karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
4 paaperoa
Tuore hyväkarppailija täällä, sopiiko sekaan? Aloitin karppauksen 1,5 vkoa sitten, painoa lähtenyt 2,1 kg (aloitusBMI 23,7, nyt 22,9), vaatekoko pienentynyt melkein kahdella. Hiilareita en ole laskenut juurikaan, oletuksena pysyneet välillä 60-80, ketoosi ei ole ollut tavoitteena. Hyväkarppailen lähinnä terveyden vuoksi, ärtynyt suoli-syndrooma ei ole ilmoitellut olemassaolostaan kertaakaan tänä aikana. Sokerihimotkin ovat pysyneet hallinassa, tosin alkamaisillaan on PMS-ajat, joten tahdonvoimaa tarvitaan... Leppoisalla tyylillä siis laskematta, kunhan suuhun ei eksy sokereita, viljoja eikä makeutusaineita.
 
Ooo
Hei 4 paaperoa ja tervetuloa mukaan! Mulla on aika sama tyyli ;) Joskus menee vähän vähemmän hiilareita, useinmiten veikkaan juurikin tuonne 40-80 välille. En edelleenkään ole laskenut, vaikka pitäisi, että tietäisi, ettei ihan valehtele...
Aamupala näytti varsin tavisaamiaiselta, pari palaa paahtoleipää meetwurstilla ja juustolla + kuppi teetä. Leipä oli vhh (2 palassa 5,4g hh). Päivällä varmaan jotain salaattia ja sitten iltapäiväpalaverissa itsekuria pullasta kieltäytymiseen :x Illalla pitäisi vähän saada jotain tuhdimpaa. Mies toi kyllä ison porsaanfileen eilen, eli ehkä siitä paisti uuniin ja kukkista/parsaa.
 
Taas niiiiin kiitollisena "työmaakeittiön" henkilökunnalle :flower: Ihanaa pestokanaa ja kesäkurpitsasalaattia, niin hyvää. Olen onnellisessa asemassa, ei tarvitse miettiä eväitä. Pitää ihan hehkuttaa.
Toi on ihan superhienoa että jossakin vielä ajatellaan ihmisiä ja on ihmiset töissä. Ettei ruoka tule jostain pitkien matkojen päästä jossa ei yksilöitä ajatella.
Tosta sä saatkin hehkuttaa aivan huoletta. Oot onnellisessa asemassa.
Mä joudun roudaan ruoat töihin ite, sillä pieni firma ei ruokalaa, pari lounaskahvilaa koko kylässä eikä ole koskaan ollut tapa käydä muualla syömässä.
Mutta monesti mun päivät kuitenkin meneekin ilman ruokaa. aamulla tulee tankattua rasvaa että vasta iltapäivällä kaipaa lisää ravintoa.
Vois olla eriasia jos olisin noin hyvässä hoidossa ruoan suhteen työpaikan sijainnin osalta kuin sinä.
:D
 
4 paaperoa
Uskomatonta, mikä vaikutus tällä ruokavaliolla on! Taas näytti vaaka -500g eilisestä, vaikka söin 2 kunnon annosta moussakaa, pähkinöitä, omenoita, sekä otin ruoan kanssa pari lasillista punaviiniä. Jossain kohtaa täytyy kyllä painonpudotuksen hiipua, kun ei tuota ylipainoa ole kuitenkaan. Mitähän sille voi sitten tehdä, kun viljoja en ala syömään, en halua itseäni kipeäksi taas ja sokeri on mulle addiktio. Perunaako?
 
Vitsi. Motivaatio täysin hukassa. Olen laihtunut sen verran, että kaikki vanhat ihanuudet spivat päälle ja suuri osa käyttövaatteista on liian isoja. Nyt iski motivaatio pula. Mun paras motivaattori on ollut laihtuminen ja nyt kun jo peilistäkin näkee muutoksen niin alkoi laiskottaa... Silti lopulliseen tavoitteeseen on vielä 5kiloa matkaa.
Auttakaa löytämään uudestaan motivaatio noiden viimeisten kilojen tiputukseen!!!
 
Hemmetti, menin taas eilen sitten tyhmyyttäni syömään 1,5 palaa ruisleipää ja seuranneeseen hiilarihimotukseen join 0,5dl laittilimua. :x Eilinen iltapäivä meni sitten ihan harakoille, kun oksetti, väsytti ja päätä särki. Tänään on olo tosi turvonnut ja pöhöttynyt. Ilmeisesti olen sitten jotenkin yliherkkä niille aspartaamimyrkyille ynnä sun muille, kun tuntuu vaikuttavan tosi voimakkaasti. Tai sitten mä vaan tarkkailen nyt oloani paljon enemmän.

Ei huvita syödä yhtään mitään, ja siitä ei sitten taaskaan hyvä heilu. Toisaalta mietin, josko nämä olotilat johtuisivat pikkuhiljaa heräilevästä hormonitoiminnasta, kun olen käyttänyt useamman päivän nyt tuota superd:tä ja varmaan pikkuhiljaa alkaa nousta hormonitasot aliravitsemustason yläpuolelle. Lienee kyllä turhan toiveikasta ajattelua, sillä suurimmassa osassa lukemiani tutkimuksia ja kokemuksia lupailtiin vaikutuksia vasta 2-3 kuukauden päästä.
 
Vitsi. Motivaatio täysin hukassa. Olen laihtunut sen verran, että kaikki vanhat ihanuudet spivat päälle ja suuri osa käyttövaatteista on liian isoja. Nyt iski motivaatio pula. Mun paras motivaattori on ollut laihtuminen ja nyt kun jo peilistäkin näkee muutoksen niin alkoi laiskottaa... Silti lopulliseen tavoitteeseen on vielä 5kiloa matkaa.
Auttakaa löytämään uudestaan motivaatio noiden viimeisten kilojen tiputukseen!!!
Onko sulla laihtuminen kuinka herkässä? Jja oletko minkälaisilla hiilarimäärillä nyt? Periaatteessahan sulla on loppuelämä aikaa pudottaa ne viimeiset viisi kiloa, eli voit alkaa pikkuhiljaa säätää hiilaritasoja sellaiseen painoa säilyttävään hyvänolon tasoon. PIdät vielä pikkaisen sen alle ja jatkat vaan samaan malliin, niin kyllä ne kilot siitä katoavat, sun ei tarvitse niiden kanssa stressata ja sujahdat sitten vaivatta sellaiseen tavalliseen elämään. =)
 
[QUOTE="vieras";22009162]Paljos te ootte nyt kaiken kaikkiaan laihtuneet ja missä ajassa? Olis kiinnostava nähdä teidän kehitystä :)[/QUOTE]

Mä laihduin kesällä epähuomiossa reilut 10kg ilman karppausta, kun vaan elämäntapa ja -rytmi muuttuivat. Nyt olen karpannut kai kolmisen viikkoa(?) ja painoa on pudonnut liki kolme kiloa lisää. Eli aika hyvällä tahdilla, mutta oletan sen laantuvan kyllä tässä pikkuhiljaa lähemmässä sitä suositeltua 0,5kg viikossa.

Parhaita mittareita ovat ne, kun mahtuu taas vanhoihin vaatteisiin. Itkun pukkasi, kun sain vihkisormuksen sormeen monen vuoden jälkeen, kun on tuo hiilaripöhötys hävinnyt kropasta. Sormuksen kanssa kun ei voi kuitata sitä venymisellä tai mahansisäänvetämisellä tms. :D
 
karppikatti
Mulla meni sitten tän viikon ketoosiyritys ihan pilalle. Nyt on pakko pitää maitosuklaalakko! Eilen söin kouluruokaa ja se tietty aiheutti hirveän makenhimon. Tosin karkkeja en vieläkään pysty syömään kuin muutaman.

Tänään alko siis uusi yritys, nyt ei oo mitään juhliakaan tai muuta tiedossa ja pystyn rauhassa ketoilla. Mä luulen et mulle sopii parhaiten tosi alhaset hiilarit ku mulla on verensokeriongelmia... Täytyis taas kaäydä mittaamas paastoarvot.
 
Hemmetti, menin taas eilen sitten tyhmyyttäni syömään 1,5 palaa ruisleipää ja seuranneeseen hiilarihimotukseen join 0,5dl laittilimua. :x Eilinen iltapäivä meni sitten ihan harakoille, kun oksetti, väsytti ja päätä särki. Tänään on olo tosi turvonnut ja pöhöttynyt. Ilmeisesti olen sitten jotenkin yliherkkä niille aspartaamimyrkyille ynnä sun muille, kun tuntuu vaikuttavan tosi voimakkaasti. Tai sitten mä vaan tarkkailen nyt oloani paljon enemmän.

Ei huvita syödä yhtään mitään, ja siitä ei sitten taaskaan hyvä heilu. Toisaalta mietin, josko nämä olotilat johtuisivat pikkuhiljaa heräilevästä hormonitoiminnasta, kun olen käyttänyt useamman päivän nyt tuota superd:tä ja varmaan pikkuhiljaa alkaa nousta hormonitasot aliravitsemustason yläpuolelle. Lienee kyllä turhan toiveikasta ajattelua, sillä suurimmassa osassa lukemiani tutkimuksia ja kokemuksia lupailtiin vaikutuksia vasta 2-3 kuukauden päästä.
Kunnon spämmäystä ja yksinpuhelua, mutta...

Tämän pääsin kirjoittamasta, niin jopas jotakin. :D :D

Mulla alkoi menkat!!!!!



Edellisistä on puoli vuotta ja luulin, että ne olivat kadonneet lopullisesti. No, katsotaan nyt, onko tämä vaan sattumaa/plaseboefekti vai auttaako tää vhh ja d-vitsku oikeasti näin tehokkaasti. :O :D
 
"Sanna"
Kunnon spämmäystä ja yksinpuhelua, mutta...

Tämän pääsin kirjoittamasta, niin jopas jotakin. :D :D

Mulla alkoi menkat!!!!!



Edellisistä on puoli vuotta ja luulin, että ne olivat kadonneet lopullisesti. No, katsotaan nyt, onko tämä vaan sattumaa/plaseboefekti vai auttaako tää vhh ja d-vitsku oikeasti näin tehokkaasti. :O :D
Paljonko syöt hiilareita vrk?
 
hrrrr
[QUOTE="vieras";22009162]Paljos te ootte nyt kaiken kaikkiaan laihtuneet ja missä ajassa? Olis kiinnostava nähdä teidän kehitystä :)[/QUOTE]

Eihän kaikki karppaajat laihduta edes! Nopea laihtuminen voi olla merkki alkavasta sairaudesta, jolloin ravinteet eivät imeydy. Siitä seuraa anemia ja suuria ongelmia. Mut hiilareilla ylläpidetään tulehduksia ja elätetään pöpöjä - rasvassa niitä on hanaka saada pysymään hengissä eikä ne siitä saa energiaa.

Katsotteko aina, ettei ole maltodekstriiniä missään? Sehän tehdään maissista, joka itse tuottaa sitä myrkkyä, mitä aiemmin piti joka kasvustolle lisätä ja oli tietysti kallista. Syy, miksi sitä on jokaisessa tuotteessa (nopeaa hiilaria on), johtuu yksinkertaisesti siitä, että se on halpaa ja sillä saadaan tyhjästä hyvä kilohinta. Usein se on muuntogeenistä, mut eihän sitä tarvitse ilmoittaa, kun ei sitä sallitun rajan yli laiteta. Mut et maltodekstriiniä on lastenruuissakin... kamalaa:-(
 
MolliMelooni kesän olin ketoosissa ja painoa tippui sen mitä lie vajaa 10kiloa. Nyt syön periaatteessa hiilaritietoisesti.... mutta esim tänään ja eilen meni vähän karkkia ja jädeä ja ikean kaurakeksejä.... eli hiilarimäärät varmasti "kohdillaan" .... Pitääkin varmaan muuten kokeilla tuota että katsoo missä hiilarimäärissä paino vielä tippuu... Toisaalta taidan olla niitä "kaikki tai ei mitään" ihmisiä. Pari palaa ruisleipää varmaan vielä menee mutta kaikki missä on sokeria saa kropan suorastaan kiljumaan lisää!!

Sanna oletko kasvisten popsija? Mullakin meinaa / meinasi kesällä kasviksilla jo pelkästään nousta hiilari määrät täyteen.... mutta söin sitten aika runsaasti rasvaa ja muutamia kananmunia ja paljon juustoruokia.... Kananmuniss aja juustoissa kun on niin vähän hiilareita jos ollenkaan.

Mulla muuten mahtui piiiitkästä aikaa taas kihlasormus sormeen. Vihkisormus oli jo ostettaessa liian iso joten on sopinut kaikki nämä vuodet... nyt taas tuttuun tapaansa pyörii sormessa. :D
 
karppikatti
Kolmas ketoosipäivä menossa ja nyt ajattelin tässä pysyä jonkin aikaa! Ehkä pari viikkoa ois sopiva ja sitten lisäilen hiilareita. Olo on mitä mahtavin ja nälkäkin on laantunut. Treenitkin kulkenut hyvin. Viimeksi en päässyt ketoosiin näin nopeesti ku en treenannut kun olin flunssassa, eli näköjään sillä on vaikutusta...
 
Ooo
Viikonloppuna tuli syötyä aika paljon omenoita ja luumuja, eli hiilareita ihan riittävästi/liikaa. Toisaalta hyviä herkkuja, mutta nyt pitäisi saada taas kroppa ruotuun. Meni siinä samassa rytäkässä yksi leipäkin ja ihan muutama ranskalainen :O Omassa pihassa on tosi hyviä omppuja, joita on sääli heittää mätänemäänkään. Olen keitellyt ja pakastanut mehua, kyllä niitä poika sitten ainakin oletettavasti juo :) Omalla kasvimaalla on myös perunoita, tosi hyvän näköisiä, saa kaikki vieraat tuliaisia ja viemisiä kun ei omaan käyttöön ole niin suurta tarvetta nyt. Punajuuria olen kyllä käyttänyt, vaikkei nekään ihan vähähiilarisimpia kasviksia ole...

"Vieras" kyseli niitä pudotettuja painoja, niin mulla keväällä hävisi se kymmenisen kiloa ja 6 olisi vielä tavoitteena irrottaa. Vähän vaikeammaksi tämä muuttuu. Jotenkin kun on lähtenyt hyvin, niin hiukan lepsuuntuu ote ja sitten putoaminen hidastuu. Mut ihan normaaliahan se on.

Tsemppiä kaikille ketooseihin :flower: Ja vahvaa selkärankaa muillekin =)
 
Mä oon pysynyt tiukassa linjassa leipien ja perunoiden suhteen, eikä edes tee enään mieli:) Pojalla karkkipussi huoneessaan ja senkin olen ohittanut ihan tosta vaan:) Ainut on mitä en aamustani jätä on kaurapuuro ja siltikin painoni tippuu hyvää vauhtia. Tsemppiä sulle ja kaikille muillekkin !
 
Ooo
Illalla tuli vispattua omenamannapuuroa perheelle ja olihan sitä ihan pakko maistaa maidon kanssa kulhollinen itsekin :ashamed: Hyvältähän se maistui ja hiilarit paukkui. Onneksi päivä taisi muuten mennä aika passelisti syömisten kanssa. Ja hikinen ratsastustuntikin vielä oli ;)
 
Ooo
Höpöttelen itsekseni :xmas: Töissä mantelileipää juustolla ja makkaralla sekä sienimunakasta. Oli vähän vähärasvaista kun jäi mielitekoja... Äsken menikin sitten välipalaksi teetä ja Atkins patukka (Cappucino Nut Day Break) Naminaminami.
Pitäisi miettiä ostoslistaa kauppaa ja parin seuraavan päivän ruokia samalla...
 

Yhteistyössä