❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Täällä kp 1 tänään! Ovulaatiosta tasan 14 päivää, ja ovulaatio-oireet oli kun oppikirjasta. Tässä saa hyvin perspektiiviä siihen miten pienistä asioista tulee iloiseksi. Tai siis eihän nää pieniä asioita ole niille ketkä hyvä kun edes tietää miten kuukautiskierto toimii ja lapsia tulee vahingosssa (ihan snadia menkkakatkeruutta ilmoilla mutta olkoot!)
Mutta tosiaan oon onnellinen että keho toimi tän kierron jopa järkevästi! Kierron pituus kylläkin 39... aloin käymään akupunktiossa. Meillä lapsettomuusklinikan ensikäynti 7.8, melkein meinasin sen jo perua kun alkoi ahdistamaan että jos löytyykin joku peruuttamaton vika (mikä siis on todella epätodennäköistä) ja jos psyyke romahtaa täysin siitä tiedosta. Koitan kaikki vaihtoehdot ennen hormonihoitoja koska pelkästään hormonaalinen ehkäisy on aina pistänyt kropan ja pään sekaisin. Mutta toki otetaan ne käyttöön kun sellaisia lääkkeitä on tätä ongelmaa varten kehitetty, jos tarve vaatii.

Pahoittelut negoista ja huonoista testeistä, ne viivanpaikat ja muut onkin kyllä todellinen isku vasten kasvoja... Täällä pidän sormia ristissä jos vaikka loma-/kesärentoutuneet raskautta yrittävät saisivat pysyviä plussia ❤
 
@aavalvar mä kans jotenkin ristiriitasesti oon ollut kuukautisten alkamispäivänä pienistä asioista onnellinen, joko kierron lyhentymisestä tai oviksen bongaamisesta tms. Vaikka ei niistä sitten sinänsä oo iloa ollutkaan, kun ei sitä edelleenkään raskaana olla. Onnea nyt jo ensikäynnille!

Täällä kp 10. Uskallan odotella ovista viikonlopulle, ei kyllä oo taas paras aika työvuorojen ja menojen suhteen, mutta jos joka toinen päivä onnistuttais tallettelee, nii ei menis ovis sivusuun. Tänään aloittelin jo ovistikuttelut. Toki mun tuurilla nyt kierto lähtee pidentymään, kun kerrankin oon ovikseen varautunut, mutta kierrot on nyt viimesen puoli vuotta hiljalleen lyhentynyt, että on kohtalon ivaa jos ne nyt päättäs pidentyä.
 
Kerrotko akupunktiosta lisää @aavalvar :) Miten usein ja mitä se lysti maksaa? Oon itekin vähän googletellu myös, mutten oo vielä raaskinu kokeilla.

Hirvee itku ja rage aamu oli kyllä. Mieheltä oli pöydällä herkkuja ja tsemppilappu, kun tulin töistä. Ihana ajatus <3
 
@Jennipä kiitos tsempeistä! :) Toivottavasti kierrot pysyy kurissa. Oon itelläni huomannu epäsäännöllisen säännöllisyyyden kierroissa, muutama lyhyempi miltei säännnöllinen, sit pari maratoonikiertoo ja taas tasottuu.. aivan kummallinen laitos tämä naiskeho :D

@Josia kävin tänään toista kertaa, mun läheinen vasta valmistuu elokuussa joten hän tekee 25 e/kerta (oon vähän myös koekaniina) siihen asti kunnes hän saa paperit ja sitten 45 e/kerta. Oon ymmärtänyt että 40-60 euroo on varmaan aika normaali. Kaikilla on myös vähän omia tapoja tehdä, näin oon ymmärtänyt. Kannattaa vähän kuulostella puskaradiota! Mulle nää vaihtoehtohoidot on ollu elämässä enemmän ja vähemmän mukana kun perhepiirissä on asiaan vihkiytyneitä enemmänkin :D En todellakaan odota ihmeitä mutta mielenkiinnolla aion nyt käydä 4 krt yhteensä kerran viikossa, eli kaksi kertaa vielä jäljellä :)
 
Voi kiesus, menkat vieläkään ota alkaakseen kunnolla... Kp 32 menossa. Kattelin just, että maalisuussa viimeks kierto ollu tämmönen pitkähkö. Viime vuonnakin näitä oli varmaan joka neljäs. Alkaa olla mitta täynnä tätä luomuilua :barefoot:
 
@Josia ootko ajatellut testailla? Vai mikäs se teidän tilanne olikaan?(n)

Olisko luotettavia :)D ) neuvoja, miksi mulla ei oo menkkojen jälkeen tullut pientä kuivaa kautta niiku yleensä, vaan jo eilen kun menkat loppui niin alkoi juoksevan ja venyvän valkovuodon välissä oleva vuoto? Oikeastaan mun menkat oli muutenkin jotenkin valkovuotomaiset, punaiseksi värjättyinä. Ja jonnekin kohdun(?) seudulle pistelee tylpästi, välillä tuntuu jotain ilmakuplan tyyppistä. Ilmavaivat mulla kuplii yleensä kyllä vähän ylempänä:whistle: en tiedä onko tästä valkovuodosta johtuvaa vai miksi, mutta pissallakin saanut ravata tyyliin tunnin välein vaikka suht vähän oon juonut. Ei oo virtsatientulehduksen tyyppisiä muita oireita.
 
Viimeksi muokattu:
Tein viikonloppuna nega r-testejä, jos sitä tarkoitti @Nonsk. :) En oikein usko plussaan, kun niukkaa ruskeeta kuitenkin välillä tulee Odotan vielä Niagaraa loppu viikolle. :ROFLMAO: Nää pitkittyneet menkkaoireet on vaan perseestä.

Oisko @Nonsk joku tulehdus toista vuodosta päätellen, hiiva?
 
@Josia ja @Nonsk täälläkin sellainen vaihe taas että ottaa päähän kun muut raskautuu helposti ja tunnen katkeruutta että monet esikoisen samaan aikaan kanssani saaneet odottavat toista tai saaneet toisen lapsen. Ja mä vedän taas häntäpäässä niinkuin esikoisen yritysaikana. Jotenkin nyt muiden vauvauutisia oikein satelee ja ne masentaa.

Mäkin oon miettinyt tota akupunktiota että pitäisikö kokeilla. Pitäisi vaan löytää joku sopiva henkilö joka tekee. Ovis lähestyy ja nyt pitäisi jaksaa talletella aikaeroväsymyksestä huolimatta.

@Alinah92 ei tosta testistä kokemusta valitettavasti.
 
Moikka kaikki :) Täällä aletaan olla taas valmiudessa! Apteekista tilattu ensi kierron lääkkeet valmiiksi ja nyt vaan odotellaan ensi viikkoa.

Meinasi eilen pää räjähtää kun näin yhtä kaveria joka on raskaana.. Tää oli se sama tyyppi joka on aina sanonut ettei tahdo lapsia ja nyt hups ku onkin niin hemmetin ihanaa kaikki tää odotus :mad: Ei siis tiedä tästä meidän tilanteesta mitään joten eipä sen hehkutusta voi sinänsä moittia... Valitti kun kaikki vaunut yms maksaa niin paljon, että kun rahaa menee jo ennen ku se muksu edes syntyy. Niih, mitä mä laskin että meillä nyt mennyt reilussa kuukaudessa lähemmäs tonni, että joo, rahaa menee toisilla jo ennen ku saa mitään edes aluille :cautious: Mutta niin, itkuksi se ilta taas meni. Miks jollain onkin niin saamarin helppoa kaikki? En jaksa tätä kun tuntee itsensä niin luuseriksi aina.
 
Voi voi noita ihmisiä... Pahaa aavistamattomina eivät sillai osaa varoa sanojaan, kun jokin pieni vääränlainen tokaisu pistää hyvin meidän korviin, jotka on asioita, ja elämää ylipäätään, joutuneet funtsimaan vähän pidempään. :coffee:

Tsempit @kiuski uuteen kiertoon!

Täällä kp1, rytinällä alkoi tänä aamuna vuoto. Ei kun buranaa nassuun ja töihin!
 
Noniin nt-ultra ohi ja saatiin parhaita eli hyviä uutisia! Pieni vastasi kooltaan 12+1 eli päivän isompaa, kokoa oli siis sen 5,5cm ja niskaturvotus oli 1.3mm eli normaali :love::love:sydänääniä ei kuunneltu ja en ees tajunnu pyytää :confused: mutta hengissä oltiin ja se on tärkeintä :love::giggle:siellä se pienesti heilutteli jalkoja ja käsiä mutta aika maltillisesti :giggle::love: oon ihan lovena ja onnesta soikeena!! :love::love: nytkö mä voin jo sanoa et meille tulee vauva!?! :love: en ois uskonut sillon alussa et pääsisin tänne asti ja tässä sitä ollaan :love::cry: tekee vaan mieli itkeä onnesta! :love: kaikki rakenteet näytti hyvältä ja normaalilta :) ja verikokeen ja niskaturvotuksen perusteella riskiluvut olivat pienet :). ja kävin ostamassa pienelle 2kpl pyjamia joissa lukee i love mom ja i love dad :love: ja sitten yhdet housut joissa on nalle takapuolella :love::giggle:
 
@aavalvar ollaan joo mietitty nimiä molemmille sukupuolille :) meillä itse asiassa on ollu jo muutamia nimiä valmiina molemmille :LOL: on tää vaan niin ihanaa ja samalla on vaan et onks tää totta :D ja helpottavaa et kaikki oli hyvin kun sitä eniten pelkäsi et jos pieni ei oo enää elossa.
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




14.7.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 137/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 7/33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | kp 24/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ kiuski | kp 19/29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

✪ Karkki95 (21) | kp 26/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ aavalvar | kp 5/ei tietoa | yk 17, ya 1/-16

✪ Aulimari | kp 49/28-31 | 1. lapsi | ya -12

✪ Juliet86 (31) | kp 78/? | ya 11/-15

✪ Edvina | kp 74/? | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ Jennipä (24) | kp 15/? | 1. lapsi | yk 10, ya 5/-16

✪ nyyti. (28) | kp 76/28 | 1. lapsi | ya -09

✪ Shakalaka (31)| kp 68/27 |ya syksy 2015

✪ Alinah92 (24) | kp 45/? | 2.lapsi | ya 2016

✪ Tiituu | kp 12/? | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)


✪ haaveistatotta | kp 13/28-35 | 2.lapsi | yk 12 | ya 7/16

✪ Josia | kp 2/? | 1.lapsi




✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13


✪ Yuna (25) | 1. lapsi | ya 9/-15
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
 
@aavalvar hui perua? Älä nyt sentään :LOL: vaikka tieto kuulemma lisää tuskaa niin kyllä minusta tässä asiassa se tietämättömyys on pahempaa (n) akupunktio kuulostaa hyvältä, toivottavasti on apua. (y)

@Jennipä miltäs ovistikut näyttää? Toivottavasti ne kierrot nyt asettuu :giggle:

@Josia ihana mies sulla :love: pahoittelut uudesta kierrosta. Et ollu muuten ollenkaan listalla, en muista ootko ollu ja tipahtanu pois mutta nyt laitoin, haluakko jotain muita tietoja antaa?

@Alinah92 ei oo kokemusta tuostakaan testistä mutta ihan ku jotain ois nyt ku tietokoneen ruudulta kattoo.. Ootko vielä testaillu?

@Nonsk mitään luotettavaa tietoa ei oo mutta oisko ph arvot koholla alapäässä :ROFLMAO:

@kiuski voi mitä sun korvat on taas joutunu kuulemaan :poop:

Omaan napaan ei kuulu sen kummempia. Nega testattu ku nuita testejä on nii paljo kaappiin kertyny. Alkuviikosta turvotti ku olin syöny vähä kunnon ruisleipää niin näytin oikeesti siltä ku oisin ollu puolesa välisä raskautta :ROFLMAO::ROFLMAO: Tiukka paita päällä oisin saanu varmasti onnitteluja :LOL:
 
@-dino- @Josia limailu loppunut, samoin alavatsakipu. Kipuilu oli kovin ovismaista ja vuoto siis muistutti kananmunalimaa. Eilen oli nännit arkana. Ei kai mulla nyt ovista pukannut heti kun pääsi menkoista? Nyt siis tosiaan se kp7 vasta, kun yleensä ovisplus asettuu kp15-22 väliin. :whistle::ROFLMAO:
 
@-dino- no ei ne testit vieläkää tahdo näyttää oikein mitään. Tänään oli EHKÄ selkein hailuraviiva tähän mennessä, toivon että alkais vahvistumaan. Viime kierrossa ovis oli kp 16/17 joka olis mulla nyt sunnuntaina/maanantaina. Vaikka ei nyt kyllä pahemmin haittais jos vähän venyy, mutta mitään megakiertoa en aijo jäädä oottelemaan.

@aavalvar mä rupesin tutkailee homeopatiaa tähän hommaan. Vois joskus sitä miettiä, jos ei nyt lääkehoitojen kanssa tärppää. Akupunktiokin kuulostaa mukavalta :)

@Nonsk kuulostaapa kyllä ovimaisita oireilta! Ootko mitannut lämpöjä onko normaalia korkeemmalla?

@kiuski tsemppiä ympäröivien mahojen ja uutisten kanssa. Ite oon onnellinen, ettei ympärillä oo yhtään vauvamahoja. Pari uutista oon kuullut, mutta on sen verran hyvänpäiväntuttuja, ettei oo koskettanut juurikaan. Yhden kaverin kanssa tuli juteltua, kuinka tälle sopisi, että voisi vauva tulla, mutta mies ei halua. Melkein teki mieli puhua omasta yrityksestä, mutta se nyt varmaan ei olis kaverin mieltä ylentänyt.

@Kinder_Kitty upeaa :love:
 
No ei ne ovistestit mitään oo lähtenyt vahvistuu, eli edellistä pidempää kiertoa luvassa. Annan nyt kropalle viikon armonaikaa järjestää ovis, mutta ensviikon lopulla alan popsimaan teroja jos ovista ei kuulu. Haluun päästä joskus aloittaa ne clomit :mad:. Vähän hölmöö ärsyyntyä kun kroppa ei toimi kuten haluais, mutta kerrankin kun olis valmistautunut ja miestäkin varotellut, että osaa ottaa menojensa kanssa huomioon mahdollisen oviksen, niin ei sitten :sleep:.

Nyt jos ovis ilmaantuu muutaman päivän sisällä, niin tuun taas pahoittelee turhaa ruikutusta. Kiitos ja anteeksi :whistle:
 
Täällähän oli ihania uutisia @Kinder_Kitty :love:.

Voi ei kun ihmiset möläyttelee kaikenlaista @kiuski :(

@Josia pahoittelut :poop: ja tsemppiä uuteen kiertoon

@-dino- katsoin listaa että teillä kyllä pitkä taival jo takana, sais jo plussa tulla. Mua alkaa aina turvottaa ennen menkkoja ja näyttää ihan raskausmahalta ja voi että se kyllä surettaa ja ärsyttää ettei se oikea raskausmahan olekaan :(
.

@Jennipä voi :devil:
, alkais nyt vahvistua rytinällä. Ei tarvii anteeksi pyytää!

Mulla nyt Kp 15/28-30 ja ovistestien ja oireiden perusteella dpo 1. Taitaa olla nyt yk 13 menossa. Tallettelut 5vrk ennen ja ovispäivänä eli vähän liian aikaiseen ja ehkä toisen kerran hitusen liian myöhään. Ei parempaan pystynyt kun lapsi aikaerosta sekaisin ja yritykset jäi yrityksen tasolle, haastetta piisasi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä