❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Edvina yhden kerran olen vaan joutunut syömään primoja kystien takia ja sekin vaan sen takia et saatiin vuoto aikaseks eli ei ole yleensä määrätty keltarauhashormonia jos vaan on ollut toisessa munasarjassa kysta... mulla siis kystat lähteny pienentymään n. vajaassa kuukaudessa siitä kun on huomattu kysta.. mää ite varmaan sun tilanteessa alottaisin terolutit. Mulla kystat ovat aiheuttaneet kiristyksen tunnetta, paineen tunnetta ja alavatsa tuntuu tosi raskaalta hengittäessä varsinkin makuulla.. onneks ei jatkuvasti :D. mut ei mitään mukavaa kuitenkaan.. ja mulla kystat on ollut kooltaan aina sen 5cm-6cm halkasijaltaan eli aikamoisia molluskoita.. kystat siis lähtevät kutistumaan kun uusi kierto alkaa.. tässä on yks esimerkki mun yhdestä kierrosta.. 17.2.2017 alkaa uusikierto ja 2.3 on ensikäynti julkiselle ja ultrassa nähdään 18mm folli..saan pregnylin ja pistän sen 3.3.. kävin verikokeessa kattomassa loppukierron progesteroni arvon ja se oli vaan 5.7 eli ovista ei tapahtunut.. 19.3 alkaa uus kierto.. kp11 29.3 käyn ultrassa ja siellä vasemmalla puolella iso kysta joka siis on se puhkeamatta jäänyt folli viimekierrosta..ja kokoa sen 5cm.. nyt kun alkaa menkat niin mun täytyy soitella ultraan aikaa ennen kp5.. katotaan sen kystan tilanne..
 
Viimeksi muokattu:
Aamun pregcheck ja rfsu. Ylempää ei ole mihin verrata kun en eilen tehnyt, alemman kanssa meinasin hermostua kun viiva ei ihan heti tullut, mutta onhan ne plussat molemmat. Nyt alkaa piinaavat seuraavat päivät, kun odottaa, vahvistuuko viiva vai jääkö kemialliseksi. Ja mun hermoilla ei todellakaan testata fiksusti parin päivän välein vaan joka päivä vähintään kerran. :ROFLMAO:

Potentiaalisia oireita on aristavat ja jotenkin kiinteät rinnat. Mies kysyi toissa päivänä onko mun rinnat kasvaneet, johon heitin takas että toki ne kolmekymppisenä vielä kasvaa. :ROFLMAO: Ehkä mies oli oikeassa...

Mä en saata uskoa tätä todeksi siksikään, että näin surkeita talletteluja ei ole ollut muissa kierroissa. Dpo-2 ja seuraava viikon päästä... Sain riidankin aikaiseksi aiheesta, tosi aikuismaista, koska mies oli kipeänä.

Päässä risteilee miljoona ajatusta ja yksi niistä on luget. Gyne sanoi että niitä voi jatkaa niin kauan kun niitä riittää eli vielä viikon. Mutta miten ne ikinä uskaltaa lopettaa jos vuoto alkaakin? No eihän ne keskenmenoa kuitenkaan estä. Täytyy ehkä varata soittoaika gynelle ensi viikolle niin saa vastauksia ja ehkä rauhoitteluja..
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
@Edvina juu oli letrokierto, 3. sellainen. Ekassa ovis oli vasta kp 18 ja menkat alkoi dpo10, tokassa follin kasvua piti tukea menopur-pistoksilla ja luteaaliin otettiin mukaan lugesteron. Tässä kierrossa yllättäen kp12 oli 21mm folli, joka irrotettiin pregnylillä ja luteaaliin tueksi luget, jotka siis yhä käytössä.
 
@Lumi87 aivan ihanaa! Toivon sydämeni pohjasta että teille onni nyt suotaisiin! ❤

Kumpa nyt saataisiin kesän tullen tänne paljon plussia!! Oon täällä vähän taustalla nyt taas toistaseks, lueskelen teidän juttuja ja oon ihan messissä, en vaan oikeen ehdi/jaksa kirjotella. Odottelen tässä menkkoja alkavaks viimestään huomiseks ja sitten päästäänkin ensikäynnille miehen kanssa tiistaina.

Tsemppejä kaikille ja pitelen teille peukkuja ja ootte ajatuksissa kaikki!! Palataan myöhemmin !:))
 
@kiuski tsemppiä inssiin ja varsinki piinailuun :sneaky:

@Edvina Tervetuloa, toivottavasti tärppää pienillä avuilla (y)

@Lumi87 eli kyllä ne siittiöt oikeesti elää useamman päivän tuola sisuksissa :ROFLMAO::ROFLMAO: ja sinä meinasit heti luovuttaa ;) Onnea hirmusesti ja tuuthan sitte kertomaan kaikki ultrakuulumiset yms. :love: vaikka ne varmaan tuntuu kaukasilta vielä :p

Mistä huomaa että on ollut liikaa kaksplussalla? Siitä että meinasin eilen aamulla ku lumi oli laittanu nuo ekat kuvat testeistä tänne niin huutaa miehelle että "Lumi on plussannu!!!" Onneks tajusin olla hiljaa ja hihittelin sittee vaan itekseni itselleni. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@-dino- jos nyt alkuun selviäisi vaikka ensi viikkoon. :LOL: Mun suunnitelmana on, että jos tässä selviää maanantaihin niin perun meidän tiistaisen ensikäynnin. Mutta tässä on vielä monta päivää, la on vasta menkkojen alkupäivä eli kaikki on hyvin epävarmaa. Olen käynyt tänään ainakin sata kertaa tuijottamassa noita tikkuja ihan kuin ne viivat häviäisi jos ei niitä tuijota. Mies tuumasi, että katotaan nyt (se kemiallinen varmaan säikäytti eikä se uskalla ajatella mitään) ja että ei kai joka päivä kannata testata. :ROFLMAO::ROFLMAO: Ja joo tunnutte niin tutuilta että elää vaiheita mukana niin kuin olis kyseessä läheisempikin ihminen. <3 Ja kyllä - ne siittiöt todistetusti elää sen vajaan pari vuorokautta vaikka olen ollut kovin skeptinen.
 
@Edvina mulla ei oo diagnosoitu pco:ta eikä pocs oireyhtymää.. vain siis ovulaatiohäiriö.. mulla on ollut pregnyl käytössä 3kierrossa.. ja ekassa kierrossa munasolu irtos koska ei tullut kystaa.. mutta kahessa muussa pregnyl kierrossa jäänyt irtoamatta.. viimekierrossakin oisi voinut olettaa et ovuloin koska kierto oli vaan 30pvää.. mutta verikoe kertoi karun totuuden.. hormoniarvot ei viittaa pco:hon eikä munasarjat kuulemma ole kovin monirakkulaiset et täyttäis sen kriteerin.. mulla on aknea ollut siitä asti kun menkat on alkanut..ja lievää hirsutismiä eli liikakarvaisuutta.. mua niin ärsyttää tää mun iho... pillereitä syödessä iho olii paljon parempi.. ja sit kun lopetti niin johan naama räjähti.. ja kaikki arvet tuli esiin vielä pahemmin.. mää en vaan tunne oloani hyväksi tällä naamalla.. tää vaikuttaa kaikkeen siihen et haluanko mennä ulos ilman meikkiä.. musta tuntuu et olisin paljon spontaanimpi jos mulla ei olis iho ongelmaa.. mulla on siis arpia todella paljon ja ne punottaa.. roaccutania en oo koskaan syöny.. ja nyt sitä ei ees voi aloittaa koska pitäis käyttää pilsuja.. koska roaccutan aiheuttaa sikiölle vakavia vaurioita..haaveilen vaan et pääsisin joskus alottaan roaccutaniin ja sen jälkeen jos menis laserhoitoon.. tiedän et tää ongelma on vaan mun korvien välissä.. mut se vaan on niin et jos en tunne ulkoisesti oloani hyväksi niin se vaikuttaa paljonkin.. kyllä mää nyt voin mennä lenkille.. mut sekin vaatii ponnisteluja.. kerran jopa olin laittanut lenkki vaatteet päälle ja menin hissiin ja kun näin itseni peilistä niin menin takas kotiin... mää oon kärsinyt aknesta jo niin kauan.. ja tuskinpa pääsen siitä ikinä eroon.. laserhoito on iahn hirveen hintasta.. yks kerta on sen 3000€-4000€
teininä mua ahdisti vielä enempi mun iho.. mut en mää sitä onneks päivittäin ajattele.. ja olen mää antibiotteja syönyt jonkin verran mut eipä ne auta kun sen ajan kun niitä syö.. ja paikallisia voiteita olen käyttänyt ja ne kyl tehoo.. mut kun isoin ongelma on nää arvet.. ja punotus.. ei mulle ees tuu enää finnejä kauheen paljoo.. ehkä viikossa muutama jos sitäkään..
 
Väliaikatietoja. Aamun testit näyttää samalta kuin eiliset, ajattelun uskaltaa hakea digin huomiselle. Koko ajan kummittelee se kemiallinen, silloin sain kolme päivää haamua mutta ne oli kyllä oikeesti haamuja.

Mies ei ensin uskonut mitään, mutta tänään sanoin ettei testit tommosia viivoja anna, jos ei ole raskaana. Samaan hengenvetoon puhuin ostavani digin, johon mies tuhahti, että onko pakko tehdä näin vaikeaksi, eikö voi vaan uskoa. :ROFLMAO:
 

Attachments

@-dino- kiitos :) Tällä hetkellä kaksi tuloksetonta letro-kiertoa takana, mutta toivon että ensikäynnillä toukokuussa keksivät jotain uutta mulle :) Tuli tuosta sun kommentista mieleen, että onko moni teistä kertonut miehelleen kirjoittelevansa tällaisella palstalla? Mun mies ei ainakaan olisi kovin ymmärtäväinen jos kertoisin... :D

@Kinder_Kitty ymmärrän täysin sun ajatukset... Mulla oli teininä ihan kamala iho, ja söinkin silloin melkeen vuoden roaccutania että auttoi (normisti vissiin puoli vuotta on maksimi). Pillereitä syödessä iho oli hyvä paitsi ei tietenkään tasainen menneisyydestä johtuen, ja pillereiden lopettamisen jälkeen vajosin kyllä niin synkkiin ajatuksiin kun akne palasi :( Onneksi ei sentään ihan niin rajuna kuin nuoruudessa, mutta tämä todellakaan kolmikymppisen naamalta näytä. Toivon niin kovin, että raskautuisin pian ja ei tarvitsisi tätä odottamisen odottamisen olotilaa mukavine sivuvaikutuksineen kestää enää kovin kauaa...
 
Wouu hienoa @Lumi87 ! Onnea!

Omaa napaa hätäsesti..täällä menossa kp26..menkkoja odotan saapuvaksi tiistaille..tosin nyt jo tuntuu vatsassa että ovat matkalla eli ei odotettavissa plussaa :( ajattelin ensikiertoon kokeilla jotain uutta..2 kiertoa nyt menty letroilla. Ultraan mentävä ja jos saisi sen pistoshoidon...Mitä tuo menopur- pistos vai pregnyl kustantaa? Tiedä nyt sit vielä kumpaa tulee käyttöön...ihan näistä itse ymmärrä :D
 
Viimeksi muokattu:
@Edvina teksisin mitä vaan että mulla ei olis aknea.. mut minkäs sille mahdat.. mää teininä kuvittelin et se akne lähtee viimestään kun täytän 20v.. kun olin jostain lukenut et yleensä paranee aikuisiällä.. niin *askan marjat.. eihän se määritä mua ihmisenä.. mut musta vaan olisi niin ihanaa lähtee joskus ulos ihan ilman meikkiä niin että mää en ajattelis miltä mun naama näyttää eikä se ahdistais.. onhan mun iho siis teini iästä paljon parempi sillo finnejä tuli kun sieniä sateella mut nyt ei enää onneks.. tää vaan vaikuttaa siihen itsetuntoon.. mua kyllä pikkasen ketuttaa se kun yityksen aikana ei voi sittä roaccutania syödä.. enkä tietty halua mitään riskiä ottaa mut siis eihän sitä edes määrätä jos ei käytä pilsuja.. mut se vaan ketuttaa et kauankohan tässä vielä menee että pääsisin siihen vaiheeseen et pääsen syömään roaccutania vuosi vai kaks vai kolme..
 
@Lumi87 selkeästi vahvistunut kyllä noi viivat :love:

Ensimmäinen inssi ohi ja on kyllä paska fiilis. Lääkäri sanoi ihan suoraan ettei tästä mitään tule :poop: pesun jälkeen laatu ei parantunut niin paljoa että kannattaisi enää siihen uhrata aikaa. Eli ivf sitten seuraavaksi.... no onneks jonoja ei ole ja päästään siihen heti. No eipähän tarvi piinailla kun tietää että nega sieltä tulee kuiteski :unsure:
 
@kiuski millaset siittiö tulokset teillä on? jos siis haluat kertoa vähän tarkemmin?. onpas kurja ettei insseistä oo hyötyä.. mutta jos yhtään lohduttaa niin täälläkin varmasti on ivf hoidot eessä.. eikö siis tayssissa ole erikseen jonoa ivf hoitoon? ja tiiätkö onko pakko tehdä inssejä ennen kuin pääsee ivf hoitoon?
 
@Kinder_Kitty no siis muuten kaikki hyvää, liikkuvuus on vaan huono, eivät ui tarpeeksi vikkelää. Mitään lukuja en nyt muista. Eikä tosiaan meillä se pesu siihen auttanut. Kai siellä jotain sen verran potkii että nyt kuiteskin onnistu se inssi ja että sen teki. Todennäkösyys on kuitenkin sen verran heikkoa ettei ne viiti toistamiseen inssiä tehdä koska siinä on sen verran pieni onnistumisprosentti vissiin muutenkin. Mulla sensijaan autto letrot hyvin että meillä enemmän miehestä nyt kiinni.

Joo ei ole kuulemma jonoa tällä hetkellä että heti sisään vaan. Luojan kiitos jotain hyvää edes! Kai sinne ivf hoitoihin pääsee heti jos tilanne on tarpeeksi huono, mutta eikai tee sitä ihan vaan huvikseen kun on kuitenkin aika paljon kalliimpi ja työläämpi projekti niillekkin.
 
@kiuski okei meilläkin miehellä hitaita siittiöitä enemmistö kuin nopeita.. mietin vaan sitä omalla kohdalla että kun mulla ei oo varmaa se munasolun irtoaminen et olisi ihan hölmön hommaa tehdä inssejä jos se munasolu jää irtoamatta se inssihän on ihan tuhoon tuomittu kun se munasolu jää irtoamatta niin ei kauheesti huvita maksaa siitä vaikka ei se kallis ole kun kotonakin voisi homman hoitaa perinteisellä tyylillä... kun ivf hoidossa kuitenkin kerätään ne munasolut sieltä..
 
@kiuski voi ei! Mutta hyvä jos pääsette ivf:ään kuitenkin seuraavaksi, vaikka se tietysti paljon rankempi hoito onkin. Pääsispä meidänkin kaupungissa noin helposti hoitoihin, me päästään kokeilee ivf:ää varmaan sit ku on jotai 3v yritystä täynnä (n) oon jo miettiny että jos vaan lähtisin näiltä foorumeilta ja lopetettais yrittäminen kokonaan siihen asti et päästään joskus ens vuoden puolella oikeesti hoitoihin. Inssi nyt meidän kohdalla on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Että positiivisella mielellä ollaan taas :D pahoittelut että mun viimesimmät viestit on ollu pelkkää valittamista. Jotenkin vaan turhauttaa tää koko homma. No jospa tää tästä, menkat alko eilen ja nyt ois pari viikkoo aikaa skarpata ja yrittää innostua uudestaan ennen ovista.
 
@Yuna voi kuule kyllä tänne palstalle mahtuu urputusta että valita vaan ihan rauhassa :D onhan tää nyt ihan perseestä. Mä en ole tota ivf:ää edes tutkinut sen tarkemmin.. voi olla että joutuu taas vähän kattelee googlesta että mitä kaikkea "kivaa" on tulossa! :poop:
 
@kiuski herranjestas mitä luenkaan. Teillä onki tää etenemisvauhti vielä hurjempi ku meillä :ROFLMAO: ompa kiva ettei oo jonoa niin pääsette heti, vaikka varmasti on jännää ja vähän pelottavaaki ku kaikki tapahtuu nii äkkiä :unsure:
Mää kans ootan menkkoja jo kovasti että vois soitella polille siitä jonosta. En kehtaa soitella näin loppukierrosta ku jos sattuuki että ihme oi käyny :rolleyes:

@Yuna & @Kinder_Kitty voiku ois joku joka sanois teille tehäänkö inssejä vai ei, niin ei tarvis arvuutella. Näköjään niitä ei kuitenkaan tehä jossei oikeesti oo hyötyä, toivottavasti se lohuttaa ees vähän.<3 Yuna teidän kohta kyllä harmittaa erityisesti ku on laitettu niin pitkäks aikaa vielä kotia yrittään ilman kummosempia apuja.. :cry: miksei täsä oo sitä virtuaalihalitoimintoa, ois kyllä taas käyttöä.
 

Yhteistyössä