❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@AuliMari tylsää, jos joudutte noin kauan odottamaan. Toivottavasti aika tulee nopeammin! @Josia harmi, että odotusta tiedossa:unsure: Jaksamista ja tsemppiä kummallekkin!
@Wintersun Kiva että teidän asiat etenee, tsemppiä (y)

Itsellä kierto päättyi viimein tänään. 52 päivää ehti kierrolle pituutta tulla, toki 6 päivää lyhyempi, kuin kaksi edellistä kiertoa. Viimeisen viikon olen jo ajatellut, että tulen kohta hulluksi huonovointisuuden ja vatsakivun kanssa, mutta menkkoja se näköjään enteili. Tänään siis KP1, perjantaina pääsen aloittamaan letrot ekaa kertaa. Vähän ristiriitaiset fiilikset. Pitäisi varmaan huomenna soittaa polille ja varata aika siihen seurantaultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@Wintersun Miehellä oli polilta tehty vahingossa lähete johonkin tosi tarkkaan spermatutkimukseen, jonka takia vastauksen saaminen kesti 2kk :eek:... Ymmärtääkseni ei normitestissä todellakaan noin kauaa kestä. Jos olisi ollut normi testi, niin oltais saatu vastaus polin ensikäynnillä, mutta nyt tuli kirjeenä kotiin.

Meidän lapsettomuuspolin ensikäynnillä mulle tehtiin aukiolotutkimus ja ultrattiin muutenkin. Niiden ja labrojen perusteella valittiin hoitolinja. Toki käytännöt varmaan vaihtelee, eikä mulla ole kokemusta ehkäisyneuvolasta. Me saatiin yksityiseltä gyneltä lähete julkiselle, lapsettomuuspolille. Tästä selityksestä ei ollu varmaan kyllä mitään apua :LOL:
 
@Josia voi itku. Jonot kyllä niin perseestä ku olla voi. :( ompas iso kysta.. Toivottavasti häviää itsekseen. :(

@ananasbananas jes, peukut pystyyn että letroilla heti vaste :)

@Wintersun tällä palstalla on menny spermatuloksissa parista päivästä useaan viikkoon. Meillä teetettiin yksityisellä ja meni kolme viikkoa, tuli kirjeellä kotiin. Käytännöt vaihtelee hirveesti. Olikos teillä sitä miehen osuutta tutkittu sillon vuosia sitte kun olitte käyny lääkärissä?
Tuolla käynnillä varmaankin lääkäri ultraa ja laittaa verikokeisiin ja lähetteen naistentautien polille. Siellä sitten jatkot riippuen tutkimustuloksista. :)
 
@Fritang mä kävin tänään naistentautienpolin määrämissä verikokeissa ja siinä oli tuo ferritiini. Innostuin googlailemaan asiaa ja kylhän tuo pomppasi sieltä lapsettomuusjutuista esiin. Mielenkiinnolla odotan nyt tulosta.

Ovistestiin eilen ja tänään vilkkuva hymiö. Tulisko huomenna ovisplussa...Ristiriitaiset fiilikset. Ihanaa että tuli, mutta ei haluis piinailla yhtään, vaan keskittyä ihan muuhun elämään.
 
@Fritang Kiitos kun kerroit blogissas labran nimenkin, mietin itekin et pitäiskö käydä mittauttamassa toi ferritiini! Ja pahoittelut siitä, että arvo oli noinkin kökkö sulla... Rautavalmisteissa vissiin on aika paljon sitten eroja imeytymisen kanssa, jonkun verran oon toisaalla seurannut keskustelua aiheesta ennenkin. Meinaatko yrittää julkisella saada seurannan tohon, nyt kun on lähtöarvo huonohkoksi todettu?

Mä näemmä katoilen täältä aina säännöllisesti menkkojen alkaessa, ei vaan jaksa kiinnostua mistään raskautumisjutuista uuden kierron alkaessa :mad: No, nyt on taas ovis lähestymässä, huomenna on seurantaultra. Voi olla, että ovis karkaa perjantaille asti, jolloin ei sit inssiin tässä kierrossa päästä - ja mun toiveet luomuraskaudesta on kyllä jo kuolleet ja kuopattu.

Ai joo, ja ikääkin tuli taas yksi vuosi lisää, eli listalle vois päivittää iäksi 29 :eek:
 
Heippa vaan, ei oo tullu käytyä kun meillä ei täällä tapahdu mitään ihmeempää. Munasarjat on lepotilassa ja sitärataa, 6kuukautta sitten viimeksi ovuloinut.

Ikää 25 ja munasarjat ei pelitä.. Loma lähenee ja ajattelin siellä ottaa niin rennosti kun vaan voi, näyttää siltä että meidän pistoshoidot siirtyy kesäkuulle, koska seuraavasta kierrosta otetaan ne FSH ja LH verikokeet kp4 multa ja ne pistokset pitäs aloittaa jo vissiin kp5.. Joten pitkälle menee että päästään kokeilemaan uusia lääkkeitä..

Lauantaina aloitin primolutit taas, jotta ei olisi menkkoja etelänmatkalla.

Alinah92 kp36.
 
@Tuimatar En tiedä jaksanko taistella itselleni seurannan :LOL: Mun arvohan on viiterajojen sisällä niin tuskin niitä kiinnostaa...

@Alinah92 Voi kurja kun teidän asiat ei vielä etene oikein minnekään. :( Toivotan kuitenkin hyvää lomaa teille, toivottavasti aika menee vähän nopeammin kun on jotain kivaa tässä välissä :)

@Josia Vau, mahtavaa! Saako kysyä millaisen muutoksen miehesi teki elämäntapoihin? :)

Jokos @emppu11 on testannut?

Minä tein henkilökohtaisen ennätykseni ja ovuloin jo kp9 :confused: Kipuja oli molemmilla puolilla, mutta enemmän väärällä, joten eiköhän se ovis sieltä taas tullut. Jee, vappumenkat tiedossa.
 
@Fritang Mies on ollu aina laiska ruuan suhteen, napostelua ja kerran päivässä iso ruoka. Nyt säännöllinen ruokarytmi, on entisestään lisännyt viherhommia, salitreeniin löytyi parempi motivaatio, (4krt/vk) ja lisäksi entistä monipuolisempi vitamiinikattaus. Tammikuun simppatuloksen jälkeen toteuttanut sitä, mitä vuosia oon höpöttänyt korvan juuressa:rolleyes:
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 1.pas 5/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | 4. inssi 3/18 | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 18, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi 4/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 | letrot 1/18

ananasbananas (25) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 11


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi
Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17
 
@Charlotte82 joko oot saanu verikoetulokset?

@Fritang voi harmi ku arvo matalalla :confused: nyt jännittää entistä enemmän paljoko se itellä on :X3: tiistaina vasta pääsee labraan..

@Tuimatar miltä ultrassa näytti? :giggle:

@Alinah92 Hyvää ja rentouttavaa lomaa <3

@Josia Mahtavaa!! :barefoot: Jospa ne nyt löytäis tiensä perille ihan itsekkin ;);)

@emppu11 Jokos ois tännekki testikuvia :whistle:

Aika tuntuu taas matelevaaaaaaan.. kp 16 ja ovis vasta tulossa :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Fritang @-dino- Onkin jäänyt vähän vähemmälle täällä kirjoittelu nyt taas kun piti pitää inssin jälkeen vähän taukoa näistä. Mutta siis tänään on pp15 ja pp12 tein ekan haamun ja pp13 positiivisen digitestin! :rolleyes: Toivotaan, että pysyy matkassa ja on oikeassa paikassa kasvamassa. Se selviää sitten ekassa ultrassa 7.5 :) Varovasti siirryn siis plussanneisiin (1. inssi) 4/2018

Kovasti tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti tulisi paljon plussia jo nyt keväällä ;)
 
Onnea @emppu11 :love:

Tänään olin siellä seurantaultrassa, eikä näkynyt selkeää johtofollia. Tänään vasta kp10, joten halusivat että ensi viikolla menen vielä uuteen ultraan. Toki hieman harmittaa, mutta olin aika hyvin varautunut siihen että tässä näin kävisi. Gyne sanoi kuitenkin, että munasarjat näyttävät paremmalta, kuin viimeksi. Nyt sitten taas odotellaan...
P.s. minulle saa iäksi päivittää 26
 
Kerrankin hyviä uutisia: eilen tehtiin meidän kolmas inseminaatio!

Kävi siis niin, että tiistain ultrassa löytyi 18mm folli (mun ennätys!), ja sovittiin että torstaina tehdään joka tapauksessa inseminaatio, kun perjantaina oli koko lafkan lääkärit koulutuspäivässä. Sain varuilta reseptin irrotuspiikkiin jos ei ovisplussaa olisi ehtinyt tulla ennen torstaita, mutta se ilmestyi sitten jo keskiviikko iltapäivänä tikkuun. Ei mun kierto näemmä täysin säännölliseksi mene edes lääkkeillä, nyt ovis oli kp14 kun kaksi edellistä lääkkeellistä kiertoa oli kp16. Mutta hyvä näin!

Ikävää tosin on se, että toimenpiteen jälkeen lääkäri jutteli vähän jatkoista, jos nyt tää kolmaskaan ei tärppää. Ei siirrytä vielä IVF:ään, mutta seuraavaan kiertoon tulis sitten pistoslääkkeet, eli letrot vaihtuisi Gonal-F:ään. Tällä tavalla ehditään kokeilla vielä kierto tai pari tässä kevään/alkukesän aikana, ja ilmeisesti IVF-jonokaan ei sit oo ihan toivottoman pitkä TYKS:issä.

Pistoksiin siirtyminen tuli mulle vähän järkytyksenä, kun oletus on koko ajan ollut, että mä ovuloin normaalisti, ja itkuhan siinä meinas käynnin jälkeen tulla. Lääkäri kuitenkin haluaa kokeilla, että saadaanko vastetta (ei nää letrot oo oikeastaan mitään tehneet, viimeisen vuoden ajan mun normaali ovis on ollut kp 14-19), ja voitaisiin kokeilla inseminaatiota 2-3 follillakin. Eli vähän epätoivoiselta alkaa näyttää, ellei nyt sitten ihme viimein tapahtuisi.

Päässä pyörii yhä useammin ajatus siitä, että oon 29 vuotta, enkä oo koskaan ollut päivääkään raskaana :(
 
Täällähän on tullut taas paljon tekstiä.

Ekaksi onnittelut @emppu11 :) Ihanaa, että tässäkin pinossa tulee plussia.

@Tuimatar tsemppiä piinapäiville (y)

Onneksi kohta on kesä. Saa taas nauttia lomasta ja auringosta. Ja toivottavasti voisi unohtaa raskaustoiveet edes hetkeksi :geek:

@-dino- Ferritiini ihan hyvä. Muistaakseni 52.
Mutta siinä ne hyvät sitten olikin. Oli eka polikäynti eilen. Sain digiovisplussan viime perjantaina ja ultrassa ei eilen näkynyt mitään merkkiä siitä että olisin ovuloinut. Ei ollut keltarauhasta. Ja näitä tiputteluvuotoja kun on, niin gyne on sitä mieltä että ovulaatioprobleema kyseessä. Niinpä kotiuduin clomifen-terolut-metforem respojen kera ja alan napostella niitä ensi kiertoon. Kolme kuukautta kokeillaan näitä ja sitten tutkitaan enemmän.
Vappumenkat siis tiedossa täälläkin, @Fritang

Ja kuitenkin yhä vaan oon niin tollo, että elättelen pientä toivetta jos oisinkin nyt raskaana ja gyneltä jääny vaan ultrassa jotain näkemättä :X3: kai mä sit uskon kun tuijotan taas sitä blankoa tikkua...
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 1.pas 5/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 18, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 3.inssi 4/18

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 11| clomit+terot+metforem 5/18


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi
Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
@emppu11 Paljon onnea plussasta! :love:

@ananasbananas höh, no toivotaan että ens viikolla sitte johtofolli jo löytyis (y)

@Tuimatar Hei mahtavaa että pääsitte inssiin! Varmasti alkaa jo epätoivo puskea mutta jokainen kierto on mahdollisuus<3

@Charlotte82 Kurjia tuollaset testit jotka plussaa näyttää vaikkei ovista olekkaan :( Toivottavasti lääkkeillä heti vaste (y)

En tiedä onko se kevät vai mikä mutta mulla on toiveet heränny taas luomuplussasta :ROFLMAO::ROFLMAO: Siis miten voi olla niin tyhmä, kai se nyt olis jo näiden liki kolmen vuoden aikana tullu jos on tullakseen :LOL: Eilen aamupäivällä liki ovisplussa, (illalla ois ollu plussa jos oisin jaksanu testata) Joten ovis tänään ja mua HARMITTI ku mies ei jaksanu eilen talletella. Siis en oo moniin kuukausiin ollu kiinnostunu enää luomutalletuksista :ROFLMAO::ROFLMAO: No tuskin tätä autuutta kauaa kestää :whistle:
 
@-dino- Täällä pakkoluomu on vielä arkea, mutta himpun oon minäkin havainnut hällä väliä tuulta. :whistle:Saattaa tikut loppua kesken ja sit juostaan kauppaan, ei enää jaksa sitä 4 krt viikon sisällä hommailla oviksen aikaan jne. :geek: Mutta jotenkin hyvät simppatuloksen ehkä tsempaa, kun kesä kuitenkin edelleen mennään näin. Tai sitten ei. Kyllästyttäähän tää. Hoitoja odotan senkin takia, että seksiä olis vaan sillon kun huvittaa. Kuinkahan paljon vähenisi tän rupeaman jälkeen.. :ROFLMAO::whistle:
 
Heipsan pitkästä aikaa! Täällä otettiin pieni varaslähtö uuteen kiertoon, kun nyt dpo13 ja normisti menkat alkaneet dpo15..

Mut hei, täälläkin elää taas toiveita (luomu)plussasta. Eli yksi tyyppi lisää tähän ajatuskerhoon :whistle::love: vähän jo ajattelin tän kierron olevan se kun alavatta ollut niiiin kipeä viikon verran. Toki nyt on ihan hirmu kivut ja aaltoilevaa ja päivällä tuli tyyliin 10min välein kramppi. Panadol naamaan ja meni ohi ainakin toistaiseksi (y)

Hyvää alkavaa viikkoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
Täälläkin tulee kiusattua itseä sillä luomuplussa-ajatuksella. Myös noissa pitkissä kierroissa herää jossain vaiheessa aina se ajatus, että mitä jos sittenkin olisi tärpännyt... :rolleyes:

Mulla olis huomenna se uusinta yritys siitä letrojen seurantaultrasta. Ensi käynnillä gyne sanoi, että ovulaatiota kannattaisi testailla tässä kierrossa. Enkä muistanut perjantaina varmistaa onko siinä enää mitään järkeä, kun ei kerran selvää johtofollia ollut nähtävissä. Nyt olen siis kp 9 alkaen skeptisesti testaillut ja tänään (kp13), odotuksista poiketen digitaaliseen ovistestiin ilmaantui vilkkuva hymynaama (ei ole ikinä ennen tullut mitään). Nyt alkoi se huominen ultra jännittämään ihan kauheasti. Mitä jos testi näyttää virheellisesti LH-tason nousua tai jos se ovulaatio vihdoinkin tapahtuukino_O
 
Nyt tulee vuodatusta. Sori ystäväiset.
Tänään sitten yritin hakea clomit ja ihan niin kuin @Jennipä sanoi, niin eipä niitä sieltä apteekista saanutkaan. Olisi pitänyt hakea erityislupavalmisteena. Miten se gyne ei tiennyt kun määräsi sitä lääkettä?!
Sitten soitin polille ja lupasivat järjestää letrot tilalle. Lopulta kävikin niin, että mulle soitti joku eri gynekologi, kuin se joka oli clomit määrännyt ja sanoi että vedetään vähän takaisin päin, eikä aloiteta muuta kuin nuo metforemit ja tutkitaan lisää, sekä miestä että minua.
Ensi viikolla pitäisi sitten mennä taas labraan kp 3-5. Ja miehen pitää viedä simppanäyte mahdollisimman nopeasti. Seuraava polikäynti olisi sitten yhteinen mulle ja miehelle ja samalla ehkä aukkari, joskus kesäkuun alussa. Pitää soittaa heti toukokuun lopulla kun menkat tulee.

Tuntuu kuin olisi matto vedetty jalkojen alta. Pieni toivo kyti, että josko ensi kierrossa olisi lääkeiden avulla mahkuja onnistua, mutta paskat. Taas odotellaan. Pitäisi olla kai iloinen kun pyörät lähti pyörimään ja gynekin sanoi ettei hukata yhtään aikaa. Mutta mutta... Tuhruvuotokin alkoi jo sunnuntaina eli tää kierto oli taas tässä ja usko luomuplussaan ensi kierrossa täysi nolla.
Kaiken lisäksi seuraavien menkkojen tienoilla on yhdet vauvajuhlat joihin en varmaan pysty menemään. Äsken itkin ja manasin ja haravoin tuolla ulkona. Tottuuko tähän odottamaiseen ja pettymiseen ikinä?
 

Yhteistyössä