❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@haaveistatotta hyvä määrä soluja tuli, joko kuulit moniko hedelmöittyi? :rolleyes:

@maximus okei se meni jo siinä vaiheessa.. No mutta mitä palvelua! Pisteet apteekkarille (y)

@Wintersun vaikka mää oon muita pistelly paljonkin niin kyllä ku se kynä isketään omaan käteen ja omaan nahkaan pitäs pistää niin itku tuli. Mutta äkkiä siihen tottuu, ja oikeesti ne neulat ei tullu missään. Motivaatio kun on tarpees suuri niin sitä tekee mitä vaan. :geek:
 
Hei julkisella hoidoissa olevat: tiedättekö onko hoitotahon kautta mahdollista saada lähetettä psykiatriselle sairaanhoitajalle? Mulla on yhtäkkiä lauennut vuosien tauon jälkeen jäätävät ahdistuskohtaukset/yleistynyt ahdistuneisuus päälle, eikä tosiaan oo mitään hoitokontaktia (eikä lääkkeitä) enää. Ilmeisesti alkuvuoden yhdistelmä lapsettomuushoidot + uusi koulu + letrojen sivuvaikutukset olikin vähän rajumpi yhdistelmä, ja tää alkaa haitata jo arkielämää aika pahasti... Tuntuis jotenkin tyhmältä lähteä kunnallisen puolen kautta etsimään erikseen hoitoa tähän, kun todennäköisyys on aika hyvä että hoidoilla on yhtäkkisten psyykkisten oireiden kanssa enemmän kuin vähän tekemistä :unsure:
 
@Tuimatar Ei tietoa, mutta kyllä kannattaa ehdottomasti soittaa ja kysyä!! Ei se ota jos ei annakaan ja selviää varmasti nopeasti soitolla. Ei ole hyvä jäädä ahdistuksen keskelle - upeaa että tartut heti tilanteeseen ja haet apua! Ja uskon että sitä saat, toivottavasti pian. Tsemppiä!!
 
@Wintersun juu kannattaa soittaa, eipä julkisella puolella mitään hetkessä tapahdu. Ja johan te ootte oottanu tarpeeks :)

@Tuimatar kyllä mää luulen että saa lähetteen, oliko sulla nyt käyntiä lähiaikoina? Jos ei niin soita vaan ja kysy. Hirveesti tsemppiä, ei tää tosiaan helppoo oo ❤

@haaveistatotta kumpa nyt tulis enemmän pakkasukkoja. Oliko tänään siirto?

@Jennipä voi että ku ei vieläkää :( muistaakseni mulle sanottiin että kolmen kierron jälkeen saa ottaa yhteyttä, neljä kerkesin syödä enneku lähete heru, ilmeisesti lääkäri oli laskenu väärin. Loput kierrot meni sitte jonotusajalla. Voihan sitä nyt kysyä mitä seuraavaks tai sit soittaisin kyllä viimeistään viimisen kierron alkaessa jotta ei tarvis ehkä jonotella turhia.

Ekat sumut ei menny ihan niinku piti :D miten mä niin arvasin tämän :D kuudelta oli muistutus mutta ei mitään mielikuvaa oonko heränny siihen ja laittanu vai mitä. No puol 8 heräsin ja sumuttelin sitte joko ekan tai toisen kerran. Jospa huomena onnistuis.. :D
 
@Jennipä pahoittelut negasta! :( onko tuo ihan yleinen tapa,että letroilla kokeillaan noin monta kiertoa? Tuntuu kamalan pitkältä ajalta(n)

@haaveistatotta täältäkin tsempit siirtoon!

@Nonsk pahoittelut menkoista! :(

@-dino- oot nyt ainakin pelannut varman päälle:LOL: minkä aikaa tuota sumutetta on tarkoitus käyttää?
Ei voida siis sitä aukiolotutkimusta tehdä ens viikolla, kun sillon mulla alkaa olla jo loppukierto.

Muutenkin tää kierto meni nyt ihan laskemiseksi ja kellon kans värkkäämiseksi. Kun saatiinkin se aika niin pian niin ei ollu ehditty hoitaa näytteitä valmiiksi. Tänään käytiin kumpikin verikokeissa ja miehellä on se siemennesteen näyteaika torstaina. Ohjeissa kuitenkin luki ettei sais tulla siemensyöksyä 3-4päivään ja kuinkas muutenkaan, mulla on ovis ehkä huomenna tai keskiviikkona:cautious: tänään saatiin talleteltua ja ajateltiin suosituksesta huolimatta vielä huomenna. Mies menee sitten antan näytteen kahden päivän pidättelyllä. Miltä kuulostaa?(n) onkohan tulos sitten ihan epäluotettava?

Tänään miehellä oli ensimmäistä kertaa mieli maassa ja laukeaminenkin oli vaikeaa. Sanoi että lapsiasiat pyörii mielessä ja ajatus harhailee ihan muualla kuin missä pitäs. Tätä on varmaan ajoittain itse kullakin. Miten te saatte omaa ja puolisoa piristettyä näillä huonommilla hetkillä?
 
@Nonsk voi ei, toivottavasti kivut jo helpottanu :(

@Wintersun en muista että oisin törmänny miesten bmi rajaan, joten ei kai sitä oo. Toki runsas ylipaino vaikuttaa hedelmällisyyteen, mutta naisilla siihen varmaan helpommin puututaan ku naiset hoitaa sen raskaana olemisenki (n)

@Eela- 7.3 eka ultra, sinne asti neljästi päivässä. Jos sielä kaikki ok, niin annos puolittuu ja rinnalle tulee kasvatuspiikit. Että vielä noin neljä viikkoa sumuteltava :ROFLMAO: Uskon että näyte on ihan pätevä. Toivottavasti tulokset on hyvät. :) Puolison piristämiseen ei oo kyllä hirveesti neuvoja antaa, läsnäolo ja keskustelu. Hirveesti en omaa pahaa oloani pura enää miehelle, lyön kuulokkeet korville ja lähen lenkille itkeen jos tarvii. Nyt oon ollu vähän äkäinen miehelle ku se puhuu kokoajan vaan uudesta koirasta, sanoinki että tulee semmonen tunne että se haluaa vaan koiran eikä vauvaa. :cautious: nojoo ehkä se ei ihan niin oo :rolleyes:

En sitte heränny tänäkään aamuna. :poop: Puoli 8 sitte taas ekat sumut, nyt olin ihan varma että en oo laittanu aikasemmin :ROFLMAO: Täytyy huomiseks virittää useampi hälytys.

ps. tulispa kesä. -22°
 
@Eela- sattuipa tyhmästi ovulaatio tähän samaan aikaan!! :( En kyllä tiedä miten vaikuttaa tuo lyhyempi pidätysaika. Nesteenmäärä ainakin voi olla vähäisempi ja myös siittiöiden määrä?
Meillä oli kanssa vuosi sitten aika huono jakso seksin ja kaiken suhteen. Mies oli ahdistunut vauva- ja työasioista stressinaihetta oli useita. Se meni onneksi ohi, kun stressinaiheet väheni. Eipä siinä auta muu kuin olla kärsivällinen ja yrittää olla puskematta. Itselle se tilan antaminen oli todella vaikeeta.:unsure:

Itsellä dpo1. Tää menee niin hitaasti taas!!!!
 
@-dino- täytyy kyllä usein muistaa sumutella:censored:

Meillä miehen murehtiminen on astunut kuvioon oikeastaan ihan viime päivinä. Luulen että tuo poliaika jotenkin konkretisoi tätä tilannetta ja sitä ettei tää tosiaan välttämättä onnistu pelkästään omin avuin. Aiemmin ollaan haaveiltu yhdessä ja mitä pidemmälle aikaa mennyt niin minä oon ollut se, jota on alkanut mietityttää kaikki tämä yrittäminen ja epäonnistumiset. Mies on yleensä kuitannut tyyliinsä uskillolliseen tapaan, että kyllä se lapsi varmasti joskus tulee ja yrittänyt pitää minut kärsivällisenä. Nyt oon itse vähän hukassa, kun tilanne on kääntynyt päinvastoin:LOL: mutta oon toki itse yrittänyt olla hälle vuorostaan se tuki ja ollaan keskusteltu asiasta paljon.
 
Mulla piti olla tänään siirto, mutta Fertinovasta soitettiin, että siirretään huomiseen. Neljä alkiota on enää jäljellä ja niiden jakautumisessa on ongelmaa. Huomenna pitää soittaa klo 9.00, onko mikä alkioiden tilanne ja jos edistystä ei ole tapahtunut niin en pääse siirtoon ollenkaan eli tästä hoidosta ei jää mitään käteen. :cry:
 
@haaveistatotta Voi ei, toivottavasti siellä edes joku alkio nyt päättäisi spurtata teille!

@Eela- Miehet tuntuu olevan vähän hitaampia hahmottamaan että jotain ongelmaa edes on, meillä on saatu keskustella ihan alkeista lähtien että miten tää lisääntyminen nyt käytännössä toimiikaan. Tänään tuli taas ihan yllätyksenä, että niin kahden viikon päästä (tarkka kommentti tais olla "ai niin nopeesti?!") saa tietää että onnistuks inseminaatio :ROFLMAO:

Tänään siis tosiaan kävin inssissä, eilen pamahti ovisplussa tikkuun ja jo aikaisemmin sovittu ultra aamupäivällä näytti 17mm follin ja limakalvokin oli 8mm, eli vissiin ihan riittävä. Inssi ei onneksi tuntunut paljon miltään, ja oli hyvin nopeasti ohi. Iloinen tieto oli, että näemmä miehen tavara kestää hyvin pesun ja liikkuvia siittiöitä oli 19 miljoonaa, kun miljoonallakin olis jo tehty. Vaikka ei nyt tärppäis, niin voidaan siis jatkaa insseillä, eikä tarvitse siirtyä vielä kovempiin hoitoihin. Toiveet ois kyl aika kovat, koska nyt ainakin ajoitus meni nappiin, ja kai ne letrotkin jotain teki, vaikka ei kiertoa nopeuttaneetkaan - ei mulla ainakaan näin kipee ovis ole koskaan ennen ollut, aamulla vatsa oli oikeesti toispuoleisesti turvonnut just siltä puolelta missä folli oli :eek:

@Alinah92 Miten sulla kävi uusintaultrassa?
 
@haaveistatotta Voi ei, toivottavasti siellä edes joku alkio nyt päättäisi spurtata teille!

@Eela- Miehet tuntuu olevan vähän hitaampia hahmottamaan että jotain ongelmaa edes on, meillä on saatu keskustella ihan alkeista lähtien että miten tää lisääntyminen nyt käytännössä toimiikaan. Tänään tuli taas ihan yllätyksenä, että niin kahden viikon päästä (tarkka kommentti tais olla "ai niin nopeesti?!") saa tietää että onnistuks inseminaatio :ROFLMAO:

Tänään siis tosiaan kävin inssissä, eilen pamahti ovisplussa tikkuun ja jo aikaisemmin sovittu ultra aamupäivällä näytti 17mm follin ja limakalvokin oli 8mm, eli vissiin ihan riittävä. Inssi ei onneksi tuntunut paljon miltään, ja oli hyvin nopeasti ohi. Iloinen tieto oli, että näemmä miehen tavara kestää hyvin pesun ja liikkuvia siittiöitä oli 19 miljoonaa, kun miljoonallakin olis jo tehty. Vaikka ei nyt tärppäis, niin voidaan siis jatkaa insseillä, eikä tarvitse siirtyä vielä kovempiin hoitoihin. Toiveet ois kyl aika kovat, koska nyt ainakin ajoitus meni nappiin, ja kai ne letrotkin jotain teki, vaikka ei kiertoa nopeuttaneetkaan - ei mulla ainakaan näin kipee ovis ole koskaan ennen ollut, aamulla vatsa oli oikeesti toispuoleisesti turvonnut just siltä puolelta missä folli oli :eek:

@Alinah92 Miten sulla kävi uusintaultrassa?
Kävin tänään hetki sitten.
Follikkeli ultra ohi, ei ollu juuri muutosta viikon takaiseen ultraan. Ne yhdet suurimmat follit mitkä löytyi molemmin puolin viikko sitten oli nyt 9mm ja 10mm. Ja ne oli kumpikin viikko sitten 8mm, limakalvo oli paksuuntunut jonku verran. Letrozol annostusta nostetaan ja välikiertoja ei tosiaan tarvita nyt sitten. Soittelen uutta ultraa sitten kun uusi kierto alkaa ja oviksen tikuttelut aloitan lääkärin ohjeen mukaan kp10.
Ensi kiertoon follikkeli ultra kp12-14.
 
@haaveistatotta Huippua! Toivon kovasti, että nyt pysyisi pieni kyydissä loppuun saakka!

@Tuimatar Kuulostaa hyvältä ajoitukselta tosiaan! Me taidetaan jännäillä aika samaan tahtiin. Kiva kuulla myös, että ei ollut hankala toimitus tuo inssi.

Mä siis menen huomenna inssiin. Eilen illalla oli irrotuspiikki ja luomutallettelut ja hu aamusta mies kiikuttaa pesuun lastin ja puolilta päivin itse inssi. Jännittää kyllä! Toivottavasti mies saa kuljetettua perille ilman että pakkanen puree.... suosittelivat kuljettamaan vaatteiden alla lämpimässä!
 
@Tuimatar tsemppiä piinailuun! (y)

@Alinah92 katkaisetko nyt tämän kierron teroilla tai primoilla ja ens kiertoon sitte isompi annos? vai pitääkö vielä odotella että se ovis tulis tässä kierrossa?

@haaveistatotta Mahtavaa! Toivottavasti pieni tarttuu matkaan! :love:
Ei ollut lääkärin kanssa mitään puhetta, mutta kai mä aloitan noi primot tässä lähipäivinä. Ettei veny kierto taas sinne jonnekin yli 50 päivään.
 
No nyt oli nopeeta toimintaa, tilasin tiistaina noita clearbluen kaksoishormooni testejä lisää ebaysta joskus iltapäivällä klo 16-17 ja nyt postimies oli oventakana paketti kourassa, jännä et se oli sillä mukana kun tähän asti on aina jätetty lappu että "suurikokoinen paketti noudettavissa postista k supermarket *****i"

Yleensä toimituksessa mennyt se reilu viikko. En valita! Tämäkin toimitus piti saapua vasta maanantaina tai tiistaina sähköpostin mukaan. (y):)
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Nonsk
@haaveistatotta mahtavaa että pääsitte sittenkin siirtoon ja saitte vielä pakkaseenkin yhden kaverin! :love:

Meillä oli tänään punktio. Tosi positiivinen kokemus, lääkkeiden ja puudutteiden ansiosta kivuton. Viisi munasolua saatiin ja kypsille tehdään icsi, huomenna saa soitella moniko hedelmöittynyt ja jatkaa matkaa viljelyyn :X3: Nyt jälkeenpäin maha on ollut aika kipee ja arka, lämpöpussi ja särkylääkkeet onneksi jonkin verran auttaa :unsure:
 

Yhteistyössä