❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Yuna nimenomaan tuolta olen lähtöisin. Lähdin koska sieltä ei olis kyllä mulle töitä löytynyt! Nykyään kauhea ahdistus jos siellä on pidempään kuin pitkää viikonloppua, kun on niin tottunut tähän kaupungin vilinään. :eek::ROFLMAO:

En tiedä onko tämä ilon asia vai mitä, mutta hei, meillä harrastettiin eilen seksiä pitkästä aikaa! Oli kyllä semmonen olokin, että ihanku ei ois enää osannut mitään.:whistle:
 
Kiitos @Yuna listan päivityksestä :)

Täällä nyt virallisesti vuosi yritystä takana ja sekundaarisesti lapsettomia.

Sen "kunniaksi" sain kuitenkin kuulla, että viimekierron progesteroniarvo oli 25 eli ovulaatio tapahtui letroilla! Luteaalivaihe jäi kuitenkin kymmeneen päivään niin lääkäri sanoi että ens viikon käynnillä mietitään siihen jotain tukea, liian lyhyt luteaali kuulemma.
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Yuna
Olisi niin paljon sanottavaa mutta ei silti mitään. En haluaisi valittaakaan mutta ( :rolleyes: ) kyllähän tämä on ihan perseestä. Raskasta. Tosi raskasta. Tauko täältä ei auttanut yhtään, päinvastoin. Tykkään lueskella teidän kuulumisia ja se lohduttaa myös jos muillakin on paska fiilis "ilman syytä" jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)Kolme hyvää ystävää on kertonut odottavansa lasta lyhyen ajan sisällä. Toivottuja vahinkoja kuulema. Olen vilpittömän onnellinen heidän puolestaan, mutta kyllä se sattuu. Paljon. En käytä normaalisti alkoholia kuin todella vähän (eli pari kertaa vuoteen ja silloinkin vähän) mutta nyt tuntuu siltä että tekisi mieli vetää perseet olalle. Ehkä se ei kuitenkaan olisi kovin fiksua :notworthy: Ovulaatio on ehkä lauantaina, jos entiset merkit paikkansa pitää. Viime kierrossa en bongannut sitä edes koska en osannut odottaa niin "lyhyttä" kiertoa. Siinä meikäläisen kuulumiset lyhyesti eli ihan omaa napaa vaan :D
Luen huomenna ajan kanssa lisää teidän kuulumisia niin pääsen kunnolla kärryille, tänään kävin vain pikaisesti läpi.
Tsemppiä kaikille, olette korvaamattomia :love:
 
O-testi kp13 http://aijaa.com/I7q0c4 ERITEVAROITUS! siis yöllä kävin pissalla ja tunsin ennen pissaamista kun jotain valuu :D no mää pyyhin paperilla ja voi herttinen mikä limaklöntti! :ROFLMAO::eek: ikinä ei oo tommosta tullu.. hmm ja aamulämmöissä tuli dippi.. eli laski vielä alemmas..oiskohan nyt kuitenkin sit niin et eilinen oiskin ollut jo o-plussa..ja tänään ois sit jo ovispäivä.. no huomenna sen tilanteen näkee sitten @Lumi87 hienoa et ovis tapahtui! multa ei oo ikinä mitattu tota progesteronia viikko oviksesta..täytyykin huomenna kysyä et oisko sitä hyvä mitata..kun mun tapauksessa se ois ainoa varma keino varmistaa et ovis on tapahtunut.. @-tanjuska tsemppiä sinne! @Yuna tsemppi halit sinne! Toivottavasti suru edes hieman helpottaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Tänne vaan @Yuna ja se muuten lausutaan Jyväääskylä. :ROFLMAO: Ei tää niin paha @Nonsk oo! ;) Varsinkin, kun vertailukohtina on vielä pienemmät paikat.

Kävin tänään antamassa papa-näytteen ja mikä show taas! :ROFLMAO: Mun lähetettä ei löytynyt, kun TK:n tyyppi oli mokannut o_O Ja minä tietysti järkytyksestä aloin itkeä ja sopertaa lapsettomuuskäynneistä jne jne :cry: Onneksi se labran ihminen oli niin ihana, että saatiin sumplattua asiat. Olin jotenkin ihan tööt lopputyöpäivän, kun kesken päivää tuommosia taas pitää selvitellä ja metsästää sitä mokannutta tyyppiä, joka vielä kehtasi sanoa, että kun ei oikein osannut lähetettä tehdä niin vähän niin kuin jätti tekemättä, kun lääkäri voi sen ottaa sit maaliskuussao_O Nimen omaan sovittiin, että käyn hoitaa sen pois alta aiemmin...

@-tanjuska Minä kyllä kannustaisin vetäsemään kunnon kännin :p En itekään enää usein alkoholia käytä. Vältellyt, kun on ovulaatio ja jos on raskaana ja jos ja jos ja... :poop: Mutta nollailin tässä yks vkl hyvän keikan merkeissä tekipä hyvää.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Kinder_Kitty mun gyne sanoi että toi progesteroni on hyvä ainaki ekassa kierrossa kattoa niin tulee varmistus, se ovistestin plussa kun ei kerro mitään varmaa oviksen tapahtumisesta.

@Josia hyvä että se papa saatiin kuitenkin otettua. Tosi kurjaa kun herkässä mielentilassa joutuu tollasia turhia selvitellä...

Mä oon asunut opiskeluajat keski-suomessa ja kaipaan välillä takaisin. :) mutta ollaan etelämmästä miehen kanssa kotoisin ja lapsen isovanhemmat ym asuu kaikki täällä niin eiköhän me etelään jäädä.
 
Heippa!
Muutama ilta mennyt kun lukenut teidän muiden tekstejä...ja nyt olisi aika itsekin liittyä sankkaan joukkoonne
Eli..AuliMari...lapseton. Yritystä vuodesta 2012, toiveissa edes 1 lapsi. Kp 6/28-31, Käytössä 02/2017 DHEA ja letrot. Eka annetaan lääkkeiden imeytyä. Inseminaatio suunnitteilla. Nyt yritetään reippaasti heilutella peittoa ja kokeillaan josko lääkkeistä olisi hyötyä. Tutkimuksissa käytiin vuodenvaihteessa. Miehellä simpat normalit..liikkuvuus saisi olla parempi. Itse käynyt ultrassa, munis varjoainetutkimuksissa, kaikki oli kunnossa. Verikokeissa LH oli aika alhainen..mikä sitten selvensi sen että ei ole tärpännyt koskaan . Munisten ennenaikainen hiipuminen. Huomenna tämän kierron vikat letrot (kp 3-7 2aamuisin) turha varmaan toivoa että näillä lääkkeillä vain tärppäisi mut pakko se on kokeiltava ennen kuin lähtee inseminaatioon.. Mies lopettanut tupakoinnin ja syö e vitamiinia, sinkkiä ja seleeniä jne. Itsellä myöskin kaikenmaan tuotteet käytössä, mutta en ala niistä täällä hössöttämään Tässä nyt nämä perus taustat..ikää itsellä reilu 30v.
Mieluusti olen aktiivisti jengissä mukana! Ja hei jos jotai posiitivista...ollaan jo maaliskuunpuolella ja kevään tulo lähenee!!! Mun hymiöt ei jostaan syystä tallennu...näyttää kamalan mälsältä mun teksti kun missään einäy hymy naamoja tms.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @AuliMari !

Huh huh, että täällä on taas juttua riittänyt. Oon käyny aina pikaisesti lueskelemassa mutten oo ehtinyt mitään kirjottaan. Nyt on semmoset muutoksen tuulet puhaltamassa, että kohta ehdin hyvinkin keskittyä taas murehtimaan ja kyttään oireita! :D

Tämä ketju on kyllä mahtava, lueskellessani pistin merkille miten ihanasti täällä toinen toistaan tsemppaa kun mieli on matalalla ja se on kyllä just tässä ketjussa erityisen hienoa :love: ei nää joka kuukausi toistuvat pettymykset tosiaan mitään helppoja kyllä ole. Kiitos teille kaikille :)
 
@Kinder_Kitty pidän peukkuja hyvän käynnin puolesta! :) Anteeksi kun en muista mutta meettekö julkiselle? Toivottavasti lääkäri on mukava! Mä mietin että miehelle vois ehkä mieslääkäri olla kivempikin, mulle ei asialla ole mitään väliä. Me käydään nyt alkuun yksityisellä (naisgyne) ja jos ei kevyet konstit auta siirrytään julkiselle. Mä sain suosituksen gynestä yhdeltä hoidot läpikäyneeltä tutulta ja parin käynnin perusteella meni suositus nappiin ja ollaan osaavissa käsissä. Avoimuudesta oli siis hyötyä kun ennen suositusta mulla oli ihan hirveä gynekäynti. Ens viikolla miehen kanssa ensikäynti, jänskättää...

Tervetuloa @AuliMari :) Muakin kiinnostaisi tietää sun lh-arvo kun mullakin se gynen mukaan oli matalahko. Ei ollut siitä kuitenkaan kauhean huolissaan mutta sanoi, että jos pistoshoitoon mentäisi niin siinä kohtaa ottaisi tuon matalan arvon huomioon.

Ja tää on aivan ihana ketju. Vaikka tukea saan lähipiiristäkin niin ei mulla ole ketään joka tätä samaa kävisi läpi ja ymmärtäisi näitä tuntemuksia niin kuin te. :love: Eilen yhdelle kaverille uusia käänteitä kerroin niin sain vastauksesksi "älä stressaa". No enpä stressaa.
 
@Lumi87 joo tuo "Älä stressaa" on aika perus, tai sit "kummin kaimaki lopetti yrittämisen ja heti sit tärppäs".. Hohhoijakkaa. Mulle useimmiten sanotaan, että " sullahan on jo yks lapsi, niin ei se oo niin paha jos ei toista tule". Tavallaanhan se on totta mutta toisaalta ei, samalla tavalla se sekundaarinen lapsettomuus surettaa. Mutta ymmärtää senki, ettei nämä ole semmosia asioita mihin helposti keksis sanottavaa, jos se ei itseä koske.
 
@kunnon kinttaat mullahan on myös yksi lapsi, 7v. Ja tota samaa kuullut että mullahan on kuitenkin yksi. No joo kyllähän mulla on ja siitä olen maailman kiitollisin, mutta kaipaan aivan valtavasti toista lasta, lapselle sisarusta ja sitä tunnetta, että meidän perhe olisi koossa. Mä olen mielessäni aina haaveillut kahdesta lapsesta ja kaikista meidän perhekuvista ikään kuin puuttuu yksi. Ei sitä tunnetta osaa oikein edes selittää... Kamala kaipuu ja tyhjä olo. Ja suru ja pelko siitä, ettei haave ikinä toteutuisikaan. Ja jossain pohjalla kuitenkin toivo. Mutta se tuntuu jotenkin niin vähättelevältä, että älä stressaa. Ihan niin kuin mä itse estäisin asioita tapahtumasta omalla mietinnällä tai että olisi niin helppoa vaan olla miettimättä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
Kiitos tsempeistä @Nonsk , @-dino- , @Yuna Leikkaksessa oltu ja 2kk saikku ja kuntoutus lähtenyt käyntiin. Vähän ketuttaa mutta kaipa tälläkin jokin tarkotus on. (n)

Tervetuloa uusille! :)

@Lumi87 Tiedän miltä tuntuu.. Mulla on kaksi lasta edellisestä suhteesta ja kakki tähän mennessä ollut että kun sulla kaksi on jo.Mulla ollut aina vahva tunne että kolme on se mun luku ja kun mieskin haluaa yhteisen oman niin nään että kolme lasta on meidän juttu, tuntuu ettei kukaan ymmärrä sitä.

Ovis oli tälläviikolla, mutta koska lääkkeet ja kivut ollut kovat ei tuu mieleenkään mitään petipuuhia harrastaa. Ärsyttää kýllä, mutta jos ens kiertoon pääsis nopee ja vähän terveemmällä pohjalla. Jospa täälläkin tulis hengailtua enemmän nyt kun on aikaa:ROFLMAO:
Ihanaa tulevaa viikonloppua! (y)
 
@Wolt voi että, ihan on sanaton ku tietää kuinka paha on olla.❤

@Lumi87 hienoo et ovis tapahtu! Toivottavasti nyt tärpää nopeesti :)

@AuliMari tervetuloa!

@Kinder_Kitty onnea matkaan! Toivottavasti saatte hyvät suunnitelmat tulevaisuuteen! :)

Te joilla on jo lapsia ennestään, niin kyllä saatte olla ihan yhtä harmissaan ja surullisia ku me lapsettomatki. Ite aattelisin ainaki että miks ei toista/kolmatta tuu jos kerran on ennenki onnistunu, ylensähän se menee vielä nii että se toinen tulee helpommin ku kroppa jo tietää mitä pitää tehä. Mut joo eihän tätä ymmärrä jossei oo ite kokenu..

Sivusta ku oon seurannut nuorien perheiden elämää ja ongelmia niin kyllä hetkittäin käy mielessä että onko tässä oikeesti mitään järkee. Mut sydän on vahvempi ku järki. Haluun sen pienen ihmisen joka kutsuu mua äidiks. ❤

Täytyy vaan koittaa nauttia tästä "helposta elämästä" ku se ei nyt näytä muuksikaan muuttuvan.

Ps. Ärsyttää ku posti tulee nii myöhäään!@%$£!&?
 
Kiitos ! @Lumi87 , @Kinder_Kitty , lh minulla oli 8,9..ja olikohan se ratkaisevin kuitenkin se amh (?)vähän pihalla näistä arvoista kyllä ja ihan kaikkea en ole ymmärtänyt lääkärin selostuksista, muta amh oli ehkä jotain alle 2, tarkkaa en sitä muista kun se tulos tuli viimeisenä niin se ei ole mulla tossa tuloslistalla. Yksityisellä lähettiin heti alkuun vaikka joutuu makselemaankin mutta onpahan heti ja nopesti saanut selvyyden missä mättää (vieä kun ymmärtäis kaikki selostukset :D Ja yhet hoidot ainakin kokeillaan yksityisellä ja sitten kunnalliseen. Mulla on aina ollut säännölliset menkat (tai no nykyään heittelee max 3 pvllä suuntaansa) pillerit olleet ehkäsynä , tosin 3 pv max kestää ja vuotokaan ei mitään kamalan runsasta, eka päivä runsas vaan. Kipuja ihan normaalisti, seksihaluja todellakin on ja omasta mielestä välillä ainakin oviksen tuntevinaankin. Niin vähän tuli yllätyksenä muniksien ennenaikanen hiipuminen. Koskaan en oo tikutellu että ehkä olisi nyt sitten syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin.. elikkäs oli erittäin mukava naislääkäri :) ja mikä hienointa vasemmalla puolella 18mm folli! ja limis oli 8mm! :love: ja nyt vasta siis kp14.. huomenna pistän irrotuspiikin.. mutta tiiättekö mies lähti tänään 2pvän risteilylle..ja viimeks on talleteltu tiistaina.. et nyt on tuurista sitten kiinni miten käy.. tänään ei ehditty enää talletella kun mies lähti suoraan käynniltä junalle.. mies ei eilen enää jaksanut oli niin väsynyt.. toivottavasti lauantaina ei olis liian myöhäistä.. mut tosiaan tuuri peliä on nyt.. miehelle manasin et hyvä ajoitus sun risteilyllä :D (n) ja progesteroni verikoe on sit varattava reilu 1,5 viikon päähän. ja tähän lisäksi vielä paastosokeri.insuliini, tsh,t4v ja keliakia vasta-aineet :D jos sokereissa jotain häikkää niin sit alotetaan metformiini lääkitys.. sillä insuliiniresistanssi voi aiheuttaa myös ovulaatiohäiriötä.. ja liikkunnasta lääkäri sanoi et hyvältä kuullostaa, kuhan ei unohda hyviä rasvoja ja hiilareita täysin.. ja mainitsi et jos liikkuu liikaa niin se voi madaltaa hormonitasoja varsinkin lh:n tasoa..ja mun lh taso ei saisi yhtään madaltua kun se on vaan sen 2,5 eli matala.. ja niin pco:ta mulla ei ole.. lääkäri sanoikin et ovulaatiohäiriöitä voi olla ilman pco:takin.. suunnitelmana on nyt et jatketaan vielä muutamakierto letroilla, annos pysyy samana mut alotankin vasta kp4 ja ilman inseminaatiota. jos ei tule toivottua tulosta siirrytään pistoksiin. mut hyvä mieli jäi :) @Lumi87 juu julkisella alotetaan nyt nämä hoidot.
 
Tässä vielä o-testi kp14 http://aijaa.com/HXluFM huomenna tosiaan sit se pregnyl irrotuspiikkinä, pregnylhän näkyy r-testissä ja ovistestissä plussana sen 10pvää.. kerran olen testannut r-testillä kun pregnylistä oli jonku 4-6pvää ja aika kiva viiva tuli r-testiin..halusin ihan vaan nähdä et millasen viivan antaa r-testiin :D
on kyllä aika epätodennäköistä et tästä kierrosta nappais..kun ajoitus nyt ei oo ihan nappi..mut ei sitä koskaan tiedä, elämä voi yllättää joskus :) oispa se folli puhkeematta vielä ees sen yhden päivän.. no katotaan sitten muutaman viikon päästä tilanetta..
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Kinder_Kitty kiva kuulla, että käynti oli hyvä ja mukava lääkäri! Onpa meillä saman kuuloiset tilanteet - mullaki lh matala (aika tarkalleen tasan 3), ei pco:ta mutta ovulaatiohäiriö. Harmi että miehellä nyt just risteily, mutta toivotaan että tiistain tallettelut riittää. :love: Miten pian te saittekaan ensikäynnin julkisella? Täälläpäin voi pahimmassa tapauksessa mennä kuulemma puoli vuotta, siksi alotellaan yksityisellä. Ja pakko vielä kysyä miksi letrojen aloitus just kp4?
 
@Lumi87 tehtin lähete joulukuun 2016 loppupuolella ennen joulua ja kutsu saatiin jo ensikäynnille 2.1 eli aika nopeeta toimintaa.. eli jonoa oli sen n.3kk. höh onpa ikävää et noin pitkät jonot :/ missä päin suomea asustelet jos saan kysyä? okei meillä tosiaan aika sama diagnoosi just kattelin omasta kannasta mun tuota käyntiä mitä oli kirjannut.. siinä diagnoosina sekundäärinen anovulaatio eli munasolun irtoamattomuuten liittyvä naisen hedelmättömyys.. aika karultahan tuo kuullostaa paperilla luettuna.. eli eipä se mun tapauksessa tarkota sitä et vaikka munarakkula kasvaa et se sieltä irtoaa.. enkä kyl yhtään tiedä et miks vasta kp4 :D en mää ees kysyny syytä, eiköhän lääkäri kuitenki tiedä mitä tekee ja määrää :) kysyin vaan et alotanko taas kp3 niin sano vaan et voitas kokeilla niin et alotan kp4. jotenki mulla on vaan semmonen fiilis et meillä on pitkä taipale edessä hoitojen suhteen..mut aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
@Kinder_Kitty Tuntui, että huokaisin helpotuksesta, kun teidän käynti meni niin hyvin! :D ja harmituksen myös ymmärrän siitä, jos ajoitus ei nyt ihan osu nappiin. Krapulasimpat vaan kehiin, jos vkl vielä ehtisi.. :LOL:
Minä olin niin onnellinen tänään ovisplussasta. Ihanat tasavahvat viivat :D Tosin mies tulee vasta huomenna illalla kotiin... En tiedä hyödyttääkö enää mitään meilläkään, vaikka vähän petipuuhia olisikin:( mutta koitellaan. (y)
 

Yhteistyössä