❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@kiuski Toivotaan, mutta järin optimistinen en ole nopeasta onnistumisesta. Esikoinen on 3,5v ja hänen jälkeensä emme ole ehkäisyä käyttäneetkään. Ensimmäisen vuoden ehkäisynä toimi synnytys...ei pystynyt vuoteen mihinkään kun hajosin sen verran pahasti synnytyksessä. Mut siitäkin toipui ja kuitenkin mieli tekee toista lasta niin emmepä ehkäisyä sitten ajatelleetkaan. Mutta luonto on sen hoitanut puolestamme. Viimeisin reilu vuosi yritetty hyvinkin aktiivisesti mutta kun ei niin ei.

Teillä onkin monella hyvässä vauhdissa hoidot ja toivottavasti niistä tulisi positiivista tulosta mahdollisimman pian!! :)
 
@kunnon kinttaat voi harmi :(

@kiuski kyllä mä vähä ihmettelin minne olit kadonnu ku ei kuulunu pitkää aikaa :ROFLMAO: onnea PASsiin <3

@Alinah92 onneks tuli nopeesti aika :)

@Tuimatar Tervetuloa, harmi aina ku tulee uusia, lapsettomuudesta kärsiviä on kamalan paljo :( Ekana tuntemuksina ainaki oli se kamala ahdistus ja epätietoisuus, tutkimuksien myötä ehkä vähän helpottaa, tai ainaki ahdistuksen kohde vaihtuu :cautious:

@Herukkka hienosti oli uimarit parantuneet. Ootko vielä testannu? Tai vuoto alkanu? :)

@maximus Tervetuloa myöskin :) jos listalle haluat nii laittele jotain tietoja.

@haaveistatotta kyllä vähintäänkin se vahva viivanpaikka on. Huomenna uusiksi? ja raporttia sitte tänne (y)

Hui, sais käydä labroissa ivf:ää varten! Tänään kyllä kesken päikkäreitten heräsin kamalaan vatsakipuun joka kesti ehkä noin 30sek, unenpöppörössä aivot toimi jo vaistomaisesti ja eka ajatus oli että oisko kiinnittymiskipua, viime sunnuntaina ovis :LOL::LOL: jos ei kuitenkaan, pieru korkeintaan eksyny :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




30.9.2017

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 1.ivf 11/17 | selittämätön

✪ kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS 9/17 | siittiöt

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12

✪ Juliet86 (31) | ya 11/-15

✪ Edvina | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ Jennipä (24) | 1. lapsi | yk 12, ya 5/-16 | clomit 8/17 | ovulaatiohäiriö

✪ nyyti. (28) | 1. lapsi | ya -09

✪ Shakalaka (31) |ya syksy 2015

✪ Alinah92 (24) | 2.lapsi | ya 2016


✪ haaveistatotta | 2.lapsi | yk 14 | ya 7/16

✪ Josia (28) | 1.lapsi | ya 1/16


✪ Kristali (31) | 2.lapsi | ya 2/15

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | yk 17 | ya 2/16

Inka' | 1.lapsi | ya 6/14

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (28) | 1.lapsi | ya 10/16


✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13


✪ Yuna (25) | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16
 


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | plussa 1/17 -> km 3/17
 
@haaveistatotta Tänne vaan tilannekuvaa joka aamulta niin pistetään viivalasit päähän ja tutkaillaan mitä löytyy :geek:

@maximus Okei. Pitkä yritys teilläkin sitten jo takana :poop:

@-dino- Välillä ei jaksa täysillä keskittyä jos ei ole itsellä tapahtumassa mitään erityistä. Nyt kun on taas tilannetta päällä niin tätähän mä päivitän varmaan useammin kun facea :ROFLMAO: Hirveen levoton olo jotenkin, kotonakaan en osaa tehdä mitään kun vaan mietin ja pähkäilen näitä :whistle: Terveisin: paniikkimuija
Ps.Tiedän niin ton sun kiinittymis/pieru jutun! Eilennä töissä ollessa tuli sellainen hullu pistos mahaan ja ajattelin että nyt! Nyt se ovis tapahtu että sen verran juili ja kiristi, mutta ei. Se oli vaan pieru mikä etti reittiä ulos :ROFLMAO::LOL: Ikinä ennenkään tuntenut mitään oviksen aikoina niin miks nyt se tuntuis noin voimakkaasti:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Tässä tämän aamuinen ja ehkä hitusen eilisestä vahvistunut. Tuli vähän liian aikaisin aloitettua tämä testailu kun oikeaan testipäivään ja verikokeeseen 4 päivää. Muissa raskauksissa näkynyt selvästi testeissä jo pp7-pp8 ja tänään on menossa pp 10.
 
@haaveistatotta Oho, mäkin olemattomilla viivalaseilla näen tuossa haamun, tsemppiä että vahvistuisi!

Mä sain tänään ovisplussan näkyviin, oikein hämmästyin kun ei tarvinnut juuri ihmetellä, eilen illalla olematon haamu ja tänä aamuna siristelemättä tasavahva. En oo läheskään joka kuukausi jaksanut tikuttaa, kun en kaikissa kierroissa ole tasavahvoja saanut vaikka aamulämpöjen mittaus on viitannut vahvasti ovulaatioon. Ylipäätään näemmä nyt jaksoi taas aktivoitua kaiken tän seuraamisen kanssa, vähän kaikki oli kesällä tauolla, vaikka toki oviksen ajankohta suunnilleen on aina melko säännöllisessä kierrossa tiedossa.

13 päivää siis seuraaviin menkkoihin, ja tällä kertaa taitaa pettymys kyllä olla keskivertoa. Mitä paremmin tietää että nyt olis hyvät mahdollisuudet, niin sitä korkeammalta aina tulee - tää tulee olemaan mulle aivan kauheaa sit jos myöhemmin insseihin yms. päädytään, kun tietää kellontarkasti milloin jotakin olis voinut tapahtua...
 
Tervetuloa tänne @maximus :)
@haaveistatotta Jännää!! :love:

Mä taas elin niin tunteella tän kierron ja haaveili plussasta... Puhdas nega, menkat alkaan varmaan ti-ke. Nyt on semmonen vitutus ja ärsytys, kruunaa maanantain. Jotenkin töissäkin ihan haista paska -mieli, vaikka kukaan ei oo mitään tehnytkään. :geek: Ei vaan tajua taas yhtään tätä yritystä ja epäonnistumista. Jos joku tyrkyttää nyt jotain "millos teille tulee pikku jalkojen töminää" -lässytystä, niin saattaa tulla kitkerä vastaus :cautious:
 
@-dino- raskauskeijulta joku puikko testi ja tein tänään uuden ja sain taas viivanpaikan. Alan vain pikkuhiljaa kallistua siihen, että testeissä jotain vikaa. Torstaina verikoe niin kuulee lopullisen tuomion, mutta pikkuhiljaa olen valmistautunut siihen, että uusi hoitorumba aloitetaan alusta ehkä marraskuussa
 
@haaveistatotta kyllä tässä jälkimmäisessä näkyy paremmin toista viivaa kun edellisessä. Ekassa täytyi kuva suurentaa ja vähän käännellä, toisessa ei tarvinnut tehdä kumpaakaan. Toivotaan parasta!

Mulla iski eilen ajatus että onkohan mulla joku piilevä/alkava masennus. Kauhean paha mieli kaikesta epäonnistumisesta, esim eilen höyläsin nilkkaan kunnon haavan niin teki mieli itkeäpillittää.. sama kun ostin semmosen pikkupaketin suklaakeksejä ja söin ne kun join kahvia ni kauhea itseinho ja itkuolo. Baah
 
Mä tykkään tiirailla noita teidän testejä ja aina vilpittömästi ilahdun kun näkee kahta viivaa tai haamuja - oli ne sitten ovis tai raskaustestejä! :)
Sen sijaan tuttujen ja kavereiden ilouutiset tuntuvat kovin raskailta vaikka heidänkin puolestaan toki on iloinen! Omituinen taidan olla...

Mä sain tietää et pe päästään suunnittelukäynnille ja mietitään mikä hoito ensin tulee. Luulisin et inseminaatio varmaan. Kuinka nopeasti olette hus:ssa päässeet siihen? Elättelen heti toiveita et seuraavaan kiertoon jo pääsis. Hätäinenkin olen!
 
Tervetuloa uudet! :)

Täällä ei niin mittään, tyhjennysvuoto kesti muutaman päivän ja nyt ootellaan sitten että koska se alkais uus kierto. Kyllä kai sitä on laiskistunut, just valittelin miehelle että oon ihan pihalla koko hommasta. En tiiä yhtään koska uutta kiertoa voi odotella mutten oo jaksanut ottaa selvääkään. Vielä vuosi takaperin oisin tässä tilanteessa lukenut jo varmaan sata ketjua aiheesta ja koko tästä pakastushommasta, nyt luotan vaan että kai ne lääkärit sitten meitä jotenkin ohjeistaa :D ..ei vaan, alan nyt googlettaan :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
@Nonsk Kuulostaa siltä, että ainakin selvä alakuloisuus on seuranasi, jos ei jopa tosiaan alkava masennus.... Yleensä jos itse alkaa epäillä/huolestua, on jotain liikkeellä. Tuskin mitään vakavampaa, mutta kannattaa toki heti tarttua huoleen ja antaa itselleen mahdollisuus tukeen! Pääsisitkö juttelemaan esim psyk.sairaanhoitajan kanssa tai jonkun muun joka vois auttaa sua vähän tarkemmin kartoittamaan tilannetta?
 
@maximus ehkä jotain voi olla saatavilla työterveydestä, ehkä jo sekin auttaisi jos purkaisi vaikka miehelle eikä perusminänä pidä kaikkea sisällä. Tai kunhan kunnolla pääsisi tästä menkka-ajasta niin näkee onko vaan rajumpaa sitä oireilua.
 
@Nonsk ole tosiaan korva tarkkana oman olon suhteen. Mulla maailma romahtaa aina menkkojen aikaan ja kirkastuu hitusen taas, kun hormonit tasottuu. Mutta tosi asia on se, että jos menisin psykologin haastatteluun, tulisi tuloksena lievä masennus. Pitkään on jatkunut mullakin tämä alakulo ja tunnistanut sen itseki. Mulle tosiaan perhesuunnittelusta tarjottiin psykologin vastaanottoa, kun puhuin silloin keväällä tästä puhumisen tarpeesta. Jätin käyttämättä, syistä kerroinkin silloin täällä. Ja työterveydessä on työkaveri käynyt myös samoista asioista puhumassa. Muistetaan siis itseä kuunnellen ja kunnioittaen. Tsemppiä! <3
 
@Josia pahoittelut jälleen kerran. Ei ne yhtään lohduta mutta silti. ❤

@Nonsk ei oo kyllä yhtään ihme jos alkaa käydä mielen päälle. Mua helpotti ku vähän lyhensi työaikaa nii nyt on ollu kyllä helpompi mieli. Toki hoitoki kohta tulossa nii seki vaikuttaa. Mut jos pystyisit muulla osa-alueella vähän höllätä nii jäis enemmän energiaa selvitä tästä. Tsemppiä. ❤

@maximus et ole omituinen ku noin ajattelet. Tuttu tunne. Viimeviikolla työpalaverissa juotiin yllättäen työkaverin äippälomakahvit, (en edes tiennyt että raskaana) hieman kouraisi rinnasta.

@Baabi tervetuloa vaan. Onko teillä tutkittu noita keskenmenoja?

@kunnon kinttaat on nää välillä nii sekavia juttuja :D mut mä olen ymmärtäny että tuoresiirron jälkee tulee menkat niinku ne tulis normistikki (toki on varmaa erilaiset ku stimulaatio taustalla) ja seuraavat menkat sit normisti? Niitte jälkee sit PAS. Mitä se kuukeli tähä sano? Oonko mää ymmärtäny iha väärin :D

Ensimmäistä kertaa ikinä yrityksen aikana viikot on kulunu ihan kamalaa vauhtia. Hyvä niin. Kohta joutuu miettii millon käy tilailee lääkkeet toho meidän pikku apteekkiin. Tuskin löytyy hyllytavarana :D huomenna labroihin!
 
@Nonsk Eipä ole ihme että vähän masentaa.. Onhan tää sellasta suossa tarpomista aina :( Mua auttoi hirveästi kun löysin ihan "oikean" ihmisen jolla on myös lapsettomuutta. Ihana mennä yhdessä lenkille tai kahville, saa purnata ihan eri tavalla kuin omalle ukolle! Vinkkinä kaikille että jos haluaa tutustua muihin niin kannattaa tsekata simpukan vertaistukivälitys jos haluaa vaikka kasvotusten nähdä jotain! :)

@Baabi Tervetuloa! Mua kans kiinnostelee että onko teitä tutkittu mitenkään?

@kunnon kinttaat Mulla ainakin tuli ihan normi kierto kaiken piikityksen ja punktion jälkeenkin. Soittoa vaan klinikalle kun menkat taas alkaa niin pääsee passiin :)

@-dino- Hui jännää!! Mä käyn kans tuossa meidän pikkuapteekissa aina tilailees kaikki lääkkeet vaikka saisin ne kaupungilta heti. Aluksi hävetti niin paljon kun se apteekkari antoi mulle ison muovikassillisen kaikkia lääkkeitä. Sitten kassalla oli joku harjoittelija joka änkytti summan. Oli vissiin liian iso euromäärä sanottavaksi :ROFLMAO::LOL:
 
@kiuski @-dino- @Josia on mulla yksi kaveri, joka käy hoitoja läpi ja hänen kans jutskaillaan välillä enempikin näitä asioita. Tuntuu kuitenki välillä että ei viitsi rasittaa kun on hänellä omatkin murheensa. Yhden toisen kans myös välillä juteltu, hän lopetti pillerit samoihin aikoihin mun kanssa ja kummityttö nyt puoltoista vee. Simpukasta oon kuullut, oonkohan kerran vieraillut sivustolla. Tuo hoitoja käyvä kaveri on siellä vissii kirjoitellut.

Kyllä tämä olo tästä on jo kohentunut. Ei oo ehtinyt oikein murehtia kun on tekemistä koko aika ja jos ei oo tekemistä niin oon jo unilla. Heh. Sekin vielä varmasti auttaisi kun pääsisi paremmin liikkumaan, mutta tuntuu että oon koko aika pienessä köhässä ja pienkin hengästyminen tuntuu ikävälle niin ei viiti latailla mitään jumppakorttiakaan jos heti joutuu jäädä sairastamaan.
Vähän jänskää kun ensi viikko vielä ja sit on meno sinne verikokeisiin, tosin sittenpä saan nähdä mitä ne ottaa multa. :D 26.pvä on sitten soittoaika takaisin
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä vaan @Nonsk jos oli "ohi menevää" alakuloa ja fiilis parempi. :) Vuoristorataahan tää on. Mutta silti korvat höröllä oman mielen ja olon kanssa. :)

Taisi olla ovuloimaton kierto... Kun mullahan oli tavallisuudesta poiketen vaikeuksia tunnistaa ovis, viivat tavallista vaaleampia. Nyt kp31, ei menkkoja ja rintojen aristukset hävinneet, menkkajuilimiset satunnaiset. Voi helevata... :cautious:
 
Täällä ollut tänään seurantaultra :)

Eli hyviä uutisia, tuplaclomit oli toiminut loistavasti ja hetki sitten ultrassa näkyi 22mm puhkeamaisillaan oleva rakkula oikealla puolella ja limakalvo oli kaunis 8,2mm paksu :love:. Eli tänään kp 13 ja ilmeisesti dpo 0 tai -1. Ja ensimmäinen mahdollisuus raskautua puoleentoistavuoteen :love:.

Mutta sitten huonot uutiset. Lääkäri kertoi, että clomifenin lääkelupa on loppunut suomesta kolme viikkoa sitten, eikä sitä saa käyttää paitsi fimean erityisluvalla, jonka hankkiminen on sen verran hankalaa, ettei kannata. Tämä tiedoksi muillekkin clomittelijoille jos niitä täällä edes on, eli apteekeista ette enään sitä saa. Eli minun tilanne on nyt se, että vihdoin löytyi sopiva lääke ja annos, enkä pysty tätä hoitoa jatkamaan, jos nyt ei tärppää. Itsellä on vain 5tbl jäljellä kotona eikä se riitä. Ei kellään oo sattumoisin ylimääräisiä kotona jemmassa :rolleyes:?

Eli jos menkat alkaa niin hoidot jatkuu letroilla. Oon tosi pettynyt, vaikka miksi ei onnistuisi niilläkin, mutta olisihan sitä halunnut jatkaa lääkkeellä joka selkeästi omalla kohdalla toimii. Voi toki olla että tästä kierrosta syntyy yksi suomen viimeisiä clomifen vauvoja. Tässä kierrossa ei ollut edes juuri mitään sivuvaikutuksia suuremmasta annostuksesta huolimatta.

Mutta illalla peittoja heiluttaa ja piinailu alkaa :love:.
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
@Josia no voi harmi :( toivottavasti ei oikeen venähdä kierto..

@Jennipä Ihan mahtavaa! ❤❤ ei mitää uusia kiertoja tarvi miettiä ku sun pitää plussata parin viikon päästä :) eivai, uskon että harmittaa varsinki jos letrojen annostus ei heti osu kohille nii sit menee taas kuukausi hukkaan.

Kp 29, menkat alkaa varmaan viikonloppuna. Onneks on ees vapaata :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä

Yhteistyössä