoa että makeanhimo on poissa. Miehellä oli eilen irtokarkkeja, söin yhden eikä tehnyt mieli enempää. Söin myös tummaa suklaata mutta sitäkään en pystynyt syömään paria palaa enempää...
 
Ooo
Eikös irtonamusta ja suklaanpalasista tule jo melkein ketoosiraja rikki? Voi olla täysin tyhmä kysymys, kun en laske noita määriä itse oikein koskaan :rolleyes: Irtsarit kai ainakin on sama kuin laittaisi sokeripalan suuhun?
Ei niin, että tällä mitään väliä olisi. Itsellä se vaikea pala on se hunaja, jota laitan teehen lusikallisen (aamuin illoin). Ja sekin vastaa ihan sokeria, vaikka matalampi GI olisikin ja vaikka kuinka olisi luonnollisempaa. Makeutusainetta ei kertakaikkiaan voi teehen laittaa, sokerillakin se ennenvanhaan maistui oudolta. Pitäisi opetella juomaan kokonaan ilman...
 
karppikatti
En usko että yhdessä karkissa nyt kovin montaa grammaa ole. Ja parissa palassa tummaa suklaata ehkä pari gramaa (koko levyssä 27). Mun ketoosiraja on kuitenkin varmaan vähän yli 20 kun liikun paljon.
 
Ooo
Mitä tummaa suklaata sulla on? Mun mielestä niissä monessa on lähelle 60g hiilareita jo 100g:ssa, ja levyssä vieläpä 200-250g kokonaan painoa... Mut mä voin olla nyt muistini kanssa ihan hakoteillä :D Pari palaa tulee usein taitettua kahvin kanssa tummaa suklaata itsekin sen kummemmin laskematta. Ja edelleen se laskeminen on vähän tuolla mielessä, että jos kohta jaksaisi. Mutta sitten on niin paljon päässä muuta, ettei oikein ole jaksanut ryhtyä mihinkään ylimääräiseen keskittymistä vaativaan ;)
 

Yhteistyössä